Je bedoelt toch zeker niet het christendom?quote:
Dat is wel een hele domme uitleg als ik zo vrij mag zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:11 schreef Tja..1986 het volgende:
Ben wel benieuwd naar de achtergrond van die TT. En vooral naar voorbeelden van die goede kanten. Op het feit na dat religie natuurlijk een makkelijke manier is om de domme massa een beetje onder controle te houden.
Komt omdat je niet objectief bent.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is wel een hele domme uitleg als ik zo vrij mag zijn.
Neen, maar diegene die stelt dat religie voorbehouden is voor domme mensen mag ik op mijn beurt dom vinden.quote:
Beschrijf die goede kanten dan eens. Het enige wat ik bespeur is intolerantie jegens andersdenkenden en minachting van personen die de Bijbel omschrijft als minderwaardig (homo's en lesbo's). Komt bij een ziekelijke behoefte om andersdenkenden te onderwerpen aan de wil van de religie. Zie bijvoorbeeld de koopzondagen. En dan laat ik de religieuze geschiedenis nog buiten beschouwing.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is wel een hele domme uitleg als ik zo vrij mag zijn.
Je mag van mij alles.quote:Dat is wel een hele domme uitleg als ik zo vrij mag zijn.
Je hebt rationeel denken tegen je helaas. 1-0quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neen, maar diegene die stelt dat religie voorbehouden is voor domme mensen mag ik op mijn beurt dom vinden.
Religie heeft ervoor gezorgd dat er 900 jaar geen technologische en natuurkundige ontwikkelingen zijn geweest. Mensen die dat in deze tijd wel probeerde, zoals Galileo Galilei, waren dissidenten en werden verplicht afstand te nemen van hun ontdekkingen.quote:
quote:
quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Religie heeft ervoor gezorgd dat er 900 jaar geen technologische en natuurkundige ontwikkelingen zijn geweest. Mensen die dat in deze tijd wel probeerde, zoals Galileo Galilei, waren dissidenten en werden verplicht afstand te nemen van hun ontdekkingen.
Ook nu draagt religie nergens aan bij.
Is dat je weerleggingquote:
Je bedoelt dat de RK-kerk zich buitengewoon tolerant opstelde ten opzichte van vroege wetenschappers?quote:
Een kerk als instituut staat niet bekend als perfect, nee.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de RK-kerk zich buitengewoon tolerant opstelde ten opzichte van vroege wetenschappers?
Held.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef mlg het volgende:
Je bent gewoon een sukkel als je religieus bent. Thats it.
Ik had haar nog zo hoog zitten..quote:De Nederlandse Neelie Kroes, vicevoorzitter van de Europese Commissie, heeft tussen 1991 en 2003 verschillende gesprekken gehad met vijf astrologen en waarzeggers. De conversaties gingen zowel over haar privéleven als haar zakelijke leven. Op basis van die gesprekken zou Kroes verschillende belangrijke beslissingen genomen hebben. Dat schrijft haar ex-man, Bram Peper, in een biografie over de politica die binnenkort verschijnt.
Ja inderdaad, we moeten daar ook helemaal niet zoveel woorden aan vuil maken. God is de benaming voor een maatschappelijke kanker.quote:
De kerk en religie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een kerk als instituut staat niet bekend als perfect, nee.
Niet spotten, maar vergelijken.quote:
Denk dat de protestanten dat zullen betwisten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De kerk en religie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Even een serieuze vraag:quote:
Ach, het is allemaal een pot nat. Protestantisme is gewoon het katholicisme zonder alle poespas.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:37 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Denk dat de protestanten dat zullen betwisten.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef mlg het volgende:
Je bent gewoon een sukkel als je religieus bent. Thats it.
Ja.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag:
Geloof jij in God's Plan? Dat dus elk mens zijn/haar leven voorbestemd is door Gods wil, van geboorte tot de dood.
Dan had God wel een teringhekel aan je zegquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja.
Zij het dat je binnen de gebaande wegen wel degelijk keuzemogelijkheden hebt.
Dat geloof jij ja? Je leest het en denkt, het staat in de bijbel dus ik geloof het maar?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja.
Dus Hitler deed niets anders dan wat God met hem voorzien had.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja.
Ach, heiligen hadden vrijwel allemaal ook een kutleven.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan had God wel een teringhekel aan je zeg
Ja, kijk maar naar EG bijvoorbeeld. Zo depressief als een deur.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ach, heiligen hadden vrijwel allemaal ook een kutleven.
Ja, en dat maakt toch niet dat een instituut niet door mensen wordt bestierd?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De kerk en religie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Het is een beproeving op maat.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan had God wel een teringhekel aan je zeg
We hebben het over dezelfde God die de hele wereld onder water zette hè.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus Hitler deed niets anders dan wat God met hem voorzien had.
Lekker. Weten we dat ook weer.
Dat zeg jij.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus Hitler deed niets anders dan wat God met hem voorzien had.
Die dinosaurussen vermoorde om ons te straffen. No more dinosaurs for you!quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
We hebben het over dezelfde God die de hele wereld onder water zette hè.
Als het lastig wordt, dan gaan we zo reageren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen mensen, bedaar bedaar. We voeren een discussie met malle reli. Laten we zijn onzin gewoon negeren.
Sterker nog: de wereld laat vergaan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
We hebben het over dezelfde God die de hele wereld onder water zette hè.
Nog beter:quote:
Het heeft weinig nut om een discussie te voeren met iemand die gebruik maakt van circelredeneringen. Je hebt immers altijd gelijk, want God.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als het lastig wordt, dan gaan we zo reageren.
Precies waar het altijd hier weer op uitdraait.
Hell yeah dat het lastig is om te discussiëren met een religieuze. Mensen hebben daar geen zin in. Je bent één van de weinige anno 2011 die de weg kwijt is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als het lastig wordt, dan gaan we zo reageren.
Precies waar het altijd hier weer op uitdraait.
Daar waarschuwde ik in het vorige topic al voor.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:45 schreef mlg het volgende:
Eigenlijk zou er een nieuwe gemaakt moeten worden. Niet door EG.
Links heeft ook die trekjes: want moraal.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft weinig nut om een discussie te voeren met iemand die gebruik maakt van circelredeneringen. Je hebt immers altijd gelijk, want God.
Een dictator. Hij laat zich ook nooit zien, waardoor we nooit in opstand kunnen komen, zoals in Libië. De hufter.quote:
Zeker bestaat hij, maar wel in iemand anders zijn hoofd.quote:
Jij gelooft er ook in.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Een dictator. Hij laat zich ook nooit zien, waardoor we nooit in opstand kunnen komen, zoals in Libië. De hufter.
Nja, datgene waar jij je aan vastklampt heeft alle trekken van het zijn van een eikel. Of lul. Godverdomme, wat een idioot moet dat zijn zeg.quote:
Hij bestaat. Mooi, dan zijn we er uit.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Zeker bestaat hij, maar wel in iemand anders zijn hoofd.
Lol. Ik begrijp wel dat je mij negeert. Je voelt hem al aankomen he?quote:
Moet jij niet iets gaan verbieden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Links heeft ook die trekjes: want moraal.
Lang leve het recht op vrije meningsuiting.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nja, datgene waar jij je aan vastklampt heeft alle trekken van het zijn van een eikel. Of lul. Godverdomme, wat een idioot moet dat zijn zeg.
Nou prima als je dat denkt. Jou denken in god toont al aan dat je er altijd naast zit.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij bestaat. Mooi, dan zijn we er uit.
Maak het dan hard.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Nou prima als je dat denkt. Jou denken in god toont al aan dat je er altijd naast zit.
Uiteraard mag dat. Ik ben blij dat ik god ben voor jou.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lang leve het recht op vrije meningsuiting.
Gelukkig dat ik hetzelfde over jou mag denken.
Ga jij nou maar weer bankhangen. Slapen of filmpje kijken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet jij niet iets gaan verbieden?
Meer dan logisch nadenken kan ik niet. Het heet toch 'geloof'? Hoe kun je zoiets nou hard maken met 'feiten'? Geloven en feiten zijn elkaars omgekeerde. Dan moet er bij een normaal mens al een belletje gaan rinkelen.quote:
Ja, met de dezelfde kwalificaties uiteraard die je over de mijne gaf. .quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat. Ik ben blij dat ik god ben voor jou.
Heb jij nou echt niets beters?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ga jij nou maar weer bankhangen. Slapen of filmpje kijken.
Ga je vanaf nu naar mij luisteren dan?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, met de dezelfde kwalificaties uiteraard die je over de mijne gaf. .
Het feit dat miljarden mensen in een god geloven doe jij af als abnormaal?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Meer dan logisch nadenken kan ik niet. Het heet toch 'geloof'? Hoe kun je zoiets nou hard maken met 'feiten'? Geloven en feiten zijn elkaars omgekeerde. Dan moet er bij een normaal mens al een belletje gaan rinkelen.
Er zijn ook enorm veel misdadigers. En domme mensen. Wil nog niet zeggen dat het normaal/wenselijk is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het feit dat miljarden mensen in een god geloven doe jij af als abnormaal?
Nee, want ik luister niet naar een lul, eikel of idioot.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ga je vanaf nu naar mij luisteren dan?
Dus kwantiteit gaat boven kwaliteit?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn net zoveel misdadigers als gelovigen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er zijn ook enorm veel misdadigers. En domme mensen. Wil nog niet zeggen dat het normaal/wenselijk is.
quote:
quote:The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully.
-- Richard Dawkins.
Dat zei ik helemaal niet. Je zou eens beter kunnen gaan lezen en interpreteren ipv iemand dingen in de mond te leggen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus kwantiteit gaat boven kwaliteit?
Hoe dom kun je wezen?
Waarom luister je dan naar god?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, want ik luister niet naar een lul, eikel of idioot.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.quote:
Ehm ja. Vooral als ik kijk wat ze allemaal met elkaar delen. De hersenen zitten zo ingewikkeld in elkaar dat de natuur (of god natuurlijk) tig foutjes maakt. Op zich maken deze foutjes voor het dagelijkse leven niet zoveel uit, maar bepaalde foutjes komen tot uiting in het dagelijkse leven. Jij bent bijvoorbeeld heel depressief. Dat kan 1000en oorzaken hebben. Misschien teveel dopamine, te weinig serotonine en noem maar op. Die stofjes bij elkaar maken jouw een beetje autistisch. Je kunt je niet hechten aan mensen op de manier zoals jij wil. Je voelt je in de steek gelaten, en akelig depressief. Je gaat geloven in 'je eigen wereld', die jij 'god' noemt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:58 schreef mlg het volgende:
[..]
Ehm ja. Vooral als ik kijk wat ze allemaal met elkaar delen. De hersenen zitten zo ingewikkeld in elkaar dat de natuur (of god natuurlijk) tig foutjes maakt. Op zich maken deze foutjes voor het dagelijkse leven niet zoveel uit, maar bepaalde foutjes komen tot uiting in het dagelijkse leven. Jij bent bijvoorbeeld heel depressief. Dat kan 1000en oorzaken hebben. Misschien teveel dopamine, te weinig serotonine en noem maar op. Die stofjes bij elkaar maken jouw een beetje autistisch. Je kunt je niet hechten aan mensen op de manier zoals jij wil. Je voelt je in de steek gelaten, en akelig depressief. Je gaat geloven in 'je eigen wereld', die jij 'god' noemt.
En op mijn vraag of ik dan god was voor jou antwoordde je met:quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik liet mij niet uit in die kwalificaties over God. Dat deed jij, weet je nog?
Tjonge, ik heb een aanhanger. Ik ga een sekte beginnen.quote:Ja, met de dezelfde kwalificaties uiteraard die je over de mijne gaf. .
Je gelooft om die conclusie te verbergen. Ooit heb je het geweten dat je anders bent dan anderen. Je weet waar ik het over heb he?quote:
Tsja, des te meer mensen, des te meer foutjes.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Miljarden gestoorden mensen hier op de wereld. Tuurlijk.
Wat probeerde je er wel mee te zeggen dan?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zei ik helemaal niet. Je zou eens beter kunnen gaan lezen en interpreteren ipv iemand dingen in de mond te leggen.
Je geeft in meerder posten blijkt dat je niet goed kan lezen en/of tekst kan verklaren. . Ik ga het niet nog eens een keer uitleggen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
En op mijn vraag of ik dan god was voor jou antwoordde je met:
[..]
Tjonge, ik heb een aanhanger. Ik ga een sekte beginnen.
Je weet dat religie afneemt, de behoefte eraan, naarmate men meer geleerd is?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Miljarden gestoorden mensen hier op de wereld. Tuurlijk.
Inderdaad. En ik wacht er nog steeds op, EchtGaaf.quote:
Je bent nu gewoon aan het ontwijken hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je geeft in meerder posten blijkt dat je niet goed kan lezen en/of tekst kan verklaren. . Ik ga het niet nog eens een keer uitleggen.
Miljarden mensen waren toch religieus? Waarom in dit topic dan niet?quote:
Je legt helemaal nergens iets uit. Je klampt je ergens aan vast.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je geeft in meerder posten blijkt dat je niet goed kan lezen en/of tekst kan verklaren. . Ik ga het niet nog eens een keer uitleggen.
En nog staat het 4-0 voor die 5.quote:
Omdat het gros in takkie-takkie land woont zonder pc.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Miljarden mensen waren toch religieus? Waarom in dit topic dan niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |