abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96990722
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1474 - Met tante Co!

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Kwak
  Vis een optie? woensdag 18 mei 2011 @ 15:04:07 #2
70532 loveli
N
pi_96990807
sorry, ik had dit nog niet eerder nieuwe stijl gedaan... nu is de titiel t zelfde gebleven...

quote:
11s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja. Dat vind ik enorm harteloos. Damn.
nou ja, ik zeg er toch bij dat ik als ik zo'n katje zie ik er ook alles aan zou doen om m te helpen? ws. zou dat betekenen doos, dekentje en zodra ik tijd heb naar t asiel ermee. ik zou ws. niet aan de dierambulance denken.

alleen als ik er rationeel naar kijk vind ik t overdreven om er een dierenambu voor te bellen... die zou ik ook niet bellen voor een uit t nestje gevallen vogel, of een door zn moeder verstoten kitten in een eigen nestje thuis.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:57 schreef conleche het volgende:
Ik zag gisteren trouwens ook iets naars. Er was een dode duif op de stoep. Geen idee wat er mee gebeurd was, maar haar mannetje zat er heel zielig bij. Af en toe een beetje porren om haar weer tot leven te wekken, maar hij had geen bijzondere Jezus-gaven, dus dat wilde niet erg lukken.

Later bedacht ik dat het paartijd is en dat gaat er meestal nogal ruig aan toe. Dus ik denk dat hij haar heeft doodgeneukt. Maar toch . Hij zal dat vast niet zo bedoeld hebben. ;(
dat soort dingen vind ik dus wel heel zielig om te zien. word ik ook heel sad van, maar vooral omdat ik het zelf dan projecteer op menselijke relaties en gevoelens.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Overigens: aantal mensen >>> aantal kitties ;) Er zijn zát mensen op de wereld, ook in opvanghuizen en dergelijke, maar als een baby is afgestoten door de moeder en wordt achtergelaten in een kliko ofzo dan doen we daar ook wat aan. Natuur had zn werk prima kunnen doen. Recht op leven enzo.

En ik weet, Kwak, je bent het hier niet mee eens. Maar goed, dit is (beetje kort door de bocht, maar ben niet zo genuanceerd vandaag :') ) mijn visie --> alle leven is waardevol. Dat we in een mens-gecentreerde wereld leven verandert daar imo niks aan.
sorry, in mijn visie gaat de mens wel een aantal stappen voor/boven een dier. ik vreet ook lammetjes en biggen en kuikens die speciaal voor mij doodgemaakt worden. dat we katten toevallig als huisdier houden betekent nog niet dat ik vind dat je ze gelijk moet stellen aan een mens. tuurlijk vind ik zwerfkatjes zielig als ik ze zie op vakantie. maar ik zou nooit een zwerfkat meenemen. wel een abandoned baby.
Kwak
  Vis een optie? woensdag 18 mei 2011 @ 15:06:00 #4
70532 loveli
N
pi_96990814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:01 schreef kwakz0r het volgende:
...die zou ik ook niet bellen voor een uit t nestje gevallen vogel...
'Ik heb een jong vogeltje gevonden'
crap in = crap out
pi_96990853
Kwak, ik ben het wel met je eens hoor!
Maar ik hou dan ook niet zo van dieren. Vind ze alleen in het wild echt leuk, verder moeten ze me maar niet te veel lastig vallen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:08:45 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96990915
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:05 schreef kwakz0r het volgende:
sorry, ik had dit nog niet eerder nieuwe stijl gedaan... nu is de titiel t zelfde gebleven...

[..]

sorry, in mijn visie gaat de mens wel een aantal stappen voor/boven een dier. ik vreet ook lammetjes en biggen en kuikens die speciaal voor mij doodgemaakt worden. dat we katten toevallig als huisdier houden betekent nog niet dat ik vind dat je ze gelijk moet stellen aan een mens. tuurlijk vind ik zwerfkatjes zielig als ik ze zie op vakantie. maar ik zou nooit een zwerfkat meenemen. wel een abandoned baby.
Nja ik was idd een beetje kort door de bocht. Gaarheid enzo :')

Maar ik meende in principe wel wat ik zei over echt op leven enzo. Dieren eten heb ik dan weer geen probleem mee, dieren eten ook dieren :+

Nouja laten we zo zeggen: als je mogelijkheid hebt om lijden te verminderen door een simpele actie (zoals dierenambulance bellen), zie ik geen reden om dat niet te doen.

Blaat.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:10:24 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96990976
Co :')
Niet meer actief op Fok!
pi_96990993
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja, ik zeg er toch bij dat ik als ik zo'n katje zie ik er ook alles aan zou doen om m te helpen? ws. zou dat betekenen doos, dekentje en zodra ik tijd heb naar t asiel ermee. ik zou ws. niet aan de dierambulance denken.

alleen als ik er rationeel naar kijk vind ik t overdreven om er een dierenambu voor te bellen... die zou ik ook niet bellen voor een uit t nestje gevallen vogel, of een door zn moeder verstoten kitten in een eigen nestje thuis.

Ja maar kittens hebben heel veel melk nodig, iedere twee uur of zo en als jij zou wachten tot je tijd hebt om naar een asiel te gaan is het misschien al te laat. Mensen van de dierenambulance weten wat ze doen en als je belt en ze zeggen dat je het naar het asiel moet brengen kan je het alsnog doen.

Ik heb een keer een klein aangelopen kitten met de fles grootgebracht. Dat was nog geen sinecure, moest er een paar x voor uit bed 's nachts. Maar ze heeft het wel gered. Het kreng woont nog steeds in Belgie en haat me nu, want het was een wilde kat die nooit helemaal tam is geworden. Maar goed. Het leeft. :P

En ik heb de brandweer eens gebeld om een uit de dakgoot gevallen zwaluw weer in de dakgoot te leggen. Toen hebben ze me uitgelachen. :( Ik heb het toen zelf naar het bovenste balkon gebracht in de hoop dat de moeder het daar zou voeden, maar dat gebeurde niet en toen had ik het eigenlijk moeten doden, maar ik kon het echt niet. "Gelukkig" ging het toen vrij snel zelf dood.
pi_96991026
omdat de ambulance en de opvang erg veel geld kosten relatief gezien, en dat vind ik het in dit geval maatschappelijk niet waard, rationeel gezien. nogmaals: als ik er zelf een in mn tuin vind dan vind ik m ook cute en zielig en zou ik m mee naar binnen nemen als er niet een mama kat in de buurt is.
Kwak
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:12:31 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96991044
Is Co alweer tante geworden? Die zus van jou windt er geen doekjes om :o

nog drie kwartier *O*
Niet meer actief op Fok!
pi_96991058
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:12 schreef kwakz0r het volgende:
omdat de ambulance en de opvang erg veel geld kosten relatief gezien, en dat vind ik het in dit geval maatschappelijk niet waard, rationeel gezien. nogmaals: als ik er zelf een in mn tuin vind dan vind ik m ook cute en zielig en zou ik m mee naar binnen nemen als er niet een mama kat in de buurt is.
Wat is dat nu voor redenatie. Die ambulance is daar toch voor? Daarom wordt er geld aan gespendeerd, zodat ze dieren kunnen redden!
pi_96991081
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:12 schreef Viking84 het volgende:
Is Co alweer tante geworden? Die zus van jou windt er geen doekjes om :o

nog drie kwartier *O*
Ha! Nog een naamtopic!! Ik ga ze sparen! (8>
pi_96991112
Heej, nageboorte is ook een geboorte toch? :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:14:16 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96991117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja maar kittens hebben heel veel melk nodig, iedere twee uur of zo en als jij zou wachten tot je tijd hebt om naar een asiel te gaan is het misschien al te laat. Mensen van de dierenambulance weten wat ze doen en als je belt en ze zeggen dat je het naar het asiel moet brengen kan je het alsnog doen.

Ik heb een keer een klein aangelopen kitten met de fles grootgebracht. Dat was nog geen sinecure, moest er een paar x voor uit bed 's nachts. Maar ze heeft het wel gered. Het kreng woont nog steeds in Belgie en haat me nu, want het was een wilde kat die nooit helemaal tam is geworden. Maar goed. Het leeft. :P

En ik heb de brandweer eens gebeld om een uit de dakgoot gevallen zwaluw weer in de dakgoot te leggen. Toen hebben ze me uitgelachen. :( Ik heb het toen zelf naar het bovenste balkon gebracht in de hoop dat de moeder het daar zou voeden, maar dat gebeurde niet en toen had ik het eigenlijk moeten doden, maar ik kon het echt niet. "Gelukkig" ging het toen vrij snel zelf dood.
mn opa kreeg een keer een nest jonge zwaluwen op zn hoofd toen in mijn toenmalige babykamer een isolatieplaat lostrok om te vervangen... zielig, maar in the bigger scheme of things...

ik zou idd. als kattenhater niet weten dat een kitten zo vaak melk moet. maar me dunkt dat dat beestje wel laat merken dat t niet goed gaat door of hard te piepen of stil te worden, en dan zou ik ws. wel een dierenarts of t asiel om raad hebben gebeld hoor ;)
Kwak
  Vis een optie? woensdag 18 mei 2011 @ 15:16:00 #15
70532 loveli
N
pi_96991188
Kosten vallen toch wel mee? Veel vrijwilligerswerk, die bus hebben ze toch al, dus laat ze 'em maar gebruiken.
crap in = crap out
pi_96991278
Dieren O+!
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:18:49 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96991311
lamaar. ik ben gewoon geen dierenliefhebber en dat snappen veel mensen toch niet.

jullie hebben ook wel een punt hoor. maar wat ik alleen maar ooit begon te zeggen is dat ik in eerste instantie denk "gotgot, is dat nou nodig, de dierenambu voor een kitten?". als ik ooit een kitten in mn tuin vind zal ik de dierenambulance wel bellen, ook al denk ik "nou ja, is dat nou nodig".

t is niet alsof ik een politieke strijd voer tegen de dierenambulance en dierenasiels...
Kwak
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:19:55 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96991357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:16 schreef loveli het volgende:
Kosten vallen toch wel mee? Veel vrijwilligerswerk, die bus hebben ze toch al, dus laat ze 'em maar gebruiken.
:Y Volgens mij nagenoeg alleen maar vrijwilligers? De vriend van mijn mams rijdt met zo'n bus.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:20:46 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96991390
Katten O+ .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:22:07 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96991449
@Kwak. Snap het wel. Snap alleen niet dat mensen, dieren extra pijn toebrengen. Eten is eigenlijk ook niet zo top. Maar extra pijn toebrengen, daar begrijp ik helemaal niets van.
Worry is a misuse of imagination
pi_96991520
Oei, het is maar goed dat je die post over de maatschappelijke kosten hebt weggeedit, want ik zat hier te koken op m'n stoeltje.
pi_96991525
Oh, ik had XM en Vik nog niet heel veel plezier in Maastricht gewenst! Bij deze!

lijstje
O: kwark, bosbessen, frambozen en havermout
T: kleine gevulde koek
T: wortels en cherry-tomaten
L: 2 boterhammen pindakaas
T: 1 boterham appelstroop
S: evy les 17
B: buikspieroefeningen en squats
D: ik eet alleen, dus dat moet ik nog even bedenken...
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:24:11 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96991539
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:22 schreef Probability het volgende:
@Kwak. Snap het wel. Snap alleen niet dat mensen, dieren extra pijn toebrengen. Eten is eigenlijk ook niet zo top. Maar extra pijn toebrengen, daar begrijp ik helemaal niets van.
heb ik dat ergens gezegd dat ik dat zou doen?? en eten, tsja, t simpele feit is dat ik geboren ben als mens en niet als braadkip. daar ben ik erg blij mee, maar het weerhoudt me er niet van om gebruik te maken van t feit dat er braadkippen zijn.
Kwak
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:25:10 #25
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96991588
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef conleche het volgende:
Oei, het is maar goed dat je die post over de maatschappelijke kosten hebt weggeedit, want ik zat hier te koken op m'n stoeltje.
die heb ik weggehaald toen ik las hoe de dierenambulance werkt. nieuwe feiten betekent nieuwe mening. /pragmatisch
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')