quote:
Op vrijdag 3 juni 2011 17:06 schreef Sokz het volgende:[..]
Ja maar anders dan die andere dipjes is er nu:
- Een QE die ten einde loopt
- Bizar slechte amerikaanse cijfers (en gelijk panikerende reacties)
- Uit de hand lopende schuldencrisis (relatief gezien ernstiger dan vorig jaar rond deze tijd)
- En last but not least; ik lees weer veel te veel 'dubbeldip-gevaar' teksten. En zelfs het nieuws begint nu over de weer slechter wordende omstandigheden ("5e week lager gesloten" etc.)
Alles wat je hier verteld was niet minder erg toen we sinds maart 2009 weer omhoog gingen. Grotendeels van de banen die zijn gecreerd zijn mijn inziens allemaal luchtbellen of door de overheid gestimuleerde crap. (zoals cash for clunkers etc.)
De Amerikaanse cijfers zijn sinds de recovery slecht gebleven. (huizenmarkt, arbeidsmarkt, you name it.. ) De schuldencrisis is niet van gisteren of van vorig jaar of zelfs daarvoor. Die schuldencrisis was al erg maar om de zoveel maand worden er paar mensen bij die CRA's wakker dat ze doorhebben dat er best wel eens een kans bestaat dat bepaalde landen niet meer aan hun eisen kunnen voldoen. En laten we wel wezen, je trekt de credit rating van een land van B naar C, dat is toch fantastisch? Het gaat van crap .. naar crap in het kwadraat. Nou, woopty doo!

Het is enigzsins narrowminded om te zeggen dat er niks(!) aan de hand is. Er zijn wel degelijk nog steeds grote schulden die afbetaald moeten worden, bedrijven lenen tegen goedkope rente en ontslaan nog steeds veel mensen. Maar men moet ook niet te ver doordraven. Het is niet het einde van de wereld en dat we na de crisis terugkeren naar het kwalitatieve leven van de middeleeuwen.
Ik wist het wel als ik eind verantwoordelijke was bij de FT. Je kunt deze boel een beetje pushen door artikelen met Griekenland gaat uit de EU etc. Want ik ben er wel van overtuigd dat hoe langer het duurt voordat deze bel inelkaar kakt, hoe langer het duurt voordat we er weer boven op komen. En daar heeft niemand baat bij. Misschien DVR die dan zwemt in zijn gouden badkuip of SeLang die vol ingaat omdat we lagere shiller levels hebben weten te bereiken
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.