abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:56:42 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97334250

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Beursvloer #186 Geef ons brood en spelen
Beursvloer #187 waar inflatie zijn tol eist
Beursvloer #188 Waar zelfs de grond onder onze voeten niet veilig is

---

quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:02 schreef Sokz het volgende:
Oke paupers bij IGmarkets, krijg geen rekening in Nederland omdat ik geen 'vast' maandelijks inkomen heb (student dus ene maand meer, andere maand minder) wat 0 punten betekende en dan zou mijn huidige spaarrekening/vermogen minstens ¤25000 moeten zijn om alsnog een rekening te krijgen.

Rekening uk.co ook weg, over maandje nog maar eens proberen en dan voordoen als miljonair.
Bij RBS kun je volgens mij wel klant worden als student. Het viel me trouwens ook op dat de spreads bij RBS op een aantal indices een stuk kleiner zijn dan bij IG.

http://marketindex.rbs.com/nl/Indices.aspx
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_97336659
Sinds Yandex en Linkedin laatst naar de beurs zijn gegaan hier toch maar even een overzichtje om eens te kijken hoe het gaat met de verschillende ipo's en hoe ze er voor staan na hun listing. (voor de periode vanaf de rebound in maart 2009).

Zoals je ziet op de grafiekjes, een stijging van ver boven de 50% in het aantal IPO's, met boven de 100% in Raw Materials en Technology. Gemiddeld genomen staan al die nieuwe listings ook flink hoger en als je puur naar het laatste plaatje kijkt zie je dat de tech ipo's flink wat winst hebben opgeleverd voor de aandelen die nu op de markt staan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97338522
Net arbeidsmarkt cijfers uit voor Amerika. Meer unemployment claims, lagere GDP in de revision, lagere corporate profits, lagere consumpion growth in de GDP factor.

Feest dus.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:42:48 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_97338857
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Net arbeidsmarkt cijfers uit voor Amerika. Meer unemployment claims, lagere GDP in de revision, lagere corporate profits, lagere consumpion growth in de GDP factor.

Feest dus.
Hm, wilde er een plaatje bij zoeken van een bear party, maar beter van niet.. :X
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:42:56 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97338863
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:

Feest dus.
Het dringt allemaal niet echt door als ik naar de lauwe reactie van de beurs kijk.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_97339538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:42 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het dringt allemaal niet echt door als ik naar de lauwe reactie van de beurs kijk.
Toen het uitkwam op BB news gingen ze direct over op 'de impact' op de beurs. Ze vonden de 0.2% daling in de futures toch best heftig! De Nasdaq stond zelfs al bijna in het rood nadat de cijfers uitkwamen!

Die lak aan realiteitszin is natuurlijk altijd wel een ' :') ' waard.
pi_97340802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Toen het uitkwam op BB news gingen ze direct over op 'de impact' op de beurs. Ze vonden de 0.2% daling in de futures toch best heftig! De Nasdaq stond zelfs al bijna in het rood nadat de cijfers uitkwamen!

Die lak aan realiteitszin is natuurlijk altijd wel een ' :') ' waard.
Ik vind een bijna verlies na dit soort cijfers ook wel een beetje overdreven!!

:')___________!
pi_97354233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:34 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Ik vind een bijna verlies na dit soort cijfers ook wel een beetje overdreven!!

:')___________!
er is ook helemaal niks aan de hand. :s)

bijv hier iemand die een 18 maanden rally voorspelt tot het einde van een vierjarige cyclus. Tussendoor nog een market panic, waarschijnlijk veroorzaakt door einde QE2. Als QE3 doorgaat komt er een grote momentum rally. 18 maanden vanaf nu is december 2012. Toeval? Neen! :N Ik hoop dat jullie duidelijk is wat er gaat gebeuren.

http://www.bloomberg.com/video/70103440/
pi_97362057
quote:
Trade Alert forecasts LinkedIn's options will trade with an at-the-money implied volatility between 65% and 85%. Higher implied volatility enriches options premiums. By way of comparison, Netlix Inc. (NFLX) options carry a 38% implied volatility, while Google's options trade with 21%, according to data compiled by data provider Livevol.
Relatief duur maar geen 150% zoals ik al dacht, maargoed we gaan het morgen zien.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:32:06 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97376016
quote:
UPDATE 1-Dexia shares suspended as board meets

Shares in Dexia suspended

* Board of company meeting

* Dexia declines to comment

(Adds further details)

BRUSSELS, May 27 (Reuters) - Shares in Franco-Belgian financial services group Dexia (DEXI.BR) were suspended on Friday morning while its board of directors met, Belgium's financial markets regulator said.

The regulator said in a statement that the shares would remain suspended until Dexia provided "adequate information", a phrase it typically uses when a company is set to publish market-sensitive news during trading hours.

The partly state-owned group, which received 6 billion euros ($8.4 billion) from France and Belgium at the height of the financial market crisis, has agreed with the European Commission to divest certain businesses and to reduce its bond holdings.

Dexia declined to comment on the reason for the share suspension. (Reporting by Philip Blenkinsop; Editing by Mike Nesbit) ($1=.7158 euros)

http://in.reuters.com/art(...)dINLDE74Q0MF20110527
"Dexia (DEXB BB) will make a statement relating to its trade suspension in about an hour, according to a co. spokeswoman"

[ Bericht 4% gewijzigd door SeLang op 27-05-2011 11:41:31 ]
Mijn reisverslagen
pi_97379727
Dexia was(/is) dan ook extreem leveraged. Een 'afslanking' zal vast en zeker gepaard gaan met een claimemissie en mogelijk zelfs met nieuw overheidsgeld.
pi_97381616
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Dexia (DEXB BB) will make a statement relating to its trade suspension in about an hour, according to a co. spokeswoman"

[ afbeelding ]
quote:
De Belgische bank Dexia gaat een eenmalige last nemen van ¤ 3,6 mrd in het huidige kwartaal. De bank maakte vandaag plannen bekend om versneld onderdelen af te stoten.

bron: http://www.fd.nl/artikel/22271596/dexia-gaat-3-6-mrd-afboeken

koers 1% in de plus a.t.m. trouwens.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:05:24 #13
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97381881
quote:
koers 1% in de plus a.t.m. trouwens.
¤ 2,51 +2,87% :')
http://www.tijd.be/beurzen/60114920

Ik bedoel het is toch goed nieuws want het maakt een Europese QE alleen maar waarschijnlijker :')
pi_97382201
Het was ook niet zo unlikely dat Dexia natuurlijk een beetje in de problemen zou komen zitten. Dat laat onderstaand plaatje ook goed zien. Snel even wat ratio's gepakt die het duidelijk showen. Hoge leverage, hoge d/e, hoge a/e. No wonder dat er wat problemen zijn _O- Dexia heeft een 2 keer zo hoge leverage als de nr. 2

vrijdag 27 mei 2011 @ 14:19:49 #15
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97382430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een enorm verschil in leverage tussen de grote Europese en Amerikaanse banken :{

De Amerikanen hebben hun lesje geleerd en wij niet?
pi_97382734
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:19 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wat een enorm verschil in leverage tussen de grote Europese en Amerikaanse banken :{

De Amerikanen hebben hun lesje geleerd en wij niet?
Hmmm, europese banken zijn altijd al hoger geleveraged geweest dan Amerikaanse, en ING was de koning.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:52:36 #17
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97388880
SocGen: "The China Domino Has Fallen!", Big-Time Inflation Coming All Around The World

Wat in het tweede paragraaf gesteld wordt lijkt me toch wel bullish voor aandelen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:52:49 #18
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_97388892
Voor de liefhebber, LinkedIn opties zijn gearriveerd. verre putjes doen ongever volatility 110.

Juni 80 put 5,10
Nov 50 put 3,70
Overal verstand van.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:11:28 #19
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97389631
Kun je daar dan ook calls op schrijven?
pi_97393305
quote:
http://www.zerohedge.com/(...)lining-risk-apetite?

- For the third week in a row equity fund investors were net redeemers from their accounts, taking out approximately $5.6 billion for the week ended May 25, 2011. The three-week total now stands at -$12.7 billion, the worst figure for this group since August 2010.
buy the dip :D :Y
pi_97411850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:52 schreef superpiet het volgende:

[..]

buy the dip :D :Y
Dit wordt al tijden aangegeven als 'teken aan de wand' maar het duurt al zo'n beetje een jaar. Het kan dus nog wel even duren?
  zondag 29 mei 2011 @ 17:17:54 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97461517
Het verkopen (ik zou zeggen: dumpen) door insiders gaat ook onverminderd door en lijkt niet meer relevant totdat de boel crasht en men weer achteraf gaat voorspellen "deze crash zat er aan te komen als je naar het gedrag van de insiders had gekeken".

http://finviz.com/insider(...)&o=-transactionValue
pi_97463600
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:17 schreef JimmyJames het volgende:
Het verkopen (ik zou zeggen: dumpen) door insiders gaat ook onverminderd door en lijkt niet meer relevant totdat de boel crasht en men weer achteraf gaat voorspellen "deze crash zat er aan te komen als je naar het gedrag van de insiders had gekeken".

http://finviz.com/insider(...)&o=-transactionValue
Het verkopen door insiders op zich vind ik niet alarmerend. Dit is voor veel bestuurders de enige mogelijkheid om hun 'virtuele' vermogen contant te maken of te spreiden over meerdere aandelen zoals elke belegger doet. Insiders die hun allerlaatste aandelen ook verkopen, vind ik wel een alarmerend signaal.

Heb je ook cijfers over het aantal insider sells uit een periode dat er volgens jou geen crash in de lucht hangt ?
  zondag 29 mei 2011 @ 18:29:51 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97463865
Vergeet mijn gechargeerd bericht ook maar. Ik ben een grafiekje tegengekomen maar daar kan ik weinig uit opmaken:

http://www.wealthdaily.com/articles/record-insider-selling/2851

Ja er werd op de bodem begin 2009 veel gekocht door insiders maar anderzijds kwam er na 23 november ook geen crash.

[ Bericht 16% gewijzigd door JimmyJames op 29-05-2011 18:49:53 ]
pi_97465070
Ik verwacht van een bestuurder niet dat hij aandelen in z'n eigen bedrijf bijkoopt. Het gebeurt wel eens als een soort symbolisch gebaar van vertrouwen, maar ik vind dat net zoiets als een CEO die z'n salaris op 0 stelt. Sympathiek, maar niet een essentieel signaal over hoe het nu werkelijk gaat met het bedrijf of de economie.

Een groot aantal insider sells kan wel op wantrouwen binnen het bestuur wijzen. Maar in veel gevallen zijn het ook vooraf geplande verkoopprogramma's zoals Bill Gates die z'n belang in Microsoft aan het terugbrengen is.
pi_97483253
Is het trouwens slim om de nieuwe aandelen van TNT express te kopen bij beursopening? :D
Ze zijn de eerste dag al gestegen met 5,82%!

Trouwens nog een domme vraag, maar is het slim om je dividend meteen te verkopen na inkomst? :P Ik kan het beter rentenieren dan het op Binckbank laten zitten, ik wou enkel alles in 1 keer uitbetaald krijgen maar SBM Offshore stijgt voorlopig niet zo te zien ;(

P.s. waarom is er geen link naar de ex-dividend data, of ben ik blind? :{

[ Bericht 10% gewijzigd door Management op 30-05-2011 01:26:34 ]
pi_97498235
Geen beurs vandaag in de US?
pi_97506878
Memorial Day
  maandag 30 mei 2011 @ 20:47:17 #29
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97511383
Vergelijking tussen de huizenprijzen en de aandelenkoersen in de VS:

http://www.economist.com/(...)eaphousespoorworkers
  maandag 30 mei 2011 @ 20:59:51 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97512173
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Vergelijking tussen de huizenprijzen en de aandelenkoersen in de VS:

http://www.economist.com/(...)eaphousespoorworkers
" A recent post showed that US house prices look cheap relative to gold. The chart shows that they also look a much better bet than the stockmarket"

Dat is wel een goede observatie. Stockmarket en gold zitten beiden in een bubble, terwijl huizen (in de USA) het grootste deel van hun overwaardering inderdaad hebben weggewerkt. Nog niet specifiek "goedkoop" ofzo, maar niet zo heel ver meer boven fair value.

Huizenprijzen gecorrigeerd voor inflatie:

Mijn reisverslagen
pi_97512746
Wat klopt er eigenlijk niet aan de volgende constructie? Je koopt een atm call en put op dezelfde strike en een zero coupon bond waar het verschil tussen face value en aankoop prijs de dubbele premium is van de optie + nog een aantal procent voor inflatie en belasting en je koopt dit in een land waar ze dit niet zien als capital gain en dus geen belasting over hoeft betalen. Je koopt dus een straddle en laat de dubbele premium terug betalen door een zero coupon bond.

Wat is het negatieve punt in dit scenario? Het feit dat ZCB's volatiel zijn ten opzichte van interest rates maakt niet zo veel uit want je houdt ze toch tot maturity aan. Met de straddle loop je waar het onderliggende product ook naar toe loopt winst op. Wat gaat je dan toch nog geld kosten?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:58:55 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97529758
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat klopt er eigenlijk niet aan de volgende constructie? Je koopt een atm call en put op dezelfde strike en een zero coupon bond waar het verschil tussen face value en aankoop prijs de dubbele premium is van de optie + nog een aantal procent voor inflatie en belasting en je koopt dit in een land waar ze dit niet zien als capital gain en dus geen belasting over hoeft betalen. Je koopt dus een straddle en laat de dubbele premium terug betalen door een zero coupon bond.

Wat is het negatieve punt in dit scenario? Het feit dat ZCB's volatiel zijn ten opzichte van interest rates maakt niet zo veel uit want je houdt ze toch tot maturity aan. Met de straddle loop je waar het onderliggende product ook naar toe loopt winst op. Wat gaat je dan toch nog geld kosten?
Er vanuit gaande dat je een zero coupon bond kunt vinden die een dusdanige yield heeft dat ie je straddle volledig financiert, er is natuurlijk geen sprake van gratis geld (als je dat bedoelt). Je herinvesteert alleen de opbrengst van de ZCB in die straddle en die transactie kan winstgevend zijn of verliesgevend. Aan het eind van de rit heb je ofwel niets (=verlies, want winst op ZCB weer kwijt) of winst, afhankelijk van de betaalde premie en de afrekenkoers van de straddle. Het is eigenlijk niet veel anders dan je geld op een bankdeposito zetten en de rente uitgeven aan het kopen van straddles.
Mijn reisverslagen
pi_97533998
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 08:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat je een zero coupon bond kunt vinden die een dusdanige yield heeft dat ie je straddle volledig financiert, er is natuurlijk geen sprake van gratis geld (als je dat bedoelt). Je herinvesteert alleen de opbrengst van de ZCB in die straddle en die transactie kan winstgevend zijn of verliesgevend. Aan het eind van de rit heb je ofwel niets (=verlies, want winst op ZCB weer kwijt) of winst, afhankelijk van de betaalde premie en de afrekenkoers van de straddle. Het is eigenlijk niet veel anders dan je geld op een bankdeposito zetten en de rente uitgeven aan het kopen van straddles.
Dank. Het ging me ook niet om gratis geld maar meer om een scenario te creëren waar dat zo likely mogelijk is. En de straddle (of synthetic straddle) + zcb is mijn inziens beter dan een call + zcb wat je vaak in de structured notes blaadjes terugvind van de banken. En het vinden van zo'n ZCB is het probleem niet. Het probleem zit hem in het gegeven dat als de YTM erg groot is je dus ook meer belasting betaald. Want een van de grootste problemen die er zijn wat betreft zero coupon bond is dat er belasting betaald moet worden over interest wat je niet ontvangen hebt maar dit kan dus worden voorkomen door te handelen waar dat geen probleem is (en geen US treasuries aan te schaffen).
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:31:37 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97535282
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dank. Het ging me ook niet om gratis geld maar meer om een scenario te creëren waar dat zo likely mogelijk is. En de straddle (of synthetic straddle) + zcb is mijn inziens beter dan een call + zcb wat je vaak in de structured notes blaadjes terugvind van de banken. En het vinden van zo'n ZCB is het probleem niet. Het probleem zit hem in het gegeven dat als de YTM erg groot is je dus ook meer belasting betaald. Want een van de grootste problemen die er zijn wat betreft zero coupon bond is dat er belasting betaald moet worden over interest wat je niet ontvangen hebt maar dit kan dus worden voorkomen door te handelen waar dat geen probleem is (en geen US treasuries aan te schaffen).
Ik begrijp nog steeds het punt niet helemaal (maar ik heb me niet verdiept in structured notes). Je kunt elke component gewoon in isolatie bekijken. Voor de extra optiepositie in de straddle vs één enkele optie betaal je ook gewoon weer een premie. En die betaalde premie zou gewoon fair value moeten zijn voor het te verwachten risk adjusted rendement. En de ZCB staat daar dan ook weer helemaal los van. Er is geen "betere" of "slechtere" positie. Dit hangt allemaal af van wat voor type exposure je wilt creëren en dus van je visie op de markt.
Mijn reisverslagen
pi_97535641
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 04:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit wordt al tijden aangegeven als 'teken aan de wand' maar het duurt al zo'n beetje een jaar. Het kan dus nog wel even duren?
wat bedoel je met teken aan de wand? de equity outflows als begin van de bearmarkt? het was meer ter illustratie dat retail investors meestal verkopen op het slechtste moment, bijv de bodem van een pullback in een bullmarkt en dat het eigenlijk een koopmoment is. augustus 2010 je weet wat er toen gebeurde :Y :D
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:49:07 #36
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_97535795
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:

Default op zero coupon bond?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_97536965
Wie leest er wel eens rapporten over een specifiek bedrijf, geschreven door clubs als Wright Investors Service?
Lijkt me vooral relevant voor value investors. Maar als je er 10 leest, tegen 100,- per stuk, dan wordt het toch een prijzige business. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen.
pi_97540050
Nokia -10%, bijna 9% dividend nu
pi_97540068
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef NiksGefixt het volgende:
Wie leest er wel eens rapporten over een specifiek bedrijf, geschreven door clubs als Wright Investors Service?
Lijkt me vooral relevant voor value investors. Maar als je er 10 leest, tegen 100,- per stuk, dan wordt het toch een prijzige business. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen.
Ik heb zo'n rapport wel eens gekocht en gelezen. Gezien de kosten koop ik zo'n rapport alleen in de laatste fase van mijn research. Vooral rondom kleinere aandelen is er soms niet zoveel (gratis) informatie beschikbaar. Ik koop zo'n rapport dan voor een kwalitatieve analyse van een analyst die specifiek naar het bedrijf en de sector heeft gekeken.

Ik ken Wright Investors Service niet, maar je moet zorgen dat je vooraf weet wat voor een soort rapport je koopt. Soms zijn het rapporten die uitgaan van een bepaald model (ValueEngine oid) dat je maar net moet bevallen. Of het blijkt een Technische Analyse te zijn.

Ik heb een tijdje betaald voor morningstar.com , die hebben bij veel aandelen een Stock Analysis die redelijk goed is. Je kunt er zoveel lezen als je wilt voor de maandelijkse abonnementskosten. Bij Morningstar.nl zijn deze Aandelenanalyses mbt een aantal nederlandse aandelen op dit moment nog gratis, na registratie. ABN Amro biedt op hun beleggen website ook gratis opinies aan die wel redelijk zijn. (Je moet dan eerst het aandeel op hun website zien te vinden, erg onhandig systeem).
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:56:19 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97540744
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:40 schreef jaco het volgende:

Ik heb een tijdje betaald voor morningstar.com , die hebben bij veel aandelen een Stock Analysis die redelijk goed is. Je kunt er zoveel lezen als je wilt voor de maandelijkse abonnementskosten.
Of je neemt een gratis proefabonnement en spidert gewoon even de hele website (zo deed ik dat vroeger O-) ).

Morningstar.com analyses zijn wel aardig om een voorselectie te maken, maar er is denk ik geen shortcut voor het zelf uitpluizen van jaarverslagen e.d. Overigens jammer dat ze zich bijna niet richten op Europese aandelen (uitgezonderd een aantal hele grote fondsen).
Mijn reisverslagen
pi_97541845
Jullie denken toch niet dat wij allen jullie moeilijk termen begrijpen? :{
pi_97542653
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds het punt niet helemaal (maar ik heb me niet verdiept in structured notes). Je kunt elke component gewoon in isolatie bekijken. Voor de extra optiepositie in de straddle vs één enkele optie betaal je ook gewoon weer een premie. En die betaalde premie zou gewoon fair value moeten zijn voor het te verwachten risk adjusted rendement. En de ZCB staat daar dan ook weer helemaal los van. Er is geen "betere" of "slechtere" positie. Dit hangt allemaal af van wat voor type exposure je wilt creëren en dus van je visie op de markt.
Er is geen betere of slechtere positie voor de verstandige belegger, dat klopt ja. Daar heb je gelijk in. Ja maar het gaat mij er meer om dat dit soort producten 'als 1 geheel' worden verkocht aan beleggers die bijv. iets zoeken voor hun retirement. Je krijgt je geld terug (zcb) + en je hebt exposure naar boven en naar beneden. Dit soort verhalen zijn echt inkoppertjes voor bankiers die dit gemakkelijk kunnen verkopen aan beleggers want die willen natuurlijk allemaal het verhaal horen over 'risk-free' returns. En ze verdienen er nog goed geld op ook vanwege een leuke commission. Dat proces moet alleen veel beter kunnen.

Bijv. een straddle met een knock in/out optie op de 2 strike niveaus waar je straddle geld verdient. Op die manier verdien je tussen de 2 strike levels ook nog geld al heb je wel last van 3 premies maar dat kan je weer eventueel rechtzetten met een (gunstige) zcb.
pi_97543914
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:49 schreef iamcj het volgende:

[..]

Default op zero coupon bond?
De kans van een default op een zero coupon bond is niet heel groot. Zelfs niet als je ze van de US koopt, al zijn die nagenoeg failliet :P
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:04:09 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97543944
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er is geen betere of slechtere positie voor de verstandige belegger, dat klopt ja. Daar heb je gelijk in. Ja maar het gaat mij er meer om dat dit soort producten 'als 1 geheel' worden verkocht aan beleggers die bijv. iets zoeken voor hun retirement. Je krijgt je geld terug (zcb) + en je hebt exposure naar boven en naar beneden. Dit soort verhalen zijn echt inkoppertjes voor bankiers die dit gemakkelijk kunnen verkopen aan beleggers want die willen natuurlijk allemaal het verhaal horen over 'risk-free' returns. En ze verdienen er nog goed geld op ook vanwege een leuke commission. Dat proces moet alleen veel beter kunnen.

Bijv. een straddle met een knock in/out optie op de 2 strike niveaus waar je straddle geld verdient. Op die manier verdien je tussen de 2 strike levels ook nog geld al heb je wel last van 3 premies maar dat kan je weer eventueel rechtzetten met een (gunstige) zcb.
Nu snap ik eindelijk wat je bedoelt en waar je naartoe wilde :). Maar zoals ik het zie gebruiken die bankiers dus gewoon de rente op het gestorte bedrag om daarvoor een loterij ticket te kopen (die straddle). Het is gebruik maken van een soort van psychologische zwakte van mensen om een gemiste rente niet als een "verlies" te zien.
Mijn reisverslagen
pi_97543986
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:43 schreef superpiet het volgende:

[..]

wat bedoel je met teken aan de wand? de equity outflows als begin van de bearmarkt? het was meer ter illustratie dat retail investors meestal verkopen op het slechtste moment, bijv de bodem van een pullback in een bullmarkt en dat het eigenlijk een koopmoment is. augustus 2010 je weet wat er toen gebeurde :Y :D
Mja het wordt gezien als teken aan de wand dat er wel eens onweer kon komen op de markten maar zoals je op onderstaande grafiek ziet valt dat opzich wel mee. Er werd helemaal niet veel verkocht qua insiders voor de crisis. (terwijl er wel veel gekocht werd een aantal maand voor de crisis).

pi_97544186
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef NiksGefixt het volgende:
Ik heb via BB toegang tot veel specifieke bedrijfsbewuste rapporten over kopen/verkopen. Alleen ben ik nog nooit erg onder de indruk geweest en zou er zeker niet geld voor betalen. De equity research rapporten van JP zijn opzich nog wel aardig. Het probleem zit hem ook in het feit dat als je ergens geld voor betaald qua advies, je het direct serieus neemt en dus moeilijk op die manier er een rationele kijk op kunt blijven houden.
pi_97544250
Nokia -14,5%
pi_97547033
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:11 schreef Mercer het volgende:
Nokia -14,5%
Tja, dat bedrijf loopt al jaren niet lekker en ik zie het ook niet snel een comeback maken op de Smartphone markt bijvoorbeeld. Veel te lang aan dat symbian verhaal vastgehouden.
pi_97547133
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:11 schreef Mercer het volgende:
Nokia -14,5%
Ben eigenlijk wel benieuwd naar Jaco zijn reactie omtrent dit aandeel nu! Staat het nu op prijs waardige levels?
pi_97551075
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd naar Jaco zijn reactie omtrent dit aandeel nu! Staat het nu op prijs waardige levels?
De P/E (TTM) is 11.53 en de Price to Tangible Book (MRQ) is 3 volgens Reuters. Dat is laag, maar nog zeker geen signaal voor een deep value investment.

Totdat de eerste modellen met Windows 7 komen, verwacht ik alleen maar slecht nieuws rondom Nokia. Ik had me voorgenomen om daarom begin 2012 op te letten hoe of die nieuwe toestellen worden ontvangen in de markt en hoe Skype in het hele plan past. Dit kan een uniek apparaat worden dat bijvoorbeeld automatisch naar WiFi schakelt als dat beschikbaar is, zowel voor bellen als bereikbaar zijn en geheel transparant voor degene met wie je belt.
pi_97551187
Automatisch naar Wifi bestaat al toch. :)
pi_97551868
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:52 schreef Rejected het volgende:
Automatisch naar Wifi bestaat al toch. :)
Stel dat ik 1 nummer aan mijn contacten wil geven. Ik wil altijd bereikbaar zijn. Meestal bevind ik mij in een thuis/kantoor WiFi netwerk, soms ben ik onderweg in de stad met een 3G bereik en zo nu en dan ben ik ergens met alleen een GSM verbinding. Is er een toestel dat altijd rinkelt als iemand mij belt en dat automatisch het goedkoopste netwerk kiest dat beschikbaar is ?
pi_97552049
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:08 schreef jaco het volgende:

[..]

Stel dat ik 1 nummer aan mijn contacten wil geven. Ik wil altijd bereikbaar zijn. Meestal bevind ik mij in een thuis/kantoor WiFi netwerk, soms ben ik onderweg in de stad met een 3G bereik en zo nu en dan ben ik ergens met alleen een GSM verbinding. Is er een toestel dat altijd rinkelt als iemand mij belt en dat automatisch het goedkoopste netwerk kiest dat beschikbaar is ?
Op zo'n manier volgens mij nog niet nee.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:42:04 #54
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_97563076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De kans van een default op een zero coupon bond is niet heel groot. Zelfs niet als je ze van de US koopt, al zijn die nagenoeg failliet :P
ZCB zijn dan leuke instrumenten voor instellingen om uit te geven. In essentie volgen ze hetzelfde principe als deposito's. Je zet bijvoorbeeld een ZCB met looptijd van 20 jaar op de markt tegen de helft van de principle (koop 50 nu, krijg over 20 jaar 100; ergo +/- 3,5% per jaar). Gebruik de opbrengst om investeringen te doen met je bedrijf die bijna 15% rendement jaarlijks doen (en er is geen negatieve schaling in geherinvesteerd rendement) en na 20 jaar heb je zo'n 1400 winst gemaakt op elke 100 die je hebt uitgezet.
The more debt, the better
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:38:20 #55
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97565772
Nokia zit wel op 12 miljard cash bij een cap van 26 miljard ! :o
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:56:43 #56
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_97568879
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:38 schreef Sokz het volgende:
Leuke prooi. In de praktijk heb je nog geen eens 13 miljard nodig om alleen al die cash berg los te weken.

Edit an even snel checken: Moet je alleen niet over de schuldenberg heen kijken...
The more debt, the better
pi_97569891
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:50 schreef jaco het volgende:

[..]

De P/E (TTM) is 11.53 en de Price to Tangible Book (MRQ) is 3 volgens Reuters. Dat is laag, maar nog zeker geen signaal voor een deep value investment.

Totdat de eerste modellen met Windows 7 komen, verwacht ik alleen maar slecht nieuws rondom Nokia. Ik had me voorgenomen om daarom begin 2012 op te letten hoe of die nieuwe toestellen worden ontvangen in de markt en hoe Skype in het hele plan past. Dit kan een uniek apparaat worden dat bijvoorbeeld automatisch naar WiFi schakelt als dat beschikbaar is, zowel voor bellen als bereikbaar zijn en geheel transparant voor degene met wie je belt.
I know, maar waarom heeft Nokia dan de beste papieren om daarmee aan de haal te gaan. Is het niet zo dat als W7 een succes wordt, Nokia, Samsung en aanverwanten dan alle vrijheid hebben om die toestellen in de markt te zetten? Die deal met Microsoft had imho alleen zinnig geweest als Nokia in ruim daarvoor exclusiviteit van W7 zou krijgen. Nu bindt Nokia twee handen op zijn rug, en Microsoft heeft nog steeds alle vrijheid.
pi_97571091
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:38 schreef Sokz het volgende:
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar ik kijk in het jaarverslag van 2010, en daar prijkt minder dan 2 miljard cash op de balans. Da's ongeveer een halve euro per aandeel.....

/edit/ te snel geschoten + 9 mrd investments available for sale.... - ik kan zo snel niet zien wat dit zijn, wel dat het meerendeel kortlopend is < 3 mdn.

/edit2/ even kort door de bocht:
kortlopende vorderingen vallen ongeveer weg tegen kortlopende schulden (m.n. receivables en prepaid).
goodwill ad 6 mrd kun je wel wegstrepen, dan hou je circa 10 mrd kapitaal over -een kleine 3 euro per aandeel.
fabrieken etc. zijn crica 2 mrd.

Conclusie: voor 3 euro plus opslag voor running business zou ik het wel kopen - als ik begrijp wat die investments zijn. Ergens tussen de 3,5 en 4 euro?

/edit3/ gevonden wat die investments zijn: zie pagina 62 van het jaarverslag:
circa 6 mrd bij banken, circa 4 mrd overheidsobli's.
Wat ik me nu afvraag is WAAROM Nokia zoveel cash heeft uitstaan.
Note 25 (deferred tax) biedt vaak de hint, maar in dit geval sluit het een fiscale blokkade op repatriering uit. Geen idee dus.

PS: Nokia heeft ook nog voor een slordige 3,3 mrd onverrekende fiscale verliezen en andere tijdelijke verschillen uitstaan die niet gewaardeerd zijn. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 01-06-2011 07:12:39 ]
pi_97574698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

I know, maar waarom heeft Nokia dan de beste papieren om daarmee aan de haal te gaan. Is het niet zo dat als W7 een succes wordt, Nokia, Samsung en aanverwanten dan alle vrijheid hebben om die toestellen in de markt te zetten?
Dit bezwaar werp je terecht op. Wat ik me echter van die Nokia/Microsoft berichten herinner, is dat de samenwerking verder ging dan een simpele licensie deal rondom W7. Ik heb de deal niet in detail bestudeerd, maar ik meen dat de afspraak/intentie was dat beide bedrijven voortaan samen optrekken in de mobile computing sfeer.

Ze kontroleren dan zowel de hardware als de software en met de aankoop van Skype ook een communicatie laag. Een behoorlijk machtig uitgangspunt. Microsoft kennende komt er ineens een W7 'enhanced' versie die iets moois doet dat alleen op Nokia toestellen mogelijk is. Ik zou me trouwens ook niet verbazen als ik binnenkort een nieuwsbericht lees dat Microsoft Nokia gekocht heeft.
pi_97574979
Ik vind Enterprise Value/EBITDA een betere indicator dan P/E, omdat de schuld- en kaspositie wordt meegenomen. De Enterprise Value/EBITDA is volgens Capital IQ/ Yahoo Finance in het geval van Nokia 3.69 , hetgeen lager is als veelgenoemde 'koopjes' zoals Cisco (5.74) en Microsoft (5.75).

Je moet kengetallen altijd dubbelchecken en nooit in isolatie interpreteren, maar misschien is Nokia al op een interessanter niveau gedaald als dat ik aanvankelijk dacht.
pi_97575230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:55 schreef jaco het volgende:
Ik vind Enterprise Value/EBITDA een betere indicator dan P/E, omdat de schuld- en kaspositie wordt meegenomen. De Enterprise Value/EBITDA is volgens Capital IQ/ Yahoo Finance in het geval van Nokia 3.69 , hetgeen lager is als veelgenoemde 'koopjes' zoals Cisco (5.74) en Microsoft (5.75).

Je moet kengetallen altijd dubbelchecken en nooit in isolatie interpreteren, maar misschien is Nokia al op een interessanter niveau gedaald als dat ik aanvankelijk dacht.
Ik kom hier op Bloomberg op 3.49 voor Nokia, met 5.81 voor Microsoft en 6.03 voor Cisco.
pi_97576695
Nokia Pre-market: 6.19 -0.83 (-11.82%).

Wanneer vind je het zelf koopwaardig SE?
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:01:06 #63
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97577109
¤4.35 atm. :P maar blijf hier sowieso van af .. koop ik liever een MSFT. maar atm. helemaal niks meer.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:11:19 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97577390
Dat zie je niet vaak, "respectabele" aandelen die nu lager staan dan de maart 2009 bodem.

Goed voorbeeld doet volgen, hopelijk :P
Mijn reisverslagen
pi_97579130
Welke beurs is het beste om Nokia te kopen, Finland, of NYSE? Of? Als ze dat dividend vast weten te houden, dan zit je op bijna 10% dividend nu.
pi_97579510
Ik heb dit jaar 10% rendement op mijn portefeuille behaald en dit is al ruim boven mijn lange termijn doelstelling van 8% per jaar. Is het verstandig om nu calls te schrijven en puts te kopen om zodoende de winst veilig te stellen?
pi_97579658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:19 schreef lutser.com het volgende:
Ik heb dit jaar 10% rendement op mijn portefeuille behaald en dit is al ruim boven mijn lange termijn doelstelling van 8% per jaar. Is het verstandig om nu calls te schrijven en puts te kopen om zodoende de winst veilig te stellen?
Om zodoende de winst weer om zeep te helpen bedoel je? Ja verstandig. :o Ik bedoel, je kan ook gewoon even niets doen lijkt me zo.
pi_97580457
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kom hier op Bloomberg op 3.49 voor Nokia, met 5.81 voor Microsoft en 6.03 voor Cisco.
hoe bereken ze enterprise value?
pi_97580553
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:23 schreef Mercer het volgende:

[..]

Om zodoende de winst weer om zeep te helpen bedoel je? Ja verstandig. :o Ik bedoel, je kan ook gewoon even niets doen lijkt me zo.
Niets doen is de basis van mijn strategie, maar ik heb er geen probleem mee mijn winst potentieel te verlagen in ruil voor meer zekerheid.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:50:11 #70
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97580621
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:48 schreef lutser.com het volgende:
Niets doen is de basis van mijn strategie, maar ik heb er geen probleem mee mijn winst potentieel te verlagen in ruil voor meer zekerheid.
Je kan het misschien deels gaan afdekken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:12:31 #71
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97581310
We stevenen af op een dubbeldip: RTL Z Nieuws: Inkoopmanagers index slecht in Europa
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:46:13 #72
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97582267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:12 schreef SemperSenseo het volgende:
We stevenen af op een dubbeldip: RTL Z Nieuws: Inkoopmanagers index slecht in Europa
Weinig verrassend. De vraag is of het voor de beurzen ook maar iets zal uitmaken :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:14:44 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97583049
quote:
Currency Trading

April 3rd, 2011 by Mebane Faber

I can’t think of an area of investing individuals know less about than currencies. (As an aside: We are currently writing a paper on currency investing strategies…)

Today there is an article in the LA Times on currency trading (note: I didn’t say investing). FXCM and Gain are the two biggest brokers with a combined 260,000 accounts. Roughly 75% of customers lost money every quarter (both are public and have to disclose such stats to the CFTC). This is exacerbated by one simple metric: 50 to 1 leverage (that is down from 100-1 of a few years ago but still more than 2 times leverage allowed to stock traders). You can also make a deposit by credit card.

The business model for forex trading is to burn the customer and then find another one,” said Larry Harris, a USC professor and the former chief economicst at the SEC.

Gain ending up making an average of $2,913 from every active trader it had last year, even though the average bustomer account contained only $3,000. FXCM was $2,641 and $3,658.

Michael Greenberger, a University of Maryland professor and head of trading and markets at the CFTC said, “Once you have things that are done off exchange you are pretty much at the mercy of the dealer – telling you what the price is,telling you what you owe. Anybody I cared about – I’d say, ‘Stay away from this.’”

CFTC chairman Gary Gensler recently said it was the “largest area of retail fraud” his agency oversees.

Investor beware.

Hadden we het hier laatst niet over currency trading en wat een scammers die retail brokers zijn?

"The business model for forex trading is to burn the customer and then find another one,"
Mijn reisverslagen
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:20:01 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97583190
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:46 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Weinig verrassend. De vraag is of het voor de beurzen ook maar iets zal uitmaken :')
Precies.

Economie gaat goed --> bedrijfswinsten omhoog --> buy the f*cking dip!
Economie gaat slecht --> Grotere kans op QE3/ lage rente/ pimpen --> buy the f*cking dip!

Mijn reisverslagen
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:00:35 #75
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97584643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies.

Economie gaat goed --> bedrijfswinsten omhoog --> buy the f*cking dip!
Economie gaat slecht --> Grotere kans op QE3/ lage rente/ pimpen --> buy the f*cking dip!

LOL! "Buy the f*cking dip, you f*cking idiot! There, I said it" :D

Of zoals Kees de Kort zegt: de roze-brillenmannetjes op de beurs missen elke realiteitzin :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:03:13 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97584736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:00 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Of zoals Kees de Kort zegt: de roze-brillenmannetjes op de beurs missen elke realiteitzin :P
Wat doet realiteitszin ertoe als de Fed ervoor zorgt dat er nooit een beduidende koersval kan plaatsvinden? :s)
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:53:15 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97586623
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:03 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wat doet realiteitszin ertoe als de Fed ervoor zorgt dat er nooit een beduidende koersval kan plaatsvinden? :s)
Het grappige is dat het allemaal in ons hoofd zit. De Fed kan namelijk helemaal geen koersval voorkomen. (als ze die mogelijkheid had, waarom hebben we dan überhaupt S&P500=666 gezien?).

Ik heb altijd gezegd dat dat weleens de trigger kan worden voor een enorme crash: de beurs en economie verslechtert, de beurs zakt wat en dan komt de Fed in actie. En dan blijkt dat opeens geen effect meer te hebben.... Blinde paniek wordt dat, want het paradigma van alle beleggers (tradebots) is aan diggelen.
Mijn reisverslagen
pi_97587100
In ieder geval; mijn strategie voor de komende jaren: in september lopen mijn geschreven calls/puts af -> met dat geld stop ik maandelijks een paar procent in reverse trackers. Ook al stijgt het nog een jaar door, don't care, ik denk dat 't binnen niet al te lang bloody awful wordt. Als de crash er nooit komt heb ik nog steeds op basis van een aannemelijke hypothese gegokt en verloren.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:19:48 #79
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97587668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:05 schreef tony_clifton- het volgende:
In ieder geval; mijn strategie voor de komende jaren: in september lopen mijn geschreven calls/puts af -> met dat geld stop ik maandelijks een paar procent in reverse trackers. Ook al stijgt het nog een jaar door, don't care, ik denk dat 't binnen niet al te lang bloody awful wordt. Als de crash er nooit komt heb ik nog steeds op basis van een aannemelijke hypothese gegokt en verloren.
Ik zou gamblen op een stringente crescenderende longyard line en niet callen op je puts :D

P.S.: not.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:28:46 #80
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97588025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:05 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik gok toch liever op een dalende nominale waarde van papiergeld via goud dan op een verlies van de nominale waarde van aandelen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:29:58 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97592463

LNKD ! :')
Mijn reisverslagen
pi_97595577
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Die grap wilde je al een tijdje maken he _O-
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:59:08 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97595981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:49 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Die grap wilde je al een tijdje maken he _O-
:Y
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2011 @ 21:49:11 #84
862 Arcee
Look closer
pi_97598433
Flinke dip op WS. Tijdje geleden meer dan 2% in de min.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:11:52 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97599666
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:49 schreef Arcee het volgende:
Flinke dip op WS. Tijdje geleden meer dan 2% in de min.
Ja, we zitten nét een paar puntjes onder het ATH sinds de crisis.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2011 @ 22:14:21 #86
862 Arcee
Look closer
pi_97599807
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:11 schreef LXIV het volgende:
Ja, we zitten nét een paar puntjes onder het ATH sinds de crisis.
[ afbeelding ]
Jaha, maar zo rood had ik 't al een tijdje niet meer gezien. :P
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:17:05 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97599939
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jaha, maar zo rood had ik 't al een tijdje niet meer gezien. :P
Nu vind ik de S&P ook wel héél bullish hoor! Daar steekt de AEX toch maar mager bij af!

Netto gewoon een jaar lang geen meter vooruit gekomen.

(Opmerkelijk genoeg mijn porto wel, terwijl ik in het jaar weer dáárvoor niks heb verdiend.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2011 @ 22:18:30 #88
862 Arcee
Look closer
pi_97600003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:
Nu vind ik de S&P ook wel héél bullish hoor! Daar steekt de AEX toch maar mager bij af!
[ afbeelding ]
Netto gewoon een jaar lang geen meter vooruit gekomen.

(Opmerkelijk genoeg mijn porto wel, terwijl ik in het jaar weer dáárvoor niks heb verdiend.
Inderdaad, waar S&P highs bleef aantikken kwam AEX er niet meer in de buurt.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:21:28 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97600157
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, waar S&P highs bleef aantikken kwam AEX er niet meer in de buurt.
Op de LT is het helemaal dramatisch:
AEX:

S&P:
The End Times are wild
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:32:54 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97600748
Appels & peren...
Mijn reisverslagen
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:33:54 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97600794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:32 schreef SeLang het volgende:
Appels & peren...
Citroenen en bananen. Maar wat is het punt nu?
The End Times are wild
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:43:44 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97601286
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Citroenen en bananen. Maar wat is het punt nu?
Je zit twee indices met verschillende samenstelling in verschillende valuta met elkaar te vergelijken. Maar daar hebben we het dacht ik al vaak over gehad.
Mijn reisverslagen
pi_97601438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Die gaan vroeg of laat nog veel meer dalen!
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:48:21 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97601554
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je zit twee indices met verschillende samenstelling in verschillende valuta met elkaar te vergelijken. Maar daar hebben we het dacht ik al vaak over gehad.
Ok. Ja, daar was ik me wel van bewust hoor!
The End Times are wild
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:54:33 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97601923
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Ja, daar was ik me wel van bewust hoor!
Begin bijvoorbeeld eens met een index die breder is dan de AEX en die net als de S&P500 ook in US$ noteert. Bijvoorbeeld de S&P Europe 350 (een kapitaalgewogen index van de grootste 350 Europese fondsen). Dan zie je dat die al veel dichter bij de S&P500 zit.

Die Europese index verschilt natuurlijk nog steeds omdat die bijvoorbeeld veel zwaarder is in financials en heel licht in technologie. Dus het blijft enigzins appels & peren vergelijken.

En ik plot hier een ETF met 0,35% kosten ipv de index zelf, dus na 5 jaar is dan ook nog eens 1,75% underperformance

Mijn reisverslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:30:12 #96
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97607120
Berkshire doet het trouwens best slecht de afgelopen maanden:

http://www.google.com/finance?q=NYSE%3ABRK.B
pi_97608521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:48 schreef piepeloi55 het volgende:
Nokia Pre-market: 6.19 -0.83 (-11.82%).

Wanneer vind je het zelf koopwaardig SE?
Tussen 3 en 4 wordt het interessant voor me en zal ik er waarschijnlijk een aantal oppakken.
pi_97610915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:00 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Je kan moeilijk ontkennen dat buy the f*cking dip de laatste jaren een succesvolle 'stategie' is geweest. Dat dat een keer mis gaat hoef je geen Nostradamus voor te zijn.... (alles gaat namelijk een keer mis).

Ik vraag me wel eens af hoe AFS Capital dat aan hun klanten verkoopt (of adviseert Kees stiekum wat anders aan zijn klanten dan in zijn radio rant?)
pi_97610944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tussen 3 en 4 wordt het interessant voor me en zal ik er waarschijnlijk een aantal oppakken.
telefoontak zou vandaag voor 19 mrd USD worden overgenomen, aldus the infamous Russian blogger :)

http://tweakers.net/nieuw(...)-miljard-dollar.html

reactie Nokia: 100% baseless : http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE7504Q820110601
Dan lijkt het me dus onzin, want anders was het taalgebruik wel wat wolliger :)

Btw: gisteren Nokia geopend op 4,75,naar 4,27 en gesloten op 4,71, zie ik dat goed? Gekkenhuis :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-06-2011 02:38:22 ]
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:06:20 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97613389
Durft er nog iemand te gokken op het "weekly claims" cijfer vandaag? Er valt vandaag namelijk een hoog cijfer uit het 4-weeks gemiddelde dus ten gevolge van die aberratie kan het cijfer dat vandaag wordt gepubliceerd weleens lager (=beter) zijn dan verwacht.
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:53:56 #101
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97615873
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je kan moeilijk ontkennen dat buy the f*cking dip de laatste jaren een succesvolle 'stategie' is geweest. Dat dat een keer mis gaat hoef je geen Nostradamus voor te zijn.... (alles gaat namelijk een keer mis).

Klopt, maar je kunt je afvragen wat voor strategie dat is... meer dat van een piramide spel :D

Het valt mij op dat 'Wall Street' en 'main street' steeds meer een eigen leven gaan leiden en de beurs verder en verder van de werkelijkheid komen te staan.
  donderdag 2 juni 2011 @ 13:36:25 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97618662
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Goed nieuws mannen:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-nooit-zo-rijk.dhtml
"De toename kwam vooral door stijgende aandelenkoersen."

Nuf said :+
Mijn reisverslagen
pi_97620470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:53 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Klopt, maar je kunt je afvragen wat voor strategie dat is... meer dat van een piramide spel :D

Het valt mij op dat 'Wall Street' en 'main street' steeds meer een eigen leven gaan leiden en de beurs verder en verder van de werkelijkheid komen te staan.
Heb je weinig aan als je je centen op de beurs wilt verdienen, imho.
pi_97625313
Moet het nog lezen, maar wel interessant lijkt me.

Stephen Elop's Nokia Adventure
Market share dwindling, stock cratering, persistent takeover talk. How the CEO is trying to lead Nokia past its epic fail
http://www.businessweek.c(...)rss_topStories_ssi_5
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:02:28 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97626370
Is the Bernank/ het PPT op vakantie ofzo? We staan op een 6-weeks dieptepunt en bijna 5 (VIJF!) procent onder de meest recente top. Volgens het derde mandaat zijn er toch niet meer dan 2 downticks ofzo toegestaan?
Mijn reisverslagen
pi_97626648
Geen QE3 geen BTFD?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 juni 2011 @ 19:06:44 #108
862 Arcee
Look closer
pi_97628489
Laagste slotstand van het jaar voor AEX vandaag: 340.64.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:08:07 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97628550
"Talk in the Pit of an unnamed economist mentioning that NFP expectations are being revised down in order for out-performance on Friday"

_O-
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:23:31 #110
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97631759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef SeLang het volgende:
"Talk in the Pit of an unnamed economist mentioning that NFP expectations are being revised down in order for out-performance on Friday"

_O-
Als er nog twijfel was over het samenspannen van de bankiers en de centrale bankiers om de boel omhoog te stuwen :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:28:25 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97631961
Het koersverloop lijkt nog het meeste op een random verlopend proces. Omdat mensen maar moeilijk blijken te kunnen accepteren dat dit het geval is worden er allerlei rationales achter gezocht. TA is er één van, samenzweringstheorieën een tweede.

Als je koersen tegen de markt omhoog stuwt, dan moet je dus eigenlijk kopen voor prijzen waarvan je weet dat ze te hoog zijn. Dat is een dure hobby hoor! Hoelang kan wie dan ook dat volhouden?

Als de centrale bankiers de koersen al hoog willen hebben (waarom zouden ze dat eigenlijk willen), dan doen ze dat wel door de rente erg laag te houden. Dat kan namelijk wel en is ook effectief.
The End Times are wild
pi_97636129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:06 schreef Arcee het volgende:
Laagste slotstand van het jaar voor AEX vandaag: 340.64.
ik ben op dit moment bullish voor minstens aantal maanden termijn en ben al gedeeltelijk long, als we nog een 1% daling krijgen dan zou ik nog meer long willen gaan voor een snelle korte termijn bounce vanwege oversold. dit doe ik dan bij de S&P. bij AEX zie ik toch enigzins underperformance van de index en zoals eerder in topic aangegeven zijn er daar goede redenen voor. ik zie ook meer panic sells en snelle bounces in AEX het gedraagt zich meer paniekeriger om hetzomaar te zeggen.

Ook weer een short report van MW, helaas geen opties op pink sheets wel op TSX.. Dit was easy money :D nog nooit in canadese aandelen gehandeld maar GELUKKIG om één of andere reden wel market permission in IB. *O*
http://www.zerohedge.com/(...)lleged-chinese-fraud

hebben jullie ook wel eens het gevoel dat de meeste interessante trades komen op hetzelfde moment? het ene moment is er niks interessants, het andere moment moet je kiezen waar je je geld in stopt.

[ Bericht 3% gewijzigd door superpiet op 02-06-2011 22:16:16 ]
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:17:10 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97636414
Ik heb de afgelopen weken toch behoorlijk moeten inleveren op de winst die ik dit jaar gemaakt heb. Maar nog wel steeds ruim in de plus trouwens.

Morgen zal wel iets hoger openen.

Voorlopig doe ik niks. Ik heb nog ruimte om mijn positie wat uit te breiden, door de verkoop van obligaties, maar dat doe ik pas wanneer de koersen beduidend lager liggen. Dan denk ik aan ING voor 7,50, TT voor 4 euro of PHI voor 16 euro. Komen we daar niet, dan blijf ik gewoon zitten waar ik zit.
The End Times are wild
pi_97637250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:
Ik heb de afgelopen weken toch behoorlijk moeten inleveren op de winst die ik dit jaar gemaakt heb. Maar nog wel steeds ruim in de plus trouwens.

Voorlopig doe ik niks. Ik heb nog ruimte om mijn positie wat uit te breiden, door de verkoop van obligaties, maar dat doe ik pas wanneer de koersen beduidend lager liggen. Dan denk ik aan ING voor 7,50, TT voor 4 euro of PHI voor 16 euro. Komen we daar niet, dan blijf ik gewoon zitten waar ik zit.
Buy the dip :P
Naar mijn verwachting krijg je hier wel de kans voor misschien als QE2 eindigt.
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:37:23 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97637371
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:34 schreef superpiet het volgende:

[..]

Buy the dip :P
Naar mijn verwachting krijg je hier wel de kans voor misschien als QE2 eindigt.
Wie weet. Als het niet gebeurt is het ook goed, misschien zelfs beter.
The End Times are wild
pi_97640006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:

ING at 7.50 is niet beduidend lager. Als de shit storm echt losbarst gaan er nog gemakkelijk vele euro's vanaf. En gezien het feit de huidige perikelen op de markt met name 'financiele' issues zijn zullen de koersen voor banken het snelst zinken. Dus ik zou 7.50 echt nog eens overwegen.
pi_97648463
0.3 procentos binnen *O*
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:40:14 #118
38496 Perrin
pi_97657537
VS aantal banen mei +54.000; verwachting was +160.000
VS werkloosheid mei 9,1%; verwachting was 8,9%
VS gemiddeld uurloon mei +$0,06 naar $22,98
VS aantal banen private sector mei +83.000
VS werkloosheid apr ongewijzigd op 9,0%
VS aantal banen apr bijgesteld tot +232.000 van +244.000
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:50:20 #119
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97657926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:40 schreef Perrin het volgende:
VS aantal banen mei +54.000; verwachting was +160.000
VS werkloosheid mei 9,1%; verwachting was 8,9%
VS gemiddeld uurloon mei +$0,06 naar $22,98
VS aantal banen private sector mei +83.000
VS werkloosheid apr ongewijzigd op 9,0%
VS aantal banen apr bijgesteld tot +232.000 van +244.000
au?
pi_97658215
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:59:46 #121
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97658276
De cijfers zijn wel heel beroerd de laatste tijd. Retourtje naar 300 punten?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:00:39 #122
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97658311
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:59 schreef JimmyJames het volgende:
Dan zie ik ze ook direct doorstoten naar Schiller niveau's.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juni 2011 @ 15:05:17 #123
862 Arcee
Look closer
pi_97658486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:59 schreef JimmyJames het volgende:
Ja, fed, wanneer gaan we onder de 300? :s)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:13:12 #124
38496 Perrin
pi_97658769
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:50 schreef Sokz het volgende:

[..]

au?
Met superlage rentestanden, QE2, mark to fantasy, $1.65T begrotingstekort en deze maand +206k birth/death adjustment uitkomen op +54k banen.. idd :X
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:20:07 #125
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97658994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Met superlage rentestanden, QE2, mark to fantasy, $1.65T begrotingstekort en deze maand +206k birth/death adjustment uitkomen op +54k banen.. idd :X
Hoe wil Obozo eigenlijk in het Witte Huis blijven? :')

Tijd voor een nieuwe New Deal?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:23:46 #126
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97659110
Wat me trouwens wel 'op viel' in 2008 (voor zoverre ik dat intensief gevolgd heb) was dat wanneer men over 'crisis/problemen/double-dip' etc. gaat praten (en in het nieuws komt) gaan we ook daadwerkelijk down. In tegenstelling tot de bull-run waar men vaak juist tegengesteld gaat na positieve berichten.
pi_97659162
Je zou maar een long positie hebben op de AEX met een stoploss op 337!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:27:38 #128
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97659244
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:25 schreef Lucas15 het volgende:
Je zou maar een long positie hebben op de AEX met een stoploss op 337!
Je zou uberhaupt maar long zitten atm. ;)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:39:37 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97661814
Er is toch helemaal niks aan de hand! Dit is echt een mini-dipje:

Als je hier al warm of koud van wordt dan heb je op de beurs niets te zoeken.
The End Times are wild
pi_97662304
S_E, denk je dat 5AB vandaag terug koopwaardig geworden is? Ik heb wel nog geen reden gevonden voor de duik dus...

(kopen is voor mij per definitie gedaan dus koopwaardig is relatief)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:06:48 #131
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97662802
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:39 schreef LXIV het volgende:
Er is toch helemaal niks aan de hand! Dit is echt een mini-dipje:

Als je hier al warm of koud van wordt dan heb je op de beurs niets te zoeken.
Ja maar anders dan die andere dipjes is er nu:
- Een QE die ten einde loopt
- Bizar slechte amerikaanse cijfers (en gelijk panikerende reacties)
- Uit de hand lopende schuldencrisis (relatief gezien ernstiger dan vorig jaar rond deze tijd)
- En last but not least; ik lees weer veel te veel 'dubbeldip-gevaar' teksten. En zelfs het nieuws begint nu over de weer slechter wordende omstandigheden ("5e week lager gesloten" etc.)
pi_97662869
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:06 schreef Sokz het volgende:

[..]

- Uit de hand lopende schuldencrisis (relatief gezien ernstiger dan vorig jaar rond deze tijd)
- En last but not least; ik lees weer veel te veel 'dubbeldip-gevaar' teksten. En zelfs het nieuws begint nu over de weer slechter wordende omstandigheden ("5e week lager gesloten" etc.)
Best kans dat er binnenkort een paniekbodem wordt gezet en dat er daarna weer een 10-15% rally volgt.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:32:00 #133
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97663493
Dit is ook niet het eerste minidipje (nou ja, het is toch 30 punten sinds de top, niet niks) en elke keer herstelde de beurs krachtig... Wait and see.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:46:07 #134
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97663860
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:06 schreef Sokz het volgende:

[..]

Alles wat je hier verteld was niet minder erg toen we sinds maart 2009 weer omhoog gingen. Grotendeels van de banen die zijn gecreerd zijn mijn inziens allemaal luchtbellen of door de overheid gestimuleerde crap. (zoals cash for clunkers etc.)

De Amerikaanse cijfers zijn sinds de recovery slecht gebleven. (huizenmarkt, arbeidsmarkt, you name it.. ) De schuldencrisis is niet van gisteren of van vorig jaar of zelfs daarvoor. Die schuldencrisis was al erg maar om de zoveel maand worden er paar mensen bij die CRA's wakker dat ze doorhebben dat er best wel eens een kans bestaat dat bepaalde landen niet meer aan hun eisen kunnen voldoen. En laten we wel wezen, je trekt de credit rating van een land van B naar C, dat is toch fantastisch? Het gaat van crap .. naar crap in het kwadraat. Nou, woopty doo! :P

Het is enigzsins narrowminded om te zeggen dat er niks(!) aan de hand is. Er zijn wel degelijk nog steeds grote schulden die afbetaald moeten worden, bedrijven lenen tegen goedkope rente en ontslaan nog steeds veel mensen. Maar men moet ook niet te ver doordraven. Het is niet het einde van de wereld en dat we na de crisis terugkeren naar het kwalitatieve leven van de middeleeuwen.

Ik wist het wel als ik eind verantwoordelijke was bij de FT. Je kunt deze boel een beetje pushen door artikelen met Griekenland gaat uit de EU etc. Want ik ben er wel van overtuigd dat hoe langer het duurt voordat deze bel inelkaar kakt, hoe langer het duurt voordat we er weer boven op komen. En daar heeft niemand baat bij. Misschien DVR die dan zwemt in zijn gouden badkuip of SeLang die vol ingaat omdat we lagere shiller levels hebben weten te bereiken :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:49:55 #135
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97663969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:53 schreef tony_clifton- het volgende:
S_E, denk je dat 5AB vandaag terug koopwaardig geworden is? Ik heb wel nog geen reden gevonden voor de duik dus...

(kopen is voor mij per definitie gedaan dus koopwaardig is relatief)
Ik weet zelf ook niet waarom het de duikeling heeft gemaakt maar 5AB staat zeker hoog aangeschreven op het kooplijstje nu.
pi_97664656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet zelf ook niet waarom het de duikeling heeft gemaakt maar 5AB staat zeker hoog aangeschreven op het kooplijstje nu.
Misschien het "chinese fraude"effect aan het werk? Gisteren Sino Forest op 18, nu op 6. Een bedrijf met 4 miljard marketcap dat handelt in hout en zogenaamd de grootste Ponzi schema
is sinds Madoff. Bamboe is toch ook een houtsoort, misschien zijn investeerders bang voor fraude.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:08 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Best kans dat er binnenkort een paniekbodem wordt gezet en dat er daarna weer een 10-15% rally volgt.
ik mag het hopen, ben 100% long op dit moment.
pi_97666878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:10 schreef superpiet het volgende:

ik mag het hopen, ben 100% long op dit moment.
Op basis van wat zit je 100% long dan?
Er lijken aardig wat steunen gesneuveld en de macro cijfers zijn baggerslecht, niet echt hoopgevend voor een (langdurige) rally. Veel meer als een bounce verwacht ik niet, momenteel alles cash.
pi_97668236
euro gaat weer boven de $1,50 komen, heb ik ook mijn duit in het zakje gedaan qua voorspellingen
pi_97668380
In dit tempo kan dat maandag al zijn ;)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:57:31 #140
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97668456
Met een zwakke dollar is het wel lastiger voor Ben om QE3 te lanceren.

[ Bericht 67% gewijzigd door JimmyJames op 03-06-2011 20:14:22 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juni 2011 @ 22:14:06 #141
862 Arcee
Look closer
pi_97675805
S&P nét boven de 1300 gesloten. De laatste keer dat-ie er onder sloot was 23 maart.
pi_97677559
Zijn er al mensen die zijn begonnen met het verkopen van een gedeelte hun portefeuille? Of blijven jullie toch gewoon zitten? Ik vraag me namelijk af of de beurs op 'korte' termijn zijn stijgende lijn weer wil gaan voortzetten met de situatie rondom de zuidelijke Europese landen, het midden oosten en the USA. Ik begrijp zelf wel dat er altijd dips zijn, maar de situatie die de dips op de beurzen de laatste tijd hebben doen oorzaken zijn eigenlijk nooit echt opgelost, ze zijn in mijn ogen meer even aan de kant gezet.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? :)
BlaBlaBla
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:47:45 #143
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97677786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:43 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er al mensen die zijn begonnen met het verkopen van een gedeelte hun portefeuille? Of blijven jullie toch gewoon zitten? Ik vraag me namelijk af of de beurs op 'korte' termijn zijn stijgende lijn weer wil gaan voortzetten met de situatie rondom de zuidelijke Europese landen, het midden oosten en the USA. Ik begrijp zelf wel dat er altijd dips zijn, maar de situatie die de dips op de beurzen de laatste tijd hebben doen oorzaken zijn eigenlijk nooit echt opgelost, ze zijn in mijn ogen meer even aan de kant gezet.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? :)
Ik doe zelf helemaal niks op een paar korte ritjes na en bekende aandelen. Ik wacht liever af op het moment.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:49:10 #144
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97677858
Altijd leuk om die cijfers zo weer eens te bekijken van Spyker. Zorgt altijd voor een glimlach op het gezicht.

Revenue growth van 12305%, negatieve profit margin, 200% debt/capital. :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:51:34 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97677994
Kom nu net thuis...
1300,16 }:| :P

Gigantisch verbrand na een hele dag in de South Downs wandelen en een Rode Wouw gezien. Made my day ^O^
Mijn reisverslagen
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:55:12 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97678208
Ik ga het pas weer volgen als de S&P500 onder de historische mediaan staat kwa waardering (= ca 920) en overweeg instappen op -40% van de mediaan. Voorlopig kan ik dus nog met een gerust hart op vakantie :P
Mijn reisverslagen
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:55:34 #147
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97678223
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:51 schreef SeLang het volgende:
Kom nu net thuis...
1300,16 }:| :P

Gigantisch verbrand na een hele dag in de South Downs wandelen en een Rode Wouw gezien. Made my day ^O^
Als we in dit tempo doorgaan, heb je zo ongeveer tijdens je nieuwe vakantie een goede mogelijkheid voor de volgende crash me dunkt? :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:58:33 #148
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97678379
Als je een zaak als ING met bijv. Shell vergelijkt valt het me op dat ING niet zo vaak gerechtelijk aan de broek krijgt, of is het juist dat Shell de afgelopen jaren juist wel vaak aan de broek heeft gekregen? 3.5 jaar tijd voor 12k keer!

pi_97678499
Is natuurlijk appels en peren vergelijken :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:10:52 #150
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97678984
Oke, fair point natuurlijk maar het moet ook meer een indicatie aangeven. Shell heeft in 4 jaar tijd meer dan 12k aan de broek gekregen, BP heeft in diezelfde tijd bijv. slechts 6k keer aan de broek gekregen. En zoals je hieronder ziet valt het voor sommige bedrijven best mee.

(maarja, de hoeveelheid zaken aan je knikker zegt natuurlijk eigenlijk helemaal niks, 1tje kan natuurlijk ook heel groot zijn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')