Ik moest ook meteen denken aan dat verhaal, bizarre zaakquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Een poos terug is dat "mislukt". Een jongen werd gepenetreerd met een bevroren frikandel en de daders zijn vrijgesproken van verkrachting omdat het niet met seksuele opzet was. En dan worden ze dus ook niet meer vervolgd voor mishandeling. Dat heeft de aanklager dus verkeerd ingeschat toen.
Gelukkig niet zeg... de overheid heeft toch helemaal niets te maken met wat waarin gaat als het met instemming van beide partijen gebeurt??quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:32 schreef missyB het volgende:
mm kan ook zijn dat sodomie gewoon niet strafbaar is dan, effe zoeken
ik doelde erop omdat in de frikadel zaak verkrachtig dus niet bewezen werd,nu heb ik me in die zaaak niet verdiept maar ik mag aannemen dat d epersoon die de frikadel ontving het hier niet mee eens was?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg... de overheid heeft toch helemaal niets te maken met wat waarin gaat als het met instemming van beide partijen gebeurt??
Nee, omdat het geen seksuele lading heeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:36 schreef Sushimonster het volgende:
Maar als iemand ongewild zijn vinger in iemands mond steekt... Dat zou volgens de omschrijving dus ook verkrachting kunnen zijn. Dat vind ik raar.
http://pasteurella.blogsp(...)erkrachting-met.htmlquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:43 schreef missyB het volgende:
[..]
ik doelde erop omdat in de frikadel zaak verkrachtig dus niet bewezen werd,nu heb ik me in die zaaak niet verdiept maar ik mag aannemen dat d epersoon die de frikadel ontving het hier niet mee eens was?
Ik vroeg me dus af of hij een aanklacht wegens sodomie in kon dienen maar dat was iets te amerikaanse series kijken gedacht.
ik dacht: wedden dat ik van t balkon van drie hoog durf te springen?!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:40 schreef missyB het volgende:
poeh ik lees dat verhaal nu en ik vind het een hele moeilijke!
het begon uit een weddenschap,de ontvanger krabbelde terug,ik weet het echt niet.soms ben ik heel blij geen rechter te zijn.
ik lees me vanavond in alle rust nog even verder in
neuh, da's niet goed genoeg. volgens die redenatie zijn alle comapatienten 'vrij om te nemen en onverkrachtbaar' dan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:44 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Tegen zijn/haar wil is niet genoeg. Die wil moet ook kenbaar gemaakt worden. In voorbeeld #8 is dit niet gebeurt en dat valt dus ook duidelijk niet onder verkrachting.
álle andere voorbeelden vallen zonder uitzondering onder verkrachting. Nee is nee! Altijd!
Een comapatient kan geen 'nee' maar ook geen 'ja' zeggen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:36 schreef simmu het volgende:
[..]
neuh, da's niet goed genoeg. volgens die redenatie zijn alle comapatienten 'vrij om te nemen en onverkrachtbaar' dan.
Als een vrouw constant de intentie geeft dat ze wel wilt, maar van binnen wilt ze niet, dan is het ongewilde seks.. maar de man denkt gewoon dat ze wel wilde...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:43 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een comapatient kan geen 'nee' maar ook geen 'ja' zeggen.
Je kunt uitgaan van de aanname dat ze niet willen tenzij ze anders aangeven.
Een vrouw in een kroeg kan wel 'ja' zeggen ook al vindt ze 'nee'.
ik heb geen idee. wel denk ik oprecht dat het een kwalijke situatie is! het is nu eenmaal niet lekker makkelijk zwart-wit wanneer het zulke dingen betreft. dat is denk ik ook een van de redenen waarom we regels hebben mbt wanneer je seks 'mag' hebben in de wet. juist om dit soort dingen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als een vrouw constant de intentie geeft dat ze wel wilt, maar van binnen wilt ze niet, dan is het ongewilde seks.. maar de man denkt gewoon dat ze wel wilde...
kunnen we dit dan ook verkrachting noemen?
Bestaan er mensen die de regels weten/kennen van ''seks mogen'' (volgens de wet)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:02 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb geen idee. wel denk ik oprecht dat het een kwalijke situatie is! het is nu eenmaal niet lekker makkelijk zwart-wit wanneer het zulke dingen betreft. dat is denk ik ook een van de redenen waarom we regels hebben mbt wanneer je seks 'mag' hebben in de wet. juist om dit soort dingen.
Ik ben het met Jou eens hoor. Ik gaf aan dat in het topic dat de reden is van dit topic door verschillende mensen gezegd werd dat nee niet altijd nee is en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef Ripley het volgende:
Alle in de OP genoemde voorbeelden behalve 8 lijken me duidelijk verkrachting. Ik heb het gevoel alsof TS aangeeft dat het minder erg is als een bekende of geliefde je verkracht. Daar ben ik het niet mee eens, denk dat het net zo erg is eerlijk gezegd. Het beschamen van je vertrouwen in iemand is ook nog een extra dimensie, net als de vraag waarom jij het slachtoffer bent als het een vreemde is.
Mijns inziens valt de man in geval 8 niet als 'dader' aan te merken omdat hij niet beter wist dan dat de vrouw wel wilde.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:00 schreef kingtoppie het volgende:
kunnen we dit dan ook verkrachting noemen?
Het is sowieso geen dader, maar hieruit redeneer ik dan verder - kan een vrouw verkracht worden, zonder dat de man wie dit doet een verkrachter is..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:23 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Mijns inziens valt de man in geval 8 niet als 'dader' aan te merken omdat hij niet beter wist dan dat de vrouw wel wilde.
Het ligt in dat geval dan ook aan het onvermogen van de vrouw om aan te geven wat zij wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |