quote:DEN HAAG - Premier Mark Rutte ''tast de fundamenten van het parlement aan'' met een gebrekkige verantwoording van het gevoerde kabinetsbeleid. Dat stelt D66-leider Alexander Pechtold vrijdag in NRC Handelsblad.
Pechtold reageert op de donderdag gepubliceerde jaarverslagen van de ministeries, het financieel jaarverslag van het rijk en een tussenstand van de kabinetshervormingen.
De stukken staan op de agenda voor Verantwoordingsdag, het debat volgende week waarin het kabinet zich tegenover de Kamer verantwoordt over het gevoerde beleid.
Pechtold is teleurgesteld in Rutte, met wie hij de afgelopen jaren samen optrok tegen toenmalig premier Jan Peter Balkenende.
''Een rapportage van niets. Het is broddelwerk. Dit kabinet is toch van afspraak is afspraak? Waar blijven de feiten dan?'', zegt hij over de stapel documenten.
Waar wordt het uitgezonden? NL 1?quote:
Eigen portemonnee en korte termijn denken, water naar de zee dragen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wilders is niet op z'n best zo over financiën: hij herhaalt steeds dezelfde clichés.
Achter de VVD? Dan hebben ze er niet zo veel aan, want dat leidt natuurlijk nooit tot een vruchtbare samenwerking (in ieder geval niet op landelijk niveau).quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat met Roemer de SP nog wel eens de 2e partij kan gaan worden de volgende verkiezingen
De PVV slaat hier behoorlijk de plank misquote:NOS: VVD en PVV botsen over Griekenland
VVD en PVV zijn hard met elkaar in botsing gekomen over de steun aan Griekenland.
In het Kamerdebat over de jaarverslagen van de ministeries noemde VVD-fractievoorzitter Blok het standpunt van de gedoogpartner onverantwoord.
De PVV wil Griekenland uit de euro gooien. Volgens Blok volgen er dan nog meer landen, waarmee nog grotere bedragen zijn gemoeid. "Als de wereldhandel nog eens instort, zou dat een ramp zijn voor Nederland", zei Blok.
'Bangmakerij'
PVV-leider Wilders verweet de VVD daarop bangmakerij. "We geven miljarden aan een land waarvan we zeker zijn dat we het nooit terugzien", zei Wilders.
Volgens Wilders verkwanselt Blok de belangen van de VVD-kiezers.
Alsjeblieft zegquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat met Roemer de SP nog wel eens de 2e partij kan gaan worden de volgende verkiezingen
Het zal een lastige situatie kunnen worden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Achter de VVD? Dan hebben ze er niet zo veel aan, want dat leidt natuurlijk nooit tot een vruchtbare samenwerking (in ieder geval niet op landelijk niveau).
Maar wie weet. De SP zou wel eens een hoop PVV-stemmers op kunnen vangen als blijkt dat die partij toch niet echt gedaan heeft wat ze beloofde.
Dat maakt voor Wilders toch geen reet uit? Dit is een punt waar hij mee kan scoren. Volmondig verklaren dat 'wij' geen geld meer moeten geven aan die corrupte Grieken, ligt immers lekker in het gehoor. Over de gevolgens hoeft de PVV niet na te denken. Zij kan gewoon wat roepen en de kans is groot dat de ongeinformeerde burger ervan smult.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De PVV slaat hier behoorlijk de plank mis![]()
Geen geld aan Griekenland betekent dat Griekenland failliet gaat.
Ach wellicht is het een marketingstunt van Wilders, wetende dat het CDA en de VVD Griekenland toch niet zullen vallen. Lekker scoren bij de PVV-achterban, die niet snapt dat Griekenland failliet gaat de Nederlandse belastingbetaler nog meer geld kost.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maakt voor Wilders toch geen reet uit? Dit is een punt waar hij mee kan scoren. Volmondig verklaren dat 'wij' geen geld meer moeten geven aan die corrupte Grieken, ligt immers lekker in het gehoor. Over de gevolgens hoeft de PVV niet na te denken. Zij kan gewoon wat roepen en de kans is groot dat de ongeinformeerde burger ervan smult.
Alleen al om die reden hadden ze er misschien verstandiger aan gedaan om de PVV in het kabinet op te nemen. In deze rol is het voor Wilders c.s. wel erg vrijblijvend roepen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach wellicht is het een marketingstunt van Wilders, wetende dat het CDA en de VVD Griekenland toch niet zullen vallen. Lekker scoren bij de PVV-achterban, die niet snapt dat Griekenland failliet gaat de Nederlandse belastingbetaler nog meer geld kost.
Vind het wel lastig voor de VVD, die z'n best doet en dan ook nog zo'n roeptoeter als Wilders moet temmen.
Je mist nog niet veel. In het kader van het dualisme staat nu Van Haersma Buma blindelings het kabinetsbeleid te verdedigen.quote:
Natuurlijk is het een marketingstunt van Wilders. Dit is precies wat de tegenstanders van dit kabinet vorig jaar riepen. Als het kabinet successen behaalt, dan kan de PVV aanhaken. Maar als er lastige besluiten genomen moeten worden, dan kan de PVV dwars gaan liggen en het klootjesvolk behagen. Zoals nu.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach wellicht is het een marketingstunt van Wilders, wetende dat het CDA en de VVD Griekenland toch niet zullen vallen. Lekker scoren bij de PVV-achterban, die niet snapt dat Griekenland failliet gaat de Nederlandse belastingbetaler nog meer geld kost.
Vind het wel lastig voor de VVD, die z'n best doet en dan ook nog zo'n roeptoeter als Wilders moet temmen.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als het goed is komt het in zijn geheel op http://debatgemist.tweedekamer.nl/
Samenvattingen in de vorm van nieuwsberichten voornamelijk. Of je zou een Fok!ker hier eens lief kunnen aankijken of ze het met Hypercam voor je willen opnemenquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:33 schreef Illiberal het volgende:
Kan je dit debat ook volledig nakijken op een later tijdstip, of alleen samenvattingen?
Eigenlijk zouden we gewoon die anderhalf miljoen PVV'ers in één bantoestan wegduwen en ze lekker hun eigen beleid laten voeren om dan over 20 jaar eens te kijken wat er precies overgebleven is van hun 'bangmakerij'.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wilders die zegt dat burgers niet bang moeten zijn voor bangmakers!
Ja, vervelend dat niet al de economen dezelfde mening hebben idd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:14 schreef Friek_ het volgende:
Oh oh - Wilders citeert hoogleraren. Dit wordt nu een beetje eng.
Dat zou een geweldig experiment inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we gewoon die anderhalf miljoen PVV'ers in één bantoestan wegduwen en ze lekker hun eigen beleid laten voeren om dan over 20 jaar eens te kijken wat er precies overgebleven is van hun 'bangmakerij'.
hoe dan? (kan helaas hier niks zien)quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:22 schreef Friek_ het volgende:
Jezus, Wilders lult zichzelf nu wel even zwaar vast.
Hij jaagt zelfs het CDA en de VVD tegen het harnas in met zijn standpunt over geld naar Griekenland.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:35 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
hoe dan? (kan helaas hier niks zien)
Moslims = PvdA stemveequote:Op donderdag 19 mei 2011 15:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb het gemist, wat zei Wilders dat Roemer wegloopt?
Die man is langzaam maar zeker zijn eigen graf aan het gravenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hij jaagt zelfs het CDA en de VVD tegen het harnas in met zijn standpunt over geld naar Griekenland.
Het gaat nu wel ver zeg.Roemer is zelfs nu weg.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hij jaagt zelfs het CDA en de VVD tegen het harnas in met zijn standpunt over geld naar Griekenland.
Het gaat nu wel ver zeg.Roemer is zelfs nu weg.
Onze samenleving valt praktisch uit elkaar?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is het niveau van de "politieke elite" van Nederland. En het dan gek vinden als de samenleving praktisch uit elkaar valt.
Nog niet, maar die chloorkuif probeert ons wel tegen elkaar op te stoken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onze samenleving valt praktisch uit elkaar?
Hoezo? Alles is toch de schuld van de islam?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Nog niet, maar die chloorkuif probeert ons wel tegen elkaar op te stoken.
Ikzelf merk daar IRL niet veel van.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het tokkie-stemvee van de PVV een grotere kostenpost voor onze samenleving is dan het islamitisch stemvee van de PvdAquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoezo? Alles is toch de schuld van de islam?
Ik zie Wilders vooral als een symptoom van onze gesegregeerde samenleving, niet als veroorzaker. Wat niet wil zeggen dat hij door zijn gedragingen in het parlement de bestaande kloof niet groter kan maken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Konden we maar van beide afkomen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het tokkie-stemvee van de PVV een grotere kostenpost voor onze samenleving is dan het islamitisch stemvee van de PvdA
De Tweede Kamer is een soort afspiegeling van de samenleving voor een groot gedeelte.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is het niveau van de "politieke elite" van Nederland. En het dan gek vinden als de samenleving praktisch uit elkaar valt.
Je bedoelt premier die lekker achter zijn rookgordijnen ervan houdt om naakt rond te lopen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:50 schreef Morendo het volgende:
Rutte heeft het in zich om de beste Nederlandse premier te worden tot nog toe.
Pechtold heeft het in zich om de beste Nederlandse parlementariër te worden tot nog toe.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:57 schreef Morendo het volgende:
Wat doet Pechtold toch altijd theatraal en gespeeld meeslepend. B-acteur.
Het zou kunnen maar hij maakt ook net zo goed kans om een premier van niveau Balkenende te blijven. Hij moet boven zijn functie als partijleider uit durven te stijgen en daar heeft hij zichtbaar moeite mee.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:50 schreef Morendo het volgende:
Hoe ver ga jij terug? 2002? Hij komt nog niet eens in de buurt van de laatste liberale premier Cort van der Linde, laat staan van de grote na-oorlogse premiers..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:50 schreef Morendo het volgende:
Pechtold probeert altijd op een goedkope manier emoties op te roepen. Niet helemaal mijn stijl. Waarbij ik overigens moet zeggen dat ik geen fan ben van Amsterdamsche straatzangers. Misschien speelt dat ook mee.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Pechtold heeft het in zich om de beste Nederlandse parlementariër te worden tot nog toe.
Ik denk dat dit wel georchestreerd is.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dreigt Wilders nu met een kabinetscrisis?
Die goedkope manier van emoties oproepen zie ik eerder bij de conservatief-populistische figuren terug die zich bevinden in de rechterzijde van ons politieke spectrum. Maxime 'multiculturele samenleving is mislukt' Verhagen, Mark 'de multiculturele samenleving is een begraven experiment' Rutte en Geert 'kopvoddentax' Wilders.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Pechtold probeert altijd op een goedkope manier emoties op te roepen. Niet helemaal mijn stijl. Waarbij ik overigens moet zeggen dat ik geen fan ben van Amsterdamsche straatzangers. Misschien speelt dat ook mee.
Pechtold stelde dat deze gedoogcoalitie samenwerkt voor minder belangrijke punten maar voor echt belangrijke punten steun moet zoeken bij de oppositie, dit moet je natuurlijk in het licht bezien dat er ook een echte coalitie mogelijk was, zij het een coalitie met een groter aantal partijen. Daar heeft hij toch gelijk in?quote:Al vind ik dat Rutte nu eerder een punt heeft dan Pechtold.
Ik vrees het.quote:Ik denk dat dit wel georchestreerd is.
Dat ben ik het met je eens. Over het laatste had ik het ook.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pechtold stelde dat deze gedoogcoalitie samenwerkt voor minder belangrijke punten maar voor echt belangrijke punten steun moet zoeken bij de oppositie, dit moet je natuurlijk in het licht bezien dat er ook een echte coalitie mogelijk was, zij het een coalitie met een groter aantal partijen. Daar heeft hij toch gelijk in?
Zijn punt daarvoor dat Wilders niet op maandag in het Torentje kan overleggen en donderdag Rutte kan ´uitschelden` voor ezel vond ik wat zwakker.
Inclusief SGP is er wel een meerderheid. Natuurlijk begint Peggold dan weer veelvuldig over een 'zwarte kouzen-kabinet' dit waarschijnlijk tot grote hilariteit van zelfverklaarde progressieve, kosmopolieten. Maar goed, dat is blijkbaar nu eenmaal het niveau van onze politici.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vrees het.
Over 4 dagen gaan we eindelijk weten hoe de verhouding in het senaat gaat zijn. Spannend.
Sap gaat daar nu wel leuk op in. De SGP in Flevoland heeft een vrouwelijk VVD-bestuurslid weggestuurd puur vanwege het feit dat ze een vrouw is. Maar ach, de VVD is dan ook een anti-liberale partij zoals we nu wel zien. Dat gaat wel lekker samen met een 'leuke partij' als de SGP.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inclusief SGP is er wel een meerderheid. Natuurlijk begint Peggold dan weer veelvuldig over een 'zwarte kouzen-kabinet' dit waarschijnlijk tot grote hilariteit van zelfverklaarde progressieve, kosmopolieten. Maar goed, dat is blijkbaar nu eenmaal het niveau van onze politici.
Samenwerking met orthodoxe fundamentalisten en extreem-rechts is voor velen blijkbaar geen punt meer inderdaad... Trieste zaakquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inclusief SGP is er wel een meerderheid. Natuurlijk begint Peggold dan weer veelvuldig over een 'zwarte kouzen-kabinet' dit waarschijnlijk tot grote hilariteit van zelfverklaarde progressieve, kosmopolieten. Maar goed, dat is blijkbaar nu eenmaal het niveau van onze politici.
Zie je er zelf dan geen problemen in dat de VVD tegen partijen als de SGP, die zo'n beetje de tegenpool van de VVD is, moet aanschurken om een gigantisch wankel kabinet overeind te houden?quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is de partij in Nederland die het meeste raakvlakken heeft met het klassiek-liberalisme. Met 'progressief' of 'links' liberalisme, of welke etiketten D66'ers ook op zich zelf plakken, wil ik weinig te maken hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:28 schreef Friek_ het volgende:
Maar ach, de VVD is dan ook een anti-liberale partij zoals we nu wel zien. Dat gaat wel lekker samen met een 'leuke partij' als de SGP.
De VVD is ook totaal geen opportunistische partij.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja wat een overdrijvingen over de SGP inderdaad. Dat een leuke club met leuke mensen. Hebben verder niets weg van de fundis in het Midden-Oosten ofzo.
Helaas leven we niet in een perfecte wereld. Maar heb jij eigenlijk wel VVD gestemd, spoor jij anderen aan om VVD te stemmen, buren of verre vrienden? En zo nee, heb je dan eigenlijk wel recht om vervolgens te klagen?!quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zie je er zelf dan geen problemen in dat de VVD tegen partijen als de SGP, die zo'n beetje de tegenpool van de VVD is, moet aanschurken om een gigantisch wankel kabinet overeind te houden?
Was Wilders maar wat rechtser.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Samenwerking met orthodoxe fundamentalisten en extreem-rechts is voor velen blijkbaar geen punt meer inderdaad... Trieste zaak
Nee, de huidige VVD heeft het meest met een lekker (neo)conservatieve inslag. Daar is niks klassiek liberaals aan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is de partij in Nederland die het meeste raakvlakken heeft met het klassiek-liberalisme. Met 'progressief' of 'links' liberalisme, of welke etiketten D66'ers ook op zich zelf plakken, wil ik weinig te maken hebben.
lolwut? Omdat ik geen verre vrienden heb aangespoord om ook VVD te stemmen mag ik niet klagen dat de partij waar ik op gestemd heeft al haar principes weggooit om maar met complete idioten door te kunnen blijven regeren?quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Helaas leven we niet in een perfecte wereld. Maar heb jij eigenlijk wel VVD gestemd, spoor jij anderen aan om VVD te stemmen, buren of verre vrienden? En zo nee, heb je dan eigenlijk wel recht om vervolgens te klagen?!
......... gebaseerd is op individualisme, privaat eigendom en een kleine overheid die slechts optreedt wanneer de rechten van het individu worden geschonden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, de huidige VVD heeft het meest met een lekker (neo)conservatieve inslag. Daar is niks klassiek liberaals aan.
Zolang de PVV bloeit door haar vreemdelingenhaat zal de VVD die partij blijven verkiezen voor samenwerking boven de restquote:
Vergeleken met de VVD minstens zo goed inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
......... gebaseerd is op individualisme, privaat eigendom en een kleine overheid die slechts optreedt wanneer de rechten van het individu worden geschonden.
Of wil jij beweren dat D66, die nota bene tegen een kraakverbod is, beter voldoet aan bovenstaande omschrijving.
De D66 voldoet uiteraard niet volledig aan het label klassiek liberaal, aangezien ze zichzelf ook profileren als modern liberaal. Maar jazeker, dat modern liberale gedachtegoed van de D66 staat dichter bij dat klassiek liberale dan het (neo)conservatieve van de VVD.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
......... gebaseerd is op individualisme, privaat eigendom en een kleine overheid die slechts optreedt wanneer de rechten van het individu worden geschonden.
Of wil jij beweren dat D66, die nota bene tegen een kraakverbod is, beter voldoet aan bovenstaande omschrijving.
Ken jij nou veel VVD'ers die deze mening over dit kabinet hebben? Op Fok! heb ik het gevoel dat je die moet zoeken met een vergrootglas.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
lolwut? Omdat ik geen verre vrienden heb aangespoord om ook VVD te stemmen mag ik niet klagen dat de partij waar ik op gestemd heeft al haar principes weggooit om maar met complete idioten door te kunnen blijven regeren?
Oh, ze zijn er wel degelijk op FOK!.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ken jij nou veel VVD'ers die deze mening over dit kabinet hebben? Op Fok! heb ik het gevoel dat je die moet zoeken met een vergrootglas.
Ik gok dat de percentages bij de VVD tussen de 80 en 90 procent liggen, bij de PVV tussen de 90 en 100 procent. Dit bericht op GeenStijl geeft wel aan hoe de zaken ervoor staan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel van de VVD-stemmers nou liberalen zijn en hoeveel er gewoon op iets rechts willen stemmen omdat rechts = goed en links = slecht.
Jetta Klijnsma.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:51 schreef Tocadisco het volgende:
Van wie is die hippe rollator achter Roemer trouwens?
Ja want dat bericht is illustratief voor het gros van de VVD'ers. Er staat ook letterlijk: een aantal VVD'ers in de Provinciale Staten. Geen percentage dus.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik gok dat de percentages bij de VVD tussen de 80 en 90 procent liggen, bij de PVV tussen de 90 en 100 procent. Dit bericht op GeenStijl geeft wel aan hoe de zaken ervoor staan.
Nee, je bent immers een VVD-er.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:24 schreef StarGazer het volgende:
Overigens vind ik het als VVD'er verwerpelijk dat er überhaupt VVD'ers zijn die op de SGP stemmen. Mag ik mijzelf nu liberaal noemen?
Ja hoor. Alleen verder niet meer pretenderen dat de VVD liberaal is. Da's immers vloeken in de kerk!quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:24 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Overigens vind ik het als VVD'er verwerpelijk dat er überhaupt VVD'ers zijn die op de SGP stemmen. Mag ik mijzelf nu liberaal noemen, oh linksmensch?
Ze verschillen niet van extreemrechts imho.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:10 schreef dotCommunism het volgende:
De moeite die sommige VVD'ers doen om maar zichzelf te overtuigen dat de VVD heus werkelijk waar een liberale partij is, en er niks verkeerds is dat zelfbenoemde liberalen samenwerken met christenfundamentalisten en een partij die een milimeter van extreem-rechts afziet is toch wel hilarisch hoor.
Ook in mijn opvatting staat D'66 dichter bij de pretenties in theorie van het liberalisme.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:47 schreef Friek_ het volgende:
dat modern liberale gedachtegoed van de D66 staat dichter bij dat klassiek liberale dan het (neo)conservatieve van de VVD.
stemmen trekken. Schijnt te werken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef Tocadisco het volgende:
Waarom verkloot Cohen nou nog enige aandacht aan Wilders..
Nee. Maar het toont wel aan dat een regering een diepe minachting heeft voor de VOLKSvertegenwoordiging. Zeker als je als premier hebt lopen roepen, dat je premier van alle Nederlanders wilt zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:54 schreef RvLaak het volgende:
De regering is toch niet verplicht moties uit te voeren? Ook al stemt de gehele kamer voor?
Dacht meer aan Balkie, maar Rutte kan er ook wat van ja...quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Maar het toont wel aan dat een regering een diepe minachting heeft voor de VOLKSvertegenwoordiging. Zeker als je als premier hebt lopen roepen, dat je premier van alle Nederlanders wilt zijn.
Yep, op beasis van wat hij denkt gehoord te hebben van Cohen in Oslo (iemand dat filmpje waar GW het over had?)quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:01 schreef superworm het volgende:
Hoorde ik Wilders nou net een motie indienen voor het toebedelen van "slechts beperkte burgerrechten" aan "migranten"?! Apartheid ftw!
Oh dat is frappant, ik hoorde namelijk van een (nationaal)socialist dat het eigenlijk ook wel een aardig idee is, om ze een bepaald kenmerkend kledingstuk of teken toe te bedelen. Zo kun je direct zien, wie welke burgerrechten heeft!quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Yep, op beasis van wat hij denkt gehoord te hebben van Cohen in Oslo (iemand dat filmpje waar GW het over had?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |