abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 02:45:15 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97611147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een stukje terug staat dit bord...
http://maps.google.nl/?ie(...)001543,0.004823&z=18
En nog verder terug...
http://maps.google.nl/?ie(...)001543,0.004823&z=18
Und? Je moet snelheid minderen en waarschijnlijk zelfs stoppen, daar gaat het om.
pi_97691050
Het is ook bedoeld om autoschadebedrijven, de schatkist en garages in het algemeen een economische impuls te geven.

Benzine verbruik stijgt -> Schatkist
Blikschade -> Schadebedrijven
Slijtage -> Meer slijtdelen verhandeld -> Brezan etc. etc.
pi_97691360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:57 schreef Grielen het volgende:

[..]

Tja dan zal mijn snelheidsmeter wel met 20km/h afwijken, tuurlijk joh.

Wat mij betreft is die hele discussie toch zinloos, want er zijn weinig mensen die zich aan de snelheid houden, of het nou 80, 120 of 130 is.
Inderdaad. Daarom is het aannemelijk dat mensen na een verhoging naar 130 km/u, 140 km/u of zelfs nog harder gaan rijden.

quote:
Als er mensen zijn die zich ineens onveilig voelen op de weg omdat de toegestane maximumsnelheid met welgeteld 10km/h wordt verhoogd, neem dan lekker het OV of blijf thuis.
Op de A16 gaat de maximumsnelheid van 100 km/u naar 130 km/u. Dat is dus geen 10 km/u maar 30 km/u. :)

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt de maximumsnelheid van 130 km/u op meer wegen ingevoerd waar voorheen een maximumsnelheid van 100 km/u gold.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:15:23 #154
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97707795
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

[..]

Op de A16 gaat de maximumsnelheid van 100 km/u naar 130 km/u. Dat is dus geen 10 km/u maar 30 km/u. :)

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt de maximumsnelheid van 130 km/u op meer wegen ingevoerd waar voorheen een maximumsnelheid van 100 km/u gold.
Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97707873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.
Nee de hogere maximumsnelheid geldt de gehele dag buiten de spitsuren. Ik rij er elke dag. :)

De A16 is er inderdaad wel breed genoeg voor, maar het gaat mij erom dat de stijging dus groter is dan een luttele 10 km/u op sommige snelwegen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:19:16 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_97707989
130 op de snelweg geeft amper extra gevaren. De doorgewinterde hardrijder reed al lang sneller dan 120, en ook sneller dan 130. Het biedt ook geen enkel voordeel, trouwens. Beetje jammer dat onze overheid hier geld aan uitgeeft, we kunnen het wel beter gebruiken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:51:37 #157
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97709330
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee de hogere maximumsnelheid geldt de gehele dag buiten de spitsuren. Ik rij er elke dag. :)

De A16 is er inderdaad wel breed genoeg voor, maar het gaat mij erom dat de stijging dus groter is dan een luttele 10 km/u op sommige snelwegen.
Ok. Op de A6 geldt het wel alleen tussen 19 en 6 uur.

Ja, klopt, maar 130 op de A16 is logischer dan 100, gezien de breedte van de weg.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97734675
Die eeuwige vergelijkingen met Duitsland gaat natuurlijk mank omdat Duitsland in tegenstelling tot Nederland om de 50 kilometer of zelfs meer een afrit heeft. Ze hebben ook minder verkeersknooppunten, ook dat zorgt voor minder verschuivingen. Soms rijd ik van uit huis (DLD) naar Nederland en kom ik geen verkeersknooppunt tegen, terwijl ik in Nederland er geloof ik 6 tegenkom.

Tevens is het een stuk minder druk aangezien er buiten de snelweg ook de N wegen goed verbonden met elkaar zijn. In Nederland 'moet' iedereen over de snelweg, bijvoorbeeld van Den Haag naar Amsterdam, terwijl dit in Duitsland ook best met een N-weg kan, puur om het feit dat je pas de snelweg op kan bij Amsterdam bijvoorbeeld.
pi_97734950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Und? Je moet snelheid minderen en waarschijnlijk zelfs stoppen, daar gaat het om.
Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_97735038
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.
De N57 bijvoorbeeld wordt toch wel een x aantal keer onderbroken door verkeerslichten.
  FOK!fotograaf zondag 5 juni 2011 @ 15:15:42 #161
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97737948
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Inderdaad. Daarom is het aannemelijk dat mensen na een verhoging naar 130 km/u, 140 km/u of zelfs nog harder gaan rijden.
Ja, en? Ik rijd nu ook al regelmatig 150 waar je 120 mag, 130 waar je 80 mag, etc. etc. Nou scheelt het wel dat ik heel veel 's avonds en 's nachts rijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.
En vervolgens komen we in België en kunnen we eerst eens terugschakelen om wat toeren te maken en door te trekken naar 120 en vervolgens gaan we in Frankrijk nog eens door naar de 130, met sleurhut. Zolang je hem maar goed hebt geladen zodat hij niet gaat slingeren. Dus niet als hij op de achterkant te zwaar is meer gewicht op de voorkant leggen, maar juist gewicht van de achterkant afhalen en 't liefst zware spullen op de as.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 5 juni 2011 @ 18:18:08 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97746490
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.
Daar gaat het niet om. Het heeft gewoon alleen maar nadelen, ook 's nachts. Groter snelheidsverschil, langere remweg en de rest van de nadelen die onderhand wel bekend zijn hoop ik. En dat allemaal voor die paar minuten tijdswinst.

In het geval van de A16, die is 56 km lang. Stel nou dat je die hele snelweg 130 km/u rijdt ipv. 120 km/u, dan ben je maar liefst 2,5 minuut eerder op de plaats van bestemming. Als verder alles meezit dan, anders haal je dat niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door leolinedance op 05-06-2011 18:23:20 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 18:25:15 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97746863
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
130 waar je 80 mag, etc. etc.

idioot
pi_97746914
quote:
Daar gaat het niet om. Het heeft gewoon alleen maar nadelen, ook 's nachts. Groter snelheidsverschil, langere remweg en de rest van de nadelen die onderhand wel bekend zijn hoop ik. En dat allemaal voor die paar minuten tijdswinst.
Ja dus laten we allemaal 80 gaan rijden op snelwegen :D :D :D

:')
  zondag 5 juni 2011 @ 18:28:56 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97747090
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.
Dat zeg ik je net, bijvoorbeeld aan het eind van de A18. En aan het eind van de A50 bijvoorbeeld. Je moet daar altijd stoppen, dus je tijdswinst is weer weg. Bij 9 op de 10 uitritten is dit overigens ook het geval, of verkeerslichten of een kruisende voorrangsweg.

Ik lach overigens altijd vrolijk naar mensen dis mij een tijdje terug met +130 km/u ingehaald hebben en die ik dan voor het stoplicht rustig weer voorbij rol :s)
  zondag 5 juni 2011 @ 18:30:51 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97747207
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:26 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja dus laten we allemaal 80 gaan rijden op snelwegen :D :D :D

:')
Nee.
pi_97747289
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee.
nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...
Ja 110 is nog beter.. ooh wacht 100.. nee 90! 80!70! ja schiet lekker op.. :')
  zondag 5 juni 2011 @ 18:33:04 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97747357
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef Hiya het volgende:
Die eeuwige vergelijkingen met Duitsland gaat natuurlijk mank omdat Duitsland in tegenstelling tot Nederland om de 50 kilometer of zelfs meer een afrit heeft. Ze hebben ook minder verkeersknooppunten, ook dat zorgt voor minder verschuivingen. Soms rijd ik van uit huis (DLD) naar Nederland en kom ik geen verkeersknooppunt tegen, terwijl ik in Nederland er geloof ik 6 tegenkom.

Tevens is het een stuk minder druk aangezien er buiten de snelweg ook de N wegen goed verbonden met elkaar zijn. In Nederland 'moet' iedereen over de snelweg, bijvoorbeeld van Den Haag naar Amsterdam, terwijl dit in Duitsland ook best met een N-weg kan, puur om het feit dat je pas de snelweg op kan bij Amsterdam bijvoorbeeld.
Precies. En dan heb je het nog niet gehad over de breedte van de wegen in Duitsland, de minder scherpe bochten en de beter oplettende weggebruikers in het algemeen.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:35:07 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97747461
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...
Ja 110 is nog beter.. ooh wacht 100.. nee 90! 80!70! ja schiet lekker op.. :')
is? Verder de moeite van het reageren niet waard, sorry :)
pi_97747843
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...
Ja 110 is nog beter.. ooh wacht 100.. nee 90! 80!70! ja schiet lekker op.. :')
Dat is het andere uiteinde, al is de auto niet gebruiken wel het beste voor het milieu natuurlijk, maar het idee 'het is toch schadelijk, dan maakt harder en meer schade ook niet uit' slaat ook nergens op. Daarmee is een balans gemaakt tussen gevaarzetting, milieubelasting en verkeersdruk in de maximumsnelheden die gelden, en daarom ligt die op sommige plaatsen heel wat lager dan mensen denken dat nodig is.
pi_97751260
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:42 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is het andere uiteinde, al is de auto niet gebruiken wel het beste voor het milieu natuurlijk, maar het idee 'het is toch schadelijk, dan maakt harder en meer schade ook niet uit' slaat ook nergens op. Daarmee is een balans gemaakt tussen gevaarzetting, milieubelasting en verkeersdruk in de maximumsnelheden die gelden, en daarom ligt die op sommige plaatsen heel wat lager dan mensen denken dat nodig is.
en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?
En Nederland heeft nu een domme beslissing genomen en fokkers weten wat het beste is voor Nederland? :')
  zondag 5 juni 2011 @ 19:58:46 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97752373
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?
En Nederland heeft nu een domme beslissing genomen en fokkers weten wat het beste is voor Nederland? :')
Mijn god, weer zo'n dombo die denkt Nederland met Duitsland te kunnen vergelijken _O- Lees anders eerst het topic even goed door? In Duitsland gebeuren overigens relatief meer ongelukken dan in Nederland.

De politieke partijen die voorstander zijn van deze snelheidsverhoging willen gewoon stemmen verdienen van het klootjesvolk, de mensen die niet verder nadenken. Jij denkt écht dat je dagelijks eerder thuis bent nu je 10 km/u harder mag rijden voor een paar minuten?
pi_97752636
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?
En Nederland heeft nu een domme beslissing genomen en fokkers weten wat het beste is voor Nederland? :')
Het is niet alsof je overal in Duitsland maar alles kan doen en laten op de weg wat je wilt - of dat Duitsland in het geheel direct te vergelijken is met Nederland. Er zullen ongetwijfeld bepaalde voorwaarden aan die stukken zijn gebonden waar geen maximumsnelheid heerst.
De natuurkundige wetten zijn vrij duidelijk en 130 is gewoon schadelijker/risicovoller dan bij 120, maar dat is onder pure omstandigheden. Als bij 130 de doorstroming beter zou zijn is in theorie het best mogelijk dat het milieuvriendelijker is dan bij 120. Je vergeet daarom kennelijk voor het gemak dat het eerst nog een test betreft en dat de resultaten nog lang niet binnen zijn? Er is een beslissing genomen voor een test, niet direct om het permanent in te voeren.
Of misschien dat de verkoop van milieuvriendelijke auto's genoeg compenseert om 10 km/u harder te verantwoorden.

Persoonlijk betwijfel ik dus sterk of er een meerwaarde is aangezien ik niet denk dat de omstandigheden op ons wegennet zo optimaal gevormd kunnen worden dat die hogere snelheid positiever uitpakt op het milieu. De zogenaamde gewonnen tijdswinst is in ieder geval zo marginaal dat het bijna een illusie is.
  FOK!fotograaf zondag 5 juni 2011 @ 21:34:26 #174
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_97758778
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

idioot
Dankje. Gelukkig is er om 3 uur 's nachts geen hond op de weg en rijd je ver buiten de bebouwde kom. Kwestie van het gebied waar je rijdt goed kennen, zowel overdag als 's nachts.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 05-06-2011 21:45:05 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 5 juni 2011 @ 21:45:56 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97759647
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dankje. Gelukkig is er om 3 uur 's nachts geen hond op de weg en rijd je ver buiten de bebouwde kom.
130 waar 80 km/u is toegestaan is idioot ja. Een ander kan ook een fout maken overigens of teveel gedronken hebben en een inschattingsfout maken bijvoorbeeld. Ik rij in de nacht ook wel iets harder op een provinciale weg, maar geen 130 :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')