Op den duur trekt dat wel weer aan, vermoed ik. Niet lullig bedoeld, maar je moet toch wel wat kunnen als journalist.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:24 schreef GSbrder het volgende:
Er wordt in jouw artikel ook niet beweerd dat journalisten niet langer betaald krijgen, enkel dat ze, ten opzichte van andere sectoren, er minder op vooruit gaan.
Dat is niet lullig, dat is zelfs heel bescheiden. Ik denk enkel dat de nieuwsaanbieder flexibeler moet worden, bloggers en andere peers zijn de moderne journalisten en dus veel meer netwerkgebruikers dan sec stukjesschrijvers.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op den duur trekt dat wel weer aan, vermoed ik. Niet lullig bedoeld, maar je moet toch wel wat kunnen als journalist.
Uiteraard, maar bloggers vind ik weinig betrouwbaar. Natuurlijk kun je als reguliere journalist een blog bijhouden met actueel nieuws. Van de advertentie-inkomsten zou je moeten kunnen leven (in je eentje). Echter, je slagkracht is minimaal en een abonnement op een persbureau kun je je niet veroorloven. Nee, ik zie het somber is als de echte nieuwsorganisaties verdwijnen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is niet lullig, dat is zelfs heel bescheiden. Ik denk enkel dat de nieuwsaanbieder flexibeler moet worden, bloggers en andere peers zijn de moderne journalisten en dus veel meer netwerkgebruikers dan sec stukjesschrijvers.
Laten we eens beginnen met het verbeteren van de studie journalistiekquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:35 schreef Cerbie het volgende:
Wat de journalistiek nodig heeft is een goede scheiding van kaf en koren. Er zijn gewoon teveel flutjournalisten op het moment.
Dat is absoluur waar. Twee problemen spelen de journalistiek parten. Enerzijds is de beroepsgroep simpelweg te oud. Het gros is 50 plus en verdient een flink salaris. Dat drukt natuurlijk op de personeelskosten. Daarnaast is het moeilijk innoveren als mensen die tegen hun pensioen aanhikken invulling moeten geven aan nieuwe werkwijzen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:35 schreef Cerbie het volgende:
Wat de journalistiek nodig heeft is een goede scheiding van kaf en koren. Er zijn gewoon teveel flutjournalisten op het moment.
En jij denkt dat ik altijd serieus ben? Je kunt slecht mensen lezen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, dan bracht je het destijds anders:
[..]
Sterkte!quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:49 schreef Reya het volgende:
Tijd om enige stappen in de grote boze buitenwereld te zetten.
Ik ben met tussenpozen de tuin nog wat aan het fatsoeneren.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:51 schreef Reya het volgende:
Het besluit vereiste zeker drie uur tobben.
quote:
Geen zin in en geen tijd voor. Als de kleine wakker is gaan we weg.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben met tussenpozen de tuin nog wat aan het fatsoeneren.
quote:
Morgen lekker vrij. In de avond wel vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
Hemelvaartsdag is enkel goed om op je tuinterras te zitten, biertje, sigaartje en de 4 delen van Resident Evil te kijken, om vervolgens vrijdag weer morrend op werk te verschijnen waar de nodige lading gezanik weer op je wachten.
De grote boze wereld staat voor een dagje buiten de deur, zonder enige behoefte aan mijn kant me er in te mengen. Maar ik wens Reya veel succes met het vechten om een plaatsje tussen fietsende bejaarden en dronken jongeren.
Ik krijg vrienden en familie over de vloer, dus ik moet de schade van het vorige feestje nog enigszins herstellen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen zin in en geen tijd voor. Als de kleine wakker is gaan we weg.
Zeker, maar was voor mij te laat, ik was bekaf.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:57 schreef Cerbie het volgende:
Resident Evil, was die niet gister op TV?
Gecondoleerd.quote:
quote:
En dan ik ben nog ziek ook.quote:
Uitmuntende reden om niet te gaan werken me dunkt.quote:
Waar is je Calvinistische arbeidsethos?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uitmuntende reden om niet te gaan werken me dunkt.
Gaat niet. Ben gisteravond naar een raadsvergadering geweest en die stukken moeten nou eenmaal in de krant.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uitmuntende reden om niet te gaan werken me dunkt.
Waar?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die op moslims en/of Marokkanen kankeren, maar wel Marokkaanse moslims in hun UI voeren.
Op Hemelvaartsdag?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar is je Calvinistische arbeidsethos?
Die kennen rechtsen niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar is je Calvinistische arbeidsethos?
Tsja ik weet niet hoe ziek je bent.quote:
Ja, ik dacht even heerlijk te gaan wandelen in het natuurgebied, maar na al die verongelijkte koppen van die mensen gezien te hebben ben ik weer met gezwinde spoed richting huis gegaan.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
Hemelvaartsdag is enkel goed om op je tuinterras te zitten, biertje, sigaartje en de 4 delen van Resident Evil te kijken, om vervolgens vrijdag weer morrend op werk te verschijnen waar de nodige lading gezanik weer op je wachten.
De grote boze wereld staat voor een dagje buiten de deur, zonder enige behoefte aan mijn kant me er in te mengen. Maar ik wens Reya veel succes met het vechten om een plaatsje tussen fietsende bejaarden en dronken jongeren.
Laat ik het zo zeggen; ik bleef liever op de bank liggen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tsja ik weet niet hoe ziek je bent.
Als lid of toeschouwer?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat niet. Ben gisteravond naar een raadsvergadering geweest en die stukken moeten nou eenmaal in de krant.
Nouja ik weet niet wat er geschreven moet worden en op welke manier, maar je kan ook een artikel typen op de bank met wat warme thee en honing toch?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen; ik bleef liever op de bank liggen.
Ja, dat wordt lastig, vrees ik.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja ik weet niet wat er geschreven moet worden en op welke manier, maar je kan ook een artikel typen op de bank met wat warme thee en honing toch?
Het was als een doodgewone zondag; ik ging ook maar enkel boodschappen doenquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
Maar ik wens Reya veel succes met het vechten om een plaatsje tussen fietsende bejaarden en dronken jongeren.
Een welhaast onmogelijke situatie, inderdaad. De vraag is vooral of maatregelen (en specifiek de herstructurering) niet al onvermijdelijk zijn geworden; dan kun je alsnog beter voor die optie gaan dan een ogenschijnlijk gemakkelijker keuze maken maar in de toekomst weer voor hetzelfde vraagstuk komen te staan.quote:
Mijn minachting groeit met de dag. Alleen weet ik niet zeker wie ik moet minachten. Ik hou het op alle landen die aan de Mediterrane zee grenzen. Met een paar uitzonderingen.quote:
Doch, waardehechting aan je cijferlijst van de middelbare school is toch onzin.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
Mn pa gaf me vorige week een pakketje met oude rapporten. Zag net de cijferslijst waarbij ik de Havo haalde. Dat was toch wel erg droevig
Minachting is geen beleid, interessanter is het vraagstuk hoe je ermee omgaat.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:25 schreef waht het volgende:
[..]
Mijn minachting groeit met de dag. Alleen weet ik niet zeker wie ik moet minachten. Ik hou het op alle landen die aan de Mediterrane zee grenzen. Met een paar uitzonderingen.
Handig. Helaas kan ik denk ik niet als "student" gezien worden op mijn opleidingquote:Op donderdag 2 juni 2011 14:25 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
The Economist is een interessant tijdschrift. Ik heb een abonnement via ISS.
Werkelijk?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:30 schreef Nautilus. het volgende:
De meeste werkgevers vragen tegenwoordig ook naar je cijferlijst van de middelbare school.
Bent u van plan bij Nauta Dulith, of een soortgelijk kantoor, stage te lopen?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:30 schreef Nautilus. het volgende:
De meeste werkgevers vragen tegenwoordig ook naar je cijferlijst van de middelbare school.
Ik kreeg vandaag een e-mail met het vriendelijk verzoek of ik mijn cijferlijst kon uploaden op de "carrièresite". Soms haat ik het feit dat ik jong ben in deze tijdquote:
Mediterrane landen ftw.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:25 schreef waht het volgende:
[..]
Mijn minachting groeit met de dag. Alleen weet ik niet zeker wie ik moet minachten. Ik hou het op alle landen die aan de Mediterrane zee grenzen. Met een paar uitzonderingen.
Albaniëquote:
Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar Stibbe.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Bent u van plan bij Nauta Dulith, of een soortgelijk kantoor, stage te lopen?
Blon: http://www.nu.nl/media/25(...)ys-82-overleden.htmlquote:HILVERSUM - Tv-coryfee Willem Duys is op 82-jarige overleden. Dat gebeurde in de nacht van woensdag op donderdag in een ziekenhuis in Hilversum.
© ANP
Bekijk video
Hij had een bacteriële infectie aan de longen. Dat heeft de AVRO, zijn oude werkgever, donderdag laten weten.
Duys maakte van 1963 tot en met 1979 ruim 170 afleveringen van het programma Voor de Vuist Weg. Het was de eerste talkshow op de Nederlandse televisie en trok miljoenen kijkers.
Hiervoor ontving hij in 1974 de Gouden Televizier-Ring. Het signaleren van muzikale talenten was een van de pijlers waarop het programma dreef. De presentator lanceerde bijvoorbeeld Christina Deutekom, Albert West en Lee Towers.
Muziek Mozaïek
Op de radio presenteerde Duys bijna vier decennia lang Muziek Mozaïek. Dat deed hij voor het laatst in 1999. Met tv was hij al eerder gestopt. De Wereld Draait Door bracht tijdens de duizendste uitzending op dinsdag 17 mei 2011 nog een hommage aan hem.
Volgens AVRO-directeur Willemijn Maas was Duys als presentator ''intrigerend, innovatief, enthousiast, betrokken en had hij een enorm improvisatievermogen’’. ''Hij blijft een icoon van de Nederlandse televisie.”
Mies Bouwman
Tv-presentatrice Mies Bouwman zei dat er ''geen tweede Willem Duys te bedenken’’ is. ''Er was er maar een en dat is hij. Willem had zijn eigen plek op de tv en dat is een onuitwisbare plek.’’ Zanger Lee Towers liet weten dat hij een goede vriend is kwijtgeraakt. '' Hij heeft ontzettend veel voor mij betekend en daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor.’’
De AVRO zendt donderdagavond tegen half elf op Nederland 1 een in memoriam over Duys uit. Op internet zijn diverse condoleanceregisters voor hem geopend.
Niets te vrezen met een cum laude VWO lijstje.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:30 schreef Nautilus. het volgende:
Er zit een klein kwaliteitsverschilletje tussen de Economist en de Elsevier.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Handig. Helaas kan ik denk ik niet als "student" gezien worden op mijn opleiding![]()
Gelukkig betalen m'n ouders voor mij de Elsevier
Dat zeker, maar ik doelde meer over tijdschriften en kortingen in het algemeen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit een klein kwaliteitsverschilletje tussen de Economist en de Elsevier.
Is het niet ook zo dat je diploma (HBO, WO) alleen van belang is bij je eerste sollicitatie, daarna is het type werkervaring belangrijk(er)?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doch, waardehechting aan je cijferlijst van de middelbare school is toch onzin.
In onze sectoren wel, andere niet zozeer.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is het niet ook zo dat je diploma (HBO, WO) alleen van belang is bij je eerste sollicitatie, daarna is het type werkervaring belangrijk(er)?
Wat is "onze" sectoren, consultancy?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In onze sectoren wel, andere niet zozeer.
Had o.a. moeten zeggen, maar meer representatieve/reputatie/netwerk opgebouwde posities inderdaad.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is "onze" sectoren, consultancy?
Genoeg appels aan docenten gesponsord waarschijnlijk.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niets te vrezen met een cum laude VWO lijstje.
Bij mij wel in ieder geval.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:04 schreef Monolith het volgende:
Relevante werkervaring en een netwerk zijn in de meeste sectoren wel belangrijk volgens mij.
Neuh, intelligentie + bèta pakket met talen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Genoeg appels aan docenten gesponsord waarschijnlijk.
Bèta, Bèta, bahquote:Op donderdag 2 juni 2011 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Neuh, intelligentie + bèta pakket met talen.
Dat zeg ik...appelsquote:Op donderdag 2 juni 2011 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Neuh, intelligentie + bèta pakket met talen.
Nederlands, Wiskunde A & B, Engels, Algemene Economie, Duits, Natuurkunde, Scheikundequote:
Global warming is een hoax. Ik vind het hier(=heartland van Nederland) best frisjes op dit moment.quote:
Domme penguin.quote:
In het verre Oosten is het anders prima bbq weer.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:15 schreef waht het volgende:
[..]
Global warming is een hoax. Ik vind het hier(=heartland van Nederland) best frisjes op dit moment.
Ik vind het jammer dat ik zelf geen Wiskunde B heb gevolgd, dat had me bij de wiskundige vakken toch wat problemen bespaart (als ik ervan uit ga dat men bij Wi B wél iets leert). Management & Organisatie, ook al is het vak erg uitgekleed, heeft me daarentegen wél veel geholpen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nederlands, Wiskunde A & B, Engels, Algemene Economie, Duits, Natuurkunde, Scheikunde
Gisteren nog geBBQ'd aan de West Coastquote:Op donderdag 2 juni 2011 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het verre Oosten is het anders prima bbq weer.
Ja hier ook wel maar d'r staat hier altijd een stevig windje.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het verre Oosten is het anders prima bbq weer.
Hij is inderdaad het lachertje van Elsevierquote:Op donderdag 2 juni 2011 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
Mooiste was nog Ellian, die een verwijtende column schreef, gericht aan de linkse milieuhippies. Afshin had namelijk sneeuw op zijn stoep en hij moest een sjaal dragen. Daaruit concludeerde Afshin dat global warming een links complot is. Intelligente man.
Ik ben daarna Technische Informatica gaan studeren en dan is wiskunde B met goede reden de enige echte vereiste. Beheersing van het Engels uiteraard ook, maar dat had ik buiten school om al wel voldoende opgebouwd.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ik zelf geen Wiskunde B heb gevolgd, dat had me bij de wiskundige vakken toch wat problemen bespaart (als ik ervan uit ga dat men bij Wi B wél iets leert). Management & Organisatie, ook al is het vak erg uitgekleed, heeft me daarentegen wél veel geholpen.
Ook heb ik er de balen van Duits te hebben gekozen, die taal sprak ik al vloeiend en heeft me dus weinig opgeverd (ja, een 10 op mijn eindlijst, daar word je blij van). Had er liever nog een andere vreemde taal bij gedaan.
Oeh, Wiskunde B en Natuurkunde/Scheikunde, moet er niet aan denkenquote:Op donderdag 2 juni 2011 15:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nederlands, Wiskunde A & B, Engels, Algemene Economie, Duits, Natuurkunde, Scheikunde
Veel projectmanagement / informatie analyse af en toe nog een stukje ontwikkeling.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat zeg ik...appels
Wat doe je nu voor werk?
Lucht verplaatst zich door temperatuursverschillen, Nederland zit wat dat betreft op een kloteplekquote:Op donderdag 2 juni 2011 15:22 schreef waht het volgende:
[..]
Ja hier ook wel maar d'r staat hier altijd een stevig windje.
December 2010: "Milieubroeders, waar blijven de warme winters?" NOAA, maart 2011: "The combined global land and ocean average surface temperature for December 2010 – February 2011 was 0.39°C (0.70°F) above the 20th century average of 12.1°C (53.8°F), the 16th warmest such period on record."quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
Mooiste was nog Ellian, die een verwijtende column schreef, gericht aan de linkse milieuhippies. Afshin had namelijk sneeuw op zijn stoep en hij moest een sjaal dragen. Daaruit concludeerde Afshin dat global warming een links complot is. Intelligente man.
quote:
Wat is de toegevoegde waarde van vreemde talen behalve Engels?quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ik zelf geen Wiskunde B heb gevolgd, dat had me bij de wiskundige vakken toch wat problemen bespaart (als ik ervan uit ga dat men bij Wi B wél iets leert). Management & Organisatie, ook al is het vak erg uitgekleed, heeft me daarentegen wél veel geholpen.
Ook heb ik er de balen van Duits te hebben gekozen, die taal sprak ik al vloeiend en heeft me dus weinig opgeverd (ja, een 10 op mijn eindlijst, daar word je blij van). Had er liever nog een andere vreemde taal bij gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |