abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 03:51:50 #1
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96683725
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #162

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  donderdag 12 mei 2011 @ 03:54:23 #2
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96683727
Laatste twee posts uit deel #162:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 02:56 schreef Uiteraard het volgende:

[..]

Erg herkenbaar. Heb je daar nog linkjes van ? Ik kon zelf niks vinden over mijn aan bps-symptonen-lijdende-ex dat specifiek over relaties ging.

Thanx :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 03:43 schreef goofy_goober het volgende:
Een erg fijne site wanneer je te maken hebt gehad met een ex met borderline(-trekjes):

1, 2, 3 en 4.

A Shrink For Men
Are You Dating a Loser?

Ik heb er veel aan gehad om de gedachtengang van iemand met BPS (tot op een zekere hoogte) te begrijpen. :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 04:59:17 #3
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_96683776
:)
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_96684631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 03:54 schreef goofy_goober het volgende:
Laatste twee posts uit deel #162:

[..]

[..]

Uit een (promotie)onderzoek van de Universiteit van Gent:

"Naast de algemeen aanvaarde effecten van seksueel misbruik, zoals problemen met intimiteit en vertrouwen, gaat men in deze paper uit van het instabiele identiteitsgevoel, eigen aan borderline, dat een obstakel vormt voor het aangaan van een intieme volwassen relatie. Deze relatie vraagt immers psychische intimiteit, dat moeilijk gegeven kan worden, gezien de problemen met het eigen zelfbeeld."

http://lib.ugent.be/fullt(...)866_2010_0001_AC.pdf

btw @goofy: vond het trouwens verhelderend (en leuk) om eens echt met je te praten ipv alleen het roepen van korte kreten naar elkaar !

[ Bericht 3% gewijzigd door missconfessions op 12-05-2011 08:55:59 ]
pi_96685190
Ik moet echt drukker gaan worden in het dagelijks leven... Denk dat vooral verveling de reden is dat ik nog zo veel met mijn ex bezig ben...

Zat net even op de website van mn middelbare school, en bedacht me direct wat een mooie tijd dat eigenlijk was, toen was ik nog wel ''druk'', was ik elke dag onder genoeg jeugd..
Soms heb ik wel eens spijt dat ik een universitaire opleiding ben gaan doen, veel te individueel allemaal...
Ben ervan overtuigd dat als ik 2 jaar geleden in deze situatie had gezeten, ik er veel eerder overheen was geweest...

Ik vind het nog steeds een verschrikkelijk irritante gedachte als ik op zondagochtend wel eens denk dat ze bij haar thuis nu gezellig zitten te ontbijten met zn allen, mn ex met haar nieuwe vriend, haar zus met haar vriend...

En als ik op facebook zie dat haar familie vrienden is met haar vriend VOOR en NA mij, maar niet met mij, net zoals de vriend van haar zus...
Tussen die 2 jongens is er heel leuk contact, terwijl ik eigenlijk nooit met die jongen sprak... Dan word ik zo onzeker, nee ik nam niet echt initiatief maar moet ik dan altijd diegene zijn?

Ik had niet het gevoel dat ik gehaat werd daar, maar kennelijk heb ik geen, of een heel slechte indruk achter gelaten... Dat steekt me wel... Zit haast nooit meer op haar facebook, maar helaas is een keer genoeg om dat soort dingen te ontdekken :(
pi_96685231
Iemand met borderline moet je hoe pijnlijk ook zo ver mogelijk vandaan zien te blijven. Hele gevaarlijke mensen. Narcisten ook trouwens. Mijn ex was een narcist denk ik.
pi_96685253
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:55 schreef JiggyJ het volgende:
Ik moet echt drukker gaan worden in het dagelijks leven... Denk dat vooral verveling de reden is dat ik nog zo veel met mijn ex bezig ben...

Zat net even op de website van mn middelbare school, en bedacht me direct wat een mooie tijd dat eigenlijk was, toen was ik nog wel ''druk'', was ik elke dag onder genoeg jeugd..
Soms heb ik wel eens spijt dat ik een universitaire opleiding ben gaan doen, veel te individueel allemaal...
Ben ervan overtuigd dat als ik 2 jaar geleden in deze situatie had gezeten, ik er veel eerder overheen was geweest...

Ik vind het nog steeds een verschrikkelijk irritante gedachte als ik op zondagochtend wel eens denk dat ze bij haar thuis nu gezellig zitten te ontbijten met zn allen, mn ex met haar nieuwe vriend, haar zus met haar vriend...

En als ik op facebook zie dat haar familie vrienden is met haar vriend VOOR en NA mij, maar niet met mij, net zoals de vriend van haar zus...
Tussen die 2 jongens is er heel leuk contact, terwijl ik eigenlijk nooit met die jongen sprak... Dan word ik zo onzeker, nee ik nam niet echt initiatief maar moet ik dan altijd diegene zijn?

Ik had niet het gevoel dat ik gehaat werd daar, maar kennelijk heb ik geen, of een heel slechte indruk achter gelaten... Dat steekt me wel... Zit haast nooit meer op haar facebook, maar helaas is een keer genoeg om dat soort dingen te ontdekken :(
zorg voor je eigen kringetje, familie en vrienden waar je echt iets mee hebt !
pi_96685271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:58 schreef Pinguino81 het volgende:
Iemand met borderline moet je hoe pijnlijk ook zo ver mogelijk vandaan zien te blijven. Hele gevaarlijke mensen. Narcisten ook trouwens. Mijn ex was een narcist denk ik.
nou dat wordt dan geen vino rosso !

vind het trouwens wel heel erg in een hokje stoppen, je hebt heel veel verschillende niveaus van borderline. In feite heeft iedereen wel een beetje van dat soort trekken, maar het gaat er gewoon om hoe je ermee om gaat en wat je ermee doet.
pi_96685352
Oh my favo biermerken zijn Jupiler en vooral Hertog Jan :9
pi_96685639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:58 schreef Pinguino81 het volgende:
Ben ik niet met je eens. Er valt prima met borderliners te leven. Het is ook de manier hoe jij je naar een borderliner opstelt. Ik vind dit best een gevaarlijke uitspraak van je.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_96685654
thanx, heb nu wel een idee van wat ik ga schenken!

nog even over dat borderline, hangt ook van je cultuur en normen en waarden pakket af. Wil niet generaliseren, maar ik denk dat (de meeste) Nederlanders vrij nuchter zijn en veel meer op zichzelf gericht zijn en als je dan borderline hebt, ja dan ga je al snel in je eigen wereld zitten. Ik heb Hindoestaans/Surinaamse achtergrond. Wij hebben weer hele sterke familiebanden (soms te), waardoor zoiets als borderline al een taboe is. Je bent gek of niet en zelfs de gekken houden bij ons rekening met hun familie en partners, gewoon omdat dat er in gestampt is.
Volgens mij beleven wij liefdesverdriet ook op een hele andere manier.

Maar ik weet het, begeef me nu op glad ijs door te beginnen over achtergrond en cultuur.
pi_96685683
hmm laat ik het dan anders zeggen, ik heb ook ervaring met een meisje met deze "aandoening" en ik heb geen behoefte dat nog een keer mee te maken.
pi_96685699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:19 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Er valt prima met borderliners te leven. Het is ook de manier hoe jij je naar een borderliner opstelt. Ik vind dit best een gevaarlijke uitspraak van je.
:)
pi_96685711
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:20 schreef Pinguino81 het volgende:
hmm laat ik het dan anders zeggen, ik heb ook ervaring met een meisje met deze "aandoening" en ik heb geen behoefte dat nog een keer mee te maken.
Dat snap ik, maar nou om alle van alle borderliners weg te blijven...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:22:06 #15
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96685733
Laten we er sowieso geen borderline topic van maken.
pi_96685764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:20 schreef Pinguino81 het volgende:
oké, maar Pinguino81, volgens mij heb jij ook borderline trekjes (ja ik weet het ook een gevaarlijke uitspraak), maar als ik in je eerdere posts lees dat je gewoon wil winnen van haar enz. (het zwart-wit denken), dan riekt dat daar ook een beetje naar, maar goed ken je daar natuurlijk niet goed genoeg voor.
pi_96685780
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:22 schreef goofy_goober het volgende:
Laten we er sowieso geen borderline topic van maken.
oké, we blijven bij de les :)
pi_96685819
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:23 schreef missconfessions het volgende:

[..]

oké, maar Pinguino81, volgens mij heb jij ook borderline trekjes (ja ik weet het ook een gevaarlijke uitspraak), maar als ik in je eerdere posts lees dat je gewoon wil winnen van haar enz. (het zwart-wit denken), dan riekt dat daar ook een beetje naar, maar goed ken je daar natuurlijk niet goed genoeg voor.
nee joh dat was gewoon 1 vd fases van liefdesverdriet. Eerst ongeloof, dan hoop dat het goedkomt dan boosheid en nu heb ik berusting. Ready for the next level :)

overigens heeft iedereen wel een of andere storing hoor. Ik ben zelf nogal snel gestressed bijvoorbeeld. Kom heel zeker over maar ondertussen ben ik ook redelijk onzeker over bepaalde zaken. Dus misschien ben ik zelf ook wel narcistisch
pi_96685847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:25 schreef Pinguino81 het volgende:

[..]

nee joh dat was gewoon 1 vd fases van liefdesverdriet. Eerst ongeloof, dan hoop dat het goedkomt dan boosheid en nu heb ik berusting. Ready for the next level :)
ja, daar blijf ik me over verbazen, dat die fases bijna bij iedereen op dezelfde manier gaan !

weet je een lichte psychische stoornis is niet zo erg, als je het maar weet en er iets mee doet, dat is zo belangrijk om uit je eigen negatieve cirkel te komen. Eigenlijk geldt precies hetzelfde voor liefdesverdriet, iedereen heeft dezelfde kenmerken in die hersenen, maar hoe ga je ermee om?
pi_96685923
T is gewoon een verslaving aan iemand. Je moet letterlijk afkicken van een persoon. Net als stoppen met roken. Al lukt mij dat nog steeds niet. Alleen word me dat ook niet ontnomen en bepaal ik zelf of ik door ga of niet.
pi_96688475
Thnx heren voor de vorige reactie, deed me goed..
Zit weer eens te piekeren, kreeg weer wat te horen over mijn ex, dat ze weer sport en met een nieuwe vriendengroep omgaat eingelijk zou me dat niet moeten boeien maar boeit me wel...waarom kan zij nu wel de dingen doen die ze in onze relatie nooit deed en ook geen initatief toe nam...kan zo een hele waslijst opnoemen van dingen die ze nu wel doet en onderneemt (werken, sporten, vrienden, vakantie, auto, drinken enzenz..).waarom kon dat bij mij niet? Ik denk zelfs dat dat onze relatie had gered, ze was veel te afhankelijk van mij en eerlijk gezegd vond ik dat geen probleem toen (dat was de situatie, het zat haar ook niet mee kwa gezondheid ed.) nu zie ik dat anders..vrienden zeggen dat ze mij heeft gebruikt, ik wil dat zelf niet geloven! Maar toen ze haar eigen leven weer wat op de rails kreeg heeft ze me gedumpd en zei dat ze was veranderd...heb ik het zo fout gedaan? Ik denk van wel, ik gebruikte haar voor mijn eigen geluk en dacht niet aan haar leven buiten mij, want het was goed zo...maar zoals ik al zei ze heeft nooit initatief genomen, en wel handig gebruik gemaakt van mijn verliefdheid, want ze was wel mijn alles, en nu steekt het mij dat het heel goed met haar gaat en ik hier nog zit met heel veel verschillende vragen en gaat het nog steeds niet goed met mij...ik denk erover om maar eens met iemand te gaan praten...
pi_96688682
Ze doet deze dingen bewust om te zorgen dat het beter met haar gaat. Zij heeft het waarschijnlijk ook moeilijk met de situatie en door activiteiten te ondernemen probeert ze deze gevoelens te onderdrukken.

Het is een feit dat je je beter gaat voelen door te sporten. Ik zou als ik jou haar voorbeeld volgen. Veel leuke dingen ondernemen. Lekker sporten. Even weg uit de dagelijkse sleur etc.
pi_96688846
Precies, thuis gaan zitten lamzakken en je afvragen wat er mis is gegaan schiet je niks mee op. If someone breaks your heart, cry a river, build a bridge and get over it.
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:53:38 #24
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96688950
Ik heb hier niks meer aan toe te voegen. :P
pi_96689149
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Pinguino81 op 12-05-2011 10:59:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')