Ik kreeg ooit te horen: "als je niet van dieren kunt houden, dan kun je ook niet van mensen houden."quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
lamaar. ik ben gewoon geen dierenliefhebber en dat snappen veel mensen toch niet.
jullie hebben ook wel een punt hoor. maar wat ik alleen maar ooit begon te zeggen is dat ik in eerste instantie denk "gotgot, is dat nou nodig, de dierenambu voor een kitten?". als ik ooit een kitten in mn tuin vind zal ik de dierenambulance wel bellen, ook al denk ik "nou ja, is dat nou nodig".
t is niet alsof ik een politieke strijd voer tegen de dierenambulance en dierenasiels...
Ja, was niet zo gepast.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef conleche het volgende:
Oei, het is maar goed dat je die post over de maatschappelijke kosten hebt weggeedit, want ik zat hier te koken op m'n stoeltje.
*blust met koud water*quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef conleche het volgende:
Oei, het is maar goed dat je die post over de maatschappelijke kosten hebt weggeedit, want ik zat hier te koken op m'n stoeltje.
Nee, die heb ik gemist. Was die ook erg?quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, was niet zo gepast.
edit, oh, je bedoelde niet de mijne?
Een analogie die verwees naar overbodige cultuursubsidie, niet echt constructief.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef conleche het volgende:
Ik vind het
[..]
Nee, die heb ik gemist. Was die ook erg?
Ik zou het asiel bellen en een bakje melk neerzetten en daarna naar mijn werk gaanquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef Novem het volgende:
Ik vind een achtergelaten kitten wel reden om te dierenambulance te bellen. Als dit geen situatie is om een dier te redden, wat is het dan wel? Als het al half dood is?
Ik denk zoals Maria; als lijden voorkomen kan worden, waarom niet?
Als je wil mag je me PM en maar eventueel pas later antwoord ivm gaar breinquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef anna82 het volgende:
Vraagje, ik heb een issue op mijn werk en heb advies nodig. Iemand die verstand heeft van precaire integriteits-issues die ik even lastig kan vallen?
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie. zoals ik al zei gign t meer om mijn oprechte verbazing dat mensen eraan denken om de dierenambulance te bellen, en dat ik (denkende dat de maatschappij voor die kosten opdraait) dat een beetje overdreven vond...quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*blust met koud water*![]()
Kwak: tuurlijk hoef je je niet te verdedigen, net zo min als ik me geroepen voel om een mega-genuanceerde intelligente betoogpost te typenMaarja, zo'n opmerking plaatsen in een topic vol dierenvrienden en aanverwante artikelen, dan vraag je wel een beetje om reactie natuurlijk
Dat zou ik echt heel bijzonder vinden! Ik zou de kat dan vrijlaten in onze binnentuin, dan vindt hij ongetwijfeld een huisje waar hij het heel fijn zou krijgen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik hou ook niet van dieren. Degene die mij een kat kado geeft, krijgt 'm weer gewoon mee naar huis.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie.
blijkbaar is t meer geaccepteerd om een hekel aan kinderen te hebben dan om niks te geven om huisdieren...
oh.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Een analogie over overbodige cultuursubsidie, niet echt constructief.
Kom maar door.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef anna82 het volgende:
Vraagje, ik heb een issue op mijn werk en heb advies nodig. Iemand die verstand heeft van precaire integriteits-issues die ik even lastig kan vallen?
Ik zou bij een kindervondeling ook de ambulance bellen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie.
blijkbaar is t meer geaccepteerd om een hekel aan kinderen te hebben dan om niks te geven om huisdieren...
Politie is prima. Tenzij het kind gewond is natuurlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou bij een kindervondeling ook de ambulance bellen.
en toch vind je t nodig om dat nog even te zeggen....quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef conleche het volgende:
[..]
oh.die was ik toen ook net begonnen met schrijven. Iets over dat ze d'r eigen zangdingetjes maar moest betalen. Dat ik dat maar kattengejank vond. Dat was weinig constructief inderdaad. Toch (G)MTA
En ik weet ook wel dat Kwak juist heel mooi kan zingen.
ik las even dat je dan ook de dierenambulance zou bellenquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou bij een kindervondeling ook de ambulance bellen.
Jaaaaaaaaaah! Gisteren was er een in de pizzeria.. oioioi wat een herrie! Maar ja, doe je niets aan hequote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als het asiel de kitten ook daadwerkelijk op zou gaan halen lijkt het me ook niet echt dieronvriendelijk :pquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zou het asiel bellen en een bakje melk neerzetten en daarna naar mijn werk gaanNooit gerealiseerd dat ik daarmee iets dieronvriendelijks zou doen.
Nee hoor! Je mag prima een hekel hebben aan katten en hondjes en weetikwat. Net als aan kinderen. Prima! Maar van beide kanten hoop ik dat als er een kind of kat halfdeaud aangetroffen wordt, ook de kindkathater even iemand/iets zal bellen die er iets mee kanquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik wist niet dat t hier zo partij voor de dieren was allemaal, dus ik hoopte op een iets mildere reactie. zoals ik al zei gign t meer om mijn oprechte verbazing dat mensen eraan denken om de dierenambulance te bellen, en dat ik (denkende dat de maatschappij voor die kosten opdraait) dat een beetje overdreven vond...
daarna stelde ik die mening bij, omdat blijkt dat t vooral vrijwilligers zijn etc. t is niet alsof ik geen geld geef aan inzameling voor t dierenasiel enzo, dat doe ik dus wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |