Alledrie doorspoelen, weg er mee.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij hebt het over partijen. Ik over de personen; Mark Rutte, Geert Wilders en Maxime Verhagen.
Sociaal economisch komen ze er met de SGP voorlopig nog wel uit. Maar ik denk dat de immigratieagenda van de PVV nog wel eens averij op kan gaan lopen, en dat schuurt.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het best stabiel hoor. Onderschat het belang van persoonlijke verhoudingen niet, die zijn denk ik erg goed in dit kabinet. In ieder geval een stuk beter dan in het vorige kabinet.
Daarnaast heeft geen enkele partij belang bij het vallen van het kabinet.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij hebt het over partijen. Ik over de personen; Mark Rutte, Geert Wilders en Maxime Verhagen.
Gelul natuurlijk. Als vandaag b.v. het kabinet valt. Nog maar eens zien welke partijen op de stoelen staan te dansen hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 17:36 schreef borisz het volgende:
[..]
Daarnaast heeft geen enkele partij belang bij het vallen van het kabinet.
Dat zou ik eigenlijk wel een mooi scenario vinden. Wel de sociaal economische punten, niet de immigratie nonsense van Wilders.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:35 schreef Hexagon het volgende:
Sociaal economisch komen ze er met de SGP voorlopig nog wel uit. Maar ik denk dat de immigratieagenda van de PVV nog wel eens averij op kan gaan lopen, en dat schuurt.
quote:Op maandag 23 mei 2011 17:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ik eigenlijk wel een mooi scenario vinden. Wel de sociaal economische punten, niet de immigratie nonsense van Wilders.
Zolang de SGP de rug maar recht houdt, wbt de langstudeerboete.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ik eigenlijk wel een mooi scenario vinden. Wel de sociaal economische punten, niet de immigratie nonsense van Wilders.
Hoe bedoel je? Ze hebben al ingestemd, alleen met een jaar uitstel.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zolang de SGP de rug maar recht houdt, wbt de langstudeerboete.
Maar het is dan natuurlijk de vraag of Geert dat zomaar gaat slikkenquote:Op maandag 23 mei 2011 17:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb hem niet zelf gemaakt, ergens van Twitter gepluktquote:Op maandag 23 mei 2011 17:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je m naar Pechtold tweet krijg je wellicht een fles wijn
Is dat zo? Dat heb ik nergens gelezen en het interview met die gozert van GroenLinks net maakte ik op dat de coalitie nog een flinke kluif heeft aan het overhalen van de SGP.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ze hebben al ingestemd, alleen met een jaar uitstel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eigenwoningforfaitquote:
De SGP is qua immigratie niet ver verwijderd van de coalitie... of bedoel je tussen de PVV en VVD en CDA?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sociaal economisch komen ze er met de SGP voorlopig nog wel uit. Maar ik denk dat de immigratieagenda van de PVV nog wel eens averij op kan gaan lopen, en dat schuurt.
Ja, dat is het EWF. Niet huurwaardeforfait.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:43 schreef lutser.com het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eigenwoningforfait
Kort: Fictieve inkomsten voor mensen met een eigen huis waar uiteraard belasting over word geheven.
http://www.volkskrant.nl/(...)ers-uitgesteld.dhtmlquote:Op maandag 23 mei 2011 17:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat heb ik nergens gelezen en het interview met die gozert van GroenLinks net maakte ik op dat de coalitie nog een flinke kluif heeft aan het overhalen van de SGP.
Niet helemaal, het tekort van de VVD had ook opgevuld kunnen worden door CDA'ers.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:44 schreef Rosarium het volgende:
Zit nu even te spelen met de zetelschuiver
http://app.zetelschuiver.(...)IIU2NlbmFyaW8YpZwBDA
Als die D66er gewoon correct had gestemd dan was de stem die de SGP aan de VVD gaf in Zuid-Holland cruciaal om de coalitie aan 37 zetels te helpen. Zonder die switch had de coalitie 36 zetels.
Dit bericht ken ik, maar de SGP heeft toch niet ingestemd? Er wordt toch slechts over een jaar nog een keer een poging gedaan om dit er doorheen te krijgen?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ers-uitgesteld.dhtml
Het zit er vooral in dat het kabinet onrealistsche doelen stelt. Dingen die wellicht niet eens mogelijk zijn qua wetgeving. Het is natuurlijkt de vraag of ze daar zomaar hun hand voor opsteken.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De SGP is qua immigratie niet ver verwijderd van de coalitie... of bedoel je tussen de PVV en VVD en CDA?
Ik verwacht niet dat de SGP onmogelijk eisen zal stellen, extra koopzondagen hoeven we niet te verwachten, maar dat is wel te overzien lijkt me.
Het is al door de Tweede Kamer en wordt ingevoerd. Het eerste jaar bedraagt de boete echter ¤ 0. De steun van de SGP is dus al gekocht, er is geen reden om aan te nemen dat dit in de Eerste Kamer opeens anders zal zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit bericht ken ik, maar de SGP heeft toch niet ingestemd. Er wordt toch slechts over een jaar nog een keer een poging gedaan om dit er doorheen te krijgen?
Dan moeten ze alleen niet al te lang doorgaan met D66 in de steek laten op liberale punten die ze samen hadden opgezet..quote:Op maandag 23 mei 2011 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het is dan natuurlijk de vraag of Geert dat zomaar gaat slikken
Ik denk btw dat er sociaal economisch ook nog wel met D66 te dealen valt.
Nou, iets met de nacht van Wiegel, daarnaast iets met het EPD en zo...quote:Op maandag 23 mei 2011 17:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het is al door de Tweede Kamer en wordt ingevoerd. Het eerste jaar bedraagt de boete echter ¤ 0. De steun van de SGP is dus al gekocht, er is geen reden om aan te nemen dat dit in de Eerste Kamer opeens anders zal zijn.
Ja dan had CDA Noord Holland op VVD moeten stemmen maar ze hebben er voor gekozen om dat niet te doen en dus afhankelijk te zijn van de SGP in Zuid Holland. Vreemd. En inderdaad ook vreemd waarom cda op vvd stemt in Limburg en andersom in Utrecht.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet helemaal, het tekort van de VVD had ook opgevuld kunnen worden door CDA'ers.
FOK!: Geen meerderheid coalitie Eerste Kamerquote:Op maandag 23 mei 2011 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rondje kranten- en andere internetsites:
Telegraaf: "Met SGP op meerderheid"
Nu.nl: "Coalitie behaald geen meerderheid in Eerste Kamer"
AD: "Coalitiepartijen redden het niet in Eerste Kamer"
Volkskrant: "Geen meederheid voor kabinet, steun SGP nodig"
NRC: "Coalitie heeft SGP nodig voor meerderheid in de Eerste Kamer" en "Geen meederheid voor Rutte in senaat"
GeenStijl: "Voorlopige uitslag: 37 zetels voor coalitie. Fail."
De Spits: "Geen meerderheid VVD, CDA en PVV"
Metro: "Geen meerderheid VVD, CDA en PVV in Senaat"
De Pers: "Geen meerderheid voor coalitie"
Trouw: "Kabinet haalt geen meerderheid in Eerste Kamer"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |