Welkomquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:01 schreef Miasan het volgende:
Hoiik kom ook meedoen met afvallen.
Ik weeg nu zo'n 66 kg en wil naar de 60. Normaal zit ik rond de 63/64 maar tijdens de paasdagen heb ik erg lekker gegeten dus tja![]()
Mijn tactiek is: stoppen met snoepen en snacken. Nu eet ik doorgaans 3 x per dag brood (ontbijt, lunch, en gewoon nog een keer!) en dan avondeten. Daar zit wel genoeg groente in, maar ik krijg niet genoeg fruit binnen. Ik wil ook sporten maar dat schiet nog niet zoveel op. Mijn conditie is iig prut en mijn weerstand kan ook beter.
Succes allemaal
Welkom! Wat is je doel en wat je plan?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:57 schreef Stekelbees het volgende:
Hoi.
Ik ben vrouw, 25 jaar en doe vanaf nu ook mee met dit topic!
-x-
Deze? Die is idd leuk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Leuk!
Mijn nieuwe rokje - steps - is ook binnen. Sale, tweede, rood/zwart. Leuk
nee, maar hij is vandaag teruggevlogen na tien dagen roemenië, en als je vrijwel elke dag samen bent gedurende 9 en een halve maand, dan is tien dagen best langquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Goed bezig Kwak, veel af voor vandaag, top!
Al samenwoonplannen ofzo?
ja, will do. ben sinds ik m zondag even gesproken heb sowieso behoorlijk zen geblevenquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat idd.
En wel zen doen, hè, Kwak!.
Lijkt wel heel erg kortquote:
Nee hoor, valt tot op de knie.quote:
Nee, die heeft Puff gekocht. Die vind ik ook erg leuk. Maar deze kleur staat mij veel beter. Gewoon simpel groen hemdje erop en een heel donkerblauwe bolero staat heel mooi.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm... ik vind die met de bolletjes leuker geloof ik. Heb je die ook?
Dat zei je ook van het blauwe trui-jurkjequote:
Ik heb hem gepast.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat zei je ook van het blauwe trui-jurkje!
Maar je bent wel een paar cm kleiner dan ik gok ik.
Dank je!quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Welkom. Je plan klinkt goed genoeg om wat af te vallen, maar niet om gezonder te worden. Dan zal je toch echt wat moeten sporten (of anderszins inspanning verrichten).
Hoe lang ben je, en hoe oud?
En persoonlijk geloof ik niet zo in de fruitmantra - het onderscheid groente/fruit is nogal gekunsteld.
Hoiquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:57 schreef Stekelbees het volgende:
Hoi.
Ik ben vrouw, 25 jaar en doe vanaf nu ook mee met dit topic!
-x-
Heb je weinig geld? Als je student bent of een laag inkomen hebt kan je soms wel interessante kortingen krijgen op dingen als zwemmen etc. Als je een fiets hebt is uit fietsen gaan gratis, en hardlopen kost je eenmalig 1 paar schoenen. Thuis dansen lijkt me lastig zo gedisciplineerd en ingespannen te doen dat het zoden aan de dijk zet, maar dat kan aan mij liggenquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef Miasan het volgende:
[..]
Dank je!
Ik ben 22 jaar en 1.71m lang. Ik zat zelf te denken aan zwemmen, maar dat kost wel geld. Ik heb wel thuis DDR (dance dance revolution), een muziekspel met een dansmat waar je ook een beste workout van kunt maken.
Tsjonge, nog een! Ook jij welkomquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:37 schreef Kirb het volgende:
Hoi
Ik ga ook eens meelezen! Ik wil niet zozeer afvallen maar wel wat vetjes omzetten in spieren.
Ik eet 2 keer per dag bruin brood met kaas/worst, avondeten en iets van 2 tussendoortjes. Sport dus nog nauwelijks maar daar gaat verandering in komen! Ga weer iets doen met salsadansen!
Ohja, ben 23, vrouw, 1m80 en gewicht tussen de 67 en 70kg.
ik zou als ik puff was niet minderen op brood, wel op dingen als hagelslag en chocoladekoekjes denk ik.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Puff, zie je kans om wat minder carbs te eten? 2 boterhammen minder, soepje erbij of wat fruit..
Wel lekker allemaal trouwens
Dag is nog niet voorbijquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef kwakz0r het volgende:
hier een heel slecht lijstje
brunch: twee boterhammen met ham
tussendoor: een zakje snack-a-jacks
avondeten: patat zonder en een nasischijfniet representatief voor mij de laatste weken. wel representatief voor mij in 2006.
ik zit te ploffen van mn patat nog. megaporties hebben ze daar zeg. pffffffff.quote:
Choco makes a girl happyquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zou als ik puff was niet minderen op brood, wel op dingen als hagelslag en chocoladekoekjes denk ik.
Dit. Maar afgelopen tijd heb ik dus echte vreetbuien gehad, dus heb ik het idee dat ik me hiermee 'in toom' hou.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zou als ik puff was niet minderen op brood, wel op dingen als hagelslag en chocoladekoekjes denk ik.
oh ik bedoelde t niet als commentaar op je lijstje, meer gewoon dat ik pro boterhammen ben. minderen op boterhammen leidt bij mij altijd tot vreten... ik ben niet gemaakt voor low-carb...quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dit. Maar afgelopen tijd heb ik dus echte vreetbuien gehad, dus heb ik het idee dat ik me hiermee 'in toom' hou.
Als ik kleingeld bij heb, neem ik vaak salade en soep bij de lunch, dan sla ik de koekjes over.
Ik kan het vragen maar het komt vast nietquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:03 schreef Mini. het volgende:
Poeh, ik zit eens oude foto's met nieuwe te vergelijken, goede motivatie is dat. Typische voor en na, maar dan verkeerdom.
Ik heb laatst ook bikinifoto's gemaakt, gewoon om het verschil straks te kunnen zien.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:06 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik kan het vragen maar het komt vast niet
Dan ben ik aan het fietsen!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe staat het trouwens met 11 juni, behalve dat we geen idee hebben wat het weer zal gaan doen?
Ik wás veel afgevallen, 5 jaar geleden, en dat zit er nu weer aan. Op dit moment zijn de nieuwe foto's dus juist slechter. Maar de vorige keer had ik niet echt duidelijke voor-foto's, en die heb ik nu expres wel gemaakt want het leek me inderdaad wel leuk om het straks echt goed te kunnen zien.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:29 schreef Novem het volgende:
Poe, ik ben moe! Merk wel dat dat sporten veel energie verbruikt, ik val bijna iedere avond om 10 uur op de bank in slaap!
Mini, ik heb ook motivatiefoto's gemaakt, lijkt me leuk om later te vergelijken. Ben je veel afgevallen dan?
Dat is mooi, dan komen ze op de receptie en kunnen ze daarna door naar het werk!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb best veel 'dik' foto's... Dat motiveert wel om tijdens een snaaibui te stoppen
Wij gaan hopelijk wel trouwen op 2-2-2012 maar dan heeft de ploeg waar mijn aanstaande in zit, late dienst... Heb helemaal geen zin om de datum te veranderen om zijn ploeg...
Weten ze dat nu al?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb best veel 'dik' foto's... Dat motiveert wel om tijdens een snaaibui te stoppen
Wij gaan hopelijk wel trouwen op 2-2-2012 maar dan heeft de ploeg waar mijn aanstaande in zit, late dienst... Heb helemaal geen zin om de datum te veranderen om zijn ploeg...
Jammer dat je weer bent aangekomen, hoe komt dat als ik vragen mag? Te snel afgevallen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ik wás veel afgevallen, 5 jaar geleden, en dat zit er nu weer aan. Op dit moment zijn de nieuwe foto's dus juist slechter. Maar de vorige keer had ik niet echt duidelijke voor-foto's, en die heb ik nu expres wel gemaakt want het leek me inderdaad wel leuk om het straks echt goed te kunnen zien.
Hey, je neus groeit!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:35 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb vrij veel dik-foto's, maar de slanke tegenhangers ontbreken nogal.
Noem een datum in 2020 en ik weet wat ze moeten werkenquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:37 schreef Mini. het volgende:
[..]
Weten ze dat nu al?Ze kunnen zeker niet met de hele ploeg tegelijk een dagje vrij nemen?
Nee maar, kan dat nu al niet meer veranderd worden?
Ik maak alleen foto's op het moment dat ik niet tevreden benquote:
Het is er ruim vier jaar af gebleven, dus ik denk dat het niet echt met de methode te maken heeft. Ik heb een tijd in Amerika gezeten, daar zijn er toch geleidelijk een paar kilo bij geslopen. Toen vlak nadat ik terugkwam in Nederland de feestdagen en een hoop studiestress, en toen zaten binnen een paar maanden tijd de laatste 5 kilo er ook weer aan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:38 schreef Novem het volgende:
[..]
Jammer dat je weer bent aangekomen, hoe komt dat als ik vragen mag? Te snel afgevallen?
Het lijkt me echt geweldig om over een jaar de oude foto's te bekijken en dan een enorm verschil te zien, wat je bereikt hebt in die tijd.
Het lijkt me sowieso wel leuk om eens slank te zijn
Oeh, dus je gaat echt plannen nu? Leuk!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Noem een datum in 2020 en ik weet wat ze moeten werken
Nee maar deze datum gaat door, alleen met familie en misschien fokkers
Hou eens op met complimentenvissen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik maak alleen foto's op het moment dat ik niet tevreden ben. Ben wel dun geweest, maar daar zijn bijna geen pics van.
Ik ben 10 kg lichter geweest, bij dezelfde lengte. Dat noem ik dun, en daar zijn bijna geen foto's vanquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hou eens op met complimentenvissen.
Heb de foto van Ewelina's jurkje gezien, en je hebt een prachtig figuur. Ontkennen is niet realistisch.
ging bij mij bijna net zo (alleen een wat radicaler laatste deel)!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:48 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het is er ruim vier jaar af gebleven, dus ik denk dat het niet echt met de methode te maken heeft. Ik heb een tijd in Amerika gezeten, daar zijn er toch geleidelijk een paar kilo bij geslopen. Toen vlak nadat ik terugkwam in Nederland de feestdagen en een hoop studiestress, en toen zaten binnen een paar maanden tijd de laatste 5 kilo er ook weer aan.
Dat is ook leuk ja. Je moet er niet te veel waarde aan hechten natuurlijk, maar het is wel fijn als kleren mooi staan enzo. Als ik wat kilo's kwijt ben ga ik lekker shoppen.
Hoe gaat het nu eigenlijk, je was er nog steeds wel mee bezig toch? Of richt je je nu vooral op stabiel blijven?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ging bij mij bijna net zo (alleen een wat radicaler laatste deel)!
in rustig tempo 18 kilo afgevallen, toen ging mn verkering uit maar wist ik t stabiel te houden. daarna amerika (+5) al was ik er korter dan jij... en thuis stress, liefdesverdriet (alweer) (+5) depressie, stress, full-blown eetstoornis (+20). na de therapie wel wat afgevallen, maar dat inmiddels alweer aangekomen.
ik vind foto's uit 2008, mn slanke jaar, nu echt niet leuk om te zien. ik was zo mooi!
Ja lekker zijn ze hè? Ik vind ze het lekkerst met eenvoudig beleg, zoals naturel roomkaas, of een beetje mayo met tomaatjes. Ik ben nu weer even over op de original crisp, die vind ik ook lekker en zijn volgens mij gezonder.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:34 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oja co, ik verspreid nu ook het evangelie van de rozemarijncrackers! Iedereen die ik ze voorschotel is er meteen verzot op. Nadeel is wel dat er inmiddels een pakje per dag doorheen gaat nu de meneer en de atelierdames ze ook hebben ontdekt.En ik moet speciaal naar de Jumbo of de AHXL om ze te kopen. Het lekkerst vind ik ze met ossenworst, of humus met plakjes komkommer, peper en (toch nog) zout!
hmm ik probeer bewust te eten, dat gaat de ene dag beter dan de andere. ik ben stabiel of aan t afvallen, dat weet ik momenteel niet echt. ben er dus ook niet zo mee bezig. heb genoeg andere dingen aan mn hoofd momenteel. alleen aankomen wil ik nu echt niet meer. dat is genoeg zo.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:57 schreef Mini. het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu eigenlijk, je was er nog steeds wel mee bezig toch? Of richt je je nu vooral op stabiel blijven?
Ah, okee. Klinkt als een goede instelling.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hmm ik probeer bewust te eten, dat gaat de ene dag beter dan de andere. ik ben stabiel of aan t afvallen, dat weet ik momenteel niet echt. ben er dus ook niet zo mee bezig. heb genoeg andere dingen aan mn hoofd momenteel. alleen aankomen wil ik nu echt niet meer. dat is genoeg zo.
Ik kan me goed voorstellen dat die eerste 5 kilo's er ineens ongemerkt aanzitten en zodra je niet meer in die "gezond eten/sporten flow" zit of veel stress hebt dat het moeilijk is om weer uit die dip te komen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:48 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het is er ruim vier jaar af gebleven, dus ik denk dat het niet echt met de methode te maken heeft. Ik heb een tijd in Amerika gezeten, daar zijn er toch geleidelijk een paar kilo bij geslopen. Toen vlak nadat ik terugkwam in Nederland de feestdagen en een hoop studiestress, en toen zaten binnen een paar maanden tijd de laatste 5 kilo er ook weer aan.
Dat is ook leuk ja. Je moet er niet te veel waarde aan hechten natuurlijk, maar het is wel fijn als kleren mooi staan enzo. Als ik wat kilo's kwijt ben ga ik lekker shoppen.
Heb je wel ritme ofzo?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hmm ik probeer bewust te eten, dat gaat de ene dag beter dan de andere. ik ben stabiel of aan t afvallen, dat weet ik momenteel niet echt. ben er dus ook niet zo mee bezig. heb genoeg andere dingen aan mn hoofd momenteel. alleen aankomen wil ik nu echt niet meer. dat is genoeg zo.
in het begin ben je moe maar daarna krijg je meer energie! Ik sport nu 1.4 maandquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:29 schreef Novem het volgende:
Poe, ik ben moe! Merk wel dat dat sporten veel energie verbruikt, ik val bijna iedere avond om 10 uur op de bank in slaap!
Mini, ik heb ook motivatiefoto's gemaakt, lijkt me leuk om later te vergelijken. Ben je veel afgevallen dan?
als ik werk sta ik op, kleed me aan, pak mn tas in en maak lunch en ontbijt. dat eet ik thuis of in de trein.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Heb je wel ritme ofzo?
Dat je vergeten bent om te ontbijten bv. Als je opstaat ga je lekker wat eten, dat is je ontbijt.. dat is je normale gang van zaken, normaal gesproken dus.
Waarom bij jou niet?
Als ik vrij ben dan slaap ik uit tot 8 tot 11 uur ofzo, dan onbijten
Maar als ik werk dan is het 4.45 opstaan en dan ontbijten...
Ik zou 10 kilo echt superveel vindenquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:03 schreef Novem het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat die eerste 5 kilo's er ineens ongemerkt aanzitten en zodra je niet meer in die "gezond eten/sporten flow" zit of veel stress hebt dat het moeilijk is om weer uit die dip te komen.
Ik moet best veel afvallen en ik wil dat ook graag, maar ik merk nu al dat ik aan anderen (mijn vriend bijv) zeg dat 10 kilo wel genoeg is, " laten we realistisch blijven", omdat ik bang ben dat het niet gaat lukken, of wel, maar dat ik weer aan ga komen. Vertel je het aan iedereen dat je bezig bent met afvallen?
vind ze niet zo lekker.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb de rozemarijncrackers ook gekocht, maar ik vind ze niet zo bijzonder eigenlijk.
Ja heb ik precies hetzelfde.. nou lekker slapen dan weer lekker ontbijtenquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:10 schreef Perruche het volgende:
Ik heb altijd honger en ik kijk al uit naar het ontbijt als ik op bed ga... vooral als ik een green mondetr ga hebben
Het was inderdaad ook dat ik in Amerika geen weegschaal had, dan gaat het echt ongemerkt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:03 schreef Novem het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat die eerste 5 kilo's er ineens ongemerkt aanzitten en zodra je niet meer in die "gezond eten/sporten flow" zit of veel stress hebt dat het moeilijk is om weer uit die dip te komen.
Ik moet best veel afvallen en ik wil dat ook graag, maar ik merk nu al dat ik aan anderen (mijn vriend bijv) zeg dat 10 kilo wel genoeg is, " laten we realistisch blijven", omdat ik bang ben dat het niet gaat lukken, of wel, maar dat ik weer aan ga komen. Vertel je het aan iedereen dat je bezig bent met afvallen?
Dat maken ze maar mogelijk! unieks bruiloft gaat voorquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:14 schreef Chicolate het volgende:
Wat leuk dat jullie de bruiloft nu echt gaan plannen Uniek. Het is niet mogelijk dat de ploeg van je vriend wisselt met een andere ploeg?
Ik ga normaal gesproken áltijd als ik opsta eerst ontbijten, maar vandaag was ik al even even achter de computer gaan zitten voor iets en toen ben ik gewoon doorgegaan met werken, helemaal vergeten te ontbijten. Kan gebeuren toch.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Heb je wel ritme ofzo?
Dat je vergeten bent om te ontbijten bv. Als je opstaat ga je lekker wat eten, dat is je ontbijt.. dat is je normale gang van zaken, normaal gesproken dus.
Waarom bij jou niet?
Als ik vrij ben dan slaap ik uit tot 8 tot 11 uur ofzo, dan onbijten
Maar als ik werk dan is het 4.45 opstaan en dan ontbijten...
Maat 38 past me prima. Wel met pumpsquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:09 schreef Perruche het volgende:
Oh en ewelina leuk rokje (ik schreef jorkje haha), staat je vast goed, echt jouw stijl!! Die rode vind ik ook leuk, misschien ga ik die ook wel bestellen als mijn maat er nog is.
Ik zou gewoon beginnen en kijken hoe het je afgaat.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:26 schreef Novem het volgende:
Ik weeg 80 kilo en best klein, dus daar moet gewoon wat van af. Ik erger me eraan als ik een leuk truitje aan heb en er een lovehandle uitsteekt en als ik ga hardlopen heb ik binnen 3 minuten last van m'n schenen, dus het is gewoon niet goed.
Ik vind mezelf er eerlijk gezegd niet zo dik uitzien, maar ik ben gewoon te zwaar. Als ik 10 kilo afval heb ik net een gezond BMI, maar ben ik nog wel chubby en ik zou graag slank/sportief zijn.
Ik denk alleen dat het doel "20 kilo afvallen" zo ongrijpbaar is. Dat is een jaar! Ik vind het nogal moeilijk te overzien, dus misschien zijn stapjes van 5 en 10 kilo toch wat realistischer.
Knetterlam werken? Oi.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dat is mooi, dan komen ze op de receptie en kunnen ze daarna door naar het werk!
Misschien? Ik neem vast vrij!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
*boekt alvast een bootreisje*quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Gewoon dagelijks de radio even hard aanzetten. Shake that booty!quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:57 schreef loveli het volgende:
Welkom nieuwen![]()
Van dansen krijg je mooie billen. Iedereen zou moeten danden.
Je vergeet de plakjes knolselderij!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:57 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja lekker zijn ze hè? Ik vind ze het lekkerst met eenvoudig beleg, zoals naturel roomkaas, of een beetje mayo met tomaatjes. Ik ben nu weer even over op de original crisp, die vind ik ook lekker en zijn volgens mij gezonder.
De groententempura was dus echt heel goed gelukt!! Erbij een heel licht dipsausje van rijstazijn, kikkoman, gembersiroop en een paar druppels teryakisaus. Ik had champignons, bimi, courgette, wortel. zoete paprika en ui. Ook had ik wat yakitori gemaakt, maar daar moet de volgende keer meer suiker bij, was net niet 'glibberig' genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |