Jawel hoor, als je het hele topic had gelezen, was je 'm vanzelf ook tegengekomen:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:09 schreef Palomar het volgende:
Heb je geen google maps/streetview linkje van de situatie? Mijn oordeel over de schuldvraag (voor zover die relevant is) hangt er nl. wel vanaf hoe de situatie precies is...
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja het is een beetje moeilijk te omschrijven. Zie maps hier:
http://maps.google.nl/map(...)9645&z=17&iwloc=near
Mijn vriend kwam uit de verlengde noordweg en wilde schuin naar de karelpolderweg. De wielrenners kwamen van links uit de Noorddijk..
De Noorddijk is een kaarsrechte weg van honderden meters, hoe kun je daar nu (ook al reden ze op topsnelheid) 'opeens tevoorschijn komen'?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt. Het ging zo snel dat ie niks meer kon doen.
Je zou ook die Trek van je vriendin kunnen kopenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:17 schreef MallootJean het volgende:
Ik ben benieuwd wie aansprakelijk wordt gesteld. Als asociale wielrenner hoop ik natuurlijk de autmobilist: een beetje nieuwe racefiets kost namelijk al snel 2500-3000 euro. Da's vast meer dan dat blikken stuk schroot
Als je ook maar een beetje van het Nederlandse recht af zou weten had je begrepen hebben dat dat helemaal geen onbelangrijke vraag is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:32 schreef Guus Muisarm het volgende:
ffs, in het kader van onbelangrijke vragen verder:
hadden ze een bel?
witte 30 cm achterspatbord?
werkende lampen voor en achter?
Geen idee hoe ze zat zien met zwakkere verkeersdeelnemers zoals fietsers.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:38 schreef Diepvriez het volgende:
Heeft verkeer van rechts hier geen voorrang dan ?
Je ziet t niet op de plattegrond, maar er staan heggen en bomen, waardoor je vanaf de verlengde noordweg geen zicht hebt naarquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:15 schreef r_one het volgende:
[..]
De Noorddijk is een kaarsrechte weg van honderden meters, hoe kun je daar nu (ook al reden ze op topsnelheid) 'opeens tevoorschijn komen'?
Dan was het niet gebeurd. Die wielrenners reden met een rot vaart, ze gaven zelf al aan dat ze t met 2 km minder per uur wel hadden kunnen voorkomen...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee hoe ze zat zien met zwakkere verkeersdeelnemers zoals fietsers.
Stel dat het een moeder met kind voorop was geweest...
Dat er heggen en bomen staan langs de Noorddijk en vooral ook in de kruising waar het ongeluk plaatsvond, is ook op Maps duidelijk te zien. Maar dan nog kan het niet zo zijn dat, als je stapvoets de kruising oprijdt, 3 wielrenners ineens 'uit het niets' opdoemen (en nog wel met zo'n rotvaart dat eentje zich in de flank van de auto boort).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je ziet t niet op de plattegrond, maar er staan heggen en bomen, waardoor je vanaf de verlengde noordweg geen zicht hebt naar
links de Noordwijk in, vandaar dat m'n vriend heel voorzichtig reed op dat punt. Andersom gold net zo goed dat de wielrenners hem ook niet van rechts hebben zien komen. En het is idd een gelijkwaardige kruising.
Toch is dat wel wat gebeurde. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal, maar als je. Naar de schade kijkt, is ie echt vol op de zijkant van de auto gereden, de schade begint achter het voorwiel en eindigt voor het achterwiel, dus ik zou niet weten hoe m'n vriend m dan geraakt moet hebben als het anders is gegaan dan hij mij vertelt..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat er heggen en bomen staan langs de Noorddijk en vooral ook in de kruising waar het ongeluk plaatsvond, is ook op Maps duidelijk te zien. Maar dan nog kan het niet zo zijn dat, als je stapvoets de kruising oprijdt, 3 wielrenners ineens 'uit het niets' opdoemen (en nog wel met zo'n rotvaart dat eentje zich in de flank van de auto boort).
Tuurlijk kan dat wel:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Toch is dat wel wat gebeurde. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal, maar als je. Naar de schade kijkt, is ie echt vol op de zijkant van de auto gereden, de schade begint achter het voorwiel en eindigt voor het achterwiel, dus ik zou niet weten hoe m'n vriend m dan geraakt moet hebben als het anders is gegaan dan hij mij vertelt..
Dan hadden die andere wielrenners ook problemen moeten hebben, bovendien had ie dan nog minder ruimte gehad om te remmen, dus dan was ie verder doorgerold. En in dit geval zie je ook echt niks voor je op de kruising staat, langs 2 kanten, die wielrenners hebben hem net zo min gezien. Magoed, dit gaat dus op een welles nietes spelletje aankomen, ook bij de verzekering...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel:
Je vriend kan ook hard aan komen rijden en opeens midden op de kruising volop op de rem stil zijn gaan staan. Waardoor de wielrenner die net in het midden van de drie reed geen kant op kon en er dus volop op knalde.
Normaal sta je namelijk voor een kruising stil, en niet op een kruising.
Oh, dus je vriend reed/stond dus schuin?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Toch is dat wel wat gebeurde. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal, maar als je. Naar de schade kijkt, is ie echt vol op de zijkant van de auto gereden, de schade begint achter het voorwiel en eindigt voor het achterwiel, dus ik zou niet weten hoe m'n vriend m dan geraakt moet hebben als het anders is gegaan dan hij mij vertelt..
Remmen kun je ook rechtdoor hoorquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dan hadden die andere wielrenners ook problemen moeten hebben, bovendien had ie dan nog minder ruimte gehad om te remmen, dus dan was ie verder doorgerold. En in dit geval zie je ook echt niks voor je op de kruising staat, langs 2 kanten..
Dat is ter plekke onvermijdelijk als je je weg wilt (over de Verlengde Noordweg) vervolgen.quote:
Want? Zover wilde ik nog niet gaan met mijn conclusie.quote:Ik denk dat je vriend toch wel (deels) schuld heeft hierin..
Eh wat? Nee... Hij reed recht (met de weg mee in ieder geval) maar de fietser kwam van opzij en reed dus in de zijkant? Waar lees jij dat m'n vriend schuin stond dan? De fietser is recht uit zo hup op de auto gereden, je ziet afdrukken die veroorzaakt zijn door hemzelf en krassen door zijn fiets, die wel opzij draaide door de klap, maar de auto stond niet schuin hoor.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh, dus je vriend reed/stond dus schuin?
Ik denk dat je vriend toch wel (deels) schuld heeft hierin..
Ik geloof wel dat ze er vol op zijn geknald, ik vind het alleen niet voorstelbaar dat ze, toen je vriend op de kruising was, 'uit het niets' opdoken. Dat is ter plekke onmogelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als hij daadwerkelijk de weg opreed om daarna op de kruising te stoppen, of dat nou uit schrik of beleefdheid komt (zij gingen immers rechtdoor, dus begrijpelijk als je uit een moeilijke zijweg komt) geef je voorrang en rijden ze natuurlijk door..quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is ter plekke onvermijdelijk als je je weg wilt vervolgen.
[..]
Want?
Ze werden in ieder geval pas zichtbaar voor m'n vriend op dat moment.. En ik neem aan ook andersom, anders rem je toch als fietser ookquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat ze er vol op zijn geknald, ik vind het alleen niet voorstelbaar dat ze, toen je vriend op de kruising was, 'uit het niets' opdoken. Dat is ter plekke onmogelijk.
Dan ben ik nog meer benieuwd naar de werkelijke situatie, materiaal fiets, soor auto etc, want als ik vol in de flank klap heb ik schade op die plek, en niet verderop op de zijkant.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh wat? Nee... Hij reed recht (met de weg mee in ieder geval) maar de fietser kwam van opzij en reed dus in de zijkant? Waar lees jij dat m'n vriend schuin stond dan? De fietser is recht uit zo hup op de auto gereden, je ziet afdrukken die veroorzaakt zijn door hemzelf en krassen door zijn fiets, die wel opzij draaide door de klap, maar de auto stond niet schuin hoor.
Hoezo remmen? Je vriend stond toch al meteen stil? (=voorrang verleend)quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ze werden in ieder geval pas zichtbaar voor m'n vriend op dat moment.. En ik neem aan ook andersom, anders rem je toch als fietser ook
Is het niet aannemelijker dat het zich belemmerd werd door de bossages op de hoek? En pas toen je vriend daar voorbij kon kijken, hij de wielrenners zag?quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ze werden in ieder geval pas zichtbaar voor m'n vriend op dat moment.. En ik neem aan ook andersom, anders rem je toch als fietser ook
Dat is mijn indruk ook.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Is het niet aannemelijker dat het zich belemmerd werd door de bossages op de hoek? En pas toen je vriend daar voorbij kon kijken, hij de wielrenners zag?
Dat neem ik idd ook aan... Maar wie zit er dan fout in dat geval? Als ie was doorgereden had ie de voorste wielrenner geraakt, dus dat was ook geen optie..? En hij kwam van rechts en die wielrenners reden met 3 naast elkaar op hoge snelheid... Ingewikkeld gebeuren..quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is mijn indruk ook.
Waardoor hij waarschijnlijk vol op zijn rem trapte en midden op de kruising stil stond... Een wielrenner kon er nog net voorlangs voorbij, een achterlangs, maar de middelste had geen keuze...
Moeilijk te beoordelen. In beginsel waren de wielrenners fout, zij hadden verkeer van rechts voorrang moeten verlenen en hun snelheid aan moeten passen bij het naderen van een onoverzichtelijke kruising.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:17 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat neem ik idd ook aan... Maar wie zit er dan fout in dat geval? Als ie was doorgereden had ie de voorste wielrenner geraakt, dus dat was ook geen optie..? En hij kwam van rechts en die wielrenners reden met 3 naast elkaar op hoge snelheid... Ingewikkeld gebeuren..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |