abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96962553
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:44 schreef capricia het volgende:
Dus de wielrenners gingen rechtdoor en jouw vriend wilde linksaf? Hij stond daarbij nagenoeg stil op de kruising?
In principe wilde zowel mijn vriend als de wielrenners rechtdoor; de weg die m'n vriend volgde buigt af naar links. Hij reed stapvoets de kruising op, omdat het een onoverzichtelijk punt is met bosjes etc. Vanuit zijn ooghoek zag 'ie de wielrenners, trapte toen instinctief op de rem en stond dus nagenoeg stil op t moment dat de wielrenner tegen z'n zijkant vloog..

En jongens komop zeg: ik heb geen idee over spatborden, bellen en reflecterende banden hoor :|W
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:52:05 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96963519
Maar als dr 1 voor kan, 1 achter en 1 klapt erop.. Was je vriend aan het kamperen op het kruispunt :?

Dus stapvoets oprijden, dan dan op de rem, dus voorrang geven :?
pi_96964972
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:52 schreef Life2.0 het volgende:
Maar als dr 1 voor kan, 1 achter en 1 klapt erop.. Was je vriend aan het kamperen op het kruispunt :?

Dus stapvoets oprijden, dan dan op de rem, dus voorrang geven :?
Ik denk dat dr vriend stapvoets of langzaam het kruispunt opreed en op dat moment die 3 wielrenners tevoorschijn kwamen.
pi_96968069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:09 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Ik denk dat dr vriend stapvoets of langzaam het kruispunt opreed en op dat moment die 3 wielrenners tevoorschijn kwamen.
Klopt. Het ging zo snel dat ie niks meer kon doen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:01:55 #30
344131 doorzuipenmanagerworden
Zuip en wordt manager!
pi_96968708
Ik ben als fietser ook een achterop een auto geknald, wat dus 100% mijn schuld was. Gelukkig maakte het niet uit volgens de eigenaar en wilde hij de schade niet vergoed hebben :)

Denk wel dat de wielrenner fout zit, hoop het eigenlijk ook wel hoor. Dat zijn nou echt kutweggebruikers :r
Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
:D _O_ _O_Held van de avond :9
Op zaterdag 14 mei 2011 20:55 schreef BarrieButsers het volgende:
Mallerd. Hij is iedere avond gewoon een baas.
pi_96969206
Heb je geen google maps/streetview linkje van de situatie? Mijn oordeel over de schuldvraag (voor zover die relevant is :')) hangt er nl. wel vanaf hoe de situatie precies is...
pi_96969299
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:09 schreef Palomar het volgende:
Heb je geen google maps/streetview linkje van de situatie? Mijn oordeel over de schuldvraag (voor zover die relevant is :')) hangt er nl. wel vanaf hoe de situatie precies is...
Jawel hoor, als je het hele topic had gelezen, was je 'm vanzelf ook tegengekomen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja het is een beetje moeilijk te omschrijven. Zie maps hier:
http://maps.google.nl/map(...)9645&z=17&iwloc=near

Mijn vriend kwam uit de verlengde noordweg en wilde schuin naar de karelpolderweg. De wielrenners kwamen van links uit de Noorddijk..
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_96969571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:52 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt. Het ging zo snel dat ie niks meer kon doen.
De Noorddijk is een kaarsrechte weg van honderden meters, hoe kun je daar nu (ook al reden ze op topsnelheid) 'opeens tevoorschijn komen'? :?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:17:44 #34
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_96969729
Ik ben benieuwd wie aansprakelijk wordt gesteld. Als asociale wielrenner hoop ik natuurlijk de autmobilist: een beetje nieuwe racefiets kost namelijk al snel 2500-3000 euro. Da's vast meer dan dat blikken stuk schroot ;)
pi_96969884
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:17 schreef MallootJean het volgende:
Ik ben benieuwd wie aansprakelijk wordt gesteld. Als asociale wielrenner hoop ik natuurlijk de autmobilist: een beetje nieuwe racefiets kost namelijk al snel 2500-3000 euro. Da's vast meer dan dat blikken stuk schroot ;)
Je zou ook die Trek van je vriendin kunnen kopen :')
.
pi_96970559
Met die google map begrijp ik de situatie een beetje (jammer dat er geen streetview is). Maar wat ik eruit opmaak is dat die Noorddijk waar de wielrenners vandaan kwamen een stuk lager ligt dan de Verlengde Noordweg waar je vriend reed. Of ie de wielrenners vanaf daar niet kon zien kan ik niet beoordelen. Denk dat er gewoon moet worden gekeken naar de voorrangregels. Hij kwam van rechts zei je (gelijkwaardige kruising)? Dus dan had hij voorrang.

Nog geen idee overigens wie dan daadwerkelijk aansprakelijk wordt gesteld ;)
pi_96970627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:32 schreef Guus Muisarm het volgende:
ffs, in het kader van onbelangrijke vragen verder:

hadden ze een bel?
witte 30 cm achterspatbord?
werkende lampen voor en achter?
Als je ook maar een beetje van het Nederlandse recht af zou weten had je begrepen hebben dat dat helemaal geen onbelangrijke vraag is.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:38:20 #38
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_96970920
Heeft verkeer van rechts hier geen voorrang dan ?
zo goed..?
  Moderator dinsdag 17 mei 2011 @ 23:40:14 #39
236264 crew  capricia
pi_96971037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:38 schreef Diepvriez het volgende:
Heeft verkeer van rechts hier geen voorrang dan ?
Geen idee hoe ze zat zien met zwakkere verkeersdeelnemers zoals fietsers.
Stel dat het een moeder met kind voorop was geweest...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96971242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:15 schreef r_one het volgende:

[..]

De Noorddijk is een kaarsrechte weg van honderden meters, hoe kun je daar nu (ook al reden ze op topsnelheid) 'opeens tevoorschijn komen'? :?
Je ziet t niet op de plattegrond, maar er staan heggen en bomen, waardoor je vanaf de verlengde noordweg geen zicht hebt naar
links de Noordwijk in, vandaar dat m'n vriend heel voorzichtig reed op dat punt. Andersom gold net zo goed dat de wielrenners hem ook niet van rechts hebben zien komen. En het is idd een gelijkwaardige kruising.
pi_96971356
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen idee hoe ze zat zien met zwakkere verkeersdeelnemers zoals fietsers.
Stel dat het een moeder met kind voorop was geweest...
Dan was het niet gebeurd. Die wielrenners reden met een rot vaart, ze gaven zelf al aan dat ze t met 2 km minder per uur wel hadden kunnen voorkomen...
pi_96971467
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Je ziet t niet op de plattegrond, maar er staan heggen en bomen, waardoor je vanaf de verlengde noordweg geen zicht hebt naar
links de Noordwijk in, vandaar dat m'n vriend heel voorzichtig reed op dat punt. Andersom gold net zo goed dat de wielrenners hem ook niet van rechts hebben zien komen. En het is idd een gelijkwaardige kruising.
Dat er heggen en bomen staan langs de Noorddijk en vooral ook in de kruising waar het ongeluk plaatsvond, is ook op Maps duidelijk te zien. Maar dan nog kan het niet zo zijn dat, als je stapvoets de kruising oprijdt, 3 wielrenners ineens 'uit het niets' opdoemen (en nog wel met zo'n rotvaart dat eentje zich in de flank van de auto boort).
.
pi_96971654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat er heggen en bomen staan langs de Noorddijk en vooral ook in de kruising waar het ongeluk plaatsvond, is ook op Maps duidelijk te zien. Maar dan nog kan het niet zo zijn dat, als je stapvoets de kruising oprijdt, 3 wielrenners ineens 'uit het niets' opdoemen (en nog wel met zo'n rotvaart dat eentje zich in de flank van de auto boort).
Toch is dat wel wat gebeurde. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal, maar als je. Naar de schade kijkt, is ie echt vol op de zijkant van de auto gereden, de schade begint achter het voorwiel en eindigt voor het achterwiel, dus ik zou niet weten hoe m'n vriend m dan geraakt moet hebben als het anders is gegaan dan hij mij vertelt..
  Moderator dinsdag 17 mei 2011 @ 23:56:25 #44
236264 crew  capricia
pi_96971887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Toch is dat wel wat gebeurde. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal, maar als je. Naar de schade kijkt, is ie echt vol op de zijkant van de auto gereden, de schade begint achter het voorwiel en eindigt voor het achterwiel, dus ik zou niet weten hoe m'n vriend m dan geraakt moet hebben als het anders is gegaan dan hij mij vertelt..
Tuurlijk kan dat wel:
Je vriend kan ook hard aan komen rijden en opeens midden op de kruising volop op de rem stil zijn gaan staan. Waardoor de wielrenner die net in het midden van de drie reed geen kant op kon en er dus volop op knalde.
Normaal sta je namelijk voor een kruising stil, en niet op een kruising.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96972072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel:
Je vriend kan ook hard aan komen rijden en opeens midden op de kruising volop op de rem stil zijn gaan staan. Waardoor de wielrenner die net in het midden van de drie reed geen kant op kon en er dus volop op knalde.
Normaal sta je namelijk voor een kruising stil, en niet op een kruising.
Dan hadden die andere wielrenners ook problemen moeten hebben, bovendien had ie dan nog minder ruimte gehad om te remmen, dus dan was ie verder doorgerold. En in dit geval zie je ook echt niks voor je op de kruising staat, langs 2 kanten, die wielrenners hebben hem net zo min gezien. Magoed, dit gaat dus op een welles nietes spelletje aankomen, ook bij de verzekering...
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:01:07 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96972099
quote:

[..]

Oh, dus je vriend reed/stond dus schuin?

Ik denk dat je vriend toch wel (deels) schuld heeft hierin..
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:02:08 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96972162
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan hadden die andere wielrenners ook problemen moeten hebben, bovendien had ie dan nog minder ruimte gehad om te remmen, dus dan was ie verder doorgerold. En in dit geval zie je ook echt niks voor je op de kruising staat, langs 2 kanten..
Remmen kun je ook rechtdoor hoor :?
pi_96972174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:01 schreef Life2.0 het volgende:
Dat is ter plekke onvermijdelijk als je je weg wilt (over de Verlengde Noordweg) vervolgen.
quote:
Want? Zover wilde ik nog niet gaan met mijn conclusie.
.
pi_96972273
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Eh wat? Nee... Hij reed recht (met de weg mee in ieder geval) maar de fietser kwam van opzij en reed dus in de zijkant? Waar lees jij dat m'n vriend schuin stond dan? De fietser is recht uit zo hup op de auto gereden, je ziet afdrukken die veroorzaakt zijn door hemzelf en krassen door zijn fiets, die wel opzij draaide door de klap, maar de auto stond niet schuin hoor.
pi_96972293
quote:

[..]

Ik geloof wel dat ze er vol op zijn geknald, ik vind het alleen niet voorstelbaar dat ze, toen je vriend op de kruising was, 'uit het niets' opdoken. Dat is ter plekke onmogelijk.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')