quote:Wijffels: Statenleden, stem niet op de coalitiepartijen
Herman Wijffels hier op archieffoto uit 2009. Foto NRC / Roel Rozenburg
door Jules Seegers
BINNENLAND CDA-prominent en oud-informateur Herman Wijffels roept Statenleden op om maandag bij de Eerste Kamerverkiezingen niet op een van de coalitiepartijen te stemmen. Hij is bijzonder ontevreden over het “volledig ontbreken van een duurzaamheidsagenda” bij dit kabinet.
Dat zegt Wijffels vandaag in NRC Handelsblad. De CDA’er raadt Statenleden aan om te stemmen op Ruud Koornstra, een onafhankelijke senaatskandidaat, die zijn eigen agenda ‘groen-rechts’ noemt. Koornstra is met steunverklaringen van oppositiepartijen op het stemformulier van alle twaalf provincies gekomen.
Rutte: redelijk bizar
Premier Rutte heeft gisteren gezegd dat de Eerste Kamer wordt verkozen via een “redelijk bizar” en “uiterst merkwaardig” systeem. Een andere methode zou beter zijn, maar welke weet hij niet.
De 566 leden van de Provinciale Staten die per provincie over verschillende stemgewichten beschikken, kiezen de 75 leden van de Eerste Kamer. Volgens Rutte is de getrapte verkiezing nu “een spel waar vooral consultants die iets weten van ingewikkelde rekenprogramma’s” iets aan hebben.
Partijen maakten onderlinge afspraken
Het zal er om spannen of het minderheidskabinet van VVD en CDA, gedoogd door de PVV, in de Eerste Kamer op een meerderheid kan rekenen. De voorspellingen schommelen tussen de 36 en 38 zetels. Het exacte aantal hangt af van de verdeling van de restzetels. Partijen hebben hierover verschillende onderlinge afspraken gemaakt.
Met de verkiezing zal de samenstelling van de senaat qua sociale en maatschappelijke achtergrond amper veranderen. Ondanks het recordaantal van 39 nieuwkomers zijn de meeste kandidaten net als de huidige senatoren blanke mannen van 50-plus die wonen in Zuid- of Noord-Holland en academisch geschoold zijn.
CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma bagatelliseert de oproep van Wijffels. “Een dergelijke oproep hebben we eerder gehoord”, zei hij in het Radio 1-programma TROS Kamerbreed. “Ik ga ervan uit dat een CDA’er die hart voor zijn partij heeft voor zijn eigen partij stemt.”
HRA, het zal allemaal wel, waar echt kritisch naar gekeken moet worden zijn de zorguitgaven.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als de overheid 'profiteert', dan is dat toch goed voor iedereen?
V.
Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. De HRA is in ieder geval oneerlijkerquote:Op maandag 23 mei 2011 17:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want mensen profiteren niet in gelijke mate van de overheid.
Had geen verschil gemaakt. Zie http://app.zetelschuiver.(...)IIU2NlbmFyaW8YpZwBDA om te kijken wie wat stemde, en wat eventueel anders stemmen had uitgemaakt.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:18 schreef Rosarium het volgende:
Zijn er hier rekenmeesters die kunnen uitrekenen of de stem van die zeeuw die op de coalitie heeft gestemd cruciaal is geweest voor een meerderheid van de coalitie (+SGP betekent effectief een meerderheid)? Wat was er gebeurt als deze man 'gewoon' op de OSF had gestemd?
Jawel, want de meest productieve burgers krijgen het meest.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:25 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. De HRA is in ieder geval oneerlijker
V.
Maar daarom bestáát het nog welquote:Op maandag 23 mei 2011 17:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ik een gevaarlijke ontwikkeling. Net zo gevaarlijk als bijvoorbeeld iets als 'positieve' discriminatie door de staat, waar linkse mensen zo mee dwepen.
Wat mij betreft gelijk de stekker eruit uit deze wankele onzin.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:25 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed het kabinet zal er niet steviger op worden. Ik denk dat dit voor de PVV-agenda wel eens heel vervelend zou kunnen zijn.
Ik denk dat ze nog een jaartje of wat doormodderen.
Je zou er bijna iets achter vermoeden, was de SP niet de rijkste politieke partij van Nederland.....quote:Op maandag 23 mei 2011 17:27 schreef freako het volgende:
Wel opmerkelijk dat de SP nu voor de tweede keer op rij een zetel in de Eerste Kamer in de schoot geworpen heeft gekregen omdat een Statenlid niet wist hoe je een hokje in moest kleuren.
Toch nog goed nieuws...quote:Op maandag 23 mei 2011 17:27 schreef freako het volgende:
Wel opmerkelijk dat de SP nu voor de tweede keer op rij een zetel in de Eerste Kamer in de schoot geworpen heeft gekregen omdat een Statenlid niet wist hoe je een hokje in moest kleuren.
Volgens mij is het best stabiel hoor. Onderschat het belang van persoonlijke verhoudingen niet, die zijn denk ik erg goed in dit kabinet. In ieder geval een stuk beter dan in het vorige kabinet.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:26 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wat mij betreft gelijk de stekker eruit uit deze wankele onzin.
Wie wint hier de fles?quote:APechtold Alexander Pechtold op twitter
Komt u maar beste volgers, een fles RODE wijn voor de beste grap over ongeldige D66-stem!:) Felicitaties aan de 5 D66-senatoren! #potlood
Kan het plaatje niet zienquote:
Nou dat zie ik toch echt anders. Zo'n partij als de PVV is toch niet geloofwaardig te nemen. En dan de CDA die ondanks zoveel verlies toch nog in die regering terecht is gekomen. Ik vind het allemaal maar houtjetouwtje.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het best stabiel hoor. Onderschat het belang van persoonlijke verhoudingen niet, die zijn denk ik erg goed in dit kabinet. In ieder geval een stuk beter dan in het vorige kabinet.
en de huur waarde forfait is wel eerlijk?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:25 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. De HRA is in ieder geval oneerlijker
V.
Bedanktquote:Op maandag 23 mei 2011 17:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Had geen verschil gemaakt. Zie http://app.zetelschuiver.(...)IIU2NlbmFyaW8YpZwBDA om te kijken wie wat stemde, en wat eventueel anders stemmen had uitgemaakt.
Of de overdrachtsbelastingquote:Op maandag 23 mei 2011 17:33 schreef lutser.com het volgende:
[..]
en de huur waarde forfait is wel eerlijk?
wasda?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:33 schreef lutser.com het volgende:
[..]
en de huur waarde forfait is wel eerlijk?
quote:Op maandag 23 mei 2011 17:33 schreef JandeHoop het volgende:
D66 mist zetel in senaat door de kleur van het poloot.
#kannietwaarzijn
Jij hebt het over partijen. Ik over de personen; Mark Rutte, Geert Wilders en Maxime Verhagen.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:32 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nou dat zie ik toch echt anders. Zo'n partij als de PVV is toch niet geloofwaardig te nemen. En dan de CDA die ondanks zoveel verlies toch nog in die regering terecht is gekomen. Ik vind het allemaal maar houtjetouwtje.
Alledrie doorspoelen, weg er mee.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij hebt het over partijen. Ik over de personen; Mark Rutte, Geert Wilders en Maxime Verhagen.
Sociaal economisch komen ze er met de SGP voorlopig nog wel uit. Maar ik denk dat de immigratieagenda van de PVV nog wel eens averij op kan gaan lopen, en dat schuurt.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het best stabiel hoor. Onderschat het belang van persoonlijke verhoudingen niet, die zijn denk ik erg goed in dit kabinet. In ieder geval een stuk beter dan in het vorige kabinet.
Daarnaast heeft geen enkele partij belang bij het vallen van het kabinet.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij hebt het over partijen. Ik over de personen; Mark Rutte, Geert Wilders en Maxime Verhagen.
Gelul natuurlijk. Als vandaag b.v. het kabinet valt. Nog maar eens zien welke partijen op de stoelen staan te dansen hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 17:36 schreef borisz het volgende:
[..]
Daarnaast heeft geen enkele partij belang bij het vallen van het kabinet.
Dat zou ik eigenlijk wel een mooi scenario vinden. Wel de sociaal economische punten, niet de immigratie nonsense van Wilders.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:35 schreef Hexagon het volgende:
Sociaal economisch komen ze er met de SGP voorlopig nog wel uit. Maar ik denk dat de immigratieagenda van de PVV nog wel eens averij op kan gaan lopen, en dat schuurt.
quote:Op maandag 23 mei 2011 17:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ik eigenlijk wel een mooi scenario vinden. Wel de sociaal economische punten, niet de immigratie nonsense van Wilders.
Zolang de SGP de rug maar recht houdt, wbt de langstudeerboete.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ik eigenlijk wel een mooi scenario vinden. Wel de sociaal economische punten, niet de immigratie nonsense van Wilders.
Hoe bedoel je? Ze hebben al ingestemd, alleen met een jaar uitstel.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zolang de SGP de rug maar recht houdt, wbt de langstudeerboete.
Maar het is dan natuurlijk de vraag of Geert dat zomaar gaat slikkenquote:Op maandag 23 mei 2011 17:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb hem niet zelf gemaakt, ergens van Twitter gepluktquote:Op maandag 23 mei 2011 17:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je m naar Pechtold tweet krijg je wellicht een fles wijn
Is dat zo? Dat heb ik nergens gelezen en het interview met die gozert van GroenLinks net maakte ik op dat de coalitie nog een flinke kluif heeft aan het overhalen van de SGP.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ze hebben al ingestemd, alleen met een jaar uitstel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eigenwoningforfaitquote:
De SGP is qua immigratie niet ver verwijderd van de coalitie... of bedoel je tussen de PVV en VVD en CDA?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sociaal economisch komen ze er met de SGP voorlopig nog wel uit. Maar ik denk dat de immigratieagenda van de PVV nog wel eens averij op kan gaan lopen, en dat schuurt.
Ja, dat is het EWF. Niet huurwaardeforfait.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:43 schreef lutser.com het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eigenwoningforfait
Kort: Fictieve inkomsten voor mensen met een eigen huis waar uiteraard belasting over word geheven.
http://www.volkskrant.nl/(...)ers-uitgesteld.dhtmlquote:Op maandag 23 mei 2011 17:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat heb ik nergens gelezen en het interview met die gozert van GroenLinks net maakte ik op dat de coalitie nog een flinke kluif heeft aan het overhalen van de SGP.
Niet helemaal, het tekort van de VVD had ook opgevuld kunnen worden door CDA'ers.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:44 schreef Rosarium het volgende:
Zit nu even te spelen met de zetelschuiver
http://app.zetelschuiver.(...)IIU2NlbmFyaW8YpZwBDA
Als die D66er gewoon correct had gestemd dan was de stem die de SGP aan de VVD gaf in Zuid-Holland cruciaal om de coalitie aan 37 zetels te helpen. Zonder die switch had de coalitie 36 zetels.
Dit bericht ken ik, maar de SGP heeft toch niet ingestemd? Er wordt toch slechts over een jaar nog een keer een poging gedaan om dit er doorheen te krijgen?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ers-uitgesteld.dhtml
Het zit er vooral in dat het kabinet onrealistsche doelen stelt. Dingen die wellicht niet eens mogelijk zijn qua wetgeving. Het is natuurlijkt de vraag of ze daar zomaar hun hand voor opsteken.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De SGP is qua immigratie niet ver verwijderd van de coalitie... of bedoel je tussen de PVV en VVD en CDA?
Ik verwacht niet dat de SGP onmogelijk eisen zal stellen, extra koopzondagen hoeven we niet te verwachten, maar dat is wel te overzien lijkt me.
Het is al door de Tweede Kamer en wordt ingevoerd. Het eerste jaar bedraagt de boete echter ¤ 0. De steun van de SGP is dus al gekocht, er is geen reden om aan te nemen dat dit in de Eerste Kamer opeens anders zal zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit bericht ken ik, maar de SGP heeft toch niet ingestemd. Er wordt toch slechts over een jaar nog een keer een poging gedaan om dit er doorheen te krijgen?
Dan moeten ze alleen niet al te lang doorgaan met D66 in de steek laten op liberale punten die ze samen hadden opgezet..quote:Op maandag 23 mei 2011 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het is dan natuurlijk de vraag of Geert dat zomaar gaat slikken
Ik denk btw dat er sociaal economisch ook nog wel met D66 te dealen valt.
Nou, iets met de nacht van Wiegel, daarnaast iets met het EPD en zo...quote:Op maandag 23 mei 2011 17:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het is al door de Tweede Kamer en wordt ingevoerd. Het eerste jaar bedraagt de boete echter ¤ 0. De steun van de SGP is dus al gekocht, er is geen reden om aan te nemen dat dit in de Eerste Kamer opeens anders zal zijn.
Ja dan had CDA Noord Holland op VVD moeten stemmen maar ze hebben er voor gekozen om dat niet te doen en dus afhankelijk te zijn van de SGP in Zuid Holland. Vreemd. En inderdaad ook vreemd waarom cda op vvd stemt in Limburg en andersom in Utrecht.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet helemaal, het tekort van de VVD had ook opgevuld kunnen worden door CDA'ers.
FOK!: Geen meerderheid coalitie Eerste Kamerquote:Op maandag 23 mei 2011 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rondje kranten- en andere internetsites:
Telegraaf: "Met SGP op meerderheid"
Nu.nl: "Coalitie behaald geen meerderheid in Eerste Kamer"
AD: "Coalitiepartijen redden het niet in Eerste Kamer"
Volkskrant: "Geen meederheid voor kabinet, steun SGP nodig"
NRC: "Coalitie heeft SGP nodig voor meerderheid in de Eerste Kamer" en "Geen meederheid voor Rutte in senaat"
GeenStijl: "Voorlopige uitslag: 37 zetels voor coalitie. Fail."
De Spits: "Geen meerderheid VVD, CDA en PVV"
Metro: "Geen meerderheid VVD, CDA en PVV in Senaat"
De Pers: "Geen meerderheid voor coalitie"
Trouw: "Kabinet haalt geen meerderheid in Eerste Kamer"
Vooral dat.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Conclusie: nu.nl moet terug naar de basisschool.
Want dat klopt niet?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:56 schreef remlof het volgende:
En elsevier.nl: "Rutte haalt met SGP meerderheid in Eerste Kamer"
Het heet "pas" EWF sinds de invoering van de Wet Inkomstenbelasting 2001, daarvoor heette het huurwaardeforfait.. En als het goed is weet jij dat ook bestquote:Op maandag 23 mei 2011 17:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat is het EWF. Niet huurwaardeforfait.
Hoe kon ik die nou over het hoofd zienquote:Op maandag 23 mei 2011 17:54 schreef remlof het volgende:
[..]
FOK!: Geen meerderheid coalitie Eerste Kamer
Nee ikquote:Op maandag 23 mei 2011 17:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Conclusie: nu.nl moet terug naar de basisschool.
Ja, en? Ik heb niets te maken met de oude wet.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het heet "pas" EWF sinds de invoering van de Wet Inkomstenbelasting 2001, daarvoor heette het huurwaardeforfait.. En als het goed is weet jij dat ook best
Dat het niet raar is dat sommige mensen de oude naam nog in een hoofd hebbenquote:Op maandag 23 mei 2011 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, en? Ik heb niets te maken met de oude wet.
Komt Robesin naar het D'66-congres dan??quote:Op maandag 23 mei 2011 18:07 schreef Friek_ het volgende:
Die D66'er die een ongeldige stem uitbracht ga ik een beuk verkopen op het congres. Evenals meneer Robesin; huichelaar eerste klas.
Rustig aan zeg! Ik gooi wel een zwarte kous in de soep van Robesin en die D66'er laten we de WC poetsen met een SP-tandenborstel.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:07 schreef Friek_ het volgende:
Die D66'er die een ongeldige stem uitbracht ga ik een beuk verkopen op het congres. Evenals meneer Robesin; huichelaar eerste klas.
Inderdaad, het is Eingen Woning Forfait om een eind te maken aan al dit soort zinloze discussiesquote:Op maandag 23 mei 2011 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het heet "pas" EWF sinds de invoering van de Wet Inkomstenbelasting 2001, daarvoor heette het huurwaardeforfait.. En als het goed is weet jij dat ook best
Ik noemde het geen huurwaardeforfait, maar schoot ff iemand te "hulp".quote:Op maandag 23 mei 2011 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Inderdaad, het is Eingen Woning Forfait om een eind te maken aan al dit soort zinloze discussies
quote:Op maandag 23 mei 2011 17:35 schreef freako het volgende:
Het kleurenblinde D66-Statenlid blijkt een jurist te zijn..
Heette ik maar Cool, voornaam Max. Max Coolquote:Op maandag 23 mei 2011 18:34 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Volgens Elsevier (die het weer van ANP heeft) is Wim Cool de klapjostie die het rode stempotlood niet kon vinden.
http://www.elsevier.nl/we(...)-in-Eerste-Kamer.htm
Ik denk niet dat het zinvol is die man een beuk te verkopen. Die zetel zijn we helaas kwijt.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:07 schreef Friek_ het volgende:
Die D66'er die een ongeldige stem uitbracht ga ik een beuk verkopen op het congres.
quote:Op maandag 23 mei 2011 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aar_CDA__.html?p=2,1
Tijd voor een verplichte stemcursus voor statenledenquote:Op maandag 23 mei 2011 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lijkt idd nodig jaquote:Op maandag 23 mei 2011 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tijd voor een verplichte stemcursus voor statenleden
Wtf, dat is bijna net zo erg als die D66'er.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, al ga ik 'm wel eens thuis in Zeeland opzoeken. Wat een ongelofelijk smerig mannetje.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Komt Robesin ook op het D66-congres?
Yeah, rightquote:Op maandag 23 mei 2011 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met deze uitslag van de Eerste Kamerverkiezingen kan het kabinet verder. Dat zei premier Mark Rutte vandaag in een eerste reactie. ' We waren en we blijven een minderheidskabinet, dus dat zal hard werken blijven.'
Rutte zei dat er geen afspraken zijn gemaakt met de SGP, die coalitiepartijen VVD en CDA en gedoogpartner PVV aan een meerderheid in de Eerste Kamer kan helpen. 'Maar met de SGP zijn veel overeenkomsten. Daar valt goed mee te werken. Maar dat geldt ook voor andere partijen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)uitslag-verder.dhtml
Na de fantastische, open politiek die gericht is op samenwerken zullen de andere partijen (D'66 voorop) inderdaad staan te springen, ja.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met deze uitslag van de Eerste Kamerverkiezingen kan het kabinet verder. Dat zei premier Mark Rutte vandaag in een eerste reactie. ' We waren en we blijven een minderheidskabinet, dus dat zal hard werken blijven.'
Rutte zei dat er geen afspraken zijn gemaakt met de SGP, die coalitiepartijen VVD en CDA en gedoogpartner PVV aan een meerderheid in de Eerste Kamer kan helpen. 'Maar met de SGP zijn veel overeenkomsten. Daar valt goed mee te werken. Maar dat geldt ook voor andere partijen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)uitslag-verder.dhtml
Dat was inderdaad wel erg dom, waar zat z'n verstandquote:Op maandag 23 mei 2011 19:03 schreef Friek_ het volgende:
Overigens vind ik als D66'er dat we als partij even onze bek mogen houden over het tokkie-gehalte van de PVV als we zelf volksvertegenwoordigers hebben die niet eens een geldige stem uit kunnen brengen.
Ja, maar de PvdA eentje minder.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:04 schreef Morendo het volgende:
Stel nu dat die D66'er, in de provincie Utrecht volgens mij, niet op de PvdA had gestemd. Zou D66 dan wel zes zetels hebben gehaald?
Als D66'er interesseert je dat toch geen flikker. Hoewel ik weet dat de links-liberalen meer verwantschap voelen met links dan met het liberalisme.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja, maar de PvdA eentje minder.
Ach ja, de rechts-liberalen voelen meer verwantschap met christenconservatisme en extreem-rechts, dus dan valt D66 nog mee.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als D66'er interesseert je dat toch geen flikker. Hoewel ik weet dat de links-liberalen meer verwantschap voelen met links dan met het liberalisme.
Tsja, maar waar moet de echte liberaal dan nog heen?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als D66'er interesseert je dat toch geen flikker. Hoewel ik weet dat de links-liberalen meer verwantschap voelen met links dan met het liberalisme.
quote:Op maandag 23 mei 2011 19:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoewel ik weet dat de links-liberalen meer verwantschap voelen met links dan met het liberalisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |