Vergis je niet: de politie heeft NIETS te maken met de financiele afhandeling, onafhankelijk van wie er aansprakelijk is.quote:en daar werd al gezegd dat in dit geval de wielrenner aansprakelijk is
AVP.quote:Ik zit me dan praktisch wel weer af te vragen of die wielrenner uberhaupt verzekerd zou kunnen zijn in dit geval; aan wat voor verzekering denk je dan? Gewoon aansprakelijkheid?
Ja en nee..... Aan de ene kant heb je genoeg fietsers die zonder te kijken voor een auto springen, maar aan de andere kant kan ik op een voorrangsfietspad door de binnenstad geen 500 meter fietsen zonder uit lijfbehoud te moeten remmen voor een auto die niet kijkt of gewoon weet dat-ie toch wel wint...quote:Overigens, als lease-rijder en bezitter van een uitgebereid fietsenpark vind ik die speciale bescherming van de fietser absolute kolder.
Lijkt me toch het belangrijkste. Probleem is dat het zijn woord tegen het woord van de fietser wordt.quote:
Stilstaan op een onoverzichtelijk punt maakt het verhaal waarschijnlijk niet beter...quote:
Ja, die zijn er. Sowieso de 2 wielrenners die met de geraakte wielrenner meereden en een goede vriend van ons, die net (bovenlangs) de dijk kwam aanrijden toen het gebeurde, dus die is ook gestopt om mijn vriend bij te staan.quote:
Nou, ze reden met zn 3en (ongeveer) naast elkaar. Links en rechts konden uitwijken, midden kon nergens naartoe... Hij is dus ook gewoon middenop de zijkant van de auto gereden. Er zit een deuk in t portier, en een diepe kras over de gehele lengte van de auto en de spiegel is gesneuveld.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stilstaan op een onoverzichtelijk punt maakt het verhaal waarschijnlijk niet beter...
Klopt het dat de 3e fietser op de auto reed? Wellicht kan je aannemelijk maken dat-ie onvoldoende afstand heeft gehouden? Dat doen "wielrenners" standaard namelijk, en het zou goed verklaren dat-ie zelf geen overzicht had, terwijl de andere 2 de auto konden ontwijken.
Mijn vriend ging (schuin afbuigend) rechtdoor, de wielrenners kwamen van links. Mijn vriend kwam dus t.o.v. de wielrenners van rechts en had dus voorrang moeten krijgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:13 schreef brulaap112 het volgende:
Lijkt me dat hij geen voorrang verleend heeft? Als het nou een motor was die met 30 aankwam..
Gingen de wielrenners als het ware rechtdoor en sloeg hij af? Of ging hij rechtdoor en kwamen zij van links. Een paint/google maps zou helpen.
Ja het is een beetje moeilijk te omschrijven. Zie maps hier:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:17 schreef brulaap112 het volgende:
Je zegt anders in de tweede zin dat hij links afsloeg..
Het is fietsers alleen toegestaan met z'n tweeen naast elkaar te rijden, als het geen gevaar en/of hinder oplevert. Met z'n drieen mag niet, met z'n tweeen had hier dus ook niet gemogen (want: gevaar).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou, ze reden met zn 3en (ongeveer) naast elkaar. Links en rechts konden uitwijken, midden kon nergens naartoe... Hij is dus ook gewoon middenop de zijkant van de auto gereden. Er zit een deuk in t portier, en een diepe kras over de gehele lengte van de auto en de spiegel is gesneuveld.
Nee.. Als je de auto ziet is die fiets er ook echt met een rotgang op geklapt, zo'n deuk heb je niet van een normaal fietsertje hoor..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:27 schreef brulaap112 het volgende:
Ben wel benieuwd ja, zeker omdat hij een stuk harder rijd dan een normale fietser had hij hem waarschijnlijk nooit kunnen zien.
En nog een belangrijke onbelangrijke vraag: hadden ze wel reflecterende banden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:32 schreef Guus Muisarm het volgende:
ffs, in het kader van onbelangrijke vragen verder:
hadden ze een bel?
witte 30 cm achterspatbord?
werkende lampen voor en achter?
In principe wilde zowel mijn vriend als de wielrenners rechtdoor; de weg die m'n vriend volgde buigt af naar links. Hij reed stapvoets de kruising op, omdat het een onoverzichtelijk punt is met bosjes etc. Vanuit zijn ooghoek zag 'ie de wielrenners, trapte toen instinctief op de rem en stond dus nagenoeg stil op t moment dat de wielrenner tegen z'n zijkant vloog..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:44 schreef capricia het volgende:
Dus de wielrenners gingen rechtdoor en jouw vriend wilde linksaf? Hij stond daarbij nagenoeg stil op de kruising?
Ik denk dat dr vriend stapvoets of langzaam het kruispunt opreed en op dat moment die 3 wielrenners tevoorschijn kwamen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:52 schreef Life2.0 het volgende:
Maar als dr 1 voor kan, 1 achter en 1 klapt erop.. Was je vriend aan het kamperen op het kruispunt
Dus stapvoets oprijden, dan dan op de rem, dus voorrang geven
Klopt. Het ging zo snel dat ie niks meer kon doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:09 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Ik denk dat dr vriend stapvoets of langzaam het kruispunt opreed en op dat moment die 3 wielrenners tevoorschijn kwamen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |