quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Ik post al een tijd af en toe mee in dit topic, maar nu mag ik "echt", want mijn vriendin is 11 weken zwanger
Over de namen zijn we eigenlijk al uit, al hebben we nog een maanden om ons te bedenken...
De jongensnaam weten we al een hele tijd: drie voornamen, die van mijn schoonvader + de twee voornamen van mijn vader. Dus dezelfde roepnaam als mijn schoonvader, die twee jaar geleden is overleden. Mijn vriendin zei al heel kort na zijn overlijden dat ze dat zou willen en ik vind het prima: het is een mooi gebaar en gelukkig ook een mooie naam (kort, Hollands, tijdloos). Had hij Adolf of Driekus geheten, dan had ik er nog even over moeten nadenken
Een meisje krijgt als tweede en derde naam de namen van onze moeders. Als roepnaam dachten we een tijdje aan Josephine, Victoria of Regina, maar dat zat me toch niet helemaal lekker: we hébben niets met die namen. Ze klinken leuk, maar dat is het dan ook wel, en dat vind ik toch een wat magere basis.
Uiteindelijk kwam ik met een vrij "wilde" suggestie, aanvankelijk min of meer als grap, maar mijn vriendin vond het meteen geweldig. Het is de achternaam van haar (Schotse) overgrootmoeder en de naam van de Highland clan waartoe zij behoorde. Vinden we wel mooi om daarnaar te verwijzenBovendien heette een dierbare overleden oom van mijn vriendin zo van zijn derde voornaam, dus is het ook een vernoeming naar hem.
Van de combinatie van de drie namen was ik aanvankelijk niet kapot - ongebruikelijke Engelse naam (ook in de Engelstalige wereld niet gebruikelijk als voornaam, al heeft - ik zou bijna zeggen helaas - een kind van een celebrity een tijdje terug een spellingsvariant van deze naam gekregen) + ouderwetse Nederlandse naam + tijdloze "internationale" naam - maar inmiddels ben ik er al aan gewendEen aardigheidje is dat de initialen de roepnaam van de zus van mijn vriendin spellen. Toeval, maar een leuk extraatje.
heus niet, knijp lekker in je handjes als t dan weer een meid is, die meisjesnamen zijn way makkelijker !quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
allemaal goed over nagedacht dus!
Ik ben heel benieuwdEn gefeliciteerd met de zwangerschap!
Mijn oudste heeft Josephine als tweede naam, vernoemd naar schoonmoeder, derde naam is naar mijn moeder en overgrootmoeder.
De jongste heet naar zijn tante en mijn oma (allebei Elisabeth, lekker makkelijk) en Maeva vanwege herinneringen en omdat ik het mooi vond.
Een derde, indien meisje, zal wsl als 2e naam de naam van zijn tante krijgen (en voor de meelurkerts, ik zeg lekker niet welke van de 80 tantes). Alleen een roepnaam bedenken wordt dan wel echt een opgave.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
heus niet, knijp lekker in je handjes als t dan weer een meid is, die meisjesnamen zijn way makkelijker !
en daabij krijg je uiteraard zat hulp van ons
Ik heb nog namen voor iig 1 jongetje (moet nog wel een tweede naam bij) en 1 meisje en daarna zou ik iig nog wel 1 of 2 meisjes kunnen benoemen. Jongetjes zou lastig gaan worden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:47 schreef debuurvrouw het volgende:
meisjesnamen makkelijker?? mán, wij zijn er nu nóg niet uit. En gelukkig hoeft dat ook niet meer.
Ik kan zo nog 50 jongens prettig noemen, maar meisjes, en dat mijn meneer het er ook mee eens is.![]()
We kunnen wel heel eensgezind hondjes namen geven trouwens. Annabelle.
ohquote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Persoonlijk kan ik wel 5 meisjes een naam geven. Maar ja.![]()
Mijn man houdt van namen als Mickey en Nikki enzo.
Ik meer van Cato, Julie, Sophie, Philine.
Dus.
Daar kom je niet uit hè.
De compromissen waren Britt, Roosmarijn en Julia.
Ach ja.
quote:
Gaat bij mij een beetje alle kanten op, wel veel Engels. Niet allemaal. Nederlandse namen (of anders buitenlands dan Engels) kan ik vaak ook waarderen. Té dertien-in-een-dozijn past niet bij ons (duidelijkquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Jodi(e)van het hertenjong
poehh Innepin ik vind het lastig om namen te bedenken bij Willow...
welke richting denk je zelf aan?
Dex, Morris en Dean zijn hier wel eens langsgekomen, hoewel ze 't allemaal niet echt zijn zit je dus erg in de buurtquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:54 schreef Asyniur het volgende:
Innepin: Dex, Morris, Harvey, Dean, Vince
Och ja Samuel, gevóchten heb ik voor die naam. Het mocht niet baten. Dit was al tijdens mijn eerste zwangerschap, toen we het volgende legendarische namen-roep-gesprekje hadden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Samuel past wel mooi, of gewoon Sam. Leuke stevige naam!
Ik wilde twee meisjes: Maaike en Merel. Er waren leuke meisjesboeken met twee vriendinnetjes met die namenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:04 schreef Ssserpente het volgende:
Ik wilde vroeger een jongetje en een meisje die ik dan Mees en Merel zou noemen.
Daar hoef je toch geenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:04 schreef innepin het volgende:
[..]
Gaat bij mij een beetje alle kanten op, wel veel Engels. Niet allemaal. Nederlandse namen (of anders buitenlands dan Engels) kan ik vaak ook waarderen. Té dertien-in-een-dozijn past niet bij ons (duidelijk)
Een paar namen die ik voorgesteld heb maar die geveto'd zijn:
Liam
Samuel
James
Dex
Kai
Abel
Linus
Elliot
Nog niet helemaal geveto'd zijn
Evan
Colin
en Jules.
[..]
Dex, Morris en Dean zijn hier wel eens langsgekomen, hoewel ze 't allemaal niet echt zijn zit je dus erg in de buurtHarvey en Vince vind ik helemaal niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |