ja, en toch kan slap ouwehoeren en gek doen soms heerlijk zijn !, maar een ECHT goed gesprek is nog beter!quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:11 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Goede gesprekken onder genot van een rood wijntje![]()
Ik ben ook niet zo'n type van het slap geouwehoer over onbelangrijke dingen. Geef mij maar liever een loungebar met wijn van de kaart ipv rumoerige stinkende cafés vol met proleten.
Ik prefereer een 50/50 verhoudingquote:Op donderdag 12 mei 2011 01:14 schreef missconfessions het volgende:
[..]
ja, en toch kan slap ouwehoeren en gek doen soms heerlijk zijn !, maar een ECHT goed gesprek is nog beter!
Welterustenquote:Op donderdag 12 mei 2011 01:16 schreef missconfessions het volgende:
maaruh, vond het weer heerlijk om met jullie allemaal te kletsen,maar ga echt m'n bedje, want moet morgen weer aan de bak, welterusten luitjes!
Mijn 'ex' samengevat in twee verhaaltjes van mensen met het borderline-syndroom:quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:04 schreef missconfessions het volgende:
[..]
maar dat probleem speelt niet altijd bij borderliners. Ik ben (zoals je eerder al heel goed had opgemerkt) ook een borderliner, maar je hebt verschillende manieren waarop borderline ontstaat. Bij mij uit een posttraumatisch verleden, dus met misbruik, waardoor mijn adrenaline piek steeds hoog moet zijn, gewoon omdat ik vroeger op die manier kon overleven, maar die adrenaline pieken zoek ik nu in bijvoorbeeld hard werken, niet altijd in relaties. Heb nu na 16 jaar voor het eerst weer een ander gehad (notabene een broekie). Jemig, ik had mezelf achteraf gezien wel wat beters kunnen gunnen dan dat klerejong van 18 jaar, bah !
lijkt me verstandig, en hopelijk snel naar je zoontje!quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Welterusten![]()
Ik ga nu even een goed boek lezen om mijn woede over vanavond te temperen
Tja maar die post was de ene kant van het verhaal...quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:11 schreef missconfessions het volgende:
[..]
nou da's zo klaar als een klontje, die denkt natuurlijk nog steeds aan jou en kijkt op je facebook, twitter en weet ik wat nog meer, dat doe ik zelfs nog, terwijl ik een 'scharrel' had van 3 weken.
sorry hoor, ik weet dus niet (echt zo stom) hoe ik 2 quotes in één post moet zetten, dus bij deze even 2 x onder elkaar.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:18 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Mijn 'ex' samengevat in twee verhaaltjes van mensen met het borderline-syndroom:
Ik had een relatie, maar die voldeed niet aan mijn idealischtische beeld van hoe mijn relatie er uit moest zien, en in die tussentijd zocht in naar een ander. Zodra er een ander in beeld was, veruilde ik de 1 voor de ander. Totdat ook die relatie me niet meer zinde. Het gaf mij een kick om anderen voor mij te laten vallen. En dat deed ik dan door na te trappen. Ze wilden alles met me uitpraten, maar ik vond die aandacht veel te leuk waardoor ik ze, min of meer zwart maakte bij de toen huidige partner, niet beseffende, dat ik juist dat niet wilde. Angst om weer alleen gelaten te worden.
Ik heb het pas uitgemaakt (vorige week of 2 weken terug) en ben inmiddels zo goed als weer bezet. Eigenlijk is het altijd zo gegaan ook. Ik kan ook wel alleen zijn hoor, maar dat is meestal als ik zelf aan de kant gezet ben. Dan word ik zo dramatisch 'ik blijf op je wachten'-gedoe. Maar als ik de relatie beeindig heb ik meestal gelijk een ander. Omdat ik verslaafd ben aan de aandacht, aan de kalverliefde, aan het alles-voor-elkaar-overhebben-gevoel. En dat wordt als de tijd verstrijkt altijd veel dieper en betekenisvoller, waar ik dan weer bang van word omdat ik denk nooit aan een anders verwachtingen te kunnen voldoen, of omdat het me dan ineens benauwt dat ik er nooit meer van af zou kunnen, en dan stop ik er mee. Om hem te beschermen, of mezelf te beschermen, maar eigenlijk gewoon om mezelf te straffen in dit geval. Om die pijn te verdringen heb ik dan weer een ander. En dan begint het verhaal weer helemaal opnieuw.
Ik twijfel er dus niet aan dat het deze keer anders zal lopen met haar nieuwe vriend. Ook omdat ze me verzekerde dat haar toenmalige nieuwe vriend helemaal niet zo was als ik en dat ze het anders zou aanpakken. Uhu, dat hebben we gemerkt.Die jongen, die ik vaag kende, had ik na een paar maanden huilend in mijn inbox met de vraag waarom ze zo raar deed.
Ik heb geen medelijden met haar, want ze weigerde altijd hulp te zoeken. Ik vind het alleen sneu voor haar 'slachtoffer', want die zal dezelfde lijdensweg ondergaan als dat ik en die andere gozer hebben moeten ondervinden. Maar ik ga me er niet mee bemoeien, het zijn niet mijn zaken.
weet je, ik denk dat als je een goede relatie met iemand hebt gehad, dat die persoon altijd op een positieve manier aan je terug denkt. Sterker nog, ik denk dat je veel sneller de negatieve dingen vergeet en het goede onthoudt, maar ben natuurlijk geen deskundige !quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:20 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Tja maar die post was de ene kant van het verhaal...
De andere kant is dat ze alweer 5 maanden een vriend heeft, en dat ik toen heb gesmeekt om nog af te spreken, maar zij wou niets meer...
Niet dat ze echt het contact verbrak, maar behoefte leek ze er ook niet meer aan te hebben..
Verder vertoonde ze allemaal van dat standaard '' ik ben heel gelukkig nu, en ik doe er alles aan om mijn ex dit ook te laten zien, en zo jaloers mogelijk proberen te maken - gedrag''...
Op facebook foto' s zetten van haar en die nieuwe vriend die toen nog niet haar vriend was, en daaronder zetten '' ik heb in maanden niet zo' n leuke avond gehad''...
Dat zou best waar kunnen zijn hoor, maar ik weet echt bijna zeker dat dit in ieder geval deels bedoeld was om mij er nog even mee te dissen.....
Toch vraag ik me, nu de storm bijna een jaar na dato is gaan liggen en de wraakgevoelens bij haar wel weg zullen zijn, wel eens af of ze misschien soms op een positieve manier aan me terugdenkt...
Twee quotes onder elkaar zetten is nog gewoon ouderwetsch knippen en plakken hier.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:24 schreef missconfessions het volgende:
[..]
sorry hoor, ik weet dus niet (echt zo stom) hoe ik 2 quotes in één post moet zetten, dus bij deze even 2 x onder elkaar.
Weet je wat ik me wel afvraag bij je ex, heeft iemand haar wel eens verteld dat ze misschien wel borderliner is. Zij zoekt steeds de spanning op, omdat daar onbewust in haar lijf om gevraagd wordt, maar als je niet weet dat je hersenen zo functioneren dan kan je er natuurlijk ook niet mee stoppen. Wel klote Goofy dat jij nou net in haar spinneweb terecht bent gekomen, maar misschien moet je deze spin een handje op weg helpen.
ja, ik kan natuurlijk ook niet inschatten hoe jullie relatie was, maar ik kan me wel voorstellen dat je op een gegeven van iemand ben gaan houden, ook als mens en dan is het wel eens prettig als iemand je echt goed kent, dat diegene je wil helpen, maar goed, dat is mijn interpretatie van een relatie (ik bedoel dus niet persé een liefdesrelatie).quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:30 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Twee quotes onder elkaar zetten is nog gewoon ouderwetsch knippen en plakken hier.
Ik ga mijn ex niet op weg helpen. Ik heb herhaaldelijk tegen haar gezegd dat ze eens met een psycholoog moest gaan praten omdat haar gedrag grenzend aan borderline was en dat werd me niet in dank afgenomen. Dat is misschien zelfs wel het begin van het einde van onze 'relatie' geweest. De enige die haar kan helpen is zijzelf. Ik heb drie maanden nodig gehad om mezelf te hervinden en ik heb geen zin om die beerput weer open te trekken. Ik ben geen hulpverlener.
oké, dat zou kunnen, weet ik niet, ik ben een lichte vorm, dus zoals je al zei, een latente borderliner en ik heb inzicht gezocht, omdat ik mezelf gewoon wilde leren begrijpen, de constante onrust in mijn lijf. Nu ik het snap, heb ik de controle, ipv de borderline.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:35 schreef goofy_goober het volgende:
Jammer genoeg hebben (veel) borderliners daar een andere mening over wanneer je ze een helpende hand toesteekt. Dat interpreteren ze vaak op een hele andere (negatieve) manier.
Dat is het lastige, ik weet niet of we nu een goede relatie hebben gehad, en wat voor gevoel ze uiteinderlijk aan mij heeft overgehouden...quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:26 schreef missconfessions het volgende:
[..]
weet je, ik denk dat als je een goede relatie met iemand hebt gehad, dat die persoon altijd op een positieve manier aan je terug denkt. Sterker nog, ik denk dat je veel sneller de negatieve dingen vergeet en het goede onthoudt, maar ben natuurlijk geen deskundige !
tja, als je er klaar mee bent, dan ben je er klaar mee. Ze heeft je blijkbaar te veel pijn gedaan en dus snap ik dat je haar niet meer in je leven wil.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:43 schreef goofy_goober het volgende:
Mja, weet je, zolang mijn 'ex' ontkent een probleem te hebben kan niemand haar helpen. Het is nu bijna een jaar uit en zij is al 9 maanden niet meer in mijn leven en ik zou het ook niet meer willen, zelfs niet vriendschappelijk. Ik weet dat ze leugens heeft verspreid over me om haarzelf in te dekken (ze heeft haar ex voor mij ook zwartgemaakt en dit bleek later een hele aardige, relaxte gozer), maar ook dit is, zoals je hebt kunnen lezen in één van de twee verhalen die ik net plaatste, typisch weer een borderline symptoom.
ja, lastig dan blijft het gissen of gewoon helemaal vergeten en afsluiten die handel of ik zou zeggen, vraag het haar gewoon. Heb ik ook gedaan en ik kreeg keihard te horen dat hij nooit meer aan me denkt. Nou dan ben je snel genezen hoor !quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:43 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Dat is het lastige, ik weet niet of we nu een goede relatie hebben gehad, en wat voor gevoel ze uiteinderlijk aan mij heeft overgehouden...
Tijdens de relatie kon ik een eikel zijn, maar daarna heb ik een hele andere kant van mezelf laten zien, veel gevoeliger en kwetsbaarder... Niet meer zo fel op haar maar meer begrijpend...
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, want het was mijn eerste en tot nu toe enige relatie...
Goed was ie denk ik niet, zij ging veel meer voor mij dan ik voor haar, en dat heeft ze ook wel gevoeld... Toch hield ik veel van haar, en onze band was heel apart... Ze heeft ook naar mij gezegd dat ze zich nog nooit zo op haar gemak heeft gevoeld bij iemand, dat soort dingen...
We voelde ons echt 100 % op ons gemak bij elkaar, maar zij voelde mijn liefde niet althans ik denk meer als een broer ipv als vriend...
Maar wel herinner ik nog haar reactie de weken nadat het uitging, toen ik zo erg mijn best deed om haar terug te krijgen : Ze wist niet dat het gevoel zo diep zat bij mij, en was blij dat ik het toch uitte en dat het allemaal ''echt'' was geweest van mijn kant...
Maar het zou nooit meer iets kunnen worden...
Zo en nu maar eens slapen allemaal !
o ja, fck nou zie ik het, dat is inderdaad zo'n engerd, die iedereen maar achterna zit !quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:46 schreef goofy_goober het volgende:
Nee, dat is John Locke uit de serie Lost. Ik ben een stuk jonger.
jij was 'bankzitter' las ik, is dat letterlijk of werk je op een bank, want dan moet je morgen toch ook rond 09.00 uur ergens zijn, nachtbraker.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:51 schreef goofy_goober het volgende:
Wat gaat iedereen toch vroeg slapen. De nacht is nog jong!
Erg herkenbaar. Heb je daar nog linkjes van ? Ik kon zelf niks vinden over mijn aan bps-symptonen-lijdende-ex dat specifiek over relaties ging.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:11 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ergens ben ik nog wel boos op haar hoe ze me die tijd heeft behandeld, maar ach, ik kan het nu goed relativeren. Hoe verder weg ze blijft van me des te beter het is. Na mij had ze eigenlijk gelijk al een ander, maar na een hoop te hebben gelezen over BPS schijnt dat 'normaal' te zijn.
Borderliners lijken verslaafd te zijn aan de beginfase van een relatie, de kalverliefde. Zodra een relatie serieuzer lijkt te worden beginnen de eerste scheurtjes te komen (meestal omdat hun ideaalbeeld van een relatie wordt verstoord door het overmatig idealiseren van de partner) en is dit vaak ook meteen het begin van het einde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |