abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 21:57:38 #176
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_97760329
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Precies. En dan heb je het nog niet gehad over de breedte van de wegen in Duitsland, de minder scherpe bochten en de beter oplettende weggebruikers in het algemeen.
Je bedoelt de smallere wegen en scherpere bochten in Duitsland.
pi_97760814
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Je bedoelt de smallere wegen en scherpere bochten in Duitsland.
Die ervaring heb ik ook.
Nee.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:08:24 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97760984
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Je bedoelt de smallere wegen en scherpere bochten in Duitsland.
Nee. En ja, er gebeuren (relatief) meer ongevallen op de weg in Duitsland.
pi_97762788
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn god, weer zo'n dombo die denkt Nederland met Duitsland te kunnen vergelijken _O- Lees anders eerst het topic even goed door? In Duitsland gebeuren overigens relatief meer ongelukken dan in Nederland.

De politieke partijen die voorstander zijn van deze snelheidsverhoging willen gewoon stemmen verdienen van het klootjesvolk, de mensen die niet verder nadenken. Jij denkt écht dat je dagelijks eerder thuis bent nu je 10 km/u harder mag rijden voor een paar minuten?
waarom is het dan niet 110km/h? minder risico's, beter voor het milieu.
Als 130 standaard was hoorde je er niemand over... dan zou 140 weer veel risico's meenemen enz.

Op de 80 km/h wegen gebeuren meer ongelukken dan de snelwegen.
Dus als we over risico's praten kunnen we het beter hebben om daar de snelheden te verlagen.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:25:17 #180
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97766016
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het heeft gewoon alleen maar nadelen, ook 's nachts. Groter snelheidsverschil, langere remweg en de rest van de nadelen die onderhand wel bekend zijn hoop ik. En dat allemaal voor die paar minuten tijdswinst.

In het geval van de A16, die is 56 km lang. Stel nou dat je die hele snelweg 130 km/u rijdt ipv. 120 km/u, dan ben je maar liefst 2,5 minuut eerder op de plaats van bestemming. Als verder alles meezit dan, anders haal je dat niet.

Lees eens beter, de snelheid gaat daar van 100 naar 130, dat is een wezenlijk verschil.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 juni 2011 @ 23:26:20 #181
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_97766085
Gewoon gaan en goed blijven kijken dan zie ik het probleem niet.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:28:14 #182
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97766210
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Op de 80 km/h wegen gebeuren meer ongelukken dan de snelwegen.
Dus als we over risico's praten kunnen we het beter hebben om daar de snelheden te verlagen.
Dat is een jaar of wat geleden al op vele 80 km-wegen gebeurd en daar mag je nu maar liefst 60.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 juni 2011 @ 23:30:39 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97766359
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

waarom is het dan niet 110km/h? minder risico's, beter voor het milieu.
Als 130 standaard was hoorde je er niemand over... dan zou 140 weer veel risico's meenemen enz.
Het antwoord is een paar posts geleden al gegeven.

quote:
Op de 80 km/h wegen gebeuren meer ongelukken dan de snelwegen.
N-wegen en snelwegen zijn dan ook niet te vergelijken.

quote:
Dus als we over risico's praten kunnen we het beter hebben om daar de snelheden te verlagen.
De snelheid wordt daar in ieder geval al niet verhoogd. En heb je ook een bron waaruit blijkt dat er op de N-wegen meer ongelukken plaatsvinden omdat de snelheid daar (doorgaans) 80 km/u is?

En extra ongelukken op de snelweg lijkt sowieso ook niet gewenst, ruim 300 per jaar is nog altijd veel te veel :{
  FOK!fotograaf zondag 5 juni 2011 @ 23:33:06 #184
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97766489
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:45 schreef leolinedance het volgende:Een ander kan ook een fout maken overigens of teveel gedronken hebben en een inschattingsfout maken bijvoorbeeld.
Dat is het mooie, er is niemand anders op deze wegen 's nachts. Je kan bij wijze van spreken een uur op de weg gaan liggen zonder overreden te worden. En je kan me een idioot vinden, maar er is ook een stuk 30 zone waar ik doorheen moet, in het verlengde van een 60 weg en daar rijdt ik hoogstens 40 op de teller (geloof je vast niet, maar ach). Omdat er daar fietspaden, uitritten, spelende kinderen en onoverzichtelijke kruisingen zijn, het gros gaat daar met 60+ doorheen, dat is idioot. Niet met 130 over een lege weg rijden in the middle of nowhere. Maakt daarbij m.i. geen ruk uit of je een tweebaans snelweg of tweebaans N weg hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 5 juni 2011 @ 23:43:57 #185
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97767044
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is het mooie, er is niemand anders op deze wegen 's nachts. Je kan bij wijze van spreken een uur op de weg gaan liggen zonder overreden te worden. En je kan me een idioot vinden, maar er is ook een stuk 30 zone waar ik doorheen moet, in het verlengde van een 60 weg en daar rijdt ik hoogstens 40 op de teller (geloof je vast niet, maar ach). Omdat er daar fietspaden, uitritten, spelende kinderen en onoverzichtelijke kruisingen zijn, het gros gaat daar met 60+ doorheen, dat is idioot. Niet met 130 over een lege weg rijden in the middle of nowhere. Maakt daarbij m.i. geen ruk uit of je een tweebaans snelweg of tweebaans N weg hebt.
Waarom zou ik je niet geloven?

130 km/u vind ik gewoon erg hard op een provinciale weg. Nu is de ene weg de andere niet, waar ik rijd zijn die wegen vrij smal en staan aan beide kanten van de weg bomen. 130 km/u in de nacht op die weg wil je echt niet.

Ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is tussen een N-weg en snelweg. Zo heeft een snelweg meerdere, bredere rijstroken die een bepaalde richting op gaan. Het verkeer de andere kant op kan ook niet op jouw rijstrook komen, wat op een provinciale weg doorgaans wél kan. Om maar eens wat te noemen.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:45:14 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97767115
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Lees eens beter, de snelheid gaat daar van 100 naar 130, dat is een wezenlijk verschil.
Ja klopt, excuses. Een nog groter snelheidsverschil dus. :{
pi_97767217
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Lees eens beter, de snelheid gaat daar van 100 naar 130, dat is een wezenlijk verschil.
Over een afstand van maar liefst 15 kilometer - @ 100 km/u doe je daar ongeveer 9 minuten over, @ 130 ongeveer 7. 2 minuten verschil in de meest optimale situatie. Als je het in procenten wilt uitdrukken is dat een 'wezenlijk' potentieel verschil, maar in de praktijk is dit echt marginaal. Die verhoging is echt puur symboolpolitiek is; het voelt even lekker om 130 te mogen ;)
pi_97767319
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom zou ik je niet geloven?

130 km/u vind ik gewoon erg hard op een provinciale weg. Nu is de ene weg de andere niet, waar ik rijd zijn die wegen vrij smal en staan aan beide kanten van de weg bomen. 130 km/u in de nacht op die weg wil je echt niet.

Ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is tussen een N-weg en snelweg. Zo heeft een snelweg meerdere, bredere rijstroken die een bepaalde richting op gaan. Het verkeer de andere kant op kan ook niet op jouw rijstrook komen, wat op een provinciale weg doorgaans wél kan. Om maar eens wat te noemen.
In Zeeland weet ik nog wel een paar kaarsrechte N-wegen waar je gerust 130 kan rijden in de avond of snachts. Verkeer zie je al van verre aankomen, alleen even rekening houden dat er wel eens wat klein wild op de weg kan staan (zo reed ik van het weekend nog een paar konijnen plat met 140 :@ ).
  maandag 6 juni 2011 @ 00:45:03 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97770024
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja klopt, excuses. Een nog groter snelheidsverschil dus. :{
Wat daar prima kan. Het is een weg met 2 X 3 rijstroken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 6 juni 2011 @ 00:46:08 #190
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97770058
quote:
12s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef Dingest het volgende:

[..]

Over een afstand van maar liefst 15 kilometer - @ 100 km/u doe je daar ongeveer 9 minuten over, @ 130 ongeveer 7. 2 minuten verschil in de meest optimale situatie. Als je het in procenten wilt uitdrukken is dat een 'wezenlijk' potentieel verschil, maar in de praktijk is dit echt marginaal. Die verhoging is echt puur symboolpolitiek is; het voelt even lekker om 130 te mogen ;)
Whut, over een stuk van 15 kilometer maar? :') Dat zet inderdaad geen zoden aan de dijk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2011 @ 00:55:43 #191
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97770351
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom zou ik je niet geloven?

130 km/u vind ik gewoon erg hard op een provinciale weg. Nu is de ene weg de andere niet, waar ik rijd zijn die wegen vrij smal en staan aan beide kanten van de weg bomen. 130 km/u in de nacht op die weg wil je echt niet.

Ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is tussen een N-weg en snelweg. Zo heeft een snelweg meerdere, bredere rijstroken die een bepaalde richting op gaan. Het verkeer de andere kant op kan ook niet op jouw rijstrook komen, wat op een provinciale weg doorgaans wél kan. Om maar eens wat te noemen.
Bomen? Nauwelijks, zo nu en dan wat klein struikgewas, maar dat is alles. We hebben hier in Noord Holland nog het uitstervende soort provinciale weg met twee banen (2x1 dus) waar je 100 mag en mag inhalen (erg handig met zondagsrijders die er 50 rijden). En de weg waar ik het over heb, die is ook nagenoeg kaarsrecht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 6 juni 2011 @ 00:58:14 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97770430
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bomen? Nauwelijks, zo nu en dan wat klein struikgewas, maar dat is alles. We hebben hier in Noord Holland nog het uitstervende soort provinciale weg met twee banen (2x1 dus) waar je 100 mag en mag inhalen (erg handig met zondagsrijders die er 50 rijden). En de weg waar ik het over heb, die is ook nagenoeg kaarsrecht.
Dan is het anders :) Maar met van die malloten die 50 rijden op dat soort wegen moet je wel uitkijken. Je wordt er niet vrolijk van als je je daar met 130 km/u in boort.
  maandag 6 juni 2011 @ 00:59:41 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97770481
quote:
12s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef Dingest het volgende:

[..]

Over een afstand van maar liefst 15 kilometer - @ 100 km/u doe je daar ongeveer 9 minuten over, @ 130 ongeveer 7. 2 minuten verschil in de meest optimale situatie. Als je het in procenten wilt uitdrukken is dat een 'wezenlijk' potentieel verschil, maar in de praktijk is dit echt marginaal. Die verhoging is echt puur symboolpolitiek is; het voelt even lekker om 130 te mogen ;)
Dat dus.
pi_97770692
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:46 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Whut, over een stuk van 15 kilometer maar? :') Dat zet inderdaad geen zoden aan de dijk.
Dat geldt volgens mij voor al die stukken. Het langste over de afsluitduik levert in het beste geval amper 4 minuten tijdswinst op :)

Overigens; onderdeel van dat stuk op de A16 is ook knooppunt Zonzeel tot afslag Prinsenbeek. Dat is het stuk waar in 1972 de grootste kettingbotsing in Nederland in plotseling dichte mist heeft plaatsgevonden. Rond dat stuk hebben zich nog twee zware kettingbotsingen plaatsgevonden. In die drie ongevallen zijn bij elkaar al 23 doden gevallen en zo'n 330 auto's betrokken. Kennelijk is dat een stuk dat - vooral in de zomer - gevoelig is voor onverwachte weersomstandigheden/mist. Kan je je afvragen of dat nou direct het beste stuk is om de snelheid met 30 km/u op te voeren.
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2011 @ 02:00:25 #195
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97772252
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 01:06 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat geldt volgens mij voor al die stukken. Het langste over de afsluitduik levert in het beste geval amper 4 minuten tijdswinst op :)
Overigens levert de afsluitdijk zelf een winst van nominaal een minuut op, het niet meerekenen van de 70 zones rond de sluizen daarbij inbegrepen. Dus 14 of 15 minuten op 30 km, boehoe. Maar het wordt inderdaad lonend als je veel en lange stukken door kan rijden en het is natuurlijk het gevoel, plus de boete die lager uitvalt. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_97773262
Het andere stuk is de A37. Van waar tot waar precies weet ik niet dat het gaat gelden, maar als dat de hele A37 is van Hoogeveen tot de grens is dat zo'n 42 km. Op dat stuk scheelt het een kleine 2 minuten :)

Heh, ik heb net voor de lol uitgerekend; van de vakantie rijd ik een ronde van volgens mij zo'n 5000 km. Als ik dat hypothetisch* met 130 km/u zou doen ipv 120 km/u scheelt dat ongeveer 3 uur en 10 minuten (38 vs. 41 uur). Zou ik het met 100 km/u rijden doe ik er 9 uur langer over (50 uur) ipv @ 120 km/u. Dat zou het wel een redelijk significant verschil zijn - maar op vakantie heb je dan weer minder haast om mee te beginnen :+ Met één forse file in bijv. Duitsland kan je zelfs die 3 uur ook alweer verloren zijn.

*We rijden door diverse landen en lang niet overal snelweg, dus dat zal allemaal verder niet aan de orde zijn.
  maandag 6 juni 2011 @ 08:22:09 #197
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_97774974
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 01:06 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat geldt volgens mij voor al die stukken. Het langste over de afsluitduik levert in het beste geval amper 4 minuten tijdswinst op :)

Overigens; onderdeel van dat stuk op de A16 is ook knooppunt Zonzeel tot afslag Prinsenbeek. Dat is het stuk waar in 1972 de grootste kettingbotsing in Nederland in plotseling dichte mist heeft plaatsgevonden. Rond dat stuk hebben zich nog twee zware kettingbotsingen plaatsgevonden. In die drie ongevallen zijn bij elkaar al 23 doden gevallen en zo'n 330 auto's betrokken. Kennelijk is dat een stuk dat - vooral in de zomer - gevoelig is voor onverwachte weersomstandigheden/mist. Kan je je afvragen of dat nou direct het beste stuk is om de snelheid met 30 km/u op te voeren.
Je bedoelt dat stuk weg wat nu dichtgetimmerd is met matrixborden die naast de snelheid limiteren ook waarschuwen voor de weersomstandigheden?
pi_97776024
Op mijn dagelijkse route scheelt het met 130 tov 120, elke dag een kwartier. Scheelt dus 75 minuten per week.
130 Tov 100 scheelt 45 minuten per dag. Toch bijna 4 uur per week.

En ja, ik ben zo'n rijder die 140 tot 150 zou rijden als de maximum 130 is. Ik rijd structureel 10-20 km/h te hard.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:37:26 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97776190
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:27 schreef PeeJay1980 het volgende:
Op mijn dagelijkse route scheelt het met 130 tov 120, elke dag een kwartier. Scheelt dus 75 minuten per week.
130 Tov 100 scheelt 45 minuten per dag. Toch bijna 4 uur per week.

En ja, ik ben zo'n rijder die 140 tot 150 zou rijden als de maximum 130 is. Ik rijd structureel 10-20 km/h te hard.
Rij jij per dag 250 km over 130 km/u wegen in Nederland? Of rij je 130 km/u waar 120 km/u is toegestaan? En dan kun jij daar ook nog eens altijd 130 km/u rijden?

75 minuten per week is natuurlijk ook niets.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:57:16 #200
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_97776585
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:37 schreef leolinedance het volgende:

75 minuten per week is natuurlijk ook niets.
Alle beetjes helpen. Met jouw instelling hadden we nu nog met paard en wagen gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')