abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:20:06 #251
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_97669417
Ik post al een tijd af en toe mee in dit topic, maar nu mag ik "echt", want mijn vriendin is 11 weken zwanger :)

Over de namen zijn we eigenlijk al uit, al hebben we nog een maanden om ons te bedenken...

De jongensnaam weten we al een hele tijd: drie voornamen, die van mijn schoonvader + de twee voornamen van mijn vader. Dus dezelfde roepnaam als mijn schoonvader, die twee jaar geleden is overleden. Mijn vriendin zei al heel kort na zijn overlijden dat ze dat zou willen en ik vind het prima: het is een mooi gebaar en gelukkig ook een mooie naam (kort, Hollands, tijdloos). Had hij Adolf of Driekus geheten, dan had ik er nog even over moeten nadenken ;)

Een meisje krijgt als tweede en derde naam de namen van onze moeders. Als roepnaam dachten we een tijdje aan Josephine, Victoria of Regina, maar dat zat me toch niet helemaal lekker: we hébben niets met die namen. Ze klinken leuk, maar dat is het dan ook wel, en dat vind ik toch een wat magere basis.

Uiteindelijk kwam ik met een vrij "wilde" suggestie, aanvankelijk min of meer als grap, maar mijn vriendin vond het meteen geweldig. Het is de achternaam van haar (Schotse) overgrootmoeder en de naam van de Highland clan waartoe zij behoorde. Vinden we wel mooi om daarnaar te verwijzen ;) Bovendien heette een dierbare overleden oom van mijn vriendin zo van zijn derde voornaam, dus is het ook een vernoeming naar hem.

Van de combinatie van de drie namen was ik aanvankelijk niet kapot - ongebruikelijke Engelse naam (ook in de Engelstalige wereld niet gebruikelijk als voornaam, al heeft - ik zou bijna zeggen helaas - een kind van een celebrity een tijdje terug een spellingsvariant van deze naam gekregen) + ouderwetse Nederlandse naam + tijdloze "internationale" naam - maar inmiddels ben ik er al aan gewend :) Een aardigheidje is dat de initialen de roepnaam van de zus van mijn vriendin spellen. Toeval, maar een leuk extraatje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Johannes_Klabanus op 03-06-2011 20:28:42 ]
pi_97672027
Tjonge, daar is over nagedacht! :D
pi_97693369
wij zijn 2e en 3e namen aan t zoeken :+

wat vinden jullie van ZOLTAN O+

:')
pi_97693698
of Pepito

(zijn allemaal suggesties die ik krijg :') )
pi_97693876
Pepito vind ik meer een naam voor een ezeltje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97693902
Zoltan is wel een goeie artiestennaam voor als 'ie ooit nog het amateurgoochelaarcircuit in wil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97693927
Dit is de eerste image hit op google bij Zoltan"

:P Ik vind 't wel passen.

We leven met je mee kd!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_97694215
Zoltan, dat is toch van die film, big ofzo? met tom hanks als klein jochie?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:28:41 #259
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97694230
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Ik post al een tijd af en toe mee in dit topic, maar nu mag ik "echt", want mijn vriendin is 11 weken zwanger :)

Over de namen zijn we eigenlijk al uit, al hebben we nog een maanden om ons te bedenken...

De jongensnaam weten we al een hele tijd: drie voornamen, die van mijn schoonvader + de twee voornamen van mijn vader. Dus dezelfde roepnaam als mijn schoonvader, die twee jaar geleden is overleden. Mijn vriendin zei al heel kort na zijn overlijden dat ze dat zou willen en ik vind het prima: het is een mooi gebaar en gelukkig ook een mooie naam (kort, Hollands, tijdloos). Had hij Adolf of Driekus geheten, dan had ik er nog even over moeten nadenken ;)

Een meisje krijgt als tweede en derde naam de namen van onze moeders. Als roepnaam dachten we een tijdje aan Josephine, Victoria of Regina, maar dat zat me toch niet helemaal lekker: we hébben niets met die namen. Ze klinken leuk, maar dat is het dan ook wel, en dat vind ik toch een wat magere basis.

Uiteindelijk kwam ik met een vrij "wilde" suggestie, aanvankelijk min of meer als grap, maar mijn vriendin vond het meteen geweldig. Het is de achternaam van haar (Schotse) overgrootmoeder en de naam van de Highland clan waartoe zij behoorde. Vinden we wel mooi om daarnaar te verwijzen ;) Bovendien heette een dierbare overleden oom van mijn vriendin zo van zijn derde voornaam, dus is het ook een vernoeming naar hem.

Van de combinatie van de drie namen was ik aanvankelijk niet kapot - ongebruikelijke Engelse naam (ook in de Engelstalige wereld niet gebruikelijk als voornaam, al heeft - ik zou bijna zeggen helaas - een kind van een celebrity een tijdje terug een spellingsvariant van deze naam gekregen) + ouderwetse Nederlandse naam + tijdloze "internationale" naam - maar inmiddels ben ik er al aan gewend :) Een aardigheidje is dat de initialen de roepnaam van de zus van mijn vriendin spellen. Toeval, maar een leuk extraatje.
:D
allemaal goed over nagedacht dus!
Ik ben heel benieuwd :) En gefeliciteerd met de zwangerschap!

Mijn oudste heeft Josephine als tweede naam, vernoemd naar schoonmoeder, derde naam is naar mijn moeder en overgrootmoeder.
De jongste heet naar zijn tante en mijn oma (allebei Elisabeth, lekker makkelijk :D ) en Maeva vanwege herinneringen en omdat ik het mooi vond.

Een derde, indien meisje, zal wsl als 2e naam de naam van zijn tante krijgen (en voor de meelurkerts, ik zeg lekker niet welke van de 80 tantes :6 ). Alleen een roepnaam bedenken wordt dan wel echt een opgave.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:30:54 #260
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97694294
Ik ken een jongetje van een jaar of 10, van Hongaarse ouders, dat Zoltan heet, en bij hem past het heel erg O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_97694564
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:D
allemaal goed over nagedacht dus!
Ik ben heel benieuwd :) En gefeliciteerd met de zwangerschap!

Mijn oudste heeft Josephine als tweede naam, vernoemd naar schoonmoeder, derde naam is naar mijn moeder en overgrootmoeder.
De jongste heet naar zijn tante en mijn oma (allebei Elisabeth, lekker makkelijk :D ) en Maeva vanwege herinneringen en omdat ik het mooi vond.

Een derde, indien meisje, zal wsl als 2e naam de naam van zijn tante krijgen (en voor de meelurkerts, ik zeg lekker niet welke van de 80 tantes :6 ). Alleen een roepnaam bedenken wordt dan wel echt een opgave.
heus niet, knijp lekker in je handjes als t dan weer een meid is, die meisjesnamen zijn way makkelijker !
en daabij krijg je uiteraard zat hulp van ons O+
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:41:16 #262
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97694618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

heus niet, knijp lekker in je handjes als t dan weer een meid is, die meisjesnamen zijn way makkelijker !
en daabij krijg je uiteraard zat hulp van ons O+
:D das waar O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:47:39 #263
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97696553
meisjesnamen makkelijker?? mán, wij zijn er nu nóg niet uit. En gelukkig hoeft dat ook niet meer.

Ik kan zo nog 50 jongens prettig noemen, maar meisjes, en dat mijn meneer het er ook mee eens is. :N

We kunnen wel heel eensgezind hondjes namen geven trouwens. Annabelle. O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_97696733
ik heb zo 10 meidennamen klaarliggen die ik fantastisch vind

jongensnamen die ik pretty awesome vind.

0
pi_97696742
nouja op zijn engels uitgesproken, maar t klopt niet in NL vind ik
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:59:00 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97696914
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:47 schreef debuurvrouw het volgende:
meisjesnamen makkelijker?? mán, wij zijn er nu nóg niet uit. En gelukkig hoeft dat ook niet meer.

Ik kan zo nog 50 jongens prettig noemen, maar meisjes, en dat mijn meneer het er ook mee eens is. :N

We kunnen wel heel eensgezind hondjes namen geven trouwens. Annabelle. O+
Ik heb nog namen voor iig 1 jongetje (moet nog wel een tweede naam bij) en 1 meisje en daarna zou ik iig nog wel 1 of 2 meisjes kunnen benoemen. Jongetjes zou lastig gaan worden. :Y
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:01:09 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97696987
Persoonlijk kan ik wel 5 meisjes een naam geven. Maar ja. ;(

Mijn man houdt van namen als Mickey en Nikki enzo.

Ik meer van Cato, Julie, Sophie, Philine.

Dus.

Daar kom je niet uit hè.

De compromissen waren Britt, Roosmarijn en Julia.

Ach ja.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_97697317
mijn vriend houdt van anton

ik win
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:22:17 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97697552
:D Gelukkig maar!

Ja, dat is waar buuf, ik weet ook niet hoe F. denkt over mijn vervolgopties. ;)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:45:01 #270
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97698219
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Persoonlijk kan ik wel 5 meisjes een naam geven. Maar ja. ;(

Mijn man houdt van namen als Mickey en Nikki enzo.

Ik meer van Cato, Julie, Sophie, Philine.

Dus.

Daar kom je niet uit hè.

De compromissen waren Britt, Roosmarijn en Julia.

Ach ja.
oh O+ ik wil wel samen met jou een meisje dan :+ :D

De compromissen vind ik ook leuk trouwens. Jouw namen leuker, maar de compro's ook okay.

Ik ben aan het lobby'en voor een Julieop zn frans, Lilly of een O+ Sophia O+ , ik vind ze zó mooi, maar B. is nog niet om :P
gelukkig heb ik nog een jaar of 4/5 om t warm te houden. :Y)

En ik heb hele ritsen namen die leuk waren geweest in een ander land, maar niet hier.
Zo is Yukiko voor Elin best een tijd een hele serieuze optie geweest, als roepnaam of als tweede naam, vooral vanwege de betekenis sneeuwkind, maar uiteindelijk toch maar niet.
Josyane, Magaly, Maëlis, en vooral ook Evangeline vind ik prachtig, maar ik hoor mn oma al haar nek erover breken...

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 04-06-2011 15:57:27 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:45:53 #271
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97698248
en voor de mensen die denken dat ik er vanuit ga dat ik ooit weer een meiske zal krijgen, da is nie :P maar die jongensnamen hebben we dus al en staan vrij vast ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 15:49:17 #272
5428 crew  miss_sly
pi_97698349
Evangeline, schitterend O+ Maar niet in Nederland idd :')

Het is wat namen betreft maar goed dat we geen tweede krijgen, want er liggen hier geen namen meer 'op de plank', noch voor een jongen, noch voor een meisje. We zouden er vast wel uitkomen, maar het zou wel lastig worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:13:42 #273
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97699165
Buuf; wat heb jij een goede smaak! maar je partner ook wel vind ik :) je kunt het slechter treffen! (he KD ;))
ben heeeeel benieuwd naar DE keuze bij jullie!

en ik zou ook na deze nog best een aantal meisjes een naam kunnen geven, denk alleen niet dat ze er nog komen, ik vind ook Phileine, Feline, Juliet etc, heel mooi, maar T. zou daar echt NOOIT voor vallen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97699564
doe jij eens wat jongensnamen erin gooien huup
pi_97700065
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:13 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn vriend houdt van anton

ik win
:N Mijn vent houdt van Duane.
Ik win. :P

Evangeline is mooi! Maar net zoiets als Imogen, de meeste Nederlanders kunnen er niks mee. ;(

Lily is hier best een serieuze optie geweest, we vinden 'm allebei prachtig, maar Wil en Lil vind ik te jut en jul. -O-

Wie er inspiratie over heeft mag wel een jongensnaam voor ons bedenken trouwens O-)
pi_97700113
Imogen vind ik super, voornamelijk door Imogen Heap, zelfs die combi vind ik tof

Willow & Imogen vind ik ook mooi trouwens
pi_97705274
Ik ook wel, maar gaat 'm niet worden wegens uitspreekbaarheid en het is DE naam van een goede vriendin van me, die ze al jaaaaaren gereserveerd heeft voor 'ooit'. Die ga ik niet van d'r afpakken :) .
pi_97706305
Ik vind het jammer dat Manuel moeite heeft met engelse namen.
Josie vind ik ook zo leuk <3
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:51:19 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97706782
en Jodi(e) ;) van het hertenjong :)

poehh Innepin ik vind het lastig om namen te bedenken bij Willow...
welke richting denk je zelf aan?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:52:59 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97706839
Jodie is voorgoed verpest door Arjan Ederveen. :D Jodie Jodie Jodie..... jodie Apeldoorn!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:54:37 #281
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97706900
Innepin: Dex, Morris, Harvey, Dean, Vince
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:54:40 #282
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97706902
Elin en Adan/Aden
Elin en Aimon of Eamon
Elin en Alexis/Alexej
Elin en Ben
Elin en Boris
Elin en Brent
Elin en Callan
Elin en Calum
Elin en Caleb O+
Elin en Chas
Elin en Cavan *(Irish for handsome aldus mijn google :D)
Elin en Cian/Kian
Elin en Crevan *(Irish for fox)
Elin en Chaim
Elin en Dean
Elin en Devon
Elin en Demyan
Elin en Dane
Elin en David
Elin en Declan
Elin en Dex/Dax
Elin en Darragh
Elin en Euan <3
Elin en Fedor
Elin en Fjodor
Elin en Fedja
Elin en Ilya/Ilja <3
Elin en Ischa (iesga dan, geen iesja ofzo)
Elin en Jasha
Elin en Joakim/Joachim
Elin en Kaelan
Elin en Lev
Elin en Linus O+
Elin en Maxim
Elin en Micha/Misha
Elin en Moïse
Elin en Oisin
Elin en Oleg
Elin en Osip
Elin en Pavel
Elin en Rogan
Elin en Roman
Elin en Sergei

Pffrt, tot dusver mijn google poging :') ik vul later nog wel meer aan.

For the record, ik weet niet wat allemaal al geweest is. Excuus als er te suf/te raars tussen staat. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 04-06-2011 20:02:05 ]
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97707272
zitten wel leuke tussen, maar te engels/iers/keltisch voor vriendjelief :(
ik had zelf ook veel namen als Faelan en Caleb, maar damagni
pi_97707329
Wij zijn er sinds een paar dagen uit *O*

Of naja. Ik moet nog een beetje wennen maar Ronny wil die naam heel graag en ik vind 'm niet stom, dus ik denk dat we daar voor gaan!

En hij staat in het lijstje van Huup ;)
Lotte!
Noah!
pi_97707330
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Jodi(e) ;) van het hertenjong :)

poehh Innepin ik vind het lastig om namen te bedenken bij Willow...
welke richting denk je zelf aan?
Gaat bij mij een beetje alle kanten op, wel veel Engels. Niet allemaal. Nederlandse namen (of anders buitenlands dan Engels) kan ik vaak ook waarderen. Té dertien-in-een-dozijn past niet bij ons (duidelijk :+ )
Een paar namen die ik voorgesteld heb maar die geveto'd zijn:

Liam
Samuel
James
Dex
Kai
Abel
Linus
Elliot

Nog niet helemaal geveto'd zijn
Evan
Colin
en Jules.

quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:54 schreef Asyniur het volgende:
Innepin: Dex, Morris, Harvey, Dean, Vince
Dex, Morris en Dean zijn hier wel eens langsgekomen, hoewel ze 't allemaal niet echt zijn zit je dus erg in de buurt :Y Harvey en Vince vind ik helemaal niks :@
pi_97707447
ik vind Vince tof, door Vince Vaughn O+
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:14:44 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97707773
Innepin: Scott
pi_97707843
Heb ik overwogen maar geveto'd omdat ik een heel erg plat-Utereeeegse schoonfamilie heb die daar heel lomp sjkôôt ofzo van gaat maken denk ik. En omdat onze achternaam s p r o n k is en dan vind ik de combinatie heel lelijk..
Maar qua smaak zit je er wel in de buurt!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:48:27 #289
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97709204
Samuel past wel mooi, of gewoon Sam. Leuke stevige naam!

Keek net een aflevering van babyboom voor het eerst op uitzending gemist. Daar werd een Moos geboren. Lieve naam vind ik het, maar niks voor ons oosterlingen :D
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:50:12 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97709278
Moos is leuk idd! Of Mees!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:51:21 #291
190853 RockabeIIa
pi_97709316
Mees wilde ik 'vroeger' altijd! Maar toen ik eenmaal zwanger was is die naam nooit in me opgekomen. Ik vind het wel een leuke teckelnaam eigenlijk!
pi_97709375
nee Maes McTeckel
<3
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:54:51 #293
190853 RockabeIIa
pi_97709470
Pietje Maan!

Pepito is trouwens een van de sinterklaashulpjes ;)
pi_97709662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Samuel past wel mooi, of gewoon Sam. Leuke stevige naam!

Och ja Samuel, gevóchten heb ik voor die naam. Het mocht niet baten. Dit was al tijdens mijn eerste zwangerschap, toen we het volgende legendarische namen-roep-gesprekje hadden.

I: Samuel? <3
D: Da's een negernaam!
I: :?
[twee minuten later]
D: Duane?
I: :{ :X
pi_97709711
Samuel was Jaël haar tweede naam geweest als ze een jongetje was geweest, ik vind dat echt een hele mooie naam :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97709902
Ik wilde vroeger een jongetje en een meisje die ik dan Mees en Merel zou noemen. :')
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 21:11:15 #297
5428 crew  miss_sly
pi_97710220
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:04 schreef Ssserpente het volgende:
Ik wilde vroeger een jongetje en een meisje die ik dan Mees en Merel zou noemen. :')
Ik wilde twee meisjes: Maaike en Merel. Er waren leuke meisjesboeken met twee vriendinnetjes met die namen :D
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 21:12:48 #298
5428 crew  miss_sly
pi_97710291
Ik vind het trouwens nog steeds leuke namen, eigenlijk, maar Senna was leuker ;)

Samuel is idd mooi en past goed bij Willow!
pi_97710345
Ik vind het nog steeds leuke namen hoor, maar de combi is me iets te gortig.

Maaike vind ik nog steeds wel leuk!

En heeeel vroeger wilde ik m'n dochter Jennifer of Jessica noemen. Maar toen was ik nog niet toerekeningsvatbaar. :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:17:50 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97710537
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:04 schreef innepin het volgende:

[..]

Gaat bij mij een beetje alle kanten op, wel veel Engels. Niet allemaal. Nederlandse namen (of anders buitenlands dan Engels) kan ik vaak ook waarderen. Té dertien-in-een-dozijn past niet bij ons (duidelijk :+ )
Een paar namen die ik voorgesteld heb maar die geveto'd zijn:

Liam
Samuel
James
Dex
Kai
Abel
Linus
Elliot

Nog niet helemaal geveto'd zijn
Evan
Colin
en Jules.

[..]

Dex, Morris en Dean zijn hier wel eens langsgekomen, hoewel ze 't allemaal niet echt zijn zit je dus erg in de buurt :Y Harvey en Vince vind ik helemaal niks :@
Daar hoef je toch geen :@ voor te plaatsen? :D
En Sean?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')