Dit vond ik ook een slechte battle, Hendrix is natuurlijk van die 3 de betere, maar Morello en May zijn beter dan de helft van de anderen in mijn lijstje.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:01 schreef brother52 het volgende:
Brian May, Tom Morello en Jimi Hendrix horen eigenlijk alle 3 door te gaan. Voor Hendrix gekozen omdat ik door hem gitaar wilde gaan spelen.
quote:Op maandag 23 mei 2011 20:38 schreef RacerDKB het volgende:
En veel ontbrekende, Kirk Hammett, John Fogerty, Keith Richards, Mick Jones etc.
Die had je dan in de nominatieronde moeten noemen.quote:
Of Hendrix de betere van de 3 is weet in zo net nog niet. Daarvoor zijn ze te verschillend.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dit vond ik ook een slechte battle, Hendrix is natuurlijk van die 3 de betere, maar Morello en May zijn beter dan de helft van de anderen in mijn lijstje.
Eigenlijk maakt het weinig uit of je die keuze nu moet maken of verderop in het toernooi.quote:Die drie wilde ik ook allemaal door laten gaan, en dan 2 anderen niet, maar dit kan weer niet door die battle-opzet (hoe is bepaalt wie tegen wie moet?)
Die had ik wel gesteund uiteraard. Alleen al vanwege zijn wahwah en echogebruik begin jaren '70. Maar verder erg matig in het afleveren van sterke solo's na die tijd.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:10 schreef ranja het volgende:
Was George Kooymans al genoemd? Zo ja, steun. Zo nee, nomineer. Of is dat te laat?
Ik ben het deels met je eens, maar veel gitaristen die technisch heel goed zijn maken weinig tot zelden verrassende, lekkere of sterke solo's of stukken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:19 schreef Aikara het volgende:
Een hoop streepjes, want ik vind (let op: vind!) dat er een hoop gitaristen tussen staan die niet in aanmerking komen voor de titel van beste gitarist ter wereld. Greg Howe, Al Di Meola, Steve Morse, Tony MacAlpine, Joop Wolters en nog veel meer fantastische gitaristen zijn niet eens de voorronde doorgekomen. Terwijl ze imo VEEL beter zijn dan drie kwart van de gitaristen die schijnbaar wel genoeg stemmen hebben gekregen. Noel Gallagher beter dan Greg Howe?? Pff laat me niet lachen! Ik snap dat een hoop mensen liever naar de muziek van Oasis luisteren dan naar het 'gepiel' van Greg Howe. Maar om hem dan maar meteen een betere gitarist te vinden....
Maar goed, over smaak valt niet te twisten...
Bijzonder, ditquote:Op maandag 30 mei 2011 22:30 schreef belsen het volgende:
Uitslag 9-16:
10 b Dick Dale ( Dick Dale & his Del-Tones ) 6
10 c Rory Gallagher 7
Ik baal vooral van Graham Coxon, die het aflegt tegen Lou Reed, die ik toch niet meer zie als een middelmatige gitarist.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:48 schreef ranja het volgende:
Wel wat rare uitslagen er bij hoor, maar goed, blijkbaar zijn er relatief veel stemmers die van snelle loopjes houden.
Inderdaadquote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:40 schreef Zorro het volgende:
Maar het meest opvallend vind ik toch wel dat Frusciante wint van Petrucci en Akkerman
Ik niet. Frusciante spreekt veel mensen gewoon meer aan en is daarnaast ook gewoon een heel goede gitarist. Akkerman is toch wel een beetje passé, Dream Theater heeft wel zijn fans, maar geen heel brede basis van bekendheid, of eigenheid, als RHCP.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:40 schreef Zorro het volgende:
Het blijkt maar weer dat Lindsey Buckingham nog steeds ondergewaardeerd is
Michael Schenker is natuurlijk een held he!
Maar het meest opvallend vind ik toch wel dat Frusciante wint van Petrucci en Akkerman
Och, dit soort toernooien gaan dan ook meestal over: "wie is de gitarist van de meest populaire band" dan over "de beste gitarist"quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:29 schreef Zorro het volgende:
Dat kan wel waar zijn, maar dat maakt hem geen betere gitarist.
slaat natuurlijk nergens op.quote:Akkerman is toch wel een beetje passé
Omdat dat, net als Jan Akkerman en Bert Jansch, twee van de grootsten ooit zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:03 schreef Zorro het volgende:
Waarom doen Jimi Hendrix, Django Reinhardt enz. dan nog mee
Hendrix en Reinhardt zijn legendarisch, dat is Akkerman ook niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:03 schreef Zorro het volgende:
Daar kan ik me nog wat bij voorstellen maar
[..]
slaat natuurlijk nergens op.
Waarom doen Jimi Hendrix, Django Reinhardt enz. dan nog mee
Tja, dan ligt het weer aan de definitie van beste gitarist, want ik heb meer repect voor een gitarist die zelf dingen bedenkt, dan een gitarist die perfect na kan spelen wat iemand anders bedacht heeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk trouwens ook dat als je echt de beste gitarist wil weten dat je dan bij de sessie muzikanten terecht komt, deze rockers kunnen vaak alleen de dingen spelen die ze zelf bedacht hebben.
Dan is hij/zij een betere componist.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, dan ligt het weer aan de definitie van beste gitarist, want ik heb meer repect voor een gitarist die zelf dingen bedenkt, dan een gitarist die perfect na kan spelen wat iemand anders bedacht heeft.
Of een muzikant die beter kan improviserenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan is hij/zij een betere componist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Of een muzikant die beter kan improviserenNouja het blijkt maar weer beste blijkt lastig te definieren. Ze deden vorig seizoen bij dwdd ook wel van die duels daar werd ook altijd maar heel arbitrair een winnaar uitgekozen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ik vind Donnelys carrière indrukwekkender en breder.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:33 schreef ranja het volgende:
Überhaupt weinig nederlanders (maar nederlandse bands op fok...) en maar 1 dame die er al uit ligt.
Wat dat betreft trouwens, opvallend dat Tanya Donelly de 1e ronde wel haalde en Juliana Hatfield niet. Ik vind Juliana toch een betere gitarist. Maar waarschijnlijk zijn er meer die Throwing Muses kennen dan Juliana Hatfield.
Ze heeft meer bekende bands gehad, dat wel. Overigens - mag bekend zijn - ben ik groot liefhebber van mevrouw Donelly, met name haar songwriting gezien het feit dat m'n favoriete Muses nummer van haar is en ik beide albums van Belly stukker beter vind dan de Muses albums nadat ze vertrokken was. Maar als het puur en alleen om gitaarspelen gaat...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef belsen het volgende:
Ik vind Donnelys carrière indrukwekkender en breder.
Ik ben Sacksioni helemaal vergeten. Ik luister er eigenlijk nooit naar, maar hij is eigenlijk beter dan minstens de helft van de huidige deelnemers. Ben akoustische gitaristen helemaal vergeten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:31 schreef belsen het volgende:
[..]
Hendrix en Reinhardt zijn legendarisch, dat is Akkerman ook niet.
De Nederlanders Jimmy Rosenberg, Robin Berlijn, Wouter Planteijdt en Harry Sacksioni doen trouwens ook allemaal niet mee...
Dikke +1quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Och, dit soort toernooien gaan dan ook meestal over: "wie is de gitarist van de meest populaire band" dan over "de beste gitarist"
maar ik kan het toch nooit laten om te stemmen
Lou Reed heeft op Metal Machine Music aangetoond dat hij een behoorlijk gitarist is. Weliswaar geen virtuoos, maar wel iemand die echt weet hoe het moet.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:33 schreef belsen het volgende:
Het gaat goed met mijn favorieten...
In 23 Prince eruit...
In 29 Graham Coxon eruit ten faveure van 'de gitarist' Lou Reed???
Ook Dave Davies heeft het loodje gelegd, maar vooruit, die dan nog tegen Frank Zappa.
En dan nog denken de meeste gitaristen dat het moeilijkste het beste is en dat veel noten spelen per se moeilijker is. Moeilijk is niet alleen het aantal noten dat gespeeld wordt, moeilijk is wat mij betreft vooral de manier waarop sommige noten die niet voor de hand liggen een stuk juist extra goed maken. Bovendien vind ik het vele malen belangrijker dat de toon "uit de vingers" komt, zoals Jimmy Page ooit zei, dan dat het een prefab geluid is waar verder niks aan is gedaan. Uberhaupt tellen toonkeuze en klankkleur wat mij betreft heel erg mee. Ik heb niks met van die hedendaagse gitaristen die een heel vintage geluid hebben, maar tegelijkertijd zelf niks toevoegen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Het wordt ook beoordeeld door veel mensen die geen gitaar kunnen spelen zoals ikvandaar dat we niet goed kunnen inschatten wat 'het moeilijkst' is en gewoon voor de gitarist kiezen de het lekkerste klinkt.
Ikzelf ben meer fan van het noisy geluid van een lou reed dan van heel zuiver gepriegel in een moeilijke tijdschaal. En dream theatre is gewoon verschrikkelijk dus hoe goed die pertrucci ook is, had hij maar fatsoenlijke muziek moeten gaan spelen
Vind je dat ook bij deze specifieke solo:quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:24 schreef starla het volgende:
Het belangrijkste in gitaarmuziek en met name solo's is phrasing. Als iemand veel noten per minuut kan aanslaan, maar niet kan phrasen vind ik hem minder goed (kirk hammet).
Mooie solo, geef ik toe, maar deze:quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:27 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Vind je dat ook bij deze specifieke solo:
?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |