abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:46:06 #101
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97023220
Nou de tegenpartij is teninste wel eerlijk. Hij is zelfs een fietser.

Zie je niet vaak.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97023419
lijkt mij hier nu genoeg over gezegd tijd voor een slotje
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:59:57 #103
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97023683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:52 schreef karo30 het volgende:
lijkt mij hier nu genoeg over gezegd tijd voor een slotje
Zit je wel in het goede topic?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97023722
hoezo niet dan
pi_97025040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:40 schreef silliegirl het volgende:
Kleine tussentijdse update:

De wielrenner in kwestie heeft geluk gehad. Hij heeft beide schouders ontwricht, maar komt er verder (op wat blauwe plekken na) zonder verder letsel vanaf. Hij moet een week rust houden en mag dan met behulp van fysiotherapie zijn schouders weer gaan bewegen.

Hij geeft zelf aan ook niet te weten wie er nu precies aansprakelijk is, maar erkend zelf al dat mijn vriend eigenlijk geen schuld heeft; hij kwam van rechts en ze zagen elkaar pas zo laat dat er niemand iets kon doen. Dat de wielrenners met z'n 3en naast elkaar reden hielp ook niet. In ieder geval: we wachten nu op het verslag dat de politie ter plekke heeft gemaakt, dan gaat dat verslag, samen met een door beide partijen getekend schadeformulier richting de verzekeringsmaatschappij. Dan moeten ze het daar verder maar uitzoeken.
Hou je ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst?
pi_97025338
tja tja allemaal heel sneu
pi_97026024
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:34 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Telegraaf natuurwetten! _O-
Nee hoor, echte natuurwetten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_97026337
of het parool
pi_97026885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:45 schreef karo30 het volgende:
tja tja allemaal heel sneu
Ik weet niet wat jij nou zit te zeuren eigenlijk...
pi_97026892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hou je ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst?
Doe ik!
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:37:19 #111
130803 Gripper
Get a grip
pi_97029254
Ik heb ook een keer met de fiets een auto aangereden, oud barreltje dus algauw total loss. Mijn schuld, ik reed door rood.
Ik heb op het schadeformulier maar aangegeven dat ik vooral 100 % aansprakelijk was, om zijn kansen op schadevergoeding zo groot mogelijk te maken. Maar ja, dan moet die wielrenner wel zo toeschietelijk zijn naar jouw vriend toe.

Als hij echt schuld heeft, dan moet ie ook maar op de blaren zitten. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_97039068
precies waarom moet een fietser toeschietelijk zijn
schuld is schuld
pi_97050450
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:49 schreef karo30 het volgende:
precies waarom moet een fietser toeschietelijk zijn
schuld is schuld
Eh vriend, de vraag is nou juist niet direct wie er schuldig is, maar wie aansprakelijk is...
pi_97050730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eh vriend, de vraag is nou juist niet direct wie er schuldig is, maar wie aansprakelijk is...
Ik zou me niet al te druk maken om de user Karo30. ;)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_97055753
aansprakelijk is wel schuldig
pi_97060640
3en toen wer het stil slotje lijkt mij
pi_97062959
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:02 schreef karo30 het volgende:
aansprakelijk is wel schuldig
Ik snap nu ook waarom jij gedoe hebt na je ongeluk, je snapt er gewoon niks van.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:06:23 #118
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_97066922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 01:08 schreef karo30 het volgende:
3en toen wer het stil slotje lijkt mij
Zullen we eens een slotje op jouw topic gooien?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:14:18 #119
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_97067174
ik heb zoiets meegemaakt ja, mijn verzekering moest er voor opdraaien
en voor schade aan mijn auto mocht ik zelf opdraaien.

ik zat op voorrangsweg, fietser vond het een goed idee om toch de weg op te fietsen en belandde in mijn voorruit.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_97074442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.
Daar zit nu net de crux.
Hij heeft schuld aan het ongeval. Dat heeft de politie al gezegd. Maar vanwege de bescherming van zwakkere verkeersdeelnemers is de aansprakelijkheid een ander verhaal.
Je kunt met het rapport van de politie in handen in elk geval aantonen dat hij de veroorzaker is. Maar ik denk dat je juridische bijstand nodig hebt om ook de aansprakelijkheid aan te tonen.

Zaken die daarbij kunnen helpen zijn de leeftijd van de man en het feit dat hij een rijbewijs heeft (aangenomen dat hij die heeft). Daarmee kun je aantonen dat hij goed op de hoogte dient te zijn van de geldende verkeersregels. Door dan aan te tonen dat hij met 3 man naast elkaar fietste, onverantwoord hard een kruising naderde en geen voorrang verleende (dat laatste staat wel vast geloof ik), maak je wel een goede kans om de aansprakelijkheid (deels) ook op de wielrenner te leggen.

Bij kinderen op een fiets ben je altijd de klos. Bij volwassenen heb je al betere kansen omdat ide verstandiger horen te zijn en vaak een rijbewijs hebben, zodat ze de verkeersregels dienen te kennen.
pi_97074777
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:19 schreef Ikzanik het volgende:

[..]

Daar zit nu net de crux.
Hij heeft schuld aan het ongeval. Dat heeft de politie al gezegd. Maar vanwege de bescherming van zwakkere verkeersdeelnemers is de aansprakelijkheid een ander verhaal.
Je kunt met het rapport van de politie in handen in elk geval aantonen dat hij de veroorzaker is. Maar ik denk dat je juridische bijstand nodig hebt om ook de aansprakelijkheid aan te tonen.

Zaken die daarbij kunnen helpen zijn de leeftijd van de man en het feit dat hij een rijbewijs heeft (aangenomen dat hij die heeft). Daarmee kun je aantonen dat hij goed op de hoogte dient te zijn van de geldende verkeersregels. Door dan aan te tonen dat hij met 3 man naast elkaar fietste, onverantwoord hard een kruising naderde en geen voorrang verleende (dat laatste staat wel vast geloof ik), maak je wel een goede kans om de aansprakelijkheid (deels) ook op de wielrenner te leggen.

Bij kinderen op een fiets ben je altijd de klos. Bij volwassenen heb je al betere kansen omdat ide verstandiger horen te zijn en vaak een rijbewijs hebben, zodat ze de verkeersregels dienen te kennen.
Ik heb er toevallig net over gesproken met een politieagent en jurist en zij zeggen beiden dat de bescherming van fietsers niet meer zo absoluut is als ooit het geval was. Daarnaast blijkt dat er binnen de bebouwde kom weer andere regels gelden dan buiten en dit ongeval is buiten de bebouwde kom gebeurt en daar zijn fietsers ook weer minder beschermd. We gaan er mee aan de gang in ieder geval.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:11:03 #122
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97076671
Je vriend heeft geen wielrenner aangereden. Zoals je zei stond hij praktisch stil; als op die plek een container op de weg gestaan had, had die wielrennen 'em waarschijnlijk net zo goed geraakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:04 schreef r_one het volgende:
Ik geloof wel dat ze er vol op zijn geknald, ik vind het alleen niet voorstelbaar dat ze, toen je vriend op de kruising was, 'uit het niets' opdoken. Dat is ter plekke onmogelijk.
Anders kijk je even naar de satellietfoto? Er staat een dikke heg.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_97076911
In een soortgelijke situatie heb ik de helft uitgekeerd gekregen.

De fietser was schuldig maar van mijn kant was geen overmacht bewezen, dus standaard regel is dan 50%.

Deze overmacht is overigens bijna nooit bewezen. De vrouw van de verzekering vertelde mij dat dit ongeveer alleen het geval is als iemand zich zelf expres laat aanrijden.
pi_97076997
Wielrenners.. fietsers die denken dat ze meer mogen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_97077288
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:11 schreef Catbert het volgende:
[..]

Anders kijk je even naar de satellietfoto? Er staat een dikke heg.
Anders lees je even het hele topic?
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:48 schreef r_one het volgende:
Dat er heggen en bomen staan langs de Noorddijk en vooral ook in de kruising waar het ongeluk plaatsvond, is ook op Maps duidelijk te zien. Maar dan nog kan het niet zo zijn dat, als je stapvoets de kruising oprijdt, 3 wielrenners ineens 'uit het niets' opdoemen (en nog wel met zo'n rotvaart dat eentje zich in de flank van de auto boort).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')