abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:38:35 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97043452
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1476 - Nekpijn of beginnend griepje?

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:39:36 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97043513
Hoi!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:41:20 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97043600
Ohaidurrrr.

Na wandelingetje met vriendje weer een beetje zen O+ We eten zo shoarma. Met extra paprika :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97044247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:01 schreef Miasan het volgende:
Hoi :W ik kom ook meedoen met afvallen.
Ik weeg nu zo'n 66 kg en wil naar de 60. Normaal zit ik rond de 63/64 maar tijdens de paasdagen heb ik erg lekker gegeten dus tja :')
Mijn tactiek is: stoppen met snoepen en snacken. Nu eet ik doorgaans 3 x per dag brood (ontbijt, lunch, en gewoon nog een keer!) en dan avondeten. Daar zit wel genoeg groente in, maar ik krijg niet genoeg fruit binnen. Ik wil ook sporten maar dat schiet nog niet zoveel op. Mijn conditie is iig prut en mijn weerstand kan ook beter.

Succes allemaal :*
Welkom :Y. Je plan klinkt goed genoeg om wat af te vallen, maar niet om gezonder te worden. Dan zal je toch echt wat moeten sporten (of anderszins inspanning verrichten).
Hoe lang ben je, en hoe oud?

En persoonlijk geloof ik niet zo in de fruitmantra - het onderscheid groente/fruit is nogal gekunsteld.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97044337
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:57:25 #6
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_97044454
Hoi.

Ik ben vrouw, 25 jaar en doe vanaf nu ook mee met dit topic!

-x-
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_97044600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:57 schreef Stekelbees het volgende:
Hoi.

-x-
Welkom! Wat is je doel en wat je plan?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97044728
Nieuw rokje O+
pi_97045180
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:02 schreef Ewelina het volgende:
Nieuw rokje O+
[ afbeelding ]
Leuk!
Mijn nieuwe rokje - steps - is ook binnen. Sale, tweede, rood/zwart. Leuk :s)
pi_97045253
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:10 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Leuk!
Mijn nieuwe rokje - steps - is ook binnen. Sale, tweede, rood/zwart. Leuk :s)
Deze? Die is idd leuk.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:12:11 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97045281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Goed bezig Kwak, veel af voor vandaag, top!
Al samenwoonplannen ofzo?
nee, maar hij is vandaag teruggevlogen na tien dagen roemenië, en als je vrijwel elke dag samen bent gedurende 9 en een halve maand, dan is tien dagen best lang :')

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat idd :).

En wel zen doen, hè, Kwak! :).
ja, will do. ben sinds ik m zondag even gesproken heb sowieso behoorlijk zen gebleven :Y
Kwak
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:17:11 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97045574
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:02 schreef Ewelina het volgende:
Nieuw rokje O+
[ afbeelding ]
Lijkt wel heel erg kort :?.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97045654
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Lijkt wel heel erg kort :?.
Nee hoor, valt tot op de knie.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:20:22 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97045770
Hmm... ik vind die met de bolletjes leuker geloof ik :). Heb je die ook?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97045854
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm... ik vind die met de bolletjes leuker geloof ik :). Heb je die ook?
Nee, die heeft Puff gekocht. Die vind ik ook erg leuk. Maar deze kleur staat mij veel beter. Gewoon simpel groen hemdje erop en een heel donkerblauwe bolero staat heel mooi.
pi_97045865
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:18 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nee hoor, valt tot op de knie.
Dat zei je ook van het blauwe trui-jurkje :P !
Maar je bent wel een paar cm kleiner dan ik gok ik.
pi_97045960
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat zei je ook van het blauwe trui-jurkje :P !
Maar je bent wel een paar cm kleiner dan ik gok ik.
Ik heb hem gepast. :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:24:49 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97046047
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97046288
Ooh, als ik afgevallen ben ga ik ook naar Steps. O+

Oja, welkom Miasan en Stekelbees! :)
Know that while you sleep
Everything has changed
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:32:39 #20
139770 Miasan
Roemer has it
pi_97046571
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Welkom :Y. Je plan klinkt goed genoeg om wat af te vallen, maar niet om gezonder te worden. Dan zal je toch echt wat moeten sporten (of anderszins inspanning verrichten).
Hoe lang ben je, en hoe oud?

En persoonlijk geloof ik niet zo in de fruitmantra - het onderscheid groente/fruit is nogal gekunsteld.
Dank je!
Ik ben 22 jaar en 1.71m lang. Ik zat zelf te denken aan zwemmen, maar dat kost wel geld. Ik heb wel thuis DDR (dance dance revolution), een muziekspel met een dansmat waar je ook een beste workout van kunt maken.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:57 schreef Stekelbees het volgende:
Hoi.

-x-
Hoi w/
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_97046844
Hoi :)
Ik ga ook eens meelezen! Ik wil niet zozeer afvallen maar wel wat vetjes omzetten in spieren :P.
Ik eet 2 keer per dag bruin brood met kaas/worst, avondeten en iets van 2 tussendoortjes. Sport dus nog nauwelijks maar daar gaat verandering in komen! Ga weer iets doen met salsadansen!
Ohja, ben 23, vrouw, 1m80 en gewicht tussen de 67 en 70kg.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:38:18 #22
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97046881
hi! welkom nieuwen :W

hongerrrrr :Y) mijn avondeten staat al in de oven, nog 10-15 min wachten: zoete en gewone aardappel, kikkererwten en groenten (courgette, ui, paprika, cherrytomaatjes, knof) :9
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_97046930
En hier mijn lijst van de dag:
• muesli & melk
• beesten
• salade van 3 waspenen, 2 paprika's (rood, punt), 1/4 courgette, 4 snoeptomaatjes, 1 hand gemengde salade uit de kas en een blikje zalm.
• 5 krekkers & beleg
• grind, zand en portland aanslepen ter waarde van een kwart kuub beton, dus een slordige 500 kilo
• een heel aantal tonnetjes beton (zeg, zo'n 500 kilo) verslepen en uitgieten
• beesten
• 1 pils
• Avondeten: in spekvet opgebakken bami, half pond sperzieboontjes, anderhalf uitgebakken speklapje van eigen varken en een flinke scheut pindasaus
• Toe: rabarbercompote (met zoetstof ipv suiker trouwens) en een beetje kwark
pi_97047174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef Miasan het volgende:

[..]

Dank je!
Ik ben 22 jaar en 1.71m lang. Ik zat zelf te denken aan zwemmen, maar dat kost wel geld. Ik heb wel thuis DDR (dance dance revolution), een muziekspel met een dansmat waar je ook een beste workout van kunt maken.
Heb je weinig geld? Als je student bent of een laag inkomen hebt kan je soms wel interessante kortingen krijgen op dingen als zwemmen etc. Als je een fiets hebt is uit fietsen gaan gratis, en hardlopen kost je eenmalig 1 paar schoenen. Thuis dansen lijkt me lastig zo gedisciplineerd en ingespannen te doen dat het zoden aan de dijk zet, maar dat kan aan mij liggen :).
pi_97047237
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:37 schreef Kirb het volgende:
Hoi :)
Ik ga ook eens meelezen! Ik wil niet zozeer afvallen maar wel wat vetjes omzetten in spieren :P.
Ik eet 2 keer per dag bruin brood met kaas/worst, avondeten en iets van 2 tussendoortjes. Sport dus nog nauwelijks maar daar gaat verandering in komen! Ga weer iets doen met salsadansen!
Ohja, ben 23, vrouw, 1m80 en gewicht tussen de 67 en 70kg.
Tsjonge, nog een! Ook jij welkom :Y. Aan de cijfers te zien ben je inderdaad allang slank genoeg :D.
Ga je nog meer sporten dan salsadansen?
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:46:49 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97047404
Lekker lijstje weer Sigme...

Hoe is het met de beesten en met verbouwen enzo? alles een beetje op schema?
Al weer een nieuw werkproject?

Welkom iedereen..
Het is meestal meer een SC maar gewoon meedoen, lijstjes plaatsen...
Geen commentaar op lijstjes?? dan zijn ze zo slecht nog niet :D

[ Bericht 46% gewijzigd door uniekhoorn op 19-05-2011 20:52:23 ]
pi_97047704
Welkom aan de nieuwkomers!
Lijstje
O: dubbele boterham pindakaas, hagelslag
B: fietsen
L: dubbele boterham kipfilet, dubbele geitenkaas
T: 4 chocoladekoekjes
B: fietsen
T: 2 plakjes roggebrood
B: yoga
D: salade van sla, paprika en dressing, merguezworstje
T: griekse yoghurt met muesli en appel
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:54:06 #28
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97047830
hier een heel slecht lijstje

brunch: twee boterhammen met ham
tussendoor: een zakje snack-a-jacks
avondeten: patat zonder en een nasischijf

:') niet representatief voor mij de laatste weken. wel representatief voor mij in 2006.
Kwak
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:54:19 #29
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97047842
Puff, zie je kans om wat minder carbs te eten? 2 boterhammen minder, soepje erbij of wat fruit..
Wel lekker allemaal trouwens :9
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:54:57 #30
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97047878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Puff, zie je kans om wat minder carbs te eten? 2 boterhammen minder, soepje erbij of wat fruit..
Wel lekker allemaal trouwens :9
ik zou als ik puff was niet minderen op brood, wel op dingen als hagelslag en chocoladekoekjes denk ik.
Kwak
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:55:30 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97047918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef kwakz0r het volgende:
hier een heel slecht lijstje

brunch: twee boterhammen met ham
tussendoor: een zakje snack-a-jacks
avondeten: patat zonder en een nasischijf

:') niet representatief voor mij de laatste weken. wel representatief voor mij in 2006.
Dag is nog niet voorbij :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:55:46 #32
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97047935
vriendje is geland *O* hij zit nu in Brussel en komt rond half twaalf weer aan in Delft... ik ga m ophalen op t station O+
Kwak
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:56:18 #33
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97047965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dag is nog niet voorbij :)
ik zit te ploffen van mn patat nog. megaporties hebben ze daar zeg. pffffffff.

straks eet ik nog wel een paprika ofzo :Y
Kwak
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:56:52 #34
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97047997
quote:

[..]

ik zou als ik puff was niet minderen op brood, wel op dingen als hagelslag en chocoladekoekjes denk ik.
Choco makes a girl happy :6
pi_97048104
quote:

[..]

Dit. Maar afgelopen tijd heb ik dus echte vreetbuien gehad, dus heb ik het idee dat ik me hiermee 'in toom' hou.
Als ik kleingeld bij heb, neem ik vaak salade en soep bij de lunch, dan sla ik de koekjes over.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:00:34 #36
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97048220
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:58 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit. Maar afgelopen tijd heb ik dus echte vreetbuien gehad, dus heb ik het idee dat ik me hiermee 'in toom' hou.
Als ik kleingeld bij heb, neem ik vaak salade en soep bij de lunch, dan sla ik de koekjes over.
oh ik bedoelde t niet als commentaar op je lijstje, meer gewoon dat ik pro boterhammen ben. minderen op boterhammen leidt bij mij altijd tot vreten... ik ben niet gemaakt voor low-carb...
Kwak
pi_97048416
Poeh, ik zit eens oude foto's met nieuwe te vergelijken, goede motivatie is dat. Typische voor en na, maar dan verkeerdom. :+
Ik heb laatst ook bikinifoto's gemaakt, gewoon om het verschil straks te kunnen zien. :Y)
Everything has changed
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:06:05 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97048530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:03 schreef Mini. het volgende:
Poeh, ik zit eens oude foto's met nieuwe te vergelijken, goede motivatie is dat. Typische voor en na, maar dan verkeerdom. :+
Ik heb laatst ook bikinifoto's gemaakt, gewoon om het verschil straks te kunnen zien. :Y)
Ik kan het vragen maar het komt vast niet
pi_97048890
quote:
6s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:06 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ik kan het vragen maar het komt vast niet
:D
Dat zijn de motivatiefoto's, voor niemand anders dan mezelf. :6

De gewone voor en na staan wel op Facebook, btw.
Everything has changed
pi_97049513
Hoe staat het trouwens met 11 juni, behalve dat we geen idee hebben wat het weer zal gaan doen?
pi_97049778
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe staat het trouwens met 11 juni, behalve dat we geen idee hebben wat het weer zal gaan doen?
Dan ben ik aan het fietsen! B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97049797
Poe, ik ben moe! Merk wel dat dat sporten veel energie verbruikt, ik val bijna iedere avond om 10 uur op de bank in slaap!

Mini, ik heb ook motivatiefoto's gemaakt, lijkt me leuk om later te vergelijken. Ben je veel afgevallen dan?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_97049812
Mo had die avond een andere afspraak en het zou misschien verzet worden naar de 25e maar het is geloof ik nog niet helemaal duidelijk of dat de nieuwe datum wordt en/of er toch iets gebeurt op de 11e. Oh, en Anna is niet de zus van Ewelina en ook niet de vader van Kwak. Tot zover de update van Facebook.
Everything has changed
pi_97049990
Thx voor de update mini! Wat ben ik toch eigenwijs zonder fb!
25e is een dag voor mn verjaardag!
pi_97050089
Hoop nieuwe mensen, leuk!
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:33:25 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97050090
Heb best veel 'dik' foto's... Dat motiveert wel om tijdens een snaaibui te stoppen :D

Wij gaan hopelijk wel trouwen op 2-2-2012 maar dan heeft de ploeg waar mijn aanstaande in zit, late dienst... Heb helemaal geen zin om de datum te veranderen om zijn ploeg...
pi_97050100
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:29 schreef Novem het volgende:
Poe, ik ben moe! Merk wel dat dat sporten veel energie verbruikt, ik val bijna iedere avond om 10 uur op de bank in slaap!

Mini, ik heb ook motivatiefoto's gemaakt, lijkt me leuk om later te vergelijken. Ben je veel afgevallen dan?
Ik wás veel afgevallen, 5 jaar geleden, en dat zit er nu weer aan. Op dit moment zijn de nieuwe foto's dus juist slechter. Maar de vorige keer had ik niet echt duidelijke voor-foto's, en die heb ik nu expres wel gemaakt want het leek me inderdaad wel leuk om het straks echt goed te kunnen zien. :)
Everything has changed
pi_97050155
Maar je bruiloft gaat toch voor Uniek? O+
pi_97050196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb best veel 'dik' foto's... Dat motiveert wel om tijdens een snaaibui te stoppen :D

Wij gaan hopelijk wel trouwen op 2-2-2012 maar dan heeft de ploeg waar mijn aanstaande in zit, late dienst... Heb helemaal geen zin om de datum te veranderen om zijn ploeg...
Dat is mooi, dan komen ze op de receptie en kunnen ze daarna door naar het werk! B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97050220
Ik heb vrij veel dik-foto's, maar de slanke tegenhangers ontbreken nogal :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_97050371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef uniekhoorn het volgende:

Weten ze dat nu al? :o Ze kunnen zeker niet met de hele ploeg tegelijk een dagje vrij nemen? O-)
Nee maar, kan dat nu al niet meer veranderd worden?
Everything has changed
pi_97050457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ik wás veel afgevallen, 5 jaar geleden, en dat zit er nu weer aan. Op dit moment zijn de nieuwe foto's dus juist slechter. Maar de vorige keer had ik niet echt duidelijke voor-foto's, en die heb ik nu expres wel gemaakt want het leek me inderdaad wel leuk om het straks echt goed te kunnen zien. :)
Jammer dat je weer bent aangekomen, hoe komt dat als ik vragen mag? Te snel afgevallen?
Het lijkt me echt geweldig om over een jaar de oude foto's te bekijken en dan een enorm verschil te zien, wat je bereikt hebt in die tijd.
Het lijkt me sowieso wel leuk om eens slank te zijn :)
pi_97050541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:35 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb vrij veel dik-foto's, maar de slanke tegenhangers ontbreken nogal :').
Hey, je neus groeit!
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:40:29 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97050575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:37 schreef Mini. het volgende:

[..]

Weten ze dat nu al? :o Ze kunnen zeker niet met de hele ploeg tegelijk een dagje vrij nemen? O-)
Nee maar, kan dat nu al niet meer veranderd worden?
Noem een datum in 2020 en ik weet wat ze moeten werken :D

Nee maar deze datum gaat door, alleen met familie en misschien fokkers :D
pi_97050966
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hey, je neus groeit!
Ik maak alleen foto's op het moment dat ik niet tevreden ben :'). Ben wel dun geweest, maar daar zijn bijna geen pics van.
pi_97051013
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:38 schreef Novem het volgende:

[..]

Jammer dat je weer bent aangekomen, hoe komt dat als ik vragen mag? Te snel afgevallen?
Het lijkt me echt geweldig om over een jaar de oude foto's te bekijken en dan een enorm verschil te zien, wat je bereikt hebt in die tijd.
Het lijkt me sowieso wel leuk om eens slank te zijn :)
Het is er ruim vier jaar af gebleven, dus ik denk dat het niet echt met de methode te maken heeft. Ik heb een tijd in Amerika gezeten, daar zijn er toch geleidelijk een paar kilo bij geslopen. Toen vlak nadat ik terugkwam in Nederland de feestdagen en een hoop studiestress, en toen zaten binnen een paar maanden tijd de laatste 5 kilo er ook weer aan.
Dat is ook leuk ja. Je moet er niet te veel waarde aan hechten natuurlijk, maar het is wel fijn als kleren mooi staan enzo. Als ik wat kilo's kwijt ben ga ik lekker shoppen. :D
Everything has changed
pi_97051040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oeh, dus je gaat echt plannen nu? Leuk! O+
Everything has changed
pi_97051171
Volgens mij ben ik aardig afgevallen de laatste dagen, maar m'n weegschaal is stuk. ;( .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_97051194
dat dacht ik ook toen ik op mijn weegschaal ging staan :')!
Ja doei.
pi_97051207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik maak alleen foto's op het moment dat ik niet tevreden ben :'). Ben wel dun geweest, maar daar zijn bijna geen pics van.
Hou eens op met complimentenvissen.
Heb de foto van Ewelina's jurkje gezien, en je hebt een prachtig figuur. Ontkennen is niet realistisch.
pi_97051363
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hou eens op met complimentenvissen.
Heb de foto van Ewelina's jurkje gezien, en je hebt een prachtig figuur. Ontkennen is niet realistisch.
Ik ben 10 kg lichter geweest, bij dezelfde lengte. Dat noem ik dun, en daar zijn bijna geen foto's van :). Dus nee, is niet vissen naar complimenten.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:54:08 #62
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97051406
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:48 schreef Mini. het volgende:

[..]

Het is er ruim vier jaar af gebleven, dus ik denk dat het niet echt met de methode te maken heeft. Ik heb een tijd in Amerika gezeten, daar zijn er toch geleidelijk een paar kilo bij geslopen. Toen vlak nadat ik terugkwam in Nederland de feestdagen en een hoop studiestress, en toen zaten binnen een paar maanden tijd de laatste 5 kilo er ook weer aan.
Dat is ook leuk ja. Je moet er niet te veel waarde aan hechten natuurlijk, maar het is wel fijn als kleren mooi staan enzo. Als ik wat kilo's kwijt ben ga ik lekker shoppen. :D
ging bij mij bijna net zo (alleen een wat radicaler laatste deel)!

in rustig tempo 18 kilo afgevallen, toen ging mn verkering uit maar wist ik t stabiel te houden. daarna amerika (+5) al was ik er korter dan jij... en thuis stress, liefdesverdriet (alweer) (+5) depressie, stress, full-blown eetstoornis (+20). na de therapie wel wat afgevallen, maar dat inmiddels alweer aangekomen.

ik vind foto's uit 2008, mn slanke jaar, nu echt niet leuk om te zien. ik was zo mooi!
Kwak
pi_97051586
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ging bij mij bijna net zo (alleen een wat radicaler laatste deel)!

in rustig tempo 18 kilo afgevallen, toen ging mn verkering uit maar wist ik t stabiel te houden. daarna amerika (+5) al was ik er korter dan jij... en thuis stress, liefdesverdriet (alweer) (+5) depressie, stress, full-blown eetstoornis (+20). na de therapie wel wat afgevallen, maar dat inmiddels alweer aangekomen.

ik vind foto's uit 2008, mn slanke jaar, nu echt niet leuk om te zien. ik was zo mooi!
Hoe gaat het nu eigenlijk, je was er nog steeds wel mee bezig toch? Of richt je je nu vooral op stabiel blijven?
Everything has changed
pi_97051610
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:34 schreef Laureline het volgende:

[..]

Oja co, ik verspreid nu ook het evangelie van de rozemarijncrackers! Iedereen die ik ze voorschotel is er meteen verzot op. Nadeel is wel dat er inmiddels een pakje per dag doorheen gaat nu de meneer en de atelierdames ze ook hebben ontdekt. :( En ik moet speciaal naar de Jumbo of de AHXL om ze te kopen. Het lekkerst vind ik ze met ossenworst, of humus met plakjes komkommer, peper en (toch nog) zout!
Ja lekker zijn ze hè? Ik vind ze het lekkerst met eenvoudig beleg, zoals naturel roomkaas, of een beetje mayo met tomaatjes. Ik ben nu weer even over op de original crisp, die vind ik ook lekker en zijn volgens mij gezonder.

De groententempura was dus echt heel goed gelukt!! Erbij een heel licht dipsausje van rijstazijn, kikkoman, gembersiroop en een paar druppels teryakisaus. Ik had champignons, bimi, courgette, wortel. zoete paprika en ui. Ook had ik wat yakitori gemaakt, maar daar moet de volgende keer meer suiker bij, was net niet 'glibberig' genoeg.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:59:25 #65
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97051715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:57 schreef Mini. het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu eigenlijk, je was er nog steeds wel mee bezig toch? Of richt je je nu vooral op stabiel blijven?
hmm ik probeer bewust te eten, dat gaat de ene dag beter dan de andere. ik ben stabiel of aan t afvallen, dat weet ik momenteel niet echt. ben er dus ook niet zo mee bezig. heb genoeg andere dingen aan mn hoofd momenteel. alleen aankomen wil ik nu echt niet meer. dat is genoeg zo.
Kwak
pi_97051746
Klinkt super, Co :9
pi_97051800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

hmm ik probeer bewust te eten, dat gaat de ene dag beter dan de andere. ik ben stabiel of aan t afvallen, dat weet ik momenteel niet echt. ben er dus ook niet zo mee bezig. heb genoeg andere dingen aan mn hoofd momenteel. alleen aankomen wil ik nu echt niet meer. dat is genoeg zo.
Ah, okee. Klinkt als een goede instelling. :) Gezond eten is hoe dan ook veel waard, of je nou afvalt of niet.
Everything has changed
pi_97051993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:48 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat die eerste 5 kilo's er ineens ongemerkt aanzitten en zodra je niet meer in die "gezond eten/sporten flow" zit of veel stress hebt dat het moeilijk is om weer uit die dip te komen.

Ik moet best veel afvallen en ik wil dat ook graag, maar ik merk nu al dat ik aan anderen (mijn vriend bijv) zeg dat 10 kilo wel genoeg is, " laten we realistisch blijven", omdat ik bang ben dat het niet gaat lukken, of wel, maar dat ik weer aan ga komen. Vertel je het aan iedereen dat je bezig bent met afvallen?
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:04:00 #69
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97052003
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb je wel ritme ofzo?
Dat je vergeten bent om te ontbijten bv. Als je opstaat ga je lekker wat eten, dat is je ontbijt.. dat is je normale gang van zaken, normaal gesproken dus.
Waarom bij jou niet?

Als ik vrij ben dan slaap ik uit tot 8 tot 11 uur ofzo, dan onbijten
Maar als ik werk dan is het 4.45 opstaan en dan ontbijten...
pi_97052188
Zo, terug van sporten, blijf altijd langer dan ik plan! 10 minuten crosstrainer, bodycombat (1 uur), buikspieren + kleine workout met gewichten. Deaud.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:29 schreef Novem het volgende:

in het begin ben je moe maar daarna krijg je meer energie! Ik sport nu 1.4 maand :P en ik merk echt dat ik meer energie heb. Kan ook door gezonden eten komen. Of de combinatie :D
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:07:14 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97052217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb je wel ritme ofzo?
Dat je vergeten bent om te ontbijten bv. Als je opstaat ga je lekker wat eten, dat is je ontbijt.. dat is je normale gang van zaken, normaal gesproken dus.
Waarom bij jou niet?

als ik werk sta ik op, kleed me aan, pak mn tas in en maak lunch en ontbijt. dat eet ik thuis of in de trein.

als ik vrij ben en ik ben bij vrienje dan ontbijten we samen.

als ik vrij ben en in mn eentje dan ligt het eraan of ik erg lang slaap (dan voel ik mn hionger daarna vaak niet goed) en of ik met mn hoofd er voldoende bij ben. het is dus geen gewoonte op vrije dagen. dan ga ik dingen in huis doen, of even op de pc, of klusjes, of nakijken en denk ik ineens tussen de middag "shit, eten!". als ik zoals vandaag keihard zit te werken in de bieb, dan vergeet ik ook te eten... dat is altijd al zo geweest. mijn hongergevoel is niet zo goed ontwikkeld.
Kwak
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:07:24 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97052235
Ik heb de rozemarijncrackers ook gekocht, maar ik vind ze niet zo bijzonder eigenlijk.
pi_97052307
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:03 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat die eerste 5 kilo's er ineens ongemerkt aanzitten en zodra je niet meer in die "gezond eten/sporten flow" zit of veel stress hebt dat het moeilijk is om weer uit die dip te komen.

Ik moet best veel afvallen en ik wil dat ook graag, maar ik merk nu al dat ik aan anderen (mijn vriend bijv) zeg dat 10 kilo wel genoeg is, " laten we realistisch blijven", omdat ik bang ben dat het niet gaat lukken, of wel, maar dat ik weer aan ga komen. Vertel je het aan iedereen dat je bezig bent met afvallen?
Ik zou 10 kilo echt superveel vinden :D bij mij is er na 6 weken 3 kilo af, en meer spieren/minder vet. Nog 3 kilo eraf en ik ben bij, nog 5 en super blij. Maar als het niet gaat dan gaan het niet, zo ben ik ook wel weer :')

Hoe veel weeg je nu eigenlijk als ik vragen mag?
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:08:31 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97052310
Als ik opsta, heb ik ook nog geen honger, maar ik eet gewoon een bak kwark voor ik de deur uitga. Gewoon, ontbijt. Onderdeel van 't dagelijkse ritueel.
pi_97052375
Oh en ewelina leuk rokje (ik schreef jorkje haha), staat je vast goed, echt jouw stijl!! Die rode vind ik ook leuk, misschien ga ik die ook wel bestellen als mijn maat er nog is.
pi_97052405
Ik heb altijd honger en ik kijk al uit naar het ontbijt als ik op bed ga... vooral als ik een green monster ga hebben :9
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:10:18 #77
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97052422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb de rozemarijncrackers ook gekocht, maar ik vind ze niet zo bijzonder eigenlijk.
vind ze niet zo lekker.

Ontbijten is niet logisch, doe het ook maar sinds 3 jaar, het went en je hebt dan ook zin.

Heb ook altijd honger dus neem altijd extra fruit en wortels mee..
En als ik moet werken dan doe ik alles al de avond ervoor, geen gestress in de ochtend
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:13:18 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97052648
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:10 schreef Perruche het volgende:
Ik heb altijd honger en ik kijk al uit naar het ontbijt als ik op bed ga... vooral als ik een green mondetr ga hebben :9
Ja heb ik precies hetzelfde.. nou lekker slapen dan weer lekker ontbijten O+
pi_97052707
Wat leuk dat jullie de bruiloft nu echt gaan plannen Uniek O+. Het is niet mogelijk dat de ploeg van je vriend wisselt met een andere ploeg?
pi_97052745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:03 schreef Novem het volgende:

[..]

Het was inderdaad ook dat ik in Amerika geen weegschaal had, dan gaat het echt ongemerkt.

Tien kilo is toch ook best veel? Hoeveel zou je dan nog meer kwijt willen? Misschien kun je gewoon eerst eens kijken hoe het je bevalt na een paar kilo en proberen of je dat stabiel kunt houden, want steeds maar verder willen is juist een manier om jojo'en in de hand te werken. Stabiel blijven vind ik moeilijker dan afvallen.
Ik vertel het wel aan mijn vriend en bijv. mijn ouders, die houden er dan ook rekening mee met eten als ik daar ben, maar voor de rest niet echt. Als het ter sprake komt wel, maar anders niet.
Everything has changed
pi_97052776
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:14 schreef Chicolate het volgende:
Wat leuk dat jullie de bruiloft nu echt gaan plannen Uniek O+. Het is niet mogelijk dat de ploeg van je vriend wisselt met een andere ploeg?
Dat maken ze maar mogelijk! unieks bruiloft gaat voor :P

ok, nighty night!
pi_97052922
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb je wel ritme ofzo?
Waarom bij jou niet?

Ik ga normaal gesproken áltijd als ik opsta eerst ontbijten, maar vandaag was ik al even even achter de computer gaan zitten voor iets en toen ben ik gewoon doorgegaan met werken, helemaal vergeten te ontbijten. Kan gebeuren toch. :)
Everything has changed
pi_97053525
Ontbijten roels! Kan niet zonder, in elk geval doordeweeks.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:09 schreef Perruche het volgende:
Oh en ewelina leuk rokje (ik schreef jorkje haha), staat je vast goed, echt jouw stijl!! Die rode vind ik ook leuk, misschien ga ik die ook wel bestellen als mijn maat er nog is.
Maat 38 past me prima. Wel met pumps :P , met plat schoeisel wordt ie bij mij wat tuttig.
pi_97053569
Ik weeg 80 kilo en best klein, dus daar moet gewoon wat van af. Ik erger me eraan als ik een leuk truitje aan heb en er een lovehandle uitsteekt en als ik ga hardlopen heb ik binnen 3 minuten last van m'n schenen, dus het is gewoon niet goed.
Ik vind mezelf er eerlijk gezegd niet zo dik uitzien, maar ik ben gewoon te zwaar. Als ik 10 kilo afval heb ik net een gezond BMI, maar ben ik nog wel chubby en ik zou graag slank/sportief zijn.
Ik denk alleen dat het doel "20 kilo afvallen" zo ongrijpbaar is. Dat is een jaar! Ik vind het nogal moeilijk te overzien, dus misschien zijn stapjes van 5 en 10 kilo toch wat realistischer.
pi_97053767
Ik ga slapen, kan m'n toetsenbord bijna niet meer zien! Bedankt voor de reacties, zal morgen wel even bijlezen :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:33:40 #86
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97053979
als ik weer in NL ben ga ik toch echt eens die crackers proberen :+
pi_97054090
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:26 schreef Novem het volgende:
Ik weeg 80 kilo en best klein, dus daar moet gewoon wat van af. Ik erger me eraan als ik een leuk truitje aan heb en er een lovehandle uitsteekt en als ik ga hardlopen heb ik binnen 3 minuten last van m'n schenen, dus het is gewoon niet goed.
Ik vind mezelf er eerlijk gezegd niet zo dik uitzien, maar ik ben gewoon te zwaar. Als ik 10 kilo afval heb ik net een gezond BMI, maar ben ik nog wel chubby en ik zou graag slank/sportief zijn.
Ik denk alleen dat het doel "20 kilo afvallen" zo ongrijpbaar is. Dat is een jaar! Ik vind het nogal moeilijk te overzien, dus misschien zijn stapjes van 5 en 10 kilo toch wat realistischer.
Ik zou gewoon beginnen en kijken hoe het je afgaat. :)
Everything has changed
pi_97054402
Sleepytime!
Trusten!
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:41:08 #89
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97054476
ik ben trouwens juist meer van dat ik graag net doe alsof ik nooit dik was :') dus ik heb niet echt foto's van mijn zwaarste gewicht eigenlijk.. ik vond het toen ook heel vervelend om op de foto gezet te worden en vaak verwijderde ik een foto dan later ook. ik heb juist veel meer 'dunne' foto's dus!
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:41:22 #90
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97054496
truste puff :Z
  Vis een optie? donderdag 19 mei 2011 @ 22:51:58 #91
70532 loveli
N
pi_97055153
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dat is mooi, dan komen ze op de receptie en kunnen ze daarna door naar het werk! B-)
Knetterlam werken? Oi.
quote:

Misschien? Ik neem vast vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 19 mei 2011 @ 22:57:48 #92
70532 loveli
N
pi_97055506
Welkom nieuwen :W

Van dansen krijg je mooie billen. Iedereen zou moeten danden.
crap in = crap out
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:58:48 #93
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97055565
ik dand ook erg graag ja oO<
pi_97055600
quote:

[..]

*boekt alvast een bootreisje*

:P
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 19 mei 2011 @ 22:59:26 #95
70532 loveli
N
pi_97055603
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:58 schreef Blurred86 het volgende:
ik dand ook erg graag ja oO<
Scheelt mij een edit :')
crap in = crap out
pi_97055689
M'n nieuwe mantra "minder drinken & vroeg naar bed" werkt best aardig. Nu nog een beetje rust in m'n kop krijgen. Dus trusten :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:01:54 #97
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97055745
oh Mo, mocht je nog een fatsoenlijke gratis citation manager zoeken: www.mendeley.com
beats Endnote any day!
pi_97055891
thanks!
Ja doei.
pi_97055941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:57 schreef loveli het volgende:
Welkom nieuwen :W

Van dansen krijg je mooie billen. Iedereen zou moeten danden.
Gewoon dagelijks de radio even hard aanzetten. Shake that booty! *O* *O* *O*
pi_97056338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja lekker zijn ze hè? Ik vind ze het lekkerst met eenvoudig beleg, zoals naturel roomkaas, of een beetje mayo met tomaatjes. Ik ben nu weer even over op de original crisp, die vind ik ook lekker en zijn volgens mij gezonder.

De groententempura was dus echt heel goed gelukt!! Erbij een heel licht dipsausje van rijstazijn, kikkoman, gembersiroop en een paar druppels teryakisaus. Ik had champignons, bimi, courgette, wortel. zoete paprika en ui. Ook had ik wat yakitori gemaakt, maar daar moet de volgende keer meer suiker bij, was net niet 'glibberig' genoeg.
Je vergeet de plakjes knolselderij!
Tempura is echt veel te lekker, de meneer had het een hele tijd geleden voor ons gemaakt, we bléven maar eten (burp), achteraf voelde ik me alsof ik drie bakken friet ophad...Het blijft natuurlijk een soort groentekibbeling :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')