abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:17:14 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97431251
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:43 schreef KneeDeep het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 27 mei 2011 20:01 schreef Censuur-152 het volgende:

[ afbeelding ]

Bekijken we het plaatje, dan zien we failliete PIGS frietkramen met een eigen woningbezit van boven de 70% en financieel (Triple A) stabielere EU landen met een eigen woning bezit van rond de 50%. Iedereen kijkt naar Griekenland, maar Spanje, met een geimplodeerde woningmarkt, kan weleens de nagel aan de Europese Unie doodskist worden. In feite zijn vrijwel alle Europese banken met exposure naar de Spaanse vastgoedmarkt failliet.
Toch hebben de triple-A landen een minder groot overheidstekort, een minder grote staatsschuld, minder werkeloosheid en een bloeiende economie. Daar komt het echt wel goed mee.

Verder inderdaad zeer opvallend dat de PIIGS in deze lijst exact bovenaan staan! Is dat nu puur toeval, of kan iemand hier een verklaring voor geven?
The End Times are wild
pi_97447095
In de grafiek staan huizen, als je gemiddelde huizenprijs ernaast ziet moet je waarschijnlijk in je vuistje lachen en zeggen ja das best logisch.
Spanje is al 3 jaar 2 voor de prijs van een appartement toch?
Interessant zou zijn de gemiddelde prijs en gemiddeld jaarloon ernaast te zien.
En misschien het aandeel vakantie woningen in buitenlandse handen.

[ Bericht 15% gewijzigd door thesiren.nl op 29-05-2011 03:29:14 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 04:56:56 #203
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_97448079
quote:
Hypotheek voor huis in Amsterdam nog moeilijker

Huizenkopers komen volgend jaar nog moeilijker aan een hypotheek. Ze kunnen vanaf 1 januari 2012 minder lenen en dat heeft grote gevolgen voor de huizenprijzen, met name in Amsterdam.

Het Nederlands Instituut Budgetvoorlichting (Nibud) zal adviseren dat Nederlanders in 2012 minder mogen lenen voor een hypotheek. Kenners verwachten een daling van gemiddeld zo'n vier tot vijf procent.

Hypotheekverstrekkers zijn verplicht de adviezen van het Nibud te volgen bij het vaststellen van de maximale hypotheek. Slechts in uitzonderingsgevallen mogen ze hiervan afwijken. Het instituut maakt eind dit jaar de nieuwe hypotheeknormen bekend: welk percentage van hun inkomen mogen Nederlanders aan hypotheekrente en -aflossing besteden. Nu al verwacht het Nibud tot een verlaging over te gaan, bevestigt de woordvoerder.

Reden hiervoor is de slinkende koopkracht in Nederland vanwege de bezuinigingen. Alleen minder bezuinigingen van de regering kan een verlaging voorkomen, maar dat acht het Nibud niet waarschijnlijk.

Op dit moment mag een huizenkoper met een inkomen van 30.000 euro zo'n 137.000 euro lenen voor een hypotheek. Dat zal in 2012 nog maar 130.000 zijn. Voor dit jaar verlaagde het Nibud de percentages ook al. In 2010 kocht de huizenkoper uit dit voorbeeld nog 143.000 euro lenen.

De voorgenomen verlaging heeft gevolgen voor de huizenprijzen, vooral in Amsterdam, verwacht Maarten van der Molen, woningmarkteconoom bij de Rabobank. Hier liggen de prijzen hoger dan elders in het land waardoor kopers meer moeten lenen om aan een woning te komen. 'Zeker starters zullen in Amsterdam de grens opzoeken. Als zij minder kunnen lenen, brengen zij een lager bod uit,' zegt Van der Molen. 'Iemand raakt zijn huis dan alleen kwijt als hij de prijs verlaagt.'

De verlaging die Nibud begin dit jaar invoerde, heeft volgens Rabobank al geleid tot minder verkopen en lagere prijzen. Rabobank verwacht dat de huizenprijzen in Nederland dit jaar twee procent zullen dalen en volgend jaar 2,5 procent.

Huizenkopers krijgen niet alleen te maken met de verlaging van het Nibud. Vanaf 1 augustus gelden ook strengere hypotheekregels. De Tweede Kamer ging hiermee vorige week akkoord. Door deze regels gaan aflossingsvrije hypotheken in de ban; kopersmoeten minstens de helft aflossen in dertig jaar. Ook mogen ze nog maar 110 procent van de woningwaarde lenen; voorheen was dit 120 procent.

Lees vandaag in Het Parool: 'Een hypotheek, kom daar nu nog maar eens om'
Huizenkopers hebben het moeilijk. Strengere overheidsregels en forsere eisen van de banken maken het lastig een hypotheek te krijgen. 'De regels drukken de markt nog verder in het moeras.'
Michiel Couzy - za 28 mei, 09 u 23
http://m.parool.nl/articl(...)-nog-moeilijker.html
pi_97448178
quote:
typisch Nederland is dat, zo'n instantie die je voorschrijft hoeveel van je inkomen je aan wonen mag verwonen. Schrijven ze ook voor welk toiletpapier je moet gebruiken?
  zondag 29 mei 2011 @ 06:04:10 #205
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_97448281
quote:
Gaston Starreveld lijdt groot verlies op 'wietvilla'

Gaston Starreveld heeft zijn 'wietvilla' in Heemstede na vier jaar weten te verkopen.

Gaston zal opgelucht zijn dat het huis, waarin huurders een wietplantage waren begonnen, eindelijk niet meer op zijn naam staat. Maar hoe groot die opluchting ook is, op de verkoopprijs zal Gaston hoogstwaarschijnlijk geen champagnefles hebben laten ontkurken. Hij moet namelijk een verlies van een dikke ton incasseren!

De villa is 16 mei 2011 verkocht voor een bedrag van 785.000 euro en dat is exact dezelfde prijs als waar Gaston de villa in Heemstede op 22 februari 2006 voor kocht. Maar omdat er op zijn voormalige paleisje een hypotheek rustte van 900.000 euro, moet Gaston een verlies slikken van 115.000 euro. En daar komen dan nog de kosten die hij in de afgelopen jaren heeft moeten maken om het huis te kunnen verkopen nog bij.
http://www.telegraaf.nl/p(...)villa___.html?p=33,1 ;( :')
pi_97448288
quote:
de telegraaf kan idd niet rekenen :)
maar ja, ze kenne ook niet lezen is al vaker gebleken.
pi_97448291
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 05:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

typisch Nederland is dat, zo'n instantie die je voorschrijft hoeveel van je inkomen je aan wonen mag verwonen. Schrijven ze ook voor welk toiletpapier je moet gebruiken?

De tyfus er toch mee joh, gaat eens over de grenzen kijken wat je opties zijn, het zal je verbazen en je hoeft je nooit meer zorgen te maken over het uitgelopen poldermodel :)

Groeten uit Meersel-Dreef :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_97448865
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch hebben de triple-A landen een minder groot overheidstekort, een minder grote staatsschuld, minder werkeloosheid en een bloeiende economie. Daar komt het echt wel goed mee.

Verder inderdaad zeer opvallend dat de PIIGS in deze lijst exact bovenaan staan! Is dat nu puur toeval, of kan iemand hier een verklaring voor geven?
Weet het niet zeker, maar onderstaand scenario lijkt me wel aannemelijk:

PIIGS inwoners moesten vroegah in PIIGS valuta lenen. PIIGS overheden ook, maar iedereen wist dat die terugbetaalden met bijgedrukte Piglets. Daarom waren inflatie en rente hoog.

Bij hoge rente kan je (veel) minder lenen, ook voor huizen.

Toen de PIIGS de euro kregen dachten domme (of juist slimme...?) bankiers dat ze geen risico meer liepen, omdat PIIGS geen euros konden bijdrukken. Dat ze dan zouden defaulten, tsja, dat werd even over het hoofd gezien of was in elk geval van later zorg. En zoals nu blijkt loopt het voor de banken misschien nog wel los ook als ze Henk & Ingrid en Heinz & Heidi voor de verliezen kunnen laten opdraaien.

Geld werd toen ze de euro kregen dus heel goedkoop voor PIIGS en ze kochten alles wat los & vast zat. Ook huizen. Die huizen zullen in het begin ook nog wel prijzen hebben gehad die bij olde PIIGS rentestanden hoorden.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_97452777

aspirant-econoom Raoul Heertje legt nog even dunnetjes de huizencrisis uit.
pi_97455467
Heerlijk, die reacties op Record: 240.000+ woningen op Funda

Stuitert alle kanten op, van
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 12:55 schreef Noin het volgende:
Ik wacht wel tot een appartementje hier te koop is voor 100k.
Op dit moment betaal ik 190k voor een 64m2 appartement.
Staat dan wel in een fijne, rustige buurt, maar dan nog vind ik 190k voor een 2 persoons appartementje te debiel voor woorden.
Op naar de 500.000 woningen op Funda !
tot
quote:
Op zondag 29 mei 2011 @ 13:07 schreef neeechtfok het volgende:
Als voorbeeld, mijn huisie gekocht voor 165000 in 2006.
Als de boel instort, en als ik ooit wil gaan verkopen, misschien voor 130000-140000, dan doen we dat uiteraard niet. De hypotheek al bijna afgelost, dan is het goedkoper te verhuren en zelf een nieuwe woning te kopen. Ooit komt er een omslag punt, en iemand zal daar voor opdraaien.

De mazzel die onze ouders hebben gehad krijgen wij niet: Huis gekocht voor 70000 GULDEN, verkopen voor 300000 EURO. Daar zit het grote probleem, succes ermee!
:P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_97456597
Dat heb ik ook; als mijn huis in waarde daalt ga ik het verhuren en smeer ik mijn vriendin wel een hypotheek aan.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:41:26 #212
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_97458046
Als veel van dat soort luitjes zo denken dalen de huren ook :P
pi_97459176
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Als veel van dat soort luitjes zo denken dalen de huren ook :P
Buurman kreeg een huis ook niet verhuurd (had het gekocht als belegging, kopen, opknappen, verhuren terwijl het te koop stond, verkopen), maar dat is hem niet gelukt. Slechts een paar maanden, aan mensen die daarna een woningbouw huis gingen huren en even wat nodig hadden om de wachtlijst te overbruggen.

Nu zitten er een stel Polen in (die geen overlast geven, huis is gehuurd door uitzendbureau en blijkbaar is Covebo streng)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_97460315
Onlangs gerenoveerd pand, dichtbij centrum gelegen, is te huur. Het pand is zo te betrekken en is van alle gemakken voorzien. Zo is het al gemeubileerd en kunt u nog gratis voor de deur parkeren. De 3-kamer woning is geschikt voor starters, voor een stelletje, voor studenten, en ook voor een klein gezin vanwege het parkje voor de deur!

Zo, de advertentie is al klaar.
pi_97476287
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:08 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is inderdaad dat het lijstje inderdaad bij één op één overeenkomt met beste naar de slechtste economie van onder naar boven.
Heeft er volgens mij meer mee te maken dat men in de 'armere' landen vaak zelf een huis bouwt, of laat bouwen door familie en vrienden, of een half af huis heeft. Heeft niet veel te maken met de schuld die erbij hoort. Huurhuizen in Spanje bestaan volgens mij alleen maar omdat noord Europese investeerders daar bouwen.

Hetzelfde als je kijkt naar eigen huizen bezit in de armste Afrikaanse landen, zal ook wel bijna rond de 100% liggen.
pi_97478276
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:30 schreef inXs het volgende:
Hetzelfde als je kijkt naar eigen huizen bezit in de armste Afrikaanse landen, zal ook wel bijna rond de 100% liggen.
Ja, maar daar kost de grond, inclusief loslopend vee en/of begroeiing, dan ook maar 25ct/m2

Maar het aanleggen van de waterleiding, gasleiding, riolering, CAI, telefoon en elektra kost je dan wel weer meer dan 3 ton. ^O^

Het ophalen van je huisvuil is helemaal onbetaalbaar. De ziektekostenverzekering is dan weer wel erg goedkoop, een schep is voldoende.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_97478663
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, maar daar kost de grond, inclusief loslopend vee en/of begroeiing, dan ook maar 25ct/m2

Maar het aanleggen van de waterleiding, gasleiding, riolering, CAI, telefoon en elektra kost je dan wel weer meer dan 3 ton. ^O^

Het ophalen van je huisvuil is helemaal onbetaalbaar. De ziektekostenverzekering is dan weer wel erg goedkoop, een schep is voldoende.
Ik heb het dan ook niet over secundaire voorzieningen gehad ;) Maarja, wie heeft er stroom nodig in het midden van Spanje :P Lekker haardvuurtje aan en je bent er.
pi_97478953
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:15 schreef inXs het volgende:
Ik heb het dan ook niet over secundaire voorzieningen gehad ;)
Je lijkt wel een huurder... Alleen de grove bouwstenen tellen, verder niets :P

quote:
Maarja, wie heeft er stroom nodig in het midden van Spanje :P
Ik ken zelfs mensen uit dit topic die de toegang tot stroom ontzegd zou moeten worden. In het belang van de maatschappij.

quote:
Lekker haardvuurtje aan en je bent er.
Hij brand zelfs _op dit moment_

Lekker hoor, gewoon 27 graden. Kosteloos. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_97479964
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je lijkt wel een huurder... Alleen de grove bouwstenen tellen, verder niets :P

[..]

Tssssssssss
  maandag 30 mei 2011 @ 07:52:00 #220
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_97485418
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik ken zelfs mensen uit dit topic die de toegang tot stroom ontzegd zou moeten worden. In het belang van de maatschappij.

wie?? Ik ken ze niet...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  maandag 30 mei 2011 @ 08:35:50 #221
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97485769
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 07:52 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

wie?? Ik ken ze niet...
Je weet prima wie we bedoelen Jan. Misschien kunnen we hun stroom redirecten naar je kutvvd server? Kun je daar weer eens wat relevante content op zetten :P

Nog een week, dan gaat de stucadoor aan de slag bij mij in huis! Zo zie je maar weer, wij huizenkopers houden de economie draaiend :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_97485867
quote:
"Hahahaha, maar de huizenprijzen dalen wel ja! Lekker puh!! Het feit dat ik als scheefhurende kul-bloggende Youtube spamhoer / oneliner forum vervuiler nog steeds geen huis kan kopen met mijn onder-modaal salaris doet er niks vanaf dat ik lekker een feestje vier want de huizenprijzen dalen dit jaar met wel 3% !! haaha!! "

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2011 08:45:19 ]
  maandag 30 mei 2011 @ 08:45:31 #223
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97485904
quote:
9s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Hahahaha, maar de huizenprijzen dalen wel ja! Lekker puh!! Het feit dat ik als scheefhurende kul-bloggende Youtube spamhoer forum vervuiler nog steeds geen huis kan kopen met mijn onder-modaal salaris doet er niks vanaf dat ik lekker een feestje vier want de huizenprijzen dalen dit jaar met wel 3% !! haaha!! "
The green monster is a bitch :P
  maandag 30 mei 2011 @ 09:00:22 #224
324665 meth77
to do or not to do
pi_97486096
http://www.elsevier.nl/we(...)-langdurige-zorg.htm

Er zullen nu wel 50.000 woningen leeg komen, als deze mensen nu toch niet thuiszorg kunnen krijgen omdat het PGB eigenlijk totaal weg valt

Mogelijk kunnen ze hiervoor de leegstaande kantoren gebruiken
  maandag 30 mei 2011 @ 09:07:04 #225
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97486189
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:00 schreef meth77 het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)-langdurige-zorg.htm

Er zullen nu wel 50.000 woningen leeg komen, als deze mensen nu toch niet thuiszorg kunnen krijgen omdat het PGB eigenlijk totaal weg valt

Mogelijk kunnen ze hiervoor de leegstaande kantoren gebruiken
Ja, want dan gaan die mensen naar een verpleeghuis, aangezien dat goedkoper is dan thuisz... oh, wacht. |:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')