Oh sorry, ik mag ook eigenlijk niet posten in dit topic, dus had al helemaal niet in de gaten dat ik het topic sloot!quote:
Ja, klopt! Maar de grootste kans op blijvende en onherstelbare 'schade' aan kindje is de eerste 20-22 weken. Maar daarom gaan ze ook even prikken erop nu, dan heb je definitieve zekerheid dat je het nooit gehad hebt en kunnen ze er rekening mee houden. Voor hetzelfde geldt heb ik toch antistoffen in mijn bloed.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik wil je niet ongerust maken, maar ook daarna zit je zeker wel in een risicogroep, Ik ben met 34.5 weken geboren omdat mijn moeder de waterpokken had gekregen van mijn zus! gelukkig is de medische wereld nu veel verder dan 24 jaar geleden!
Maakt niet uit hoor!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh sorry, ik mag ook eigenlijk niet posten in dit topic, dus had al helemaal niet in de gaten dat ik het topic sloot!
Oh oke, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:13 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ja, klopt! Maar de grootste kans op blijvende en onherstelbare 'schade' aan kindje is de eerste 20-22 weken. Maar daarom gaan ze ook even prikken erop nu, dan heb je definitieve zekerheid dat je het nooit gehad hebt en kunnen ze er rekening mee houden. Voor hetzelfde geldt heb ik toch antistoffen in mijn bloed.
Ik sta nog niet in de OPquote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:11 schreef Jipster het volgende:
Ik heb nog nooit een nieuw deeltje geopend, als er iets niet goed is of ontbreekt dan hoor ik het graag!
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:43 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik sta nog niet in de OP![]()
Dus als jij zo lief wil zijn22 oktober
Ha ha, dat zie ik nu ook vaak. Ik vind het erg een beetje eng uitzien. Af en toe kijkt mijn vriend precies op het juiste moment naar mijn buik, en hij moet dan altijd erg lachen. Hij vindt het erg wonderlijk. De kleine reageert ook enorm op onze handen en stemmen. Vriend praat elke dag wel even tegen mijn buik, ventje begint dan meteen te trappelenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:20 schreef Lujaxa het volgende:
dory = octopussy nog eens welkom
hier vandaag voor eerste keer beebje zien bewegen langs buitenkant.. toen ik in bad zat wat blijft het toch wonderlijk
Ehhhh, SEO? Is dat de 20 wkn echo? In dat geval heb ik die de laatste dag van week 19, over 2 weken dusquote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:43 schreef Susie het volgende:
Leuke reactie van je vader GGB!![]()
@Nirak; wanneer heb jij de SEO? En gefeli met onze mijlpaal vandaag... 18 wkn!
Jipster, ik zou idd nog laten weten hoe dat af is gelopen... nou... ik bleek het toch al gehad te hebben! Ik heb dus antistoffen in mijn bloed en daarom is het niet gevaarlijk voor de baby. Het duurt trouwens 1,5-2 weken voor de uitslag krijgt... tenminste, dat was hier zo! Weet je zeker dat je het niet gehad hebt?quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1654935/1/50#97074142]
Jose81, hoe is dat bij jou afgelopen, jij had toch contact met een geïnfecteerde gehad?
Same here.. Maar die zomer gaat voorbij vliegen, let maar opquote:Op zondag 22 mei 2011 21:14 schreef Jipster het volgende:
Danic wat een droppie!!![]()
Ik moet nog zolang wachten..![]()
Laatste loodjes mamaquote:Op zondag 22 mei 2011 21:46 schreef Nirak het volgende:
Mooie echo foto Sanne!
Kan iemand mij vertellen wat LLM's zijn?
Nope, ik heb het gewoon met mijn werkgevers geregeld. Ik ben na de bevalling tot eind Juli vrij, daarna werk ik nog 3 weekjes vanuit huis, dan hebben de kindjes nog vakantie. Pas half Aug moet ik met ons meisje op pad en buitenshuis werken.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:55 schreef poemojn het volgende:
Juud79, heb je dan wel verlof aangevraagd via de regeling Zelfstandig en Zwanger?
Ja, tuurlijk is het vrij kort, maar mijn meisje gaat gewoon met me mee en ik gok wel dat ik fit genoeg ben na een aantal weken om weer zin te hebben om te gaan werken. En anders is er net als nu wel tijdelijk vervanging te regelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:20 schreef PM-girl het volgende:
Juud, is je verlof dan niet te kort? Stel dat je twee weken later bevalt, dan heb je maar anderhalve maand vrij nadien? En al beval je op tijd, dan ook maar 8 weken?
Even uit nieuwsgierigheid; maar zijn jullie een lesbisch stel dat nu zwanger is of heb ik het nou helemaal misquote:Op zondag 22 mei 2011 16:19 schreef Nirak het volgende:
Net 3,5 uur aan het schilderen in de babykamer, ik zit nu dus moe op de bank en vrouwlief is even naar de Jumbo voor de boodschapjes.
Nog steeds geen schopjes gevoeld helaas
Je hebt het goedquote:Op zondag 22 mei 2011 22:45 schreef Jose81 het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid; maar zijn jullie een lesbisch stel dat nu zwanger is of heb ik het nou helemaal mis...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Ja nou, ik verbaas me over mezelf tegenwoordig. Ik ben normaal nogal nuchter en kan dat soort dingen prima kijken zonder te janken. Maar nu, als ik een pasgeboren baby zie huilen ga ik al bijna mee zitten janken. Dat gaat nog wat worden straks....quote:Op maandag 23 mei 2011 10:05 schreef mefke79 het volgende:
Juud, die tip van Babyboom komt te laten. Tranen met tuiten heb ik vorige week gejankt...
Heeft je vriend niet gewoon recht op zorgverlof? Dat lijkt me toch wel in jullie situatie? Of in ieder geval dat een aantal van zijn vakantiedagen worden omgezet in zorgverlof met terugwerkende kracht?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:18 schreef danic het volgende:
Oh meiden die emoties? Wacht maar tot je straks bevallen bent haha. Ik jank echt de ogen uit mijn kop de hele dag. Dat begint nu pas minder te worden. De twee dagen kraamtranen waren echt heel erg, zeker ieder uur een tranendal, maar daarna ook nog meerdere keren per dag hoor.
Hier verder goed nieuws. Omdat het plassen vandaag ook weer gewoon goed ging heb ik vanmorgen naar de afdeling Urologie gebeld met de vraag of de katheter er dan misschien eerder uit mag dan vrijdag. En nu mag ik me morgenochtend om 10.15 melden!
Hoera![]()
Daarna nog lekker een paar dagen echt samen van de kraamdagen genieten, want na deze week zitten de 3 weken vakantie van mijn vriend erop en moet hij weer gaan werken en dan hoop ik het toch alleen te kunnen. Dus deze week er even goed tegenaan om aan te sterken en dat gaat heel goed merk ik al.
Ik ga me nu ook eens even voorzichtig melden in het volgende topic, maar ik zal hier voorlopig nog wel even meelezen.
Ik slaap al weken met die groene slurfquote:Op maandag 23 mei 2011 16:50 schreef mefke79 het volgende:
Danic, wat Juud zegt ja. Ik zou het eens navragen, beetje zonde van je vakantie zo.
Vlindur: algemene tips
* zoveel mogelijk met beide beentjes op de grond staan. Dus echt links en rechts gelijk belasten
* op bed gaan zitten met je benen voor je en je dan zijdelings laten vallen zodat je op je zij ligt. Dan pas draaien naar rug of buik of andere zij. En dan knieën en enkels zo dicht mogelijk bij elkaar houden
* staan zonder in je heupen te zakken
* zitten en weer opstaan: handen op je knieën en dan in 1 vloeiende beweging overeind.
* slapen met een (voedings)kussen tussen je benen. Ja nu al. Om alles zo veel mogelijk op 1 lijn te houden.
Whahahaquote:Op maandag 23 mei 2011 17:00 schreef mefke79 het volgende:
@Vlindur, als jij kan liggen met je voeten op tafel maar je bekken, knietjes en enkels in 1 lijn, zie ik er geen probleem in
Is het niet zwaar? je kind óp je buik? Straks scheurt mn buik er afquote:Op maandag 23 mei 2011 17:01 schreef mefke79 het volgende:
oja en als je Rienk tilt: recht tillen. Dus niet op een heup gooien, maar recht op je buik planten. Geloof me, als je het eenmaal gewend bent wil je niet anders. En Driekus vindt die bol wel lekker zitten.
nee, gelukkig niet! Ik ben trouwens 32.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Ah oke ik dacht even dat je nu al in de overgang was.
Hoe jong ben je als ik vragen mag
Daar is eigenlijk geen sprake van geweest. Was meer dat ik naar de uitslagen vroeg en het feit dat het tijdens de echo's in de onderzoeksfase gemompeld werd dat er wat weinig eicellen/blaasje in reserve stonden. Ik zou op dag 3 van mijn volgende cyclus weer bloed moeten laten prikken ter controle. Alleen die nieuwe cyclus kwam dus nietquote:Ga je na de bevalling dan ook weer onder controle van de gyn?
Ah. Lekker glibberen in de auto. Bedankt!quote:Op maandag 23 mei 2011 17:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Mij hielp ook een vuilniszak als glijmatje in de auto, op die manier kon ik mijn benen symetrisch naar buiten gooien met uitstappen zonder mijn hele bekken te verknoeien.
En oefeningen van de mensendieck. Gs jij daar ook naartoe? Tegenover dst parkje bij de Lidl ging ik
Ik heb er zelf een gemaakt. (van dat pitjeskatoen gehaald op de markt, van de Mensendieck een kussengeleend voor de vorm en de maat, nagemaakt, in elkaar gestikt, vulling erin, en een badstof hoes gemaakt voor erom. Als het 20 gulden heeft gekost is het veel) Kan je niet de tijk lostornen, de vulling eruit en dan balletjes kopen bij Jan Sikkens en het kussen opnieuw vullen? Kost volgens mij bijna niks. Die van ons is dus al 11 jaar oud en ik gebruik m nog steeds wel eens.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:10 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb die van de Hema en die vind ik niet zo goed. De vulling verspreidt zich naar de uiteinden waardoor je in het midden niks-nada steun hebt.
Vriendin van me heeft een dure met bolletjes en die is echt superIk denk dat ik die voor het voeden haal straks. Dit ding blijft dan gewoon lekker in bed
http://www.prenatal.nl/sh(...)sens.htm?id=cat30150quote:Op maandag 23 mei 2011 20:17 schreef Kyara het volgende:
Zo'n voedingskussen lijkt me eigenlijk nu ook wel wat. Buik slapen ligt nu al niet meer lekker en gebruik nu dus maar het dekbed om tegenaan te liggen. Alleen dan blijft er wat weinig dekbed voor lief over.....
Wat kost zoiets eigenlijk?
Vit D tot 4 jaar geloof ik; en Vit K de eerste maanden? of ik ben in de war?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef PM-girl het volgende:
Hoe was het ook al weer? Vitamine D de eerste zes maanden tijdens de borstvoeding en vitamine K vanwege het zonlicht, ook meteen vanaf dag 1?
Zelf slikken ja? Dat heb ik dan bij de eerste ook gemist!quote:Op maandag 23 mei 2011 20:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Vit D tot 4 jaar geloof ik; en Vit K de eerste maanden? of ik ben in de war?
en ook de mama die Bv geeft moet Vit D slikken.. (kwam ik pas na maaaaaanden achter).
de meningen schijnen er ook over verdeeld te zijn in de wetenschap en literatuur; CB adviseerde het mij...quote:Op maandag 23 mei 2011 20:32 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Zelf slikken ja? Dat heb ik dan bij de eerste ook gemist!
en de opname van calcium..quote:Op maandag 23 mei 2011 20:48 schreef miss_sly het volgende:
Vitamine D heeft niets met zuivel en calcium te maken, toch, maar met dag/zonlicht?
ja volgens mij ookquote:Op maandag 23 mei 2011 20:52 schreef miss_sly het volgende:
dus kun je wel heel veel calcium innemen, maar zonder de extra vit D heb je daar weinig aan.
Dat slapen heb ik ook last van. En ik geef mezelf refelmatig een schop onder mn kont om mezelf vooruit te branden, dat helpt (bij mij tenminste)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:05 schreef Susie het volgende:
Ik dacht trouwens dat je in het tweede trimester meer energie zou krijgen?? Hier dus niet. Ben nog steeds moe, niet vooruit te branden en slaap nog steeds k.u.t. Deze week nog 5 dagen werken, daarna heb ik een paar korte weekjes, dat scheelt weer wat, maar pfffffff....
een bevalbad.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:10 schreef Juud79 het volgende:
Ben dr weer, met het meisje in de buik....
Vanochtend was ik lekker vrij, dus uitgeslapen, wat niet altijd lukt, maar nu wel.
@cleany, een gewoon bad of een bevalbad?
Maar daarna heb je wel weer geslapen toch? En uitgeslapen ook nog. Dus op zich is 3 kwartier helemaal niet zo heel erg? Kun je vast wennen aan de nachtvoedingen strakjesquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:42 schreef Juud79 het volgende:
@Ltiekje, stom he, dat laatste zwanger zijn.....
Van mij mag een zwangerschap gewoon met 38 weken stoppen. Dat je gewoon exact de dag weet dat je gaat bevallen en vooral weet waar je aan toe bent.
Ik ging om 23.30 slapen, met het idee, nu ben ik echt moe en slaap ik vast de hele nacht.
Moest ik om 01.25 alweer naar het toilet en was onze kater beneden keihard aan het schreeuwen tegen de buurkat. Die probeerde bij onze achterdeur te komen en dat vond die van ons geen goed plan.... Alsof ie in een waakhond was veranderd, dus ik kon naar beneden om de een weg te jagen en de ander naar binnen te halen, die ging gelukkig de rest vd nacht bij ons slapen en was stil. Maar ondertussen was ik wel wakker en duurde het drie kwartier voordat ik weer kon slapen...
ja hey Elin is pas 3 maanden he... geef me nog een paar maanden en dan maak ik wel weer een kloon aan, kom k weer meeposten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja hey Elin is pas 3 maanden he... geef me nog een paar maanden en dan maak ik wel weer een kloon aan, kom k weer meeposten.
hmmm.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
wij hebben er een goed gevoel over. Het gaat toch voornamelijk om wat de zwangere wilt. Wat een enkele verloskundige zegt moesten we ons niet direct iets van aan trekken als het geen algemene mening is, zeiden ze al bij een informatiebijeenkomst van verschillende praktijken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Cleany hebben jullie nu wel een goed gevoel bij dat bevalbad? Jullie verloskundige was er niet zo enthousiast over toch?
Ik kijk hier eigenlijk nog zelden maar ben blij dat ik deze nog met een dikkequote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar daarna heb je wel weer geslapen toch? En uitgeslapen ook nog. Dus op zich is 3 kwartier helemaal niet zo heel erg? Kun je vast wennen aan de nachtvoedingen strakjes
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:03 schreef huuphuup het volgende:
Gewoon in het algemeen, z&g is van tijd tot tijd meer Zever & Gezeur dan Zwangerschap & Geboorte. Het komt allemaal goed, nog maar heel even en dan zijn jullie kleintjes er.
Wat heerlijk Aventura! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:14 schreef Aventura het volgende:
Vrolijke egopost!
Mijn bruiloft was fantastisch! Precies zoals ik het me had voorgesteld. 25 man beste vrienden en familie, perfect weer, mooie toespraak in het raadhuis...iedereen vond dat ik er zo mooi uitzag en ik voelde me ook heel goed! Ik stortte wel in na 14:00 uur, maar daarna was het feestje (was buiten) ook snel afgelopen en werden we naar het 5-sterrenhotel gereden door onze buurman. Aldaar eerst een tukje gedaan, samen onder de duodouche en toen genoten van een geweldig 5-gangendiner. Oh wat vond ik het jammer dat ik de bijbehorende wijn niet kon nemen, alhoewel ik toch even heb geproefd
Nu thuis aan het bijkomen en nagenieten. Deze week nog 2 dagen werken en volgende week ook en dan verlof! Deze trouwdag heeft me wel het laatste tikkie gegeven qua energielevel. Ik voel dat ik echt snel moet stoppen met werken en moet beginnen met rusten. Weken beginnen te tellen...nu precies 33.
Ja dat dus. En dat zeuren om het zeuren (elke dag iets zoeken om over te zeuren) lees ik gewoon overheen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er is verschil tussen klagen dat je het echt zat bent en zeuren om het zeuren. Niemand zegt dat je er niets van mag zeggen als je het zwaar hebt, maar er zijn ook mensen die zeuren alleen maar. Er staat nooit eens iets positiefs tegenover..dat valt gewoon op en gaat tegenstaan.
Dat!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er is verschil tussen klagen dat je het echt zat bent en zeuren om het zeuren. Niemand zegt dat je er niets van mag zeggen als je het zwaar hebt, maar er zijn ook mensen die zeuren alleen maar. Er staat nooit eens iets positiefs tegenover..dat valt gewoon op en gaat tegenstaan.
Dat zou wel handig zijn!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:27 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik post hier over deze zwangerschap ook maar weinig. Zwanger zijn is nu eenmaal niet mijn ding, ondanks dat ik me nu zoveel beter voel dan de vorige keren.
Maar om nu elke dag te posten dat ik zooo moe ben heeft weinig zin. Word niet minder moe als ik medeleven krijg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat doe ik ook. Als ze me vragen hoe het gaat zegik altijd goed. Terwijl ik dat vaak niet eens zo voel. Maar als ik ga zeggen dat ik moet ben is het toch altijd hetzelfde: Ja vind je het gek met 2 kinderen en verhuizing, of, dan moet je meer slapen! Dat zijn dingen waar ik niks aan heb.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:44 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat zou wel handig zijn!
Ik merk dat ik irl ook heel snel roep dat alles goed gaat, terwijl ik ook best wel eens baal van bijvoorbeeld maagzuur ofzo. Maar door te roepen dat alles ok is, bespaar ik mezelf ook iedereens 'grootmoeders tips'. Wel zo efficiënt!
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:57 schreef Aventura het volgende:
Dankjulliewel allemaalik had een kort ivoorwit positiejurkje, hemdmodel met aan de linkerkant ruches van schouder tot heup. Eroverheen een hesje in dezelfde kleur. Van resp. Mamalicious en Queen Mum, en dus was ik helemaal niet zoveel kwijt!
Poeh en dat op hakken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi dat je een fijne dag hebt gehad! Geweldig weer hadden jullie in ieder geval!
Roze wolk is hier ook niet. Voel de kleine bewegen en dat is allemaal wel leuk en aardig maar ja. Ik lees soms verhalen over hoe leuk en geweldig meiden het vinden en dan kan ik daar met mijn hoofd niet bij. Tuurlijk heb ik ook wel eens als ik in bed lig en mijn buik gata heen en weer dat ik moet lachen erom. Maar ervan genieten.... nee dat niet. Het is dat zwanger zijn erbij hoort maar anders had ik dit stuk echt wel over geslagen!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:21 schreef mefke79 het volgende:
Nou ja, wat Evenstar ook al zegt, het komt erg ongenuanceerd over. En je kan wel zeggen: wie de schoen past trekke hem aan, maar meestal trekken juist diegenen hem niet aan.
Voor mij is iig de lol er even af (zowel van het posten hier als de zwangerschap) en daar is kennelijk geen ruimte voor. Prima, veel plezier op jullie roze wolkjes, vergeet alleen niet dat er genoeg mensen zijn (ook zonder 'extreme klachten') die never nooit niet een roze wolk kennen.
haha, leuke benaming!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb ook geen roze wolk hoor.Ik ben gewoon weer een hotel
Vooral dat.. Door in het negatieve te blijven hangen wordt het zeker niet positief.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:39 schreef huuphuup het volgende:
Excuus ik was even boodschappen gaan doen
het is niet mijn bedoeling geweest om een hele discussie uit te lokken. En ik vind absoluut dat iedereen recht heeft op zijn portie klagen, gewoon omdat het kan. Maar er zijn hier dames bij waarvan ik me oprecht afvraag of het niet makkelijker is voor jezelf als je gewoon een iets positievere insteek neemt.
Schoen passen, aantrekken hoeft van mij helemaal niet eens, het was gewoon een constatering. Het gaat met vlagen, of golven, de ene keer is het topic positiever dan de andere keer.
De laatste loodjes wegen gewoon zwaar en dat is nu eenmaal zo, berusten en relativeren waar mogelijk maakt een mens echt positiever.
Lees mijn post gewoon nog een keertje en dan niet gelijk aangevallen voelen of erover vallen. Zo negatief is ie niet namelijk
en ja ik weet dat je er soms gewoon finaal doorheen kunt zitten, dat zat ik ook; je zou t niet zeggenmaar ik ben ook zwanger geweest, en ook in combinatie met dreumes; inmiddels heb ik ook een dreumes en een behoorlijke huilbaby gehad. En een dreumes met gezondheidsproblemen en behoorlijk gebroken nachten enz enz.
Ik weet echt wel hoe verschrikkelijk gebroken je je kunt voelen. En toch, ook dan, is even slikken en weer doorgaan soms beter dan op repeat blijven staan over hoe verschrikkelijk slecht je jezelf wel niet voelt.
Ja dat is ook met wat ik bedoel met medeleven word het niet beter van.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vooral dat.. Door in het negatieve te blijven hangen wordt het zeker niet positief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |