abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96826035
In dit topic, geopend naar aanleiding van de afgang van Nederland dit jaar, discussiëren we over wat er intern beter moet gebeuren. Dit kan bijvoorbeeld het aankleden van de act zijn, maar ook dat er een talentenjacht o.i.d. moet komen. Er zijn genoeg dingen te bedenken. Praat erover, en stel het in duidelijke punten!

Dus: Wat doet de TROS intern allemaal verkeerd? Of wat zou een betere optie voor de TROS zijn en waarom?
pi_96826075
Het enige wat ze moeten doen is een nationale voorronde laten plaatsvinden met een goede jury:

- Eric van Tijn
- Gordon (Tekstschrijver pur sang)
- Willem Nijholt?
- Een lid van een hele bekende groep zoals Within Temptation?
  zondag 15 mei 2011 @ 02:37:02 #3
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96826115
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:34 schreef RiftNL het volgende:
Het enige wat ze moeten doen is een nationale voorronde laten plaatsvinden met een goede jury:

- Eric van Tijn
- Willem Nijholt?
+ marketing/camera/licht/choreograaf
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_96826127
1.. Jan Smit als commentator aanstellen, de sympathie die ik nog voor hem had is nu totaal weg
2. arrogant vasthouden aan iets wat 20 jaar geleden misschien scoorde, maar nu niet
3. zich niet realiseren dat een goed product zichzelf echt niet verkoopt, iets van podiumpresentatie is echt wel nodig en dat hoeft echt geen vuurwerkfabriek op het podium te zijn, spelen met de camera, een toegesneden lichtshow, fatsoenlijke kleding en een kapsel dat niet met mayonaise gewassen lijkt te zijn.
4. Als ze perse vast willen houden aan "iets dat dichtbij de Tros ligt".... veel meer over the top hollands, al gaat hem dat naar mijn idee niet worden
5 Tatjana Simic als jurylid in de nationale voorronde.. hoe verzin je t
6 niet luisteren naar het publiek.. die komen echt wel met zinnig commentaar
  zondag 15 mei 2011 @ 02:37:39 #5
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_96826128
je kan beter vragen wat ze goed doen.. ben je sneller klaar
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_96826132
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:37 schreef Knarf het volgende:

[..]

+ marketing/camera/licht/choreograaf
Team Rinus!! (in vredesnaam geen shaker!!)
pi_96826138
Om te beginnen is het de TROS.
pi_96827337
Ik herhaal mezelf nog eens: het probleem ligt een stap eerder dan bij de TROS, namelijk de algemene desinteresse voor het (Nationaal) Songfestival. De NOS vindt het 'te duur' en pompt liever geld in voetbal en andere sport. De Publieke Omroep verzaakt enorm in haar taak.

Dat de TROS met het (N)SF aan de haal is gegaan, is een gevolg. De TROS vist in een veel te kleine vijver, de opzet van het NSF is veel te beperkt, de keuze van het publiek eveneens.
pi_96827356
quote:
- Eric van Tijn
- Willem Nijholt?
Eric van Thijn moet een nummer schrijven (zie: 'Vrede' en 'Hemel En Aarde' om te horen wat hij kan), hij hoeft niet in een jury. De songteksten van Gordon zijn niet relevant, zijn smaak ook niet. Willem Nijholt, met alle respect, is een bejaarde theatermaker en niet iemand die popliedjes in de categorie "Popular" en "Lipstick" op waarde kan schatten.

En de gedachte dat Within Temptation bij het (N)SF betrokken moet zijn op de één of andere manier, komt alleen maar voort uit het feit dat de maskerparade van Lordi in 2006 heeft gewonnen. Hoeveel bands hebben de afgelopen 10 jaar gewonnen? Bar weinig.
pi_96827409
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:15 schreef Boldface het volgende:
Ik herhaal mezelf nog eens: het probleem ligt een stap eerder dan bij de TROS, namelijk de algemene desinteresse voor het (Nationaal) Songfestival. De NOS vindt het 'te duur' en pompt liever geld in voetbal en andere sport. De Publieke Omroep verzaakt enorm in haar taak.

Dat de TROS met het (N)SF aan de haal is gegaan, is een gevolg. De TROS vist in een veel te kleine vijver, de opzet van het NSF is veel te beperkt, de keuze van het publiek eveneens.
Algemene desinteresse? Er keken meer dan 2 miljoen mensen....
pi_96827430
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:34 schreef RiftNL het volgende:
Naar een belangrijke voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal kijken 8-9 miljoen mensen.
pi_96827434
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Naar een belangrijke voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal kijken 8-9 miljoen mensen.
Bijna :') Alleen de WK finale idd.

2 miljoen mensen voor een zangwedstrijd is veel, vergelijk het met xfactor etc.
pi_96827443
Als 2 miljoen mensen kijken, kijken er 13-14 miljoen mensen niet. Hoewel de kijkcijfers heel behoorlijk zijn, bespeur ik in Nederland een soort algemene desinteresse voor het Songfestival. Heel veel mensen geven er bar weinig om. Er zijn landen waar dat heel anders is. En daar is het dus echt stil op straat als het Songfestival op tv is.
pi_96827448
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:45 schreef Boldface het volgende:
Als 2 miljoen mensen kijken, kijken er 13-14 miljoen mensen niet. Hoewel de kijkcijfers heel behoorlijk zijn, bespeur ik in Nederland een soort algemene desinteresse voor het Songfestival. Heel veel mensen geven er bar weinig om. Er zijn landen waar dat heel anders is. En daar is het dus echt stil op straat als het Songfestival op tv is.
2 miljoen is heel veel met de kijkcijfers van tegenwoordig. De beste programma's mogen blij zijn met 1 miljoen met uitzondering van boer zoekt vrouw waar ik overigens geen fuck van geloof van die 5 miljoen kijkers.
pi_96827455
We praten langs elkaar heen. Ik probeer je uit te leggen dat in andere landen, waar het Songfestival veel meer leeft, de kijkcijfers aanzienlijk hoger zijn. Hoger dan 'Boer Zoekt Vrouw' in Nederland scoort.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 04:57:58 ]
pi_96827459
quote:
15s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:57 schreef Boldface het volgende:
We praten langs elkaar heen. Ik probeer je uit te leggen dat in andere landen, waar het Songfestival veel meer leeft, de kijkcijfers aanzienlijk hoger zijn. Hoger dan 'Boer Zoekt Vrouw' in Nederland scoort.
Je vergeet ook dat in die landen in 99 vd 100 gevallen meer mensen wonen :')
pi_96827478
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 05:00 schreef RiftNL het volgende:
Je vergeet ook dat in die landen in 99 vd 100 gevallen meer mensen wonen :')
Wat je zegt, is onjuist. Van de overige 42 deelnemers aan het Songfestival hebben slechts tien landen meer inwoners dan Nederland: Rusland, Duitsland, Turkije, Frankrijk, Groot Brittannië, Italië, Spanje, Oekraïne, Polen, Roemenië.

De overige 32 landen - ik ga ze niet allemaal noemen - hebben minder inwoners dan Nederland. En beduidend minder ook, want na Nederland volgt Griekenland met amper 11 miljoen inwoners en daarna België met 10,7 miljoen. Landen die qua oppervlakte enorm groot zijn, zoals Zweden en Wit-Rusland, hebben minder dan 10 miljoen inwoners.

Maar wat ik bedoelde te zeggen, was dat er relatief veel meer mensen kijken. In absolute zin lijkt 2 miljoen veel, maar in talloze landen (vooral in Oost-Europa) zitten relatief veel meer mensen voor de buis en is het zogezegd stil op straat. Zou je dat naar Nederlandse maatstaven vertalen, dan zouden er pakweg 8-10 miljoen mensen naar kijken.

Hopelijk snap je nu wat ik bedoel...
pi_96827490
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:37 schreef totebel het volgende:
4. Als ze perse vast willen houden aan "iets dat dichtbij de Tros ligt".... veel meer over the top hollands, al gaat hem dat naar mijn idee niet worden
Nóg meer dan Sieneke? :D

Ik krijg nu gelijk visioenen van Monique Smit - clichématige gezonde blonde Hollandse meid bij uitstek - in traditioneel rood/wit/blauw Hollands kostuum op m'n netvlies. Gehuld in een traditioneel oud-Hollands kostuum met wit mutsje en klompen. Die dan óf een liedje in de trant van 'Wild' zingt, óf een liedje in ouderwetse BZN-stijl ala Yeppa, in ieder geval in beide gevallen met een hoop ge-lalalalalalala (om lekker op mee te klappen) na driekwart nummer. :')

Uiteraard moet er op het ledscherm achter haar een vrolijk decor vol molentjes en tulpen te zien zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 05:26:12 ]
pi_96827500
Monique Smit kan niet zingen, dus dat is alvast een voordeel dat zich uitbetaalt in extra punten.
pi_96827502
TROS is de grootste asociale familie van Nederland, dat zegt genoeg. :)
  zondag 15 mei 2011 @ 08:56:45 #21
29897 troje
was here
pi_96828054
Het probleem ligt bij de TROS, zij zijn deel van het probleem dus je kan moeilijk van ze verwachten dat ze de oplossing hebben. Of willen. De vraag is, welk belang heeft de TROS en is dit hetzelfde belang als het Nederlandse volk? Ik denk het niet. Ons belang is om eerste te worden op het ESF. Het belang van de TROS is dat 1 van de muzikanten uit hun stal een podium krijgt om bekend te worden bij het Nederlandse publiek. Dat we daardoor nooit het ESF zullen winnen is niet het belang van de TROS.

Simpel gezegd: Zo lang de TROS het ESF en de voorrondes organiseert, zal Nederland doorgaan met het insturen van kansloze artiesten. Artiesten die in Nederland gepromoot moeten worden. Het ESF een prima podium hiervoor, want in de aanloop naar het ESF is er zeer veel aandacht van de pers voor de Nederlandse deelnemer.
Het meervoud van lef is leven
  Boks-Chick zondag 15 mei 2011 @ 09:15:46 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_96828175
Het nummer van de 3js is an sich heul niet zo'n verkeerd nummer, maar geen nummer wat een groot (europees) publiek bij de eerste keer horen in vervoering brengt. Dat van de 3js moet je een paar keer horen en dan is het best een leuk nummer.

Wat NL nodig heeft is iemand die een modern vrolijk liedje maakt, eentje die je vanzelf mee laat neurien oid, iets wat direct opzwepend is.

En dan gezongen door een redelijk jonge gast/griet, die daar ook staat alsof hij/zij de vrolijkheid enz. zelf is. Iemand die de zaal probeert mee te kregen en de zaal ook kàn meekrijgen.

Qua liedje was het dit jaar wel een verademing dat het geen zoetsappig, typisch Nederlands trosliedje was.
lolwut
pi_96828197
Hou voorrondes en loof een flinke geldprijs en een hoop gratis dingetjes uit voor de act die NL naar de finale weet te loodsen, wedden dat veel van de zg A- artiesten dan opeens wel "altijd al een liedje hebben willen maken voor het ESF"
  zondag 15 mei 2011 @ 09:18:52 #24
29897 troje
was here
pi_96828205
Het nummer is niet verkeerd, maar je weet bij voorbaat al dat het kansloos zal zijn op het ESF. Als we willen winnen, dan moeten we een liedje insturen dat Europa mooi vindt, niet alleen wijzelf.
pi_96828228
quote:
Waarom zou Within Temptation of elk andere internationale act van Nederland in vredesnaam mee willen doen? Het ESF leeft in Nederland vooral middels het gezeik op de organisatie, het "we moeten niet meer mee doen" en andere negatieve zooi. De organisatie kijkt alleen maar naar een artiest die ze in de spotlight willen hebben om meer bekendheid te genereren. Internationale acts hebben die bekendheid al, dus dan houden ze alleen het negatieve over.

We sturen gewoon geen leuke performance, it's that simple. Ik zie een Griekenland met een slechte rapper maar wel een achtergrond en een act. Andere gebruiken decor, wij staan er met het meest saaie stuk er weer prima voor 3J Lul. De 3Js staan er als om een nummer te zingen, maar voor de rest voel ik niets bij ze. We zien het meer als noodzaak mee te doen, heel veel andere landen zien het als een eer en zetten er ook wat neer. Dat mist Nederland.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_96828238
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Waarom zou Within Temptation of elk andere internationale act van Nederland in vredesnaam mee willen doen? Het ESF leeft in Nederland vooral middels het gezeik op de organisatie, het "we moeten niet meer mee doen" en andere negatieve zooi. De organisatie kijkt alleen maar naar een artiest die ze in de spotlight willen hebben om meer bekendheid te genereren. Internationale acts hebben die bekendheid al, dus dan houden ze alleen het negatieve over.

We sturen gewoon geen leuke performance, it's that simple. Ik zie een Griekenland met een slechte rapper maar wel een achtergrond en een act. Andere gebruiken decor, wij staan er met het meest saaie stuk er weer prima voor 3J Lul. De 3Js staan er als om een nummer te zingen, maar voor de rest voel ik niets bij ze. We zien het meer als noodzaak mee te doen, heel veel andere landen zien het als een eer en zetten er ook wat neer. Dat mist Nederland.
Dit dus
  zondag 15 mei 2011 @ 09:37:37 #27
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_96828339
De tros stuurt oubollige én clichématige liedjes. Dat doen ze verkeerd!
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 15 mei 2011 @ 09:38:34 #28
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96828348
Te weinig cumshots...

Mag best wat smeuiiger.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  zondag 15 mei 2011 @ 09:47:47 #29
29897 troje
was here
pi_96828435
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:17 schreef totebel het volgende:
Hou voorrondes en loof een flinke geldprijs en een hoop gratis dingetjes uit voor de act die NL naar de finale weet te loodsen, wedden dat veel van de zg A- artiesten dan opeens wel "altijd al een liedje hebben willen maken voor het ESF"
Voorlopig denk ik niet dat gearriveerde artiesten in Nederland zin hebben om aan het ESF mee te doen. Ongeacht de beloning. Ik denk dat we eerder de Duitse aanpak moeten kopieren, dat heeft ze vorig jaar veel succes gegeven.
pi_96828487
De tros zou bijvoorbeeld voor de voorrondes een samenwerking kunnen gaan met John de Mol. Je kan zeggen van die man wat je wilt, maar hij weet wel met originele dingen te komen en de juiste mensen for the job uit te kiezen.. nog los van het feit dat die man meer goodwill heeft dan de Tros
  Redactie Sport / Supervogel zondag 15 mei 2011 @ 10:00:30 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96828581
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:45 schreef Boldface het volgende:
En waarom is die desinteresse er? Omdat het al 7x niet lukt om in die finale te komen. Als we gewoon weer een keertje in de finale komen zal die interesse wel weer toenemen.
pi_96828604
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:52 schreef totebel het volgende:
De tros zou bijvoorbeeld voor de voorrondes een samenwerking kunnen gaan met John de Mol. Je kan zeggen van die man wat je wilt, maar hij weet wel met originele dingen te komen en de juiste mensen for the job uit te kiezen.. nog los van het feit dat die man meer goodwill heeft dan de Tros
Dat mag dus niet. Het songfestival kent hele strikte regels voor ieder deelnemend land. Zo mag er niets commercieels zijn aan de voorrondes of wat dan ook.
  zondag 15 mei 2011 @ 10:41:15 #33
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_96829341
De TROS durft geen risico's te nemen en komt met middle-of-the-road acts aanzetten. Dat zie je echt aan alles.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_96829379
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:41 schreef SonicVolcano het volgende:
De TROS durft geen risico's te nemen en komt met middle-of-the-road acts aanzetten. Dat zie je echt aan alles.
Hier ben ik het mee eens. De TROS moet óf een echte ballad sturen óf een up-tempo pop/rockliedje.
pi_96830430
quote:
Tekstschrijver pur sang
Boeie. We wonnen ooit met "ding-a-dong"
  zondag 15 mei 2011 @ 11:45:01 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96831052
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:02 schreef RiftNL het volgende:
Dat mag dus niet. Het songfestival kent hele strikte regels voor ieder deelnemend land. Zo mag er niets commercieels zijn aan de voorrondes of wat dan ook.
Als je dat wil kan je dat wel doen. Zo is er bij "Unser Star für Oslo" ook samengewerkt met het commerciële ProSieben. Met het bekende daverend succes.

Wat de TROS verkeerd doet, is niet op vingers van één hand te tellen. Maar de 'lessons learned' komen toch neer op de bekende problemen:

De muzikant

Er zijn verschillende dingen geprobeerd. 3JS vielen mijns inziens heel erg door de mand. Ik had ze professioneel ingeschat, als vakidioten met tientallen jaren ervaring. De TROS had dat ook verwacht. Maar ze leverden een (misschien onverwachte) afknapper.

Het verschil tussen een pro en een amateur in de kunsten is IMHO dat een pro zich niet laat beperken door omstandigheden en altijd het beste uit zichzelf haalt. We willen een ikoon zien, iets onaantastbaars en boven de meute staand. Geen verwende, in zichzelf gekeerde mensen die in het ESF alleen maar een mogelijkheid voor tegenslag zien, die zich niet laten bijsturen, die in de media zich enorm laten kennen met zure uitlatingen, en die altijd de schuld bij het ESF leggen.

Dus, gevestigde Nederlandse artiesten zoals de Toppers en 3JS vormen een risico. Ze vinden zichzelf goed genoeg, voelen niet de noodzaak om aan te sluiten bij een internationaal publiek. Prima: we hebben jullie niet nodig. Genoeg voorbeelden van jonge, frisse talenten, voor wie het een groot feest zou zijn om deel te nemen, en die de harten kunnen stelen. Ik zou dus voorstellen om voor jong en ambitieus te gaan.

Extra voordeel is dat je de 'gunfactor' kan krijgen. Laat je eenzelfde lied doen door een energieke boyband van jonge kerels, dan kun je in ieder geval rekenen op de sympathy vote, female vote of gay vote.

Het liedje

Hier kan ik weinig over zeggen omdat er door de jaren heen zo veel verschillende soorten hebben gewonnen. Het blijft belangrijk om niet de winnaar van vorig jaar te kopiëren, want dat zullen er meer doen en dan ben je niet uniek. Er zijn een aantal terugkerende basispatronen, zoals de mierzoete rocksong, de 'ethno-demo' waarin een land zijn lokale cultuur toont, de eurodance-knaller, de all-out gimmick song, de performance-act... Het is niet te voorspellen waarmee je wint.

Maar elk van deze liedsoorten heeft nodig dat het geloofwaardig wordt gebracht. Het is onzin om een lied te kiezen en daarbij de best passende artiest te zoeken. Wanneer je de beste artiest hebt gekozen, moet je heel hard gaan nadenken wat voor nummers hij/zij authentiek kan brengen. Zelfs een veilig standaard liefdesduet kan overtuigen als dit sprankelend wordt gebracht, zo zie je maar weer.

In dit kader vond ik het "Shalalie"-debacle achteraf bekeken niet eens zo'n schande. Sieneke bracht het wel op een échte manier. Ze is overduidelijk 'Marianne Weber'-stijl, en die stijl heeft geen internationaal appeal... Maar ze heeft een moeilijke taak, namelijk toch dat matige liedje brengen, wel met verve uitgevoerd. Ik hoorde vooral van Britten dat Shalalie nog wel werd gezien als een vermakelijke 'ethno'-entry, met een "Dinge dong"-dimensie — zoals ook in het Oosten vaak iets wordt gestuurd dat zó lokaal van uitstraling is, dat het nooit kan winnen, maar wel even je land etaleert aan 400M kijkers, en dat is ook wat waard. Zonder dat soort entries zou het ESF niet zo bijzonder zijn!

Maar het is goed dat men heeft ingezien dat dit niet werkte; je moet het dus ook niet blijven proberen. Het lied van de 3JS was niet eens slecht; het was in de top range van wat ik van de TROS verwachtte. Het is prima lokaal Top-40 materiaal, maar het is achteraf gezien niet een liedje dat blijft hangen tussen het muzikale geweld. Het vereist een zeer goede performance om boven de middenmoot uit te stijgen met een standaard feelgood rocksong, want er zijn er elk jaar minimaal drie die dezelfde aanpak volgen. Dat ligt echter niet aan het liedje zelf.

Als we kijken naar waar Nederland internationaal appeal in heeft, dan is dat niet onze lokale muziekcultuur en -historie. Daarmee winnen wij, i.t.t. veel andere landen, geen buurstemmen. Het draaiorgel was dus een foute inschatting. Het 'U2'-achtige lied van dit jaar was m.i. niet het grootste probleem. Ik had het wel anders willen produceren. Eén van onze exportproducten is een significante house-scene met wereldklasse producers. Waarom doen we niets elektronisch, waarom geen snoeiharde dancetrack, waarom geen orchestrale begeleiding of een stoere song, waarom pakken we niet uit met iets onverwachts?

Maar ook een 'middle-of-the-road' song kan hoog eindigen, zeker bij gebrek aan innovatieve outsiders. Dit is iets dat we, in al onze kneuterigheid, wél kunnen in this crazy crazy world. Dus ik ben niet per se tegen een simpel popliedje af en toe. Je moet elk jaar toch variëren, je kan niet elk jaar keihard knallen en jezelf overtreffen. Maar nu 'ethno' en 'middle-of-the-road' geprobeerd zijn, wordt het tijd om volgend jaar weer eens echt alles uit de kast te halen. Een strak geproduceerde clubtrack ligt voor het grijpen in Nederland, daar zou ik voor gaan, maar ook een écht stoer rocknummer (MaNga, Georgië dit jaar minus de rapper) met dito podiumpresentatie kan de aandacht trekken. Het moet natuurlijk wel passen bij de artiest.

De act

Je hoeft niet elk jaar los te gaan met een enorme act, maar dat kan wel compenseren voor een middelmatig liedje. Ik denk dat we eens moeten proberen om het podium te gaan gebruiken. Dat doen we al jaren niet. En dat ligt niet aan het gebrek aan talent: we hebben dansers, choreografen, we gaan wel degelijk mee in de vaart der volkeren zoals je in de talentenshows kunt zien.

Ik denk dat de Toppers dit nog wel probeerden, al was het veel te weinig ambitieus. Die hebben niet ingezien dat Europa geen groot Nederland is: zonder de dronken dertigers die Ahoy bevolken, slaat je poging dood. Bij Siekene en 3JS werd niet eens een poging gedaan. Bij de 3JS lijkt dit vanuit een vals puriteins idee dat het om 'de kwaliteit van het liedje' moet gaan. Als het niet aanslaat, ligt dit aan hoi barbaroi die kwaliteit niet erkennen. Je ziet ze gewoon zitten met hun cognacjes voor hun CRT-beeldbuizen naar de finale te kijken en zachtjes prevelen "DIT IS TOCH EEN CIRCUSACT". Grote bullshit! Een act, een presentatie hoort erbij. Het moet allemaal perfect op elkaar aangesloten zijn.

Dus: bepaal een track en een act die bij elkaar passen. Stuur dansers mee op reis. Geef ze een budget en een missie. Combineer de narrative van het liedje met een act waar een gevoel en idee achter zit. Uitpakken dus. Dansers, projecties, vuurwerk.

Je moet niet élk jaar 'all out' gaan, maar volgend jaar wil ik dat wél, want na jaren pas op de plaats is het daarvoor gewoon weer tijd. Zorg dat er iets is waardoor iemand onze act onthoudt! NIet per se een gimmick, maar in ieder geval, maak het pakkend.

Het proces

Zoals gezegd ben ik voor een "Unser Star für Oslo"-model waarbij we een jonge hond selecteren die ons met passie vertegenwoordigt. Een daverende act zoals de Ierse twins of sprankelende Lena... zo 'zijn wij niet' bij de in zichzelf gekeerde, gezapige, verwende publieke omroep.

Daarom ben ik voor radicaal het roer omgooien: geef de preselectie aan de commerciëlen. Laat RTL het ófwel koppelen aan X-factor (zoals Ierland) of bij voorkeur een dedicated show (zoals Duitsland). Publiekskenners als RTL en Talpa kunnen dit pushen en marketen, en er ook nog aan verdienen. Die weten hoe het publiek werkt, want als het níet werkt gaan ze failliet. Waarom zou TROS dingen mogen doen waar Nederland zelf niet achter staat van publiek geld? Maak er een samenwerking van en geef het Nationaal songfestival terug aan het volk.

Als je dan eenmaal een goede gemotiveerde artiest hebt geselecteerd, dan wordt die al gedragen door het Nederlandse publiek. Vervolgens ga je dan schaven om een liedje en een act te kiezen die de artiest op het lijf geschreven is.

tl;dr

• Ga voor een jonge en gemotiveerde i.p.v. gezapige 'gevestigde' artiest.
• Liedje mag best eens 'middle of the road' pop zijn, maar probeer volgend jaar innovatief; maak gebruik van onze muzikale exportproducten zoals house producers.
• Kies een liedje dat bij de artiest past, en maak er een integraal concept van inclusief act.
• Ga het podium benutten met dansers, projecties en pyrotechniek.
• Preselectie moet aanhaken bij bestaande talentenshow of bij voorkeur aparte zoektocht worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 15-05-2011 11:55:31 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 15 mei 2011 @ 12:08:59 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_96831666
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:34 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Gemiddeld ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben zaterdagavond naar de finale van het Eurovisiesongfestival gekeken. Het dubbele aantal kijkers stemde af op Ik Hou van Holland.

Dat blijkt uit zondag gepubliceerde kijkcijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Donderdagavond keken er nog ruim 2 miljoen mensen naar de halve finale waaraan de Nederlandse 3JS meededen. Zij eindigden met dertien punten als laatste, en hebben daarmee de twijfelachtige eer behaald om het land te zijn dat het minste aantal punten kreeg op het Eurovisie Songfestival 2011.

De finale werd gewonnen door Azerbeidzjan met het nummer Running scared van het duo Eldar & Nikki.

De top vijf van best bekeken programma's van de zaterdagavond: 1. Ik Hou van Holland (2.425.000), 2. Acht uur journaal (2.014.000), 3. Iedereen is gek op Jack (1.511.000), 4. Finale ESF (1.216.000), en op 5. Echt Waar (1.169.000)

Er keken meer mensen naar fuckin Gek op Jack en dat is al bedroevend slecht. Ga dus niet zeggen dat er belangstelling is voor het ESF. Die 1,2 miljoen zijn waarschijnlijk voor het grootste deel 55 plussers.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_96831700
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gemiddeld ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben zaterdagavond naar de finale van het Eurovisiesongfestival gekeken. Het dubbele aantal kijkers stemde af op Ik Hou van Holland.

Dat blijkt uit zondag gepubliceerde kijkcijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Donderdagavond keken er nog ruim 2 miljoen mensen naar de halve finale waaraan de Nederlandse 3JS meededen. Zij eindigden met dertien punten als laatste, en hebben daarmee de twijfelachtige eer behaald om het land te zijn dat het minste aantal punten kreeg op het Eurovisie Songfestival 2011.

De finale werd gewonnen door Azerbeidzjan met het nummer Running scared van het duo Eldar & Nikki.

De top vijf van best bekeken programma's van de zaterdagavond: 1. Ik Hou van Holland (2.425.000), 2. Acht uur journaal (2.014.000), 3. Iedereen is gek op Jack (1.511.000), 4. Finale ESF (1.216.000), en op 5. Echt Waar (1.169.000)

Er keken meer mensen naar fuckin Gek op Jack en dat is al bedroevend slecht. Ga dus niet zeggen dat er belangstelling is voor het ESF. Die 1,2 miljoen zijn waarschijnlijk voor het grootste deel 55 plussers.
Het ging over de halve finale niet om de finale ;) Logisch dat daar minder mensen naar kijken, we zaten er tenslotte niet bij.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:18:32 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_96831916
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:10 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Het ging over de halve finale niet om de finale ;) Logisch dat daar minder mensen naar kijken, we zaten er tenslotte niet bij.
De halve finale was op donderdag. Niet de opwindendste TV avond van de week. Geen grote shows of publiekstrekkers op de commercielen, dus mensen kijken wat eerder naar een ESF, ja. En dan nog maar 2 miljoen kijkers. Ik denk dat je er echt wel uit kunt afleiden dat alleen de bejaarden en de PVV-stemmers naar het ESF kijken.
pi_96832240
Ik wed dat ze volgend jaar Monique Smit gaan sturen. :|W
  zondag 15 mei 2011 @ 12:36:07 #41
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_96832476
Ik zeg volgend jaar Raffaëla Paton sturen.
pi_96832506
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:36 schreef hexje het volgende:
Ik zeg volgend jaar Raffaëla Paton sturen.
Ook een heerlijk MILFje!
pi_96832565
Het maakt niet uit wie er gaat, of wat voor nummer er gezongen wordt.
Zelfs deze prachtige en goed gezongen power ballad van Glennis Grace redde het niet in 2005

pi_96833734
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:38 schreef Flounder het volgende:
Zelfs deze prachtige en goed gezongen power ballad van Glennis Grace redde het niet in 2005

Volledig mee eens. Maar het wachten is nu op de eerste criticus die komt uitleggen dat ze ergens een nootje niet helemaal zuiver zong. Nootjes die gek genoeg nooit worden gehoord bij het leeuwendeel van de liedjes in de Top 10 van elke editie.

Of ze gooien het erop dat het nummer slecht was. Het nummer is echt niet minder dan dat van Oostenrijk en Litouwen dit jaar; en die gingen probleemloos naar de finale.
pi_96833768
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Maar het wachten is nu op de eerste criticus die komt uitleggen dat ze ergens een nootje niet helemaal zuiver zong. Nootjes die gek genoeg nooit worden gehoord bij het leeuwendeel van de liedjes in de Top 10 van elke editie.

Of ze gooien het erop dat het nummer slecht was. Het nummer is echt niet minder dan dat van Oostenrijk en Litouwen dit jaar; en die gingen probleemloos naar de finale.
Ze had die idiote, vooraf bedachte bewegingen niet moeten maken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_96834555
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb ook altijd het gevoel, niet alleen bij het ESF, dat we maar gewoon moeten blijven en niet aan de winst moeten denken. Wat was ons doel? Een keer de finale weer halen lol. We durven niet aan winnen te denken, tsja zo kom je er toch nooit? In andere landen wordt het idd als een eer beschouwd en zo zou het ook moeten zijn. Daarom kunnen we denk ik het best voor nieuw, jong talent gaan. Ik denk dat jonge talenten ook met een heel ander blik kijken en zich zelf ook echt willen bewijzen en de competitie aandurven gaan. Durf gewoon te zeggen dat je hier komt voor de winst! En wie wil er nou niet voor een miljoenen publiek optreden? Het is ook een zeer mooie ervaring lijkt me.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  zondag 15 mei 2011 @ 17:13:51 #47
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_96846850
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:38 schreef Flounder het volgende:

Ze had een belachelijke choreografie. Dat maakte het ongeloofwaardig.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:16:04 #48
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_96846949
Als ze nou eens verder zoeken dan Volendam met hun artiesten komen we een heel eind.
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
pi_96847370
De Nederlandse ziekte; denken dat je een geslaagd feest hebt als je een tent neerzet, een coverbandje inhuurt en iemand min of meer toevallig de presentatie laat doen. Je ziet het altijd weer, of het nu gaat om de intocht van Sinterklaas of om die (kennelijk controversiële) gay pride of het songfestigval. Er is eigenlijk niks te zien of te doen, maar oh oh oh wat hebben we het toch weer goed gedaan omdat het gewoon gezellig is. Of zo.

Dat het voor de toeschouwer die het aanziet ongeveer net zo interessant is als het groeien van het gras, dat is het probleem en de fout van die toeschouwer.

P.S. kunnen we ons het geneuzel nog herinneren over het draaiorgel van Sieneke? Dat is nou typisch Nederland. Stel je eens voor dat je je show eens echt serieus behandelt.
pi_96847809
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De halve finale was op donderdag. Niet de opwindendste TV avond van de week. Geen grote shows of publiekstrekkers op de commercielen, dus mensen kijken wat eerder naar een ESF, ja. En dan nog maar 2 miljoen kijkers. Ik denk dat je er echt wel uit kunt afleiden dat alleen de bejaarden en de PVV-stemmers naar het ESF kijken.
Jij bent, seriously, je nickname onwaardig.. zo, dat wilde ik ff kwijt
  zondag 15 mei 2011 @ 17:52:42 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_96848279
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:39 schreef totebel het volgende:

[..]

Jij bent, seriously, je nickname onwaardig.. zo, dat wilde ik ff kwijt
Jij, daarentegen, had geen betere kunnen uitzoeken ^O^
pi_96848305
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij, daarentegen, had geen betere kunnen uitzoeken ^O^
Zelfkennis is een groot goed.. dont let me detain you
  zondag 15 mei 2011 @ 18:24:22 #53
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_96849317
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:53 schreef totebel het volgende:

[..]

Zelfkennis is een groot goed.. dont let me detain you
Zit er zand in je vagina ofzo?
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:36:34 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_96849798
ik lees dat de tros thomas berge wil sturen, dat wordt weer een drama.. :N
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_96850578
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik lees dat de tros thomas berge wil sturen, dat wordt weer een drama.. :N
Bron?
  Admin zondag 15 mei 2011 @ 18:57:32 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_96850619
quote:
Wat doet de TROS allemaal verkeerd?
Alles
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_96855102
In Duitsland keek overigens 1 op de 2 tv-kijkers naar het ESF. In der Spiegel online staat een lange analyse over de toekomst van het festival, en de conclusie daar is dat het festival zich los aan het maken is van z'n 'schlager-verleden' en dat het in Dusseldorf een heel stuk dichter bij dat doel is gekomen.

Tros; dat betekent dus dat nog meer Volendam nog meer vernederende uitslagen gaat veroorzaken.
pi_96856379
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:33 schreef HiZ het volgende:
In Duitsland keek overigens 1 op de 2 tv-kijkers naar het ESF. In der Spiegel online staat een lange analyse over de toekomst van het festival, en de conclusie daar is dat het festival zich los aan het maken is van z'n 'schlager-verleden' en dat het in Dusseldorf een heel stuk dichter bij dat doel is gekomen. Tros; dat betekent dus dat nog meer Volendam nog meer vernederende uitslagen gaat veroorzaken.
In andere landen zijn de kijkcijfers ook enorm; veel groter dan in Nederland. Ik heb gisteren kostbare vrije tijd vergooid om het hier iemand aan het verstand te peuteren, maar hier staat het nog eens: in andere landen leeft het Songfestival gewoon veel meer dan in Nederland.
pi_96856904
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 08:56 schreef troje het volgende:
Het probleem ligt bij de TROS, zij zijn deel van het probleem dus je kan moeilijk van ze verwachten dat ze de oplossing hebben. Of willen. De vraag is, welk belang heeft de TROS en is dit hetzelfde belang als het Nederlandse volk? Ik denk het niet. Ons belang is om eerste te worden op het ESF. Het belang van de TROS is dat 1 van de muzikanten uit hun stal een podium krijgt om bekend te worden bij het Nederlandse publiek. Dat we daardoor nooit het ESF zullen winnen is niet het belang van de TROS.

Simpel gezegd: Zo lang de TROS het ESF en de voorrondes organiseert, zal Nederland doorgaan met het insturen van kansloze artiesten. Artiesten die in Nederland gepromoot moeten worden. Het ESF een prima podium hiervoor, want in de aanloop naar het ESF is er zeer veel aandacht van de pers voor de Nederlandse deelnemer.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. De Tros heeft koudwatervrees naar onbekende muziekstijlen en staat met haar rug naar alle andere muzikale stijlen dan palingsound en piratenplein.
Geld is ook een kwestie, qua choreografie is de laatste jaren helemaal niets gedaan en dat draagt ook bij tot het falen. Ook is dat een kwestie van geld dat de Tros ook niet heeft en bereid is er in te investeren.

Ik denk dat we zolang de Tros dit blijft hosten we goedbedoelde maar volstrekt achterhaalde muziek met een amateuristische uitstraling zullen blijven uitzenden.
  zondag 15 mei 2011 @ 21:02:18 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_96856912
TROS gebruikt publiek geld voor hun eigen commerciele doel, het pluggen van hun sterren.nl muziekfeest 'b'ners. Dat doen ze verkeerd. De TROS moest allang uit de PO geflikkerd worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_96857141
Wanneer sturen we gewoon eens een lekker wijf met flinke tieten en wat show op het podium?
pi_96858241
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

In andere landen zijn de kijkcijfers ook enorm; veel groter dan in Nederland. Ik heb gisteren kostbare vrije tijd vergooid om het hier iemand aan het verstand te peuteren, maar hier staat het nog eens: in andere landen leeft het Songfestival gewoon veel meer dan in Nederland.
Maar zoals Cornald ook zei eerder vandaag, zal het meer leven als we wel de finale halen en hoog eindigen. Dat geloof ik ook wel. Dan zullen de meeste mensen wel weer positief zijn en zien dat het wel kan. Andere landen sturen vaak toch wel hele moderne liedjes, terwijl wij met onze inzendingen telkens een paar jaar te laat zijn lijkt het wel. Het hangt ook echt van de TROS af (helaas!). Ze moeten het anders doen en ze moeten volgend jaar niet alleen voor een finaleplek willen gaan, maar ook durven te zeggen dat ze voor winst willen gaan. Die mentaliteit ontbreekt hier ook. Met voetbal willen we toch ook winnen? Kom op, where's the spirit *O*
  zondag 15 mei 2011 @ 21:20:48 #63
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96858274
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:05 schreef missyB het volgende:
Wanneer sturen we gewoon eens een lekker wijf met flinke tieten en wat show op het podium?
dat zal scoren bij die homo's
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zondag 15 mei 2011 @ 21:21:39 #64
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96858338
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:20 schreef Waaghals het volgende:

[..]

show = Hans Klok, of een stel mannelijke dansers?
pi_96858930
quote:

[..]

Waarom persé homo's ? Hele gezinnen, tieners kijken en die stemmen ook. En er zijn vast ook homo's die op zo'n zangeresje zouden stemmen, vanwege het nummer/act ofzo.
  zondag 15 mei 2011 @ 21:39:10 #66
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96859722
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:29 schreef grazz het volgende:

[..]

Waarom persé homo's ? Hele gezinnen, tieners kijken en die stemmen ook. En er zijn vast ook homo's die op zo'n zangeresje zouden stemmen, vanwege het nummer/act ofzo.
Klopt ook wel.

Echter je kunt je je ook focussen op 1 specifieke doelgroep. Als die doelgroep dan massaal op je stemt, dan heb je een flinke kans om hoog te eindigen (Italie, Lordi). Het is een groot risico, want als die specifieke doelgroep het niet leuk vind of je voert het niet goed uit, dan red je het niet (Frankrijk).

Je kan ook op de algemen deler gokken, doe het goed en je wint (Azerbaijan).
pi_96860494
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:39 schreef Knarf het volgende:

[..]

Klopt ook wel.

Echter je kunt je je ook focussen op 1 specifieke doelgroep. Als die doelgroep dan massaal op je stemt, dan heb je een flinke kans om hoog te eindigen (Italie, Lordi). Het is een groot risico, want als die specifieke doelgroep het niet leuk vind of je voert het niet goed uit, dan red je het niet (Frankrijk).

Je kan ook op de algemen deler gokken, doe het goed en je wint (Azerbaijan).
Klopt ook wel :D

België nam een enorm risico maar werd mooi 11e, nahja of dat zo mooi is ..maar bereikten dus bijna de finale! Wanneer nemen wij eens een echte risico? Ik vond dat we in 2007, 2008 en 2011 ook wel aardig op safe speelden hoor. Ik zou wel eens een popact zoals Zweden dit jaar willen zien voor NL. Maar wij hebben zoiets echt niet..denk ik.
  zondag 15 mei 2011 @ 21:54:22 #68
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96860926
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:49 schreef grazz het volgende:

[..]

Klopt ook wel :D

België nam een enorm risico maar werd mooi 11e, nahja of dat zo mooi is ..maar bereikten dus bijna de finale! Wanneer nemen wij eens een echte risico? Ik vond dat we in 2007, 2008 en 2011 ook wel aardig op safe speelden hoor. Ik zou wel eens een popact zoals Zweden dit jaar willen zien voor NL. Maar wij hebben zoiets echt niet..denk ik.
Dan haal je het uit het buitenland voor mijn part. Achter Azarbeijan gaat een heel Zweeds producersteam schuil. Rusland had RedOne dit jaar gestrikt. Heb je het niet in huis, dan haal je het maar in huis.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96861294
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:54 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Dan haal je het uit het buitenland voor mijn part. Achter Azarbeijan gaat een heel Zweeds producersteam schuil. Rusland had RedOne dit jaar gestrikt. Heb je het niet in huis, dan haal je het maar in huis.
Ja, al had ik Rusland ook hoger verwacht. Maar persoonlijk zou ik niet alles uit het buitenland willen bijv. Ook liever geen artiest. Ik vind het leuker als de artiest zelfs NLs is of in elk geval iets met Nederland heeft. Producer maakt me niet veel uit. In NL kunnen ze tegenwoordig toch geen echte commerciele POPhits meer maken lijkt het wel. Gelukkig hebben we hier top choreograaf Dan Karaty die hier tegenwoordig een appartement heeft 8-) maar daar denkt de TROS toch niet aan.
  zondag 15 mei 2011 @ 22:01:42 #70
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96861504
Ik bedenk mij net dat Angus Young ook in Nederland woont.

Voor diegene die hem niet kennen, even een plaatje ;)
  zondag 15 mei 2011 @ 22:02:15 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_96861543
Ik blijf bij Esmee Denters met een verrassingscameo van Justin Timberlake die over het podium komt moonwalken.

if only...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 15 mei 2011 @ 22:04:32 #72
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96861682
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:58 schreef grazz het volgende:

[..]

Ja, al had ik Rusland ook hoger verwacht. Maar persoonlijk zou ik niet alles uit het buitenland willen bijv. Ook liever geen artiest. Ik vind het leuker als de artiest zelfs NLs is of in elk geval iets met Nederland heeft. Producer maakt me niet veel uit. In NL kunnen ze tegenwoordig toch geen echte commerciele POPhits meer maken lijkt het wel. Gelukkig hebben we hier top choreograaf Dan Karaty die hier tegenwoordig een appartement heeft 8-) maar daar denkt de TROS toch niet aan.
Nee, artiest zou wel Nederlands moeten zijn idd.

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:01 schreef Knarf het volgende:
Ik bedenk mij net dat Angus Young ook in Nederland woont.

Voor diegene die hem niet kennen, even een plaatje ;)
[ afbeelding ]
Angus naar Baku _O_
pi_96862280
Hmm, het is idd wel een uniek stukje idd.. de vraag is, wil Angus?
  zondag 15 mei 2011 @ 22:14:04 #74
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96862347
quote:

[..]

Lena won ook. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 15 mei 2011 @ 22:18:42 #75
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96862670
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:13 schreef totebel het volgende:
Hmm, het is idd wel een uniek stukje idd.. de vraag is, wil Angus?
Ik denk dat als er íemand niet wil, kan of hoeft, dat dat Angus is.
pi_96863067
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:18 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik denk dat als er íemand niet wil, kan of hoeft, dat dat Angus is.
Daar heb je ws gelijk in, maar je mag toch dromen? Of kunnen we het hem verplicht stellen als een soort integratieexamen?
pi_96877821
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:47 schreef RiftNL het volgende:

[..]

2 miljoen is heel veel met de kijkcijfers van tegenwoordig. De beste programma's mogen blij zijn met 1 miljoen met uitzondering van boer zoekt vrouw waar ik overigens geen fuck van geloof van die 5 miljoen kijkers.
Om hier nog even op terug te komen: De uitzending van Studio Sport van gisteravond, met de spannende ontknoping van de Eredivisie, trok ook 'maar' 2,9 miljoen kijkers. 2 miljoen voor een halve finale van het ESF is dan heel redelijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_96879543
Het is al vaker gezegd in dit topic. De TROS heeft een nationaal doel (lokaal sterretje x een podium geven) op een internationaal festival, dat werkt niet.

Stuur gewoon een standaard eurodance-act met zo'n foute gast die een beetje op een toetsenbord staat te rammen en een 13-in-een-dozijn zangeres die er beetje lekker uitziet (het oog wil ook wat). Er zitten genoeg getalenteerde producers in Nederland die dit zo in elkaar kunnen draaien. Je kan zelfs een orkest gebruiken om je act te ondersteunen.
Get it and Bet it
  maandag 16 mei 2011 @ 11:42:02 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96879760
De Tros doet niet veel verkeerd, ze motten nederland gewoon niet in het buitenland. Maar ze hadden het hele gebeuren wel wat professioneler aan mogen pakken. Meer show, meer spektakel.
De 3js hebben de grote fout gemaakt om het liedje te vertalen in het engels waardoor het een 13 in een dozijn lovesong werd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96880267
het is een feit dat het SC de laatste jaren aan qualiteit enorm is gegroeid.
Grote Tieten zonder stem ist niet meer genoeg.
De acts die zaterdag op het podium stonden ,waren met uitzondering van misschien spanje en ijsland , alle gewoon heel erg sterk.

Het wordt in het buitenland heel serieus genomen , maar tergelijkertijd het oudbollige eruit genomen.
Nedeland neemt het niet serieus maar is wel oudbollig bezig.

Ik denk dat daar de oplossing ligt.
1) serieus nemen
2) Niet meer in een achterkamertje afvaardigen , maar in een goed georganiseeerd toernooi laten qualificeren.
3) zo promoten , dat het ook voor staande sterren weer interressant wordt.

Wanneer de Nederlandse artiesten eindelijk begrijpen , dat het song contest het grootste toneel op deze wereld is , waar een goede performace overnacht HET verschil kan uitmaken, dan komen ze vanzelf wel. Maar om dat te accepteren moet eerst in Nederland zelf worden geaccepteerd , dat het belachelijk maken niets opleverd. Het Songcontest wordt met het jaar nog groter. Kijk maar wat een festijn Duitsland ervan heeft gemaakt. Dat was GIGA!

Alleen de blinden willen daar geen deel van uitmaken.
pi_96884391
Volgens mij trok de finale maar 1,2 miljoen kijkers...
  maandag 16 mei 2011 @ 15:14:31 #82
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96887770
Sinds wanneer organiseeert de Tros het songfestival eigenlijk? En na 2012 zijn we er misschien vanaf?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 16 mei 2011 @ 15:19:46 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96887976
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:14 schreef MaLo het volgende:
Sinds wanneer organiseeert de Tros het songfestival eigenlijk? En na 2012 zijn we er misschien vanaf?
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival , daar staat een mooi lijstje.

2000 NOS Paul de Leeuw Linda Wagenmakers No goodbyes John O'Hare Ellert Driessen
2001 NOS Paul de Leeuw Michelle Out on my own André Remkes &
Dirk Jan Vermeij André Remkes &
Dirk Jan Vermeij
2003 TROS Loes Luca (& Harm Edens) Esther Hart One more night Tjeerd van Zanen
& Alan Michael Tjeerd van Zanen
& Alan Michael
2004 TROS Nance & Humberto Tan Re-union Without you Angeline van Otterdijk Ed van Otterdijk
2005 TROS Nance & Hans Schiffers Glennis Grace My impossible dream Bruce Smith Robert D. Fischer
2006 NOS Paul de Leeuw Treble Amambanda Treble Treble
2007 VARA Paul de Leeuw Edsilia Rombley Nooit meer zonder jou Tjeerd Oosterhuis & Martin Gijzemijter Tjeerd Oosterhuis & Martin Gijzemijter
2008² VARA Claudia de Breij Hind Your heart belongs to me Hind & Tjeerd van Zanen Hind & Tjeerd van Zanen
2009 TROS Jack van Gelder De Toppers Shine Gordon Bas van den Heuvel
2010 TROS Yolanthe Sneijder-Cabau Sieneke Ik ben verliefd (Sha-la-lie) Pierre Kartner Pierre Kartner
2011 TROS Yolanthe Sneijder-Cabau 3JS Je vecht nooit alleen 3JS 3JS
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 16 mei 2011 @ 15:29:10 #84
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96888372
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Songfestival , daar staat een mooi lijstje.

2000 NOS Paul de Leeuw Linda Wagenmakers No goodbyes John O'Hare Ellert Driessen
2001 NOS Paul de Leeuw Michelle Out on my own André Remkes &
Dirk Jan Vermeij André Remkes &
Dirk Jan Vermeij
2003 TROS Loes Luca (& Harm Edens) Esther Hart One more night Tjeerd van Zanen
& Alan Michael Tjeerd van Zanen
& Alan Michael
2004 TROS Nance & Humberto Tan Re-union Without you Angeline van Otterdijk Ed van Otterdijk
2005 TROS Nance & Hans Schiffers Glennis Grace My impossible dream Bruce Smith Robert D. Fischer
2006 NOS Paul de Leeuw Treble Amambanda Treble Treble
2007 VARA Paul de Leeuw Edsilia Rombley Nooit meer zonder jou Tjeerd Oosterhuis & Martin Gijzemijter Tjeerd Oosterhuis & Martin Gijzemijter
2008² VARA Claudia de Breij Hind Your heart belongs to me Hind & Tjeerd van Zanen Hind & Tjeerd van Zanen
2009 TROS Jack van Gelder De Toppers Shine Gordon Bas van den Heuvel
2010 TROS Yolanthe Sneijder-Cabau Sieneke Ik ben verliefd (Sha-la-lie) Pierre Kartner Pierre Kartner
2011 TROS Yolanthe Sneijder-Cabau 3JS Je vecht nooit alleen 3JS 3JS
Super, dank je wel!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 16 mei 2011 @ 15:39:46 #85
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96888828
Goh... De laatste keer dat we de finale haalden kwam ook uit de TROS-koker.
En van de twee succesvolste inzendingen van 2000-2011 (Esther Hart en Linda Wagemakers) kwam er ééntje van de TROS.
  maandag 16 mei 2011 @ 15:41:27 #86
202348 Susi
Temple of Love
pi_96888900
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Goh... De laatste keer dat we de finale haalden kwam ook uit de TROS-koker.
En van de twee succesvolste inzendingen van 2000-2011 (Esther Hart en Linda Wagemakers) kwam er ééntje van de TROS.
Was de TROS toen ook al zo van de (zgn.) Nederlandsheid als dat ze nu zijn ?
  maandag 16 mei 2011 @ 15:47:19 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_96889129
Volgens mij is TROS Muziekfeest uit 2006..
  maandag 16 mei 2011 @ 15:52:12 #88
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_96889332
Volgend jaar gaat Thomas Berge, wedden?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 16 mei 2011 @ 15:52:48 #89
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96889358
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:41 schreef Susi het volgende:

[..]

Was de TROS toen ook al zo van de (zgn.) Nederlandsheid als dat ze nu zijn ?
Ze zitten toch al jaren op bootreisjes met Jan Keizer, Piet Veerman en co? En eerder Op Volle Toeren (dat was er denk ik niet meer in de jaren -00) , maar de TROS is toch altijd van dat Nederlandstalige muziek geweest?
  maandag 16 mei 2011 @ 15:56:51 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_96889518
Zou kunnen, anyway het is wat HiZ zei, het Songfestival heeft wel een beetje een schlager/chanson verleden, zeker toen het nog enkel West-Europa was, maar dat is nu wel behoorlijk over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')