quote:Op donderdag 12 mei 2011 02:56 schreef Uiteraard het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. Heb je daar nog linkjes van ? Ik kon zelf niks vinden over mijn aan bps-symptonen-lijdende-ex dat specifiek over relaties ging.
Thanx
quote:Op donderdag 12 mei 2011 03:43 schreef goofy_goober het volgende:
Een erg fijne site wanneer je te maken hebt gehad met een ex met borderline(-trekjes):
1, 2, 3 en 4.
A Shrink For Men
Are You Dating a Loser?
Ik heb er veel aan gehad om de gedachtengang van iemand met BPS (tot op een zekere hoogte) te begrijpen.
Uit een (promotie)onderzoek van de Universiteit van Gent:quote:Op donderdag 12 mei 2011 03:54 schreef goofy_goober het volgende:
Laatste twee posts uit deel #162:
[..]
[..]
zorg voor je eigen kringetje, familie en vrienden waar je echt iets mee hebt !quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:55 schreef JiggyJ het volgende:
Ik moet echt drukker gaan worden in het dagelijks leven... Denk dat vooral verveling de reden is dat ik nog zo veel met mijn ex bezig ben...
Zat net even op de website van mn middelbare school, en bedacht me direct wat een mooie tijd dat eigenlijk was, toen was ik nog wel ''druk'', was ik elke dag onder genoeg jeugd..
Soms heb ik wel eens spijt dat ik een universitaire opleiding ben gaan doen, veel te individueel allemaal...
Ben ervan overtuigd dat als ik 2 jaar geleden in deze situatie had gezeten, ik er veel eerder overheen was geweest...
Ik vind het nog steeds een verschrikkelijk irritante gedachte als ik op zondagochtend wel eens denk dat ze bij haar thuis nu gezellig zitten te ontbijten met zn allen, mn ex met haar nieuwe vriend, haar zus met haar vriend...
En als ik op facebook zie dat haar familie vrienden is met haar vriend VOOR en NA mij, maar niet met mij, net zoals de vriend van haar zus...
Tussen die 2 jongens is er heel leuk contact, terwijl ik eigenlijk nooit met die jongen sprak... Dan word ik zo onzeker, nee ik nam niet echt initiatief maar moet ik dan altijd diegene zijn?
Ik had niet het gevoel dat ik gehaat werd daar, maar kennelijk heb ik geen, of een heel slechte indruk achter gelaten... Dat steekt me wel... Zit haast nooit meer op haar facebook, maar helaas is een keer genoeg om dat soort dingen te ontdekken
nou dat wordt dan geen vino rosso !quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:58 schreef Pinguino81 het volgende:
Iemand met borderline moet je hoe pijnlijk ook zo ver mogelijk vandaan zien te blijven. Hele gevaarlijke mensen. Narcisten ook trouwens. Mijn ex was een narcist denk ik.
Ben ik niet met je eens. Er valt prima met borderliners te leven. Het is ook de manier hoe jij je naar een borderliner opstelt. Ik vind dit best een gevaarlijke uitspraak van je.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:58 schreef Pinguino81 het volgende:
Iemand met borderline moet je hoe pijnlijk ook zo ver mogelijk vandaan zien te blijven. Hele gevaarlijke mensen. Narcisten ook trouwens. Mijn ex was een narcist denk ik.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er valt prima met borderliners te leven. Het is ook de manier hoe jij je naar een borderliner opstelt. Ik vind dit best een gevaarlijke uitspraak van je.
Dat snap ik, maar nou om alle van alle borderliners weg te blijven...quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:20 schreef Pinguino81 het volgende:
hmm laat ik het dan anders zeggen, ik heb ook ervaring met een meisje met deze "aandoening" en ik heb geen behoefte dat nog een keer mee te maken.
oké, maar Pinguino81, volgens mij heb jij ook borderline trekjes (ja ik weet het ook een gevaarlijke uitspraak), maar als ik in je eerdere posts lees dat je gewoon wil winnen van haar enz. (het zwart-wit denken), dan riekt dat daar ook een beetje naar, maar goed ken je daar natuurlijk niet goed genoeg voor.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:20 schreef Pinguino81 het volgende:
hmm laat ik het dan anders zeggen, ik heb ook ervaring met een meisje met deze "aandoening" en ik heb geen behoefte dat nog een keer mee te maken.
oké, we blijven bij de lesquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:22 schreef goofy_goober het volgende:
Laten we er sowieso geen borderline topic van maken.
nee joh dat was gewoon 1 vd fases van liefdesverdriet. Eerst ongeloof, dan hoop dat het goedkomt dan boosheid en nu heb ik berusting. Ready for the next levelquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:23 schreef missconfessions het volgende:
[..]
oké, maar Pinguino81, volgens mij heb jij ook borderline trekjes (ja ik weet het ook een gevaarlijke uitspraak), maar als ik in je eerdere posts lees dat je gewoon wil winnen van haar enz. (het zwart-wit denken), dan riekt dat daar ook een beetje naar, maar goed ken je daar natuurlijk niet goed genoeg voor.
ja, daar blijf ik me over verbazen, dat die fases bijna bij iedereen op dezelfde manier gaan !quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:25 schreef Pinguino81 het volgende:
[..]
nee joh dat was gewoon 1 vd fases van liefdesverdriet. Eerst ongeloof, dan hoop dat het goedkomt dan boosheid en nu heb ik berusting. Ready for the next level
Hou je gewoon met jezelf bezig momenteel! Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als je baan je niet bevalt steek je tijd dan in het vinden van iets wat je echt leuk vind. Echt geloof me die liefde komt vanzelf wel weer! Aan een dood paard moet je niet blijven trekken. Kom op borst vooruit kin omhoog en gaan!quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:02 schreef H6-4ever het volgende:
Ja maar nu komt het: ze vertelde mij dat ze niet kon sporten en ook niet mocht werken vanwege haar ziekte...nu kan dat ineens wel?? Eingelijk vanaf dag 1 dat het uit was kon ze het wel ! Ze is er ook altijd iet wat vaag over geweest...tss vragenvragen....
Ja doe mijn ding, moet eerlijk zeggen dat mijn baan me ook niet bevalt en heb veel te veel tijd om na te denken....
Hoe uitte dat zich bij hem dan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:11 schreef GimmeGore het volgende:
Hmmmm eens kijken of ik nog wat tips kan vinden in dit topic. Ben het janken wel een beetje zat (lol, zal ik er alsnog een borderline topic van maken? Zit denk ik ook wel een verschil in een meisje met borderline en een volwassen kerel van 30 met borderlin)
Ik denk dat het verschil meer zit in het lichamelijke. Als mijn ex boos was liep hij te gooien met dingen die ik een "klein meisje" niet eens zie optillen. Van tafels tot mij.quote:
Dat is het ook, mijn toekomst lag uitgestippeld met haar, we hadden bijna een woning gekocht en kinderwens. Nu moet ik alles alleen doen en dat is zwaar, en daarbij mijn werk enzenz.. ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. Moet nu echt stappen gaan maken! Om te beginnen het ouderlijk huis uitquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Pinguino81 het volgende:
[..]
Hou je gewoon met jezelf bezig momenteel! Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als je baan je niet bevalt steek je tijd dan in het vinden van iets wat je echt leuk vind. Echt geloof me die liefde komt vanzelf wel weer! Aan een dood paard moet je niet blijven trekken. Kom op borst vooruit kin omhoog en gaan!
Ik heb in de eerste week nadat het uit ging bij de boekhandel een "things to do today" boekje gekocht en ben als een gek allemaal doelen gaan opschrijven en daarmee bezig gegaan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Pinguino81 het volgende:
[..]
Hou je gewoon met jezelf bezig momenteel! Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als je baan je niet bevalt steek je tijd dan in het vinden van iets wat je echt leuk vind. Echt geloof me die liefde komt vanzelf wel weer! Aan een dood paard moet je niet blijven trekken. Kom op borst vooruit kin omhoog en gaan!
Mijn ex? Van de psych. Hij is zelfs al 2x opgenomen geweest voor zijn problemen, maar hij beloofde me dat het over was.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:25 schreef goofy_goober het volgende:
En van wie heeft hij die diagnose gekregen?
lekker ventjequote:Op donderdag 12 mei 2011 13:15 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Mijn ex? Van de psych. Hij is zelfs al 2x opgenomen geweest voor zijn problemen, maar hij beloofde me dat het over was.
Nou mooi niet, ik ging net wat laatste spullen ophalen uit het huis, toen flipt hij hem weer helemaal. Ik zei iets wat hij verkeerd begreep, dus begon hij maar met mij vermoorden te dreigen.
alles of niets, lozen !!!quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:18 schreef grotewillem het volgende:
gvd wat ben ik een eikel, na 2 weken helemaal geen contact te hebben stond ze gisteravond opeens op de stoep... om te praten... goede gesprekken gehad over waar we mee bezig waren en dat de lucht een beetje aan het klaren was tussen ons... en of na alle opheldringen mssn toch nog een kansje zagen... uiteindelijk is ze blijven slapen, ik de halve nacht wakker geweest van geluk, ongeloof, frustaties... de volgende ochtend alles prima, elkaar gedag gekust en beide naar werk gegaan... krijg ik net weer een sms dat ze toch weer twijfelt omdat ze zowel gevoelens voor mij als die ander heeft...
wat moet ik hier nou weer mee
Dat wel, maar ik voel me zo verrekte alleen nu. Ik woon nu in een stad/regio waar ik verder vrij weinig mee heb behalve dat ik er toevallig op school zit.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:49 schreef H6-4ever het volgende:
Dan weet je iig zeker, dat je veeeel beter af bent nu !!
Mooie kans om je wat socialer op te stellen dus.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:35 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik voel me zo verrekte alleen nu. Ik woon nu in een stad/regio waar ik verder vrij weinig mee heb behalve dat ik er toevallig op school zit.
Grootste deel van mijn vrienden wonen niet in de buurt, dus ff langsgaan om wat te drinken is geen optie meer. De mensen die ik hier ken, ken ik via mijn ex, en ik ben heel bang dat hij mij heeft zitten zwart maken (deed hij nl ook op hyves) en ik ben ook niet zo'n sociale held dat ik in mijn eentje naar de kroeg ga ofzo.
Terug sms'en: "Laat het me maar weten wanneer je het wel weet. In de tussentijd wens ik geen enkele vorm van contact met je te hebben."quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:18 schreef grotewillem het volgende:
gvd wat ben ik een eikel, na 2 weken helemaal geen contact te hebben stond ze gisteravond opeens op de stoep... om te praten... goede gesprekken gehad over waar we mee bezig waren en dat de lucht een beetje aan het klaren was tussen ons... en of na alle opheldringen mssn toch nog een kansje zagen... uiteindelijk is ze blijven slapen, ik de halve nacht wakker geweest van geluk, ongeloof, frustaties... de volgende ochtend alles prima, elkaar gedag gekust en beide naar werk gegaan... krijg ik net weer een sms dat ze toch weer twijfelt omdat ze zowel gevoelens voor mij als die ander heeft...
wat moet ik hier nou weer mee
Doet ze alleen maar om te kijken of er nog iets te halen valt bij je. Niet op reageren is het beste.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:41 schreef WitteHamster het volgende:
Kreeg vandaag vanuit het niets een smsje van mn ex dat ze aan me dacht.. heb niet gereageerd en ben dit ook niet van plan. Voelt wel goed. Snap niet dat ze na al haar leugens nog smst maarja, niet mijn probleem meer.
je gaat toch niet vreemd en dan ook nog eens in mijn stadquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:02 schreef Pinguino81 het volgende:
vanavond daten in den haag
Neerlands 2e poel des verderfs
ook daar weet ik alles van. wat een volk zeg daar. Als je niet uit het Westland komt dan moeten ze je nietquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:14 schreef Riddler86 het volgende:
Mijn ex kwam uit het westland, dat is pas een poel des verderfs.Allemaal inteelt daaro.
Succes vanavond!
jij wil geen wijntje meer doen dusquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef missconfessions het volgende:
[..]
je gaat toch niet vreemd en dan ook nog eens in mijn stad
Weet ik gelijk ook waarom onze relatie niet werkte.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:44 schreef Pinguino81 het volgende:
[..]
ook daar weet ik alles van. wat een volk zeg daar. Als je niet uit het Westland komt dan moeten ze je niet
durf niet, ben bang voor jequote:Op donderdag 12 mei 2011 15:45 schreef Pinguino81 het volgende:
[..]
jij wil geen wijntje meer doen dus
Gebruik het inderdaad lekker als een soort van egoboost, verder inderdaad lekker daarbij laten en niet terugsturenquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:41 schreef WitteHamster het volgende:
Kreeg vandaag vanuit het niets een smsje van mn ex dat ze aan me dacht.. heb niet gereageerd en ben dit ook niet van plan. Voelt wel goed. Snap niet dat ze na al haar leugens nog smst maarja, niet mijn probleem meer.
Bedankt voor je reactie. Wat je zei over dat 'kicken' op de eerste fase van een relatie merk ik ook sterk bij mijn ex. Het is de 2e of 3e gast met wie ze het probeert sinds het uit is, maar elke keer loopt het op een teleurstelling uit, en vervolgens word ik weer 'opgeroepen' omdat ze het allemaal niet meer ziet zitten en het mes op d'r polsen zet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:15 schreef JiggyJ het volgende:
Ik vind het juist een beetje vreemd van haar kant dat ze nog de behoefte voelt om vanalles uit te gaan leggen mbv dat rapport, terwijl ze alweer een nieuwe vriend heeft... Duidelijk geval van er nog niet helemaal klaar mee zijn van haar kant, en aangezien jij twijfelt ook een beetje van jouw kant...
Anderzijds begrijp ik ergens best dat je nieuwsgierig bentJij hebt in tegenstelling tot velen hier de kans om antwoorden te krijgen waarom ze bepaalde dingen deed, die zou ik ook stiekem wel willen hebben van mijn ex
Overigens, Volgens mij heeft nagenoeg iedereen wel borderline trekjes, het verschilt alleen per persoon in welke mate die aanwezig zijn...
Denk dat heel veel mensen wel ''revenche'' gevoelens naar hun ex hebben, in ieder geval in de eerste periode... Niemand zal het leuk vinden om het idee te hebben dat het bij je ex allemaal voor de wind gaat als het bij jou allemaal even kut loopt...
Daarnaast herken ik ook iets uit de post van gisteravond van iemand, dat borderliners ''kicken'' op de eerste, spannende periode van een relatie, en er daarna klaar mee zijn..
Ik zou nu ook best zin hebben in die eerste fase, maar als ik dan denk aan de fase die daarna komt, met ruzietjes, en dat je je echt op je gemak bij elkaar gaat voelen ( weet ff niet zo goed te verwoorden ) , daar heb ik echt GEEN zin in...
Als ik van die stelletjes zie die al een paar jaar bij elkaar zijn die zitten te kibbelen over familiebezoekjes denk ik gatver echt niet!
Ff niet lullig bedoeld; maar wil jij wel loskomen van je ex? Soort van oproepkracht tijdens de "het-is-weer-eens-uit-dipjes"? (van BL is toch redelijk bekend dat ze altijd een soort van 'bron' nodig hebben, een bron vanwaar ze de aandacht e.d. kunnen wegtrekken om nieuwe energie op te doen.....)quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:59 schreef Cyaa het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Wat je zei over dat 'kicken' op de eerste fase van een relatie merk ik ook sterk bij mijn ex. Het is de 2e of 3e gast met wie ze het probeert sinds het uit is, maar elke keer loopt het op een teleurstelling uit, en vervolgens word ik weer 'opgeroepen' omdat ze het allemaal niet meer ziet zitten en het mes op d'r polsen zet.
Ik denk dat ik aankomende zondag wel even koffie met d'r ga drinken en dat verslag ga lezen. Hoop niet dat het meer vragen oproept dan beantwoord.
*edit.
Als ik dit zo lees voel ik me echt de bitch van mijn ex
Niet haten op Den Haag.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:02 schreef Pinguino81 het volgende:
vanavond daten in den haag
Neerlands 2e poel des verderfs
Naja, denk dat als er ergens klappen vallen het natuurlijk wel in de hoek is van ex'en van BL'ers (thnxs H6-4ever).quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:46 schreef missconfessions het volgende:
damn, wat zijn er opeens veel borderliners in de wereld !
Misschien kwam dit ook wel gedeeltelijk doordat jullie je sms-gesprekken niet volledig afsloten met een "spreek je later" of "hoop dat je het leuk hebt vandaag"ertussen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:14 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Dan zal ik hier maar wat persoonlijks neerzetten. Ik ga binnenkort naar de psycholoog om te dealen met hoe ik omging met mijn ex toendertijd. Een zaak staat daarin hoofdzaak, ik werd werkelijk waar gestoord van het gesms. Als hij een hele tijd niet antwoordde liep ik te huilen en trillen en kon ik niks anders meer. Ligt natuurlijk ook deels aan hem bv. als ik vroeg of een afspraak niet doorging zat ik de volgende paar uur in spanning wat hij zou terugsmsen. Of het doorging of niet.
Dit soort dingen maken me nerveus dat ik hem eigenlijk heb weggejaagd. Ik liet niet altijd wat doorschemeren hiervan, soms smste ik hem wel iets vaker dan gewenst.. maar ik ben zo bang dat als ik me chill had gedragen dat het misschien nu nog steeds goedliep. Ik freakte ook wel eens als ik 1 smsje ergens kreeg in de ochtend en vervolgens helemaal geen antwoord meer. Ik was altijd wel bang dan..
Daar voel ik me nog steeds kut over dat ik zo deed. Als ik miss normaal had gedaan..
Maargoed. Niks meer aan te doen helaas. Maar misschien wel te voorkomen de volgende keer want het was natuurlijk voornamelijk lastig voor mezelf. Maar daarom twijfel ik nog wel of ik moet gaan naar de psych.
Nooit eigenlijk..alleen 'slaap lekker' haha. Het was een eeuwig durend smsgesprek. Best wel irritant, ik had liever een snel smsgesprekje van een paar smsjes dan de hele dag moeten wachten tot hij eindelijk antwoorde.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:21 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Misschien kwam dit ook wel gedeeltelijk doordat jullie je sms-gesprekken niet volledig afsloten met een "spreek je later" of "hoop dat je het leuk hebt vandaag"ertussen?
PS. Ben er weer, voel me goed.
Dat kan een reden zijn anders zou ik waarschijnlijk ook mezelf dingen gaan afvragen zoals bijvoorbeeld van: waarom antwoord zij (in mijn geval een zij, ja) nou niet? Zou er wat gebeurd zijn? Of is ze wel met mij in haar hoofd bezig? etc.. Dus heel begrijpelijk dat het je dwars zit, maar natuurlijk ga ik niet alles 100% goed praten, want je typt net ook iets over dat je dan in huilen uitbarst als hij te lang niet reageerde? Wat dacht je dan op dat moment? Oh, ik lees het al.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:22 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Nooit eigenlijk..alleen 'slaap lekker' haha. Het was een eeuwig durend smsgesprek. Best wel irritant, ik had liever een snel smsgesprekje van een paar smsjes dan de hele dag moeten wachten tot hij eindelijk antwoorde.
Jup. Ik was absoluut niet zo in het begin,(Hij begon ermee, dat als ik een paar uur niet antwoorde, ik een sms kreeg 'negeer je mequote:Op donderdag 12 mei 2011 17:29 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Dat kan een reden zijn anders zou ik waarschijnlijk ook mezelf dingen gaan afvragen zoals bijvoorbeeld van: waarom antwoord zij (in mijn geval een zij, ja) nou niet? zou er wat gebeurd zijn? is ze wel met mij in haar hoofd bezig? etc.. etc.. Dus heel begrijpelijk dat het je dwars zit, maar natuurlijk ga ik niet alles 100% goed praten, want je typt net ook iets over dat je dan in huilen uitbarst als hij te lang niet reageerde? Wat dacht je dan op dat moment? Oh, ik lees het al.
Niets mis met jou hoor!quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:32 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Jup. Ik was absoluut niet zo in het begin,(Hij begon ermee, dat als ik een paar uur niet antwoorde, ik een sms kreeg 'negeer je me') weet niet waar het gedrag vandaan kwam. Maar hij antwoordde ook wel vaker niet als hij boos was om het een of het ander. Dus als ik maar 1 smsje kreeg en vervolgens geen antwoord meer.. kwam die gedachte wel boven.
Bovendien vond ik als je al 7 uur niet antwoord.. tja, klinkt heel idioot maar ik vind dat lang. Dan kan je wel gewoon ff smsen dat je het druk hebt, dan laat ik het ook zitten.
Wat hij je aangedaan heeft is een soort van 'hard-to-get' techniek die sommige jongens weleens toepassen. Ze doen net alsof ze beledigd zijn en alsof de relatie op het randje hangt, zonder daar verbaal ook maar over te spreken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:32 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Jup. Ik was absoluut niet zo in het begin,(Hij begon ermee, dat als ik een paar uur niet antwoorde, ik een sms kreeg 'negeer je me') weet niet waar het gedrag vandaan kwam. Maar hij antwoordde ook wel vaker niet als hij boos was om het een of het ander. Dus als ik maar 1 smsje kreeg en vervolgens geen antwoord meer.. kwam die gedachte wel boven.
Bovendien vond ik als je al 7 uur niet antwoord.. tja, klinkt heel idioot maar ik vind dat lang. Dan kan je wel gewoon ff smsen dat je het druk hebt, dan laat ik het ook zitten.
Waaruit trek je precies die conclusie?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:38 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Wat hij je aangedaan heeft is een soort van 'hard-to-get' techniek die sommige jongens weleens toepassen. Ze doen net alsof ze beledigd zijn en alsof de relatie op het randje hangt, zonder daar verbaal ook maar over te spreken.
Heb ik in het begin ook bij m'n ex gedaan, toen barste ze in tranen uit van: ga je me verlaten? Toen nooit meer gedaan.
Dat hij niet reageerde wanneer jullie een kleine ruzie hadden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:39 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Waaruit trek je precies die conclusie?
Oh zo. Tja, in het begin wel. Toen kon hij zijn kop er niet over houden. Dan was het zo: Ik snap niet dat je zo doet bla bla, slaap lekker. Ik vervolgens ook slaap lekker. Smste hij vervolgens weer, hij kon zijn irritatie niet echt binnen houden. Vond ik raar genoeg wel prettig, want hij was geirriteerd omdat hij me kortaf vond doen. Oftewel, het boeide hem dus nogal erg.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:40 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Dat hij niet reageerde wanneer jullie een kleine ruzie hadden.
Joh, het ligt er maar net aan of iemand er prikkelbaar voor is, meestal werkt het juist averechts, dit is per persoon verschillend. Ik ken een meid die hard-to-get speelde en daarmee 3 jaar een jongen aan het lijntje hield. Maar ken ook een andere jongen die hard-to-get speelde en waarbij de twee juist uit elkaar groeide.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:42 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Misschien had ik wat harder to get moeten spelen..![]()
Tja, ik dacht overal bij na, bij alles wat mijn ex deed. Dat verweet hij me ook, jij beredeneert elk klein dingetje wat ik deed!quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:40 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Dat hij niet reageerde wanneer jullie een kleine ruzie hadden.
Is natuurlijk geen normaal gedrag en zoiets doe je enigzins ook wel bewust. In de gedachte van als je die persoon maar genoeg negeerd, dan kruipt ze wel na verloop van tijd tegen je aan. Het is een soort machtspelletje.
Ik vind het ook niet kloppen als je in je relatie hard to get moet spelen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:50 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Joh, het ligt er maar net aan of iemand er prikkelbaar voor is, meestal werkt het juist averechts, dit is per persoon verschillend. Ik ken een meid die hard-to-get speelde en daarmee 3 jaar een jongen aan het lijntje hield. Maar ken ook een andere jongen die hard-to-get speelde en waarbij de twee juist uit elkaar groeide.
Voelde je je gelukkig tijdens de relatie? Of was het meer streven naar dat gevoel van geluk (dat was bij mij ook het geval), want blijkbaar kon die ene jongen jou niet genoeg voldoening geven, anders zou je ook niet steeds in tranen uitbarsten. Hij maakt je waarschijnlijk meer ongelukkig, dan gelukkig als ik het zo hoor.
EDIT: En of dat nou je 'kick' in een relatie is of niet, dat hoort toch niet?
Ik meen dat je voordat je hem kende wel gewoon een basis-gevoel van "geluk" had? Of in ieder geval je minder ongelukkig voelde dan nu? Ik denk dat meerdere mensen wel met dit soort vragen kampen; zich afvragen of ze als individu wel gelukkig genoeg zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:55 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet kloppen als je in je relatie hard to get moet spelen.
Misschien ook niet. Maar ik ben nog nooit zo vreselijk verliefd op iemand geworden. Een jongen waarmee ik zo goed kan praten en zo kon lachen. En ik vond het zo fijn om bij hem te zijn. Alleen wanneer hij weg was.. Ja, weet je wat het is. Ik heb gewoon het gevoel dat het aan mij ligt dat ik niet gelukkig was. Dat ik bij geen elke jongen gelukkig kan zijn. Dat ik niet goed bij mijn hoofd was dat ik elke keer zo moest huilen wanneer hij een hele tijd niet smste. En dat het niet aan zijn persoon lag. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik dacht dat mijn ongelukkigheid door mezelf kwam en niet door hem omdat hij me ook heel erg gelukkig kon maken.
Inderdaad, ben zelf juist erg open en houd er totaal niet van als mensen dingen achter houden. Maar ja, liefde maakt blind, zeggen ze weleens.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:13 schreef H6-4ever het volgende:
Ja dat is zo jammer altijd. Tis uit, klaar! Ik denk zo, als het niet lekker loopt of je twijfelt praat er dan over! En als het dan niet goed is of wordt oke helaas...maar goed, mijn ex vertelde wel meer dingen niet, om mij niet te kwetsen uhuh....
Mja, het is alweer een tijdje geleden he. Ik heb zo'n beetje alles al weggedaan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:08 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Ik meen dat je voordat je hem kende wel gewoon een basis-gevoel van "geluk" had? Of in ieder geval je minder ongelukkig voelde dan nu? Ik denk dat meerdere mensen wel met dit soort vragen kampen; zich afvragen of ze als individu wel gelukkig genoeg zijn.
Een absolute waarheid op dit moment is dat hij je indirect nog steeds ongelukkig maakt. Je bent als het ware verslaafd aan de gedachte van hem en alles wat daarmee te maken heeft, daarom dat je er zelfs nu ook over blijft door redeneren, dat had ik namelijk ook.
Daarom is het ook nodig dat je gevoelens voor hem zodanig kelderen (stapje, voor stapje: stap 1 is dit mijn optiek, stap 2 zou je kunnen zien als totaal geen gevoel meer voor hem hebben) dat hij je niet meer ongelukkig maakt. Om te beginnen, alles wat je nog aan hem herinnert weggooien (smsjes, cadeau's, enz.) Heb ik ook lang over moeten doen, maar het helpt.
Je kunt talloze redenen verzinnen waarom het uit is en hoe dat voorkomen had kunnen worden, maar dat gaat hem niet worden. Je kan simpelweg niet in iemands hoofd kruipen of terug in de tijd gaan.
Veel met vrienden omgaan, nieuwe vrienden ontmoeten? Als je gewoon je leven leeft en veel plezier maakt met de mensen om je heen vergeet je je ex langzaam maar zeker en wellicht vindt je later dan die ene jongen die je gelukkiger maakt dan je ex dat deed.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:19 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Mja, het is alweer een tijdje geleden he. Ik heb zo'n beetje alles al weggedaan.
Maar ik kon niet goed redeneren of mijn ongelukkigheid door hem kwam of door.. alle andere shit waar ik toen en nog steeds mee zat/zit. Ik zie alleen niet in dat een andere jongen me wel gelukkig kan maken.
Maar hoe kan je je gevoelens dan nog dieper laten kelderen? Ik voel me stom genoeg nog steeds verliefd op hem eigenlijk.
Ik zit een beetje in een lastig parket qua dat allemaal. Maar thanks anywayquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:28 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Veel met vrienden omgaan, nieuwe vrienden ontmoeten? Als je gewoon je leven leeft en veel plezier maakt met de mensen om je heen vergeet je je ex langzaam maar zeker en wellicht vindt je later dan die ene jongen die je gelukkiger maakt dan je ex dat deed.
Ben zelf ook van plan wel even wat praatjes aan te gaan met meiden op m'n "nieuwe" school. We zijn met onze opleiding namelijk naar een andere locatie verhuisd!Lukt het wel dan: PROFIT! , lukt het niet, dan kunnen mijn klasgenoten/vrienden tenminste nog even lachen om hoe ik faal.
EDIT:Ik ben dom bezig, sorry. xDquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:36 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik zit een beetje in een lastig parket qua dat allemaal. Maar thanks anyway![]()
Haha, op school mensen ontmoeten lukt mij niet echt. Eh, ontmoeten wel maar 'ontmoeten' niet.En sowieso flirten op school.. ik zie het niet gebeuren.
Achja, het is inmiddels alweer 2 maanden geleden. Het gaat wel al beter, al wou ik soms dat de vriendjes van mijn vriendinnen allemaal opeens moesten emigreren, dan wilden ze vast meer uitgaan etc.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:54 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
EDIT:Ik ben dom bezig, sorry. xD
Maar gewoon je ding doen op school, veel met je vrienden omgaan, dan komt het goed
En als je nieuwe vrienden erbij wilt en woont omstreken Den Haag, dan hoor ik het graag.
Ja, dat heb je: die verloederen hun vriendschappen nogal.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:06 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Achja, het is inmiddels alweer 2 maanden geleden. Het gaat wel al beter, al wou ik soms dat de vriendjes van mijn vriendinnen allemaal opeens moesten emigreren, dan wilden ze vast meer uitgaan etc.
Woon je serieus in Den Haag?
Okay, dit word wel erg offtopic.
Haha, misschien zitten we wel bij elkaar op school.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:17 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Ja, dat heb je: die verloederen hun vriendschappen nogal.
Ja, al mijn hele leven, kan je nagaan..![]()
Maar je hebt wel gelijk, dit is veels te ver offtopic merk ik ook.
Ik stuur wel even een bericht over die vriendinnen anders wordt en blijft het offtopic.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:20 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Haha, misschien zitten we wel bij elkaar op school.![]()
Ontopic, boehoe ik mis mijn ex.
Waarom is het uit?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:26 schreef Achtennegentig het volgende:
Hoi allemaal,
Na een tijdje meegelezen te hebben zou ik graag wat mee praten met jullie. Misschien helpt het me een beetje.
Het is pas kort uit met mijn ex. Ik voel me leeg, waardeloos en vooral heel erg alleen. Ik had echt het gevoel dat wij bij elkaar hoorden, en nu is alles over.
Vragen over wie/wat/waarom mogen. Ik vind het moeilijk om het hele verhaaltje zo te vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |