abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96826035
In dit topic, geopend naar aanleiding van de afgang van Nederland dit jaar, discussiëren we over wat er intern beter moet gebeuren. Dit kan bijvoorbeeld het aankleden van de act zijn, maar ook dat er een talentenjacht o.i.d. moet komen. Er zijn genoeg dingen te bedenken. Praat erover, en stel het in duidelijke punten!

Dus: Wat doet de TROS intern allemaal verkeerd? Of wat zou een betere optie voor de TROS zijn en waarom?
pi_96826075
Het enige wat ze moeten doen is een nationale voorronde laten plaatsvinden met een goede jury:

- Eric van Tijn
- Gordon (Tekstschrijver pur sang)
- Willem Nijholt?
- Een lid van een hele bekende groep zoals Within Temptation?
  zondag 15 mei 2011 @ 02:37:02 #3
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96826115
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:34 schreef RiftNL het volgende:
Het enige wat ze moeten doen is een nationale voorronde laten plaatsvinden met een goede jury:

- Eric van Tijn
- Willem Nijholt?
+ marketing/camera/licht/choreograaf
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_96826127
1.. Jan Smit als commentator aanstellen, de sympathie die ik nog voor hem had is nu totaal weg
2. arrogant vasthouden aan iets wat 20 jaar geleden misschien scoorde, maar nu niet
3. zich niet realiseren dat een goed product zichzelf echt niet verkoopt, iets van podiumpresentatie is echt wel nodig en dat hoeft echt geen vuurwerkfabriek op het podium te zijn, spelen met de camera, een toegesneden lichtshow, fatsoenlijke kleding en een kapsel dat niet met mayonaise gewassen lijkt te zijn.
4. Als ze perse vast willen houden aan "iets dat dichtbij de Tros ligt".... veel meer over the top hollands, al gaat hem dat naar mijn idee niet worden
5 Tatjana Simic als jurylid in de nationale voorronde.. hoe verzin je t
6 niet luisteren naar het publiek.. die komen echt wel met zinnig commentaar
  zondag 15 mei 2011 @ 02:37:39 #5
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_96826128
je kan beter vragen wat ze goed doen.. ben je sneller klaar
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_96826132
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:37 schreef Knarf het volgende:

[..]

+ marketing/camera/licht/choreograaf
Team Rinus!! (in vredesnaam geen shaker!!)
pi_96826138
Om te beginnen is het de TROS.
pi_96827337
Ik herhaal mezelf nog eens: het probleem ligt een stap eerder dan bij de TROS, namelijk de algemene desinteresse voor het (Nationaal) Songfestival. De NOS vindt het 'te duur' en pompt liever geld in voetbal en andere sport. De Publieke Omroep verzaakt enorm in haar taak.

Dat de TROS met het (N)SF aan de haal is gegaan, is een gevolg. De TROS vist in een veel te kleine vijver, de opzet van het NSF is veel te beperkt, de keuze van het publiek eveneens.
pi_96827356
quote:
- Eric van Tijn
- Willem Nijholt?
Eric van Thijn moet een nummer schrijven (zie: 'Vrede' en 'Hemel En Aarde' om te horen wat hij kan), hij hoeft niet in een jury. De songteksten van Gordon zijn niet relevant, zijn smaak ook niet. Willem Nijholt, met alle respect, is een bejaarde theatermaker en niet iemand die popliedjes in de categorie "Popular" en "Lipstick" op waarde kan schatten.

En de gedachte dat Within Temptation bij het (N)SF betrokken moet zijn op de één of andere manier, komt alleen maar voort uit het feit dat de maskerparade van Lordi in 2006 heeft gewonnen. Hoeveel bands hebben de afgelopen 10 jaar gewonnen? Bar weinig.
pi_96827409
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:15 schreef Boldface het volgende:
Ik herhaal mezelf nog eens: het probleem ligt een stap eerder dan bij de TROS, namelijk de algemene desinteresse voor het (Nationaal) Songfestival. De NOS vindt het 'te duur' en pompt liever geld in voetbal en andere sport. De Publieke Omroep verzaakt enorm in haar taak.

Dat de TROS met het (N)SF aan de haal is gegaan, is een gevolg. De TROS vist in een veel te kleine vijver, de opzet van het NSF is veel te beperkt, de keuze van het publiek eveneens.
Algemene desinteresse? Er keken meer dan 2 miljoen mensen....
pi_96827430
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:34 schreef RiftNL het volgende:
Algemene desinteresse? Er keken meer dan 2 miljoen mensen....
Naar een belangrijke voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal kijken 8-9 miljoen mensen.
pi_96827434
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Naar een belangrijke voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal kijken 8-9 miljoen mensen.
Bijna :') Alleen de WK finale idd.

2 miljoen mensen voor een zangwedstrijd is veel, vergelijk het met xfactor etc.
pi_96827443
Als 2 miljoen mensen kijken, kijken er 13-14 miljoen mensen niet. Hoewel de kijkcijfers heel behoorlijk zijn, bespeur ik in Nederland een soort algemene desinteresse voor het Songfestival. Heel veel mensen geven er bar weinig om. Er zijn landen waar dat heel anders is. En daar is het dus echt stil op straat als het Songfestival op tv is.
pi_96827448
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:45 schreef Boldface het volgende:
Als 2 miljoen mensen kijken, kijken er 13-14 miljoen mensen niet. Hoewel de kijkcijfers heel behoorlijk zijn, bespeur ik in Nederland een soort algemene desinteresse voor het Songfestival. Heel veel mensen geven er bar weinig om. Er zijn landen waar dat heel anders is. En daar is het dus echt stil op straat als het Songfestival op tv is.
2 miljoen is heel veel met de kijkcijfers van tegenwoordig. De beste programma's mogen blij zijn met 1 miljoen met uitzondering van boer zoekt vrouw waar ik overigens geen fuck van geloof van die 5 miljoen kijkers.
pi_96827455
We praten langs elkaar heen. Ik probeer je uit te leggen dat in andere landen, waar het Songfestival veel meer leeft, de kijkcijfers aanzienlijk hoger zijn. Hoger dan 'Boer Zoekt Vrouw' in Nederland scoort.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 04:57:58 ]
pi_96827459
quote:
15s.gif Op zondag 15 mei 2011 04:57 schreef Boldface het volgende:
We praten langs elkaar heen. Ik probeer je uit te leggen dat in andere landen, waar het Songfestival veel meer leeft, de kijkcijfers aanzienlijk hoger zijn. Hoger dan 'Boer Zoekt Vrouw' in Nederland scoort.
Je vergeet ook dat in die landen in 99 vd 100 gevallen meer mensen wonen :')
pi_96827478
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 05:00 schreef RiftNL het volgende:
Je vergeet ook dat in die landen in 99 vd 100 gevallen meer mensen wonen :')
Wat je zegt, is onjuist. Van de overige 42 deelnemers aan het Songfestival hebben slechts tien landen meer inwoners dan Nederland: Rusland, Duitsland, Turkije, Frankrijk, Groot Brittannië, Italië, Spanje, Oekraïne, Polen, Roemenië.

De overige 32 landen - ik ga ze niet allemaal noemen - hebben minder inwoners dan Nederland. En beduidend minder ook, want na Nederland volgt Griekenland met amper 11 miljoen inwoners en daarna België met 10,7 miljoen. Landen die qua oppervlakte enorm groot zijn, zoals Zweden en Wit-Rusland, hebben minder dan 10 miljoen inwoners.

Maar wat ik bedoelde te zeggen, was dat er relatief veel meer mensen kijken. In absolute zin lijkt 2 miljoen veel, maar in talloze landen (vooral in Oost-Europa) zitten relatief veel meer mensen voor de buis en is het zogezegd stil op straat. Zou je dat naar Nederlandse maatstaven vertalen, dan zouden er pakweg 8-10 miljoen mensen naar kijken.

Hopelijk snap je nu wat ik bedoel...
pi_96827490
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:37 schreef totebel het volgende:
4. Als ze perse vast willen houden aan "iets dat dichtbij de Tros ligt".... veel meer over the top hollands, al gaat hem dat naar mijn idee niet worden
Nóg meer dan Sieneke? :D

Ik krijg nu gelijk visioenen van Monique Smit - clichématige gezonde blonde Hollandse meid bij uitstek - in traditioneel rood/wit/blauw Hollands kostuum op m'n netvlies. Gehuld in een traditioneel oud-Hollands kostuum met wit mutsje en klompen. Die dan óf een liedje in de trant van 'Wild' zingt, óf een liedje in ouderwetse BZN-stijl ala Yeppa, in ieder geval in beide gevallen met een hoop ge-lalalalalalala (om lekker op mee te klappen) na driekwart nummer. :')

Uiteraard moet er op het ledscherm achter haar een vrolijk decor vol molentjes en tulpen te zien zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 05:26:12 ]
pi_96827500
Monique Smit kan niet zingen, dus dat is alvast een voordeel dat zich uitbetaalt in extra punten.
pi_96827502
TROS is de grootste asociale familie van Nederland, dat zegt genoeg. :)
  zondag 15 mei 2011 @ 08:56:45 #21
29897 troje
was here
pi_96828054
Het probleem ligt bij de TROS, zij zijn deel van het probleem dus je kan moeilijk van ze verwachten dat ze de oplossing hebben. Of willen. De vraag is, welk belang heeft de TROS en is dit hetzelfde belang als het Nederlandse volk? Ik denk het niet. Ons belang is om eerste te worden op het ESF. Het belang van de TROS is dat 1 van de muzikanten uit hun stal een podium krijgt om bekend te worden bij het Nederlandse publiek. Dat we daardoor nooit het ESF zullen winnen is niet het belang van de TROS.

Simpel gezegd: Zo lang de TROS het ESF en de voorrondes organiseert, zal Nederland doorgaan met het insturen van kansloze artiesten. Artiesten die in Nederland gepromoot moeten worden. Het ESF een prima podium hiervoor, want in de aanloop naar het ESF is er zeer veel aandacht van de pers voor de Nederlandse deelnemer.
Het meervoud van lef is leven
  Boks-Chick zondag 15 mei 2011 @ 09:15:46 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_96828175
Het nummer van de 3js is an sich heul niet zo'n verkeerd nummer, maar geen nummer wat een groot (europees) publiek bij de eerste keer horen in vervoering brengt. Dat van de 3js moet je een paar keer horen en dan is het best een leuk nummer.

Wat NL nodig heeft is iemand die een modern vrolijk liedje maakt, eentje die je vanzelf mee laat neurien oid, iets wat direct opzwepend is.

En dan gezongen door een redelijk jonge gast/griet, die daar ook staat alsof hij/zij de vrolijkheid enz. zelf is. Iemand die de zaal probeert mee te kregen en de zaal ook kàn meekrijgen.

Qua liedje was het dit jaar wel een verademing dat het geen zoetsappig, typisch Nederlands trosliedje was.
lolwut
pi_96828197
Hou voorrondes en loof een flinke geldprijs en een hoop gratis dingetjes uit voor de act die NL naar de finale weet te loodsen, wedden dat veel van de zg A- artiesten dan opeens wel "altijd al een liedje hebben willen maken voor het ESF"
  zondag 15 mei 2011 @ 09:18:52 #24
29897 troje
was here
pi_96828205
Het nummer is niet verkeerd, maar je weet bij voorbaat al dat het kansloos zal zijn op het ESF. Als we willen winnen, dan moeten we een liedje insturen dat Europa mooi vindt, niet alleen wijzelf.
Het meervoud van lef is leven
pi_96828228
quote:
Waarom zou Within Temptation of elk andere internationale act van Nederland in vredesnaam mee willen doen? Het ESF leeft in Nederland vooral middels het gezeik op de organisatie, het "we moeten niet meer mee doen" en andere negatieve zooi. De organisatie kijkt alleen maar naar een artiest die ze in de spotlight willen hebben om meer bekendheid te genereren. Internationale acts hebben die bekendheid al, dus dan houden ze alleen het negatieve over.

We sturen gewoon geen leuke performance, it's that simple. Ik zie een Griekenland met een slechte rapper maar wel een achtergrond en een act. Andere gebruiken decor, wij staan er met het meest saaie stuk er weer prima voor 3J Lul. De 3Js staan er als om een nummer te zingen, maar voor de rest voel ik niets bij ze. We zien het meer als noodzaak mee te doen, heel veel andere landen zien het als een eer en zetten er ook wat neer. Dat mist Nederland.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')