Op den duur trekt dat wel weer aan, vermoed ik. Niet lullig bedoeld, maar je moet toch wel wat kunnen als journalist.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:24 schreef GSbrder het volgende:
Er wordt in jouw artikel ook niet beweerd dat journalisten niet langer betaald krijgen, enkel dat ze, ten opzichte van andere sectoren, er minder op vooruit gaan.
Dat is niet lullig, dat is zelfs heel bescheiden. Ik denk enkel dat de nieuwsaanbieder flexibeler moet worden, bloggers en andere peers zijn de moderne journalisten en dus veel meer netwerkgebruikers dan sec stukjesschrijvers.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op den duur trekt dat wel weer aan, vermoed ik. Niet lullig bedoeld, maar je moet toch wel wat kunnen als journalist.
Uiteraard, maar bloggers vind ik weinig betrouwbaar. Natuurlijk kun je als reguliere journalist een blog bijhouden met actueel nieuws. Van de advertentie-inkomsten zou je moeten kunnen leven (in je eentje). Echter, je slagkracht is minimaal en een abonnement op een persbureau kun je je niet veroorloven. Nee, ik zie het somber is als de echte nieuwsorganisaties verdwijnen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is niet lullig, dat is zelfs heel bescheiden. Ik denk enkel dat de nieuwsaanbieder flexibeler moet worden, bloggers en andere peers zijn de moderne journalisten en dus veel meer netwerkgebruikers dan sec stukjesschrijvers.
Laten we eens beginnen met het verbeteren van de studie journalistiekquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:35 schreef Cerbie het volgende:
Wat de journalistiek nodig heeft is een goede scheiding van kaf en koren. Er zijn gewoon teveel flutjournalisten op het moment.
Dat is absoluur waar. Twee problemen spelen de journalistiek parten. Enerzijds is de beroepsgroep simpelweg te oud. Het gros is 50 plus en verdient een flink salaris. Dat drukt natuurlijk op de personeelskosten. Daarnaast is het moeilijk innoveren als mensen die tegen hun pensioen aanhikken invulling moeten geven aan nieuwe werkwijzen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:35 schreef Cerbie het volgende:
Wat de journalistiek nodig heeft is een goede scheiding van kaf en koren. Er zijn gewoon teveel flutjournalisten op het moment.
En jij denkt dat ik altijd serieus ben? Je kunt slecht mensen lezen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, dan bracht je het destijds anders:
[..]
Sterkte!quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:49 schreef Reya het volgende:
Tijd om enige stappen in de grote boze buitenwereld te zetten.
Ik ben met tussenpozen de tuin nog wat aan het fatsoeneren.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:51 schreef Reya het volgende:
Het besluit vereiste zeker drie uur tobben.
quote:
Geen zin in en geen tijd voor. Als de kleine wakker is gaan we weg.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben met tussenpozen de tuin nog wat aan het fatsoeneren.
quote:
Morgen lekker vrij. In de avond wel vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
Hemelvaartsdag is enkel goed om op je tuinterras te zitten, biertje, sigaartje en de 4 delen van Resident Evil te kijken, om vervolgens vrijdag weer morrend op werk te verschijnen waar de nodige lading gezanik weer op je wachten.
De grote boze wereld staat voor een dagje buiten de deur, zonder enige behoefte aan mijn kant me er in te mengen. Maar ik wens Reya veel succes met het vechten om een plaatsje tussen fietsende bejaarden en dronken jongeren.
Ik krijg vrienden en familie over de vloer, dus ik moet de schade van het vorige feestje nog enigszins herstellen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen zin in en geen tijd voor. Als de kleine wakker is gaan we weg.
Zeker, maar was voor mij te laat, ik was bekaf.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:57 schreef Cerbie het volgende:
Resident Evil, was die niet gister op TV?
Gecondoleerd.quote:
quote:
En dan ik ben nog ziek ook.quote:
Uitmuntende reden om niet te gaan werken me dunkt.quote:
Waar is je Calvinistische arbeidsethos?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uitmuntende reden om niet te gaan werken me dunkt.
Gaat niet. Ben gisteravond naar een raadsvergadering geweest en die stukken moeten nou eenmaal in de krant.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uitmuntende reden om niet te gaan werken me dunkt.
Waar?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die op moslims en/of Marokkanen kankeren, maar wel Marokkaanse moslims in hun UI voeren.
Op Hemelvaartsdag?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar is je Calvinistische arbeidsethos?
Die kennen rechtsen niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar is je Calvinistische arbeidsethos?
Tsja ik weet niet hoe ziek je bent.quote:
Ja, ik dacht even heerlijk te gaan wandelen in het natuurgebied, maar na al die verongelijkte koppen van die mensen gezien te hebben ben ik weer met gezwinde spoed richting huis gegaan.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
Hemelvaartsdag is enkel goed om op je tuinterras te zitten, biertje, sigaartje en de 4 delen van Resident Evil te kijken, om vervolgens vrijdag weer morrend op werk te verschijnen waar de nodige lading gezanik weer op je wachten.
De grote boze wereld staat voor een dagje buiten de deur, zonder enige behoefte aan mijn kant me er in te mengen. Maar ik wens Reya veel succes met het vechten om een plaatsje tussen fietsende bejaarden en dronken jongeren.
Laat ik het zo zeggen; ik bleef liever op de bank liggen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tsja ik weet niet hoe ziek je bent.
Als lid of toeschouwer?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat niet. Ben gisteravond naar een raadsvergadering geweest en die stukken moeten nou eenmaal in de krant.
Nouja ik weet niet wat er geschreven moet worden en op welke manier, maar je kan ook een artikel typen op de bank met wat warme thee en honing toch?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen; ik bleef liever op de bank liggen.
Ja, dat wordt lastig, vrees ik.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja ik weet niet wat er geschreven moet worden en op welke manier, maar je kan ook een artikel typen op de bank met wat warme thee en honing toch?
Het was als een doodgewone zondag; ik ging ook maar enkel boodschappen doenquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
Maar ik wens Reya veel succes met het vechten om een plaatsje tussen fietsende bejaarden en dronken jongeren.
Een welhaast onmogelijke situatie, inderdaad. De vraag is vooral of maatregelen (en specifiek de herstructurering) niet al onvermijdelijk zijn geworden; dan kun je alsnog beter voor die optie gaan dan een ogenschijnlijk gemakkelijker keuze maken maar in de toekomst weer voor hetzelfde vraagstuk komen te staan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |