Je kunt beter voor wilg/fruitbomentakken gaan dan mineraalstenen, de hoeveelheid zout die daarin zit is bewezen slecht voor het konijn. Wil niet zeggen dat je na een dag gelijk al de effecten merkt, denk in jaren. Maar jouw konijn, jouw beslissingquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:13 schreef Staal het volgende:
Ik geef het nijntje wel stro en hooi trouwens maar het laatste geef ik nauwelijks nog wat i.v.m. inlezen.
En verder heb ik hout gezaagd van de Pruimenboom waar ze aan knaagt maar heb het idee het beter aan gaas te kunnen vastbinden voor het knaageffect. Dat mineraalsteen is iig te poreus maar ik ga nog wel op zoek naar beter knaag/slijpsteen iig.
Zal die olifantstanden wel onthouden maar ik vind het niet kloppen eigenlijk. Dat ligt niet aan jou natuurlijk maar wel aan het idee dat ik kwalijk vind.
Dat mensen op het verkeerde been worden gezet en denk ik een beetje dat het een gecreëerd probleem is onder de huiskonijnen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je kunt beter voor wilg/fruitbomentakken gaan dan mineraalstenen, de hoeveelheid zout die daarin zit is bewezen slecht voor het konijn. Wil niet zeggen dat je na een dag gelijk al de effecten merkt, denk in jaren. Maar jouw konijn, jouw beslissing
Welk idee van de olifantstanden vind je kwalijk/niet kloppen?
Ach, zodra de tanden in de neus groeien is het geen gecreëerd probleem meer maar vooral zielig. Waarom een slijpsteen als jij een konijn hebt waarvan de natuur wel zijn werk gewoon goed doet? Wees er blij meequote:Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat mensen op het verkeerde been worden gezet en denk ik een beetje dat het een gecreëerd probleem is onder de huiskonijnen.
Ik schreef dan ook al dat ik pruimenboomstammen zou geven om aan te knagen. Maar dus niet los in het hok maar letterlijk om aan te knagen. Maar ik ga dus geen poreus mineraalsteen meer ophangen maar wel op zoek naar slijpsteen. Dat laatste was iig mijn intentie in mijn posts. De vraag om advies.
Ze smaken goed met een wortelsausjequote:Op maandag 22 augustus 2011 23:33 schreef Ikbenserieus het volgende:
Worden hier ook tips gegeven betreft de culinaire kant van het konijn?
Je doet hier überhaupt niks goed. Dus waarom geen schopje CUL inderdaad.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:33 schreef Ikbenserieus het volgende:
Worden hier ook tips gegeven betreft de culinaire kant van het konijn?
Que? Je doet het juist erg goed. Dus niet zo zuur doen, je kunt ook niet alles in één keer weten.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Je doet hier überhaupt niks goed. Dus waarom geen schopje CUL inderdaad.
Nah, Bammie is altijd een binnenkonijn geweest (met minstens 25 graden, droog en windstil mocht ze in een ren vlak voor de achterdeur op de bestrating bij de vorige baasjes, dat noem ik ook binnen), Flip daarentegen is een echter buitenjongen, die wilde regelmatig de hordeur slopen als ie binnen los was, die liep ook prinsheerlijk door het gras (wat veel te lang is) te stappen...quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:06 schreef Staal het volgende:
Lotje had het andersom. Die moet niets van binnen hebben. Best jammer eigenlijk. Maar we hebben nog een hondje dus het is prima zo hoor.
Maar jij hebt dus echt binnenkonijnen. Tof.
Ja okay sorry. Ik reageerde nogal grumpy. Bedankt dat je toch de moeite nam het uit te leggen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 07:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Que? Je doet het juist erg goed. Dus niet zo zuur doen, je kunt ook niet alles in één keer weten.
Dat knaagstenen voor konijnen verkocht worden in de dierenwinkel, is een misselijke manier van winst maken van de dierenwinkel-eigenaren. Knaagstenen voor konijnen en cavia's zijn totaal overbodig en zelfs schadelijk. Dat kun je als consument niet weten, want er staat immers een konijn op, èn de deskundige winkelier raadt het je aan. Feit is helaas dat een knaagsteen alleen bedoelt is voor chinchilla's, want die halen er mineralen uit die ze nodig hebben. Konijnen en cavia's hebben er niks aan.
Slijpstenen/mineraalstenen voorkomen en verhelpen olifantstanden niet, omdat het niks veranderd aan de stand van de tanden. En omdat die stand niet goed is, slijten ze ook niet af aan de steen.
Zolang je konijn geen gebitsproblemen heeft is, hooi de allerbeste manier om het gebit van een konijn bij te houden. Dat kun je aanvullen door speeltjes van wilgenhout die je kunt kopen bij de dierenwinkel, of gewoon afgeknipte wilgentakken. En volgens mij is jouw konijn gewoon gezond, en dat is fijn!
Niet, schakel altijd buren/ ouders/ kennissen in die liefst zoveel mogelijk bij de Nijns zijn...los van voer ja of nee, als het drinkflesje verstopt zit of er gebeurt iets (dat ze door lompheid vast komen te zitten), dan merk je het pas na 2 dagen...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef RanTheMan het volgende:
Beste Konijnenliefhebbers!
Even een serieuze vraag
Ik had bedacht mn ega met dr verjaardag te verrassen met een konijn. Jippie leuk etc etc. Maar ik loop tegen een issue aan.
Om de maand zijn wij een weekend weg (vrijdag nacht tot zondag middag) Daarnaast ben ik recent verhuisd dus nog niet zo'n hele beste band met de buren. Vraag is: stel ik geef het konijn voldoende voeding is het dan een probleem dat hij pas zondag weer eten krijgt? of is het dan echt pure dierenmishandeling?
Hoe doen jullie dat als jullie 2 daagjes weg zijn?
gr
Ga jullie het konijn binnen of buiten houden? Volgens mij moet het trouwens wel kunnen, het is niet zo dat je het beestje ieder weekend achterlaat. Buurmeisjes zijn ook dol op konijnen trouwens dus misschien kun je vragen of ze op hem willen passen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef RanTheMan het volgende:
Beste Konijnenliefhebbers!
Even een serieuze vraag
Ik had bedacht mn ega met dr verjaardag te verrassen met een konijn. Jippie leuk etc etc. Maar ik loop tegen een issue aan.
Om de maand zijn wij een weekend weg (vrijdag nacht tot zondag middag) Daarnaast ben ik recent verhuisd dus nog niet zo'n hele beste band met de buren. Vraag is: stel ik geef het konijn voldoende voeding is het dan een probleem dat hij pas zondag weer eten krijgt? of is het dan echt pure dierenmishandeling?
Hoe doen jullie dat als jullie 2 daagjes weg zijn?
gr
Wat lief!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:21 schreef dribbel79 het volgende:
[ afbeelding ]
Ontzettend brakke foto, maar wilde ze niet flitsen...zo ziet dat eruit, nijns chilling op bank...wat een beesten ook
(Links: Bammie (V), rechts Flip (M))
Konijn is voor binnen. mn buren ken ik nog amper:) en de reden dat we om de maand een weekend weg zijn is omdat we dan naar familie gaan, want we zijn naar de andere kant van t land verhuistquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Ga jullie het konijn binnen of buiten houden? Volgens mij moet het trouwens wel kunnen, het is niet zo dat je het beestje ieder weekend achterlaat. Buurmeisjes zijn ook dol op konijnen trouwens dus misschien kun je vragen of ze op hem willen passen.
Als je het doet neem dan in ieder geval een waterfles i.p.v. een schaaltje water. Een fles kan een konijn niet omgooien.
Dat hou je, daar ben ik ook achter.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:28 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Konijn is voor binnen. mn buren ken ik nog amper:) en de reden dat we om de maand een weekend weg zijn is omdat we dan naar familie gaan, want we zijn naar de andere kant van t land verhuistDus dat maakt de verzorging wat lastig en om t beestje nu iedere keer in een opvang te stoppen....
Ik dacht sowieso al aan een flesje, lijkt me een stuk praktischer, daar heb je ook vrij grote van dus een twee dagen lijkt me wel overbrugbaar, daarnaast dacht ik dat ik ook wel voldoende voer in zn hokje kon gaan stoppen
Maar de meningen zijn verdeeld merk ik
Ik doe iedere dag de fles ook maar halfvol. De eerste keer dat ik hem vol in gebruik nam kwam ik er na twee uur achter dat dat kogeltje vastzat. Schrok daar wel van trouwens. Dat moet je dus echt goed checken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:30 schreef pgrferrari het volgende:
Je hebt idd verschillende soorten formaten flessen.
Ik heb er 1 van 600 ml groot zat voor mijn konijn.
Doe hem zelfs altijd iets meer dan halfvol.
Bestaat zelfs van 1L maar die is wel huge
denk niet dat de honden van mn ouders dat zo leuk vindenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat hou je, daar ben ik ook achter..
He, maar als je naar familie gaat. Waarom nemen jullie Nijn niet gewoon mee?
Probleem opgelost.
Iedere dag?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:47 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik doe iedere dag de fles ook maar halfvol. De eerste keer dat ik hem vol in gebruik nam kwam ik er na twee uur achter dat dat kogeltje vastzat. Schrok daar wel van trouwens. Dat moet je dus echt goed checken.
Die kunnen toch wel twee dagen niet in 1 kamer komen? Het gaat me niet aan verder maar het lijkt mij een prima oplossing.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:47 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
denk niet dat de honden van mn ouders dat zo leuk vinden
Nee joh!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:48 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Iedere dag?![]()
Mijn konijn drinkt niet zoveel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |