quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:20 schreef DjinN het volgende:
Hallo
Ik ben voor mijn mams op zoek naar een liedje. Ze hoort het elke keer bij de reclame voor aankomende films die op RTL8 worden uitgezonden. De stem deed haar aan Paul Simon denken (waardoor ik dus automatisch aan John Mayer denk..zijn stem lijkt ook op die van Paul Simon). Maar ik kan dus nergens vinden wat voor liedje het is.
Ze heeft geprobeerd de tekst te onthouden. Het enige wat ze er uit op kon maken was "You close your eyes and next to me" oid.
Kan iemand mij miss helpen ?? Alvast bedankt
Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:22 schreef DjinN het volgende:
Ik quote mijn zoekvraagje ook nog maar even een keer
[..]
Hmm dat klinkt niet echt als een Paul Simon look-alike...Heb je toevallig ook een linkje naar de promo van de mei filmmaand ??quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:28 schreef donroyco het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
Deze is van juni, bedoel je die?
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:35 schreef DjinN het volgende:
[..]
Hmm dat klinkt niet echt als een Paul Simon look-alike...Heb je toevallig ook een linkje naar de promo van de mei filmmaand ??
In de comments zegt iemand iets over een sample van/in het nummer Jump van Madonna:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:06 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik had een beat in mijn hoofd, en ik wist er geen nummer bij.
Met goede moed begin ik mijn mp3 computer door te spitten, tientallen nummers, geen succes.
Na 2 uur geef ik het op en wil wat anders gaan doen...... en zet toevallig een cd van faithless op...
krijg NOU WAT>>>> Album 'The Dance' Track.... Feelin' Good ...... Het fucking riedeltje dat ik al uren zoek...
Maar nu de vraag.... Zit dit ook in een ander nummer? Want ik blijf mezelf wijsmaken dat ik het ergens anders van ken. Ik zal een filmpje linken en precies aangeven welk stukje ik bedoel.
Het zit op de achtergrond wel door het hele nummer, maar het komt voor het eerst vet op de voorgrond van 2:38 tot 3:20
Het nummer (en dan de beat) doet mij aan 2 nummers denken, maar het is denk ik niet wat je bedoelt...:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:06 schreef vaarsuvius het volgende:
Met goede moed begin ik mijn mp3 computer door te spitten, tientallen nummers, geen succes.
Na 2 uur geef ik het op en wil wat anders gaan doen...... en zet toevallig een cd van faithless op...
krijg NOU WAT>>>> Album 'The Dance' Track.... Feelin' Good ...... Het fucking riedeltje dat ik al uren zoek...
Maar nu de vraag.... Zit dit ook in een ander nummer? Want ik blijf mezelf wijsmaken dat ik het ergens anders van ken. Ik zal een filmpje linken en precies aangeven welk stukje ik bedoel.
Het zit op de achtergrond wel door het hele nummer, maar het komt voor het eerst vet op de voorgrond van 2:38 tot 3:20
Het doet mij denken aan:quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat akkoord op 0.30, na half alive... Dat ken ik. Dat is identiek aan een ander nummer. Maar ik kom er maar niet op. Iemand?
Ik had er nog geen antwoord op.quote:
't komt mij idd ook best wel bekend voor...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:06 schreef vaarsuvius het volgende:
Misschien helpt dit je verder:quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:25 schreef stbabylon het volgende:
Kan iemand mij helpen.
Iemand heeft dit nummer Prodigy genoemd, en zo begint het ook, maar gaat dan over in een gabber nummer. Maar nu wil ik dus weten welk nummer
Ja, helpt zeker. Het is iig Chosen Few. Het lijkt heel veel hier op:quote:
quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:43 schreef AllesWatWas het volgende:
Onderstaand melodietje zat dus eind maart in mijn hoofd, en nu weer. En ik heb geen idee waarom. Maar ik wil wel graag weten waar ik het van kenIk heb hem dus ‘ingehumd’ (en die leuke muziekzoekmachines kenden hem niet en gaven een of ander nummer van Avril Lavigne als suggestie ofzo
)
http://dl.dropbox.com/u/2888457/liedje.aif (hopelijk val je niet in slaap)
Ik heb toch het idee dat het behoorlijk bekend is
Kun je niet vocaroo.com gebruiken?quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:26 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik zoek de naam van een nummer, een soort van dance hit, gezongen door een vrouw, waarin het eind van het refrein (of het refrein zelf) een aangehouden noot is die verdeeld in stappen van twee die steeds chromatisch naar beneden gaan. Snappie?![]()
Dus
AH ahAH ahAH ahAH ah HAAAA
waarbij de hoofdletters de nadruk krijgen (zo'n korte slide-up van de stem, zeg maar) en langer duren dan de kleine letters en de laatste HAAAA de hoogte weer heeft van de tweede stap naar beneden, chromatisch gezien. Euh... wacht, ik maak even een plaatje.
[ afbeelding ]
En dat ah-ah-ah is volgens mij het einde van een woord, niet gewoon aaaaaah.
Bedankt voor de tip: al moet ik daar een mic voor regelen.quote:
Ah ja, ik snap nu jouw uitleg.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:14 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip: al moet ik daar een mic voor regelen.Maar ik heb 'm ondertussen via via al gevonden! Het is Incognito's versie van Stevie Wonders Don't you worry 'bout a thing!
Ik miste dus een paar noten in m'n voorbeeld...
quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:41 schreef Tieu het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '90.
Ik weet alleen nog de videoclip, waarin de camera op een (model)trein was gemonteerd en je door het landschap ging. Iemand?
Gokje:quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:41 schreef Tieu het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '90.
Ik weet alleen nog de videoclip, waarin de camera op een (model)trein was gemonteerd en je door het landschap ging. Iemand?
Graag gedaan.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:25 schreef Tieu het volgende:
Binnen anderhalf uur, dat is niet slecht
Bedankt
Zal wel niet want dit is niet bepaald reggeaquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:20 schreef Pino0 het volgende:
Dingeledong dong, dong dong oid.
Reggea, iets van Alborosie? Kom er echt niet uit.
Klinkt een beetje als Eek-a-mouse...quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:20 schreef Pino0 het volgende:
Dat is geen sample, dat is gewoon Alborosie.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:20 schreef Pino0 het volgende:
wilde gokquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:11 schreef Boldface het volgende:
Ik had gisteren een digitale radiozender aan, met alleen 70s-muziek. Er kwam een redelijk uptempo nummer voorbij, met mannelijke vocals. Er leek vrij weinig bas in het nummer te zitten. Belangrijkste wat ik heb onthouden, was een tekstfragment. Het ging over "black hair", "blue eyes" (of blue-eyed) "boy".
Iemand enig idee op basis van deze aanwijzingen? Dank alvast.
Nee, helaas. Het is iets minder uptempo dan dit nummer. Wel bedankt voor de moeite.quote:
quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:43 schreef Qbaard het volgende:
Ik heb een verzoekje vanuit een tv-reclame van Animal Planet. Het gaat om reclame voor het programma Cheetah Kingdom, waarin een vrouwelijke zanger het zinnetje "I'm coming home" een aantal keer herhaalt.
Ik ben dan ook erg benieuwd om welk nummer dit gaat, aangezien ik nu welgeteld 2 uur bezig ben geweest met het zoeken naar nummer met "I'm coming home" erin. Zijn er best wel veel, het schijnt.
Deze?quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:11 schreef Boldface het volgende:
Ik had gisteren een digitale radiozender aan, met alleen 70s-muziek. Er kwam een redelijk uptempo nummer voorbij, met mannelijke vocals. Er leek vrij weinig bas in het nummer te zitten. Belangrijkste wat ik heb onthouden, was een tekstfragment. Het ging over "black hair", "blue eyes" (of blue-eyed) "boy".
Iemand enig idee op basis van deze aanwijzingen? Dank alvast.
Gokjequote:Op donderdag 2 juni 2011 22:53 schreef TheOnion het volgende:
Voor een vriend, hij zoekt een liedje
'ken jij een oude clasicer
die heet denk ik jungle of love
lijkt wel een franse liejdje
hoor ik altijd op de radio
is een vrolijke liedje
reggae achtig'
ha nee, maar hij weet ook niet zeker of die jungle love heet.quote:
Klassieker, vrolijk, geen reggae en ook niet Frans, maar wie weet:quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:53 schreef TheOnion het volgende:
is een vrolijke liedje
reggae achtig'
Nee dat is hem niet. Eerst dacht ik ook dat dat hem wasquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:33 schreef krioro het volgende:
[..]
Klassieker, vrolijk, geen reggae en ook niet Frans, maar wie weet:
quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:05 schreef TheOnion het volgende:
[..]
Nee dat is hem niet. Eerst dacht ik ook dat dat hem was
hij zei wel dat hij die liedje vaak op de radio hoorde, misschien is het niet eens een klassieker
YES !! Bedankt. Dit nummer schreeuwt om een remix anno 2011. Dat is de reden dat ik het vroeg.quote:
Even vrij associëren dan maar:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:05 schreef TheOnion het volgende:
[..]
Nee dat is hem niet. Eerst dacht ik ook dat dat hem was
hij zei wel dat hij die liedje vaak op de radio hoorde, misschien is het niet eens een klassieker
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:22 schreef Relativeer-het-maar. het volgende:
hoe heet dat nummer wat ze steeds aan het einde van de dagbeschouwing van Roland Garros draaien? Niet dat deuntje waar je veel gravel ziet met Nadal & Schiavone in een oranje-achtige sfeer, maar dat luchtige, zachte Franse gezang van een vrouw, het klinkt als "Vin" (op z'n Frans) ofzo?
Tennisfans/StudioSportkijkers weten vast wat ik bedoel, bij het WK Voetbal hadden ze bijvoorbeeld Just For Tonight, dat lied dus. Maar nu?
Merci beaucoup!
gokje;quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:53 schreef TheOnion het volgende:
is een vrolijke liedje
reggae achtig'
Eeuwig dankbaarquote:
Geen dank.quote:
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:25 schreef Lt.Surge het volgende:
Help!
ik ben nu al anderhalf uur opzoek naar dat nummer van twee van die snotneuzen van een jaar of 13-15, zo'n rapnummer o.i.d.
Rond 2003, 2004?
Was best bekend
(Iets met klootzak, hou je bek, hou je smoel, zoiets was het)
Eén zoekopdracht.quote:
U is een held! Jammer dat er ook Engels doorheen zit, en ik had een mooie blondine verwacht en niet een gedrongen getinte mevrouw, maar daarop wordt het nummer natuurlijk niet beoordeeld.quote:
Geen jungle en geen reggae, maar wel Frans en vrolijk.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:53 schreef TheOnion het volgende:
is een vrolijke liedje
reggae achtig'
jaaaaaaa dat is hem! donroyco je hebt mijn mams erg blij gemaaktquote:
Ik zat vorige week het Roland Garros journaal te kijken en toen hoorde ik hem en toen heb ik midomi gebruikt om hem te vinden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 03:05 schreef Relativeer-het-maar. het volgende:
[..]
U is een held! Jammer dat er ook Engels doorheen zit, en ik had een mooie blondine verwacht en niet een gedrongen getinte mevrouw, maar daarop wordt het nummer natuurlijk niet beoordeeld.Thanks! Sidevraag: hóe heb je die in godsnaam gevonden? Kende je 'm al ofzo? YouTube + NOS kwam ik echt niet verder mee..
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 10:06 schreef Dagoduck het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1104540
van 4 tot 14 seconde?
quote:
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:27 schreef papebals het volgende:
Help!! Ik zoek een housenummer met een stukje uit een reggae nummer er steeds door heen. Gregor salto draaide em tijdens zijn set afgelopen donderdag in Heerenveen. Ik heb helaas geen tekst o.i.d.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:29 schreef papebals het volgende:
Nee dat is em niet. Die had ik zelf nog wel gewetenmaar iig bedankt voor het meedenken
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:29 schreef papebals het volgende:
Nee dat is em niet. Die had ik zelf nog wel gewetenmaar iig bedankt voor het meedenken
Ik ken alleen een oude van Gregor Salto waarin dat een beetje voorkomt zoals jij zegt:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:27 schreef papebals het volgende:
Help!! Ik zoek een housenummer met een stukje uit een reggae nummer er steeds door heen. Gregor salto draaide em tijdens zijn set afgelopen donderdag in Heerenveen. Ik heb helaas geen tekst o.i.d.
System of a Down, zoek nog even de clip opquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:13 schreef Cee het volgende:
Ja! Helllp! Het zit op 't puntje van m'n tong maar ik kom er maar niet op. 't Is voor m'n 30 Day Song Challenge, ik moet een lied uitkiezen waarvan mensen niet zouden denken dat ik 'm leuk vind. Nu weet ik welk lied ik wil posten maar niet hoe het heet of wie de uitvoerende is. De leadzanger heeft volgens mij zo'n rare sik en heet Sergej, Sanjai of zoiets? En het begint supersnel, met WAKE UP! [snel gepraat] YOU WANT TO [raggen] YOU WANT TO en dan gaat het opeens langzaam.
Help?
Jaaa, dat is 'm! Dank u dank u.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:17 schreef Scuidward het volgende:
[..]
System of a Down, zoek nog even de clip op
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:58 schreef Nieluss het volgende:
Ik ga het toch vragen ook al is het een longshot!
Ik was vrijdagochtend in de men_at_work in dordrecht en daar werd een housenummer gedraaid met een onwijs zieke panfluit beat vol bass er in! Helaas weigerde mijn shazam en kon hem dus niet taggen!
Ik heb al op wat ''flute'' nummers gezocht maar deze zat er nog niet bij. Het is een vrij recent nummer denk ik!
Iemand toevallig een panfluit of fluit nummer die recentelijk is uitgekomen? Youtube word ik ook niet wijzer van!
quote:
ook niet!quote:
Wilde gok:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:17 schreef cookie18 het volgende:
Haay!
ik ben op zoek naar een zomerhit,was een dancactige deun,waarvan ik alleen nog weet dat er het woord:
aikiki word gezegd der rest is geloof ik alleeen muziek!
het was geen Mory Kante met Yeke
en als het de clip die in me hoofd zit er bij hoort zie je een hoop mensen door de straten dansen van een klein dorpje/stadje!
wie verlost mij want ik ben der namelijk al 2 dagen mee bezig!!
Hmm. Deze misschien? Kan geen clip vinden, alleen de muziek.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:17 schreef cookie18 het volgende:
Haay!
ik ben op zoek naar een zomerhit,was een dancactige deun,waarvan ik alleen nog weet dat er het woord:
aikiki word gezegd der rest is geloof ik alleeen muziek!
het was geen Mory Kante met Yeke
en als het de clip die in me hoofd zit er bij hoort zie je een hoop mensen door de straten dansen van een klein dorpje/stadje!
wie verlost mij want ik ben der namelijk al 2 dagen mee bezig!!
Eh, kan je wat duidelijker zijn welk filmpje en rond welke minuut/seconde?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:28 schreef Compass het volgende:
http://selfcontrol.nu/?01.02.02.02/&r=1
Welk liedje word hier gespeeld op het moment dat ze zoenen? Ik heb al shazaam en soundhound gebruikt maar het werkt niet.
vrouw die het zingt, en dan met een hele hoge stem dat ze dat roept? Beetje carnaval achtig?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:53 schreef cookie18 het volgende:
Neej beide waren het niet,het klonk heel vrolijk het jammere is dat ik enkel nog weet dat het woord: aikikie (of het zo goed gespeld is weet ik niet)
en het is plaat gedraaid tijdens een zomer!!!
Wat voor stijl was het? Beetje dubstep/D 'n B achtig, of meer house/ latin oid?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:36 schreef Nieluss het volgende:
[..]
[..]
ook niet!
ik blijf verder zoeken!
toch echt wel housequote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat voor stijl was het? Beetje dubstep/D 'n B achtig, of meer house/ latin oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |