abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 08:41:18 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97612426
Je moet dat soort dingen ook alleen indicatief gebruiken en niet op de % letterlijk nemen. En natuurlijk maken spread en liquiditeit veel uit als je er daadwerkelijk een winstgevend trading model van zou willen maken, maar om een ruwe schatting te geven van hoe "de markt" een defaultrisico inschat is het een van de beste indicatoren. Een "survey" is leuk, maar het meest waardevolle survey is een waarbij partijen daadwerkelijk geld riskeren op de uitkomst, m.a.w. "de markt".
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:28:22 #272
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97612806
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:46 schreef Zombiehoofd het volgende:
Maar wat gaat er nu gebeuren als het IMF inderdaad niet meer mee doet? Zal de EU doorgaan?
Ligt er helemaal aan wie er tot nieuwe directeur van het IMF gekozen wordt. Let wel er zijn twee conflicterende economische kampen aan de gang achter de bühne: die van het Anglo-Amerikaanse kamp versus het Europese kamp ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:43:33 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97613039
Ik denk niet dat het IMF meedoet maar de EU gaat weer gewoon betalen, inclusief onze stoere Jan Kees.
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:29:18 #274
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97613854
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:43 schreef SeLang het volgende:
Ik denk niet dat het IMF meedoet maar de EU gaat weer gewoon betalen, inclusief onze stoere Jan Kees.
Het moet niet gewoon betalen zijn, maar wel met stenge maatregelingen.

In ieder geval, terugtrekken achter de kasteelgracht en niets meer van aantrekken is het slechtste wat je kunt doen. Goedkope retoriek.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97614085
quote:
Grappig dat nationale overheden Griekenland moeten redden, terwijl de banken dat gezamelijk ook zouden kunnen doen. Als zij nou de boel opkopen daar gaan die rentes weer enorm dalen. Dan staan al hun huidige obligaties ook weer een stuk mooier in de boeken :P.
pi_97614936
quote:
Ik denk dat de Grieken daar zelf niet zoveel trek in hebben. Je ziet toch steeds meer dat de rek er wel uit is bij de Griekse bevolking. Zij pikken de lasten verhogingen, uitgaven beperkingen van de overheid, uitverkoop van land en staatsbedrijven niet. En ik kan mij er wel enigszins in vinden, het is absurd dat een generatie niet voor alles op moet draaien omdat alles nu in 10 jaar recht moet worden getrokken omdat men in Brussel en Frankfurt in paniek is, dat levert in fiscaal opzicht een oneerlijke verdeling van lasten in de tijd op.
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:37:25 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97615432
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:29 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

In ieder geval, terugtrekken achter de kasteelgracht en niets meer van aantrekken is het slechtste wat je kunt doen. Goedkope retoriek.
Strenge maatregelen haalt niets uit, je kunt van een kale kikker niets plukken

De Grieken hebben 10 jaar in dikke Duitse auto's gereden en geen stuiver belasting betaald en al dat gratis EU geld heeft de interne economie iets vaart gegeven, maar nu is de koek op

De hotels en supermarkten zijn schreeuwend duur geworden door de Euro en terugkeer naar de Drachme is het enig wat de schrale Grieks economie weer wat leven kan geven

Die verwaarloosde luchthavens en slechte treinen zijn geen drol waard
Luister maar eens naar Vermeend
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 juni 2011 @ 13:35:11 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97618622
quote:
'Moody's gaat af op geruchten'

ATHENE (AFN) - Kredietbeoordelaar Moody's gaat bij de vaststelling van zijn waardering van Griekse staatsleningen niet af op feiten maar op geruchten. Dit stelde het Griekse ministerie van Financiën donderdag in reactie op een verlaging van de waardering van Grieks staatspapier door Moody's een dag eerder.

,,De beslissing is duidelijk beïnvloed door de intense en ongefundeerde geruchten in de media'', aldus een verklaring. Het ministerie stelde dat de Griekse regering vastberaden is om de overheidsuitgaven te hervormen.

Moody's noemde woensdag als reden voor de verlaging het toegenomen risico dat het land de staatsfinanciën niet kan stabiliseren zonder een herstructurering van de torenhoge schulden. Griekenland had al een 'junk' (rommel) status van B1 en is woensdag verder verlaagd naar Caa1. Een zogenoemde C-rating betekent dat de risico's voor investeerders zeer hoog zijn en dat de kans groot is dat een lening niet afgelost kan worden.

http://www.iex.nl/Nieuws/9301286/Moodys-gaat-af-op-geruchten.aspx
Mijn reisverslagen
pi_97623213
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:29 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Vooral omdat die kasteelgracht helemaal niet meer bestaat.
pi_97623298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk dat de Grieken daar zelf niet zoveel trek in hebben. Je ziet toch steeds meer dat de rek er wel uit is bij de Griekse bevolking. Zij pikken de lasten verhogingen, uitgaven beperkingen van de overheid, uitverkoop van land en staatsbedrijven niet. En ik kan mij er wel enigszins in vinden, het is absurd dat een generatie niet voor alles op moet draaien omdat alles nu in 10 jaar recht moet worden getrokken omdat men in Brussel en Frankfurt in paniek is, dat levert in fiscaal opzicht een oneerlijke verdeling van lasten in de tijd op.
Eh, ik weet niet of je het weet, maar het faillissement van Griekenland wordt ook door de Grieken gedragen. Zonder instemming van hun crediteuren kunnen ze het verder vergeten op de kapitaalmarkt. En een land dat zo weinig produceert kan het importeren van allerlei essentiele goederen ook wel vergeten. Wat die opstandige Grieken niet tot zich laten doordringen is dat ze tot nu toe worden beschermd tegen de harde hand van de markt. Op het moment dat IMF/EU ze laten schieten vallen ze de afgrond in. En die Drachme waar alle ONZ dromers het over hebben zal niks doen om de val te verzachten. Dat is dan gewoon een baksteen die tevoorschijnkomt als je de parachute probeert te openen.
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:25:14 #281
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97623440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vooral omdat die kasteelgracht helemaal niet meer bestaat.
Natuurlijk niet, het is een metafoor, maar sommigen denken dat ze terug kunnen keren naar het romantische ministaatje met de blanke hollander en zijn florijnen, dukaten en talers :')
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:37:28 #282
323876 michaelmoore
pi_97623801
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:19 schreef HiZ het volgende:

[..]
En die Drachme waar alle ONZ dromers het over hebben zal niks doen om de val te verzachten. Dat is dan gewoon een baksteen die tevoorschijnkomt als je de parachute probeert te openen.
Zonder die drachme zal Griekenland niets kunnen verdienen, de Euro maakt alles veel te duur, zelfs de Feta halen we nu uit Denemarken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:38:57 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97623840
De EU/ Euro is een gigantische overdracht van welvaart richting de Grieken. De Griekse strategie zou dan ook moeten zijn om die kip met de gouden eieren in stand te houden. Dus maximaal bedrog, maar net niet zoveel dat je EU/ Euro lidmaatschap niet meer valt te handhaven.
Mijn reisverslagen
pi_97624021
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:35 schreef SeLang het volgende:
Dit stelde het Griekse ministerie van Financiën [..]
Dus daar zit geen enkele geloofwaardigheid in.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:24:01 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97627020
Gelukkig gaan de Grieken flink de schouders eronder zetten om zich uit het economische dal te werken.

quote:
Grieken staken op 15 juni tegen bezuinigingen

ATHENE (AFN) - De vakbonden in Griekenland hebben voor woensdag 15 juni een algemene staking uitgeroepen tegen het bezuinigingsbeleid van de regering. De leden van de twee belangrijkste vakbonden, de GSEE, waarin vooral werknemers in de particuliere sector zijn verenigd, en de ambtenarenbond Adedy willen dan ook de ,,massale uitverkoop'' van staatsbedrijven aan de kaak stellen.

,,Wij verkopen niet en wij zijn niet te koop'', stelde de GSEE donderdag in een verklaring, waarin hij de regering verwijt toe te geven aan ,,chantage '' van de schuldeisers. De Europese Unie, het Internationaal Monetair Fonds en de Europese Centrale Bank hebben Griekenland 110 miljard euro geleend om het land voor een bankroet te behoeden. Zij zetten Athene zwaar onder druk om zijn beloften na te komen dat de staatsschuld en het overheidstekort fors worden teruggebracht en dat staatsbedrijven worden geprivatiseerd.

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)n-bezuinigingen.aspx
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:25:31 #287
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97627077
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat die CDS-en te duur geprijsd zijn, dus dat het default-risico lager is dan de marktprijs nu aangeeft? Dan zou je dus Griekse obligaties moeten kopen?
Nee, dat waren een paar voorbeelden van mechanismen die het een slechte indicator maken, je hebt ook wat ingewikkeldere dingen die de andere kant op werken.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:43:41 #288
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97627701
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:51 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

We betalen nu al mee.
Hoe kan die van de VS nou lager zijn? :?
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:51:54 #289
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97627956
Pberends: totale onzin om dat grafiekje te quoten. Ik neem aan dat je punt was dat het renteverschil tussen NL en VS obligaties komt door verhoogd kredietrisico doordat we Griekenland bailouten?

Nee man, daar zitten (1) renteverschillen (zit nu al een groot verschil tussen ECB en FED) en (2) verwachte renteverschillen (ECB gaat sneller omhoog dan FED) en (3) verwachte exchange rate verschuivingen in.

Door de Griekse situatie is de rente op staatsleningen in Nederland en Duitsland aantoonbaar *GEDAALD* omdat portfolio-investeerders grotere posities in Noord-Europese leningen innamen toen downgrades de Zuid-Europese leningen niet meer legaal maakten voor veel institutionele investeerders die met strikte liquiditeits/ratings voorwaarden werken. We verdienen zo een leuk bedragje aan die crisis daar op een pre-bailout balans. Inclusief bailout kost het wel geld natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Conspicuous op 02-06-2011 18:57:25 ]
pi_97628623
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:19 schreef HiZ het volgende:
Eh, ik weet niet of je het weet, maar het faillissement van Griekenland wordt ook door de Grieken gedragen.
Als je het over 'de Grieken' hebt misschien wel, maar je moet kijken naar de individuele welvaartsverdeling dan maakt het verschil tussen het niet geheel terugbetalen van leningen en het halve land in de uitverkoop doen heel wat uit.
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:03:48 #291
323876 michaelmoore
pi_97630952
Ze pikken het niet , geen uitverkoop van ons land en gelijk hebben ze
http://www.telegraaf.nl/d(...)igingen__.html?p=9,2
quote:
do 02 jun 2011, 17:43 | 48 reacties
Grieken staken op 15 juni tegen bezuinigingen

ATHENE - De vakbonden in Griekenland hebben voor woensdag 15 juni een algemene staking uitgeroepen tegen het bezuinigingsbeleid van de regering. De leden van de twee belangrijkste vakbonden, de GSEE, waarin vooral werknemers in de particuliere sector zijn verenigd, en de ambtenarenbond Adedy willen dan ook de „massale uitverkoop” van staatsbedrijven aan de kaak stellen.
Wij verkopen niet en wij zijn niet te koop”, stelde de GSEE donderdag in een verklaring,
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:22:36 #292
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97631721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
Ze pikken het niet , geen uitverkoop van ons land en gelijk hebben ze
http://www.telegraaf.nl/d(...)igingen__.html?p=9,2

[..]

Hoezo gelijk hebben ze? Wat is er mis met privatisering? Dan maar doorgaan met teveel overheidsuitgaven? Stel: we bailen ze uit, we schenken hun al het geld (niet dat het gebeurt, maar stel) zodat ze alle schulden kunnen afbetalen en met een schone lei verder kunnen, is het dan de bedoeling dat ze weer teveel gaan uitgeven? Dat er weer een te groot negatief balans gaat ontstaan? :') |:(
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:30:28 #293
323876 michaelmoore
pi_97632065
De 1000 families rijkste van Griekenland behoren tot de allerrijksten der aarde, de Griekse reders hebben 20% van alle vrachtvervoer in handen.
Ze doen net of hun neus bloedt
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:31:27 #294
323876 michaelmoore
pi_97632112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:22 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Hoezo gelijk hebben ze? Wat is er mis met privatisering? Dan maar doorgaan met teveel overheidsuitgaven? Stel: we bailen ze uit, we schenken hun al het geld (niet dat het gebeurt, maar stel) zodat ze alle schulden kunnen afbetalen en met een schone lei verder kunnen, is het dan de bedoeling dat ze weer teveel gaan uitgeven? Dat er weer een te groot negatief balans gaat ontstaan? :') |:(
Ach joh die paar treinen en verwaarloosde vliegvelden is niets waard
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:16:14 #295
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97633762
Ik ben heel Peloponnesos rond gereden met de trein (in 1993 :') ) en die treinritten waren zo ruig dat je je rugzak moest vastbinden aan het babagerek anders dan viel die eruit. In mijn zichtveld zat een keer een of andere Duitse hippie en die had dat niet gedaan en toen lazerde zijn rugzak van 20kg op het hoofd van een Grieks oud vrouwtje dat eronder zat. Dat mens werd echt kwaad :')

Pwnd!!!1111EINZ!!!! _O-
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:23:11 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97634041
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:16 schreef SeLang het volgende:
Ik ben heel Peloponnesos rond gereden met de trein (in 1993 :') ) en die treinritten waren zo ruig dat je je rugzak moest vastbinden aan het babagerek anders dan viel die eruit. In mijn zichtveld zat een keer een of andere Duitse hippie en die had dat niet gedaan en toen lazerde zijn rugzak van 20kg op het hoofd van een Grieks oud vrouwtje dat eronder zat. Dat mens werd echt kwaad :')

Pwnd!!!1111EINZ!!!! _O-
Pas een docu over de Griekse spoorwegen gezien (ihkv de crisis) en dat waren héle mooie treinen en rails. Met EU-geld betaald. (Niet het geld dat we ze lenen, maar het geld dat we ze sowieso al gaven).
The End Times are wild
pi_97634042
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:16 schreef SeLang het volgende:

Pwnd!!!1111EINZ!!!! _O-
Het ironische is dat ze net de laatste jaren al die spoorlijnen hebben opgeknapt, met EU-subsidie natuurlijk, en nog voor op sommige opgeknapte trajecten de eerste trein weer reed de hele boel is gesloten vanwege de bezuinigingen. 8)7
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:28:11 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97634225
Als je ziet hoe enorm groot het Griekse leger is, met twee legerkorpsen en meerdere divisies (het Nederlandse leger heeft geen eenheden van die grootte meer, enkel nog brigades). En dat voor een land met 11 miljoen inwoners en een BNP dat veel lager is!
Griekenland geeft het meeste uit aan defensie van alle EU-landen.

Nu gaan straks onze tanks weg omdat we ze niet meer betalen kunnen, worden deze misschien wel verkocht aan de Grieken. Krijgen ze ook nog geld van ons om ze te kunnen onderhouden! Dat is toch wel gek vind ik. Net alsof je buurman failliet dreigt te gaan, jij je filmnet opzegt om hem te helpen, je decoder te koop zet op marktplaats, en je buurman vervolgens aanbelt om hem over te nemen.
The End Times are wild
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:33:30 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97634429
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:28 schreef LXIV het volgende:
Als je ziet hoe enorm groot het Griekse leger is, met twee legerkorpsen en meerdere divisies (het Nederlandse leger heeft geen eenheden van die grootte meer, enkel nog brigades). En dat voor een land met 11 miljoen inwoners en een BNP dat veel lager is!
Griekenland geeft het meeste uit aan defensie van alle EU-landen.

Nu gaan straks onze tanks weg omdat we ze niet meer betalen kunnen, worden deze misschien wel verkocht aan de Grieken. Krijgen ze ook nog geld van ons om ze te kunnen onderhouden! Dat is toch wel gek vind ik. Net alsof je buurman failliet dreigt te gaan, jij je filmnet opzegt om hem te helpen, je decoder te koop zet op marktplaats, en je buurman vervolgens aanbelt om hem over te nemen.
Zoiets ja :D

De oplossing: Griekenland bij Turkije voegen.
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:39:54 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97634681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoiets ja :D

De oplossing: Griekenland bij Turkije voegen.
Dan negeer je 900 jaar Europese geschiedenis van het buiten de deur houden van de Ottomanen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')