quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:32 schreef Ssserpente het volgende:
Ik bedoel een andere site.
Bij mij komen er onder andere Seppe, Teije, Pelle en Santos uit.
En Samuel.
Ik ook! echt helemaal tof passend en alles, maar E. vindt het een boerse lompe naamquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wolf en Linus vind ik super samen!
Haha, stug volhouden hoor. Hij heeft er gewoon de tijd voor nodig.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:46 schreef Brighteyes het volgende:
Groofs! Sinds ik dé jongensnaam heb 'besloten' voor hier erbij rammel ik ook weer een tandje harder hoor.
Alleen wil F er nog niet zo aan, niet aan de naam, maar ook niet aan een derde.
Dat had ik ook niet met Floris, maar geen enkele andere naam zou passen bij m vind ik nuquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef PM-girl het volgende:
Ik ken nog helemaal geen Lena's irl, maar alleen van hier.
Ik ben overigens steeds meer gewend aan en blij met onze naam, ondanks dat het geen halleluja-vondst was.
ik ook, maar leni(e) is wel weer oudhollandsquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ken trouwens een Leni, een oudere vrouw, en dat vind ik ook zo'n lieve naam.
Wat voor soort namen vindt je lief eigenlijk leuk?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:08 schreef Kleurdoos het volgende:
leuk! en lex ook en loek, maar die worden t niet denk ik)
duitsquote:
quote:
Riefenstahl? Lief mens ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ken trouwens een Leni, een oudere vrouw, en dat vind ik ook zo'n lieve naam.
Nou, ik zal je zeggen, ik wilde altijd heel graag dé meisjesnaam kunnen gebruiken, maar nu dus toch ook die ene naam...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zul je trouwens zien BE. Heb je meneer eindelijk zo ver dat er een derde komt, wordt het een meisje.
Die Snorre was ook niet heul serieus bedoeld, haha. Trond wordt in NL misschien iets te makkelijk Stront, nu ik er nog eens naar kijk...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:46 schreef innepin het volgende:
Mooi is een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik vind Knut, Trond en Snorre echt ronduit verschrikkelijk! en een groot deel vd rest ook![]()
dat wordt dus een 2ling!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, ik zal je zeggen, ik wilde altijd heel graag dé meisjesnaam kunnen gebruiken, maar nu dus toch ook die ene naam...![]()
Oh en KD, ik geloof David niet!![]()
Ik vind hem zo nie bij je passen!
vind alleen sverre mooi uit dit lijstje...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Mooie Scandinavische jongensnamen:
Knut
Terje
Morten
Trond
Einar
Sverre
Magne
Torbjørn![]()
Jarle
Steffen
Yngve
Sivert
Snorre![]()
Tore
Brynje![]()
Mons
Linus
In een oud kinderboek van mij komt volgens mij Clem voor. Die vind ik dan wel weer mooi, ondanks dat het misschien rijmt of wat dan ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:36 schreef Fannetje het volgende:
Ik las net ergens de naam C l i m voor een jongetje. Da's toch best sneu, of niet?
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:46 schreef innepin het volgende:
.
Ik vind Knut, Trond en Snorre echt ronduit verschrikkelijk!
zo heette een vroegere buurvrouw van me. (reympje, maar ze noemde zichzelf reijmie)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:42 schreef Kleurdoos het volgende:
in t boek Warenar staat de meisjesnaam Reym, heel oud! Wij vonden het
Als wij een jongetje krijgen is bij ons Loek een serieuze kanshebberquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:08 schreef Kleurdoos het volgende:
leuk! en lex ook en loek, maar die worden t niet denk ik)
Lena und Cemquote:Op zondag 29 mei 2011 08:57 schreef Asyniur het volgende:
Gisteren in de film een Turks jongetje Cem ('tjem')
Maar ik zag dezelfde naam ergens in een dorp in de buurt in een voortuin staan met paarse en roze ballonnen?
ehm andras en tiago vind ik echt verschrikkelijk, senna vind ik een meidennaam, zelfde heb ik met Noa. en de rest, mwoah..tristan is niet zo handig nu he na alphenquote:Op zondag 29 mei 2011 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind Clim best leuk, eigenlijk. En Clemens, maar daar heb ik slechte associaties bij, dus zo zou ik mijn zoon nooit noemen.
Verder voor KD:
Andras
Brent
Rex
Jonathan
Alexander
Noa
Nils (misschien beetje te knabbel en babbel)
Tristan
Tiago
Ramon
Senna ()
Het zijn, op Noa na, ook niet mijn namen, maar ik dacht: ik opper eens wat buiten de gebaande paadjes en heb even bedacht wat voor niet gangbare jongensnamen ik in mijn omgeving kende.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ehm andras en tiago vind ik echt verschrikkelijk, senna vind ik een meidennaam, zelfde heb ik met Noa. en de rest, mwoah..tristan is niet zo handig nu he na alphen
enne rex, probeer je grappig te zijn ofzo
Zo'n Duitse die er elke scène anders uitzag?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb een associatie met een herdershond
als je even terugleest, zie je dat mijn vriend dat opperde (zelfde dagquote:Op zondag 29 mei 2011 20:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn, op Noa na, ook niet mijn namen, maar ik dacht: ik opper eens wat buiten de gebaande paadjes en heb even bedacht wat voor niet gangbare jongensnamen ik in mijn omgeving kende.
Wat is er met Rex?
So sorry dat ik niet alles teruglees en perfect onthou enzoquote:Op zondag 29 mei 2011 21:27 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als je even terugleest, zie je dat mijn vriend dat opperde (zelfde dag) en dat ik die naam echt te achterlijk vind..voor een hond of een kale kat of rat, oke
'n Soort ouderwetse Lou. En nee, dan niet die van Tinyquote:Op zondag 29 mei 2011 16:29 schreef trui het volgende:
Lugh? hoe spreek je dat uit? net als Hugh maar dan met een L?
Ouwe? noem jij mij ouwequote:Op zondag 29 mei 2011 22:07 schreef Kleurdoos het volgende:
Oooooeh ik wist niet dat je boos werd ouwe
adam hadden we gisteren wel ff maar adam en elin, tsjaquote:Op zondag 29 mei 2011 22:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmm KD; een jongensnaam bij Elin...
uhh
Mats
Kjell
Owen
Adam
Per
Jonte
Hennes
poeeh ik noem zomaar iets op hoor
ja tis net niet zo erg als Evie en Adam, maar eigenlijk ook net teveel die associatie he?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
adam hadden we gisteren wel ff maar adam en elin, tsja
Haha, zou grappig zijn bij een tweelingquote:Op zondag 29 mei 2011 22:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
MP ik wilde er al achter zetten en Mauritz
Floris is een leuke jongensnaam
Hmzz ik heb echt geen idee, ben zelf ook slecht in jongensnamen verzinnen...
die was hier geveto'd, maar ik vind dat echt zo'n leuke jongensnaam ...quote:Op zondag 29 mei 2011 22:53 schreef oeke het volgende:
Niet Anton nee, maar misschien wel Toon? Elin en Toon?
haha ja preciesquote:Op zondag 29 mei 2011 22:55 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Haha, zou grappig zijn bij een tweeling
dr zat vroeger een Hennes bij mij op schoolquote:
Mooi! Wij hadden voor een meisje Esra op ons lijstje! En ik ken iemand die heeft een Esri.quote:
Maar das heel anders dan Sarahquote:Op zondag 29 mei 2011 22:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dr zat vroeger een Hennes bij mij op school
net als Per en Bjorn (overigens WEL een tweeling).
maar tja; dr heten ook zoveeeeeel meisje Sara?
(ken ook twee winkels; Xara en Zara?)
Maar ik heb bij Hennes toch wat meer een winkel idee (ook omdat ik dat niet ken als naam zeg maar, althans ik ken niemand die zo heet).quote:Op zondag 29 mei 2011 22:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dr zat vroeger een Hennes bij mij op school
net als Per en Bjorn (overigens WEL een tweeling).
maar tja; dr heten ook zoveeeeeel meisje Sara?
(ken ook twee winkels; Xara en Zara?)
hihiquote:
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:00 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Mooi! Wij hadden voor een meisje Esra op ons lijstje! En ik ken iemand die heeft een Esri.
Ben beníeuwd hoe jullie meisjes gaat heten BJ!quote:
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:06 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ben beníeuwd hoe jullie meisjes gaat heten BJ!
hahaaaaquote:
Is dat niet een koosnaampje? Isa heet hier ook de helft van de tijd Marie(ke)...quote:Op maandag 30 mei 2011 09:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn achterbuurjongentje heet F inn, maar ze noemen hem A rie
quote:Op maandag 30 mei 2011 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren in de speeltuin: Lemony
Echt serieus, waarom noem je je kind 'zurig'?!?!![]()
Of het moet een 'ik vind Melany wel leuk, maar zo doorsnee, ik ga eens husselen' geweest zijn.
Ik heet Frederique, maar iedereen noemt me Troelquote:Op maandag 30 mei 2011 09:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn achterbuurjongentje heet F inn, maar ze noemen hem A rie
Irl ook?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heet Frederique, maar iedereen noemt me Troel
daar kwam ie gisteren voor de lol mee aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:38 schreef miss_sly het volgende:
Parker, zo heet het zoontje van vrienden van ons. Vind ik wel leuk.
misschien ben jij dan wel bevriend met een nicht van mij!quote:Op maandag 30 mei 2011 12:38 schreef miss_sly het volgende:
Nee, een dochter, dus dan vermoed ik van niet. Het is idd geen veel voorkomende naam, in Nederland dan toch, du shet had zomaar gekundquote:Op maandag 30 mei 2011 12:51 schreef trui het volgende:
[..]
misschien ben jij dan wel bevriend met een nicht van mij!hebben ze nog een tweede zoon?
dat is een soort schroefquote:Op maandag 30 mei 2011 12:38 schreef miss_sly het volgende:
ah ja. da's altijd wat jammer.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Pieter vind ik ontzettend leuk, maar zo heet mn zwakzinnige buurjongen
Ohhh brrr. Noem hem idd geen Antonquote:Op zondag 29 mei 2011 22:43 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik dacht dat al die oudjes al lagen te slapen yo
maarre ff ontopic, t schiet echt niet op hier. ik wil m inmiddels een beetje meppen
verder dan Anton (ECHT ROT OP!) komt ie niet
hier in de buurt wonen twee kleine Antons en ze zijn leuk dus ik vind de naam nu ook best OK.quote:
weinig KD's volgens mij:quote:Op maandag 30 mei 2011 17:27 schreef Poppedein het volgende:
Ik ga es ff zoeken welke namen er aan broertjes van Elin's bij ons in de praktijk gegeven zijn...hang on
Oh jammer!quote:Op maandag 30 mei 2011 23:26 schreef Poppedein het volgende:
Nee Helaas, vanaf 2004 geen Wolfjes geboren bij ons zie ik
zoquote:Op maandag 30 mei 2011 23:31 schreef Poppedein het volgende:
Elin en Nureheeft al een veto
![]()
Elin en Tibbe vinkniezo
Elin en Tone Tove, heeft een veto
Elin en Ilai (omdat Eli niet kan) Ilai staat op onze lijst net als Isai
Elin en Steef neh
Elin en Arne neh
Elin en Bent Brent vind ik wel mooi, hij niet
Elin en Iven Vinkwelleuk
Elin en Kaj neh
Elin en Las(se) neh
Elin en Lori stond op de lijst voor een meid
Elin en Rune stond mijn leven lang op de lijst voor een meid
Elin en Roar doe niet zo gek popje
Elin en Skip gisteren zei ik wel heel lollig Skipper <3
Elin en Thorben neh
Elin en Philan / Philo Philo of philou had ik voor een meid
Elin en Kalle veto
Elin en Malik mijn vriend lijkt op jezus he niet op ataturk
Elin en Marek "
Elin en Boyd veto
Elin en Maes nileuk
Elin en Just nileuk
Elin en Tosnileuk
Elin en Fedde veto
Elin en Viggo (krijg je van mij 2 naampakjes) veto
Elin en Scott veto
Elin en Ture Vind ik awesome en staat heeeeeeeeeeeeeeeel hoog, mag m laten staan op de lijst, maar t wordt m niet voor hem
Elin en Diede neh
Elin en Ole leuk
Elin en Kobeveto
Elin en Runar neh (gunnar heeft een veto)
Elin en Pelle neh
Elin en Iben mwoah
Elin en Thore mwoah
Elin en Mattis neh
Elin en Marcus veto
Elin en Tobe neh
Elin en Rhys (ries) rijs vind ik leuker
Elin en Alek neh
Elin en Melle veto
Elin en Fedde veto
Elin en Odin veto verdomme
Elin en Jeppe neh
Elin en Pax loik
Elin en Lux staat al eeuwen op de meidenlijst
Elin en Vidar neh
Elin en Ove neh
Elin en Renzeneh
huuu, nee dat vind ik niets, Crijn en julian zijn wel oke, maar thats itquote:Op maandag 30 mei 2011 23:13 schreef Poppedein het volgende:
[..]
weinig KD's volgens mij:
Elin en Kyan
Elin en Tim en Wesley
Elin en Björn
Elin en Crijn
Elin en Julian en Bart
Elin en Bram
Elin en Wouter
Elin en Thymon en Raoul
Elin en Guido
Elin en Jelmer
Elin en Jochem
't zijn middeleeuwse namen, misschien scheelt 't als je dat erbij vermeldt?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:23 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind jullie hulp kickass, maar namen zoals igger en odric enzo.. dat komt er hier nooit doorheen joh, hij is van de jeroens en antons!
Dat kan je toch alsnog doen? Milo David (ofzo).quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:25 schreef Kleurdoos het volgende:
ik baal zo dat ik Elin als 2e naam Milo heb gegeven, anders had ik die zeker aan hem gegeven
quote:jongensnamen
Alex
Alwin
André
Antoine
Arjan
Armand
Arno
Arnold
Arnoud
Carlo
Casper
Christian, Kristian
Corné
Dennie
Dennis
Dominic
Eddy
Edward
Edwin
Emile, Emiel
Erik
Erwin
Etienne
Ferdinand
Ferry
Frank
Gerjan
Gertjan, Gert-Jan
Gerwin
Guido
Hans
Harold
Henry
Jacco
Jasper
Jeffry
Jeroen
Jochem
John
Joris
Jos
Jurgen
Jurian, Jurrian
Lennard
Leo
Leon, Léon
Maarten
Maikel
Marcel
Marco
Marijn
Mario
Mark
Martijn
Martin
Mathieu
Mathijs, Matthijs
Maurice
Michel
Michiel
Miquel
Nico
Pascal
Patrick
Paul
Peter
Ralph
Ramon
Raymon, Raymond, Remon, Rémon
Reinier
Remco, Remko
Remy
René, Rene
Richard
Rob
Robert, Robbert
Robin, Robbin
Roger
Roland
Ron
Ronnie, Ronny
Rudi, Rudy
Ruud
Sander
Stefan, Stephan
Steven
Theo
Thomas
Tommie
Ton
Vincent
Walter
Wilco
William
Wim
Wouter
Xander
mailoquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:30 schreef trui het volgende:
ik vind ook dat je Milo nog best kunt gebruiken hoor. maar spreek je 't dan op z'n engels of z'n NL uit?
Kasper / Casper vind ik leuk. kan ook goed bij Elin, m.i.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:42 schreef Sjeen het volgende:
Misschien dat er in dit lijstje jongensnamen uit de jaren zeventig dan wel iets staat dat jullie beiden kan bekoren
vink leuk, hij nietquote:
Dat was onze jongensnaam bij Isaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:25 schreef Kleurdoos het volgende:
nah vind ik een 'wel leuk' naam
als we er echt niet uitkomen dan wordt t Lucas.
dat is onze 'settlenaam'
Imroquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:43 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij vinden Aaron beide mooi..maar mijn nichtje heeft er net 1 gekregen
Imre vind ik te meisjesachtig
Lucas staat nu op nr. 5 in de top tien. Een plaats boven... Jaydenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:35 schreef Kleurdoos het volgende:
bij ons ook voor elin (en Aidan ook) ben zo blij dat t geen Jongen werd toen
mety al die Aidans en jaydens
ja maar lucas is een normale naamquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:48 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Lucas staat nu op nr. 5 in de top tien. Een plaats boven... Jayden
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:43 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
alle djaydens jaydens en djeedens maken de basisschool waarschijnlijk niet eens af en ontmaagden de priscilla's en samatha's op hun 10e achter t muurtje bij de voetbalkantine
Arm kindquote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:59 schreef MamaPurk het volgende:
Staat nu op telegraaf zanger Jan Rot heeft een dochter gekregen ze heet Maantje Piet :S
Mwah.... ik zie gewoon een rijtje van vier aparte namenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:07 schreef MamaPurk het volgende:
Hij heeft nog een dochter Elvis en twee zonen Wolf en Rover, Maantje Piet past niet echt in het rijtje naar mijn mening...
Lucas vind ik, ondanks top-10, wel heel mooiquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:25 schreef Kleurdoos het volgende:
nah vind ik een 'wel leuk' naam
als we er echt niet uitkomen dan wordt t Lucas.
dat is onze 'settlenaam'
zou ze geboren op dinsdag dinsje hebben geheten? woensje, dondertje, vrijtje, zatertje, zonnetjequote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:07 schreef MamaPurk het volgende:
Hij heeft nog een dochter Elvis en twee zonen Wolf en Rover, Maantje Piet past niet echt in het rijtje naar mijn mening...
toevallig nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:57 schreef RockabeIIa het volgende:
KD: ik vind Abel zo mooi maar ja die naam wordt vast en zeker ook gelijk geprullebakt bij jullie thuis...
Oh veeg me opquote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:59 schreef MamaPurk het volgende:
Staat nu op telegraaf zanger Jan Rot heeft een dochter gekregen ze heet Maantje Piet :S
Jan en Anna zijn ook in verschillende Slavische talen zeer algemeen gebruikelijk. Dat geldt voor de -slav-namen natuurlijk evenzeer. Ik vind hier helemaal niets raars aan. Tenzij het om een oerhollandse achternaam gaat misschien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:52 schreef flowerbox het volgende:
Hier in het plaatselijke dorpssufferdje;
Geboren: Miroslav Jan
Broertje van Yaroslav en Rostyslav.
Zoon van Jan en Anna.
![]()
De achternaam stond er helaas niet bijquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:06 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Jan en Anna zijn ook in verschillende Slavische talen zeer algemeen gebruikelijk. Dat geldt voor de -slav-namen natuurlijk evenzeer. Ik vind hier helemaal niets raars aan. Tenzij het om een oerhollandse achternaam gaat misschien.
Nou ja, "opvallend" is natuurlijk subjectiefquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:19 schreef flowerbox het volgende:
[..]
De achternaam stond er helaas niet bij.
Renje Rot was ook leuk geweest!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:19 schreef Vlindur het volgende:
Rot Rover![]()
Rot Wolf, Rot Maan en Rot ElvisZe zijn ineens een stuk leuker
![]()
Hier wel in elk geval. "Abel? Kaïn sloeg Abel zo miserabel, haha!" was meneer z'n reactiequote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:57 schreef RockabeIIa het volgende:
KD: ik vind Abel zo mooi maar ja die naam wordt vast en zeker ook gelijk geprullebakt bij jullie thuis...
yay! pm?quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:41 schreef Kleurdoos het volgende:
We hebben mzomaar, opeens. terwijl ik die naam al 1000 keer had geroepen.
en t is geen Abel!
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Ik post al een tijd af en toe mee in dit topic, maar nu mag ik "echt", want mijn vriendin is 11 weken zwanger
Over de namen zijn we eigenlijk al uit, al hebben we nog een maanden om ons te bedenken...
De jongensnaam weten we al een hele tijd: drie voornamen, die van mijn schoonvader + de twee voornamen van mijn vader. Dus dezelfde roepnaam als mijn schoonvader, die twee jaar geleden is overleden. Mijn vriendin zei al heel kort na zijn overlijden dat ze dat zou willen en ik vind het prima: het is een mooi gebaar en gelukkig ook een mooie naam (kort, Hollands, tijdloos). Had hij Adolf of Driekus geheten, dan had ik er nog even over moeten nadenken
Een meisje krijgt als tweede en derde naam de namen van onze moeders. Als roepnaam dachten we een tijdje aan Josephine, Victoria of Regina, maar dat zat me toch niet helemaal lekker: we hébben niets met die namen. Ze klinken leuk, maar dat is het dan ook wel, en dat vind ik toch een wat magere basis.
Uiteindelijk kwam ik met een vrij "wilde" suggestie, aanvankelijk min of meer als grap, maar mijn vriendin vond het meteen geweldig. Het is de achternaam van haar (Schotse) overgrootmoeder en de naam van de Highland clan waartoe zij behoorde. Vinden we wel mooi om daarnaar te verwijzenBovendien heette een dierbare overleden oom van mijn vriendin zo van zijn derde voornaam, dus is het ook een vernoeming naar hem.
Van de combinatie van de drie namen was ik aanvankelijk niet kapot - ongebruikelijke Engelse naam (ook in de Engelstalige wereld niet gebruikelijk als voornaam, al heeft - ik zou bijna zeggen helaas - een kind van een celebrity een tijdje terug een spellingsvariant van deze naam gekregen) + ouderwetse Nederlandse naam + tijdloze "internationale" naam - maar inmiddels ben ik er al aan gewendEen aardigheidje is dat de initialen de roepnaam van de zus van mijn vriendin spellen. Toeval, maar een leuk extraatje.
heus niet, knijp lekker in je handjes als t dan weer een meid is, die meisjesnamen zijn way makkelijker !quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
allemaal goed over nagedacht dus!
Ik ben heel benieuwdEn gefeliciteerd met de zwangerschap!
Mijn oudste heeft Josephine als tweede naam, vernoemd naar schoonmoeder, derde naam is naar mijn moeder en overgrootmoeder.
De jongste heet naar zijn tante en mijn oma (allebei Elisabeth, lekker makkelijk) en Maeva vanwege herinneringen en omdat ik het mooi vond.
Een derde, indien meisje, zal wsl als 2e naam de naam van zijn tante krijgen (en voor de meelurkerts, ik zeg lekker niet welke van de 80 tantes). Alleen een roepnaam bedenken wordt dan wel echt een opgave.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
heus niet, knijp lekker in je handjes als t dan weer een meid is, die meisjesnamen zijn way makkelijker !
en daabij krijg je uiteraard zat hulp van ons
Ik heb nog namen voor iig 1 jongetje (moet nog wel een tweede naam bij) en 1 meisje en daarna zou ik iig nog wel 1 of 2 meisjes kunnen benoemen. Jongetjes zou lastig gaan worden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:47 schreef debuurvrouw het volgende:
meisjesnamen makkelijker?? mán, wij zijn er nu nóg niet uit. En gelukkig hoeft dat ook niet meer.
Ik kan zo nog 50 jongens prettig noemen, maar meisjes, en dat mijn meneer het er ook mee eens is.![]()
We kunnen wel heel eensgezind hondjes namen geven trouwens. Annabelle.
ohquote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Persoonlijk kan ik wel 5 meisjes een naam geven. Maar ja.![]()
Mijn man houdt van namen als Mickey en Nikki enzo.
Ik meer van Cato, Julie, Sophie, Philine.
Dus.
Daar kom je niet uit hè.
De compromissen waren Britt, Roosmarijn en Julia.
Ach ja.
quote:
Gaat bij mij een beetje alle kanten op, wel veel Engels. Niet allemaal. Nederlandse namen (of anders buitenlands dan Engels) kan ik vaak ook waarderen. Té dertien-in-een-dozijn past niet bij ons (duidelijkquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Jodi(e)van het hertenjong
poehh Innepin ik vind het lastig om namen te bedenken bij Willow...
welke richting denk je zelf aan?
Dex, Morris en Dean zijn hier wel eens langsgekomen, hoewel ze 't allemaal niet echt zijn zit je dus erg in de buurtquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:54 schreef Asyniur het volgende:
Innepin: Dex, Morris, Harvey, Dean, Vince
Och ja Samuel, gevóchten heb ik voor die naam. Het mocht niet baten. Dit was al tijdens mijn eerste zwangerschap, toen we het volgende legendarische namen-roep-gesprekje hadden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Samuel past wel mooi, of gewoon Sam. Leuke stevige naam!
Ik wilde twee meisjes: Maaike en Merel. Er waren leuke meisjesboeken met twee vriendinnetjes met die namenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:04 schreef Ssserpente het volgende:
Ik wilde vroeger een jongetje en een meisje die ik dan Mees en Merel zou noemen.
Daar hoef je toch geenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:04 schreef innepin het volgende:
[..]
Gaat bij mij een beetje alle kanten op, wel veel Engels. Niet allemaal. Nederlandse namen (of anders buitenlands dan Engels) kan ik vaak ook waarderen. Té dertien-in-een-dozijn past niet bij ons (duidelijk)
Een paar namen die ik voorgesteld heb maar die geveto'd zijn:
Liam
Samuel
James
Dex
Kai
Abel
Linus
Elliot
Nog niet helemaal geveto'd zijn
Evan
Colin
en Jules.
[..]
Dex, Morris en Dean zijn hier wel eens langsgekomen, hoewel ze 't allemaal niet echt zijn zit je dus erg in de buurtHarvey en Vince vind ik helemaal niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |