abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:02:20 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97577146
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:50 schreef mstx het volgende:

[..]

Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
Dit slaat nergens op.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:06:55 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97577291
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Alleen van de mensen die nu 130 rijden zullen er een hoop nu 140 gaan rijden. Dus zeker geen onzin. Op een stuk waar je nu 120 mag zet ik mijn cruisecontrol vaak al op de 132 ofzo, als ik dan dadelijk 130 zou mogen gaat de cc naar de 140/142.
Exact :) En milieu / geluidsbelasting / brandstofverbruik stijgt bijna exponentieel met de snelheid.
pi_97577314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Exact :) En milieu / geluidsbelasting / brandstofverbruik stijgt bijna exponentieel met de snelheid.
Inderdaad, en aangezien de gemiddelde leaserijder zich daar allemaal niet om bekommerd zal die gewoon doorjakkeren. De niet leaserijder zoals ik overigens ook
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:11:15 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97577386
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:07 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Inderdaad, en aangezien de gemiddelde leaserijder zich daar allemaal niet om bekommerd zal die gewoon doorjakkeren. De niet leaserijder zoals ik overigens ook
Dat moet je zelf weten natuurlijk. Ik doe het niet want ik weet dat het geen zin heeft. Het kost extra geld door hogere slijtage en brandstofverbruik. Maar zo lang ik geen last heb van jou en jij niet van mij is er niks aan de hand toch? :)
pi_97578140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Exact :) En milieu / geluidsbelasting / brandstofverbruik stijgt bijna exponentieel met de snelheid.
Het grappige is dat als wij 100% snelweg rijden met 140 km/h op de cruisecontrol in Duitsland, wij 125 km meer op een tank rijden dan in Nederland met ons reguliere 65% snelweg (met kleine woon-werk) file en 35% stadsverkeer. Wij reden dus harder, maar gemiddeld genomen zuiniger dan normaal. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97578240
Dat zuiniger is natuurlijk afhankelijk van de auto zelf. Hoe minder toeren op hogere snelheid, hoe zuiniger uiteraard.

Als ik met mijn 1 liter uit 1980 140 echte km rij, dan zit ik tegen het rood van mijn toeren aan.

Heb dat verbruik eens getest en ik reed 1 op 5 :P
Als ik 100 km constant aanhoud, dan rij ik 1 op 12.
pi_97578275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het grappige is dat als wij 100% snelweg rijden met 140 km/h op de cruisecontrol in Duitsland, wij 125 km meer op een tank rijden dan in Nederland met ons reguliere 65% snelweg (met kleine woon-werk) file en 35% stadsverkeer. Wij reden dus harder, maar gemiddeld genomen zuiniger dan normaal. ;)
Dat komt omdat je dan lange afstanden met constante snelheid kunt afleggen ipv continu optrekken en afremmen en continu van snelheid verandert, en allerlei korte stukjes rijdt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:52:16 #58
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:59 schreef silenthill het volgende:
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.

Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
Welnee, die rijden geen 80, die rijden 90.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97578720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:52 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Welnee, die rijden geen 80, die rijden 90.
Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:56:44 #60
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578724
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Duitsland is geen Nederland. De wegen zijn niet vergelijkbaar, de afstanden niet en de weggebruikers al zeker niet!

En volgens mij kom jij nooit in Duitsland, de snelle jongens rijden altijd uiterst links en de vrachtwagens uiterst rechts. Er zit dus minimaal één strook tussen.
Knap, aangezien er in Duitsland ook genoeg wegen zijn met maar 4 rijstroken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:58:02 #61
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97578757
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.
Die mogen ook gewoon 90km/h.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:58:28 #62
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578774
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:41 schreef leolinedance het volgende:
130 km/u is echt grote onzin, en wel hierom:

- Meer ongelukken
- Meer geluidsoverlast
- Meer milieuvervuiling
- Hoger brandstofverbruik
- Minimale tijdswinst
Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:59:58 #63
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578828
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef mstx het volgende:

[..]

Die mogen ook gewoon 90km/h.
Klopt, alleen jammer dat opa en oma met hun sleurhut dat nieuwsbericht destijds gemist hebben.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97578854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Knap, aangezien er in Duitsland ook genoeg wegen zijn met maar 4 rijstroken.
Maar minder op- en afritten op de meeste stukken en langere afstanden. Bovendien zijn de medeweggebruikers meer ingesteld op de snelheidsverschillen omdat het daar al langer gebruikelijk is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97578866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef mstx het volgende:

[..]

Die mogen ook gewoon 90km/h.
Vertel dat maar eens aan de wattenstaafjes die al 40 jaar lang elke zomer met de caravan op stap gaan :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97578897
quote:
Welke gevaren bij 130 km wegen?
Dat er botsingen komen :'( !!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97578932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Meer ongelukken absoluut. De snelheidsverschillen worden groter, en dat is vragen om inschattingsfouten. Zeker als er nu mensen zijn die 150 km/u gaan rijden of harder.

Dat er relatief gezien weinig ongelukken op snelwegen plaatsvinden wilt niet zeggen dat de kans op ongelukken wel toeneemt.

Jouw auto verbruikt weldegelijk meer als je 130 km/u rijdt in vergelijking met 120 km/u trouwens. Als ik het goed heb neemt het brandstofverbruik in het kwadraat toe.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:11:39 #68
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97579233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar minder op- en afritten op de meeste stukken en langere afstanden. Bovendien zijn de medeweggebruikers meer ingesteld op de snelheidsverschillen omdat het daar al langer gebruikelijk is.
Dat is wel waar. Alleen wat ik daar weer link vind is de lengte van de in- en uitvoegstroken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97579235
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Er zijn alleen meer auto's dan degene die jij hebt, dus ja, het verbruik zal over het algemeen toenemen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:14:14 #70
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97579330
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Meer ongelukken absoluut. De snelheidsverschillen worden groter, en dat is vragen om inschattingsfouten. Zeker als er nu mensen zijn die 150 km/u gaan rijden of harder.

Dat er relatief gezien weinig ongelukken op snelwegen plaatsvinden wilt niet zeggen dat de kans op ongelukken wel toeneemt.

Jouw auto verbruikt weldegelijk meer als je 130 km/u rijdt in vergelijking met 120 km/u trouwens. Als ik het goed heb neemt het brandstofverbruik in het kwadraat toe.
Nou, ik weet het niet. Het gros van de mensen rijdt namelijk al harder dan 130. Buiten dat kun je in dit land op de meeste plekken niet echt lekker rijden met 150, daar is het veel te druk voor.

Toch typisch dat ik dat niet terug kan vinden in de verbruikscijfers. Misschien omdat mijn auto maar weinig toeren maakt? Bij 120 zo'n 3250 rpm en bij 130 zo'n 3450 rpm.
Ga ik harder dan 130, dan wordt het ding wel dorstig trouwens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97579447
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
De experts, zegmaar de mensen met de kennis en kunde om dingen ook te bewijzen op andere manieren dan via hun onderbuik, zeggen dat inderdaad. Door het onrustiger verkeersbeeld door de grotere verschillen in snelheid, krijg je inderdaad meer ongevallen, en dus doden en gewonden.

Dit zeggen bijvoorbeeld de ANWB, en ook een verkeerskundige die ik recentelijk informeel sprak op een congres.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:23:39 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97579659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Dan denk ik dat jij een Batmobiel hebt of zo.
Want het gebruik van een kleinere auto tussen 100km/u en 120km/u kan al tot 20% verschillen. Bij grotere auto's is dat percentage iets lager, maar niet heel veel.
'k zou nog maar eens "eerlijk" gaan meten/vergelijken dan.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:23:50 #73
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_97579665
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:50 schreef mstx het volgende:

Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_97579686
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:23 schreef Grielen het volgende:

[..]

Lees de rest van de reacties eens en besef je waarom dat grotendeels onzin is.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:27:12 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97579770
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Meer ongelukken? :') De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen, en qua geluidsoverlast en milieuvervuiling en brandstofverbruik valt het ook wel mee. Mijn auto zuipt niet meetbaar meer als ik 130 rijd.

Minimale tijdswinst is het enige punt waar ik je gelijk in geef.
Verdiep je aub even in de materie voordat je reageert.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:28:39 #76
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_97579822
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Lees de rest van de reacties eens en besef je waarom dat grotendeels onzin is.
Sorry hoor, maar ik rij altijd over de A6, A1 en de A7, met 130 km/h. Ik word aan alle kanten voorbij gereden, terwijl ik zelf nauwelijks anderen inhaal, behalve vrachtwagens/busjes/aanhangers/ouderen/volgeladen-toyota-starlets.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:29:37 #77
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97579850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het grappige is dat als wij 100% snelweg rijden met 140 km/h op de cruisecontrol in Duitsland, wij 125 km meer op een tank rijden dan in Nederland met ons reguliere 65% snelweg (met kleine woon-werk) file en 35% stadsverkeer. Wij reden dus harder, maar gemiddeld genomen zuiniger dan normaal. ;)
Kromme vergelijking. Rij eens 120 km/u constant over langere tijd en vergelijk dat met 140 km/u over dezelfde weg. Maar dat had je volgens mij al wel door met je ;)
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:32:14 #78
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97579951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De experts, zegmaar de mensen met de kennis en kunde om dingen ook te bewijzen op andere manieren dan via hun onderbuik, zeggen dat inderdaad. Door het onrustiger verkeersbeeld door de grotere verschillen in snelheid, krijg je inderdaad meer ongevallen, en dus doden en gewonden.

Dit zeggen bijvoorbeeld de ANWB, en ook een verkeerskundige die ik recentelijk informeel sprak op een congres.
Zou het verkeersbeeld zoveel onrustiger worden? Ik vraag het me af. Juist omdat het merendeel van de mensen al structureel te hard rijdt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97579974
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:28 schreef Grielen het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik rij altijd over de A6, A1 en de A7, met 130 km/h. Ik word aan alle kanten voorbij gereden, terwijl ik zelf nauwelijks anderen inhaal, behalve vrachtwagens/busjes/aanhangers/ouderen/volgeladen-toyota-starlets.
Ja, wat heeft dat met mijn opmerking te maken? De vraag is of jij nu harder gaat rijden dan die 130? Ik zelf namelijk wel en ik denk vele met mij.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:38:05 #80
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_97580174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, wat heeft dat met mijn opmerking te maken? De vraag is of jij nu harder gaat rijden dan die 130? Ik zelf namelijk wel en ik denk vele met mij.
Als ze nu al 140-150 rijden op die wegen, betekent een snelheidsverhoging echt niet dat ze 150-160 gaan rijden. Het is al een paar weken toegestaan om bij bepaalde tijden 130 te rijden op de A6. Ik zie echt geen verschil tussen de situatie nu en de situatie een jaar geleden, qua snelheid van de coureurs aldaar.

Ikzelf rij niet harder dan 130 constant, aangezien mijn auto fors is, met 4wd. Ik heb me afgelopen week voor de gein eens aan de snelheid gehouden op alle wegen, en normaal opgetrokken. Resultaat? 475 km met 42 liter. 1:11...
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:38:30 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97580195
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Knap, aangezien er in Duitsland ook genoeg wegen zijn met maar 4 rijstroken.
Dan heb je dus zelfs 2 rijstroken tussen de meest linkse en de meest rechtse strook. Wat is je punt?

Oh, voor het geval je het nog niet wist, in Duitsland mag je tegenwoordig op heel veel plaatsen niet meer onbeperkt hard rijden. Ook zijn de stukken waar dit wel mag nog eens sterk ingekort. Het nut wordt ook daar minder. De adviessnelheid op de 'onbeperkte snelheid' wegen is trouwens gewoon 130 km/u. Er geldt een verzekeringsbeperking wanneer je een ongeval veroorzaakt boven 130 km/u. Dat zegt ook wel iets.

Daarbij:

- Andere vangrails
- Dikkere basislaag asfalt
- Minder scherpe bochten

Duitsland

De ontwerpen zijn vastgesteld in een Regelquerschnitt, een doorsnede, afgekort RQ met daarna de wegbreedte. Bermen vallen onder de Regelquerschnitt. De minimale wegbreedte voor Autobahnen is RQ 28 met rijstroken van 3,5 meter. Gebruikelijker is echter RQ 31 met rijstroken van 3,75 meter breedte. Bij snelwegen met meer dan 2 rijstroken per richting is de breedte van de linkerrijstrook 3,5 meter.

Nederland

De rijstrookbreedte is op autosnelwegen in principe 3,50 meter. Rondom de grote steden komen ook autosnelwegen voor met een rijstrookbreedte van 3,25 meter, de zogenaamde stadsautosnelwegen. De A9 (Gaasperdammerweg) was hiervan een voorbeeld, maar is in 2005 verbreed. Voorts zijn er autosnelwegen die om historische redenen wat smallere rijstroken hebben, zoals de A2 Utrecht-Amsterdam (3,20 m). Op sommige autosnelwegen in Nederland zijn de rijstroken smaller gemaakt, opdat er ruimte is voor een extra rijstrook. Dit wordt een plusstrook genoemd.

Dus, huiswerk doen :)

[ Bericht 15% gewijzigd door leolinedance op 01-06-2011 13:43:42 ]
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:44:09 #82
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan heb je dus zelfs 2 rijstroken tussen de meest linkse en de meest rechtse strook. Wat is je punt?

Oh, voor het geval je het nog niet wist, in Duitsland mag je tegenwoordig op heel veel plaatsen niet meer onbeperkt hard rijden. Ook zijn de stukken waar dit wel mag nog eens sterk ingekort. Het nut wordt ook daar minder. De adviessnelheid op de 'onbeperkte snelheid' wegen is trouwens gewoon 130 km/u. Er geldt een verzekeringsbeperking wanneer je een ongeval veroorzaakt boven 130 km/u. Dat zegt ook wel iets.

Daarbij:

- Andere vangrails
- Dikkere basislaag asfalt
- Minder scherpe bochten

Dus, huiswerk doen :)
Nee, ik bedoelde 2 x 2 rijstroken. Daar zit dus geen rijstrook tussen de vrachtwagens en de snelle auto's.

En ja, dat weet ik, in Duitsland wordt het idd steeds mee aan banden gelegd en ook dat verzekeringsverhaal kende ik.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:44:49 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_97580434
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:41 schreef leolinedance het volgende:
130 km/u is echt grote onzin, en wel hierom:

- Meer ongelukken
- Meer geluidsoverlast
- Meer milieuvervuiling
- Hoger brandstofverbruik
- Minimale tijdswinst
blijf jij toch lekker 120 rijden jongen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:45:12 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97580449
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Meer ongelukken absoluut. De snelheidsverschillen worden groter, en dat is vragen om inschattingsfouten. Zeker als er nu mensen zijn die 150 km/u gaan rijden of harder.

Dat er relatief gezien weinig ongelukken op snelwegen plaatsvinden wilt niet zeggen dat de kans op ongelukken wel toeneemt.

Jouw auto verbruikt weldegelijk meer als je 130 km/u rijdt in vergelijking met 120 km/u trouwens. Als ik het goed heb neemt het brandstofverbruik in het kwadraat toe.
exact :)
pi_97580466
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:44 schreef Catch22- het volgende:

[..]

blijf jij toch lekker 120 rijden jongen.
Dat dus, 130 km/h is natuurlijk geen verplichting..
Nee.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:46:12 #86
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_97580485
volgens mij gebeuren er in DLD echt niet meer ongelukken dan hier. En daar is het niet gek als je met 100+km/u verschil inhaalt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_97580520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan heb je dus zelfs 2 rijstroken tussen de meest linkse en de meest rechtse strook. Wat is je punt?

Oh, voor het geval je het nog niet wist, in Duitsland mag je tegenwoordig op heel veel plaatsen niet meer onbeperkt hard rijden. Ook zijn de stukken waar dit wel mag nog eens sterk ingekort. Het nut wordt ook daar minder. De adviessnelheid op de 'onbeperkte snelheid' wegen is trouwens gewoon 130 km/u. Er geldt een verzekeringsbeperking wanneer je een ongeval veroorzaakt boven 130 km/u. Dat zegt ook wel iets.

Daarbij:

- Andere vangrails
- Dikkere basislaag asfalt
- Minder scherpe bochten

Dus, huiswerk doen :)
Eh, met vierbaans wordt bedoeld: 2 rijbanen met beide 2 rijstroken. Zoals de gemiddelde snelweg in Nederland.
Er zijn nog steeds heel grote gedeelten Autobahn onbeperkt. En op de Autobahn worden bochten met 200+ ook vrij scherp hoor.

Leef je uit:
http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf
http://www.autobahnatlas-online.de/LegendeLimit_e.pdf
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97580521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:38 schreef Grielen het volgende:

[..]

Als ze nu al 140-150 rijden op die wegen, betekent een snelheidsverhoging echt niet dat ze 150-160 gaan rijden. Het is al een paar weken toegestaan om bij bepaalde tijden 130 te rijden op de A6. Ik zie echt geen verschil tussen de situatie nu en de situatie een jaar geleden, qua snelheid van de coureurs aldaar.

Ikzelf rij niet harder dan 130 constant, aangezien mijn auto fors is, met 4wd. Ik heb me afgelopen week voor de gein eens aan de snelheid gehouden op alle wegen, en normaal opgetrokken. Resultaat? 475 km met 42 liter. 1:11...
Maar gaat het dus om de groep die nu 130 rijdt (binnen de marge zegmaar), die gaat dan dadelijk wederom de marge opzoeken, dat wordt dus 140. Niet de groep die toch al zo hard rijden als ze kunnen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:47:57 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97580541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:14 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nou, ik weet het niet. Het gros van de mensen rijdt namelijk al harder dan 130. Buiten dat kun je in dit land op de meeste plekken niet echt lekker rijden met 150, daar is het veel te druk voor.

Toch typisch dat ik dat niet terug kan vinden in de verbruikscijfers. Misschien omdat mijn auto maar weinig toeren maakt? Bij 120 zo'n 3250 rpm en bij 130 zo'n 3450 rpm.
Ga ik harder dan 130, dan wordt het ding wel dorstig trouwens.
Ligt aan je auto (positief overigens). Normaal gesproken is dit zeker niet zo. Het verschil bij mij (1.8 20V) tussen 110 km/u en 130 km/u is +20%! 7,2 l/100 km of 9,0 l/100 km
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:49:32 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97580594
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:23 schreef Grielen het volgende:

[..]

Lees je even in voordat je reageert.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:51:01 #91
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580646
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:46 schreef Catch22- het volgende:
volgens mij gebeuren er in DLD echt niet meer ongelukken dan hier. En daar is het niet gek als je met 100+km/u verschil inhaalt.
Nee, maar als het dan ook fout gaat... :X
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:52:18 #92
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ligt aan je auto (positief overigens). Normaal gesproken is dit zeker niet zo. Het verschil bij mij (1.8 20V) tussen 110 km/u en 130 km/u is +20%! 7,2 l/100 km of 9,0 l/100 km
Dat sowieso. Bij mijn vorige auto merkte ik wel verschil, maar zoals ik al zei: deze draait weinig toeren en dat scheelt natuurlijk ook. Of ik nou 120 of 130 rijd, ik zit rond de 1 op 15. :)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:52:19 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97580688
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:28 schreef Grielen het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik rij altijd over de A6, A1 en de A7, met 130 km/h. Ik word aan alle kanten voorbij gereden, terwijl ik zelf nauwelijks anderen inhaal, behalve vrachtwagens/busjes/aanhangers/ouderen/volgeladen-toyota-starlets.
En wie zegt dat als de snelheid verhoogd wordt, al deze bestuurders even hard blijven rijden dat dat ze nu doen? Doet doen ze nl. waarschijnlijk niet :)

Overigens rij ik ook regelmatig op die wegen, en je kletst uit je nek. Er zijn altijd mensen die harder willen, maar het gros rijdt tussen de 110 en 130 km/u.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:54:13 #94
343419 Hakki
kom je halen in een CLS
pi_97580756
ik rij dat met mn runner op t fietspad, op snelweg is daar dus helemaal niks mis mee
One day my mortal body will turn to dust, but the Turkish Republic will stand forever.
pi_97580777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:32 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zou het verkeersbeeld zoveel onrustiger worden? Ik vraag het me af. Juist omdat het merendeel van de mensen al structureel te hard rijdt.
Het dagelijkse verkeer managen is een complex en vrij delicaat iets, met oa meetlussen, camera's, voorspellende modellen,etc etc. Zo zet men de matrixborden ook al aan (met een verlaagde max. snelheid) om X kilometer verderop een file te temperen of idealiter te voorkomen bij een klaverblad. Dat jij om je heen ziet dat je "wel wat harder" kan rijden, en dat vervolgens ook doet, kan dat systeem een klein beetje uit balans brengen.

Als je in bovenstaande ook nog het weer, de vakanties, werkzaamheden, en de bewezen chronische overschatting van de rijcapaciteiten van bestuurders mee neemt, blijkt gewoon dat het een zeer complex iets is, en dus luister ik in de basis naar wat de experts zeggen, en niet wat ik toevallig zelf waarneem op het kleine stukje asfalt om me heen. ;)

En ja, ook ik rijdt zeker wel eens te hard op de snelweg, maar doe dat bewust niet op drukke stukken met veel interactie (invoegend verkeer etc), bij wegwerkzaamheden of slechte weersomstandigheden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97580779
Doe eens niet, Hakki }:|
Nee.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:57:18 #97
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_97580851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En wie zegt dat als de snelheid verhoogd wordt, al deze bestuurders even hard blijven rijden dat dat ze nu doen? Doet doen ze nl. waarschijnlijk niet :)

Overigens rij ik ook regelmatig op die wegen, en je kletst uit je nek. Er zijn altijd mensen die harder willen, maar het gros rijdt tussen de 110 en 130 km/u.
Tja dan zal mijn snelheidsmeter wel met 20km/h afwijken, tuurlijk joh.

Wat mij betreft is die hele discussie toch zinloos, want er zijn weinig mensen die zich aan de snelheid houden, of het nou 80, 120 of 130 is.

Als er mensen zijn die zich ineens onveilig voelen op de weg omdat de toegestane maximumsnelheid met welgeteld 10km/h wordt verhoogd, neem dan lekker het OV of blijf thuis.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_97580955
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:47 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Eh, met vierbaans wordt bedoeld: 2 rijbanen met beide 2 rijstroken. Zoals de gemiddelde snelweg in Nederland.
Er zijn nog steeds heel grote gedeelten Autobahn onbeperkt. En op de Autobahn worden bochten met 200+ ook vrij scherp hoor.

Leef je uit:
http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf
http://www.autobahnatlas-online.de/LegendeLimit_e.pdf
Toevallig zijn wij net terug uit een reisje Italië met de auto, en ik kan je zeggen dat we in zuid-Duitsland toch lange stukken van max. 120 km/h hadden, meer dan die kaart doet vermoeden. Volgens mij is er recentelijk op een aantal stukken de snelheid verlaagd naar 120 ivm geluidsoverlast en om de omliggende natuur te beschermen oid, we kwamen een aantal van die zones tegen die er 2 jaar geleden op dezelfde route nog niet waren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:00:36 #99
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:54 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het dagelijkse verkeer managen is een complex en vrij delicaat iets, met oa meetlussen, camera's, voorspellende modellen,etc etc. Zo zet men de matrixborden ook al aan (met een verlaagde max. snelheid) om X kilometer verderop een file te temperen of idealiter te voorkomen bij een klaverblad. Dat jij om je heen ziet dat je "wel wat harder" kan rijden, en dat vervolgens ook doet, kan dat systeem een klein beetje uit balans brengen.

Als je in bovenstaande ook nog het weer, de vakanties, werkzaamheden, en de bewezen chronische overschatting van de rijcapaciteiten van bestuurders mee neemt, blijkt gewoon dat het een zeer complex iets is, en dus luister ik in de basis naar wat de experts zeggen, en niet wat ik toevallig zelf waarneem op het kleine stukje asfalt om me heen. ;)

En ja, ook ik rijdt zeker wel eens te hard op de snelweg, maar doe dat bewust niet op drukke stukken met veel interactie (invoegend verkeer etc), bij wegwerkzaamheden of slechte weersomstandigheden.
Ik ben beroepschauffeur, ik zie dagelijks hoe complex het is. En alle oplossingen ten spijt, ik denk dat het fileprobleem pas minder wordt als de mentaliteit van de mensen anders wordt. Dus niet denken: ik kan wel harder, maar gewoon de snelheid van de matrixborden aanhouden.

Begrijp me goed, ik ben er echt niet vor om alles maar naar 130 op te trekken, op sommige stukken is dat namelijk totaal zinloos.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:03:16 #100
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97581039
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:38 schreef Grielen het volgende:

Ikzelf rij niet harder dan 130 constant, aangezien mijn auto fors is, met 4wd. Ik heb me afgelopen week voor de gein eens aan de snelheid gehouden op alle wegen, en normaal opgetrokken. Resultaat? 475 km met 42 liter. 1:11...
Ga maar eens 110 km/u rijden dan. Hou het verbruik bij en de tijd die je erover doet om op je werk te komen. Scheelt mij gemiddeld 1-2 minuten op 35 minuten. Mijn brandstofverbruik is met bijna 20% gedaald, en waarschijnlijk de slijtage aan mijn auto ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')