+ marketing/camera/licht/choreograafquote:Op zondag 15 mei 2011 02:34 schreef RiftNL het volgende:
Het enige wat ze moeten doen is een nationale voorronde laten plaatsvinden met een goede jury:
- Eric van Tijn
- Gordon (Tekstschrijver pur sang)
- Willem Nijholt?
- Een lid van een hele bekende groep zoals Within Temptation?
Eric van Thijn moet een nummer schrijven (zie: 'Vrede' en 'Hemel En Aarde' om te horen wat hij kan), hij hoeft niet in een jury. De songteksten van Gordon zijn niet relevant, zijn smaak ook niet. Willem Nijholt, met alle respect, is een bejaarde theatermaker en niet iemand die popliedjes in de categorie "Popular" en "Lipstick" op waarde kan schatten.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:34 schreef RiftNL het volgende:
Het enige wat ze moeten doen is een nationale voorronde laten plaatsvinden met een goede jury:
- Eric van Tijn
- Gordon (Tekstschrijver pur sang)
- Willem Nijholt?
Algemene desinteresse? Er keken meer dan 2 miljoen mensen....quote:Op zondag 15 mei 2011 04:15 schreef Boldface het volgende:
Ik herhaal mezelf nog eens: het probleem ligt een stap eerder dan bij de TROS, namelijk de algemene desinteresse voor het (Nationaal) Songfestival. De NOS vindt het 'te duur' en pompt liever geld in voetbal en andere sport. De Publieke Omroep verzaakt enorm in haar taak.
Dat de TROS met het (N)SF aan de haal is gegaan, is een gevolg. De TROS vist in een veel te kleine vijver, de opzet van het NSF is veel te beperkt, de keuze van het publiek eveneens.
Naar een belangrijke voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal kijken 8-9 miljoen mensen.quote:Op zondag 15 mei 2011 04:34 schreef RiftNL het volgende:
Algemene desinteresse? Er keken meer dan 2 miljoen mensen....
Bijnaquote:Op zondag 15 mei 2011 04:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Naar een belangrijke voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal kijken 8-9 miljoen mensen.
2 miljoen is heel veel met de kijkcijfers van tegenwoordig. De beste programma's mogen blij zijn met 1 miljoen met uitzondering van boer zoekt vrouw waar ik overigens geen fuck van geloof van die 5 miljoen kijkers.quote:Op zondag 15 mei 2011 04:45 schreef Boldface het volgende:
Als 2 miljoen mensen kijken, kijken er 13-14 miljoen mensen niet. Hoewel de kijkcijfers heel behoorlijk zijn, bespeur ik in Nederland een soort algemene desinteresse voor het Songfestival. Heel veel mensen geven er bar weinig om. Er zijn landen waar dat heel anders is. En daar is het dus echt stil op straat als het Songfestival op tv is.
Je vergeet ook dat in die landen in 99 vd 100 gevallen meer mensen wonenquote:Op zondag 15 mei 2011 04:57 schreef Boldface het volgende:
We praten langs elkaar heen. Ik probeer je uit te leggen dat in andere landen, waar het Songfestival veel meer leeft, de kijkcijfers aanzienlijk hoger zijn. Hoger dan 'Boer Zoekt Vrouw' in Nederland scoort.
Wat je zegt, is onjuist. Van de overige 42 deelnemers aan het Songfestival hebben slechts tien landen meer inwoners dan Nederland: Rusland, Duitsland, Turkije, Frankrijk, Groot Brittannië, Italië, Spanje, Oekraïne, Polen, Roemenië.quote:Op zondag 15 mei 2011 05:00 schreef RiftNL het volgende:
Je vergeet ook dat in die landen in 99 vd 100 gevallen meer mensen wonen![]()
Nóg meer dan Sieneke?quote:Op zondag 15 mei 2011 02:37 schreef totebel het volgende:
4. Als ze perse vast willen houden aan "iets dat dichtbij de Tros ligt".... veel meer over the top hollands, al gaat hem dat naar mijn idee niet worden
Waarom zou Within Temptation of elk andere internationale act van Nederland in vredesnaam mee willen doen? Het ESF leeft in Nederland vooral middels het gezeik op de organisatie, het "we moeten niet meer mee doen" en andere negatieve zooi. De organisatie kijkt alleen maar naar een artiest die ze in de spotlight willen hebben om meer bekendheid te genereren. Internationale acts hebben die bekendheid al, dus dan houden ze alleen het negatieve over.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:34 schreef RiftNL het volgende:
Dit dusquote:Op zondag 15 mei 2011 09:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom zou Within Temptation of elk andere internationale act van Nederland in vredesnaam mee willen doen? Het ESF leeft in Nederland vooral middels het gezeik op de organisatie, het "we moeten niet meer mee doen" en andere negatieve zooi. De organisatie kijkt alleen maar naar een artiest die ze in de spotlight willen hebben om meer bekendheid te genereren. Internationale acts hebben die bekendheid al, dus dan houden ze alleen het negatieve over.
We sturen gewoon geen leuke performance, it's that simple. Ik zie een Griekenland met een slechte rapper maar wel een achtergrond en een act. Andere gebruiken decor, wij staan er met het meest saaie stuk er weer prima voor 3J Lul. De 3Js staan er als om een nummer te zingen, maar voor de rest voel ik niets bij ze. We zien het meer als noodzaak mee te doen, heel veel andere landen zien het als een eer en zetten er ook wat neer. Dat mist Nederland.
Voorlopig denk ik niet dat gearriveerde artiesten in Nederland zin hebben om aan het ESF mee te doen. Ongeacht de beloning. Ik denk dat we eerder de Duitse aanpak moeten kopieren, dat heeft ze vorig jaar veel succes gegeven.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:17 schreef totebel het volgende:
Hou voorrondes en loof een flinke geldprijs en een hoop gratis dingetjes uit voor de act die NL naar de finale weet te loodsen, wedden dat veel van de zg A- artiesten dan opeens wel "altijd al een liedje hebben willen maken voor het ESF"
En waarom is die desinteresse er? Omdat het al 7x niet lukt om in die finale te komen. Als we gewoon weer een keertje in de finale komen zal die interesse wel weer toenemen.quote:Op zondag 15 mei 2011 04:45 schreef Boldface het volgende:
Als 2 miljoen mensen kijken, kijken er 13-14 miljoen mensen niet. Hoewel de kijkcijfers heel behoorlijk zijn, bespeur ik in Nederland een soort algemene desinteresse voor het Songfestival. Heel veel mensen geven er bar weinig om. Er zijn landen waar dat heel anders is. En daar is het dus echt stil op straat als het Songfestival op tv is.
Dat mag dus niet. Het songfestival kent hele strikte regels voor ieder deelnemend land. Zo mag er niets commercieels zijn aan de voorrondes of wat dan ook.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:52 schreef totebel het volgende:
De tros zou bijvoorbeeld voor de voorrondes een samenwerking kunnen gaan met John de Mol. Je kan zeggen van die man wat je wilt, maar hij weet wel met originele dingen te komen en de juiste mensen for the job uit te kiezen.. nog los van het feit dat die man meer goodwill heeft dan de Tros
Hier ben ik het mee eens. De TROS moet óf een echte ballad sturen óf een up-tempo pop/rockliedje.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:41 schreef SonicVolcano het volgende:
De TROS durft geen risico's te nemen en komt met middle-of-the-road acts aanzetten. Dat zie je echt aan alles.
Als je dat wil kan je dat wel doen. Zo is er bij "Unser Star für Oslo" ook samengewerkt met het commerciële ProSieben. Met het bekende daverend succes.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:02 schreef RiftNL het volgende:
Dat mag dus niet. Het songfestival kent hele strikte regels voor ieder deelnemend land. Zo mag er niets commercieels zijn aan de voorrondes of wat dan ook.
Gemiddeld ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben zaterdagavond naar de finale van het Eurovisiesongfestival gekeken. Het dubbele aantal kijkers stemde af op Ik Hou van Holland.quote:Op zondag 15 mei 2011 04:34 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Algemene desinteresse? Er keken meer dan 2 miljoen mensen....
Het ging over de halve finale niet om de finalequote:Op zondag 15 mei 2011 12:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gemiddeld ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben zaterdagavond naar de finale van het Eurovisiesongfestival gekeken. Het dubbele aantal kijkers stemde af op Ik Hou van Holland.
Dat blijkt uit zondag gepubliceerde kijkcijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).
Donderdagavond keken er nog ruim 2 miljoen mensen naar de halve finale waaraan de Nederlandse 3JS meededen. Zij eindigden met dertien punten als laatste, en hebben daarmee de twijfelachtige eer behaald om het land te zijn dat het minste aantal punten kreeg op het Eurovisie Songfestival 2011.
De finale werd gewonnen door Azerbeidzjan met het nummer Running scared van het duo Eldar & Nikki.
De top vijf van best bekeken programma's van de zaterdagavond: 1. Ik Hou van Holland (2.425.000), 2. Acht uur journaal (2.014.000), 3. Iedereen is gek op Jack (1.511.000), 4. Finale ESF (1.216.000), en op 5. Echt Waar (1.169.000)
Er keken meer mensen naar fuckin Gek op Jack en dat is al bedroevend slecht. Ga dus niet zeggen dat er belangstelling is voor het ESF. Die 1,2 miljoen zijn waarschijnlijk voor het grootste deel 55 plussers.
De halve finale was op donderdag. Niet de opwindendste TV avond van de week. Geen grote shows of publiekstrekkers op de commercielen, dus mensen kijken wat eerder naar een ESF, ja. En dan nog maar 2 miljoen kijkers. Ik denk dat je er echt wel uit kunt afleiden dat alleen de bejaarden en de PVV-stemmers naar het ESF kijken.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:10 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Het ging over de halve finale niet om de finaleLogisch dat daar minder mensen naar kijken, we zaten er tenslotte niet bij.
Volledig mee eens. Maar het wachten is nu op de eerste criticus die komt uitleggen dat ze ergens een nootje niet helemaal zuiver zong. Nootjes die gek genoeg nooit worden gehoord bij het leeuwendeel van de liedjes in de Top 10 van elke editie.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:38 schreef Flounder het volgende:
Het maakt niet uit wie er gaat, of wat voor nummer er gezongen wordt.
Zelfs deze prachtige en goed gezongen power ballad van Glennis Grace redde het niet in 2005
Ze had die idiote, vooraf bedachte bewegingen niet moeten maken.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Maar het wachten is nu op de eerste criticus die komt uitleggen dat ze ergens een nootje niet helemaal zuiver zong. Nootjes die gek genoeg nooit worden gehoord bij het leeuwendeel van de liedjes in de Top 10 van elke editie.
Of ze gooien het erop dat het nummer slecht was. Het nummer is echt niet minder dan dat van Oostenrijk en Litouwen dit jaar; en die gingen probleemloos naar de finale.
Mee eens. Ik heb ook altijd het gevoel, niet alleen bij het ESF, dat we maar gewoon moeten blijven en niet aan de winst moeten denken. Wat was ons doel? Een keer de finale weer halen lol. We durven niet aan winnen te denken, tsja zo kom je er toch nooit? In andere landen wordt het idd als een eer beschouwd en zo zou het ook moeten zijn. Daarom kunnen we denk ik het best voor nieuw, jong talent gaan. Ik denk dat jonge talenten ook met een heel ander blik kijken en zich zelf ook echt willen bewijzen en de competitie aandurven gaan. Durf gewoon te zeggen dat je hier komt voor de winst! En wie wil er nou niet voor een miljoenen publiek optreden? Het is ook een zeer mooie ervaring lijkt me.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom zou Within Temptation of elk andere internationale act van Nederland in vredesnaam mee willen doen? Het ESF leeft in Nederland vooral middels het gezeik op de organisatie, het "we moeten niet meer mee doen" en andere negatieve zooi. De organisatie kijkt alleen maar naar een artiest die ze in de spotlight willen hebben om meer bekendheid te genereren. Internationale acts hebben die bekendheid al, dus dan houden ze alleen het negatieve over.
We sturen gewoon geen leuke performance, it's that simple. Ik zie een Griekenland met een slechte rapper maar wel een achtergrond en een act. Andere gebruiken decor, wij staan er met het meest saaie stuk er weer prima voor 3J Lul. De 3Js staan er als om een nummer te zingen, maar voor de rest voel ik niets bij ze. We zien het meer als noodzaak mee te doen, heel veel andere landen zien het als een eer en zetten er ook wat neer. Dat mist Nederland.
Ze had een belachelijke choreografie. Dat maakte het ongeloofwaardig.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:38 schreef Flounder het volgende:
Het maakt niet uit wie er gaat, of wat voor nummer er gezongen wordt.
Zelfs deze prachtige en goed gezongen power ballad van Glennis Grace redde het niet in 2005
Jij bent, seriously, je nickname onwaardig.. zo, dat wilde ik ff kwijtquote:Op zondag 15 mei 2011 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De halve finale was op donderdag. Niet de opwindendste TV avond van de week. Geen grote shows of publiekstrekkers op de commercielen, dus mensen kijken wat eerder naar een ESF, ja. En dan nog maar 2 miljoen kijkers. Ik denk dat je er echt wel uit kunt afleiden dat alleen de bejaarden en de PVV-stemmers naar het ESF kijken.
Jij, daarentegen, had geen betere kunnen uitzoekenquote:Op zondag 15 mei 2011 17:39 schreef totebel het volgende:
[..]
Jij bent, seriously, je nickname onwaardig.. zo, dat wilde ik ff kwijt
Zelfkennis is een groot goed.. dont let me detain youquote:Op zondag 15 mei 2011 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij, daarentegen, had geen betere kunnen uitzoeken
Zit er zand in je vagina ofzo?quote:Op zondag 15 mei 2011 17:53 schreef totebel het volgende:
[..]
Zelfkennis is een groot goed.. dont let me detain you
Bron?quote:Op zondag 15 mei 2011 18:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik lees dat de tros thomas berge wil sturen, dat wordt weer een drama..
Allesquote:Wat doet de TROS allemaal verkeerd?
In andere landen zijn de kijkcijfers ook enorm; veel groter dan in Nederland. Ik heb gisteren kostbare vrije tijd vergooid om het hier iemand aan het verstand te peuteren, maar hier staat het nog eens: in andere landen leeft het Songfestival gewoon veel meer dan in Nederland.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:33 schreef HiZ het volgende:
In Duitsland keek overigens 1 op de 2 tv-kijkers naar het ESF. In der Spiegel online staat een lange analyse over de toekomst van het festival, en de conclusie daar is dat het festival zich los aan het maken is van z'n 'schlager-verleden' en dat het in Dusseldorf een heel stuk dichter bij dat doel is gekomen. Tros; dat betekent dus dat nog meer Volendam nog meer vernederende uitslagen gaat veroorzaken.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. De Tros heeft koudwatervrees naar onbekende muziekstijlen en staat met haar rug naar alle andere muzikale stijlen dan palingsound en piratenplein.quote:Op zondag 15 mei 2011 08:56 schreef troje het volgende:
Het probleem ligt bij de TROS, zij zijn deel van het probleem dus je kan moeilijk van ze verwachten dat ze de oplossing hebben. Of willen. De vraag is, welk belang heeft de TROS en is dit hetzelfde belang als het Nederlandse volk? Ik denk het niet. Ons belang is om eerste te worden op het ESF. Het belang van de TROS is dat 1 van de muzikanten uit hun stal een podium krijgt om bekend te worden bij het Nederlandse publiek. Dat we daardoor nooit het ESF zullen winnen is niet het belang van de TROS.
Simpel gezegd: Zo lang de TROS het ESF en de voorrondes organiseert, zal Nederland doorgaan met het insturen van kansloze artiesten. Artiesten die in Nederland gepromoot moeten worden. Het ESF een prima podium hiervoor, want in de aanloop naar het ESF is er zeer veel aandacht van de pers voor de Nederlandse deelnemer.
Maar zoals Cornald ook zei eerder vandaag, zal het meer leven als we wel de finale halen en hoog eindigen. Dat geloof ik ook wel. Dan zullen de meeste mensen wel weer positief zijn en zien dat het wel kan. Andere landen sturen vaak toch wel hele moderne liedjes, terwijl wij met onze inzendingen telkens een paar jaar te laat zijn lijkt het wel. Het hangt ook echt van de TROS af (helaas!). Ze moeten het anders doen en ze moeten volgend jaar niet alleen voor een finaleplek willen gaan, maar ook durven te zeggen dat ze voor winst willen gaan. Die mentaliteit ontbreekt hier ook. Met voetbal willen we toch ook winnen? Kom op, where's the spiritquote:Op zondag 15 mei 2011 20:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
In andere landen zijn de kijkcijfers ook enorm; veel groter dan in Nederland. Ik heb gisteren kostbare vrije tijd vergooid om het hier iemand aan het verstand te peuteren, maar hier staat het nog eens: in andere landen leeft het Songfestival gewoon veel meer dan in Nederland.
dat zal scoren bij die homo'squote:Op zondag 15 mei 2011 21:05 schreef missyB het volgende:
Wanneer sturen we gewoon eens een lekker wijf met flinke tieten en wat show op het podium?
show = Hans Klok, of een stel mannelijke dansers?quote:
Waarom persé homo's ? Hele gezinnen, tieners kijken en die stemmen ook. En er zijn vast ook homo's die op zo'n zangeresje zouden stemmen, vanwege het nummer/act ofzo.quote:
Klopt ook wel.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:29 schreef grazz het volgende:
[..]
Waarom persé homo's ? Hele gezinnen, tieners kijken en die stemmen ook. En er zijn vast ook homo's die op zo'n zangeresje zouden stemmen, vanwege het nummer/act ofzo.
Klopt ook welquote:Op zondag 15 mei 2011 21:39 schreef Knarf het volgende:
[..]
Klopt ook wel.
Echter je kunt je je ook focussen op 1 specifieke doelgroep. Als die doelgroep dan massaal op je stemt, dan heb je een flinke kans om hoog te eindigen (Italie, Lordi). Het is een groot risico, want als die specifieke doelgroep het niet leuk vind of je voert het niet goed uit, dan red je het niet (Frankrijk).
Je kan ook op de algemen deler gokken, doe het goed en je wint (Azerbaijan).
Dan haal je het uit het buitenland voor mijn part. Achter Azarbeijan gaat een heel Zweeds producersteam schuil. Rusland had RedOne dit jaar gestrikt. Heb je het niet in huis, dan haal je het maar in huis.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:49 schreef grazz het volgende:
[..]
Klopt ook wel
België nam een enorm risico maar werd mooi 11e, nahja of dat zo mooi is ..maar bereikten dus bijna de finale! Wanneer nemen wij eens een echte risico? Ik vond dat we in 2007, 2008 en 2011 ook wel aardig op safe speelden hoor. Ik zou wel eens een popact zoals Zweden dit jaar willen zien voor NL. Maar wij hebben zoiets echt niet..denk ik.
Ja, al had ik Rusland ook hoger verwacht. Maar persoonlijk zou ik niet alles uit het buitenland willen bijv. Ook liever geen artiest. Ik vind het leuker als de artiest zelfs NLs is of in elk geval iets met Nederland heeft. Producer maakt me niet veel uit. In NL kunnen ze tegenwoordig toch geen echte commerciele POPhits meer maken lijkt het wel. Gelukkig hebben we hier top choreograaf Dan Karaty die hier tegenwoordig een appartement heeftquote:Op zondag 15 mei 2011 21:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dan haal je het uit het buitenland voor mijn part. Achter Azarbeijan gaat een heel Zweeds producersteam schuil. Rusland had RedOne dit jaar gestrikt. Heb je het niet in huis, dan haal je het maar in huis.
Nee, artiest zou wel Nederlands moeten zijn idd.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:58 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, al had ik Rusland ook hoger verwacht. Maar persoonlijk zou ik niet alles uit het buitenland willen bijv. Ook liever geen artiest. Ik vind het leuker als de artiest zelfs NLs is of in elk geval iets met Nederland heeft. Producer maakt me niet veel uit. In NL kunnen ze tegenwoordig toch geen echte commerciele POPhits meer maken lijkt het wel. Gelukkig hebben we hier top choreograaf Dan Karaty die hier tegenwoordig een appartement heeftmaar daar denkt de TROS toch niet aan.
Angus naar Bakuquote:Op zondag 15 mei 2011 22:01 schreef Knarf het volgende:
Ik bedenk mij net dat Angus Young ook in Nederland woont.
Voor diegene die hem niet kennen, even een plaatje
[ afbeelding ]
Lena won ook.quote:
Ik denk dat als er íemand niet wil, kan of hoeft, dat dat Angus is.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:13 schreef totebel het volgende:
Hmm, het is idd wel een uniek stukje idd.. de vraag is, wil Angus?
Daar heb je ws gelijk in, maar je mag toch dromen? Of kunnen we het hem verplicht stellen als een soort integratieexamen?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik denk dat als er íemand niet wil, kan of hoeft, dat dat Angus is.
Om hier nog even op terug te komen: De uitzending van Studio Sport van gisteravond, met de spannende ontknoping van de Eredivisie, trok ook 'maar' 2,9 miljoen kijkers. 2 miljoen voor een halve finale van het ESF is dan heel redelijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 04:47 schreef RiftNL het volgende:
[..]
2 miljoen is heel veel met de kijkcijfers van tegenwoordig. De beste programma's mogen blij zijn met 1 miljoen met uitzondering van boer zoekt vrouw waar ik overigens geen fuck van geloof van die 5 miljoen kijkers.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival , daar staat een mooi lijstje.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:14 schreef MaLo het volgende:
Sinds wanneer organiseeert de Tros het songfestival eigenlijk? En na 2012 zijn we er misschien vanaf?
Super, dank je wel!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival , daar staat een mooi lijstje.
2000 NOS Paul de Leeuw Linda Wagenmakers No goodbyes John O'Hare Ellert Driessen
2001 NOS Paul de Leeuw Michelle Out on my own André Remkes &
Dirk Jan Vermeij André Remkes &
Dirk Jan Vermeij
2003 TROS Loes Luca (& Harm Edens) Esther Hart One more night Tjeerd van Zanen
& Alan Michael Tjeerd van Zanen
& Alan Michael
2004 TROS Nance & Humberto Tan Re-union Without you Angeline van Otterdijk Ed van Otterdijk
2005 TROS Nance & Hans Schiffers Glennis Grace My impossible dream Bruce Smith Robert D. Fischer
2006 NOS Paul de Leeuw Treble Amambanda Treble Treble
2007 VARA Paul de Leeuw Edsilia Rombley Nooit meer zonder jou Tjeerd Oosterhuis & Martin Gijzemijter Tjeerd Oosterhuis & Martin Gijzemijter
2008² VARA Claudia de Breij Hind Your heart belongs to me Hind & Tjeerd van Zanen Hind & Tjeerd van Zanen
2009 TROS Jack van Gelder De Toppers Shine Gordon Bas van den Heuvel
2010 TROS Yolanthe Sneijder-Cabau Sieneke Ik ben verliefd (Sha-la-lie) Pierre Kartner Pierre Kartner
2011 TROS Yolanthe Sneijder-Cabau 3JS Je vecht nooit alleen 3JS 3JS
Was de TROS toen ook al zo van de (zgn.) Nederlandsheid als dat ze nu zijn ?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Goh... De laatste keer dat we de finale haalden kwam ook uit de TROS-koker.
En van de twee succesvolste inzendingen van 2000-2011 (Esther Hart en Linda Wagemakers) kwam er ééntje van de TROS.
Ze zitten toch al jaren op bootreisjes met Jan Keizer, Piet Veerman en co? En eerder Op Volle Toeren (dat was er denk ik niet meer in de jaren -00) , maar de TROS is toch altijd van dat Nederlandstalige muziek geweest?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:41 schreef Susi het volgende:
[..]
Was de TROS toen ook al zo van de (zgn.) Nederlandsheid als dat ze nu zijn ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |