abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 mei 2011 @ 19:13:22 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97000514
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:10 schreef Life2.0 het volgende:

Ik zou bijna naar buiten lopen en kijken hoe veel meter het kost om stil te staan :')

Maar als je niet harder dan 15 kan klinkt 30 best eng en gevaarlijk he
Met 30 km/h tegen een auto fietsen komt aardig aan hoor :) Zie OP.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:15:02 #77
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97000603
Als je niet remt ja. 50 doet meer pijn. Zie ervaring.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:14:18 #78
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_97007319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Echter:

Als je vriend met gepaste snelheid de kruising was opgereden, hadden de wielrenners de neus van de auto bijtijds moeten kunnen hebben gezien en (tijdig) kunnen remmen om voorrang te verlenen of je vriend had tijdig kunnen remmen waardoor ze voorlangs konden uitwijken (of indien niet, de neus hadden geraakt).
Denk maar niet dat die wielrenners stoppen, die racen gewoon door. Denken dat ze alles kunnen en mogen.
All she wants and needs is just a little taste..
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 21:36:41 #79
236264 crew  capricia
pi_97008741
Vooroordeeltopic
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_97009229
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:42 schreef Catch_me het volgende:
Wanneer wordt het eens per wet verboden voor wielrenners op openbare wegen/fietspaden te racen, maar op het wielren circuit?

Levensgevaarlijk deze gasten, racen met je auto/scooter/brommer op de openbare weg mag ook niet, waarom deze (brutale) debielen wel?
Waarom is 40 km/u rijden met je brommer normaal en 35 km/u rijden op je racefiets racen?
eten!!!
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:06:22 #81
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_97010782
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef janatwork het volgende:

[..]

Waarom is 40 km/u rijden met je brommer normaal en 35 km/u rijden op je racefiets racen?
Omdat die brommer/scooter er voor gemaakt is?

Om nog maar niet te spreken over het arrogante gedrag van die achterlijke wielrenners, denken dat ze alles kunnen maken. Als een malloot fietsen doe je maar lekker op de wielren baan waar niemand last van je heeft.
Op elke fokker past een bril.
pi_97010932
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef janatwork het volgende:

[..]

Waarom is 40 km/u rijden met je brommer normaal en 35 km/u rijden op je racefiets racen?
Omdat een racefiets veel lichter is dan een brommer. Dat betekent dat de energie van een klapper met een brommer voor een groot deel op de brommer wordt overgebracht. Als je een klapper met een racefiets maakt, dan absorbeert je lichaam een groot deel van die energie en je lichaam is daar niet zo goed in.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_97013963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef janatwork het volgende:

[..]

Waarom is 40 km/u rijden met je brommer normaal en 35 km/u rijden op je racefiets racen?
Appels met peren vergelijken.

Waarom is 90 op je brommer rijden racen en 100 met een auto rijden normaal?

Voor een fiets, die in de regel 15 / 20 kilometer per uur rijd is een verdubbeling van de normale snelheid racen.

Een auto die 100 rijd waar de rest 50 rijd noemen we toch ook allen racen?
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:34:28 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97014163
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:14 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Denk maar niet dat die wielrenners stoppen, die racen gewoon door. Denken dat ze alles kunnen en mogen.
Zelfs met de dood tot gevolg, als ze meer niet hoeven te remmen.

Telegraaf aannamens :')

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:08 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Omdat een racefiets veel lichter is dan een brommer. Dat betekent dat de energie van een klapper met een brommer voor een groot deel op de brommer wordt overgebracht. Als je een klapper met een racefiets maakt, dan absorbeert je lichaam een groot deel van die energie en je lichaam is daar niet zo goed in.
Telegraaf natuurwetten! _O-
pi_97014189
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Plus dat 30 km/u onmogelijk als racen kan worden gezien :')
Uiteraad wel, ik zou artikel 10 van de wegenverkeerswet er eventjes bijpakken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:36:43 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97014253
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:35 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Uiteraad wel, ik zou artikel 10 van de wegenverkeerswet er eventjes bijpakken.
30 kmpu is een matige kruissnelheid, dat rij ik standaard op mijn omafiets..

Deshalve is er geen sprake het testen van de voortuigen of de prestaties van de bestuurders ervan.
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:38:04 #87
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97014324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:29 schreef Hiya het volgende:

[..]

Appels met peren vergelijken.

Waarom is 90 op je brommer rijden racen en 100 met een auto rijden normaal?

Voor een fiets, die in de regel 15 / 20 kilometer per uur rijd is een verdubbeling van de normale snelheid racen.

Een auto die 100 rijd waar de rest 50 rijd noemen we toch ook allen racen?
Je vergeet dat een fiets geen motorvoertuig is, en dus geen max (constructie) snelheid. Verder is een huismoeder niet te vergelijken met een racefietser.
Probeer het nog eens :)
pi_97014474
[quote]0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

30 kmpu is een matige kruissnelheid, dat rij ik standaard op mijn omafiets..

Deshalve is er geen sprake het testen van de voortuigen of de prestaties van de bestuurders ervan.
[/quote]


Dat was nou net mijn vraag een aantal pagina's terug. Jij noemde dit onbelangrijk, maar dat is het dus zeker niet. Als het namelijk het geval was dan zou de automobilist daarmee vrijgepleit zijn. Overigens gaat het niet over de snelheid bij de definitie van 'racen' hoe raar dat ook mag klinken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:43:31 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97014556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:41 schreef Degodvader het volgende:

[..]

[/b]

Dat was nou net mijn vraag een aantal pagina's terug. Jij noemde dit onbelangrijk, maar dat is het dus zeker niet. Als het namelijk het geval was dan zou de automobilist daarmee vrijgepleit zijn. Overigens gaat het niet over de snelheid bij de definitie van 'racen' hoe raar dat ook mag klinken.
Kun je mijn geheugen even opfrissen?
pi_97014596
Jij was het niet, mi scuzi. Blijft 't punt wel staan natuurlijk^^.
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:49:33 #91
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97014813
Ik kan mij never nooit niet voorstellen dat het gezamelijk 30km/u fietsen bij het naderen van een kruispunt onder opzettelijk roekeloos gedrag zal vallen. Slim is het misschien niet, maar mogelijk waren ze er niet bekend en wisten ze niet eens van het bestaan van die zijstraat af.
pi_97015233
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:49 schreef Life2.0 het volgende:
Ik kan mij never nooit niet voorstellen dat het gezamelijk 30km/u fietsen bij het naderen van een kruispunt onder opzettelijk roekeloos gedrag zal vallen. Slim is het misschien niet, maar mogelijk waren ze er niet bekend en wisten ze niet eens van het bestaan van die zijstraat af.
Een dermate hoge snelheid voeren dat je niet binnen een reële afstand tot stilstand kan komen is roekeloos rijden. Je kan wel vrolijk 30 km/u rijden met je omafiets, maar als je er daarmee 100 meter over doet om weer tot 0 terug te komen ben je simpelweg roekeloos bezig.

Nu zal de gemiddelde racefiets wel betere remmen hebben, maar toch is met 30 km/u een onoverzichtelijk kruispunt overschieten _niet_ veilig. En als je niet bekend bent met de situatie moet je je rijgedrag daaraan aanpassen en rekening houden met het feit dat er kruispunten kunnen liggen die je niet zo 1-2-3 ziet.

En daarnaast rij je met een auto ook niet met 30 km/u langs een onoverzichtelijk kruispunt. Dan pas je je snelheid aan zodat je tijdig kan stoppen indien er verkeer van rechts komt. Als je niet in staat bent om zoiets in te zien ben je imho je rijbewijs niet waard en een gevaar op de weg. Ik hoop voor de mensheid dat mocht je een keer een aanrijding hebben dat met een boom is en niet met een ander omdat je toch alleen maar lastig gaat lopen doen dan.
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:33:09 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97016390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:59 schreef Daeron het volgende:

[..]

Een dermate hoge snelheid voeren dat je niet binnen een reële afstand tot stilstand kan komen is roekeloos rijden. Je kan wel vrolijk 30 km/u rijden met je omafiets, maar als je er daarmee 100 meter over doet om weer tot 0 terug te komen ben je simpelweg roekeloos bezig.

Nu zal de gemiddelde racefiets wel betere remmen hebben, maar toch is met 30 km/u een onoverzichtelijk kruispunt overschieten _niet_ veilig. En als je niet bekend bent met de situatie moet je je rijgedrag daaraan aanpassen en rekening houden met het feit dat er kruispunten kunnen liggen die je niet zo 1-2-3 ziet.

En daarnaast rij je met een auto ook niet met 30 km/u langs een onoverzichtelijk kruispunt. Dan pas je je snelheid aan zodat je tijdig kan stoppen indien er verkeer van rechts komt. Als je niet in staat bent om zoiets in te zien ben je imho je rijbewijs niet waard en een gevaar op de weg. Ik hoop voor de mensheid dat mocht je een keer een aanrijding hebben dat met een boom is en niet met een ander omdat je toch alleen maar lastig gaat lopen doen dan.
Gelijk heb je hoor, als je het niet mee eens bent of niet snapt kun je de ander beter doodwensen! ^O^
pi_97016733
quote:
15s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gelijk heb je hoor, als je het niet mee eens bent of niet snapt kun je de ander beter doodwensen! ^O^
relativeren
1) Afvlakken 2) Afzwakken 3) De betrekkelijkheid benadrukken 4) De betrekkelijkheid erkennen 5) Nuchterder bekijken

Als je het ff leest zie je dat ik je niet de dood toewens, enkel dat mocht je een aanrijding hebben dat het een eenzijdige aanrijding betreft waarbij je anderen geen schade berokkent. ;)
pi_97019839
Kleine tussentijdse update:

De wielrenner in kwestie heeft geluk gehad. Hij heeft beide schouders ontwricht, maar komt er verder (op wat blauwe plekken na) zonder verder letsel vanaf. Hij moet een week rust houden en mag dan met behulp van fysiotherapie zijn schouders weer gaan bewegen.

Hij geeft zelf aan ook niet te weten wie er nu precies aansprakelijk is, maar erkend zelf al dat mijn vriend eigenlijk geen schuld heeft; hij kwam van rechts en ze zagen elkaar pas zo laat dat er niemand iets kon doen. Dat de wielrenners met z'n 3en naast elkaar reden hielp ook niet. In ieder geval: we wachten nu op het verslag dat de politie ter plekke heeft gemaakt, dan gaat dat verslag, samen met een door beide partijen getekend schadeformulier richting de verzekeringsmaatschappij. Dan moeten ze het daar verder maar uitzoeken.
pi_97019860
De wielrenner heeft geen verzekering. Dus als je het naar jou verzekering stuurt moet jij sowieso opdraaien ervoor niet?
pi_97019869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:43 schreef brulaap112 het volgende:
De wielrenner heeft geen verzekering. Dus als je het naar jou verzekering stuurt moet jij sowieso opdraaien ervoor niet?
Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.
pi_97020013
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.
wat zeg je nu zet er een advocaat op geduld is een schone zaak
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:27:33 #99
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_97022665
quote:
Omdat die brommer/scooter er voor gemaakt is?

Om nog maar niet te spreken over het arrogante gedrag van die achterlijke wielrenners, denken dat ze alles kunnen maken. Als een malloot fietsen doe je maar lekker op de wielren baan waar niemand last van je heeft.
Hé: d'r is hier maar één iemand een malloot hè! ;)

Maar als ervaren "asociale" fietser denk ik dat ik hier wel kan zeggen dat 30km/u op een racefiets geen racen is (en d'r is ook nog een verschil tussen racen en gewoon stevig of hard doorrijden). Maar ook dat met 30km/u een onoverzichtelijk kruispunt nemen wel roekeloos is. En als de auto van rechts komt dan lijkt me de zaak wel duidelijk. Of de aansprakelijkheid dat ook is...

Ik vraag me echter af of de schuldvraag/aansprakelijkheid gewoon tussen de verzekeringsmaatschappijen wordt "uitgevochten" of dat er een rechter o.i.d. aan te pas komt. Ik heb het idee dat dit soort zaken vaak als "hamerstuk" wordt behandeld, maar hopelijk heb ik het mis.

Anyway, ik ben benieuwd naar de afloop.
pi_97023202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:07 schreef karo30 het volgende:

[..]

wat zeg je nu zet er een advocaat op geduld is een schone zaak
Dit wordt geen rechtzaak man. Verzekeringen vechten het uit en de vriend van Ts is een gedeelte van de premiekorting kwijt. Da's alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')