Nou ja dat van die wetenschappers valt dus heel erg mee als je er echt naar gaat kijken.quote:Op zondag 15 mei 2011 01:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geldt voor de andere zijde net zo.
Zoals ik al aangaf geldt voor menig wetenschappelijk feit wel een andere wetenschapper die een totaal andere visie erop geeft. En jij zoekt de wetenschapper op die jouw kijk ondersteund, de andere de zijne.
Ik weet heus wel dat dat niet op gaat voor alle aspecten. Ik bedoel dan ook the big picture. Maar toch blijven we daarmee in een impasse. En dan komt er voor een groot deel "geloof" om de hoek kijken waar je uiteindelijk niets anders kunt doen dan het maar te respecteren. Tenzij je een geloof aanhangt die indruist tegen de logica. Maar goed, ook daar kun jij dan b.v. zeggen dat elk geloof van welk aspect ook van de tegenpartij, tegen de logica in druist. En zo begint het gebekvecht.
Ik vind het prima dat jij datgene als waarheid aanneemt wat je ook aanneemt. Dat is je keuze en je recht. Ik vind het zinloos om je af te branden b.v. omdat ik met mijn overtuiging er heel anders over denk en het meen jou daarvan te moeten overtuigen. Andersom ook.
Want ga nu maar eens na. Wat zijn nu de werkelijke feiten van deze hele discussie? Bar weinig.
De "feiten" kwamen nagenoeg allemaal nadat er een geruchtenstroom op gang kwam en het officiële rapport gepresenteerd werd. Omdat er juist zoveel onduidelijkheid was over zoveel zaken, meenden diverse wetenschappers hun mening op internet te moeten gooien om duidelijkheid te scheppen. Maar die kwamen juist van beide kanten (de voor en tegens). Dus echt duidelijkheid is er niet gekomen. En die toevoegingen kwamen ook voort uit dezelfde soort discussies die hier nu gevoerd wordt. Dus per saldo zijn we niet veel opgeschoten anders dan beide kampen wat meer wapens hebben om elkaar de kop af te hakken tijdens discussies.
Nou ja, nee dus, dat is helemaal het vreemde aan haar claim.quote:Op zondag 15 mei 2011 01:25 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken, goeie vraag.
edit: maar dat is wellicht precies wat zij bedoelt. pancaking (naar de nist-verklaring) zou toch ook een beving veroorzaken?
Huh, dit snap ik niet helemaal.quote:Zij claimt dat bij pancaking alle energie van een verdieping die naar beneden valt opgaat aan het slopen van die verdieping en het loswrikken van de verdieping erboven (nou is dit niet zo, kun je thuis uittesten als je een pak koekjes oid hebt). Als dat zo is, zou er dus juist géén energie over zijn die de schokgolf naar beneden maakt die je daarna als trilling zou moeten zien op zo'n richter-meter.
Zij hangt volgens mij geen pancaking-theorie aan, dat doet NIST wel. Of begrijp ik het verkeerd.Zij hint dat de gebouwen zijn verpulverd tot stof. Door wat precies laat zij open dacht ik.quote:Als haar claim van pancaking niet klopt, dan zou je juist langer golven moeten meten en is 8 seconden vrij kort. 8 seconden zou namelijk betekenen dat een tijd lang het gebouw alle energie van de schokgolven zelf geabsorbeerd heeft. Ik persoonlijk weet niet of dat aannemelijk is, zouden we een keertje moeten uitzoeken / google-en maar niet nu want ik ga zo naar bed
Hmm ja ik was ook niet duidelijk genoegquote:Op zondag 15 mei 2011 01:42 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Huh, dit snap ik niet helemaal.
[..]
Huh, zij hangt volgens mij geen pancaking theorie aan dat doet NIST. of begrijp ik het verkeerd.Zij hint dat de gebouwen zijn verpulverd, Niet door pancake of controlled demo. althans die einde laat zij open.
9/11 #49: Waar deel 50 nu wel héél dichtbij komtquote:Op zondag 15 mei 2011 01:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Iemand vermeld "judy wood" en ik luisterde net even dit.
hmm..
En dan dit:
losse quote: "it takes a billiard ball 9.22 secs to hit the ground from the top of one of the two towers. The seismograph shows the ground shook for only 8secs. Houston we have a problem.. what are the nergy requirements to pull that off?"
En: "there's evidence not much of the steel columns or other debry ever hit the ground, it's all dust"
Ik ben het helemaal met je eens, daarom vind ik 8 seconden ook aan de lage kant.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:00 schreef Schenkstroop het volgende:
@oompaloompa:
Niet helemaal.
Middels pancaking en steel sagging zou je ruim een minuut duidelijk iets moeten zien op de uitdraai volgens mij. Maar daar is ook een aanloop voor he denk ik. Soort attack zoals bij geluid in je wave editor voor muziek. Een piek, sustain, en uitsterftijd. Mischien is volgens haar dan toch een deel van het gebouw opgeblazen wat minder energie naar de grond ozu hebben doen doorgeven?
Mischien.. mischien.. wees zij enkelt op het belangrijkste deel van het 'verloop' op de uitdraai minus de "attack" en het staartje dat maar 8 seconden zou duren. En... bedoelde zij dat bij pancaking je op de uitdraai een geleidelijkere en meer aanwezige event zou moet zien die zich weliswaar toch opbouwt maar wel duidelijk aanwezig zou moeten zijn in het "sustain"deel van de 'event'.. En bedoelt zij... maar nevermind nu begrijp jij mij vast niet meer.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, daarom vind ik 8 seconden ook aan de lage kant.
Judy Wood, echter, heeft als theorie dat dat juist niet zo zou moeten zijn. (daarom geloof ik die theorie ook niet, valt trouwens dus ook thuis uit te testen dat hij niet klopt, kun je zelfs met puur alleen al de gebruikte formules aantonen).
Ik ben het dus helemaal eens met wat jij zegt, die trillingen gaan gewoon naar beneden, dat is dus alleen niet wat zij zegt
Nee ik begrijp wat je bedoelt wat zij misschien bedoeld zou hebben, vooral omdat dat zo logisch aanvoelt en ook is. Toch heeft ze dat expliciet gezegd.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:10 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Mischien.. mischien.. wees zij enkelt op het belangrijkste deel van het 'verloop' op de uitdraai minus de "attack" en het staartje dat maar 8 seconden zou duren. En... bedoelde zij dat bij pancaking je op de uitdraai een geleidelijkere en meer aanwezige event zou moet zien die zich weliswaar toch opbouwt maar wel duidelijk aanwezig zou moeten zijn in het "sustain"deel van de 'event'.. En bedoelt zij... maar nevermind nu begrijp jij mij vast niet meer.
Of zij dat over die panacking floors absorb their own created energy verhaal wel of niet heeft gezegd, Doet eigenlijk niets af aan haar uiteindelijke "conclusie". Dus ik begrijp niet zo goed waarom je haar hele verhaal zou verwerpen op een deel van haar uitleg. Dat volgens mij alleen ging op het verwerpen van de pancake theorie van NIST.
en de iets langere ingewikkeldere versie even in een spoiler omdat het zo lang is:quote:To illustrate the timing for this domino effect, we will use a sequence of falling billiard balls, where each billiard ball triggers the release of the next billiard ball in the sequence by simply passing it in space. This is analogous to assuming pulverization is instantaneous and does not slow down the process. In reality, this pulverization would slow down the "pancake" progression, so longer times would be expected.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat kun je ook met een grafiekje zien in de link in mn vorige post.
Voor de rest verwerp ik haar hele verhaal ook niet, maar wel dit stukje
En wat dit stukje betreft doet het wel af aan haar conclusie, ze kan namelijk niet zowel claimen dat er geen energie is, en tegelijkertijd dat die energie 9.2 seconden gemeten had moeten worden, dat is met elkaar in tegenstrijd
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Klopt dat ze dat in het filmpje claimt, maar die claim in het filmpje komt niet overeen met de claims die ze in haar papers maakt, daar komt het eigenlijk op neer.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb het tweede helft van je comment nog niet gelezen maar was dat videotje verder aan het kijken. En ik denk dat ik mischien begrijp waar de verwarring vandaankomt (ik zeg mischien, ik zeg niet dat jouw engels heel slecht is oid.).
Zij zegt dat de val van de twin-towers helemaal niet zoveel herrie heeft gemaakt (niet zoveel energie de grond in heeft doen gaan) zoals wel had ge moeten. Zij hint erop dat de torens van bovenaf zijn verpulverd waardoor weinig energie aan de grond werd afgegeven. De energie werd bovenin (natuurkundig ik weet niet precies hoe) al geabsorbeerd.
Controlled demolition houdt dacht ik in dat er geprogranneerd/getimed explosieven na elkaar afgaan door het hele gebouw heen. Wat dus de theorie van de truthers was. Omdat dat zou verklaren waarom er geen vertraging was door weerstand tijdens de ineenstorting van elk van de drie voornaamste gebouwen.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Klopt dat ze dat in het filmpje claimt, maar die claim in het filmpje komt niet overeen met de claims die ze in haar papers maakt, daar komt het eigenlijk op neer.
Dat het van bovenaf is gebeurd is toch wat er ook in het officiële verhaal is gebeurd, ik weet dus niet wat de conclusie is die we daar volgens haar uit zouden moeten trekken, dat het in ieder geval geen controlled demolition is geweest (dat zou van onderaf zijn)?
Wat een onzin. Je post om 15:08 op zatermiddag een behoorlijk epistel. Om 17:20 is er nog niet op gereageerd en daar trek jij allerlei conclusies uit en daarom reageer je maar niet op de latere reacties op je verhaal? Sommige mensen hebben op zaterdagmiddag iets anders te doen dan uitgebreid reageren op lange posts. Uiteindelijk is er door diverse mensen op gereageerd? Maar dat was niet snel genoeg voor je?quote:Op zondag 15 mei 2011 00:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zinloos omdat ik al aangaf er toch niet meer op in te gaan. Dus wat je ook als reactie gaf, je krijgt gelijk van me.
Nee sorry, ik vind de manier van discussiëren dodelijk. Elkaar afzeiken en vliegen afvangen heb ik geen zin in aangezien het zon grote discussie is waar iedereen alle kanten op kan. Juist dan mag je wel meer openstaan voor andermans standpunten en kijk op de zaak. Maar zoals ik nu lees is iemands mening niet delen een teken van onvermogen. Het maakt me dan niet uit welke kant ik kies, ik kom hoe dan ook in een clash terecht met iemand.
Sterke post.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je post om 15:08 op zatermiddag een behoorlijk epistel. Om 17:20 is er nog niet op gereageerd en daar trek jij allerlei conclusies uit en daarom reageer je maar niet op de latere reacties op je verhaal? Sommige mensen hebben op zaterdagmiddag iets anders te doen dan uitgebreid reageren op lange posts. Uiteindelijk is er door diverse mensen op gereageerd? Maar dat was niet snel genoeg voor je?
Vind je dat zelf ook niet een beetje te kort door de bocht? Ja, er wordt hier kinderachtig gediscussieerd. Een aantal mensen lokken dat uit en anderen zijn niet altijd in staat om daar omheen te gaan. Om beurten maken de verschillende kampen zich hier wel eens schuldig aan. Maar er wordt ook heel inhoudelijk met elkaar gediscussieerd op punten. Het is nu eenmaal een topic dat al 11 jaar loopt, zie het als een lang huwelijk, daarin wordt ook meer gekissebist.
Oke dan. Rare kijk op een huwelijk heb je.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
... zie het als een lang huwelijk, daarin wordt ook meer gekissebist.
Sterke inhoudelijke reactie op een serieuze post. Je doet het dus zelf ook. Maakt niet uit, maar plaats jezelf dan niet vooraf op een moreel hoger standpunt, wat je in je eerste post in dit topic wel nodig leek te vinden.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke dan. Rare kijk op een huwelijk heb je.
Ik wens een rationele scheiding.
Mja, ik had ook kunnen melden het er niet mee eens te zijn op een inhoudelijke manier. Maar dan laat ik me uitlokken tot een discussie wat ik niet wil.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sterke inhoudelijke reactie op een serieuze post. Je doet het dus zelf ook. Maakt niet uit, maar plaats jezelf dan niet vooraf op een moreel hoger standpunt, wat je in je eerste post in dit topic wel nodig leek te vinden.
Ja maar als het van bovenaf is gebeurd, is het dus niet d.m.v. explosieven van onderaf gebeurdquote:Op zondag 15 mei 2011 03:20 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Controlled demolition houdt dacht ik in dat er geprogranneerd/getimed explosieven na elkaar afgaan door het hele gebouw heen. Wat dus de theorie van de truthers was. Omdat dat zou verklaren waarom er geen vertraging was door weerstand tijdens de ineenstorting van elk van de drie voornaamste gebouwen.
Als je niet wil deelnemen aan een discussie, dan moet je je niet in een discussietopic mengen.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja, ik had ook kunnen melden het er niet mee eens te zijn op een inhoudelijke manier. Maar dan laat ik me uitlokken tot een discussie wat ik niet wil.
Wat jij hier toont is precies datgene wat ik bedoel. Of ik nu inhoudelijk was geweest of er kort op reageer, je kunt het niet nalaten er zo zwaar op te reageren. Dus je verwijten leg ik naast me neer om dat het toch niets uit had gemaakt.
De mensen hier die het meest hun fatsoen kunnen bewaren zijn het wel eens met me. En dat op zich zegt wel genoeg.
Dus je wilde je mening geven in die eerste post, maar je wilde het er verder niet over hebben omdat je niet wil discussiëren? Waarom dan 2 uur later die post dat je er geen zin meer in had?quote:Op zondag 15 mei 2011 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja, ik had ook kunnen melden het er niet mee eens te zijn op een inhoudelijke manier. Maar dan laat ik me uitlokken tot een discussie wat ik niet wil.
Wat jij hier toont is precies datgene wat ik bedoel. Of ik nu inhoudelijk was geweest of er kort op reageer, je kunt het niet nalaten er zo zwaar op te reageren. Dus je verwijten leg ik naast me neer om dat het toch niets uit had gemaakt.
De mensen hier die het meest hun fatsoen kunnen bewaren zijn het wel eens met me. En dat op zich zegt wel genoeg.
Ik vind het goed.quote:
Pancaking door verzwakt staal door vuur is niet meer logisch, controlled demolition ook niet meer. Wat voor wapen hebben de terroristen dan wel gebruikt om die gebouwen neertehalen..quote:Op zondag 15 mei 2011 12:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja maar als het van bovenaf is gebeurd, is het dus niet d.m.v. explosieven van onderaf gebeurd
Het is óf - óf.
Als Judy Wood dus zegt; die 8 seconden trillingen is bewijs dat het bovenaf is gebeurd, en je gelooft haar, dan kun je alle cd-theorien wel afschrijven.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:16 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Pancaking door verzwakt staal door vuur is niet meer logisch, controlled demolition ook niet meer. Wat voor wapen hebben de terroristen dan wel gebruikt om die gebouwen neertehalen..
Pretty advanced stuff voor "baardapen die in grotten leven en een transistor radio al luxe vinden". ik bedoel maar.
En.. de truthers zaten wat mij betreft er toch het dichtstbij met de CD theorie..
Ik geef je een tip:quote:Op zondag 15 mei 2011 00:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zinloos omdat ik al aangaf er toch niet meer op in te gaan. Dus wat je ook als reactie gaf, je krijgt gelijk van me.
Nee sorry, ik vind de manier van discussiëren dodelijk. Elkaar afzeiken en vliegen afvangen heb ik geen zin in aangezien het zon grote discussie is waar iedereen alle kanten op kan. Juist dan mag je wel meer openstaan voor andermans standpunten en kijk op de zaak. Maar zoals ik nu lees is iemands mening niet delen een teken van onvermogen. Het maakt me dan niet uit welke kant ik kies, ik kom hoe dan ook in een clash terecht met iemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |