inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:54 schreef tong80 het volgende:
Stan Laurel en Oliver Hardy kunnen ook niet meer ?
En eerst zeggen dat Friends de enige terechte winnaar is en vervolgens Fawlty Towers de beste komedie serie noemen klinkt ook niet echt geloofwaardig. Maar goed, er zat een dag tussen en er kan veel veranderen in een dag.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:21 schreef jimjim1983 het volgende:
lol, eerst zeggen dat friends had moeten winnen en daarna zeuren over wansmaak
Deze post zegt alles.quote:
En Soap eind jaren '70. Toevallig net een seizoen van herzien en het viel me op hoe die serie, net als All in the Family, buiten de lijntjes durft kleuren op een manier die brave series als Friends en HIMYM 30 jaar later nog steeds niet aandurven, terwijl het opzoeken van grenzen een van de interessantste dingen aan comedy is.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:36 schreef Mike het volgende:
lol, ik denk dat juist All in the Family de eerste sitcom was die enige diepgang had. Maar dan hebben we het dus over de jaren 70.
Whittaker ging niet naar NCIS, maar naar Criminal Minds Suspect Behaviorquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:33 schreef fwokker het volgende:
[..]
Zo jij bent ouder dan ik dacht
Ik kan hier een heel lang verhaal met bronnenlijst gaan houden maar ik heb nog meer te doen. Het enige wat ik kan doen is je Arrested Development aanraden omdat het de beste komedie aller tijden is en het makkelijker is om over concrete series te discussiëren.
Daarnaast zijn de mensen die jij opnoemt geen televisie maar film-mensen. Dit had ik pas in de gaten toen ik mijn verhaaltje getypt had dus eigenlijk praten we langs elkaar heen
Daarnaast kunnen Laurel en Hardy inderdaad niet meerDie 2 waren dan misschien pioniers maar tegenwoordig noemen we dat oppervlakkige slapstick. Voor een beetje niveau moet je toch echt bij de laatste 10/15 jaar zijn.
Toch even een korte samenvatting: TV was altijd het kleine speelse broertje van de films en werd pas sinds HBO met series als Oz en vooral The Sopranos (1997 en 1999 respectievelijk) kwam echt als serieus medium gezien. En zelfs in 2006 was het nog raar dat succesvol ~filmacteur~ Alec Baldwin bij tv komedie 30 Rock als vast castlid begon. Sindsdien is het al vaker gebeurd (Fishburne bij CSI, Whitaker bij NCIS etc ) en komen er steeds meer komedies die niet voor de 'lowest common denominator' gaan maar waar een beetje diepgang niet uit de weg gegaan wordt (zie 30 Rock, Arrested Development of Community bvb). Als je me voorbeelden kan geven van 20 jaar terug waar plotlijnen, karakters en details zo goed zijn uitgedacht van voor 1990 dan geef ik je een digitale high five en vergeef ik je voor jaren aan kuttopics in ONS![]()
![]()
(Disclaimer, ik heb niet alle televisie uit de geschiedenis gezien (wel Fawlty Towers) dus wie weet heb ik iets ontzettend ouds en obscuurs gemist.)
Meer hierover in mijn boek: 'fwokker maakt zich druk op het internet terwijl hij achterloopt met zijn studie'
PS Ik zie dat ik Sopranos noem maar voor komedies gaat The Simpsons ('89) eigenlijk meer op.
Mooiquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Soap eind jaren '70. Toevallig net een seizoen van herzien en het viel me op hoe die serie, net als All in the Family, buiten de lijntjes durft kleuren op een manier die brave series als Friends en HIMYM 30 jaar later nog steeds niet aandurven, terwijl het opzoeken van grenzen een van de interessantste dingen aan comedy is.
Daarom zou ik liever een polariserende serie winnen (zelfs als het er dan eentje is die ik persoonlijk helemaal niets vind), dan zo'n middle-of-the-road serie.
Fawlty Towers van Keeping Up Appearances, met Little Britain en Seinfeld 3de en 4de.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wie had volgens jou dan moeten winnen?
Je kan nog steeds stemmen op de finalequote:Op zondag 12 juni 2011 21:06 schreef BramKVO het volgende:
1 ] Fawlty Towers - Community
2 ] Friends - Californication
3 ] South Park - Monty Python's Flying Circus
4 ] The Office (UK) - Blackadder
5 ] The Big Bang Theory - Futurama
6 ] Scrubs - That 70's show
7 ] 30 Rock - Keeping Up Appearances
8 ] Married With Children - How I Met Your Mother
edit: zie net dat die stemming al helemaal afgelopen is.
Anyhow, mijn persoonlijke favo's : South Park, Married with children, Cheers, Fawlty Towers, The Office, Coupling, The Fresh Prince en de geniale Vlaamse programma's Willy's en Marjetten, Alles kan beter, In de Gloria en Het Geslacht De Pauw.
Wanneer eindigt de finale dan ?quote:Op maandag 13 juni 2011 00:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Je kan nog steeds stemmen op de finale
Scrubs matig? Het is misschien geen komedie waar je constant moet lachen, maar als je het echt volgt is het briljant.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:10 schreef Komakie het volgende:
Southpark
Ongelooflijk dat Scrubs heeft gewonnen (en zo dik ook nog) van TBBT. Niet eens omdat TBBT zo goed is, maar zeker omdat Scrubs gewoon matig is.
Ik heb van Scrubs vele afleveringen gekeken, maar ik vind het absoluut geen briljante comedy. Er zitten nauwelijks grappen in ( al moet ik je gelijk geven dat er wel karakter ontwikkeling inzit, maar bij vele andere comedy's is dat nog meer het geval ) en ik vind het allemaal zo overdreven. Ik kan talloze series noemen die ik beter vind dan Scrubs ( 30 rock, Californication, Gilmore Girls ( al is dat ook drama maar zelfs die humor is beter ), TBBT, HIMYM, Arrested Development, Family Guy, etc ). Over South park nog niet eens te beginnen...maar ieder zo zn smaak...quote:Op maandag 13 juni 2011 00:29 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Scrubs matig? Het is misschien geen komedie waar je constant moet lachen, maar als je het echt volgt is het briljant.
Bij één aflevering kan je plat liggen van de grappige dingen, de volgende aflevering speelt nog een week in je hoofd rond omdat het zo emotioneel was en goed.
Scrubs is tof omdat het meer dan een komedie is, er zit ook diepgang en karakterontwikkeling in. Als je Scrubs wilt afkraken dan kan je het hoogstens over seizoen 7 en 9 hebben, maar seizoen 1 t/m 5 en 8 zijn stuk voor stuk pareltjes. Zitten echt afleveringen tussen die je raken.
laat ze eerst het komedie gedeelte maar onder de knie krijgen.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:29 schreef RacerDKB het volgende:
Scrubs is tof omdat het meer dan een komedie is, er zit ook diepgang en karakterontwikkeling in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |