Ik heb er meteen maar even een reeks van gemaaktquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Bedankt voor het openen van een nieuw topic met een mooie OP
Goeie vraagquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp de populariteit van 30 Rock niet echt. Dan bedoel ik niet dat ik niet begrijp waarom men erop stemt, maar die serie lijkt totaal geen aanhang te hebben op FOK!
De 30 Rock topics lopen voor geen meter (5 seizoenen en we zijn net erg moeizaam begonnen aan topic 2) en in "Ik zoek een goede comedy, suggereer eens iets" topics zie je ook zelden of nooit iemand 30 Rock aanraden. Vanonder welke steen komen al die fans plots vandaan?
1. Ik denk dat het relatief onbekend is in Nederland en 2. ik denk dat de meeste gewoon direct alle seizoenen downloaden en dat er in een week door heen gooien.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp de populariteit van 30 Rock niet echt. Dan bedoel ik niet dat ik niet begrijp waarom men erop stemt, maar die serie lijkt totaal geen aanhang te hebben op FOK!
De 30 Rock topics lopen voor geen meter (5 seizoenen en we zijn net erg moeizaam begonnen aan topic 2) en in "Ik zoek een goede comedy, suggereer eens iets" topics zie je ook zelden of nooit iemand 30 Rock aanraden. Vanonder welke steen komen al die fans plots vandaan?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:51 schreef froebelmeister het volgende:
1 ] Scrubs - Friends
2 ] Blackadder - South Park
3 ] Fawlty Towers - 30 Rock
4 ] The Big Bang Theory - How I Met Your Mother
Bij allemaal de linker. Puur toeval.
quote:Op zondag 29 mei 2011 17:10 schreef Butterfly91 het volgende:
1 ] Scrubs - Friends
2 ] Blackadder - South Park
3 ] Fawlty Towers - 30 Rock
4 ] The Big Bang Theory - How I Met Your Mother
quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
* De Achtste Finales![]()
![]()
![]()
DE UITSLAG
1] Fawlty Towers - Community 23 - 18 minste stemmers; 41
Commentaar geven maar zelf niet stemmenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:25 schreef MacorgaZ het volgende:
The Big Nerd Theory verkiezen boven HIMYM
Stelletje socially awkward Sheldon's hier![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Geef toe, het enige leuke aan HIMYM is Neil Patrick Harris. Ted Mosby is een van de grootste kneuzen van de televisie - zelfs Sheldon heeft meer ballen dan hem.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat was ik niet van plan, maar je weet het nooit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
1 ] The Big Bang Theory - Scrubs
2 ] South Park - Fawlty Towers
Niet heel moeilijk ; Big Bang is de enige die nog verdiend te winnen.
@Lonewolf : ga je hierna ook een drama toernooi doen ipv comedy?
Okidokiquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat was ik niet van plan, maar je weet het nooit.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:31 schreef CoJackso het volgende:
Dat vind ik ook .... Scrubs vind ik een leuke serie, maar zeker niet de beste en The Big Bang Theory vind ik totaal niet bijzonder.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:13 schreef FireFox1 het volgende:
Ook niet gedacht dat dit de halve finale zal zijn. Uit protest voor de wansmaak van de users hier, zal ik niet op no.1 stemmen. Beiden series horen absoluut niet thuis in een halve finale.![]()
Ken je klassiekers.quote:
Ik weet niet wat voor humor hebt, maar die zal zeker ver te zoeken zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:05 schreef RacerDKB het volgende:
South Park of Fawlty Towers vond ik erg lastig, het is beide briljant maar totaal andere humor.
Scrubs past niet echt in het rijtje komedie, het is veel meer dan een komedie (heb alle afleveringen nu 3 keer gezien). Wat de Big Bang Theory hier doet is me helemaal niet duidelijk aangezien dat een makkelijke flauwe kutserie is
Big Bang is een flauwe kutseriequote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:07 schreef Maxxxxy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor humor hebt, maar die zal zeker ver te zoeken zijn.
tssss.. Big Bang een flauwe kutserie
Er zijn er pakweg al 10 series uit waar ik harder om kan lachenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:13 schreef MAHL het volgende:
[..]
Een heerlijke, vermakelijke, flauwe kutserie waar je heel hard om kunt lachen
Zou je me deze 10 series kunnen vertellen?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:15 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Er zijn er pakweg al 10 series uit waar ik harder om kan lachen
Community is erg leukquote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:29 schreef Maxxxxy het volgende:
[..]
Zou je me deze 10 series kunnen vertellen?![]()
Want bij The Big Bang Theory lig ik al vak in de deuk.
Dan moet ik van die andere series wel dood neervallen van het lachen
On topic: Ik vind The Big Bang Theory een erg leuke serie, maar zullen zeker wel leukere en grappige series zijn. En zou het wel leuk vinden als je er een aantal van zou kan opnoemen, want dan heb ik weer wat kijk uurtjes
Married with childrenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:29 schreef Maxxxxy het volgende:
[..]
Zou je me deze 10 series kunnen vertellen?![]()
Want bij The Big Bang Theory lig ik al vak in de deuk.
Dan moet ik van die andere series wel dood neervallen van het lachen
On topic: Ik vind The Big Bang Theory een erg leuke serie, maar zullen zeker wel leukere en grappige series zijn. En zou het wel leuk vinden als je er een aantal van zou kan opnoemen, want dan heb ik weer wat kijk uurtjes
Californication en HIMYM zijn inderdaad beter dan TBBT, of in ieder geval net zo grappig. De rest die je op noemt...vind ik niet bepaald grappiger. 30 Rock is erg leuk en had wel verdiend te winnenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:10 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Married with children
Friends
South Park
Fresh Prince
Californication
HIMYM
Everbody Loves Raymond
King Of Queens
According to Jim
Mr. Bean
And so on...
Heb net geteld, dus.....quote:
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:30 schreef feeling_sinister het volgende:
1] South Park- Scrubs
Onder protest, want Community had natuurlijk dik moeten winnen.
Wat had moeten winnen volgens jou dan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:40 schreef TheZapster het volgende:
Allebei bagger
Scubs - Southpark
Southpark dan maar omdat Scrubs wel heel slecht is.
Wat mij betreft Allo Allo. Ik ben sowieso meer van de britse humor dan de amerikaanse.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat had moeten winnen volgens jou dan?
Ok. Dat verklaart het. Smaken verschillen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:50 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Wat mij betreft Allo Allo. Ik ben sowieso meer van de britse humor dan de amerikaanse.
Generatiekloof zal misschien ook een handje helpenquote:Op woensdag 8 juni 2011 17:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ok. Dat verklaart het. Smaken verschillen.
Friends de terechte winnaar vinden en dan een opmerking over de wansmaak van anderenquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:25 schreef FireFox1 het volgende:
South Park
Maar meer omdat ik vind dat Scrubs niet mag winnen. Leuke komedie, zeker niet de "beste"
Friends was de enige terechte winnaar geweest. Ik schaam me voor de wansmaak hier op Fok![]()
Sowieso opmerkingen maken over de smaak van iemand anders.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Friends de terechte winnaar vinden en dan een opmerking over de wansmaak van anderen
Wie had volgens jou dan moeten winnen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Friends de terechte winnaar vinden en dan een opmerking over de wansmaak van anderen
Arrested Development, Seinfeld of South Park.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wie had volgens jou dan moeten winnen?
Smaken verschillenquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Arrested Development, Seinfeld of South Park.
De serie's die Scrubs heeft uitgeschakeld zijn erg polariserend (ik gok dat je vooral op Friends en The Big Bang Theory doelt), voor elke fan is er 1 die er een hekel aan heeft. Scrubs heeft zijn fans maar de meeste mensen die ik ken worden er niet warm of koud van en stemmen dus vooral tegen de andere shows.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:19 schreef MrBarros het volgende:
South Park
hoewel ik wel verbaasd ben welke comedies scrubs allemaal heeft uitgeschakeld.
En ik quote deze ook want het is schandalig dat AD eruit vloog. Iedereen die stemt zonder de serie te kijken moet zich schamen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Scrubs
Omdat ik het wel tof vind indien een reeks meer dan 1 of 2 personages heeft die ik echt kan waarderen. De meesten die hier genoemd worden als "waardige" winnaars vind ik dat absoluut niet hebben, behalve Arrested Development uiteraard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:12 schreef FrankRicard het volgende:
Scrubs
Maar Coupling had natuurlijk moeten winnen.
Alleen jammer dat hij altijd die botoxkop, waarmee hij is getrouwd, overal laat meedoen.quote:
Mwa, voor de rollen die ze krijgt doet ze het best leuk. Ze moet alleen geen serieuze rollen doen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alleen jammer dat hij altijd die botoxkop, waarmee hij is getrouwd, overal laat meedoen.
Nou kom, als Jordan is ze leuk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alleen jammer dat hij altijd die botoxkop, waarmee hij is getrouwd, overal laat meedoen.
eerste seizoenen: ja. Sinds ze die botoxkop heeft: neequote:
Alleen pre-botox (zoals hierboven ook al gezegd). Daarna was het enige leuke dat Dr. Cox er zelf ook af en toe naar refereerde dat hij het maar niets vondquote:
Dat wordt random bepaald door excel.quote:Op donderdag 9 juni 2011 00:25 schreef Madame_Paon het volgende:
De finale had tussen South Park en Fawlty Towers moeten gaan, maar die stonden tegenover elkaar in de halve finale, waardoor dat onmogelijk was (wie heeft dat bepaald?).
Maar dan ga ik toch echt voor South Park.
Het leven heeft niet stilgestaan na de jaren 70.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:15 schreef tong80 het volgende:
Fawlty Towers - All in the family
Ketters hier.
The Office europe - The Office Amercaquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Het leven heeft niet stilgestaan na de jaren 70.
Ja, maar die waren helaas al afgevallen. Als ik had moeten kiezen tussen Fawlty Towers en SP, had ik de eerste gekozen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:15 schreef tong80 het volgende:
Fawlty Towers - All in the family
Ketters hier.
Gezien de reacties op de finale, zal Fawlty Towers de enige juiste winnaar zijnquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja, maar die waren helaas al afgevallen. Als ik had moeten kiezen tussen Fawlty Towers en SP, had ik de eerste gekozen.
Ik stem hiermee in.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Gezien de reacties op de finale, zal Fawlty Towers de enige juiste winnaar zijn
Waarom verloor die dan van South Park in de halve finale? Dan zou Real eigenlijk dus ook de terechte winnaar van de Champions's League zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Gezien de reacties op de finale, zal Fawlty Towers de enige juiste winnaar zijn
Dat kon je in de halve finale. Maar het had weinig uitgemaakt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja, maar die waren helaas al afgevallen. Als ik had moeten kiezen tussen Fawlty Towers en SP, had ik de eerste gekozen.
Smaak....quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom verloor die dan van South Park in de halve finale?
Ja dûh.quote:
Ik denk dat het ook komt dat hier meer mensen South Park (beter) kennen dan Fawlty Towers. Is ook niet zo raar aangezien deze serie uit eind jaren '70 komt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja dûh.Punt is dat die reacties dus misleidend zijn en er een reden is dat Fawlty Towers niet in de finale staat en SP wel
Sowieso de smaak...ik weet dat iedereen z'n eigen smaak mag hebben, maar ik snap gewoon niet dat iemand South park of Scrubs de beste comedy tv serie ooit vinden, lol. South park is een en al gescheld terwijl Scrubs zo vreselijk overdreven is ( in mijn mening ). Arrested Development, 30 rock of zelfs Friends waren verdiender geweest. Maar over smaak valt niet te twistenquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook komt dat hier meer mensen South Park (beter) kennen dan Fawlty Towers. Is ook niet zo raar aangezien deze serie uit eind jaren '70 komt.
South Park mag eigenlijk niet eens in de schaduw van Fawlty Towers staan.
Gezien alle reacties, is humor vooral een persoonlijke smaak geblekenquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso de smaak...ik weet dat iedereen z'n eigen smaak mag hebben, maar ik snap gewoon niet dat iemand South park of Scrubs de beste comedy tv serie ooit vinden, lol. South park is een en al gescheld terwijl Scrubs zo vreselijk overdreven is ( in mijn mening ). Arrested Development, 30 rock of zelfs Friends waren verdiender geweest. Maar over smaak valt niet te twisten
Friends?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso de smaak...ik weet dat iedereen z'n eigen smaak mag hebben, maar ik snap gewoon niet dat iemand South park of Scrubs de beste comedy tv serie ooit vinden, lol. South park is een en al gescheld terwijl Scrubs zo vreselijk overdreven is ( in mijn mening ). Arrested Development, 30 rock of zelfs Friends waren verdiender geweest. Maar over smaak valt niet te twisten
Niet alles van vroeger is beterquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:29 schreef tong80 het volgende:
Intenet is dus nog steeds in de hand van de onwetende jongeren.
Niet iedereen op Fok heeft zoals jij de krijt-periode hoogstpersoonlijk meegemaaktquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:29 schreef tong80 het volgende:
Je vindt Viola Holt en Rob Scholte ook beter dan Picasso en van Gogh ?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet iedereen op Fok heeft zoals jij de krijt-periode hoogstpersoonlijk meegemaakt
quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:43 schreef Homdeck het volgende:
ik vind scholte en van gogh allebei wel redelijk, alleen ze missen beide iets...
/tong80
Blijkbaar zijn er ook genoeg onwetende opa's die menen dan Fawlty Towers anno 2011 nog steeds de beste komedie is. Als er zich iets de laatste jaren heeft ontwikkeld zijn het wel televieseries. En zeggen dat Fawlty Towers zo'n onbekende underdog is is al helemaal onzinquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:29 schreef tong80 het volgende:
Hoi.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:48 schreef fwokker het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er ook genoeg onwetende opa's die menen dan Fawlty Towers anno 2011 nog steeds de beste komedie is. Als er zich iets de laatste jaren heeft ontwikkeld zijn het wel televieseries. En zeggen dat Fawlty Towers zo'n onbekende underdog is is al helemaal onzin
quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoi.
Ik ben 28 jaar en vind Fawlty Towers anno 2011 nog steeds de beste komedie serie.
Groetjes,
FireFox1
quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:51 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
![]()
Ik ben 20 jaar en Fawlty Towers is de enige comedieserie waar ik nog steeds constant om moet lachen.
Ha opa, tijd om Arrested Development te gaan kijken en dan kan je weer een paar jaartjes mee.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoi.
Ik ben 28 jaar en vind Fawlty Towers anno 2011 nog steeds de beste komedie serie.
Groetjes,
FireFox1
Niet zo druk maken over televisie series jochie!quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:53 schreef fwokker het volgende:
[..]
Ha opa, tijd om Arrested Development te gaan kijken en dan kan je weer een paar jaartjes mee.
Als het goed is heeft iedereen eerlijk gestemd. Dat hoop ik tenminste. Die disclaimer stond niet voor niets bij elke ronde.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook komt dat hier meer mensen South Park (beter) kennen dan Fawlty Towers. Is ook niet zo raar aangezien deze serie uit eind jaren '70 komt.
South Park mag eigenlijk niet eens in de schaduw van Fawlty Towers staan.
Ja dat weet ikquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom verloor die dan van South Park in de halve finale? Dan zou Real eigenlijk dus ook de terechte winnaar van de Champions's League zijn.
Natuurlijk zijn er veel lauwe reacties op de finales. Cynisme is nou eenmaal de standaard bui van de gemiddelde internetter.
[..]
Dat kon je in de halve finale. Maar het had weinig uitgemaakt.![]()
Leg die ontwikkeling eens uit ?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:48 schreef fwokker het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er ook genoeg onwetende opa's die menen dan Fawlty Towers anno 2011 nog steeds de beste komedie is. Als er zich iets de laatste jaren heeft ontwikkeld zijn het wel televieseries.
Wat dacht je van Charlie Chaplin of Buster Keaton (maar dat is meer slapstick). Comedy Capersquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg die ontwikkeling eens uit ?
Mijn grootste comedy-held is WC Field uit 1920.
Stan Laurel en Oliver Hardy kunnen ook niet meer ?
Ik vind Chaplin zelf dus echt zo ontzettend niet grappig. Echte flauwe slapstick humor.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat dacht je van Charlie Chaplin of Buster Keaton (maar dat is meer slapstick). Comedy Capers
Zo jij bent ouder dan ik dachtquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg die ontwikkeling eens uit ?
Mijn grootste comedy-held is WC Field uit 1920.
Shit, ik was al bang dat mensen 30 series die ik niet gezien heb op gingen noemenquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:36 schreef Mike het volgende:
lol, ik denk dat juist All in the Family de eerste sitcom was die enige diepgang had. Maar dan hebben we het dus over de jaren 70.
Mja, die serie was een mijlpaal in de tv geschiedenis. Het heeft weinig zin om een betoog over diepgang in series te houden als je geen idee hebt wat er voor de jaren 90 gebeurde.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:42 schreef fwokker het volgende:
[..]
Shit, ik was al bang dat mensen 30 series die ik niet gezien heb op gingen noemen
quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:25 schreef FireFox1 het volgende:
South Park
Maar meer omdat ik vind dat Scrubs niet mag winnen. Leuke komedie, zeker niet de "beste"
Friends was de enige terechte winnaar geweest. Ik schaam me voor de wansmaak hier op Fok![]()
quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoi.
Groetjes,
FireFox1
Weet je wat ook een mijlpaal was in de tv geschiedenis? Arrested Developmentquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:50 schreef Mike het volgende:
[..]
Mja, die serie was een mijlpaal in de tv geschiedenis. Het heeft weinig zin om een betoog over diepgang in series te houden als je geen idee hebt wat er voor de jaren 90 gebeurde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: En ik zal er verder over ophouden want ik maak al veel te veel zeurposts in een niet echt discussie-topic
[ Bericht 3% gewijzigd door fwokker op 09-06-2011 20:18:02 ]
inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:54 schreef tong80 het volgende:
En eerst zeggen dat Friends de enige terechte winnaar is en vervolgens Fawlty Towers de beste komedie serie noemen klinkt ook niet echt geloofwaardig. Maar goed, er zat een dag tussen en er kan veel veranderen in een dag.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:21 schreef jimjim1983 het volgende:
lol, eerst zeggen dat friends had moeten winnen en daarna zeuren over wansmaak
Deze post zegt alles.quote:
En Soap eind jaren '70. Toevallig net een seizoen van herzien en het viel me op hoe die serie, net als All in the Family, buiten de lijntjes durft kleuren op een manier die brave series als Friends en HIMYM 30 jaar later nog steeds niet aandurven, terwijl het opzoeken van grenzen een van de interessantste dingen aan comedy is.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:36 schreef Mike het volgende:
lol, ik denk dat juist All in the Family de eerste sitcom was die enige diepgang had. Maar dan hebben we het dus over de jaren 70.
Whittaker ging niet naar NCIS, maar naar Criminal Minds Suspect Behaviorquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:33 schreef fwokker het volgende:
[..]
Zo jij bent ouder dan ik dacht
Ik kan hier een heel lang verhaal met bronnenlijst gaan houden maar ik heb nog meer te doen. Het enige wat ik kan doen is je Arrested Development aanraden omdat het de beste komedie aller tijden is en het makkelijker is om over concrete series te discussiëren.
Daarnaast zijn de mensen die jij opnoemt geen televisie maar film-mensen. Dit had ik pas in de gaten toen ik mijn verhaaltje getypt had dus eigenlijk praten we langs elkaar heen
Daarnaast kunnen Laurel en Hardy inderdaad niet meerDie 2 waren dan misschien pioniers maar tegenwoordig noemen we dat oppervlakkige slapstick. Voor een beetje niveau moet je toch echt bij de laatste 10/15 jaar zijn.
Toch even een korte samenvatting: TV was altijd het kleine speelse broertje van de films en werd pas sinds HBO met series als Oz en vooral The Sopranos (1997 en 1999 respectievelijk) kwam echt als serieus medium gezien. En zelfs in 2006 was het nog raar dat succesvol ~filmacteur~ Alec Baldwin bij tv komedie 30 Rock als vast castlid begon. Sindsdien is het al vaker gebeurd (Fishburne bij CSI, Whitaker bij NCIS etc ) en komen er steeds meer komedies die niet voor de 'lowest common denominator' gaan maar waar een beetje diepgang niet uit de weg gegaan wordt (zie 30 Rock, Arrested Development of Community bvb). Als je me voorbeelden kan geven van 20 jaar terug waar plotlijnen, karakters en details zo goed zijn uitgedacht van voor 1990 dan geef ik je een digitale high five en vergeef ik je voor jaren aan kuttopics in ONS![]()
![]()
(Disclaimer, ik heb niet alle televisie uit de geschiedenis gezien (wel Fawlty Towers) dus wie weet heb ik iets ontzettend ouds en obscuurs gemist.)
Meer hierover in mijn boek: 'fwokker maakt zich druk op het internet terwijl hij achterloopt met zijn studie'
PS Ik zie dat ik Sopranos noem maar voor komedies gaat The Simpsons ('89) eigenlijk meer op.
Mooiquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Soap eind jaren '70. Toevallig net een seizoen van herzien en het viel me op hoe die serie, net als All in the Family, buiten de lijntjes durft kleuren op een manier die brave series als Friends en HIMYM 30 jaar later nog steeds niet aandurven, terwijl het opzoeken van grenzen een van de interessantste dingen aan comedy is.
Daarom zou ik liever een polariserende serie winnen (zelfs als het er dan eentje is die ik persoonlijk helemaal niets vind), dan zo'n middle-of-the-road serie.
Fawlty Towers van Keeping Up Appearances, met Little Britain en Seinfeld 3de en 4de.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wie had volgens jou dan moeten winnen?
Je kan nog steeds stemmen op de finalequote:Op zondag 12 juni 2011 21:06 schreef BramKVO het volgende:
1 ] Fawlty Towers - Community
2 ] Friends - Californication
3 ] South Park - Monty Python's Flying Circus
4 ] The Office (UK) - Blackadder
5 ] The Big Bang Theory - Futurama
6 ] Scrubs - That 70's show
7 ] 30 Rock - Keeping Up Appearances
8 ] Married With Children - How I Met Your Mother
edit: zie net dat die stemming al helemaal afgelopen is.
Anyhow, mijn persoonlijke favo's : South Park, Married with children, Cheers, Fawlty Towers, The Office, Coupling, The Fresh Prince en de geniale Vlaamse programma's Willy's en Marjetten, Alles kan beter, In de Gloria en Het Geslacht De Pauw.
Wanneer eindigt de finale dan ?quote:Op maandag 13 juni 2011 00:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Je kan nog steeds stemmen op de finale
Scrubs matig? Het is misschien geen komedie waar je constant moet lachen, maar als je het echt volgt is het briljant.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:10 schreef Komakie het volgende:
Southpark
Ongelooflijk dat Scrubs heeft gewonnen (en zo dik ook nog) van TBBT. Niet eens omdat TBBT zo goed is, maar zeker omdat Scrubs gewoon matig is.
Ik heb van Scrubs vele afleveringen gekeken, maar ik vind het absoluut geen briljante comedy. Er zitten nauwelijks grappen in ( al moet ik je gelijk geven dat er wel karakter ontwikkeling inzit, maar bij vele andere comedy's is dat nog meer het geval ) en ik vind het allemaal zo overdreven. Ik kan talloze series noemen die ik beter vind dan Scrubs ( 30 rock, Californication, Gilmore Girls ( al is dat ook drama maar zelfs die humor is beter ), TBBT, HIMYM, Arrested Development, Family Guy, etc ). Over South park nog niet eens te beginnen...maar ieder zo zn smaak...quote:Op maandag 13 juni 2011 00:29 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Scrubs matig? Het is misschien geen komedie waar je constant moet lachen, maar als je het echt volgt is het briljant.
Bij één aflevering kan je plat liggen van de grappige dingen, de volgende aflevering speelt nog een week in je hoofd rond omdat het zo emotioneel was en goed.
Scrubs is tof omdat het meer dan een komedie is, er zit ook diepgang en karakterontwikkeling in. Als je Scrubs wilt afkraken dan kan je het hoogstens over seizoen 7 en 9 hebben, maar seizoen 1 t/m 5 en 8 zijn stuk voor stuk pareltjes. Zitten echt afleveringen tussen die je raken.
laat ze eerst het komedie gedeelte maar onder de knie krijgen.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:29 schreef RacerDKB het volgende:
Scrubs is tof omdat het meer dan een komedie is, er zit ook diepgang en karakterontwikkeling in.
dit dus.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:22 schreef fwokker het volgende:
Arrested Development had eigenlijk moeten winnen maar heeft niet gewonnen omdat de rest geen smaak heeft.
Aan de andere kant ben ik niet geheel ontevreden met South Park dus![]()
![]()
/
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niet mijn geprefereerde winnaar, maar ik kan er wel mee leven
Alles beter dan een serie met een lachband.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |