Dit slaat nergens op.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:50 schreef mstx het volgende:
[..]
Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
Exactquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Alleen van de mensen die nu 130 rijden zullen er een hoop nu 140 gaan rijden. Dus zeker geen onzin. Op een stuk waar je nu 120 mag zet ik mijn cruisecontrol vaak al op de 132 ofzo, als ik dan dadelijk 130 zou mogen gaat de cc naar de 140/142.
Inderdaad, en aangezien de gemiddelde leaserijder zich daar allemaal niet om bekommerd zal die gewoon doorjakkeren. De niet leaserijder zoals ik overigens ookquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
ExactEn milieu / geluidsbelasting / brandstofverbruik stijgt bijna exponentieel met de snelheid.
Dat moet je zelf weten natuurlijk. Ik doe het niet want ik weet dat het geen zin heeft. Het kost extra geld door hogere slijtage en brandstofverbruik. Maar zo lang ik geen last heb van jou en jij niet van mij is er niks aan de hand toch?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inderdaad, en aangezien de gemiddelde leaserijder zich daar allemaal niet om bekommerd zal die gewoon doorjakkeren. De niet leaserijder zoals ik overigens ook
Het grappige is dat als wij 100% snelweg rijden met 140 km/h op de cruisecontrol in Duitsland, wij 125 km meer op een tank rijden dan in Nederland met ons reguliere 65% snelweg (met kleine woon-werk) file en 35% stadsverkeer. Wij reden dus harder, maar gemiddeld genomen zuiniger dan normaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
ExactEn milieu / geluidsbelasting / brandstofverbruik stijgt bijna exponentieel met de snelheid.
Dat komt omdat je dan lange afstanden met constante snelheid kunt afleggen ipv continu optrekken en afremmen en continu van snelheid verandert, en allerlei korte stukjes rijdt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het grappige is dat als wij 100% snelweg rijden met 140 km/h op de cruisecontrol in Duitsland, wij 125 km meer op een tank rijden dan in Nederland met ons reguliere 65% snelweg (met kleine woon-werk) file en 35% stadsverkeer. Wij reden dus harder, maar gemiddeld genomen zuiniger dan normaal.
Welnee, die rijden geen 80, die rijden 90.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:59 schreef silenthill het volgende:
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.
Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Welnee, die rijden geen 80, die rijden 90.
Knap, aangezien er in Duitsland ook genoeg wegen zijn met maar 4 rijstroken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Duitsland is geen Nederland. De wegen zijn niet vergelijkbaar, de afstanden niet en de weggebruikers al zeker niet!
En volgens mij kom jij nooit in Duitsland, de snelle jongens rijden altijd uiterst links en de vrachtwagens uiterst rechts. Er zit dus minimaal één strook tussen.
Die mogen ook gewoon 90km/h.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.
Meer ongelukken?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:41 schreef leolinedance het volgende:
130 km/u is echt grote onzin, en wel hierom:
- Meer ongelukken
- Meer geluidsoverlast
- Meer milieuvervuiling
- Hoger brandstofverbruik
- Minimale tijdswinst
Klopt, alleen jammer dat opa en oma met hun sleurhut dat nieuwsbericht destijds gemist hebben.quote:
Maar minder op- en afritten op de meeste stukken en langere afstanden. Bovendien zijn de medeweggebruikers meer ingesteld op de snelheidsverschillen omdat het daar al langer gebruikelijk is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Knap, aangezien er in Duitsland ook genoeg wegen zijn met maar 4 rijstroken.
Vertel dat maar eens aan de wattenstaafjes die al 40 jaar lang elke zomer met de caravan op stap gaanquote:
Dat er botsingen komenquote:Welke gevaren bij 130 km wegen?
Meer ongelukken absoluut. De snelheidsverschillen worden groter, en dat is vragen om inschattingsfouten. Zeker als er nu mensen zijn die 150 km/u gaan rijden of harder.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Meer ongelukken?De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.
Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Dat is wel waar. Alleen wat ik daar weer link vind is de lengte van de in- en uitvoegstroken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar minder op- en afritten op de meeste stukken en langere afstanden. Bovendien zijn de medeweggebruikers meer ingesteld op de snelheidsverschillen omdat het daar al langer gebruikelijk is.
Er zijn alleen meer auto's dan degene die jij hebt, dus ja, het verbruik zal over het algemeen toenemen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Meer ongelukken?De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.
Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Nou, ik weet het niet. Het gros van de mensen rijdt namelijk al harder dan 130. Buiten dat kun je in dit land op de meeste plekken niet echt lekker rijden met 150, daar is het veel te druk voor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Meer ongelukken absoluut. De snelheidsverschillen worden groter, en dat is vragen om inschattingsfouten. Zeker als er nu mensen zijn die 150 km/u gaan rijden of harder.
Dat er relatief gezien weinig ongelukken op snelwegen plaatsvinden wilt niet zeggen dat de kans op ongelukken wel toeneemt.
Jouw auto verbruikt weldegelijk meer als je 130 km/u rijdt in vergelijking met 120 km/u trouwens. Als ik het goed heb neemt het brandstofverbruik in het kwadraat toe.
De experts, zegmaar de mensen met de kennis en kunde om dingen ook te bewijzen op andere manieren dan via hun onderbuik, zeggen dat inderdaad. Door het onrustiger verkeersbeeld door de grotere verschillen in snelheid, krijg je inderdaad meer ongevallen, en dus doden en gewonden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Meer ongelukken?De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.
Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Dan denk ik dat jij een Batmobiel hebt of zo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Meer ongelukken?De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.
Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:50 schreef mstx het volgende:
Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
Verdiep je aub even in de materie voordat je reageert.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Meer ongelukken?De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.
Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |