abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:23:46 #126
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97659110
Wat me trouwens wel 'op viel' in 2008 (voor zoverre ik dat intensief gevolgd heb) was dat wanneer men over 'crisis/problemen/double-dip' etc. gaat praten (en in het nieuws komt) gaan we ook daadwerkelijk down. In tegenstelling tot de bull-run waar men vaak juist tegengesteld gaat na positieve berichten.
pi_97659162
Je zou maar een long positie hebben op de AEX met een stoploss op 337!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:27:38 #128
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97659244
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:25 schreef Lucas15 het volgende:
Je zou maar een long positie hebben op de AEX met een stoploss op 337!
Je zou uberhaupt maar long zitten atm. ;)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:39:37 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97661814
Er is toch helemaal niks aan de hand! Dit is echt een mini-dipje:

Als je hier al warm of koud van wordt dan heb je op de beurs niets te zoeken.
The End Times are wild
pi_97662304
S_E, denk je dat 5AB vandaag terug koopwaardig geworden is? Ik heb wel nog geen reden gevonden voor de duik dus...

(kopen is voor mij per definitie gedaan dus koopwaardig is relatief)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:06:48 #131
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97662802
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:39 schreef LXIV het volgende:
Er is toch helemaal niks aan de hand! Dit is echt een mini-dipje:

Als je hier al warm of koud van wordt dan heb je op de beurs niets te zoeken.
Ja maar anders dan die andere dipjes is er nu:
- Een QE die ten einde loopt
- Bizar slechte amerikaanse cijfers (en gelijk panikerende reacties)
- Uit de hand lopende schuldencrisis (relatief gezien ernstiger dan vorig jaar rond deze tijd)
- En last but not least; ik lees weer veel te veel 'dubbeldip-gevaar' teksten. En zelfs het nieuws begint nu over de weer slechter wordende omstandigheden ("5e week lager gesloten" etc.)
pi_97662869
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:06 schreef Sokz het volgende:

[..]

- Uit de hand lopende schuldencrisis (relatief gezien ernstiger dan vorig jaar rond deze tijd)
- En last but not least; ik lees weer veel te veel 'dubbeldip-gevaar' teksten. En zelfs het nieuws begint nu over de weer slechter wordende omstandigheden ("5e week lager gesloten" etc.)
Best kans dat er binnenkort een paniekbodem wordt gezet en dat er daarna weer een 10-15% rally volgt.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:32:00 #133
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97663493
Dit is ook niet het eerste minidipje (nou ja, het is toch 30 punten sinds de top, niet niks) en elke keer herstelde de beurs krachtig... Wait and see.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:46:07 #134
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97663860
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:06 schreef Sokz het volgende:

[..]

Alles wat je hier verteld was niet minder erg toen we sinds maart 2009 weer omhoog gingen. Grotendeels van de banen die zijn gecreerd zijn mijn inziens allemaal luchtbellen of door de overheid gestimuleerde crap. (zoals cash for clunkers etc.)

De Amerikaanse cijfers zijn sinds de recovery slecht gebleven. (huizenmarkt, arbeidsmarkt, you name it.. ) De schuldencrisis is niet van gisteren of van vorig jaar of zelfs daarvoor. Die schuldencrisis was al erg maar om de zoveel maand worden er paar mensen bij die CRA's wakker dat ze doorhebben dat er best wel eens een kans bestaat dat bepaalde landen niet meer aan hun eisen kunnen voldoen. En laten we wel wezen, je trekt de credit rating van een land van B naar C, dat is toch fantastisch? Het gaat van crap .. naar crap in het kwadraat. Nou, woopty doo! :P

Het is enigzsins narrowminded om te zeggen dat er niks(!) aan de hand is. Er zijn wel degelijk nog steeds grote schulden die afbetaald moeten worden, bedrijven lenen tegen goedkope rente en ontslaan nog steeds veel mensen. Maar men moet ook niet te ver doordraven. Het is niet het einde van de wereld en dat we na de crisis terugkeren naar het kwalitatieve leven van de middeleeuwen.

Ik wist het wel als ik eind verantwoordelijke was bij de FT. Je kunt deze boel een beetje pushen door artikelen met Griekenland gaat uit de EU etc. Want ik ben er wel van overtuigd dat hoe langer het duurt voordat deze bel inelkaar kakt, hoe langer het duurt voordat we er weer boven op komen. En daar heeft niemand baat bij. Misschien DVR die dan zwemt in zijn gouden badkuip of SeLang die vol ingaat omdat we lagere shiller levels hebben weten te bereiken :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:49:55 #135
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97663969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:53 schreef tony_clifton- het volgende:
S_E, denk je dat 5AB vandaag terug koopwaardig geworden is? Ik heb wel nog geen reden gevonden voor de duik dus...

(kopen is voor mij per definitie gedaan dus koopwaardig is relatief)
Ik weet zelf ook niet waarom het de duikeling heeft gemaakt maar 5AB staat zeker hoog aangeschreven op het kooplijstje nu.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_97664656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet zelf ook niet waarom het de duikeling heeft gemaakt maar 5AB staat zeker hoog aangeschreven op het kooplijstje nu.
Misschien het "chinese fraude"effect aan het werk? Gisteren Sino Forest op 18, nu op 6. Een bedrijf met 4 miljard marketcap dat handelt in hout en zogenaamd de grootste Ponzi schema
is sinds Madoff. Bamboe is toch ook een houtsoort, misschien zijn investeerders bang voor fraude.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:08 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Best kans dat er binnenkort een paniekbodem wordt gezet en dat er daarna weer een 10-15% rally volgt.
ik mag het hopen, ben 100% long op dit moment.
pi_97666878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:10 schreef superpiet het volgende:

ik mag het hopen, ben 100% long op dit moment.
Op basis van wat zit je 100% long dan?
Er lijken aardig wat steunen gesneuveld en de macro cijfers zijn baggerslecht, niet echt hoopgevend voor een (langdurige) rally. Veel meer als een bounce verwacht ik niet, momenteel alles cash.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_97668236
euro gaat weer boven de $1,50 komen, heb ik ook mijn duit in het zakje gedaan qua voorspellingen
pi_97668380
In dit tempo kan dat maandag al zijn ;)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:57:31 #140
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97668456
Met een zwakke dollar is het wel lastiger voor Ben om QE3 te lanceren.

[ Bericht 67% gewijzigd door JimmyJames op 03-06-2011 20:14:22 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juni 2011 @ 22:14:06 #141
862 Arcee
Look closer
pi_97675805
S&P nét boven de 1300 gesloten. De laatste keer dat-ie er onder sloot was 23 maart.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_97677559
Zijn er al mensen die zijn begonnen met het verkopen van een gedeelte hun portefeuille? Of blijven jullie toch gewoon zitten? Ik vraag me namelijk af of de beurs op 'korte' termijn zijn stijgende lijn weer wil gaan voortzetten met de situatie rondom de zuidelijke Europese landen, het midden oosten en the USA. Ik begrijp zelf wel dat er altijd dips zijn, maar de situatie die de dips op de beurzen de laatste tijd hebben doen oorzaken zijn eigenlijk nooit echt opgelost, ze zijn in mijn ogen meer even aan de kant gezet.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? :)
BlaBlaBla
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:47:45 #143
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97677786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:43 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er al mensen die zijn begonnen met het verkopen van een gedeelte hun portefeuille? Of blijven jullie toch gewoon zitten? Ik vraag me namelijk af of de beurs op 'korte' termijn zijn stijgende lijn weer wil gaan voortzetten met de situatie rondom de zuidelijke Europese landen, het midden oosten en the USA. Ik begrijp zelf wel dat er altijd dips zijn, maar de situatie die de dips op de beurzen de laatste tijd hebben doen oorzaken zijn eigenlijk nooit echt opgelost, ze zijn in mijn ogen meer even aan de kant gezet.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? :)
Ik doe zelf helemaal niks op een paar korte ritjes na en bekende aandelen. Ik wacht liever af op het moment.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:49:10 #144
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97677858
Altijd leuk om die cijfers zo weer eens te bekijken van Spyker. Zorgt altijd voor een glimlach op het gezicht.

Revenue growth van 12305%, negatieve profit margin, 200% debt/capital. :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:51:34 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97677994
Kom nu net thuis...
1300,16 }:| :P

Gigantisch verbrand na een hele dag in de South Downs wandelen en een Rode Wouw gezien. Made my day ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:55:12 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97678208
Ik ga het pas weer volgen als de S&P500 onder de historische mediaan staat kwa waardering (= ca 920) en overweeg instappen op -40% van de mediaan. Voorlopig kan ik dus nog met een gerust hart op vakantie :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:55:34 #147
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97678223
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:51 schreef SeLang het volgende:
Kom nu net thuis...
1300,16 }:| :P

Gigantisch verbrand na een hele dag in de South Downs wandelen en een Rode Wouw gezien. Made my day ^O^
Als we in dit tempo doorgaan, heb je zo ongeveer tijdens je nieuwe vakantie een goede mogelijkheid voor de volgende crash me dunkt? :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:58:33 #148
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97678379
Als je een zaak als ING met bijv. Shell vergelijkt valt het me op dat ING niet zo vaak gerechtelijk aan de broek krijgt, of is het juist dat Shell de afgelopen jaren juist wel vaak aan de broek heeft gekregen? 3.5 jaar tijd voor 12k keer!

pi_97678499
Is natuurlijk appels en peren vergelijken :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:10:52 #150
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97678984
Oke, fair point natuurlijk maar het moet ook meer een indicatie aangeven. Shell heeft in 4 jaar tijd meer dan 12k aan de broek gekregen, BP heeft in diezelfde tijd bijv. slechts 6k keer aan de broek gekregen. En zoals je hieronder ziet valt het voor sommige bedrijven best mee.

(maarja, de hoeveelheid zaken aan je knikker zegt natuurlijk eigenlijk helemaal niks, 1tje kan natuurlijk ook heel groot zijn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')