abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97235401
Vanwege een ander topic vroeg ik me dit af. Sommige gevallen zijn voor iedereen duidelijk, bij andere zijn mensen het duidelijk niet eens. De scheidslijn is soms ook niet duidelijk, dat snap ik, alleen schrok ik een beetje van de manier waarop sommigen daar tegenaan kijken.
Ik heb heel veel verhalen gehoord en wilde er een aantal voorleggen, om te bekijken waar de grens vervaagt.

1 Vrouw zit op fiets, wordt eraf gesleurd door een vreemde.
Redelijk zwart wit nog.

2 Vrouw wandelt net haar hondje en komt een man tegen die dreigt haar te zullen vermoorden als ze niet meewerkt. Ze werkt mee zonder verder tegen te durven stribbelen.

3 Vrouw nodigt de buurman uit voor een kop koffie, hij dringt zich op, er ontstaat een gevecht.

4 Vrouw nodigt een vriend uit om te komen eten, hij wordt wat opdringerig en zij duwt hem een aantal keren weg en zegt dat ze dit niet wil, of hij aub op wil houden, ècht! Hij blijft doorgaan en zij gaat liggen huilen terwijl hij zijn gang gaat. Er zijn geen kelen dichtgeknepen of blauwe ogen te zien.

5 Vrouw heeft een relatie en heeft aan dat ze geen zin heeft. Man geeft haar een klap in jaar gezicht, rukt haar broek van haar lijf en zij slaat en krabt hem om weg te komen.

6 Vrouw heeft een relatie van 10 jaar, ze hebben 2 kinderen en hun relatie is gewoon ok. De laatste anderhalf jaar heeft haar man zijn oude hobby van stappen met zijn vrienden weer opgepikt. Als hij thuiskomt, ligt zij te meestal te slapen. En hij heeft zin. De eerste keer kruipt hij bovenop haar en is hij al bezig nog terwijl ze slaapt. Ze probeert hem van zich af te duwen terwijl ze zegt dat ze dit niet fijn vindt, of hij op wil houden. Dat doet hij niet en de volgende dag vertelt ze hem dat ze dit ècht erg vond. Hij zegt zich te schamen en dat het niet meer zal gebeuren. Het gebeurt echter wel weer.
Ze gaat in haar pyjama slapen om het te voorkomen, op de bank, blijft wakker tot hij thuis is, vecht terug en elke keer gebeurt hetzelfde. Uiteindelijk gaat ze bij hem weg omdat ze er niet tegen kan. Na anderhalf jaar.

7 jongetje/meisje hebben paar maanden relatie. Hij wil seks, zij zegt zeker 30 keer nee, duwt hem weg, gaat op de bank liggen, wordt daar weer lastig gevallen, uiteindelijk komt het van seks omdat hij blijft aandringen en tja, wij vrouwen hebben ook zo onze driften, na een minuut of 5 wordt dat zowaar lekker. Hij zegt dat zij ervan genoot en dat het dus stelt het niets voor.

8 Vrouw ontmoet man in de kroeg, drinkt wat teveel, durft hem niet af te wijzen en ze hebben seks. Zij heeft hier op het moment zelf al ontzettend spijt van, maar heeft wel meegedaan.

Er zijn nog veel meer scenarios te bedenken natuurlijk, ook die onduidelijker zijn ws. Welke nrs vallen onder verkrachting volgens Jou en waarom?

Ik heb nu even geen tijd meer om zelf te antwoorden btw :')
pi_97235413
Verkrachting kan je niet als een "scenario" zien. In de wet is een definitie opgenomen. Als de handeling voldoet aan de eisen om de "stempel" verkrachting te krijgen, is het verkrachting.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97235421
gewoon penetratie onder fisiek(soms metale) dwang, vind ik
pi_97235440
quote:
Artikel 242
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Bron
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 07:36:17 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_97235454
En van Wikipedia:
quote:
Verkrachting
Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land[1].
Bij dit seksueel binnendringen (seksuele penetratie) gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap. Een verkrachting kan ook het ongewenst binnendringen zijn in anus of mond. De penetratie hoeft niet per se met de penis te worden uitgevoerd: binnendringen met vingers, voorwerpen of tong (tongzoenen) kan verkrachting opleveren[2].
Zowel mannen als vrouwen kunnen het slachtoffer zijn van een verkrachting. Ook tussen huwelijkspartners kan sprake zijn van verkrachting, aangezien partnerschap geen automatische toestemming tot seksuele handelingen met zich meebrengt.
Het grote verschil met aanranding is dat bij een aanranding geen sprake is van binnendringen van het lichaam en bij verkrachting wel.
Persoonlijke mening: elke vorm van penetratie waarbij één partij het tegen haar/zijn wil ondergaat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97235462
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Verkrachting kan je niet als een "scenario" zien. In de wet is een definitie opgenomen. Als de handeling voldoet aan de eisen om de "stempel" verkrachting te krijgen, is het verkrachting.
Klopt. Alleen hebben mensen hier vaak een mening over en dat is waar ik naar vraag.
Niet naar de wet of de definitie.
pi_97235468
Soms biedt Wikipedia wel degelijk uitkomst.
pi_97235486
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:36 schreef Karina het volgende:
En van Wikipedia:

[..]

Persoonlijke mening: elke vorm van penetratie waarbij één partij het tegen haar/zijn wil ondergaat.
Dat dus :Y

Alhoewel 8. eigen schuld is als ze geen nee zegt.
  Moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 07:42:32 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_97235509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:40 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat dus :Y

Alhoewel 8. eigen schuld is als ze geen nee zegt.
Toevoeging: en het ook aangeeft dat het tegen zijn/haar wil is. Met woorden of gebaren (door te slaan bijvoorbeeld).
niet zo tof doen
pi_97235536
quote:
En van Wikipedia:
Tegen zijn/haar wil is niet genoeg. Die wil moet ook kenbaar gemaakt worden. In voorbeeld #8 is dit niet gebeurt en dat valt dus ook duidelijk niet onder verkrachting.

álle andere voorbeelden vallen zonder uitzondering onder verkrachting. Nee is nee! Altijd!
pi_97235541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:37 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Klopt. Alleen hebben mensen hier vaak een mening over en dat is waar ik naar vraag.
Niet naar de wet of de definitie.
Gelukkig leven wij in een staat waarin een rechter bepaalt wie schuldig is aan wat en wie niet.
Anders hadden we veel lynchpartijen in Nederland ;)
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 07:45:54 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_97235546
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:44 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Tegen zijn/haar wil is niet genoeg. Die wil moet ook kenbaar gemaakt worden. In voorbeeld #8 is dit niet gebeurt en dat valt dus ook duidelijk niet onder verkrachting.

álle andere voorbeelden vallen zonder uitzondering onder verkrachting. Nee is nee! Altijd!
Zie boven jouw post, klopt wat je zegt, het moet wel duidelijk gemaakt worden.
niet zo tof doen
pi_97235584
Volgens de wet moet dat niet. Een vrouw kan bijvoorbeeld meewerken uit vrees voor eigen leven.
I feel kinda Locrian today
pi_97235585
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:42 schreef Karina het volgende:

[..]

Toevoeging: en het ook aangeeft dat het tegen zijn/haar wil is. Met woorden of gebaren (door te slaan bijvoorbeeld).
:Y als ze het aangeeft met woorden of gebaren :Y
pi_97235598
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:49 schreef starla het volgende:
Volgens de wet moet dat niet. Een vrouw kan bijvoorbeeld meewerken uit vrees voor eigen leven.
Wat inhoudt dat je moet vragen of je "bij haar naar binnen mag"? Lijkt me overdreven.
Een vrouw kan heel goed duidelijk maken of ze iets wil of niet ;)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97235692
Je moet niet meteen gaan ridiculiseren.
Voorbeeld: in het Twickelerbos zijn het afgelopen jaar 7 vrouwen verkracht waarvan 6 voor dood achtergelaten. De overlevende vertelt dat het gaat om een lange nederlandse man met westers accent die een rode jas draagt.
Nu gaat een vrouw op een avond het bos in. Daar wordt ze van de fiets getrokken en verkracht. Uit vrees om hetzelfde lot te krijgen als de andere 6 werkt ze volledig mee. Geen woord of gebaar. Ze overleeft gelukkig en gaat naar de politie dat een lange nederlandse man met westers accent en een rode jas haar verkracht heeft.

De politie gaat dan niet zeggen: heb je je wel verzet? Toevallig zoeken we een verkrachter die aan de omschrijving voldoet, maar je hebt meegewerkt.
Case closed!
  Moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 08:00:00 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_97235707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:49 schreef starla het volgende:
Als je met een mes/pistool wordt bedreigd en verder inderdaad niets zegt of doet uit angst zal dat ook "tellen" neem ik aan.
niet zo tof doen
pi_97235751
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:00 schreef Karina het volgende:

[..]

Als je met een mes/pistool wordt bedreigd en verder inderdaad niets zegt of doet uit angst zal dat ook "tellen" neem ik aan.
Iets korter voorbeeld, maar dat bedoel ik dus inderdaad.
Er moet volgens de wet sprake zijn van dwang. Er wordt geen woord gerept over verzet, gelukkig maar, want soms kan dat niet eens. Denk aan GHB. Bij twijfelgevallen hebben we altijd nog een rechter die het bewezen acht of niet.
pi_97235765
Waarom deze vraag TS? De definitie is toch redelijk duidelijk vastgelegd in de wet...
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:07:18 #20
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97235790
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:00 schreef Karina het volgende:

[..]

Degene met het mes/pistool kan dan natuurlijk ook wel op zijn vingers natellen dat de seks niet met toestemming van de ander is, anders had je dat mes/pistool niet eens nodig. Dus puur de bedreiging is eigenlijk al een uiting van verzet van de ander.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 08:07:29 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_97235792
Eigenlijk is het dus heel simpel: penetratie tegen je wil.
niet zo tof doen
pi_97235803
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:07 schreef Karina het volgende:
Yep. Zonder penetratie is het aanranding.
pi_97235810
quote:
Zoals de wet het zegt.
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  Moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 08:09:45 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_97235824
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:08 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Zoals de wet het zegt.
Precies, we waren eigenlijk bij de post van -_Guitarist_- al klaar.
niet zo tof doen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:10:47 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97235839
quote:
penetratie van bepaalde lichaamsdelen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:12:43 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97235859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Wat inhoudt dat je moet vragen of je "bij haar naar binnen mag"? Lijkt me overdreven.
Een vrouw kan heel goed duidelijk maken of ze iets wil of niet ;)
onder dreiging bijvoorbeeld, "als je dit niet toelaat/een kick geeft verkracht ik je dochter ook...."
pi_97235874
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:10 schreef Re het volgende:

[..]

penetratie van bepaalde lichaamsdelen
Dat staat er niet. Ook een fistfuck tegen wil is verkrachting, of een honkbalknuppel.
pi_97235892
Ja, als iedereen het eens is, is de discussie zo klaar.
Ik vroeg het adhv dit topic
Help, verkracht, wat nu!
De meningen verschillen nogal en nee is niet altijd nee, of duidelijk kennelijk.

Het gaat niet alleen om de wet, genoeg vrouwen die aan zichzelf twijfelen na een verkrachting. Was ik wel duidelijk genoeg? Of mensen die zeggen dat verkrachting in een relatie niet geloofwaardig is ofzo.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:16:11 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97235909
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:13 schreef starla het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Ook een fistfuck tegen wil is verkrachting, of een honkbalknuppel.
van, niet door
pi_97235960
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:16 schreef Re het volgende:

[..]

van, niet door
Oh, verkeerd gelezen. Dan nog vraag ik me af waar die grens ligt. We hebben het nu gehad over seksuele intenties. Maar wat als die er niet zijn? Kun je dan aangeklaagd worden voor verkrachting?
Voorbeeld: 2 mannen hebben ruzie. De 1 flipt zo dat hij een houten stok pakt en bij hem achterin naar binnen ramt.
Zware mishandeling of verkrachting?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:23:45 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97235998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:20 schreef starla het volgende:

[..]

Oh, verkeerd gelezen. Dan nog vraag ik me af waar die grens ligt. We hebben het nu gehad over seksuele intenties. Maar wat als die er niet zijn? Kun je dan aangeklaagd worden voor verkrachting?
Voorbeeld: 2 mannen hebben ruzie. De 1 flipt zo dat hij een houten stok pakt en bij hem achterin naar binnen ramt.
Zware mishandeling of verkrachting?
ten eerste lijkt me dat voornamelijk pijnlijk, maar zou het onder mishandeling plaatsen denk ik aangezien er geen seksuele intentie was?
pi_97236034
Zou ik ook zeggen hoor. Volgens mij staat er alleen op verkrachting een zwaardere straf. Kan me dus voorstellen dat de aanklager dit bewezen probeert te krijgen. Zijn hier praktijkvoorbeelden van? Zaaknummer anyone? :)
pi_97236058
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:26 schreef starla het volgende:
Zou ik ook zeggen hoor. Volgens mij staat er alleen op verkrachting een zwaardere straf. Kan me dus voorstellen dat de aanklager dit bewezen probeert te krijgen.
Hoezo zou er op verkrachting per se een zwaardere straf staan?
pi_97236069
quote:
Zou ik ook zeggen hoor. Volgens mij staat er alleen op verkrachting een zwaardere straf. Kan me dus voorstellen dat de aanklager dit bewezen probeert te krijgen. Zijn hier praktijkvoorbeelden van? Zaaknummer anyone? :)
Niemand zal dan voor verkrachting worden veroordeeld in zo'n geval. Zo ridicuul en buiten de context om denken ze nou ook weer niet bij het OM en ze zullen wel gewoon voor mishandeling gaan.
pi_97236074
Weet ik niet zeker hoor. Maar de maximumstraffen staan vastgelegd in het
strafrechtelijk wetboek. Volgens mij is dit voor verkrachting hoger.
pi_97236075
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:23 schreef Re het volgende:

[..]

ten eerste lijkt me dat voornamelijk pijnlijk, maar zou het onder mishandeling plaatsen denk ik aangezien er geen seksuele intentie was?
het is verkrachting èn zware mishandeling.
Sowieso is het een héél rare manier van vechten.
Als een persoon een honkbalknuppel gebruikt, is het alsnog gewoon verkrachting, al zie ik ook niet echt wat de sexuele intentie daarvan is.
Het is denigrerend en gaat om een gevoel van macht, niet om seks.
pi_97236160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:28 schreef starla het volgende:
Weet ik niet zeker hoor. Maar de maximumstraffen staan vastgelegd in het
strafrechtelijk wetboek. Volgens mij is dit voor verkrachting hoger.
Ik mag hopen dat de straf voor zware mishandeling hoger uitvalt dan voor een "lichte" vorm van verkrachting. Gelukkig is dit aan de rechters om te bepalen.
pi_97236245
Verkrachting draait sowieso trouwens vaak niet im seks maar om macht en overheersing he. En dat gaat in dat voorbeeld van die vechtende mannen wel op.
pi_97236356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:36 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat de straf voor zware mishandeling hoger uitvalt dan voor een "lichte" vorm van verkrachting. Gelukkig is dit aan de rechters om te bepalen.
Het gaat naast de gevolgen uiteraard ook om de ernst idd. Officieel is 'tongzoenen' tegen de wil van de ander ook al verkrachting. Uiteraard krijg je hier niet zo'n zware straf voor als wanneer je iemand invalide slaat met een honkbalknuppel.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:01:11 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97236532
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:29 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

het is verkrachting èn zware mishandeling.
Sowieso is het een héél rare manier van vechten.
Als een persoon een honkbalknuppel gebruikt, is het alsnog gewoon verkrachting, al zie ik ook niet echt wat de sexuele intentie daarvan is.
Het is denigrerend en gaat om een gevoel van macht, niet om seks.
het doorvoeren van macht mbv seksuele handelingen
pi_97236727
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:01 schreef Re het volgende:

[..]

het doorvoeren van macht mbv seksuele handelingen
om een sexuele handeling te zijn hoeft iets niet perse een sexuele intentie te hebben.
Ik ken een vrouw die is verkracht met het heft van een tennisracket door een klasgenoot. Uit woede, om haar te vernederen en pijn te doen. Niet om seks.
Die jongen is wel degelijk veroordeeld wegens verkrachting.
pi_97236790
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:11 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

om een sexuele handeling te zijn hoeft iets niet perse een sexuele intentie te hebben.
Ik ken een vrouw die is verkracht met het heft van een tennisracket door een klasgenoot. Uit woede, om haar te vernederen en pijn te doen. Niet om seks.
WTF. Hoe kan iemand de kans krijgen om iemand anders te verkrachten met een tennisracket. Ik beeld me nu een heel rare situatie in.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:18:22 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97236854
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:11 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

ja dus?... ik zeg toch niet dat het om de seks zelf gaat, of belandde dat tennisracket uit zichzelf in d'r vagina. De intentie is om de vrouw te penetreren, een seksuele handeling, maar dat zal wel een kwestie zijn van definitie
pi_97237118
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:18 schreef Re het volgende:

[..]

ja dus?... ik zeg toch niet dat het om de seks zelf gaat, of belandde dat tennisracket uit zichzelf in d'r vagina. De intentie is om de vrouw te penetreren, een seksuele handeling, maar dat zal wel een kwestie zijn van definitie
ik nam aan dat als een man een andere man penetreert met een stok, die intentie er ook was. Per ongeluk lijkt me dat nog best lastig...
Als het echter een ongeluk is, lijkt me dat het idd geen verkrachting wordt genoemd, msar dat weet ik niet zeker.
pi_97237273
quote:
En van Wikipedia:

[..]

Ook mijn mening :Y
Nee.
pi_97237331
Maar als iemand ongewild zijn vinger in iemands mond steekt... Dat zou volgens de omschrijving dus ook verkrachting kunnen zijn. Dat vind ik raar.
pi_97238271
Het word hoog tijd voor lessen in sexuele omgangsvormen voor meiden en jongens vanaf 12 jaar ofzo.
Ik leer mijn kinderen nu al grenzen te stellen en andermans grenzen te respecteren.
Zou me kapot schamen als mijn zoon zich later opdringt aan een meisje wat nee zegt.
pi_97238515
Als je met een mes geprikt wordt, ben je dan ook verkracht? Je wordt namelijk gepenetreerd met een voorwerp tegen je zin in :+
pi_97238573
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:16 schreef VonHinten het volgende:
Als je met een mes geprikt wordt, ben je dan ook verkracht? Je wordt namelijk gepenetreerd met een voorwerp tegen je zin in :+
Tenzij je een messenfetish hebt is het geen sexuele penetratie.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:19:23 #50
71919 wonderer
pi_97238617
quote:
Een poos terug is dat "mislukt". Een jongen werd gepenetreerd met een bevroren frikandel en de daders zijn vrijgesproken van verkrachting omdat het niet met seksuele opzet was. En dan worden ze dus ook niet meer vervolgd voor mishandeling. Dat heeft de aanklager dus verkeerd ingeschat toen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:24:43 #51
123170 alors
zlata1234
pi_97238786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Een poos terug is dat "mislukt". Een jongen werd gepenetreerd met een bevroren frikandel en de daders zijn vrijgesproken van verkrachting omdat het niet met seksuele opzet was. En dan worden ze dus ook niet meer vervolgd voor mishandeling. Dat heeft de aanklager dus verkeerd ingeschat toen.
Ik moest ook meteen denken aan dat verhaal, bizarre zaak :{
know'm sayin?
word? word.
pi_97238987
en een aanklacht wegens sodomie dan of kan dat niet meer als bovenstaande aanklachten zijn komen te vervallen?
pi_97239013
mm kan ook zijn dat sodomie gewoon niet strafbaar is dan, effe zoeken
pi_97239046
oke die vlieger gaat niet op excuus voor topicvervuiling
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:39:10 #55
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97239195
Kunnen we dit niet beter een schopje WGR geven?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:41:06 #56
71919 wonderer
pi_97239257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:32 schreef missyB het volgende:
mm kan ook zijn dat sodomie gewoon niet strafbaar is dan, effe zoeken
Gelukkig niet zeg... de overheid heeft toch helemaal niets te maken met wat waarin gaat als het met instemming van beide partijen gebeurt??
pi_97239272
ja goed idee ben wel benieuwd of er meerdere casussen zijn waarin dit aan de orde komt. En op basis waarvan men tot diverse uitspraken is gekomen.
pi_97239318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg... de overheid heeft toch helemaal niets te maken met wat waarin gaat als het met instemming van beide partijen gebeurt??
ik doelde erop omdat in de frikadel zaak verkrachtig dus niet bewezen werd,nu heb ik me in die zaaak niet verdiept maar ik mag aannemen dat d epersoon die de frikadel ontving het hier niet mee eens was?
Ik vroeg me dus af of hij een aanklacht wegens sodomie in kon dienen maar dat was iets te amerikaanse series kijken gedacht.
pi_97240077
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:36 schreef Sushimonster het volgende:
Maar als iemand ongewild zijn vinger in iemands mond steekt... Dat zou volgens de omschrijving dus ook verkrachting kunnen zijn. Dat vind ik raar.
Nee, omdat het geen seksuele lading heeft.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97242883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:43 schreef missyB het volgende:

[..]

ik doelde erop omdat in de frikadel zaak verkrachtig dus niet bewezen werd,nu heb ik me in die zaaak niet verdiept maar ik mag aannemen dat d epersoon die de frikadel ontving het hier niet mee eens was?
Ik vroeg me dus af of hij een aanklacht wegens sodomie in kon dienen maar dat was iets te amerikaanse series kijken gedacht.
http://pasteurella.blogsp(...)erkrachting-met.html

Link naar delen van de uitspraak.

Héél raar dat er vrijspraak is vanwege het ontbreken van een sexueel motief bij de dader. Imo.
pi_97243092
poeh ik lees dat verhaal nu en ik vind het een hele moeilijke!

het begon uit een weddenschap,de ontvanger krabbelde terug,ik weet het echt niet.soms ben ik heel blij geen rechter te zijn.
ik lees me vanavond in alle rust nog even verder in
pi_97243334
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:40 schreef missyB het volgende:
poeh ik lees dat verhaal nu en ik vind het een hele moeilijke!

het begon uit een weddenschap,de ontvanger krabbelde terug,ik weet het echt niet.soms ben ik heel blij geen rechter te zijn.
ik lees me vanavond in alle rust nog even verder in
ik dacht: wedden dat ik van t balkon van drie hoog durf te springen?!

O nee, durf ik toch niet.
Maakt niet uit jong, je hebt gewed, dus kieperen we je eraf!
pi_97243505
nou idd zoiets maar in gevalletje balkon komt er dus vrijspraak omdat het om een weddenschap ging en hij zei ik doe het en terugkrabbelde na ik vind het maar raar en neem echt even mn tijd om me hierover een mening en beeld te vormen.

gevormd: de jongen zei ook diverse malen expliciet nee en wilde hier verder niet mee doorgaan.
onder druk van een vriendengroep wellicht toegestaan en nadien ook nog eens enorm voor schut gezet.
imo is dat verkrachting ondanks dat het sexuele aspect niet bewezen is.
pi_97244381
In het gewone verbintenissenrecht is vastgelegd dat iemand iets kan verklaren zonder het echt te willen, in dat geval kan een rechtshandeling nietig zijn. Ik neem aan dat iets soortegelijks ook van toepassing in een seksuele context, al ben ik geen expert op het gebied van strafrecht. Meeste regels op verschillende gebieden wijken niet zoveel van elkaar af :P

Kortom, het gaat er altijd om wat het slachtoffer écht wilde. Dit is vrij duidelijk wanneer het slachtoffer dit een of meerdere keren aangegeven heeft. Dit laatste is niet noodzakelijk; in het recht kan men namelijk ook "tijdelijk geestelijk gestoord" zijn. Dat wil overigens niet zeggen: een psychiatrische aandoening, maar verwijst naar tijdelijke wilsonbekwaamheid.

Wilsbekwaamheid: "hij die voor de beslissing relevante informatie heeft kunnen begrijpen en die informatie kan plaatsen binnen het eigen normen en waarden kader." Een rechter dient dit vast te stellen.

De vraag wanneer iets verkrachting is, is verder onzinnig. Dat is het geval wanneer iemand al dan niet instemt met seksueel contact zonder het écht te willen (mogelijk als gevolg van de genoemde wilsonbekwaamheid). Het mag sowieso duidelijk zijn dat wat voorzichtigheid geboden is voor het aan gaan van seksueel contact! En terecht... daar hebben we immers ons verstand voor gekregen. Gebruik het :)
pi_97244873
De kennis van de 'verkrachter' speelt toch zeker ook een rol?
Als ik een vrouw versier zonder te weten dat ze wilsonbekwaam is dan kan mij toch geen verkrachting worden verweten?
pi_97244914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:44 schreef Kumerian het volgende:

[..]

neuh, da's niet goed genoeg. volgens die redenatie zijn alle comapatienten 'vrij om te nemen en onverkrachtbaar' dan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97245166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:36 schreef simmu het volgende:

[..]

neuh, da's niet goed genoeg. volgens die redenatie zijn alle comapatienten 'vrij om te nemen en onverkrachtbaar' dan.
Een comapatient kan geen 'nee' maar ook geen 'ja' zeggen.
Je kunt uitgaan van de aanname dat ze niet willen tenzij ze anders aangeven.
Een vrouw in een kroeg kan wel 'ja' zeggen ook al vindt ze 'nee'.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:45:37 #68
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_97245242
Alle in de OP genoemde voorbeelden behalve 8 lijken me duidelijk verkrachting. Ik heb het gevoel alsof TS aangeeft dat het minder erg is als een bekende of geliefde je verkracht. Daar ben ik het niet mee eens, denk dat het net zo erg is eerlijk gezegd. Het beschamen van je vertrouwen in iemand is ook nog een extra dimensie, net als de vraag waarom jij het slachtoffer bent als het een vreemde is.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_97245581

[ Bericht 100% gewijzigd door kingtoppie op 24-05-2011 13:57:23 ]
Rustig aan.
pi_97245686
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Een comapatient kan geen 'nee' maar ook geen 'ja' zeggen.
Je kunt uitgaan van de aanname dat ze niet willen tenzij ze anders aangeven.
Een vrouw in een kroeg kan wel 'ja' zeggen ook al vindt ze 'nee'.
Als een vrouw constant de intentie geeft dat ze wel wilt, maar van binnen wilt ze niet, dan is het ongewilde seks.. maar de man denkt gewoon dat ze wel wilde...

kunnen we dit dan ook verkrachting noemen?
Rustig aan.
pi_97245784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als een vrouw constant de intentie geeft dat ze wel wilt, maar van binnen wilt ze niet, dan is het ongewilde seks.. maar de man denkt gewoon dat ze wel wilde...

ik heb geen idee. wel denk ik oprecht dat het een kwalijke situatie is! het is nu eenmaal niet lekker makkelijk zwart-wit wanneer het zulke dingen betreft. dat is denk ik ook een van de redenen waarom we regels hebben mbt wanneer je seks 'mag' hebben in de wet. juist om dit soort dingen.
pi_97245903
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:02 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb geen idee. wel denk ik oprecht dat het een kwalijke situatie is! het is nu eenmaal niet lekker makkelijk zwart-wit wanneer het zulke dingen betreft. dat is denk ik ook een van de redenen waarom we regels hebben mbt wanneer je seks 'mag' hebben in de wet. juist om dit soort dingen.
Bestaan er mensen die de regels weten/kennen van ''seks mogen'' (volgens de wet)

ik denk dat je dat toch samen afspreekt.. en niet eerst een of ander a4'tje gaat invullen met ze 2en of het wel mag :9
Rustig aan.
pi_97245961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef Ripley het volgende:
Alle in de OP genoemde voorbeelden behalve 8 lijken me duidelijk verkrachting. Ik heb het gevoel alsof TS aangeeft dat het minder erg is als een bekende of geliefde je verkracht. Daar ben ik het niet mee eens, denk dat het net zo erg is eerlijk gezegd. Het beschamen van je vertrouwen in iemand is ook nog een extra dimensie, net als de vraag waarom jij het slachtoffer bent als het een vreemde is.
Ik ben het met Jou eens hoor. Ik gaf aan dat in het topic dat de reden is van dit topic door verschillende mensen gezegd werd dat nee niet altijd nee is en dat soort dingen.
Dat vond ik best schokkend, vandaar de vraag hier of het echt zo algemeen op die manier bekeken wordt. Dat blijkt gelukkig mee te vallen.
pi_97246468
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:00 schreef kingtoppie het volgende:
Mijns inziens valt de man in geval 8 niet als 'dader' aan te merken omdat hij niet beter wist dan dat de vrouw wel wilde.
Het ligt in dat geval dan ook aan het onvermogen van de vrouw om aan te geven wat zij wil.
pi_97246703
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Mijns inziens valt de man in geval 8 niet als 'dader' aan te merken omdat hij niet beter wist dan dat de vrouw wel wilde.
Het ligt in dat geval dan ook aan het onvermogen van de vrouw om aan te geven wat zij wil.
Het is sowieso geen dader, maar hieruit redeneer ik dan verder - kan een vrouw verkracht worden, zonder dat de man wie dit doet een verkrachter is..

of - is het gewoon geen verkrachting als een vrouw ja zegt, maar nee denkt.

(maakt in praktijk natuurlijk geen fuck uit dit..)
Rustig aan.
pi_97247157
Je zou onderscheid kunnen maken tussen verkrachting als gewelddaad van een dader naar een slachtoffer en verkrachting als het verzeild raken in een ongewenste seksuele situatie.
Het zou voldoen aan de laatste omschrijving maar niet aan de eerste.
pi_97247200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:42 schreef jeroen25 het volgende:
Je zou onderscheid kunnen maken tussen verkrachting als gewelddaad van een dader naar een slachtoffer en verkrachting als het verzeild raken in een ongewenste seksuele situatie.
Het zou voldoen aan de laatste omschrijving maar niet aan de eerste.
Je reageert nu niet inhoudelijk:
verkrachting door verzeild raken in een ongewenste seksuele situatie ZONDER er iets van te zeggen
(je neemt nu weer een stap terug, ik wil een stap voorruit)
Rustig aan.
pi_97247368
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

verkrachting door verzeild raken in een ongewenste seksuele situatie ZONDER er iets van te zeggen (je neemt nu weer een stap terug, ik wil een stap voorruit)
het voorbeeld dat seven gaf in het andere topic staat ook in de op. De meeste mensen in dit topic noemen dat wel verkrachting. Jij vond dat niet.

Over punt 8 zijn de meeste mensen het wel eens. Het zijn juist die dingen waar mensen het niet over eens zijn die een discussie interessant maken imo.
pi_97247467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Bestaan er mensen die de regels weten/kennen van ''seks mogen'' (volgens de wet)

ik denk dat je dat toch samen afspreekt.. en niet eerst een of ander a4'tje gaat invullen met ze 2en of het wel mag :9
de wet stelt iig leeftijdsgrenzen aan het al dan niet legaal zijn van het hebben van seks. pffff, wat een zin! nja, jullie snappen vast wel wat ik bedoel :)

volgens de wet moet iemand in staat zijn om "ja" of "nee" te zeggen. men moet zelfstandig beslissen of men seks wil ja of nee. zeg maar. zoiets. dat lijkt heel helder en duidelijk, maar zoals we merken is het dat niet. gelukkig zijn de meeste mensen gezegend met gezond verstand. de meeste mensen zullen heus wel accepteren dat hun partner eens een keer geen zin heeft bv. en dan niet toch seks afdwingen met een kulredenatie die neerkomt op "ik heb daar toch recht op"
pi_97248145
Overigens las ik dus ook al dat er een seksuele bedoeling moet zijn en dat vind ik ook onzin.

Volgens mij gaan de veel verkrachtingen om macht en om vernedering, niet zozeer om seks. Is het anders ook geen verkrachting als hij niet klaarkomt, of dus een voorwerp gebruikt? (of zij btw)

Vandaar ook dat ik die uitspraak van die jongen met die frikandel zo raar vind. Ik wist niet dat een verkrachting seksuele intenties moest hebben. Dan had die jongen met dat tennisracket ook niet veroordeeld moeten worden. Dat had immers ook niet met seks te maken, maar met haar pijn doen en vernederen.
pi_97248191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

verkrachting door verzeild raken in een ongewenste seksuele situatie ZONDER er iets van te zeggen
(je neemt nu weer een stap terug, ik wil een stap voorruit)
Wat ik bedoel is dat het tweede geval voor het slachtoffer niet te onderscheiden kan zijn van het eerste en dat zij zich oprecht verkracht zal voelen.
Maar feitelijk is dat niet het geval omdat de dader een onjuist beeld had van haar wil en geen intentie had haar te schaden.
Dus als het op ja of nee aankomt dan is het nee.
pi_97248297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:08 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat het tweede geval voor het slachtoffer niet te onderscheiden kan zijn van het eerste en dat zij zich oprecht verkracht zal voelen.
Maar feitelijk is dat niet het geval omdat de dader een onjuist beeld had van haar wil en geen intentie had haar te schaden.
Dus als het op ja of nee aankomt dan is het nee.
Ok top
Rustig aan.
pi_97248388
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:07 schreef Grijsmuisje het volgende:
Overigens las ik dus ook al dat er een seksuele bedoeling moet zijn en dat vind ik ook onzin.

Volgens mij gaan de veel verkrachtingen om macht en om vernedering, niet zozeer om seks. Is het anders ook geen verkrachting als hij niet klaarkomt, of dus een voorwerp gebruikt? (of zij btw)

Vandaar ook dat ik die uitspraak van die jongen met die frikandel zo raar vind. Ik wist niet dat een verkrachting seksuele intenties moest hebben. Dan had die jongen met dat tennisracket ook niet veroordeeld moeten worden. Dat had immers ook niet met seks te maken, maar met haar pijn doen en vernederen.
Er zijn mannen die opgewonden worden van macht en vernedering.. en met pijn doen, het is hartverscheurend maar het kan.

allom, de daad blijft hetzelfde, maar de intentie is anders.. maar de intentie is natuurlijk ook wel erg belangrijk er bij te betrekken. (kans op herhaling, en of die gast wel psychisch in orde is ofzo)

[ Bericht 0% gewijzigd door kingtoppie op 24-05-2011 15:20:43 ]
Rustig aan.
pi_97248808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Er zijn mannen die opgewonden worden van macht en vernedering.. en met pijn doen, het is hartverscheurend maar het kan.

allom, de daad blijft hetzelfde, maar de intentie is anders.. en de intentie is natuurlijk ook wel erg belangrijk er bij te betrekken.
Met dat laatste ben ik het niet eens.

Het maakt voor degene die verkracht is nl totaal niet uit wat de reden was en ook niet voor het feit zelf. Het is nl hetzelfde feit.

Wat maakt dat een verkrachting met het oogpunt seks erger zou zijn?

vwb je edit: Dat kan natuurlijk in gevallen waarin het niet gaat om opgewonden zijn ook het geval zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Grijsmuisje op 24-05-2011 15:28:56 ]
pi_97248875
Wat ik heel apart vind en moeilijk te begrijpen, is dat mannen aangeven dat "nee" niet duidelijk genoeg is. Je kunt toch wel onderscheid maken in hoe een vrouw "nee" zegt, hoe godsganselijk geil je ook wel niet bent? Ik snap dat niet, ik vind dat moeilijk te snappen. Nee is gewoon nee.
pi_97249222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:23 schreef Heroinjunk het volgende:
Wat ik heel apart vind en moeilijk te begrijpen, is dat mannen aangeven dat "nee" niet duidelijk genoeg is. Je kunt toch wel onderscheid maken in hoe een vrouw "nee" zegt, hoe godsganselijk geil je ook wel niet bent? Ik snap dat niet, ik vind dat moeilijk te snappen. Nee is gewoon nee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:21 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het niet eens.

Het maakt voor degene die verkracht is nl totaal niet uit wat de reden was en ook niet voor het feit zelf. Het is nl hetzelfde feit.
Ja.
quote:
Wat maakt dat een verkrachting met het oogpunt seks erger zou zijn?
erger hoeft niet... het is een beestelijke reactie als je als man je seksuele lusten niet in bedwang gaat houden en dit ten koste laat gaan van een onschuldig persoon...
Als je uit wraak handelt.. is toch anders? moet anders gestraft worden..(denk ik)
quote:
(Vrouw gaat weg bij haar man, die wil dat niet accepteren, gooit met termen als: 'Je bent van mij' en 'niemand anders zal jou nog neuken' oid. Vervolgens ramt hij een bezemsteel in haar.
Geen seksuele handeling van zijn kant, puur om zijn bezit te merken en haar te kleineren. Ik zie niet in waarom zoiets minder erg is)
zoiets (thanks voor je voorbeeld) zou ik anders straffen... dit is wellicht nog zieker dan een verkrachting.. in de veronderstelling dat hij haar echt pijn wou doen met die bezemsteel?
[/quote]
quote:
vwb je edit: Dat kan natuurlijk in gevallen waarin het niet gaat om opgewonden zijn ook het geval zijn.
Rustig aan.
pi_97249369
Dit is wel interessant in deze:

quote:
De opportunistische is verantwoordelijk voor de meeste verkrachtingen. Dit is het type dat meent recht te hebben op seks na een leuk avondje uit, en denkt dat nee-zeggen een goedopgevoede manier is om 'ja' te bedoelen.

De 'seksualiserende' verkrachter is iemand die, al dan niet terecht, meent onaantrekkelijk en onhandig te zijn. Deze 'schlemiel' is geobsedeerd door seks en fantaseert dat het slachtoffer het uiteindelijk fijn zal vinden.

Het 'wraakzuchtige' type is chronisch vijandig tegenover vrouwen. Hij is vooral gericht op het kwetsen en vernederen van zijn slachtoffers.

De 'boze' verkrachter is agressief jegens alles en iedereen. Dit type vecht net zo makkelijk met mannen als dat hij vrouwen verkracht.

Een 'sadistische' verkrachter tenslotte haalt zijn seksuele genot uit de pijn en de angst van een slachtoffer.

Onder meer vanwege deze verschillende drijfveren van verkrachters is het moeilijk te zeggen wat een slachtoffer het beste kan doen, aldus Koenraadt. "Bij de opportunistische en de seksualiserende verkrachter heb je kans dat tegenwerken, gillen of trappen helpt. Zij zullen schrikken, en wellicht afdruipen. Maar bij de andere drie types bestaat de kans dat verzet hun agressie of wellust alleen maar vergroot."
Bron
pi_97249497
Maar hoezo zou een nee een ja kunnen betekenen? Kijk, ik snap dat vrouwenlogica vreemd is voor mannen, maar met seks lijkt het me niet zo moeilijk.
pi_97249603
Waarom heeft nog niemand iets gezegd over verkrachting terwijl het slachtoffer slaapt?
Ja, ik generaliseer.
pi_97249607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:38 schreef Heroinjunk het volgende:
Maar hoezo zou een nee een ja kunnen betekenen? Kijk, ik snap dat vrouwenlogica vreemd is voor mannen, maar met seks lijkt het me niet zo moeilijk.
Ach, ik heb ook weleens nee gezegd omdat ik naar bed moest ofzo en het dan niet zo verstandig leek vanwege bedtijd.
En als hij dan doorging met strelen enzo en ik nogmaals kreunde: Nou, het lijkt me niet zo handig nu, doe nou maar niet... Werd ik geil en kreeg ik zin.

Zoiets?
pi_97249904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:41 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Ach, ik heb ook weleens nee gezegd omdat ik naar bed moest ofzo en het dan niet zo verstandig leek vanwege bedtijd.
En als hij dan doorging met strelen enzo en ik nogmaals kreunde: Nou, het lijkt me niet zo handig nu, doe nou maar niet... Werd ik geil en kreeg ik zin.

Zoiets?
Ja, maar dan is het toch wel te merken aan de manier waarop je het zegt? Als een vrouw echt met daadkracht en bang (wat je toch daadwerkelijk aan de stem hoort) zegt: "Nee nee ik wil niet, stop!", dan is het toch wel vrij duidelijk?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:41 schreef Northside het volgende:
Waarom heeft nog niemand iets gezegd over verkrachting terwijl het slachtoffer slaapt?
Dat vind ik een vrij ziek iets.
pi_97250036
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:41 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Zoiets?
Ja precies, het is zegmaar het moment dat iemand jou aan het opgeilen is.. ook al heb je geen zin in seks, kan het toch wel zo zijn dat hij je succesvol opgegeild?

puur omdat dit niet zo extreem is, en het niet zo erg is (lijkt mij)
is een nee hierop niet zo een extreme nee (wellicht wel een onbewuste ''ja''-nee) als wanneer het daadwerkelijk tot penetratie komt...

daarom zou ik onder de daad ook grotere waarde hechten aan de nee denk ik... maar ik denk tevens dat een vrouw het ook wel harder laat merken, bij dat opgeilen komt wellicht door de toon de nee over als ''neeee, ik ben moeeeee'' en dat ziet de man dan als ''HEY, dat valt wel te overtuigen!''
Rustig aan.
pi_97250037
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:47 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, maar dan is het toch wel te merken aan de manier waarop je het zegt? Als een vrouw echt met daadkracht en bang (wat je toch daadwerkelijk aan de stem hoort) zegt: "Nee nee ik wil niet, stop!", dan is het toch wel vrij duidelijk?
Maar dan is nee niet meer altijd nee, maar afhankelijk van interpretatie?

quote:
Heeft wel eens tot vrijspraak geleid anders.
Ja, ik generaliseer.
pi_97250110
quote:

Ja, heel duidelijk zelfs.. dan is ontkennen van verkrachten haast onmogelijk.
Rustig aan.
pi_97250111
quote:

[..]

[..]

Het lijkt mij ook duidelijk, maar kennelijk is het dat niet altijd. Er zijn nou eenmaal mensen die echt moeite hebben met nee zeggen en duidelijkheid geven. Dan klinkt het wat zwakjes en denkt een man: Ze meent het niet, want ze zegt het zo zachtjes en lief O+

Niet helemaal ondenkbaar wmb.
(En dat geldt dan minder ine en relatie dan daarbuiten denk ik)
pi_97250160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat was hij altijd al toch, jij nooit geprobeerd om iemand toch over te halen nadat hij nee zei toen je de kans zag, en dat je erin succesvol was?
Rustig aan.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:54:52 #97
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_97250212
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat was hij altijd al toch, jij nooit geprobeerd om iemand toch over te halen nadat hij nee zei toen je de kans zag, en dat je erin succesvol was?
Nee. Niet als het over zoiets intiems als seks gaat.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_97250240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, afhankelijk van bedoeling, niet van interpretatie. Als zij het wel meent en hij haar niet gelooft, is haar nee nog wel een nee.
Meent ze het niet is haar nee een ja.
Volgen we het nog? :')

Ik vind die types daders ook wel interessant. Bij twee van de drie types gaat het dus niet om seks.
pi_97250255
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:54 schreef Ripley het volgende:
Hou fout dit ook klinkt, in de praktijk handelen mannen en vrouwen anders op dit gebied.
Ja, ik generaliseer.
pi_97250259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:54 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nou, ok prima, ik zou niks forceren, als je dat maar niet van me denkt....
maar onschuldig iemand overhalen is toch niks mis mee?
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')