abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:02:20 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97577146
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:50 schreef mstx het volgende:

[..]

Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
Dit slaat nergens op.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:06:55 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97577291
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Alleen van de mensen die nu 130 rijden zullen er een hoop nu 140 gaan rijden. Dus zeker geen onzin. Op een stuk waar je nu 120 mag zet ik mijn cruisecontrol vaak al op de 132 ofzo, als ik dan dadelijk 130 zou mogen gaat de cc naar de 140/142.
Exact :) En milieu / geluidsbelasting / brandstofverbruik stijgt bijna exponentieel met de snelheid.
pi_97577314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Exact :) En milieu / geluidsbelasting / brandstofverbruik stijgt bijna exponentieel met de snelheid.
Inderdaad, en aangezien de gemiddelde leaserijder zich daar allemaal niet om bekommerd zal die gewoon doorjakkeren. De niet leaserijder zoals ik overigens ook
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:11:15 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97577386
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:07 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Inderdaad, en aangezien de gemiddelde leaserijder zich daar allemaal niet om bekommerd zal die gewoon doorjakkeren. De niet leaserijder zoals ik overigens ook
Dat moet je zelf weten natuurlijk. Ik doe het niet want ik weet dat het geen zin heeft. Het kost extra geld door hogere slijtage en brandstofverbruik. Maar zo lang ik geen last heb van jou en jij niet van mij is er niks aan de hand toch? :)
pi_97578140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Exact :) En milieu / geluidsbelasting / brandstofverbruik stijgt bijna exponentieel met de snelheid.
Het grappige is dat als wij 100% snelweg rijden met 140 km/h op de cruisecontrol in Duitsland, wij 125 km meer op een tank rijden dan in Nederland met ons reguliere 65% snelweg (met kleine woon-werk) file en 35% stadsverkeer. Wij reden dus harder, maar gemiddeld genomen zuiniger dan normaal. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97578240
Dat zuiniger is natuurlijk afhankelijk van de auto zelf. Hoe minder toeren op hogere snelheid, hoe zuiniger uiteraard.

Als ik met mijn 1 liter uit 1980 140 echte km rij, dan zit ik tegen het rood van mijn toeren aan.

Heb dat verbruik eens getest en ik reed 1 op 5 :P
Als ik 100 km constant aanhoud, dan rij ik 1 op 12.
pi_97578275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het grappige is dat als wij 100% snelweg rijden met 140 km/h op de cruisecontrol in Duitsland, wij 125 km meer op een tank rijden dan in Nederland met ons reguliere 65% snelweg (met kleine woon-werk) file en 35% stadsverkeer. Wij reden dus harder, maar gemiddeld genomen zuiniger dan normaal. ;)
Dat komt omdat je dan lange afstanden met constante snelheid kunt afleggen ipv continu optrekken en afremmen en continu van snelheid verandert, en allerlei korte stukjes rijdt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:52:16 #58
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:59 schreef silenthill het volgende:
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.

Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
Welnee, die rijden geen 80, die rijden 90.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97578720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:52 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Welnee, die rijden geen 80, die rijden 90.
Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:56:44 #60
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578724
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Duitsland is geen Nederland. De wegen zijn niet vergelijkbaar, de afstanden niet en de weggebruikers al zeker niet!

En volgens mij kom jij nooit in Duitsland, de snelle jongens rijden altijd uiterst links en de vrachtwagens uiterst rechts. Er zit dus minimaal één strook tussen.
Knap, aangezien er in Duitsland ook genoeg wegen zijn met maar 4 rijstroken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:58:02 #61
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97578757
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.
Die mogen ook gewoon 90km/h.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:58:28 #62
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578774
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:41 schreef leolinedance het volgende:
130 km/u is echt grote onzin, en wel hierom:

- Meer ongelukken
- Meer geluidsoverlast
- Meer milieuvervuiling
- Hoger brandstofverbruik
- Minimale tijdswinst
Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:59:58 #63
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578828
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef mstx het volgende:

[..]

Die mogen ook gewoon 90km/h.
Klopt, alleen jammer dat opa en oma met hun sleurhut dat nieuwsbericht destijds gemist hebben.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97578854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Knap, aangezien er in Duitsland ook genoeg wegen zijn met maar 4 rijstroken.
Maar minder op- en afritten op de meeste stukken en langere afstanden. Bovendien zijn de medeweggebruikers meer ingesteld op de snelheidsverschillen omdat het daar al langer gebruikelijk is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97578866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef mstx het volgende:

[..]

Die mogen ook gewoon 90km/h.
Vertel dat maar eens aan de wattenstaafjes die al 40 jaar lang elke zomer met de caravan op stap gaan :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97578897
quote:
Welke gevaren bij 130 km wegen?
Dat er botsingen komen :'( !!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97578932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Meer ongelukken absoluut. De snelheidsverschillen worden groter, en dat is vragen om inschattingsfouten. Zeker als er nu mensen zijn die 150 km/u gaan rijden of harder.

Dat er relatief gezien weinig ongelukken op snelwegen plaatsvinden wilt niet zeggen dat de kans op ongelukken wel toeneemt.

Jouw auto verbruikt weldegelijk meer als je 130 km/u rijdt in vergelijking met 120 km/u trouwens. Als ik het goed heb neemt het brandstofverbruik in het kwadraat toe.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:11:39 #68
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97579233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar minder op- en afritten op de meeste stukken en langere afstanden. Bovendien zijn de medeweggebruikers meer ingesteld op de snelheidsverschillen omdat het daar al langer gebruikelijk is.
Dat is wel waar. Alleen wat ik daar weer link vind is de lengte van de in- en uitvoegstroken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97579235
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Er zijn alleen meer auto's dan degene die jij hebt, dus ja, het verbruik zal over het algemeen toenemen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:14:14 #70
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97579330
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Meer ongelukken absoluut. De snelheidsverschillen worden groter, en dat is vragen om inschattingsfouten. Zeker als er nu mensen zijn die 150 km/u gaan rijden of harder.

Dat er relatief gezien weinig ongelukken op snelwegen plaatsvinden wilt niet zeggen dat de kans op ongelukken wel toeneemt.

Jouw auto verbruikt weldegelijk meer als je 130 km/u rijdt in vergelijking met 120 km/u trouwens. Als ik het goed heb neemt het brandstofverbruik in het kwadraat toe.
Nou, ik weet het niet. Het gros van de mensen rijdt namelijk al harder dan 130. Buiten dat kun je in dit land op de meeste plekken niet echt lekker rijden met 150, daar is het veel te druk voor.

Toch typisch dat ik dat niet terug kan vinden in de verbruikscijfers. Misschien omdat mijn auto maar weinig toeren maakt? Bij 120 zo'n 3250 rpm en bij 130 zo'n 3450 rpm.
Ga ik harder dan 130, dan wordt het ding wel dorstig trouwens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97579447
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
De experts, zegmaar de mensen met de kennis en kunde om dingen ook te bewijzen op andere manieren dan via hun onderbuik, zeggen dat inderdaad. Door het onrustiger verkeersbeeld door de grotere verschillen in snelheid, krijg je inderdaad meer ongevallen, en dus doden en gewonden.

Dit zeggen bijvoorbeeld de ANWB, en ook een verkeerskundige die ik recentelijk informeel sprak op een congres.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:23:39 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97579659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Dan denk ik dat jij een Batmobiel hebt of zo.
Want het gebruik van een kleinere auto tussen 100km/u en 120km/u kan al tot 20% verschillen. Bij grotere auto's is dat percentage iets lager, maar niet heel veel.
'k zou nog maar eens "eerlijk" gaan meten/vergelijken dan.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:23:50 #73
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_97579665
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:50 schreef mstx het volgende:

Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_97579686
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:23 schreef Grielen het volgende:

[..]

Lees de rest van de reacties eens en besef je waarom dat grotendeels onzin is.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:27:12 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97579770
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Verdiep je aub even in de materie voordat je reageert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')