Und? Je moet snelheid minderen en waarschijnlijk zelfs stoppen, daar gaat het om.quote:Op donderdag 2 juni 2011 02:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een stukje terug staat dit bord...
http://maps.google.nl/?ie(...)001543,0.004823&z=18
En nog verder terug...
http://maps.google.nl/?ie(...)001543,0.004823&z=18
Inderdaad. Daarom is het aannemelijk dat mensen na een verhoging naar 130 km/u, 140 km/u of zelfs nog harder gaan rijden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:57 schreef Grielen het volgende:
[..]
Tja dan zal mijn snelheidsmeter wel met 20km/h afwijken, tuurlijk joh.
Wat mij betreft is die hele discussie toch zinloos, want er zijn weinig mensen die zich aan de snelheid houden, of het nou 80, 120 of 130 is.
Op de A16 gaat de maximumsnelheid van 100 km/u naar 130 km/u. Dat is dus geen 10 km/u maar 30 km/u.quote:Als er mensen zijn die zich ineens onveilig voelen op de weg omdat de toegestane maximumsnelheid met welgeteld 10km/h wordt verhoogd, neem dan lekker het OV of blijf thuis.
Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[..]
Op de A16 gaat de maximumsnelheid van 100 km/u naar 130 km/u. Dat is dus geen 10 km/u maar 30 km/u.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt de maximumsnelheid van 130 km/u op meer wegen ingevoerd waar voorheen een maximumsnelheid van 100 km/u gold.
Nee de hogere maximumsnelheid geldt de gehele dag buiten de spitsuren. Ik rij er elke dag.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.
Ok. Op de A6 geldt het wel alleen tussen 19 en 6 uur.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee de hogere maximumsnelheid geldt de gehele dag buiten de spitsuren. Ik rij er elke dag.
De A16 is er inderdaad wel breed genoeg voor, maar het gaat mij erom dat de stijging dus groter is dan een luttele 10 km/u op sommige snelwegen.
Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.quote:Op donderdag 2 juni 2011 02:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Und? Je moet snelheid minderen en waarschijnlijk zelfs stoppen, daar gaat het om.
De N57 bijvoorbeeld wordt toch wel een x aantal keer onderbroken door verkeerslichten.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.
Ja, en? Ik rijd nu ook al regelmatig 150 waar je 120 mag, 130 waar je 80 mag, etc. etc. Nou scheelt het wel dat ik heel veel 's avonds en 's nachts rijd.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Inderdaad. Daarom is het aannemelijk dat mensen na een verhoging naar 130 km/u, 140 km/u of zelfs nog harder gaan rijden.
En vervolgens komen we in België en kunnen we eerst eens terugschakelen om wat toeren te maken en door te trekken naar 120 en vervolgens gaan we in Frankrijk nog eens door naar de 130, met sleurhut. Zolang je hem maar goed hebt geladen zodat hij niet gaat slingeren. Dus niet als hij op de achterkant te zwaar is meer gewicht op de voorkant leggen, maar juist gewicht van de achterkant afhalen en 't liefst zware spullen op de as.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
Auto met caravan/aanhanger dan. Vaak wel 80.
Daar gaat het niet om. Het heeft gewoon alleen maar nadelen, ook 's nachts. Groter snelheidsverschil, langere remweg en de rest van de nadelen die onderhand wel bekend zijn hoop ik. En dat allemaal voor die paar minuten tijdswinst.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar de hogere snelheid geldt alleen 's nachts. En de A16 is daar breed genoeg voor.
Ja dus laten we allemaal 80 gaan rijden op snelwegenquote:Daar gaat het niet om. Het heeft gewoon alleen maar nadelen, ook 's nachts. Groter snelheidsverschil, langere remweg en de rest van de nadelen die onderhand wel bekend zijn hoop ik. En dat allemaal voor die paar minuten tijdswinst.
Dat zeg ik je net, bijvoorbeeld aan het eind van de A18. En aan het eind van de A50 bijvoorbeeld. Je moet daar altijd stoppen, dus je tijdswinst is weer weg. Bij 9 op de 10 uitritten is dit overigens ook het geval, of verkeerslichten of een kruisende voorrangsweg.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daar gaat het ook om, er is geen weg waar je >80 mag en waar ook verkeerslichten staan.
Nee.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja dus laten we allemaal 80 gaan rijden op snelwegen![]()
![]()
![]()
nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...quote:
Precies. En dan heb je het nog niet gehad over de breedte van de wegen in Duitsland, de minder scherpe bochten en de beter oplettende weggebruikers in het algemeen.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef Hiya het volgende:
Die eeuwige vergelijkingen met Duitsland gaat natuurlijk mank omdat Duitsland in tegenstelling tot Nederland om de 50 kilometer of zelfs meer een afrit heeft. Ze hebben ook minder verkeersknooppunten, ook dat zorgt voor minder verschuivingen. Soms rijd ik van uit huis (DLD) naar Nederland en kom ik geen verkeersknooppunt tegen, terwijl ik in Nederland er geloof ik 6 tegenkom.
Tevens is het een stuk minder druk aangezien er buiten de snelweg ook de N wegen goed verbonden met elkaar zijn. In Nederland 'moet' iedereen over de snelweg, bijvoorbeeld van Den Haag naar Amsterdam, terwijl dit in Duitsland ook best met een N-weg kan, puur om het feit dat je pas de snelweg op kan bij Amsterdam bijvoorbeeld.
is? Verder de moeite van het reageren niet waard, sorryquote:Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...
Ja 110 is nog beter.. ooh wacht 100.. nee 90! 80!70! ja schiet lekker op..
Dat is het andere uiteinde, al is de auto niet gebruiken wel het beste voor het milieu natuurlijk, maar het idee 'het is toch schadelijk, dan maakt harder en meer schade ook niet uit' slaat ook nergens op. Daarmee is een balans gemaakt tussen gevaarzetting, milieubelasting en verkeersdruk in de maximumsnelheden die gelden, en daarom ligt die op sommige plaatsen heel wat lager dan mensen denken dat nodig is.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nou dan hou is op met het gezeur dat t slechter voor t milieu is en nauwelijks tijd winst is...
Ja 110 is nog beter.. ooh wacht 100.. nee 90! 80!70! ja schiet lekker op..
en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:42 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is het andere uiteinde, al is de auto niet gebruiken wel het beste voor het milieu natuurlijk, maar het idee 'het is toch schadelijk, dan maakt harder en meer schade ook niet uit' slaat ook nergens op. Daarmee is een balans gemaakt tussen gevaarzetting, milieubelasting en verkeersdruk in de maximumsnelheden die gelden, en daarom ligt die op sommige plaatsen heel wat lager dan mensen denken dat nodig is.
Mijn god, weer zo'n dombo die denkt Nederland met Duitsland te kunnen vergelijkenquote:Op zondag 5 juni 2011 19:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?
En Nederland heeft nu een domme beslissing genomen en fokkers weten wat het beste is voor Nederland?![]()
Het is niet alsof je overal in Duitsland maar alles kan doen en laten op de weg wat je wilt - of dat Duitsland in het geheel direct te vergelijken is met Nederland. Er zullen ongetwijfeld bepaalde voorwaarden aan die stukken zijn gebonden waar geen maximumsnelheid heerst.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
en de Duitsers hebben dan schijt aan de gevaren en milieu?
En Nederland heeft nu een domme beslissing genomen en fokkers weten wat het beste is voor Nederland?![]()
Dankje. Gelukkig is er om 3 uur 's nachts geen hond op de weg en rijd je ver buiten de bebouwde kom. Kwestie van het gebied waar je rijdt goed kennen, zowel overdag als 's nachts.quote:
130 waar 80 km/u is toegestaan is idioot ja. Een ander kan ook een fout maken overigens of teveel gedronken hebben en een inschattingsfout maken bijvoorbeeld. Ik rij in de nacht ook wel iets harder op een provinciale weg, maar geen 130quote:Op zondag 5 juni 2011 21:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dankje. Gelukkig is er om 3 uur 's nachts geen hond op de weg en rijd je ver buiten de bebouwde kom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |