Er zijn net zoveel misdadigers als gelovigen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er zijn ook enorm veel misdadigers. En domme mensen. Wil nog niet zeggen dat het normaal/wenselijk is.
quote:
quote:The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully.
-- Richard Dawkins.
Dat zei ik helemaal niet. Je zou eens beter kunnen gaan lezen en interpreteren ipv iemand dingen in de mond te leggen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus kwantiteit gaat boven kwaliteit?
Hoe dom kun je wezen?
Waarom luister je dan naar god?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, want ik luister niet naar een lul, eikel of idioot.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.quote:
Ehm ja. Vooral als ik kijk wat ze allemaal met elkaar delen. De hersenen zitten zo ingewikkeld in elkaar dat de natuur (of god natuurlijk) tig foutjes maakt. Op zich maken deze foutjes voor het dagelijkse leven niet zoveel uit, maar bepaalde foutjes komen tot uiting in het dagelijkse leven. Jij bent bijvoorbeeld heel depressief. Dat kan 1000en oorzaken hebben. Misschien teveel dopamine, te weinig serotonine en noem maar op. Die stofjes bij elkaar maken jouw een beetje autistisch. Je kunt je niet hechten aan mensen op de manier zoals jij wil. Je voelt je in de steek gelaten, en akelig depressief. Je gaat geloven in 'je eigen wereld', die jij 'god' noemt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het feit dat miljarden mensen in een god geloven doe jij af als abnormaal?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:58 schreef mlg het volgende:
[..]
Ehm ja. Vooral als ik kijk wat ze allemaal met elkaar delen. De hersenen zitten zo ingewikkeld in elkaar dat de natuur (of god natuurlijk) tig foutjes maakt. Op zich maken deze foutjes voor het dagelijkse leven niet zoveel uit, maar bepaalde foutjes komen tot uiting in het dagelijkse leven. Jij bent bijvoorbeeld heel depressief. Dat kan 1000en oorzaken hebben. Misschien teveel dopamine, te weinig serotonine en noem maar op. Die stofjes bij elkaar maken jouw een beetje autistisch. Je kunt je niet hechten aan mensen op de manier zoals jij wil. Je voelt je in de steek gelaten, en akelig depressief. Je gaat geloven in 'je eigen wereld', die jij 'god' noemt.
En op mijn vraag of ik dan god was voor jou antwoordde je met:quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik liet mij niet uit in die kwalificaties over God. Dat deed jij, weet je nog?
Tjonge, ik heb een aanhanger. Ik ga een sekte beginnen.quote:Ja, met de dezelfde kwalificaties uiteraard die je over de mijne gaf. .
Je gelooft om die conclusie te verbergen. Ooit heb je het geweten dat je anders bent dan anderen. Je weet waar ik het over heb he?quote:
Tsja, des te meer mensen, des te meer foutjes.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Miljarden gestoorden mensen hier op de wereld. Tuurlijk.
Wat probeerde je er wel mee te zeggen dan?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zei ik helemaal niet. Je zou eens beter kunnen gaan lezen en interpreteren ipv iemand dingen in de mond te leggen.
Je geeft in meerder posten blijkt dat je niet goed kan lezen en/of tekst kan verklaren. . Ik ga het niet nog eens een keer uitleggen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
En op mijn vraag of ik dan god was voor jou antwoordde je met:
[..]
Tjonge, ik heb een aanhanger. Ik ga een sekte beginnen.
Je weet dat religie afneemt, de behoefte eraan, naarmate men meer geleerd is?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Miljarden gestoorden mensen hier op de wereld. Tuurlijk.
Inderdaad. En ik wacht er nog steeds op, EchtGaaf.quote:
Je bent nu gewoon aan het ontwijken hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je geeft in meerder posten blijkt dat je niet goed kan lezen en/of tekst kan verklaren. . Ik ga het niet nog eens een keer uitleggen.
Miljarden mensen waren toch religieus? Waarom in dit topic dan niet?quote:
Je legt helemaal nergens iets uit. Je klampt je ergens aan vast.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je geeft in meerder posten blijkt dat je niet goed kan lezen en/of tekst kan verklaren. . Ik ga het niet nog eens een keer uitleggen.
En nog staat het 4-0 voor die 5.quote:
Omdat het gros in takkie-takkie land woont zonder pc.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Miljarden mensen waren toch religieus? Waarom in dit topic dan niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |