Vanwege een ander topic vroeg ik me dit af. Sommige gevallen zijn voor iedereen duidelijk, bij andere zijn mensen het duidelijk niet eens. De scheidslijn is soms ook niet duidelijk, dat snap ik, alleen schrok ik een beetje van de manier waarop sommigen daar tegenaan kijken.
Ik heb heel veel verhalen gehoord en wilde er een aantal voorleggen, om te bekijken waar de grens vervaagt.
1 Vrouw zit op fiets, wordt eraf gesleurd door een vreemde.
Redelijk zwart wit nog.
2 Vrouw wandelt net haar hondje en komt een man tegen die dreigt haar te zullen vermoorden als ze niet meewerkt. Ze werkt mee zonder verder tegen te durven stribbelen.
3 Vrouw nodigt de buurman uit voor een kop koffie, hij dringt zich op, er ontstaat een gevecht.
4 Vrouw nodigt een vriend uit om te komen eten, hij wordt wat opdringerig en zij duwt hem een aantal keren weg en zegt dat ze dit niet wil, of hij aub op wil houden, ècht! Hij blijft doorgaan en zij gaat liggen huilen terwijl hij zijn gang gaat. Er zijn geen kelen dichtgeknepen of blauwe ogen te zien.
5 Vrouw heeft een relatie en heeft aan dat ze geen zin heeft. Man geeft haar een klap in jaar gezicht, rukt haar broek van haar lijf en zij slaat en krabt hem om weg te komen.
6 Vrouw heeft een relatie van 10 jaar, ze hebben 2 kinderen en hun relatie is gewoon ok. De laatste anderhalf jaar heeft haar man zijn oude hobby van stappen met zijn vrienden weer opgepikt. Als hij thuiskomt, ligt zij te meestal te slapen. En hij heeft zin. De eerste keer kruipt hij bovenop haar en is hij al bezig nog terwijl ze slaapt. Ze probeert hem van zich af te duwen terwijl ze zegt dat ze dit niet fijn vindt, of hij op wil houden. Dat doet hij niet en de volgende dag vertelt ze hem dat ze dit ècht erg vond. Hij zegt zich te schamen en dat het niet meer zal gebeuren. Het gebeurt echter wel weer.
Ze gaat in haar pyjama slapen om het te voorkomen, op de bank, blijft wakker tot hij thuis is, vecht terug en elke keer gebeurt hetzelfde. Uiteindelijk gaat ze bij hem weg omdat ze er niet tegen kan. Na anderhalf jaar.
7 jongetje/meisje hebben paar maanden relatie. Hij wil seks, zij zegt zeker 30 keer nee, duwt hem weg, gaat op de bank liggen, wordt daar weer lastig gevallen, uiteindelijk komt het van seks omdat hij blijft aandringen en tja, wij vrouwen hebben ook zo onze driften, na een minuut of 5 wordt dat zowaar lekker. Hij zegt dat zij ervan genoot en dat het dus stelt het niets voor.
8 Vrouw ontmoet man in de kroeg, drinkt wat teveel, durft hem niet af te wijzen en ze hebben seks. Zij heeft hier op het moment zelf al ontzettend spijt van, maar heeft wel meegedaan.
Er zijn nog veel meer scenarios te bedenken natuurlijk, ook die onduidelijker zijn ws. Welke nrs vallen onder verkrachting volgens Jou en waarom?
Ik heb nu even geen tijd meer om zelf te antwoorden btw