abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 17 augustus 2011 @ 17:46:28 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_100860774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:17 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

:') Mijn konijn eet ook blaadjes van bomen die aan komen waaien.
Maar dan geef ik een tik op zijn neus en vecht hij terug door op zijn achterpoten te staan en met zijn voorpoten krabbende bewegingen te maken _O-
Waarom? Dat kan geen kwaad.

En tikken/slaan met je handen is echt not done :N je konijn gaat je handen op den duur associëren met de tik, en wordt er bang en agressief van. Dat slaan en krabben met de voorpoten zijn de eerste tekenen van territoriaal gedrag, angst en agressie. Dit zal binnenkort overgaan in bijten...

Als je je konijn wilt laten merken dat iets niet mag, verhef je je stem en maak je een hard geluid. Klap bijvoorbeeld in je handen. Ook kun je met een plantenspuit op de kont van je konijn spijten. Niet op het hoofd, want water in de oren kan oorontsteking veroorzaken.

Maar tikken/slaan, echt niet meer doen hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:22:23 #202
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_100869634
Het was hier vanochtend even schrikken. Normaal gesproken als ik 's ochtends uit bed kom en de kamer in kom reageren de konijnen heel enthousiast. Maar vanochtend bleef onze Gommie rustig in een hoekje liggen met de oogjes half gesloten. Hij reageerde ook niet op het geluid van de voerbak of de snoepjesbak. Af en toe stond hij wel op maar dan ging hij weer ergens anders liggen. Kon hem ook gewoon oppakken (wil hij normaal gesproken echt niet hebben, dan begint hij ook te mopperen) en voelde een beetje slapjes aan.

Hij reageerde wel af en toe op geluiden/bewegingen van Hummel maar verder ook niet. Hebben hem maar even met rust gelaten maar na een uur nog geen verbetering. Aangezien we met 1 van onze vorige konijnen al een keer ditzelfde gedrag hebben gehad, maar dit na een paar uur weer normaal was, besloten om gewoon aan het werk te gaan (paar uurtjes) en dat te kijken hoe hij zich voelde.

Op m'n werk had ik er toch een slecht gevoel over. Misschien toch gas of iets dergelijks? Iets eerder weggegaan van m'n werk en toen ik thuis kwam zat meneer gewoon rustig in z'n hooiruif hooi te eten en was weer alert en vrolijk alsof er nooit iets aan de hand is geweest :')

Hummel (in de hooiruif waar ze eigenlijk niet in past) en Gommie
  Moderator donderdag 18 augustus 2011 @ 07:26:41 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_100884620
Wat een mooi stel is het ook, mini en maxi O+

En dat ie je maar niet meer zo laat schrikken!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100887998
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waarom? Dat kan geen kwaad.

En tikken/slaan met je handen is echt not done :N je konijn gaat je handen op den duur associëren met de tik, en wordt er bang en agressief van. Dat slaan en krabben met de voorpoten zijn de eerste tekenen van territoriaal gedrag, angst en agressie. Dit zal binnenkort overgaan in bijten...

Als je je konijn wilt laten merken dat iets niet mag, verhef je je stem en maak je een hard geluid. Klap bijvoorbeeld in je handen. Ook kun je met een plantenspuit op de kont van je konijn spijten. Niet op het hoofd, want water in de oren kan oorontsteking veroorzaken.

Maar tikken/slaan, echt niet meer doen hoor!
Echt een tik geef ik hem niet hoor :D
Meer met 2 vingers drukken op zijn neus dat hij naar achter gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door pgrferrari op 18-08-2011 11:01:47 ]
  donderdag 18 augustus 2011 @ 16:57:58 #205
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_100901517
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:55 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Echt een tik geef ik hem niet hoor :D
Meer met 2 vingers drukken op zijn neus dat hij naar achter gaat.
Ik roep gewoon altijd heel hard: uhuh neeeh Loki! En dan houdt hij op, meestal dan :P
Of ik geef m een klein zetje van achteren :)
Hebben jullie dat btw nu ook, dat je konijn zo vreselijk in de rui is? Bij die van mij zit zelfs de kooi bovenin helemaal onder de haarplukken.
Hier nog even wat pics van mijn nijntje, is weer ff geleden :D

zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:00:50 #206
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100959994
Ook zo'n lief hangoortje, Silent.

Overigens zocht ik dit topic terug vanwege twee vragen.

Hoeveel hoort een konijn eigenlijk te drinken? Mijn konijn drinkt namelijk de hele dag alsof ze een kater heeft. Is dat normaal?

En wanneer slapen konijnen eigenlijk? Ging net zachtjes de boel afsluiten en kwam langs het hok. Hup, meteen op haar achterpootjes kijken of ik wat lekkers heb. De tuin is nu gewoon donker trouwens dus dat kan haar niet wakker houden.

Het is wel een onwijs lief diertje. O+ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100996508

Mijn konijn is lekker aan het luieren.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:25:02 #208
42366 Staal
pi_100998378
Die van mij ligt helemaal languit in de schaduw te luieren.
Un certain jeune homme
pi_101037810
Lekker chillen op mijn doos!

maandag 22 augustus 2011 @ 13:35:22 #210
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_101038149
Hah, Flip en Bammie zijn gister ook even de tuin in geweest...Flip ging het gras eens inspecteren, Bammie dacht: dit ken ik niet, ik ga weer naar binnen, hehe
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:03:59 #211
42366 Staal
pi_101058703
Hier dagenlang feest voor dwergkonijntje Lotje. Iedere dag waanzinnige vrijheid liep af dat een grote beer van twee meter op handen en voeten door de tuin "Lotje, Lotteke!" met in zijn grote klauwen een klein klavertje om dat fragiele konijntje weer in zijn hok te brengen. Dat gaat niet altijd even makkelijk kan ik jullie vertellen.

Dat gaan we dus ook echt niet meer doen. Heb vanavond een ren gebouwd rondom de konijnenflat en dat werd toch wel dankbaar ontvangen. Via het nieuwe stoofhokje springt het beestje heel vrolijk in en uit en is blij met gras maar lijkt het niet erg eens te zijn met haar ineens beperkte ruimte.

Intussen zit daar dan ook nog een kleine dwerg Jack mee te neuzen maar ze lijken elkaar wel gevonden te hebben. Verlies ze uiteraard niet uit het oog maar het is wel erg ontroerend om te zien hoe ze met elkaar omgaan en ook hoe Ollie steeds op haar buik gaat liggen om te levelen.

Zal morgen wel even wat proberen te posten aan foto's en een filmpje.
Un certain jeune homme
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:06:00 #212
42366 Staal
pi_101058818
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:35 schreef dribbel79 het volgende:
Hah, Flip en Bammie zijn gister ook even de tuin in geweest...Flip ging het gras eens inspecteren, Bammie dacht: dit ken ik niet, ik ga weer naar binnen, hehe
Lotje had het andersom. Die moet niets van binnen hebben. Best jammer eigenlijk. Maar we hebben nog een hondje dus het is prima zo hoor.

Maar jij hebt dus echt binnenkonijnen. Tof.
Un certain jeune homme
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:09:00 #213
42366 Staal
pi_101058988
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:25 schreef pgrferrari het volgende:
Lekker chillen op mijn doos!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe heet hij eigenlijk?
En als je het toevallig hebt liggen, geef dan even een dotje hooi.
Vraag me niet waarom, want ik ben echt geen kenner maar dat schijnen konijnen nu eenmaal nodig te hebben.
Un certain jeune homme
  Moderator maandag 22 augustus 2011 @ 22:11:43 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_101059145
Inderdaad :Y goed voor de vezels en de darmen. En voor het slijten van de tanden
pi_101059311
Staal, konijnen drinken zo tussen de 50-100 ml per kilo lichaamsgewicht per dag, afhankelijk van de hoeveelheid vochtrijk groenvoer die ze krijgen. Dan is er nog de externe factor, temperatuur. Op warme dagen zullen ze ook meer drinken.

En hooi hooi hooi inderdaad. De hoofdvoeding van het konijn, mogen ze de hele dag door eten. Gaat hier aardig wat hooi per week doorheen :).
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:29:07 #216
42366 Staal
pi_101060230
Ben wel blij met de antwoorden. Ben gewoon een noob en zoek van alles op internet maar de berichten kunnen onwijs tegenstrijdig zijn. Best lastig.
Lotje lijkt van het nachtgedeelte het keutel pieshok te maken dus dat verschoon ik iedere dag.
Keutels voor de tuin hè. Zit dat serieus nog te sorteren ook.:'). Maar goed, geef haar iedere dag meer vers voer dus moet die keutels in de gaten houden en dat gaat erg goed.

Dat ze zoveel drinkt is dus wel normaal. Blij het te lezen want vond het nogal veel nl.
En hier probeer ik zaagsel te leggen in de hoekjes waar ze haar behoeften doet en de rest van de bodembedekking is geperst hooi en daar eet ze ook van maar geef haar nu iedere dag een pluk kruidenhooi, dat is niet geperst en kennelijk erg lekker.

Sukkel maar wat aan hoor. Ik had nooit iets met konijnen. Maar als je ze neemt, tja dan wil ik er wel goed voor zorgen.

Foto's van de nieuwe gevangenis volgen morgen maar de hele tuin door kon echt niet langer meer. Ik heb echt uren in de stress gezeten om Lotje weer terug te krijgen. Vanavond zat ze onwijs te hupsen en te springen en zelfs Ollie uit te dagen.
Un certain jeune homme
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:36:55 #217
42366 Staal
pi_101060710
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Inderdaad :Y goed voor de vezels en de darmen. En voor het slijten van de tanden
Wat vind jij wat ik kan doen? Is er een knaagsteen die helpt de tanden te slijpen?
Ik had een mineraalblok gekocht maar dat is veel te poreus, denk ik. Het is zo weg.

Heb wel een grote pruimenboom in de tuin staan qua fruitboom.
Wat is goed om te knagen. Of is er een soort slijpsteen voor konijnen want dan wil ik het laatste wel in het hok hangen nl. In de dierenwinkel zie ik alleen maar van die plankjes hangen in de vorm van wortel en mais maar dat is gewoon allemaal geouwehoer natuurlijk.
Un certain jeune homme
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:46:08 #218
42366 Staal
pi_101061298
Oh ja, lang verhaal kort: duif, konijnenhok naar konijn.

De eigenaar van het hok heeft iig nijntjes op MP aangeboden. Zelf wil ik t.z.t. een konijnenvilla voor Lotje aanschaffen en aan die man vragen om een mannelijk konijn en die hij dan laat castreren tegen vergoeding.

Wil daar zelf niet aan iig. Al moet ik zeggen dat het oppakken helemaal niet de boosheid heeft van vijf jaar. Lotje kan ik iig erg goed paaien met basilicum en klavertjes en ook veel aaien. Het is dus geen olifant.
Un certain jeune homme
pi_101061680
Ik leg altijd 2 handjes stro in zijn hok 1x per week. Maar hij vreet het niet.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:54:51 #220
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_101061816
Hallo :W Mensen :W
Jawel
Ik heb ook een konijn.
Kom meepraten.
:W
Ik geef hem je morgen wel terug.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:59:55 #221
42366 Staal
pi_101062102
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:52 schreef pgrferrari het volgende:
Zorg gewoon dat hij een handje stro binnen bereik heeft. Ik ben geen kenner he. Maar die conclusie durf ik wel te trekken. En jij hebt een bijzonder konijntje. :).

Ik heb een huistuin en keuken dwerg en ik heb nooit iets met konijnen gehad maar raak met de dag gekker op dit eigenwijze diertje.
Un certain jeune homme
pi_101062400
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:36 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat vind jij wat ik kan doen? Is er een knaagsteen die helpt de tanden te slijpen?
Ik had een mineraalblok gekocht maar dat is veel te poreus, denk ik. Het is zo weg.

Heb wel een grote pruimenboom in de tuin staan qua fruitboom.
Wat is goed om te knagen. Of is er een soort slijpsteen voor konijnen want dan wil ik het laatste wel in het hok hangen nl. In de dierenwinkel zie ik alleen maar van die plankjes hangen in de vorm van wortel en mais maar dat is gewoon allemaal geouwehoer natuurlijk.
Mik de knaagstenen/mineraalblokken maar in je container, die kunnen zeer veel nadelige gevolgen hebben voor het konijn(Zeer goede bron, een van de dierenartsen in Nederland op het gebied van konijnen)
Geen plankjes, geen magische tovertruukjes maar de evolutie heeft hier wat moois op bedacht.
Zie hier, het gebit van het konijn:

Zoals je ziet zitten er achter de snijtanden nog een paar tanden, dit zijn de stifttanden. Bij het eten van onder andere hooi raakt de ondertand de stifftand, de boventand de ondertand enzovoorts. Door deze beweging slijten de tanden vanzelf. Deze extra set tanden is dan ook hetgeen wat een konijn zal onderscheiden van een knaagdier, knaagdieren bezitten deze extra set tanden niet.
Mocht het nou zo zijn dat je de pech hebt om een konijn te hebben dat doorgroeiende tanden heeft (met olifantstanden als gevolg), ga dan naar een goede dierenarts en laat de tanden trekken. Beestje blij, jij blij en geen gezeur met iedere 6 weken laten knippen.
Wil je Lot wat geven voor de knaagbehoefte, takken van fruitbomen, wilg en krulhazelaar vallen altijd wel in de smaak. Vooral met blaadjes eraan :Y).
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:52 schreef pgrferrari het volgende:
Probeer eens hooi.. stro is om in te stappen, hooi om in te happen :)
pi_101062481
Ik bedoelde hooi. Hij eet het niet :N
pi_101062532
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:06 schreef pgrferrari het volgende:
Ik bedoelde hooi. Hij eet het niet :N
Ah, dat is niet fijn... heb je al eens kruidenhooi geprobeerd? Ik heb hier ook een lastige hooieter die alleen hooi met een smaakje blieft. En aangezien hij regelmatig haken op zijn kiezen heeft is het extra belangrijk om veel hooi te eten. Soms he, soms... zijn konijnen echt geen simpele huisdieren.
Ik ga hier weer even pootjes smeren :s)
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:13:41 #225
42366 Staal
pi_101062875
Ik geef het nijntje wel stro en hooi trouwens maar het laatste geef ik nauwelijks nog wat i.v.m. inlezen.

En verder heb ik hout gezaagd van de Pruimenboom waar ze aan knaagt maar heb het idee het beter aan gaas te kunnen vastbinden voor het knaageffect. Dat mineraalsteen is iig te poreus maar ik ga nog wel op zoek naar beter knaag/slijpsteen iig.

Zal die olifantstanden wel onthouden maar ik vind het niet kloppen eigenlijk. Dat ligt niet aan jou natuurlijk maar wel aan het idee dat ik kwalijk vind.
Un certain jeune homme
pi_101063071
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:13 schreef Staal het volgende:
Ik geef het nijntje wel stro en hooi trouwens maar het laatste geef ik nauwelijks nog wat i.v.m. inlezen.

En verder heb ik hout gezaagd van de Pruimenboom waar ze aan knaagt maar heb het idee het beter aan gaas te kunnen vastbinden voor het knaageffect. Dat mineraalsteen is iig te poreus maar ik ga nog wel op zoek naar beter knaag/slijpsteen iig.

Zal die olifantstanden wel onthouden maar ik vind het niet kloppen eigenlijk. Dat ligt niet aan jou natuurlijk maar wel aan het idee dat ik kwalijk vind.
Je kunt beter voor wilg/fruitbomentakken gaan dan mineraalstenen, de hoeveelheid zout die daarin zit is bewezen slecht voor het konijn. Wil niet zeggen dat je na een dag gelijk al de effecten merkt, denk in jaren. Maar jouw konijn, jouw beslissing ;)
Welk idee van de olifantstanden vind je kwalijk/niet kloppen?
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:28:22 #227
42366 Staal
pi_101063723
quote:
17s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je kunt beter voor wilg/fruitbomentakken gaan dan mineraalstenen, de hoeveelheid zout die daarin zit is bewezen slecht voor het konijn. Wil niet zeggen dat je na een dag gelijk al de effecten merkt, denk in jaren. Maar jouw konijn, jouw beslissing ;)
Welk idee van de olifantstanden vind je kwalijk/niet kloppen?
Dat mensen op het verkeerde been worden gezet en denk ik een beetje dat het een gecreëerd probleem is onder de huiskonijnen.
Ik schreef dan ook al dat ik pruimenboomstammen zou geven om aan te knagen. Maar dus niet los in het hok maar letterlijk om aan te knagen. Maar ik ga dus geen poreus mineraalsteen meer ophangen maar wel op zoek naar slijpsteen. Dat laatste was iig mijn intentie in mijn posts. De vraag om advies.
Un certain jeune homme
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:30:21 #228
42366 Staal
pi_101063852
Niks is in F&F ook goed ooit he. :D.
Un certain jeune homme
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:30:42 #229
42366 Staal
pi_101063875
Ik post wel weer met Kerst anders.
Un certain jeune homme
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:33:17 #230
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_101064075
Worden hier ook tips gegeven betreft de culinaire kant van het konijn?
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_101064408
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat mensen op het verkeerde been worden gezet en denk ik een beetje dat het een gecreëerd probleem is onder de huiskonijnen.
Ik schreef dan ook al dat ik pruimenboomstammen zou geven om aan te knagen. Maar dus niet los in het hok maar letterlijk om aan te knagen. Maar ik ga dus geen poreus mineraalsteen meer ophangen maar wel op zoek naar slijpsteen. Dat laatste was iig mijn intentie in mijn posts. De vraag om advies.
Ach, zodra de tanden in de neus groeien is het geen gecreëerd probleem meer maar vooral zielig. Waarom een slijpsteen als jij een konijn hebt waarvan de natuur wel zijn werk gewoon goed doet? Wees er blij mee ;)
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:33 schreef Ikbenserieus het volgende:
Ze smaken goed met een wortelsausje :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:41:54 #232
42366 Staal
pi_101064600
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:33 schreef Ikbenserieus het volgende:
Je doet hier überhaupt niks goed. Dus waarom geen schopje CUL inderdaad.
Un certain jeune homme
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:12:29 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_101072783
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Je doet hier überhaupt niks goed. Dus waarom geen schopje CUL inderdaad.
Que? Je doet het juist erg goed. Dus niet zo zuur doen, je kunt ook niet alles in één keer weten.

Dat knaagstenen voor konijnen verkocht worden in de dierenwinkel, is een misselijke manier van winst maken van de dierenwinkel-eigenaren. Knaagstenen voor konijnen en cavia's zijn totaal overbodig en zelfs schadelijk. Dat kun je als consument niet weten, want er staat immers een konijn op, èn de deskundige winkelier raadt het je aan. Feit is helaas dat een knaagsteen alleen bedoelt is voor chinchilla's, want die halen er mineralen uit die ze nodig hebben. Konijnen en cavia's hebben er niks aan.
Slijpstenen/mineraalstenen voorkomen en verhelpen olifantstanden niet, omdat het niks veranderd aan de stand van de tanden. En omdat die stand niet goed is, slijten ze ook niet af aan de steen.

Zolang je konijn geen gebitsproblemen heeft is, hooi de allerbeste manier om het gebit van een konijn bij te houden. Dat kun je aanvullen door speeltjes van wilgenhout die je kunt kopen bij de dierenwinkel, of gewoon afgeknipte wilgentakken. En volgens mij is jouw konijn gewoon gezond, en dat is fijn!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:24:18 #234
50237 dribbel79
pi_101073351
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:06 schreef Staal het volgende:

Lotje had het andersom. Die moet niets van binnen hebben. Best jammer eigenlijk. Maar we hebben nog een hondje dus het is prima zo hoor.

Maar jij hebt dus echt binnenkonijnen. Tof.
Nah, Bammie is altijd een binnenkonijn geweest (met minstens 25 graden, droog en windstil mocht ze in een ren vlak voor de achterdeur op de bestrating bij de vorige baasjes, dat noem ik ook binnen), Flip daarentegen is een echter buitenjongen, die wilde regelmatig de hordeur slopen als ie binnen los was, die liep ook prinsheerlijk door het gras (wat veel te lang is) te stappen...
pi_101077810
Beste Konijnenliefhebbers!

Even een serieuze vraag :)
Ik had bedacht mn ega met dr verjaardag te verrassen met een konijn. Jippie leuk etc etc. Maar ik loop tegen een issue aan.

Om de maand zijn wij een weekend weg (vrijdag nacht tot zondag middag) Daarnaast ben ik recent verhuisd dus nog niet zo'n hele beste band met de buren. Vraag is: stel ik geef het konijn voldoende voeding is het dan een probleem dat hij pas zondag weer eten krijgt? of is het dan echt pure dierenmishandeling?

Hoe doen jullie dat als jullie 2 daagjes weg zijn?

gr
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:16:46 #236
42366 Staal
pi_101079215
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 07:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Que? Je doet het juist erg goed. Dus niet zo zuur doen, je kunt ook niet alles in één keer weten.

Dat knaagstenen voor konijnen verkocht worden in de dierenwinkel, is een misselijke manier van winst maken van de dierenwinkel-eigenaren. Knaagstenen voor konijnen en cavia's zijn totaal overbodig en zelfs schadelijk. Dat kun je als consument niet weten, want er staat immers een konijn op, èn de deskundige winkelier raadt het je aan. Feit is helaas dat een knaagsteen alleen bedoelt is voor chinchilla's, want die halen er mineralen uit die ze nodig hebben. Konijnen en cavia's hebben er niks aan.
Slijpstenen/mineraalstenen voorkomen en verhelpen olifantstanden niet, omdat het niks veranderd aan de stand van de tanden. En omdat die stand niet goed is, slijten ze ook niet af aan de steen.

Zolang je konijn geen gebitsproblemen heeft is, hooi de allerbeste manier om het gebit van een konijn bij te houden. Dat kun je aanvullen door speeltjes van wilgenhout die je kunt kopen bij de dierenwinkel, of gewoon afgeknipte wilgentakken. En volgens mij is jouw konijn gewoon gezond, en dat is fijn!
Ja okay sorry. Ik reageerde nogal grumpy. Bedankt dat je toch de moeite nam het uit te leggen. :).
Ik krijg er af toe wat van alle informatie. Een boek zegt neem een zusje, hier wordt gezegd neem juist geen zusje maar een gecastreerde man. (Wat ik aanneem trouwens.) Neem wilgenhout, nee dat moet je niet doen alleen fruitbomenhout. Til je konijn echt nooit op, til je konijn minstens 1 keer per dag op want alleen dan kan hij aan jou wennen. Geef je konijn zoveel mogelijk ruimte, geef je konijn niet teveel ruimte want dan kan zijn instinct naar boven komen en dat is slecht voor je band met het konijn dus zet hem in een kleine ren. Koop absoluut een slijpsteen want je komt er altijd te laat achter als de tanden te lang geworden zijn. Koop absoluut geen slijpsteen want dat is slecht voor het konijn.

Dat bedoelde ik dus met je doet het toch nooit goed. Een hond is verdorie makkelijker.
Un certain jeune homme
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:20:01 #237
50237 dribbel79
pi_101079330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef RanTheMan het volgende:

Ik had bedacht mn ega met dr verjaardag te verrassen met een konijn. Jippie leuk etc etc. Maar ik loop tegen een issue aan.

Om de maand zijn wij een weekend weg (vrijdag nacht tot zondag middag) Daarnaast ben ik recent verhuisd dus nog niet zo'n hele beste band met de buren. Vraag is: stel ik geef het konijn voldoende voeding is het dan een probleem dat hij pas zondag weer eten krijgt? of is het dan echt pure dierenmishandeling?

gr
Niet, schakel altijd buren/ ouders/ kennissen in die liefst zoveel mogelijk bij de Nijns zijn...los van voer ja of nee, als het drinkflesje verstopt zit of er gebeurt iets (dat ze door lompheid vast komen te zitten), dan merk je het pas na 2 dagen...
je denkwijze is goed, alleen zou ik het zekere voor het onzekere nemen..
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:21:19 #238
50237 dribbel79
pi_101079381

Ontzettend brakke foto, maar wilde ze niet flitsen...zo ziet dat eruit, nijns chilling op bank...wat een beesten ook ;)

(Links: Bammie (V), rechts Flip (M))
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:22:32 #239
42366 Staal
pi_101079418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef RanTheMan het volgende:

gr
Ga jullie het konijn binnen of buiten houden? Volgens mij moet het trouwens wel kunnen, het is niet zo dat je het beestje ieder weekend achterlaat. Buurmeisjes zijn ook dol op konijnen trouwens dus misschien kun je vragen of ze op hem willen passen.

Als je het doet neem dan in ieder geval een waterfles i.p.v. een schaaltje water. Een fles kan een konijn niet omgooien.
Un certain jeune homme
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:26:46 #240
42366 Staal
pi_101079545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:21 schreef dribbel79 het volgende:
[ afbeelding ]

Ontzettend brakke foto, maar wilde ze niet flitsen...zo ziet dat eruit, nijns chilling op bank...wat een beesten ook ;)

(Links: Bammie (V), rechts Flip (M))
Wat lief!
Un certain jeune homme
pi_101079594
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:22 schreef Staal het volgende:

[..]

Ga jullie het konijn binnen of buiten houden? Volgens mij moet het trouwens wel kunnen, het is niet zo dat je het beestje ieder weekend achterlaat. Buurmeisjes zijn ook dol op konijnen trouwens dus misschien kun je vragen of ze op hem willen passen.

Als je het doet neem dan in ieder geval een waterfles i.p.v. een schaaltje water. Een fles kan een konijn niet omgooien.
Konijn is voor binnen. mn buren ken ik nog amper:) en de reden dat we om de maand een weekend weg zijn is omdat we dan naar familie gaan, want we zijn naar de andere kant van t land verhuist :) Dus dat maakt de verzorging wat lastig en om t beestje nu iedere keer in een opvang te stoppen....

Ik dacht sowieso al aan een flesje, lijkt me een stuk praktischer, daar heb je ook vrij grote van dus een twee dagen lijkt me wel overbrugbaar, daarnaast dacht ik dat ik ook wel voldoende voer in zn hokje kon gaan stoppen :)

Maar de meningen zijn verdeeld merk ik
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_101079665
Je hebt idd verschillende soorten formaten flessen.
Ik heb er 1 van 600 ml groot zat voor mijn konijn.
Doe hem zelfs altijd iets meer dan halfvol.
Bestaat zelfs van 1L maar die is wel huge :')
pi_101079826
en voor de verstopping, ik kan voor de zekerheid ook 2 flessen ophangen, dan dek ik dat ook af, of blijft t dierenmishandeling ;( :%
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:43:07 #244
42366 Staal
pi_101080087
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:28 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Konijn is voor binnen. mn buren ken ik nog amper:) en de reden dat we om de maand een weekend weg zijn is omdat we dan naar familie gaan, want we zijn naar de andere kant van t land verhuist :) Dus dat maakt de verzorging wat lastig en om t beestje nu iedere keer in een opvang te stoppen....

Ik dacht sowieso al aan een flesje, lijkt me een stuk praktischer, daar heb je ook vrij grote van dus een twee dagen lijkt me wel overbrugbaar, daarnaast dacht ik dat ik ook wel voldoende voer in zn hokje kon gaan stoppen :)

Maar de meningen zijn verdeeld merk ik
Dat hou je, daar ben ik ook achter. ;).

He, maar als je naar familie gaat. Waarom nemen jullie Nijn niet gewoon mee?
Probleem opgelost.
Un certain jeune homme
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:47:39 #245
42366 Staal
pi_101080231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:30 schreef pgrferrari het volgende:
Je hebt idd verschillende soorten formaten flessen.
Ik heb er 1 van 600 ml groot zat voor mijn konijn.
Doe hem zelfs altijd iets meer dan halfvol.
Bestaat zelfs van 1L maar die is wel huge :')
Ik doe iedere dag de fles ook maar halfvol. De eerste keer dat ik hem vol in gebruik nam kwam ik er na twee uur achter dat dat kogeltje vastzat. Schrok daar wel van trouwens. Dat moet je dus echt goed checken.
Un certain jeune homme
pi_101080246
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat hou je, daar ben ik ook achter. ;).

He, maar als je naar familie gaat. Waarom nemen jullie Nijn niet gewoon mee?
Probleem opgelost.
denk niet dat de honden van mn ouders dat zo leuk vinden
pi_101080265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:47 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik doe iedere dag de fles ook maar halfvol. De eerste keer dat ik hem vol in gebruik nam kwam ik er na twee uur achter dat dat kogeltje vastzat. Schrok daar wel van trouwens. Dat moet je dus echt goed checken.
Iedere dag? :D
Mijn konijn drinkt niet zoveel :N
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:53:35 #248
42366 Staal
pi_101080432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:47 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

denk niet dat de honden van mn ouders dat zo leuk vinden
Die kunnen toch wel twee dagen niet in 1 kamer komen? Het gaat me niet aan verder maar het lijkt mij een prima oplossing.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:48 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Nee joh! :D. Ik geef hem iedere dag schoon water. Had gelezen dat dat het beste is i.v.m. bacterieontwikkeling in die fles. Maar ik ga eens wat minder over konijnen lezen, heb ik besloten.
Un certain jeune homme
pi_101080465
Klopt, dat het beste is om elke dag te doen :Y
Maar ik doe het gewoon tegelijk met het hok verschonen a 1x per week.
Vers water krijg hij wel wat vaker in zijn ren waar hij het meeste inzit.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:57:42 #250
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101080540
Perry en Tami zuip'n als ketters, dus die fles gaat om de dag ofzo weer vol :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:59:15 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_101080595
Molly krijgt ook elke dag een vers bakje. Zij heeft geen fles, dat lukt haar niet zo goed. Dus dan krijgt ze een bakje, ook goed
pi_101080636
Die fles (600ml) is hier na 1 week nog niet leeg :D
En dan doe ik hem iets meer dan halfvol.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:01:14 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_101080658
Persoonlijk zou ik het water geen week laten zitten... Legionella en zulks...
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:52:23 #254
42366 Staal
pi_101107115
Hebben jullie eigenlijk nog andere huisdieren naast de konijnen?
En zo ja, hoe gaat dat samen?
Un certain jeune homme
pi_101108916
Fles van 600 ml gaat hier 2, hooguit 3 dagen mee.

Staal, hier geen andere dieren (meer). Ik vang nog wel eens wat klein oud grut op uit het asiel, voornamelijk hoogbejaarde hamsters maar daar krijgen ze net zo weinig van mee als ik. Die beestjes doen niks anders meer dan slapen en eten.
Ik snap voor je dat het allemaal verwarrend is, al die tegenstrijdige berichten. Konijnen zijn helaas niet de meest simpele huisdieren, maar wel hele leuke ;). En genoeg mensen die in het begin het spoor bijster zijn, ik heb ook ooit de fout gemaakt van 2 ongecastreerde rammen, dierenarts die vrijwel geen kennis had van konijnen enzovoorts. Maar boeken, internet en in mijn geval vooral het vrijwilligerswerk in een konijnen&knaagdierenopvang heb ik heel veel van geleerd.

Ik at vandaag regenboogwortels en de konijnen aten mee :)

Kelly had alleen geen zin in de camera, iedere keer als de camera haar kant op draaide gebeurde er dit:

Photobucket doet alleen een beetje lastig met de foto's goedzetten -O-
  woensdag 24 augustus 2011 @ 00:11:10 #256
42366 Staal
pi_101111718
Awh, Douche-eendje. Allereerst bedankt voor het hart onder de riem.
En wat een lieve foto's. Je hoeft niet erg lang na te denken om te weten wat je voor die nijntjes doet. Lief mens. O+ .
Un certain jeune homme
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 07:10:39 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_101116738
Wij hebben naast Molly ook nog twee cavia's. Dat gaat prima samen. Molly vindt dat hok totaal niet interessant, en de cavia's komen liever niet uit het hok. Gaat heel goed dus.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:12:17 #258
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101117840
Douche-eendje-foto's O+

Wij hebben ook een (inmiddels semi-bejaarde :P) roborovski-hamster genaamd Tumi. Toen Tami net in huis was stonden de kooitjes naast elkaar en dat vond Tami doodeng :') Na een tijdje negeerden ze mekaar gewoon :P Nu zitten Perry en Tami samen in een twee verdiepingen-hok, dus hebben ze helemaal niks meer met de hamster van doen.

Maf beest wel, die hamster! De ene dag waggelt ze als een omaatje door het hok en de dag erna racet ze weer door haar wieletje :')
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:11:32 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_101249173
Hoezo maak ik rotzooi? Ik mag toch met die doos spelen? Nou dan!
pi_101249548
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
_O-

Ik vind het stofzuigen hier ook niet meer leuk.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:31:12 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_101249646
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

_O-

Ik vind het stofzuigen hier ook niet meer leuk.
Dit is op het balkon gelukkig! Dus stoffer en blik en klaar :Y
pi_101249686
quote:
[ afbeelding ]
hahahaha top foto!!!!

die zou zo op disaprovinf rabbits kunnen staan :)
Sla niet, Prei wel
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:34:13 #263
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101249731
quote:
[ afbeelding ]
:D

Perry kan ook zo kijken, vooral als ie net weer de waterfles heeft losgetrokken en op de grond gekletterd :') Zo'n blik van: "Waaat, ik deed niks oO< " :')
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:52:36 #265
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_101251813
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:48 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:00 schreef pgrferrari het volgende:
Die fles (600ml) is hier na 1 week nog niet leeg :D
En dan doe ik hem iets meer dan halfvol.
Jij ververst het water niet iedere dag? :o :o
quote:
:o hehehe :D
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_101258238
Mijn konijn heeft een bakje met water. Dat verschoon ik twee keer per dag. Nou wordt een bakje natuurlijk ook wel snel vies. Maar hij drinkt zeker een bakje per dag (200 ml). Vooral 's avonds als hij zijn kooi weer in gaat drinkt hij veel.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 19:26:33 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_101341012
Wat een leuke pluis is dat ook _O_
pi_101341240
ClapClapYourHands, hoe vaak knip je 't beest?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:35:47 #270
302898 RockNijntje
pi_101341457
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mijn konijn *O*
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En hij heet Pikachu *O*
Moet je zijn/haar haren ook ooit knippen? :@ :D.
pi_101341654
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
ClapClapYourHands, hoe vaak knip je 't beest?
Hij is nog niet zo heel oud (Heb hem 3-4 maanden?) Heb hem nog niet geknipt :)
pi_101341682
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:35 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Moet je zijn/haar haren ook ooit knippen? :@ :D.
Dunno maar als het echt lang word zie ik wel :s)
M'n moeder is toch kapper :')
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:42:03 #273
302898 RockNijntje
pi_101341793
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dunno maar als het echt lang word zie ik wel :s)
M'n moeder is toch kapper :')
:D :D.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 19:45:58 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_101342016
Het stelt niet veel voor, ik kan ook heel leuk cavia's knippen :Y

Met haar en zonder haar:
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:28:31 #275
42366 Staal
pi_101344413
Wat een toffe foto's weer allemaal. O+

Hebben jullie naast een konijn ook wel hondjes? Ik zit met iets namelijk.
Un certain jeune homme
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:33:31 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101344769
quote:
5s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:28 schreef Staal het volgende:
Wat een toffe foto's weer allemaal. O+

Hebben jullie naast een konijn ook wel hondjes? Ik zit met iets namelijk.
Een van onze konijnen is honden gewend, maar die was er ook van jongs af aan erbij. Die vind honden totaal niet eng, het is eerder dat de honden bang voor Snoopy zijn! Het jonge konijntje, dat we net hebben, die vind honden allemaal niet zo leuk.. Het is denk ik afwachten en kijken naar de reactie van je konijn. Zodra je ziet dat je konijn stress heeft, zou ik wat aan de situatie doen, anders dan dat kun je even kijken hoe het gaat. Daarnaast lijkt het me ook wel handig om met de hond rekening te houden wat betreft jachtinstinct.

In het begin dat een van onze honden dat snoopy haar "pup" was :'). Snoopy werd steeds geknuffeld en gelikt :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:49:58 #277
42366 Staal
pi_101345680
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Een van onze konijnen is honden gewend, maar die was er ook van jongs af aan erbij. Die vind honden totaal niet eng, het is eerder dat de honden bang voor Snoopy zijn! Het jonge konijntje, dat we net hebben, die vind honden allemaal niet zo leuk.. Het is denk ik afwachten en kijken naar de reactie van je konijn. Zodra je ziet dat je konijn stress heeft, zou ik wat aan de situatie doen, anders dan dat kun je even kijken hoe het gaat. Daarnaast lijkt het me ook wel handig om met de hond rekening te houden wat betreft jachtinstinct.

In het begin dat een van onze honden dat snoopy haar "pup" was :'). Snoopy werd steeds geknuffeld en gelikt :')
Dat laatste herken ik wel. Laat ik het kort vertellen, ik heb een Jack die volgende maand 13 wordt. Zij is hartstikke lief tegen Lotje en andersom is Lotje totaal niet bang voor Ollie. (Om verwarring te voorkomen, Ollie is het hondje, een teefje met jongensnaam, is met alle respect vernoemd naar een door mij gewaardeerde user OllieA van FOK!)

Ineens ging Ol 'snachts niet meer slapen maar drie hele nachten zeuren om naar buiten te gaan. (Ol, slaapt in een mandje op onze slaapkamer) Naar het hok. Het is maar interpretatie maar het leek net alsof ze dacht dat we het konijn vergeten waren. Inmiddels gaan de nachten prima maar zodra iemand van ons opstaat dan staat ze direct naast je en klaar om naar het hok plus ren te gaan. Ook rilt ze hele middagen door en lijkt enkel het konijntje in haar kopje te hebben. En maar zwaar ademen. Best naar want je denkt dat ze heel wat mankeert maar ze is kern en kerngezond.

Vind het eigenlijk een beetje sip want ze wil almaar naar het konijn. Een prooidier en roofdier zet je nu eenmaal niet samen, denk ik.
Un certain jeune homme
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:18:39 #278
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101347524
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:49 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat laatste herken ik wel. Laat ik het kort vertellen, ik heb een Jack die volgende maand 13 wordt. Zij is hartstikke lief tegen Lotje en andersom is Lotje totaal niet bang voor Ollie. (Om verwarring te voorkomen, Ollie is het hondje, een teefje met jongensnaam, is met alle respect vernoemd naar een door mij gewaardeerde user OllieA van FOK!)

Ineens ging Ol 'snachts niet meer slapen maar drie hele nachten zeuren om naar buiten te gaan. (Ol, slaapt in een mandje op onze slaapkamer) Naar het hok. Het is maar interpretatie maar het leek net alsof ze dacht dat we het konijn vergeten waren. Inmiddels gaan de nachten prima maar zodra iemand van ons opstaat dan staat ze direct naast je en klaar om naar het hok plus ren te gaan. Ook rilt ze hele middagen door en lijkt enkel het konijntje in haar kopje te hebben. En maar zwaar ademen. Best naar want je denkt dat ze heel wat mankeert maar ze is kern en kerngezond.

Vind het eigenlijk een beetje sip want ze wil almaar naar het konijn. Een prooidier en roofdier zet je nu eenmaal niet samen, denk ik.
Kun je haar niet een knuffel in haar mandje stoppen? Misschien zorgt dat al voor rust. Ten minste, onze hond was ook in staat om een knuffel te "verzorgen":')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:20:07 #279
42366 Staal
pi_101347594
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:18 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Kun je haar niet een knuffel in haar mandje stoppen? Misschien zorgt dat al voor rust. Ten minste, onze hond was ook in staat om een knuffel te "verzorgen":')
Goed idee, zal het zometeen proberen.
Un certain jeune homme
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:44:54 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_101349141
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Goed idee, zal het zometeen proberen.
Ik zou inderdaad zoiets proberen. En Ollie even wat extra aandacht geven. Misschien is ze een beetje jaloers op het nieuwe dier, en zit ze er daarom zo mee.

Ik zou ze inderdaad niet zomaar bij elkaar zetten. Het gedrag van Ollie laat zich niet snel raden, maar ik vermoed dat het niet allemaal vredelievend is. Het klinkt een beetje als een roofdier wat gespannen is om achter een prooi aan te gaan. En tja, daar zal ze toch vanaf moeten, want dat ga je natuurlijk niet doen.

Volgens mij moet je in dit soort gevallen dit gedrag ook negeren. Dus niet gaan troosten, maar negeren. En positieve aandacht geven als ze het gedrag niet vertoond.

Maar goed, ik ben geen honden expert :@
pi_101413004

En zo blijf ik uren op de 2e etage zitten.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:01:41 #282
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_101413105
Aaaw wat een lieve foto!

Heeft iemand ervaring met het borstelen van niet-langharige konijnen, met zo'n furminator ofzo? Mijn konijnen (hangoordwerg en middenslag hangoor) zijn chronisch in de rui lijkt het!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:42:28 #283
42366 Staal
pi_101414472
Ik weet niet eens wat hoknijd is maar misschien kunnen jullie haar wel helpen? konijn gevonden
Un certain jeune homme
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:54:05 #284
159909 -Peach
Prunus persica
pi_101414835
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:58 schreef pgrferrari het volgende:
[ afbeelding ]

En zo blijf ik uren op de 2e etage zitten.
O+
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_101417669
Hoi, ik heb dus een konijn gevonden... heb dat al aangegeven bij amivedi (met foto's)

En ik heb dus nog geen buitenhok of ren, alleen een binnenhok. We wilden wel een groot hok (met ren) buiten, maar pas volgend jaar ofzo. Nu weet ik t allemaal nog niet, niet eens of hij/zij kan blijven...
compact en kleverig.
pi_101417845
Misschien kun je een simpele ren bij de Praxis halen?
Zit mijn konijn ook in :Y

Kosten 15 a 20 euro.
pi_101418405
Je kunt inderdaad voor tijdelijk een panelenren aanschaffen, desnoods vastmaken aan het binnenhok :). Heeft het konijn iets meer loopruimte!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 18:30:25 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101418487
Of je huiskamer nijnproof maken, kan ook! :Y Moet je wel willen :P Tamina crosst hier nu al ruim een half uur rondjes door de huiskamer, afgewisseld met bunnyflops en kekke sprongetjes, en zelfs his royal highness Perry heeft zn neus buiten het hok gestoken :D

Ze zijn hyper vandaag :7
pi_101419982
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:12 schreef pgrferrari het volgende:
Misschien kun je een simpele ren bij de Praxis halen?
Zit mijn konijn ook in :Y

Kosten 15 a 20 euro.
Mja. Als hij niet blijft... en dat lijkt me toch de meest logische mogelijkheid... aan de ene kant jammer, aan de andere kant, dit was totaal niet de planning en komt ook eigenlijk helemaal niet uit.

Ik moet iig morgen kijken of ik een opvang in de buurt kan vinden en hoe dat dan werkt.
Het is wel een nieuwsgierig beestje.
compact en kleverig.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:02:46 #290
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101422383
Konijnenfoto's O+ Ze waren zo blij aan het rondhoppen dat ik de camera weer heb gepakt, mede op verzoek van Mo(blo)!

Tamina ligt lekker languit na een paar sprintjes :7

Perry vindt al die vrijheid nogal wat, dus die kruipt altijd weg in de stomste hoekjes, zoals tussen het hok en de radiator :') :D

quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Mja. Als hij niet blijft... en dat lijkt me toch de meest logische mogelijkheid... aan de ene kant jammer, aan de andere kant, dit was totaal niet de planning en komt ook eigenlijk helemaal niet uit.

Ik moet iig morgen kijken of ik een opvang in de buurt kan vinden en hoe dat dan werkt.
Flevoland zei je he? In Almere zit een dierenasiel die ook konijntjes doet, daar komt Perry vandaan! :Y Succes met beslissen hoe en wat, in ieder geval.
pi_101423380
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Konijnenfoto's O+ Ze waren zo blij aan het rondhoppen dat ik de camera weer heb gepakt, mede op verzoek van Mo(blo)!

[ afbeelding ]

Perry vindt al die vrijheid nogal wat, dus die kruipt altijd weg in de stomste hoekjes, zoals tussen het hok en de radiator :') :D
[ afbeelding ]

[..]

Flevoland zei je he? In Almere zit een dierenasiel die ook konijntjes doet, daar komt Perry vandaan! :Y Succes met beslissen hoe en wat, in ieder geval.
O+ O+ O+ O+ O+ O+

Mr.Mo zegt net, toen ik 'aaaaaaaaaaaw-geluidjes' maakte "Maar konijnen zijn zo zinloos...."

}:|
Ja doei.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:28:35 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101423527
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

O+ O+ O+ O+ O+ O+

Mr.Mo zegt net, toen ik 'aaaaaaaaaaaw-geluidjes' maakte "Maar konijnen zijn zo zinloos...."

}:|
Da's wel vloeken in de kerk hier! :D

Kleine pluizige zoogdieren zijn nooit zinloos! O+ Al is het maar omdat je er blij van wordt om ze te zien rondrennen :+
pi_101423688
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:28 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Da's wel vloeken in de kerk hier! :D

Kleine pluizige zoogdieren zijn nooit zinloos! O+ Al is het maar omdat je er blij van wordt om ze te zien rondrennen :+
Ja, dat zei ik ook al tegen hem "Hun schattigheid is genoeg rechtvaardiging voor hun bestaan!" O+
Ja doei.
  Moderator woensdag 31 augustus 2011 @ 20:40:15 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_101424070
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik ook al tegen hem "Hun schattigheid is genoeg rechtvaardiging voor hun bestaan!" O+
_O_
pi_101424107
Later als we op een grote boerderij in Schotland of Wales wonen wil ik ook weer konijntjes O+
Ja doei.
pi_101424328
Zeg maar tegen mr. mo dat een konijn al het geweldige van een hond en een kat heeft. En het zijn schemerdieren, ideaal voor de werkende mensch :+
pi_101425877
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:02 schreef MariaEtcetera het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Haha mijn konijn gaat zelfs onder de verwarming door, tijgerend.

En dan heb ik 1 hoek afgezet omdat ik die snoeren echt niet krijg weggewerkt...en elke keer krijgt hij het weer voor elkaar om de obstakels weg te werken en dat hoekje in te kruipen. Inmiddels hangen ze hoog...mag hij dat hoekje weer in...en is het hoekje totaal niet meer interessant :+
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:08:21 #298
42366 Staal
pi_101428922
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Voel je daar nooit bezwaard over he? Het is al geweldig dat je oog voor het nijntje had en je haar meegenomen hebt. Bossen zitten vol tamme konijnen tijdens en na vakantietijd, helaas.
Un certain jeune homme
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:09:00 #299
42366 Staal
pi_101428961
Toffe foto's weer trouwens! Leuk om te zien.
Un certain jeune homme
pi_101430906
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:08 schreef Staal het volgende:

[..]

Voel je daar nooit bezwaard over he? Het is al geweldig dat je oog voor het nijntje had en je haar meegenomen hebt. Bossen zitten vol tamme konijnen tijdens en na vakantietijd, helaas.
Het beestje is wel heel erg aan mensen gewend, maar ik had haar even los laten lopen en toen begon ze ook al te mopperen (ik denk dat het een dame is, al heb ik daar niet echt een reden voor) en ze haalde zelfs uit naar mijn dochter. Ik heb gewoon niet genoeg ervaring met en verstand van konijnen ook om dat aan te durven.
Dus tja, ik voel me er niet helemaal prettig onder om haar weg te brengen of op te laten halen(je weet niet waar ze terechtkomt) maar ik vind dit ook niet leuk voor haar.
Ze zou een hele tijd alleen moeten zitten, we hebben geen groot hok en dat kan op dit moment ook niet... het is ook gewoon het slimste om haar ergens op te laten vangen door mensen die er wel verstand van hebben. Maar dan nog vind ik het gevoelsmatig niet zo leuk hoor.

En ja, ik ben ook wel blij dat ik haar zo gemakkelijk kon vangen. Op deze manier heeft ze in elk geval een kans om goed terecht te komen, mensen denken dat een konijn in t wild best kan overleven. :X

Anders zou ik wel contact op hebben genomen met de dierenambulance, hoewel ik me afvraagt of ze in t bos zouden zijn gaan zoeken naar een konijn? Doen ze dat?
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')