nou ja, ik zeg er toch bij dat ik als ik zo'n katje zie ik er ook alles aan zou doen om m te helpen? ws. zou dat betekenen doos, dekentje en zodra ik tijd heb naar t asiel ermee. ik zou ws. niet aan de dierambulance denken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja. Dat vind ik enorm harteloos. Damn.
dat soort dingen vind ik dus wel heel zielig om te zien. word ik ook heel sad van, maar vooral omdat ik het zelf dan projecteer op menselijke relaties en gevoelens.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:57 schreef conleche het volgende:
Ik zag gisteren trouwens ook iets naars. Er was een dode duif op de stoep. Geen idee wat er mee gebeurd was, maar haar mannetje zat er heel zielig bij. Af en toe een beetje porren om haar weer tot leven te wekken, maar hij had geen bijzondere Jezus-gaven, dus dat wilde niet erg lukken.
Later bedacht ik dat het paartijd is en dat gaat er meestal nogal ruig aan toe. Dus ik denk dat hij haar heeft doodgeneukt. Maar toch . Hij zal dat vast niet zo bedoeld hebben.
sorry, in mijn visie gaat de mens wel een aantal stappen voor/boven een dier. ik vreet ook lammetjes en biggen en kuikens die speciaal voor mij doodgemaakt worden. dat we katten toevallig als huisdier houden betekent nog niet dat ik vind dat je ze gelijk moet stellen aan een mens. tuurlijk vind ik zwerfkatjes zielig als ik ze zie op vakantie. maar ik zou nooit een zwerfkat meenemen. wel een abandoned baby.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Overigens: aantal mensen >>> aantal kittiesEr zijn zát mensen op de wereld, ook in opvanghuizen en dergelijke, maar als een baby is afgestoten door de moeder en wordt achtergelaten in een kliko ofzo dan doen we daar ook wat aan. Natuur had zn werk prima kunnen doen. Recht op leven enzo.
En ik weet, Kwak, je bent het hier niet mee eens. Maar goed, dit is (beetje kort door de bocht, maar ben niet zo genuanceerd vandaag) mijn visie --> alle leven is waardevol. Dat we in een mens-gecentreerde wereld leven verandert daar imo niks aan.
'Ik heb een jong vogeltje gevonden'quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:01 schreef kwakz0r het volgende:
...die zou ik ook niet bellen voor een uit t nestje gevallen vogel...
Nja ik was idd een beetje kort door de bocht. Gaarheid enzoquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:05 schreef kwakz0r het volgende:
sorry, ik had dit nog niet eerder nieuwe stijl gedaan... nu is de titiel t zelfde gebleven...
[..]
sorry, in mijn visie gaat de mens wel een aantal stappen voor/boven een dier. ik vreet ook lammetjes en biggen en kuikens die speciaal voor mij doodgemaakt worden. dat we katten toevallig als huisdier houden betekent nog niet dat ik vind dat je ze gelijk moet stellen aan een mens. tuurlijk vind ik zwerfkatjes zielig als ik ze zie op vakantie. maar ik zou nooit een zwerfkat meenemen. wel een abandoned baby.
Ja maar kittens hebben heel veel melk nodig, iedere twee uur of zo en als jij zou wachten tot je tijd hebt om naar een asiel te gaan is het misschien al te laat. Mensen van de dierenambulance weten wat ze doen en als je belt en ze zeggen dat je het naar het asiel moet brengen kan je het alsnog doen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik zeg er toch bij dat ik als ik zo'n katje zie ik er ook alles aan zou doen om m te helpen? ws. zou dat betekenen doos, dekentje en zodra ik tijd heb naar t asiel ermee. ik zou ws. niet aan de dierambulance denken.
alleen als ik er rationeel naar kijk vind ik t overdreven om er een dierenambu voor te bellen... die zou ik ook niet bellen voor een uit t nestje gevallen vogel, of een door zn moeder verstoten kitten in een eigen nestje thuis.
Wat is dat nu voor redenatie. Die ambulance is daar toch voor? Daarom wordt er geld aan gespendeerd, zodat ze dieren kunnen redden!quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:12 schreef kwakz0r het volgende:
omdat de ambulance en de opvang erg veel geld kosten relatief gezien, en dat vind ik het in dit geval maatschappelijk niet waard, rationeel gezien. nogmaals: als ik er zelf een in mn tuin vind dan vind ik m ook cute en zielig en zou ik m mee naar binnen nemen als er niet een mama kat in de buurt is.
Ha! Nog een naamtopic!! Ik ga ze sparen!quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:12 schreef Viking84 het volgende:
Is Co alweer tante geworden? Die zus van jou windt er geen doekjes om![]()
nog drie kwartier
mn opa kreeg een keer een nest jonge zwaluwen op zn hoofd toen in mijn toenmalige babykamer een isolatieplaat lostrok om te vervangen... zielig, maar in the bigger scheme of things...quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja maar kittens hebben heel veel melk nodig, iedere twee uur of zo en als jij zou wachten tot je tijd hebt om naar een asiel te gaan is het misschien al te laat. Mensen van de dierenambulance weten wat ze doen en als je belt en ze zeggen dat je het naar het asiel moet brengen kan je het alsnog doen.
Ik heb een keer een klein aangelopen kitten met de fles grootgebracht. Dat was nog geen sinecure, moest er een paar x voor uit bed 's nachts. Maar ze heeft het wel gered. Het kreng woont nog steeds in Belgie en haat me nu, want het was een wilde kat die nooit helemaal tam is geworden. Maar goed. Het leeft.
En ik heb de brandweer eens gebeld om een uit de dakgoot gevallen zwaluw weer in de dakgoot te leggen. Toen hebben ze me uitgelachen.Ik heb het toen zelf naar het bovenste balkon gebracht in de hoop dat de moeder het daar zou voeden, maar dat gebeurde niet en toen had ik het eigenlijk moeten doden, maar ik kon het echt niet. "Gelukkig" ging het toen vrij snel zelf dood.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:16 schreef loveli het volgende:
Kosten vallen toch wel mee? Veel vrijwilligerswerk, die bus hebben ze toch al, dus laat ze 'em maar gebruiken.
heb ik dat ergens gezegd dat ik dat zou doen?? en eten, tsja, t simpele feit is dat ik geboren ben als mens en niet als braadkip. daar ben ik erg blij mee, maar het weerhoudt me er niet van om gebruik te maken van t feit dat er braadkippen zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:22 schreef Probability het volgende:
@Kwak. Snap het wel. Snap alleen niet dat mensen, dieren extra pijn toebrengen. Eten is eigenlijk ook niet zo top. Maar extra pijn toebrengen, daar begrijp ik helemaal niets van.
die heb ik weggehaald toen ik las hoe de dierenambulance werkt. nieuwe feiten betekent nieuwe mening. /pragmatischquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef conleche het volgende:
Oei, het is maar goed dat je die post over de maatschappelijke kosten hebt weggeedit, want ik zat hier te koken op m'n stoeltje.
Ik kreeg ooit te horen: "als je niet van dieren kunt houden, dan kun je ook niet van mensen houden."quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
lamaar. ik ben gewoon geen dierenliefhebber en dat snappen veel mensen toch niet.
jullie hebben ook wel een punt hoor. maar wat ik alleen maar ooit begon te zeggen is dat ik in eerste instantie denk "gotgot, is dat nou nodig, de dierenambu voor een kitten?". als ik ooit een kitten in mn tuin vind zal ik de dierenambulance wel bellen, ook al denk ik "nou ja, is dat nou nodig".
t is niet alsof ik een politieke strijd voer tegen de dierenambulance en dierenasiels...
Ja, was niet zo gepast.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef conleche het volgende:
Oei, het is maar goed dat je die post over de maatschappelijke kosten hebt weggeedit, want ik zat hier te koken op m'n stoeltje.
*blust met koud water*quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef conleche het volgende:
Nee, die heb ik gemist. Was die ook erg?quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, was niet zo gepast.
edit, oh, je bedoelde niet de mijne?
Een analogie die verwees naar overbodige cultuursubsidie, niet echt constructief.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef conleche het volgende:
Ik vind het
[..]
Nee, die heb ik gemist. Was die ook erg?
Ik zou het asiel bellen en een bakje melk neerzetten en daarna naar mijn werk gaanquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef Novem het volgende:
Ik vind een achtergelaten kitten wel reden om te dierenambulance te bellen. Als dit geen situatie is om een dier te redden, wat is het dan wel? Als het al half dood is?
Ik denk zoals Maria; als lijden voorkomen kan worden, waarom niet?
Als je wil mag je me PM en maar eventueel pas later antwoord ivm gaar breinquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef anna82 het volgende:
Vraagje, ik heb een issue op mijn werk en heb advies nodig. Iemand die verstand heeft van precaire integriteits-issues die ik even lastig kan vallen?
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie. zoals ik al zei gign t meer om mijn oprechte verbazing dat mensen eraan denken om de dierenambulance te bellen, en dat ik (denkende dat de maatschappij voor die kosten opdraait) dat een beetje overdreven vond...quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*blust met koud water*![]()
Kwak: tuurlijk hoef je je niet te verdedigen, net zo min als ik me geroepen voel om een mega-genuanceerde intelligente betoogpost te typenMaarja, zo'n opmerking plaatsen in een topic vol dierenvrienden en aanverwante artikelen, dan vraag je wel een beetje om reactie natuurlijk
Dat zou ik echt heel bijzonder vinden! Ik zou de kat dan vrijlaten in onze binnentuin, dan vindt hij ongetwijfeld een huisje waar hij het heel fijn zou krijgen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik hou ook niet van dieren. Degene die mij een kat kado geeft, krijgt 'm weer gewoon mee naar huis.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie.
blijkbaar is t meer geaccepteerd om een hekel aan kinderen te hebben dan om niks te geven om huisdieren...
oh.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Een analogie over overbodige cultuursubsidie, niet echt constructief.
Kom maar door.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef anna82 het volgende:
Vraagje, ik heb een issue op mijn werk en heb advies nodig. Iemand die verstand heeft van precaire integriteits-issues die ik even lastig kan vallen?
Ik zou bij een kindervondeling ook de ambulance bellen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie.
blijkbaar is t meer geaccepteerd om een hekel aan kinderen te hebben dan om niks te geven om huisdieren...
Politie is prima. Tenzij het kind gewond is natuurlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou bij een kindervondeling ook de ambulance bellen.
en toch vind je t nodig om dat nog even te zeggen....quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef conleche het volgende:
[..]
oh.die was ik toen ook net begonnen met schrijven. Iets over dat ze d'r eigen zangdingetjes maar moest betalen. Dat ik dat maar kattengejank vond. Dat was weinig constructief inderdaad. Toch (G)MTA
En ik weet ook wel dat Kwak juist heel mooi kan zingen.
ik las even dat je dan ook de dierenambulance zou bellenquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou bij een kindervondeling ook de ambulance bellen.
Jaaaaaaaaaah! Gisteren was er een in de pizzeria.. oioioi wat een herrie! Maar ja, doe je niets aan hequote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als het asiel de kitten ook daadwerkelijk op zou gaan halen lijkt het me ook niet echt dieronvriendelijk :pquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zou het asiel bellen en een bakje melk neerzetten en daarna naar mijn werk gaanNooit gerealiseerd dat ik daarmee iets dieronvriendelijks zou doen.
Nee hoor! Je mag prima een hekel hebben aan katten en hondjes en weetikwat. Net als aan kinderen. Prima! Maar van beide kanten hoop ik dat als er een kind of kat halfdeaud aangetroffen wordt, ook de kindkathater even iemand/iets zal bellen die er iets mee kanquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie. zoals ik al zei gign t meer om mijn oprechte verbazing dat mensen eraan denken om de dierenambulance te bellen, en dat ik (denkende dat de maatschappij voor die kosten opdraait) dat een beetje overdreven vond...
daarna stelde ik die mening bij, omdat blijkt dat t vooral vrijwilligers zijn etc. t is niet alsof ik geen geld geef aan inzameling voor t dierenasiel enzo, dat doe ik dus wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |