Zou dit ook een SGP-ideetje zijn? Die hebben het niet zo op TV.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
Het rechtse kabinet begint reeds vruchten af te werpen. Opdonderen met een deel van de banen dat door belastinggeld gefinancieerd wordt. Ga maar een echte baan zoeken waar je $ voor Nederland B.V. opbrengt, waardoor we allemaal welvarender worden.
[..]
Pak eens een economieboek erbij zou ik zeggenquote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ten eerste "kost" het ons niets. Het is een aftrekpost, geen subsidie. Ten tweede profiteren banken van de hypotheekrenteaftrek, waardoor ze meer winst kunnen maken en dus meer belasitinggeld aan Nederland B.V. afdragen. Bovendien heeft de bank meer geld om te investeren in projecten, wat weer banen creeert. Ten derde is de hypotheekrenteaftrek een compromis voor de torenhoge belastingen van 52%. Verlaag de belastingen, en dan kan je de HRA afschaffen.
Rechts, ga zo door!
Nee, dat hebben ze NIET. Ze hebben NIET een meerderheid van de bevolking achter zich. Niet om te spammen, maar de precieze cijfers kun je in deze column lezen: Rutte is een flikker...quote:Op maandag 23 mei 2011 16:51 schreef Holograph het volgende:
Schijnbaar wel, want samen met de SGP hebben ze wel een meerderheid, en hebben ze dus een meerderheid van de bevolking achter zich. Je moet niet doen alsof een PvdA-kiezer meer waard is dan een SGP-kiezers, want dat is niet zo. Is trouwens ook pure discriminatie.
en daarnaast is de PVV geen normale partij, zoals Cohen al aangaf over de verwachtte toon in de Eerste Kamer.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is geen angst, maar de realiteit. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als Wilders opeens wegvalt of als enkele VVD-leden het zat zijn om aan de voorwaarden van de SGP te voldoen? Dit is niet bepaald een stabiele situatie voor Rutte.
Het kost niets, maar in zijn huidige vorm verziekt het wel de huizenmarkt.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De HRA 'kost' niks, die loopt de overheid alleen mis. En rechts gaat fucking de dienst uitmaken in dit prachtige kikkerlandje
Het is Ferry's keuze om daarover te beginnen. Hij kan ook zeggen dat het mooi is dat de VVD gaat regeren, de staatsschuld vermindert en op deze manier de rekening niet naar de volgende generatie doorschuift.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is geen angst, maar de realiteit. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als Wilders opeens wegvalt of als enkele VVD-leden het zat zijn om aan de voorwaarden van de SGP te voldoen? Dit is niet bepaald een stabiele situatie voor Rutte.
Dan de hele huizenmarkt aan de vrije markt overlaten. Maar dan ook de héle huizenmarkt, dus ook huursubsidie weg en mensen met de weinig geld in een containerwoning stoppen.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het kost niets, maar in zijn huidige vorm verziekt het wel de huizenmarkt.
Ach ja... de B.V. Nederlandquote:Op maandag 23 mei 2011 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
Het rechtse kabinet begint reeds vruchten af te werpen. Opdonderen met een deel van de banen dat door belastinggeld gefinancieerd wordt. Ga maar een echte baan zoeken waar je $ voor Nederland B.V. opbrengt, waardoor we allemaal welvarender worden.
[..]
Leuk hoor, maar uit peilingen van Maurice de Hond blijkt dat een meerderheid van de bevolking wel voor deze coalitie is. Je vergeet namelijk voor het gemak dat veel ChristenUnie-kiezers voor deze coalitie zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:57 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze NIET. Ze hebben NIET een meerderheid van de bevolking achter zich. Niet om te spammen, maar de precieze cijfers kun je in deze column lezen: Rutte is een flikker...
VVD, CDA en PVV behaalden 46,2 procent van de stemmen. De SGP behaalde 2,2 procent. Samen hooguit 48,5 procent (ik zal het gunstig afronden).
De coalitie regeert in de Tweede Kamer op basis van 49,55 procent van de stemmen. En in de Senaat - met hulp van de SGP - op basis van 48,5 procent. In mijn optiek heeft dat bar weinig met democratie te maken. Daarom spreek ik ook van een zwarte dag voor de democratie.
Ik ben inderdaad tegen overheidsingrijpen. Maar ik zie dit als een compromis vanwege de torenhoge belastingen. Verlaag de belastingen en dan kan je de HRA geleidelijk aan afbouwenquote:Op maandag 23 mei 2011 16:57 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Pak eens een economieboek erbij zou ik zeggenEn lees je in wat economen erover te zeggen hebben, voornamelijk juist hoe het de prijzen van woningen opdrijft. Juist als libertariër zou je ertegen moeten zijn.
De regels zijn ooit zo bedacht, dus je hebt ermee te leven. Voor de toekomst kunnen ze regels veranderd worden, maar nu zijn ze geldig.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:57 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze NIET. Ze hebben NIET een meerderheid van de bevolking achter zich. Niet om te spammen, maar de precieze cijfers kun je in deze column lezen: Rutte is een flikker...
VVD, CDA en PVV behaalden 46,2 procent van de stemmen. De SGP behaalde 2,2 procent. Samen hooguit 48,5 procent (ik zal het gunstig afronden).
De coalitie regeert in de Tweede Kamer op basis van 49,55 procent van de stemmen. En in de Senaat - met hulp van de SGP - op basis van 48,5 procent. In mijn optiek heeft dat bar weinig met democratie te maken. Daarom spreek ik ook van een zwarte dag voor de democratie.
Ze krijgen er dan ook maar 1quote:Op maandag 23 mei 2011 16:55 schreef freaky40 het volgende:
Die SGP ook, nog nooit zulke domme, wereldvreemde mensen gezien. Niet terecht dat ze 2 zetels krijgen.
Behalve als banken overeind gehouden moeten worden, zeker?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad tegen overheidsingrijpen.
Met TV is niets mis. Het moet enkel zo min mogelijk belastinggeld kosten. Behoud 1 publieke omroep en derest kan naar commerciele zenders.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:57 schreef freako het volgende:
[..]
Zou dit ook een SGP-ideetje zijn? Die hebben het niet zo op TV.
Ook dan.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Behalve als banken overeind gehouden moeten worden, zeker?
V.
Peiling van Maurice de Hondquote:Op maandag 23 mei 2011 17:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar uit peilingen van Maurice de Hond blijkt dat een meerderheid van de bevolking wel voor deze coalitie is. Je vergeet namelijk voor het gemak dat veel ChristenUnie-kiezers voor deze coalitie zijn.
Sorry.
Semantiek.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ten eerste "kost" het ons niets. Het is een aftrekpost, geen subsidie.
quote:Op maandag 23 mei 2011 16:57 schreef Boldface het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 mei 2011 16:59 schreef Boldface het volgende:
Klein detail, maar niet onbelangrijk: over de écht precaire onderwerpen wil de Eerste Kamer nog wel eens hoofdelijk stemmen. Er hoeft maar één iemand een dagje ziek te zijn en een wetsvoorstel kan al sneuvelen; zo wankel is de zetelmatige meerderheid.
Het geld groeit niet aan de boom, beste linkse (?).quote:Op maandag 23 mei 2011 16:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ach ja... de B.V. Nederland
En je weet dat we hier met Euro's rekenen?
V.
quote:Op maandag 23 mei 2011 17:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar uit peilingen van Maurice de Hond blijkt dat een meerderheid van de bevolking wel voor deze coalitie is. Je vergeet namelijk voor het gemak dat veel ChristenUnie-kiezers voor deze coalitie zijn.
Sorry.
Opiniepeilingen zeggen niks. En mocht je vinden van wel, dan moet de regering vandaag nog aftreden, want ze staan op 71 zetels in de peiling. We hebben te doen met verkiezingsuitslagen; de daadwerkelijk uitgebrachte stem van de kiezers. En het mandaat dat Rutte eigenlijk niet heeft gekregen.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:00 schreef Holograph het volgende:
Leuk hoor, maar uit peilingen van Maurice de Hond blijkt dat een meerderheid van de bevolking wel voor deze coalitie is. Je vergeet namelijk voor het gemak dat veel ChristenUnie-kiezers voor deze coalitie zijn. Sorry.
En niet alles gaat over geld, beste kortzichtige (?).quote:Op maandag 23 mei 2011 17:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het geld groeit niet aan de boom, beste linkse (?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |