abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96991589
Ik vind een achtergelaten kitten wel reden om te dierenambulance te bellen. Als dit geen situatie is om een dier te redden, wat is het dan wel? Als het al half dood is?
Ik denk zoals Maria; als lijden voorkomen kan worden, waarom niet?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_96991604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
lamaar. ik ben gewoon geen dierenliefhebber en dat snappen veel mensen toch niet.

jullie hebben ook wel een punt hoor. maar wat ik alleen maar ooit begon te zeggen is dat ik in eerste instantie denk "gotgot, is dat nou nodig, de dierenambu voor een kitten?". als ik ooit een kitten in mn tuin vind zal ik de dierenambulance wel bellen, ook al denk ik "nou ja, is dat nou nodig".

t is niet alsof ik een politieke strijd voer tegen de dierenambulance en dierenasiels...
Ik kreeg ooit te horen: "als je niet van dieren kunt houden, dan kun je ook niet van mensen houden."
Mijn antwoord was: "Ik tolereer mensen dan ook alleen maar. B-)"
Daarna bleef het stil. :D

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik hou ook niet van dieren. Degene die mij een kat kado geeft, krijgt 'm weer gewoon mee naar huis.

Niet van dieren houden, wil overigens niet zeggen dat dierenleed ok is ofzo, of dat ik ieder passerend dier een rotschop wil verkopen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? woensdag 18 mei 2011 @ 15:25:40 #28
70532 loveli
N
pi_96991621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef conleche het volgende:
Oei, het is maar goed dat je die post over de maatschappelijke kosten hebt weggeedit, want ik zat hier te koken op m'n stoeltje.
Ja, was niet zo gepast.
edit, oh, je bedoelde niet de mijne?
crap in = crap out
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:25:44 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96991626
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef conleche het volgende:
Oei, het is maar goed dat je die post over de maatschappelijke kosten hebt weggeedit, want ik zat hier te koken op m'n stoeltje.
*blust met koud water* O+

Kwak: tuurlijk hoef je je niet te verdedigen, net zo min als ik me geroepen voel om een mega-genuanceerde intelligente betoogpost te typen :+ Maarja, zo'n opmerking plaatsen in een topic vol dierenvrienden en aanverwante artikelen, dan vraag je wel een beetje om reactie natuurlijk ;)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_96991678
Vraagje, ik heb een issue op mijn werk en heb advies nodig. Iemand die verstand heeft van precaire integriteits-issues die ik even lastig kan vallen?
pi_96991684
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja, was niet zo gepast.
edit, oh, je bedoelde niet de mijne?
Nee, die heb ik gemist. Was die ook erg?
pi_96991687
Ik heb advertenties voor kattenwinkels :D

Popcorntime :7

Nah, dat je een dierenleven onder een mensen leven stelt snap ik wel. Als ik moest kiezen tussen een ander mens of een muis/koe redden weet ik het ook wel. Maar goed hoeveel moeite is het nou om de dierenambulance te bellen ;') etc.

Verder eens met maria, die verwoordt het een stuk subtieler dan ik doe ik sluit me bij haar aan.
  Vis een optie? woensdag 18 mei 2011 @ 15:27:36 #33
70532 loveli
N
pi_96991710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef conleche het volgende:
Ik vind het

[..]

Nee, die heb ik gemist. Was die ook erg?
Een analogie die verwees naar overbodige cultuursubsidie, niet echt constructief.
crap in = crap out
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:28:59 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96991775
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef Novem het volgende:
Ik vind een achtergelaten kitten wel reden om te dierenambulance te bellen. Als dit geen situatie is om een dier te redden, wat is het dan wel? Als het al half dood is?
Ik denk zoals Maria; als lijden voorkomen kan worden, waarom niet?
Ik zou het asiel bellen en een bakje melk neerzetten en daarna naar mijn werk gaan :@ Nooit gerealiseerd dat ik daarmee iets dieronvriendelijks zou doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_96991776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef anna82 het volgende:
Vraagje, ik heb een issue op mijn werk en heb advies nodig. Iemand die verstand heeft van precaire integriteits-issues die ik even lastig kan vallen?
Als je wil mag je me PM en maar eventueel pas later antwoord ivm gaar brein ;)
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:29:14 #36
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96991785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*blust met koud water* O+

Kwak: tuurlijk hoef je je niet te verdedigen, net zo min als ik me geroepen voel om een mega-genuanceerde intelligente betoogpost te typen :+ Maarja, zo'n opmerking plaatsen in een topic vol dierenvrienden en aanverwante artikelen, dan vraag je wel een beetje om reactie natuurlijk ;)
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie. zoals ik al zei gign t meer om mijn oprechte verbazing dat mensen eraan denken om de dierenambulance te bellen, en dat ik (denkende dat de maatschappij voor die kosten opdraait) dat een beetje overdreven vond...

daarna stelde ik die mening bij, omdat blijkt dat t vooral vrijwilligers zijn etc. t is niet alsof ik geen geld geef aan inzameling voor t dierenasiel enzo, dat doe ik dus wel.

blijkbaar is t meer geaccepteerd om een hekel aan kinderen te hebben dan om niks te geven om huisdieren...
Kwak
pi_96991805
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]
Maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik hou ook niet van dieren. Degene die mij een kat kado geeft, krijgt 'm weer gewoon mee naar huis.

Dat zou ik echt heel bijzonder vinden! Ik zou de kat dan vrijlaten in onze binnentuin, dan vindt hij ongetwijfeld een huisje waar hij het heel fijn zou krijgen.

Ik zit nu heel hard na te denken wie van mijn vrienden/kennissen/collega's/familie mij een kat kado zou doen :D
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:29:52 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96991806
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie.

blijkbaar is t meer geaccepteerd om een hekel aan kinderen te hebben dan om niks te geven om huisdieren...
:*
pi_96991808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Een analogie over overbodige cultuursubsidie, niet echt constructief.
oh. :@ die was ik toen ook net begonnen met schrijven. Iets over dat ze d'r eigen zangdingetjes maar moest betalen. Dat ik dat maar kattengejank vond. Dat was weinig constructief inderdaad. Toch (G)MTA

En ik weet ook wel dat Kwak juist heel mooi kan zingen. :@
  Vis een optie? woensdag 18 mei 2011 @ 15:30:23 #40
70532 loveli
N
pi_96991829
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef anna82 het volgende:
Kom maar door.
crap in = crap out
pi_96991840
O: 2 maanzaadcrackers met slankie
L: 2 volkoren boterhammen met boterhamworst, 1 volkoren boterham met slankie, en nog 1 maanzaadcracker met slankie
D: Kip met spinazie, boursain en pijnboompitten (nog niet helemaal zeker)
T: Niets, dit is al veel meer dan ik normaal eet :Y
S: Vandaag niets ;( misschien als ik op tijd thuis ben van vergadering dat ik nog wat ga doen

Zat vandaag alleen op het werk en had weinig liggen dus morgen maar weer wat ander beleg halen en vooral fruit :Y
pi_96991844
quote:

[..]

nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie.

Ik zou bij een kindervondeling ook de ambulance bellen. :+
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:31:14 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96991865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Politie is prima. Tenzij het kind gewond is natuurlijk.
  Vis een optie? woensdag 18 mei 2011 @ 15:31:47 #44
70532 loveli
N
pi_96991890
Beter dan de dierenambulance :')
crap in = crap out
pi_96991928
Ik eet dieren, èn ik vind ze lief en fijn om te aaien enzo O+
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:32:48 #46
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96991944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

oh. :@ die was ik toen ook net begonnen met schrijven. Iets over dat ze d'r eigen zangdingetjes maar moest betalen. Dat ik dat maar kattengejank vond. Dat was weinig constructief inderdaad. Toch (G)MTA

En ik weet ook wel dat Kwak juist heel mooi kan zingen. :@
en toch vind je t nodig om dat nog even te zeggen.... -O- maar bedankt voor t compliment

ik ben verdorie helemaal geen onmens.
Kwak
pi_96991946
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:30 schreef conleche het volgende:

[..]

ik las even dat je dan ook de dierenambulance zou bellen :')!
Ja doei.
pi_96991953
quote:

[..]

Jaaaaaaaaaah! Gisteren was er een in de pizzeria.. oioioi wat een herrie! Maar ja, doe je niets aan he :P als ik eventueel zelf ooit zo'n baby heb kijk ik er vast wel anders tegenaan enzo.

En over belastingcenten: overal gaat belasting naartoe. Daarom is het belastinggeld. Om geld aan dingen te kunnen spenderen waar anders nooit genoeg animo voor zou zijn. Zoals kwak's koor (wellicht, ik weet niet of jullie subsidie krijgen) en de dierenambulance, en de verslaafdenzoorg en ook kinderbijslag. Dus tjah.
pi_96991964
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zou het asiel bellen en een bakje melk neerzetten en daarna naar mijn werk gaan :@ Nooit gerealiseerd dat ik daarmee iets dieronvriendelijks zou doen.
Als het asiel de kitten ook daadwerkelijk op zou gaan halen lijkt het me ook niet echt dieronvriendelijk :p
Als iemand het beest gewoon laat liggen zonder te bellen vind ik dat wel redelijk dieronvriendelijk eigenlijk.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:34:09 #50
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96992003
quote:

[..]

nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie. zoals ik al zei gign t meer om mijn oprechte verbazing dat mensen eraan denken om de dierenambulance te bellen, en dat ik (denkende dat de maatschappij voor die kosten opdraait) dat een beetje overdreven vond...

daarna stelde ik die mening bij, omdat blijkt dat t vooral vrijwilligers zijn etc. t is niet alsof ik geen geld geef aan inzameling voor t dierenasiel enzo, dat doe ik dus wel.

Nee hoor! Je mag prima een hekel hebben aan katten en hondjes en weetikwat. Net als aan kinderen. Prima! Maar van beide kanten hoop ik dat als er een kind of kat halfdeaud aangetroffen wordt, ook de kindkathater even iemand/iets zal bellen die er iets mee kan :+

Vind ik dus iets heul anders.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')