Zit je wel in het goede topic?quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:52 schreef karo30 het volgende:
lijkt mij hier nu genoeg over gezegd tijd voor een slotje
Hou je ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst?quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:40 schreef silliegirl het volgende:
Kleine tussentijdse update:
De wielrenner in kwestie heeft geluk gehad. Hij heeft beide schouders ontwricht, maar komt er verder (op wat blauwe plekken na) zonder verder letsel vanaf. Hij moet een week rust houden en mag dan met behulp van fysiotherapie zijn schouders weer gaan bewegen.
Hij geeft zelf aan ook niet te weten wie er nu precies aansprakelijk is, maar erkend zelf al dat mijn vriend eigenlijk geen schuld heeft; hij kwam van rechts en ze zagen elkaar pas zo laat dat er niemand iets kon doen. Dat de wielrenners met z'n 3en naast elkaar reden hielp ook niet. In ieder geval: we wachten nu op het verslag dat de politie ter plekke heeft gemaakt, dan gaat dat verslag, samen met een door beide partijen getekend schadeformulier richting de verzekeringsmaatschappij. Dan moeten ze het daar verder maar uitzoeken.
Nee hoor, echte natuurwetten.quote:
Doe ik!quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hou je ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst?
Eh vriend, de vraag is nou juist niet direct wie er schuldig is, maar wie aansprakelijk is...quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:49 schreef karo30 het volgende:
precies waarom moet een fietser toeschietelijk zijn
schuld is schuld
Ik zou me niet al te druk maken om de user Karo30.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh vriend, de vraag is nou juist niet direct wie er schuldig is, maar wie aansprakelijk is...
Zullen we eens een slotje op jouw topic gooien?quote:
Daar zit nu net de crux.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.
Ik heb er toevallig net over gesproken met een politieagent en jurist en zij zeggen beiden dat de bescherming van fietsers niet meer zo absoluut is als ooit het geval was. Daarnaast blijkt dat er binnen de bebouwde kom weer andere regels gelden dan buiten en dit ongeval is buiten de bebouwde kom gebeurt en daar zijn fietsers ook weer minder beschermd. We gaan er mee aan de gang in ieder geval.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:19 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Daar zit nu net de crux.
Hij heeft schuld aan het ongeval. Dat heeft de politie al gezegd. Maar vanwege de bescherming van zwakkere verkeersdeelnemers is de aansprakelijkheid een ander verhaal.
Je kunt met het rapport van de politie in handen in elk geval aantonen dat hij de veroorzaker is. Maar ik denk dat je juridische bijstand nodig hebt om ook de aansprakelijkheid aan te tonen.
Zaken die daarbij kunnen helpen zijn de leeftijd van de man en het feit dat hij een rijbewijs heeft (aangenomen dat hij die heeft). Daarmee kun je aantonen dat hij goed op de hoogte dient te zijn van de geldende verkeersregels. Door dan aan te tonen dat hij met 3 man naast elkaar fietste, onverantwoord hard een kruising naderde en geen voorrang verleende (dat laatste staat wel vast geloof ik), maak je wel een goede kans om de aansprakelijkheid (deels) ook op de wielrenner te leggen.
Bij kinderen op een fiets ben je altijd de klos. Bij volwassenen heb je al betere kansen omdat ide verstandiger horen te zijn en vaak een rijbewijs hebben, zodat ze de verkeersregels dienen te kennen.
Anders kijk je even naar de satellietfoto? Er staat een dikke heg.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:04 schreef r_one het volgende:
Ik geloof wel dat ze er vol op zijn geknald, ik vind het alleen niet voorstelbaar dat ze, toen je vriend op de kruising was, 'uit het niets' opdoken. Dat is ter plekke onmogelijk.
Anders lees je even het hele topic?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Anders kijk je even naar de satellietfoto? Er staat een dikke heg.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:48 schreef r_one het volgende:
Dat er heggen en bomen staan langs de Noorddijk en vooral ook in de kruising waar het ongeluk plaatsvond, is ook op Maps duidelijk te zien. Maar dan nog kan het niet zo zijn dat, als je stapvoets de kruising oprijdt, 3 wielrenners ineens 'uit het niets' opdoemen (en nog wel met zo'n rotvaart dat eentje zich in de flank van de auto boort).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |