abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 02:45:15 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97611147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een stukje terug staat dit bord...
http://maps.google.nl/?ie(...)001543,0.004823&z=18
En nog verder terug...
http://maps.google.nl/?ie(...)001543,0.004823&z=18
Und? Je moet snelheid minderen en waarschijnlijk zelfs stoppen, daar gaat het om.
pi_97691050
Het is ook bedoeld om autoschadebedrijven, de schatkist en garages in het algemeen een economische impuls te geven.

Benzine verbruik stijgt -> Schatkist
Blikschade -> Schadebedrijven
Slijtage -> Meer slijtdelen verhandeld -> Brezan etc. etc.
pi_97691360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:57 schreef Grielen het volgende:

[..]

Tja dan zal mijn snelheidsmeter wel met 20km/h afwijken, tuurlijk joh.

Wat mij betreft is die hele discussie toch zinloos, want er zijn weinig mensen die zich aan de snelheid houden, of het nou 80, 120 of 130 is.
Inderdaad. Daarom is het aannemelijk dat mensen na een verhoging naar 130 km/u, 140 km/u of zelfs nog harder gaan rijden.

quote:
Als er mensen zijn die zich ineens onveilig voelen op de weg omdat de toegestane maximumsnelheid met welgeteld 10km/h wordt verhoogd, neem dan lekker het OV of blijf thuis.
Op de A16 gaat de maximumsnelheid van 100 km/u naar 130 km/u. Dat is dus geen 10 km/u maar 30 km/u. :)

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt de maximumsnelheid van 130 km/u op meer wegen ingevoerd waar voorheen een maximumsnelheid van 100 km/u gold.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:15:23 #154
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97707795
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

[..]

Op de A16 gaat de maximumsnelheid van 100 km/u naar 130 km/u. Dat is dus geen 10 km/u maar 30 km/u. :)

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt de maximumsnelheid van 130 km/u op meer wegen ingevoerd waar voorheen een maximumsnelheid van 100 km/u gold.
Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97707873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.
Nee de hogere maximumsnelheid geldt de gehele dag buiten de spitsuren. Ik rij er elke dag. :)

De A16 is er inderdaad wel breed genoeg voor, maar het gaat mij erom dat de stijging dus groter is dan een luttele 10 km/u op sommige snelwegen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:19:16 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_97707989
130 op de snelweg geeft amper extra gevaren. De doorgewinterde hardrijder reed al lang sneller dan 120, en ook sneller dan 130. Het biedt ook geen enkel voordeel, trouwens. Beetje jammer dat onze overheid hier geld aan uitgeeft, we kunnen het wel beter gebruiken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:51:37 #157
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97709330
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee de hogere maximumsnelheid geldt de gehele dag buiten de spitsuren. Ik rij er elke dag. :)

De A16 is er inderdaad wel breed genoeg voor, maar het gaat mij erom dat de stijging dus groter is dan een luttele 10 km/u op sommige snelwegen.
Ok. Op de A6 geldt het wel alleen tussen 19 en 6 uur.

Ja, klopt, maar 130 op de A16 is logischer dan 100, gezien de breedte van de weg.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97734675
Die eeuwige vergelijkingen met Duitsland gaat natuurlijk mank omdat Duitsland in tegenstelling tot Nederland om de 50 kilometer of zelfs meer een afrit heeft. Ze hebben ook minder verkeersknooppunten, ook dat zorgt voor minder verschuivingen. Soms rijd ik van uit huis (DLD) naar Nederland en kom ik geen verkeersknooppunt tegen, terwijl ik in Nederland er geloof ik 6 tegenkom.

Tevens is het een stuk minder druk aangezien er buiten de snelweg ook de N wegen goed verbonden met elkaar zijn. In Nederland 'moet' iedereen over de snelweg, bijvoorbeeld van Den Haag naar Amsterdam, terwijl dit in Duitsland ook best met een N-weg kan, puur om het feit dat je pas de snelweg op kan bij Amsterdam bijvoorbeeld.
pi_97734950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Und? Je moet snelheid minderen en waarschijnlijk zelfs stoppen, daar gaat het om.
Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_97735038
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.
De N57 bijvoorbeeld wordt toch wel een x aantal keer onderbroken door verkeerslichten.
  FOK!fotograaf zondag 5 juni 2011 @ 15:15:42 #161
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97737948
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Inderdaad. Daarom is het aannemelijk dat mensen na een verhoging naar 130 km/u, 140 km/u of zelfs nog harder gaan rijden.
Ja, en? Ik rijd nu ook al regelmatig 150 waar je 120 mag, 130 waar je 80 mag, etc. etc. Nou scheelt het wel dat ik heel veel 's avonds en 's nachts rijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.
En vervolgens komen we in België en kunnen we eerst eens terugschakelen om wat toeren te maken en door te trekken naar 120 en vervolgens gaan we in Frankrijk nog eens door naar de 130, met sleurhut. Zolang je hem maar goed hebt geladen zodat hij niet gaat slingeren. Dus niet als hij op de achterkant te zwaar is meer gewicht op de voorkant leggen, maar juist gewicht van de achterkant afhalen en 't liefst zware spullen op de as.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 5 juni 2011 @ 18:18:08 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97746490
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.
Daar gaat het niet om. Het heeft gewoon alleen maar nadelen, ook 's nachts. Groter snelheidsverschil, langere remweg en de rest van de nadelen die onderhand wel bekend zijn hoop ik. En dat allemaal voor die paar minuten tijdswinst.

In het geval van de A16, die is 56 km lang. Stel nou dat je die hele snelweg 130 km/u rijdt ipv. 120 km/u, dan ben je maar liefst 2,5 minuut eerder op de plaats van bestemming. Als verder alles meezit dan, anders haal je dat niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door leolinedance op 05-06-2011 18:23:20 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 18:25:15 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97746863
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
130 waar je 80 mag, etc. etc.

idioot
pi_97746914
quote:
Daar gaat het niet om. Het heeft gewoon alleen maar nadelen, ook 's nachts. Groter snelheidsverschil, langere remweg en de rest van de nadelen die onderhand wel bekend zijn hoop ik. En dat allemaal voor die paar minuten tijdswinst.
Ja dus laten we allemaal 80 gaan rijden op snelwegen :D :D :D

:')
  zondag 5 juni 2011 @ 18:28:56 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97747090
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.
Dat zeg ik je net, bijvoorbeeld aan het eind van de A18. En aan het eind van de A50 bijvoorbeeld. Je moet daar altijd stoppen, dus je tijdswinst is weer weg. Bij 9 op de 10 uitritten is dit overigens ook het geval, of verkeerslichten of een kruisende voorrangsweg.

Ik lach overigens altijd vrolijk naar mensen dis mij een tijdje terug met +130 km/u ingehaald hebben en die ik dan voor het stoplicht rustig weer voorbij rol :s)
  zondag 5 juni 2011 @ 18:30:51 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97747207
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:26 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja dus laten we allemaal 80 gaan rijden op snelwegen :D :D :D

:')
Nee.
pi_97747289
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee.
nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...
Ja 110 is nog beter.. ooh wacht 100.. nee 90! 80!70! ja schiet lekker op.. :')
  zondag 5 juni 2011 @ 18:33:04 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97747357
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef Hiya het volgende:
Die eeuwige vergelijkingen met Duitsland gaat natuurlijk mank omdat Duitsland in tegenstelling tot Nederland om de 50 kilometer of zelfs meer een afrit heeft. Ze hebben ook minder verkeersknooppunten, ook dat zorgt voor minder verschuivingen. Soms rijd ik van uit huis (DLD) naar Nederland en kom ik geen verkeersknooppunt tegen, terwijl ik in Nederland er geloof ik 6 tegenkom.

Tevens is het een stuk minder druk aangezien er buiten de snelweg ook de N wegen goed verbonden met elkaar zijn. In Nederland 'moet' iedereen over de snelweg, bijvoorbeeld van Den Haag naar Amsterdam, terwijl dit in Duitsland ook best met een N-weg kan, puur om het feit dat je pas de snelweg op kan bij Amsterdam bijvoorbeeld.
Precies. En dan heb je het nog niet gehad over de breedte van de wegen in Duitsland, de minder scherpe bochten en de beter oplettende weggebruikers in het algemeen.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:35:07 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97747461
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...
Ja 110 is nog beter.. ooh wacht 100.. nee 90! 80!70! ja schiet lekker op.. :')
is? Verder de moeite van het reageren niet waard, sorry :)
pi_97747843
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...
Ja 110 is nog beter.. ooh wacht 100.. nee 90! 80!70! ja schiet lekker op.. :')
Dat is het andere uiteinde, al is de auto niet gebruiken wel het beste voor het milieu natuurlijk, maar het idee 'het is toch schadelijk, dan maakt harder en meer schade ook niet uit' slaat ook nergens op. Daarmee is een balans gemaakt tussen gevaarzetting, milieubelasting en verkeersdruk in de maximumsnelheden die gelden, en daarom ligt die op sommige plaatsen heel wat lager dan mensen denken dat nodig is.
pi_97751260
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:42 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is het andere uiteinde, al is de auto niet gebruiken wel het beste voor het milieu natuurlijk, maar het idee 'het is toch schadelijk, dan maakt harder en meer schade ook niet uit' slaat ook nergens op. Daarmee is een balans gemaakt tussen gevaarzetting, milieubelasting en verkeersdruk in de maximumsnelheden die gelden, en daarom ligt die op sommige plaatsen heel wat lager dan mensen denken dat nodig is.
en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?
En Nederland heeft nu een domme beslissing genomen en fokkers weten wat het beste is voor Nederland? :')
  zondag 5 juni 2011 @ 19:58:46 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97752373
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?
En Nederland heeft nu een domme beslissing genomen en fokkers weten wat het beste is voor Nederland? :')
Mijn god, weer zo'n dombo die denkt Nederland met Duitsland te kunnen vergelijken _O- Lees anders eerst het topic even goed door? In Duitsland gebeuren overigens relatief meer ongelukken dan in Nederland.

De politieke partijen die voorstander zijn van deze snelheidsverhoging willen gewoon stemmen verdienen van het klootjesvolk, de mensen die niet verder nadenken. Jij denkt écht dat je dagelijks eerder thuis bent nu je 10 km/u harder mag rijden voor een paar minuten?
pi_97752636
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?
En Nederland heeft nu een domme beslissing genomen en fokkers weten wat het beste is voor Nederland? :')
Het is niet alsof je overal in Duitsland maar alles kan doen en laten op de weg wat je wilt - of dat Duitsland in het geheel direct te vergelijken is met Nederland. Er zullen ongetwijfeld bepaalde voorwaarden aan die stukken zijn gebonden waar geen maximumsnelheid heerst.
De natuurkundige wetten zijn vrij duidelijk en 130 is gewoon schadelijker/risicovoller dan bij 120, maar dat is onder pure omstandigheden. Als bij 130 de doorstroming beter zou zijn is in theorie het best mogelijk dat het milieuvriendelijker is dan bij 120. Je vergeet daarom kennelijk voor het gemak dat het eerst nog een test betreft en dat de resultaten nog lang niet binnen zijn? Er is een beslissing genomen voor een test, niet direct om het permanent in te voeren.
Of misschien dat de verkoop van milieuvriendelijke auto's genoeg compenseert om 10 km/u harder te verantwoorden.

Persoonlijk betwijfel ik dus sterk of er een meerwaarde is aangezien ik niet denk dat de omstandigheden op ons wegennet zo optimaal gevormd kunnen worden dat die hogere snelheid positiever uitpakt op het milieu. De zogenaamde gewonnen tijdswinst is in ieder geval zo marginaal dat het bijna een illusie is.
  FOK!fotograaf zondag 5 juni 2011 @ 21:34:26 #174
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97758778
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

idioot
Dankje. Gelukkig is er om 3 uur 's nachts geen hond op de weg en rijd je ver buiten de bebouwde kom. Kwestie van het gebied waar je rijdt goed kennen, zowel overdag als 's nachts.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 05-06-2011 21:45:05 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 5 juni 2011 @ 21:45:56 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97759647
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dankje. Gelukkig is er om 3 uur 's nachts geen hond op de weg en rijd je ver buiten de bebouwde kom.
130 waar 80 km/u is toegestaan is idioot ja. Een ander kan ook een fout maken overigens of teveel gedronken hebben en een inschattingsfout maken bijvoorbeeld. Ik rij in de nacht ook wel iets harder op een provinciale weg, maar geen 130 :{
  zondag 5 juni 2011 @ 21:57:38 #176
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_97760329
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Precies. En dan heb je het nog niet gehad over de breedte van de wegen in Duitsland, de minder scherpe bochten en de beter oplettende weggebruikers in het algemeen.
Je bedoelt de smallere wegen en scherpere bochten in Duitsland.
pi_97760814
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Je bedoelt de smallere wegen en scherpere bochten in Duitsland.
Die ervaring heb ik ook.
Nee.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:08:24 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97760984
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Je bedoelt de smallere wegen en scherpere bochten in Duitsland.
Nee. En ja, er gebeuren (relatief) meer ongevallen op de weg in Duitsland.
pi_97762788
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn god, weer zo'n dombo die denkt Nederland met Duitsland te kunnen vergelijken _O- Lees anders eerst het topic even goed door? In Duitsland gebeuren overigens relatief meer ongelukken dan in Nederland.

De politieke partijen die voorstander zijn van deze snelheidsverhoging willen gewoon stemmen verdienen van het klootjesvolk, de mensen die niet verder nadenken. Jij denkt écht dat je dagelijks eerder thuis bent nu je 10 km/u harder mag rijden voor een paar minuten?
waarom is het dan niet 110km/h? minder risico's, beter voor het milieu.
Als 130 standaard was hoorde je er niemand over... dan zou 140 weer veel risico's meenemen enz.

Op de 80 km/h wegen gebeuren meer ongelukken dan de snelwegen.
Dus als we over risico's praten kunnen we het beter hebben om daar de snelheden te verlagen.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:25:17 #180
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97766016
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het heeft gewoon alleen maar nadelen, ook 's nachts. Groter snelheidsverschil, langere remweg en de rest van de nadelen die onderhand wel bekend zijn hoop ik. En dat allemaal voor die paar minuten tijdswinst.

In het geval van de A16, die is 56 km lang. Stel nou dat je die hele snelweg 130 km/u rijdt ipv. 120 km/u, dan ben je maar liefst 2,5 minuut eerder op de plaats van bestemming. Als verder alles meezit dan, anders haal je dat niet.

Lees eens beter, de snelheid gaat daar van 100 naar 130, dat is een wezenlijk verschil.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 juni 2011 @ 23:26:20 #181
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_97766085
Gewoon gaan en goed blijven kijken dan zie ik het probleem niet.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:28:14 #182
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97766210
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Op de 80 km/h wegen gebeuren meer ongelukken dan de snelwegen.
Dus als we over risico's praten kunnen we het beter hebben om daar de snelheden te verlagen.
Dat is een jaar of wat geleden al op vele 80 km-wegen gebeurd en daar mag je nu maar liefst 60.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 juni 2011 @ 23:30:39 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97766359
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

waarom is het dan niet 110km/h? minder risico's, beter voor het milieu.
Als 130 standaard was hoorde je er niemand over... dan zou 140 weer veel risico's meenemen enz.
Het antwoord is een paar posts geleden al gegeven.

quote:
Op de 80 km/h wegen gebeuren meer ongelukken dan de snelwegen.
N-wegen en snelwegen zijn dan ook niet te vergelijken.

quote:
Dus als we over risico's praten kunnen we het beter hebben om daar de snelheden te verlagen.
De snelheid wordt daar in ieder geval al niet verhoogd. En heb je ook een bron waaruit blijkt dat er op de N-wegen meer ongelukken plaatsvinden omdat de snelheid daar (doorgaans) 80 km/u is?

En extra ongelukken op de snelweg lijkt sowieso ook niet gewenst, ruim 300 per jaar is nog altijd veel te veel :{
  FOK!fotograaf zondag 5 juni 2011 @ 23:33:06 #184
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97766489
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:45 schreef leolinedance het volgende:Een ander kan ook een fout maken overigens of teveel gedronken hebben en een inschattingsfout maken bijvoorbeeld.
Dat is het mooie, er is niemand anders op deze wegen 's nachts. Je kan bij wijze van spreken een uur op de weg gaan liggen zonder overreden te worden. En je kan me een idioot vinden, maar er is ook een stuk 30 zone waar ik doorheen moet, in het verlengde van een 60 weg en daar rijdt ik hoogstens 40 op de teller (geloof je vast niet, maar ach). Omdat er daar fietspaden, uitritten, spelende kinderen en onoverzichtelijke kruisingen zijn, het gros gaat daar met 60+ doorheen, dat is idioot. Niet met 130 over een lege weg rijden in the middle of nowhere. Maakt daarbij m.i. geen ruk uit of je een tweebaans snelweg of tweebaans N weg hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 5 juni 2011 @ 23:43:57 #185
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97767044
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is het mooie, er is niemand anders op deze wegen 's nachts. Je kan bij wijze van spreken een uur op de weg gaan liggen zonder overreden te worden. En je kan me een idioot vinden, maar er is ook een stuk 30 zone waar ik doorheen moet, in het verlengde van een 60 weg en daar rijdt ik hoogstens 40 op de teller (geloof je vast niet, maar ach). Omdat er daar fietspaden, uitritten, spelende kinderen en onoverzichtelijke kruisingen zijn, het gros gaat daar met 60+ doorheen, dat is idioot. Niet met 130 over een lege weg rijden in the middle of nowhere. Maakt daarbij m.i. geen ruk uit of je een tweebaans snelweg of tweebaans N weg hebt.
Waarom zou ik je niet geloven?

130 km/u vind ik gewoon erg hard op een provinciale weg. Nu is de ene weg de andere niet, waar ik rijd zijn die wegen vrij smal en staan aan beide kanten van de weg bomen. 130 km/u in de nacht op die weg wil je echt niet.

Ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is tussen een N-weg en snelweg. Zo heeft een snelweg meerdere, bredere rijstroken die een bepaalde richting op gaan. Het verkeer de andere kant op kan ook niet op jouw rijstrook komen, wat op een provinciale weg doorgaans wél kan. Om maar eens wat te noemen.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:45:14 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97767115
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Lees eens beter, de snelheid gaat daar van 100 naar 130, dat is een wezenlijk verschil.
Ja klopt, excuses. Een nog groter snelheidsverschil dus. :{
pi_97767217
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Lees eens beter, de snelheid gaat daar van 100 naar 130, dat is een wezenlijk verschil.
Over een afstand van maar liefst 15 kilometer - @ 100 km/u doe je daar ongeveer 9 minuten over, @ 130 ongeveer 7. 2 minuten verschil in de meest optimale situatie. Als je het in procenten wilt uitdrukken is dat een 'wezenlijk' potentieel verschil, maar in de praktijk is dit echt marginaal. Die verhoging is echt puur symboolpolitiek is; het voelt even lekker om 130 te mogen ;)
pi_97767319
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom zou ik je niet geloven?

130 km/u vind ik gewoon erg hard op een provinciale weg. Nu is de ene weg de andere niet, waar ik rijd zijn die wegen vrij smal en staan aan beide kanten van de weg bomen. 130 km/u in de nacht op die weg wil je echt niet.

Ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is tussen een N-weg en snelweg. Zo heeft een snelweg meerdere, bredere rijstroken die een bepaalde richting op gaan. Het verkeer de andere kant op kan ook niet op jouw rijstrook komen, wat op een provinciale weg doorgaans wél kan. Om maar eens wat te noemen.
In Zeeland weet ik nog wel een paar kaarsrechte N-wegen waar je gerust 130 kan rijden in de avond of snachts. Verkeer zie je al van verre aankomen, alleen even rekening houden dat er wel eens wat klein wild op de weg kan staan (zo reed ik van het weekend nog een paar konijnen plat met 140 :@ ).
  maandag 6 juni 2011 @ 00:45:03 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97770024
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja klopt, excuses. Een nog groter snelheidsverschil dus. :{
Wat daar prima kan. Het is een weg met 2 X 3 rijstroken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 6 juni 2011 @ 00:46:08 #190
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97770058
quote:
12s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef Dingest het volgende:

[..]

Over een afstand van maar liefst 15 kilometer - @ 100 km/u doe je daar ongeveer 9 minuten over, @ 130 ongeveer 7. 2 minuten verschil in de meest optimale situatie. Als je het in procenten wilt uitdrukken is dat een 'wezenlijk' potentieel verschil, maar in de praktijk is dit echt marginaal. Die verhoging is echt puur symboolpolitiek is; het voelt even lekker om 130 te mogen ;)
Whut, over een stuk van 15 kilometer maar? :') Dat zet inderdaad geen zoden aan de dijk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2011 @ 00:55:43 #191
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97770351
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom zou ik je niet geloven?

130 km/u vind ik gewoon erg hard op een provinciale weg. Nu is de ene weg de andere niet, waar ik rijd zijn die wegen vrij smal en staan aan beide kanten van de weg bomen. 130 km/u in de nacht op die weg wil je echt niet.

Ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is tussen een N-weg en snelweg. Zo heeft een snelweg meerdere, bredere rijstroken die een bepaalde richting op gaan. Het verkeer de andere kant op kan ook niet op jouw rijstrook komen, wat op een provinciale weg doorgaans wél kan. Om maar eens wat te noemen.
Bomen? Nauwelijks, zo nu en dan wat klein struikgewas, maar dat is alles. We hebben hier in Noord Holland nog het uitstervende soort provinciale weg met twee banen (2x1 dus) waar je 100 mag en mag inhalen (erg handig met zondagsrijders die er 50 rijden). En de weg waar ik het over heb, die is ook nagenoeg kaarsrecht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 6 juni 2011 @ 00:58:14 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97770430
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bomen? Nauwelijks, zo nu en dan wat klein struikgewas, maar dat is alles. We hebben hier in Noord Holland nog het uitstervende soort provinciale weg met twee banen (2x1 dus) waar je 100 mag en mag inhalen (erg handig met zondagsrijders die er 50 rijden). En de weg waar ik het over heb, die is ook nagenoeg kaarsrecht.
Dan is het anders :) Maar met van die malloten die 50 rijden op dat soort wegen moet je wel uitkijken. Je wordt er niet vrolijk van als je je daar met 130 km/u in boort.
  maandag 6 juni 2011 @ 00:59:41 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97770481
quote:
12s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef Dingest het volgende:

[..]

Over een afstand van maar liefst 15 kilometer - @ 100 km/u doe je daar ongeveer 9 minuten over, @ 130 ongeveer 7. 2 minuten verschil in de meest optimale situatie. Als je het in procenten wilt uitdrukken is dat een 'wezenlijk' potentieel verschil, maar in de praktijk is dit echt marginaal. Die verhoging is echt puur symboolpolitiek is; het voelt even lekker om 130 te mogen ;)
Dat dus.
pi_97770692
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:46 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Whut, over een stuk van 15 kilometer maar? :') Dat zet inderdaad geen zoden aan de dijk.
Dat geldt volgens mij voor al die stukken. Het langste over de afsluitduik levert in het beste geval amper 4 minuten tijdswinst op :)

Overigens; onderdeel van dat stuk op de A16 is ook knooppunt Zonzeel tot afslag Prinsenbeek. Dat is het stuk waar in 1972 de grootste kettingbotsing in Nederland in plotseling dichte mist heeft plaatsgevonden. Rond dat stuk hebben zich nog twee zware kettingbotsingen plaatsgevonden. In die drie ongevallen zijn bij elkaar al 23 doden gevallen en zo'n 330 auto's betrokken. Kennelijk is dat een stuk dat - vooral in de zomer - gevoelig is voor onverwachte weersomstandigheden/mist. Kan je je afvragen of dat nou direct het beste stuk is om de snelheid met 30 km/u op te voeren.
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2011 @ 02:00:25 #195
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97772252
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 01:06 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat geldt volgens mij voor al die stukken. Het langste over de afsluitduik levert in het beste geval amper 4 minuten tijdswinst op :)
Overigens levert de afsluitdijk zelf een winst van nominaal een minuut op, het niet meerekenen van de 70 zones rond de sluizen daarbij inbegrepen. Dus 14 of 15 minuten op 30 km, boehoe. Maar het wordt inderdaad lonend als je veel en lange stukken door kan rijden en het is natuurlijk het gevoel, plus de boete die lager uitvalt. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_97773262
Het andere stuk is de A37. Van waar tot waar precies weet ik niet dat het gaat gelden, maar als dat de hele A37 is van Hoogeveen tot de grens is dat zo'n 42 km. Op dat stuk scheelt het een kleine 2 minuten :)

Heh, ik heb net voor de lol uitgerekend; van de vakantie rijd ik een ronde van volgens mij zo'n 5000 km. Als ik dat hypothetisch* met 130 km/u zou doen ipv 120 km/u scheelt dat ongeveer 3 uur en 10 minuten (38 vs. 41 uur). Zou ik het met 100 km/u rijden doe ik er 9 uur langer over (50 uur) ipv @ 120 km/u. Dat zou het wel een redelijk significant verschil zijn - maar op vakantie heb je dan weer minder haast om mee te beginnen :+ Met één forse file in bijv. Duitsland kan je zelfs die 3 uur ook alweer verloren zijn.

*We rijden door diverse landen en lang niet overal snelweg, dus dat zal allemaal verder niet aan de orde zijn.
  maandag 6 juni 2011 @ 08:22:09 #197
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_97774974
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 01:06 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat geldt volgens mij voor al die stukken. Het langste over de afsluitduik levert in het beste geval amper 4 minuten tijdswinst op :)

Overigens; onderdeel van dat stuk op de A16 is ook knooppunt Zonzeel tot afslag Prinsenbeek. Dat is het stuk waar in 1972 de grootste kettingbotsing in Nederland in plotseling dichte mist heeft plaatsgevonden. Rond dat stuk hebben zich nog twee zware kettingbotsingen plaatsgevonden. In die drie ongevallen zijn bij elkaar al 23 doden gevallen en zo'n 330 auto's betrokken. Kennelijk is dat een stuk dat - vooral in de zomer - gevoelig is voor onverwachte weersomstandigheden/mist. Kan je je afvragen of dat nou direct het beste stuk is om de snelheid met 30 km/u op te voeren.
Je bedoelt dat stuk weg wat nu dichtgetimmerd is met matrixborden die naast de snelheid limiteren ook waarschuwen voor de weersomstandigheden?
pi_97776024
Op mijn dagelijkse route scheelt het met 130 tov 120, elke dag een kwartier. Scheelt dus 75 minuten per week.
130 Tov 100 scheelt 45 minuten per dag. Toch bijna 4 uur per week.

En ja, ik ben zo'n rijder die 140 tot 150 zou rijden als de maximum 130 is. Ik rijd structureel 10-20 km/h te hard.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:37:26 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97776190
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:27 schreef PeeJay1980 het volgende:
Op mijn dagelijkse route scheelt het met 130 tov 120, elke dag een kwartier. Scheelt dus 75 minuten per week.
130 Tov 100 scheelt 45 minuten per dag. Toch bijna 4 uur per week.

En ja, ik ben zo'n rijder die 140 tot 150 zou rijden als de maximum 130 is. Ik rijd structureel 10-20 km/h te hard.
Rij jij per dag 250 km over 130 km/u wegen in Nederland? Of rij je 130 km/u waar 120 km/u is toegestaan? En dan kun jij daar ook nog eens altijd 130 km/u rijden?

75 minuten per week is natuurlijk ook niets.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:57:16 #200
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_97776585
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:37 schreef leolinedance het volgende:

75 minuten per week is natuurlijk ook niets.
Alle beetjes helpen. Met jouw instelling hadden we nu nog met paard en wagen gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')