abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97021482
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1475 - Met tante Co!

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_97021513
Mogguh!

:o XM of Vik nog niet gezeurd over hoe de ander snurkt? :P

Beterschap Jagar!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_97021544
lol viz!

Trouwens ik las iets over bewaren van broccoli? Ik doe dat gewoon in de groentela van de koelkast, is dat niet goed?

Wij hebben wel een megakoelkast, zo'n amerikaans geval, dus er past tamelijk veel in.
pi_97021548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:43 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

:o XM of Vik nog niet gezeurd over hoe de ander snurkt? :P

Beterschap Jagar!
Vik zal weinig te zeuren hebben denk ik zo :P .

En ik sloot net af met een lijstje van gister:
O: brinta
T: koffie met melk, frambozenyoghurt
L: 2 boterhammen gekookte worst
T: gele kiwi, flinke hand amandelen
T: zuurtje, automatenchocolademelk
D: valess grieks geval, aardappelen, broccoli
T: stuk of 5 bonbonnetjes (damn, waarom haal ik het in huis :') )

Vandaag zal grotendeels hetzelfde zijn (hopelijk minus de chocolade), alleen D weet ik nog niet. Eet bij la mama en waarschijnlijk wordt het een diepvries-magnetronmaaltijd van een soort tafeltje-dekje. Ach ja.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:46:08 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97021569
Mogge...
Poging doen tot hardlopen, zie er tegenop, raar is dat toch?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97021592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Mogge...
Poging doen tot hardlopen, zie er tegenop, raar is dat toch?
Mwah, had ik ook wel es als ik ging sporten, maar zodra ik bezig was voelde het dan wel lekker, dus gewoon even negeren dat je er tegenop ziet ;) :*
pi_97021594
Lijstjesdump

O: bakje bulgaarse yoghurt met een klein banaantje er door heen
T: boterham appelstroop
L: 2 boterhammen slankie sambal, soepje
T: bakje aardbeien, hand nootjes
T: boterham appelstroop
D: ? eet bij vrienden :)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_97021633
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_97021736
:6
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_97021769
Gisteren:
O: gekookt eitje, 2 rozemarijncrackers met filet Américain
L: restje van het paprika/gehakt prutje op een meergranen pistoletje
T: volle kwark met citroensap en diepvriesfruit
S: hardlopen 7km
T: wodka, gemengde nootjes
D: Met ui gewokte snijboontjes, 2x vegetarische Toscaanse carré
T: citroendropijsje

Vandaag:
O: gekookt eitje, 2x wasa original crispcrackers met gerookte kip
L: meergranen pistoletje met 30+ kaas en tomaat
D: groententempura, yakitori, rijst
T: B&J
pi_97021806
Hoi. Essay ;(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? donderdag 19 mei 2011 @ 09:57:41 #12
70532 loveli
N
pi_97021858
:O
crap in = crap out
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:58:56 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97021883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D.

Shoppen :9. XM is nu een jurkje aan t passen bij Steps :)
Niet meer actief op Fok!
pi_97021911
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:D.

Shoppen :9. XM is nu een jurkje aan t passen bij Steps :)
Welke?
pi_97021928
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:54 schreef conleche het volgende:
Gisteren:
O: gekookt eitje, 2 rozemarijncrackers met filet Américain
L: restje van het paprika/gehakt prutje op een meergranen pistoletje
T: volle kwark met citroensap en diepvriesfruit
S: hardlopen 7km
D: Met ui gewokte snijboontjes, 2x vegetarische Toscaanse carré
T: citroendropijsje

Vandaag:
O: gekookt eitje, 2x wasa original crispcrackers met gerookte kip
L: meergranen pistoletje met 30+ kaas en tomaat
D: groententempura, yakitori, rijst
T: B&J

Zijn die ook lekker? Gister de Griekse rondo (?) gegeten (best oké!), de Toscaanse liggen nog in de vriezer. Lang leve de bonus :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_97021943
O+ en op nog een huis gereageerd O+
Ja doei.
pi_97022052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

En ik sloot net af met een lijstje van gister:
O: brinta
T: koffie met melk, frambozenyoghurt
L: 2 boterhammen gekookte worst
T: gele kiwi, flinke hand amandelen
T: zuurtje, automatenchocolademelk
D: valess grieks geval, aardappelen, broccoli
T: stuk of 5 bonbonnetjes (damn, waarom haal ik het in huis :') )

Vandaag zal grotendeels hetzelfde zijn (hopelijk minus de chocolade), alleen D weet ik nog niet. Eet bij la mama en waarschijnlijk wordt het een diepvries-magnetronmaaltijd van een soort tafeltje-dekje. Ach ja.
Min de chocolade is het een prima lijstje toch?

MarMar, ik moet even kwijt hoe knap ik het vind dat je je dieet zo goed volhoud. Echt bijna nooit zie ik troep op jouw lijstjes, thumbs up! Hoe is het trouwens met je man?
pi_97022089
Tsss, krijg ik van Coco een trap onder m'n reet op feestboek. :D

Mooi huisje Mo, volgens mij krijg je al echt de kriebels niet?
pi_97022106
planning:

T: banaan
B: 30 minuten wandelen
O: bak vruchtenyoghurt met allbran
T: boterham met ham, kaas en komkommer, paar druiven
L: restje bonenprut met courgette, aubergine en chorizo en rucola, wat brood
T: appel
D: 3 gangen met alcohol op een feestje, als ik het red om daarheen te gaan

Daarna de duutser ophalen, om elf of 12 uur..
pi_97022127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zijn die ook lekker? Gister de Griekse rondo (?) gegeten (best oké!), de Toscaanse liggen nog in de vriezer. Lang leve de bonus :P .
Ik vind die Toscaanse één van de lekkerste. :) Fijn dat ze niet proberen om vlees na te maken.
Wij hadden gisteren de spinazie-kaasrondo, die was ook wel lekker. Hoe is die Griekse?

[/AH-vegadingen]
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_97022138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja, ik vond de Toscaanse carré lekkerder dan de spinazie/kaas burger die ik ook had geprobeerd.
pi_97022154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:55 schreef Ewelina het volgende:
Hoi. Essay ;(
Goed aan de slag jij!

Collega is weer terug, dus ik kan duimen draaien...

Oh en mn bestelling rokje stond in een grote doos in de gang!
pi_97022155
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
Twee fornuizen. O+
Everything has changed
pi_97022160
quote:
11s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:08 schreef Mini. het volgende:

[..]

Twee fornuizen. O+
ja hè? O+ :o
Ja doei.
pi_97022175
Huisje ziet er wel leuk uit Mo, lekker fris en goed onderhouden lijkt me.

Mijn lijstje is:
O: 1,5 gekookt ei, banaan
T: 200 gr rauwkost met dressing , appel
L: pistoletje kaas met dingen, nader te bepalen hoeveelheid en soort soep
T: 200 gr rauwkost met dressing (huhu)
D: salade (eikenbladsla, olijven, spekjes, avocado denk ik)
S: bodycombat
T: rabarber. En nu Echt.

Weet iemand trouwens of ik tuinboontjes kan invriezen als ik ze dop? moet ik ze dan blancheren eerst?
pi_97022176
quote:
11s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:08 schreef Mini. het volgende:

[..]

Twee fornuizen. O+
Als je de één niet hebt schoongemaakt kook je gewoon op de andere :')
pi_97022190
OK, dat zegt wel weer eea over mijn capaciteiten als huisvrouw/kok. :')
pi_97022198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:09 schreef Perruche het volgende:

Weet iemand trouwens of ik tuinboontjes kan invriezen als ik ze dop? moet ik ze dan blancheren eerst?
Ik denk dat je ze moet blancheren!
pi_97022209
Oh en van de vegadingen ben ik erg benieuwd naar Seitan, wil het graag weer eens proberen. Heb het een keer in Italie gegeten en toen was het wel lekker :)
  Vis een optie? donderdag 19 mei 2011 @ 10:10:24 #30
70532 loveli
N
pi_97022210
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:09 schreef Perruche het volgende:
Bonduelle blancheert ze eerst.
crap in = crap out
pi_97022213
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:06 schreef V1z0R het volgende:
Tsss, krijg ik van Coco een trap onder m'n reet op feestboek. :D
Hihi, ik logde ook snel uit zodat ik er geen terug zou krijgen :P
pi_97022252
En hai iedereen!

Vandaag houd ik mijn eten wel binnen O+ De weegschaal tikte vanmorgen de 63 kilo aan (da's dan 4 kilo afgevallen sinds een week of 3, 4). Maar een deel ervan zal wel 'nep' zijn; vocht enzo.

XM & Vik lekker aan het winkelen hier? Nice :)
pi_97022266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Bonduelle blancheert ze eerst.
ik wil ze lekkerder dan die van bonduelle. Beetje dom, ik heb veel groente ingeslagen bij de winkel maar niet gerealiseerd dat ik deze week weinig thuis zou zijn en weinig tijd zou hebben om te koken. Dus nu liggen er nog heerlijke tomaatjes, rabarber een avocado, een venkel, tuinboontjes op me te wachten. Nou ja. Alles op voor zaterdagmiddag :P

Maar die avocado vanavond, rabarber ook vanavond, morgen en zaterdag (gewoon tussendoor). Avocado gaat vanavond de helft en morgen de helft op brood voor mijn O. Tuinboontjes doppen en in de vriezer. Venkel vrijdag avond denk ik, met een stukje vis.
pi_97022271
Oh maar thanks voor de antwoorden dames!!
pi_97022276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
Open haard O+
pi_97022297
oh, en ik durf dus gewoon niet op de weegschaal te gaan staan hè? :') Voorlopig kijk ik gewoon naar hoe los m'n kleding gaat zitten (en dat doet 't al *O* *) dus wil me niet weer op gewicht gaan fixeren :Y )
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 19 mei 2011 @ 10:14:26 #37
70532 loveli
N
pi_97022298
Winkelen in Maastricht O+ Heb ik m'n eerste 'echte' paar schoenen gekocht in '97 of '98, nu zijn ze een beetje bijna op.
crap in = crap out
pi_97022305
tuinboontjes... O+
pi_97022385
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:14 schreef Jagärtrut het volgende:
tuinboontjes... O+
Ja dat dacht ik ook! De eerste van het seizoen, biologisch en ze waren maar 2 euro voor 1.5 kilo (ongedopt). maar nu kan ik er niet van genieten ;( nou ja beter bewaar ik ze voor als ik terug kom uit Londen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:21:38 #40
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97022480
die toscaanse carre's zijn lekker ja O+
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_97022946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

MarMar, ik moet even kwijt hoe knap ik het vind dat je je dieet zo goed volhoud. Echt bijna nooit zie ik troep op jouw lijstjes, thumbs up! Hoe is het trouwens met je man?
Dank je wel!!! Ik vind eigenlijk fruit ook het lekkerste wat er is, doe je me veel meer een plezier mee dan koekjes of iets..
En het is een beetje zelfbescherming, ik moest echt wel afkicken van de zoete hapjes en ik wil dat niet opnieuw. Bovendien is mijn spiegelbeeld wel een hele grote stimulator ;)
Verder zit het gewoon in mijn karakter, als ik echt iets wil bereiken, dan ga ik door tot ik het heb. En als er dan ook nog een handjevol mensen zegt dat ik er niet op moet rekenen dat ik weer zo slank word als voordat ik kindjes had, zet ik nog harder door ;)

Koppigheid, discipline == potato poteto, ik heb het vaker gezegd ;)

Manlief is wel een beetje sad, maar ook opgelucht. Voelt zich sterk doordat hij eindelijk de waarheid eens gezegd heeft en de grens getrokken heeft. Erkent nu eindelijk ook voor zichzelf dat het niet heel makkelijk was als kind to say the least. Dingen waar hij zich verantwoordelijk voor voelde van kinds af aan, dat valt nu van hem af.
Ik ben reuze trots op hem, sowieso dat hij als zo'n mooi mens uit zo'n jeugd gekomen is en dat hij nu zijn grens durft en kan stellen.
Nu hopen dat er vanavond bij de finish van de avondvierdaagse geen drama komt met een bezopen opa.. maar genoeg mensen ingeschakeld die hem dan wel even op afstand kunnen houden, de kinderen gaan er in elk geval geen last van krijgen, daar zorgen we wel voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97023022
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja hoor, ik ben verder ook wel tevreden :Y . Ik heb ook weinig behoefte aan slechte dingen, maar als ik eenmaal 1 chocolaatje eet, volgen er meer :+ .

edit: mijn "ach ja" sloeg meer op de diepvries-magnetronmaaltijd. Die vind ik over het algemeen niet zo denderend lekker.

[ Bericht 8% gewijzigd door Phaidra op 19-05-2011 10:55:14 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_97023110
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97023180
ahw, niet tof!
pi_97023229
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:07 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ik vind die Toscaanse één van de lekkerste. :) Fijn dat ze niet proberen om vlees na te maken.
Wij hadden gisteren de spinazie-kaasrondo, die was ook wel lekker. Hoe is die Griekse?

[/AH-vegadingen]
Ik ben benieuwd dan! Ik vond de Griekse ook erg lekker, idd fijn dat het niet vlezig gemaakt wordt. De spinazie-kaasrondo heb ik volgens mij nog nooit geprobeerd.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:47:59 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97023293
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
SPOILER
wat lullig idd. Maar ik moet ook meteen denken aan wat hij tegen jou zei vorige week :X
Niet meer actief op Fok!
pi_97023411
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
SPOILER
Dat is idd sneu! En ik betwijfel of het beter wordt als je door dit soort ervaringen zo onzeker gemaakt wordt...

Marmar, ^O^ voor je man! Hoewel de situaties absoluut niet te vergelijken zijn, weet ik hoe lastig het is om tegenover je ouders grenzen te stellen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:52:46 #48
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97023432
MarMar, inderdaad ontzettend goed!! _O_

7 km met 10.9 km/uur.. volgend doel: 11 km/uur :P
Maar zaterdag eerst 25 km wandelen O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97023475
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat lullig idd. Maar ik moet ook meteen denken aan wat hij tegen jou zei vorige week :X
Ja het is een idioot op dat gebied.
Maar het is dus de tweede keer en ze moeten wel goed om te tafel zitten en een plan maken als iets niet goed gaat vind ik.
En ze zijn al bezig met uitvinden wat voor steekje er precies los zit bij hem.

Mooi gezin zijn we zo bij elkaar :')
pi_97023737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

Manlief is wel een beetje sad, maar ook opgelucht. Voelt zich sterk doordat hij eindelijk de waarheid eens gezegd heeft en de grens getrokken heeft. Erkent nu eindelijk ook voor zichzelf dat het niet heel makkelijk was als kind to say the least. Dingen waar hij zich verantwoordelijk voor voelde van kinds af aan, dat valt nu van hem af.
Ik ben reuze trots op hem, sowieso dat hij als zo'n mooi mens uit zo'n jeugd gekomen is en dat hij nu zijn grens durft en kan stellen.
Nu hopen dat er vanavond bij de finish van de avondvierdaagse geen drama komt met een bezopen opa.. maar genoeg mensen ingeschakeld die hem dan wel even op afstand kunnen houden, de kinderen gaan er in elk geval geen last van krijgen, daar zorgen we wel voor.

SPOILER
Ik zie hetzelfde wel een beetje bij mijn vriend (wel andere problemen), het is niet makkelijk om met de problemen van je ouders om te gaan. Je blijft proberen om goed met ze om te gaan, alleen al voor hun, maar sommige ouders maken dat wel heel moeilijk. Nog afgezien van het feit dat je voor jezelf ook alles mist dat andere mensen wel bij hun ouders vinden (steun, een luisterend oor, wijze raad). Jammer dat afkappen de enige optie is, maar hij verdient het om ook aan zichzelf te denken.
Het is inderdaad een wonder dat er soms toch nog zulke leuke mensen uit slechte ouders komen. Fijn dat jij dat in elk geval inziet, zeg dat maar vaak tegen hem. O+
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')