Wesleybrabant | woensdag 11 mei 2011 @ 09:10 |
VVD wil verkeerslichten eerst op oranje AMSTERDAM - Verkeerslichten moeten voordat het groen wordt eerst enkele seconden op oranje gaan. Het verkeer zou daardoor beter kunnen doorstromen. Dat stelt de VVD, schrijft De Telegraaf woensdag. Het hoeft weinig te kosten", zegt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot, die vindt dat verkeerslichten al dit jaar aangepast kunnen worden. Aanpassingen in het systeem zijn volgens een fabrikant eenvoudig te regelen en het komt de doorstroming ten goede. "Alles wordt op scherp gezet, automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten. Een of twee auto's per beurt extra moet kunnen", zegt Aptroot. In andere Europese landen is het al langer een gebruik dat verkeerslichten eerst op oranje gaan. Hehe dat werd tijd een heel goed idee, wat vinden jullie? Ook een goed idee is om een afteller aan te brengen zodat je nog weet hoelang je nog moet wachten, maar ja dat kost waarschijnlijk te veel geld.... | |
Vader_Aardbei | woensdag 11 mei 2011 @ 09:17 |
Lijkt mij vooral hinderlijk. | |
Solomon | woensdag 11 mei 2011 @ 09:18 |
Of je zet de groene lichten gewoon 1 seconde eerder aan. Als je die oranje lamp ziet begin je toch wel meteen met 'wegrijden'. | |
lipjes | woensdag 11 mei 2011 @ 09:26 |
een dubbelgevoel. Goed als je ervoor staat, maar als je aan komt rijden kan je dus zomaar door rood rijden | |
Tja..1986 | woensdag 11 mei 2011 @ 09:32 |
In het buitenland gebeuren dit ook, maar het verschil is dat het oranje licht bij het rode komt, dus dan weet je dat die groen wordt en niet rood (bij alleen oranje gaat hij naar rood, bij rood/oranje gaat hij naar groen). Ik vind het een goed idee. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 11 mei 2011 @ 09:34 |
Ah, de VVD wil natuurlijk extra flitsinkomsten binnenkrijgen van alle mensen die al gaan rijden als rood+oranje aangaat. ![]() | |
zijle | woensdag 11 mei 2011 @ 09:34 |
Goeie zaak als dit zou komen, vind dit in bijv. Duitsland altijd wel prettig werken ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door zijle op 11-05-2011 10:44:38 ] | |
fruityloop | woensdag 11 mei 2011 @ 09:36 |
Ik ben benieuwd wat zeg verkeersdeskundigen hier over te zeggen hebben? Het zou wel kunnen werken, zo blijkt ook dat die aftellende fiets-stoplichten er voor zorgen dat minder mensen door rood heen fietsen. Dit lijkt daar wel wat op natuurlijk. | |
Casos | woensdag 11 mei 2011 @ 09:36 |
Grappig, ondertussen wel het nieuwe rijden promoten. Vijftig in zijn 5. Jaja, en maar klagen dat er zo weinig auto's door heen gaan. Promoot dan 5k RPM in zijn 1, dan zal je zien dat ipv 2 extra auto's, 4 extra auto's per beurt mogelijk zijn. De snelheid waarmee het gemiddelde rijtje bij een stoplicht op gang komt, valt een slak nog bij in slaap. Alsof auto's tegenwoordig op kruipolie rijden. | |
Rewimo | woensdag 11 mei 2011 @ 09:40 |
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten ![]() Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt. | |
fruityloop | woensdag 11 mei 2011 @ 09:43 |
Mensen met een hybride of een auto met start/stop systeem misschien? En mijn vriendin doet het ook, maar die heeft een vrij gevoelige linker voet, en kan de koppeling niet zo lang ingedrukt houden, dus dat is meer een voorbeeld uit de buitencategorie. | |
lipjes | woensdag 11 mei 2011 @ 09:47 |
Als ik bij een stoplicht sta wat ik ken doe ik dat, daar weet ik toch hoe lang ik moet wachten | |
Daniel1976 | woensdag 11 mei 2011 @ 09:48 |
Duidelijk, ik ben ook vaak hier in Duitsland en eerst oranje is een heel stuk prettiger. Wat je in andere landen ook ziet zijn aftellende stoplichten. Dat werkt ook heel goed, dan weet je dus op de seconde nauwkeurig hoe lang je nog rood of groen hebt. | |
Rewimo | woensdag 11 mei 2011 @ 09:50 |
Ow, zo'n luxe auto heb ik niet ![]() ![]() | |
Dos37 | woensdag 11 mei 2011 @ 09:51 |
We zijn geen Duitsers ![]() | |
Pipo1234 | woensdag 11 mei 2011 @ 09:52 |
Het is ook wel logischer om van groen naar rood te gaan en weer terug. Wat ik me alleen afvraag is of het door oranje rijden vanuit groen dan als overtreding gezien zal worden? Lijkt mij wel, aangezien je nog niet mag rijden. Weet iemand hoe ze dat in in bijvoorbeeld Duitsland doen? | |
Rewimo | woensdag 11 mei 2011 @ 09:54 |
Je rijdt niet door rood, je rijdt door rood+oranje. Als je dat al lukt want volgens mij is de rood+oranjefase te kort daarvoor ![]() | |
Tokus | woensdag 11 mei 2011 @ 09:54 |
dat hebben enkele fiets- en voetgangerstoplichten bij mij in de stad sinds een tijdje ook. En dat is idd wel erg handig. | |
athlonkmf | woensdag 11 mei 2011 @ 09:55 |
Aftellende stoplichten werken vrij goed. Maar groen->oranje->rood->oranje->groen kan best verwarrend zijn. | |
SimtekF1 | woensdag 11 mei 2011 @ 09:56 |
Lijkt mij een goed idee. Bij mij in de stad heb je een aantal stoplichten die zo snel op rood springen, en dan heb je van die slapers vooraan staan die er 3 seconden over doen om een keer weg te rijden en met de 2de auto springt het licht dan al weer op rood. | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 09:56 |
Het wordt dan ook, neem ik aan: - Groen - Oranje - Rood - Rood + oranje - Groen enz | |
Rewimo | woensdag 11 mei 2011 @ 09:57 |
Nee, want het is rood+oranje, niet alleen oranje. De fase rood+oranje duurt 1 à 2 seconden, aldus Wikipedia:
| |
athlonkmf | woensdag 11 mei 2011 @ 09:58 |
Je hoeft niet in z'n vrij te zetten om gebruik te maken van het start/stop systeem. Alleen stoppen is al genoeg ![]() sterker nog, bij een prius moet je deze het liefst niet in z'n vrij zetten. Want dan zal de motor de accu niet opladen. (twee situaties waarbij dit nodig/zonde is: je hebt je accu al leeggetrokken door lang in de file te rijden, of in de winter als de motor toch draait om op te warmen.) | |
Dos37 | woensdag 11 mei 2011 @ 10:09 |
Je mag in Duitsland inderdaad ook niet door Oranje --> Groen heenrijden maar dat lukt toch bijna niemand want die overgang is best snel. | |
donroyco | woensdag 11 mei 2011 @ 10:14 |
![]() | |
Ferdo | woensdag 11 mei 2011 @ 10:20 |
Oranje betekentnog steeds stoppen, tenzij stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is. Aangezien je bij oranje na rood überhaupt al stilstaat is doorrijden natuurlijk niet toegestaan. | |
niels0 | woensdag 11 mei 2011 @ 10:22 |
Ik ben het er mee eens. Kun je 'em alvast in z'n 1 zetten, kostbare seconden! Ah, zat landen waar ze het al tientallen jaren hebben. Aftellers hebben ze in India en Thailand, niet dat ze zich daar uberhaubt iets van het verkeerslicht aantrekken maar ok. wat ze daar ook hebben zijn matrixborden met info zoals: 'To accelerate, use pedal, not horn' en '100,000 drivers licenses suspended last year of drunk drivers caught' en vol met spelfouten natuurlijk. (reclameborden voor een cursus engels 'leern prober english'). Ik moest maar weer 'ns gaan, je komt niet bij van het lachen zo dom zijn ze. ROFL. [ Bericht 20% gewijzigd door niels0 op 11-05-2011 10:32:28 ] | |
waht | woensdag 11 mei 2011 @ 10:25 |
Gewoon een verbod op het in z'n vrij zetten bij stoplichten. | |
AskMe | woensdag 11 mei 2011 @ 10:26 |
Dit inderdaad. Lijkt me de beste oplossing. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 11 mei 2011 @ 10:27 |
Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg. | |
waht | woensdag 11 mei 2011 @ 10:31 |
Is er serieus iets als een anti-kruipfunctie? Weer wat geleerd. | |
niels0 | woensdag 11 mei 2011 @ 10:34 |
Boost control zoals de McLarens hadden in de Formule 1. Ben je nog sneller weg =P | |
Bastard | woensdag 11 mei 2011 @ 10:36 |
Kan ik alvast mn rem loslaten van mn DSG bak. | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 10:36 |
Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassing ![]() | |
AskMe | woensdag 11 mei 2011 @ 10:38 |
True. Maar dan heb je ook wat ![]() | |
Leipo666 | woensdag 11 mei 2011 @ 10:39 |
ik zeg: onmiddelijk invoeren ![]() | |
niels0 | woensdag 11 mei 2011 @ 10:40 |
Beetje offtopic maar leuke entertainment imo.Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas) Formule 1 is voor mietjes. Nascar is gewoon veeeeel spannender. | |
Solomon | woensdag 11 mei 2011 @ 11:01 |
Voor de mensen die met die aftellende stoplichten komen: in nederland zijn de meeste stoplichten 'intelligent', het hangt er dus vanaf of er nog auto's aankomen of ze nog op groen blijven. Dat maakt het aftellen voor de mensen die rood hebben natuurlijk heel erg lastig. Er zijn ook landen waar de verkeerslichten niet intelligent zijn, en ik kan je zeggen dat het heel frustrerend is om voor een leeg kruispunt voor rood te wachten.. | |
niels0 | woensdag 11 mei 2011 @ 11:03 |
Lekker intelligent, Ik ken stoplichten die 's-nachts op groen staan maar op rood springen als je er aan komt. Geen grapjes hoor. Je gaat je afvragen of bepaalde gemeenten aandelen in de olie hebben... | |
Mendeljev | woensdag 11 mei 2011 @ 11:24 |
Ik vind het niet nodig. Het voortijdig op oranje springen leidt er alleen maar toe dat men met overmaat gas staat te geven voor die ene extra seconde. Dat past natuurlijk wel bij het machorijden van de VVD maar of het de doorstroming ook echt ten goede komt betwijfel ik. | |
FransjeVanDusschoten | woensdag 11 mei 2011 @ 12:14 |
in 's-hertogenbosch zijn een aantal aftellende verkeerslichten. alhoewel het niet nodig is is het wel erg prettig,.. noem het een overbodige luxe.. | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2011 @ 13:03 |
Ik vraag me af of er gedegen bewijs is dat de doorstroming verbetert als de verkeerslichten eerst oranje springen voordat ze op groen gaan. Verder doe je als automobilist iets niet goed als je pas naar de eerste versnelling schakelt als het verkeerslicht op groen springt. Dat kun je al doen zo gauw je stil komt te staan. Verder denk ik dat een betere afstelling van verkeerslichten veel meer verkeersproblemen kan oplossen dan de kleine wijziging die de VVD wil doorvoeren. | |
Opa_vertelt | woensdag 11 mei 2011 @ 13:11 |
Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor.. Bij 2:19 blaast een gast in een rode wagen zijn motor op en zie je een beetje rook, bedoel je dat? ![]() | |
Tocadisco | woensdag 11 mei 2011 @ 13:16 |
hangt ook een beetje af van de auto waar je mee rijdt, ik ben van Zafira's gewend dat ze een gigantisch zware koppeling hebben dus dan is het ook wel prettig als je de auto even in zijn vrij zet bij een stoplicht. | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 13:19 |
Gewoon iedereen aan de automaat ![]() | |
noutie | woensdag 11 mei 2011 @ 13:32 |
QFT Zonde van het geld om dit allemaal te gaan ombouwen. Met alle onderzoeken die nodig zijn erbij is die stiekem heel duur. De aanleg van een paar fietstunnels levert al meer op voor de doorstroming. Bovendien lijkt NL met zulke stoplichten teveel op een Duitse deelstaat. | |
Tocadisco | woensdag 11 mei 2011 @ 13:34 |
Je wilt iets niet omdat men het in het buitenland ook doet? | |
HAKIM_1988 | woensdag 11 mei 2011 @ 13:49 |
In Qatar (en bepaalde Europese landen?) heb je verkeerslichten die digitaal het aantal seconden laat zien dat je nog moet wachten voor groen. Dat vond ik een verademing.. in principe klinkt het raar en onnodig, maar dan kan je even wat anders doen in de auto in plaats van continu naar dat rode licht zitten kijken. Stukje gemak en duidelijkheid. | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 13:52 |
Hebben we in Nederland ook al, voor fietsers ![]() | |
niels0 | woensdag 11 mei 2011 @ 13:59 |
2.21 Auto nummer 70 van Johnny Sauter, die gele wagen voor in het veld. Behoorlijk in de fik wel. ![]() | |
Frollo | woensdag 11 mei 2011 @ 14:01 |
Dit. | |
Specularium | woensdag 11 mei 2011 @ 15:08 |
Buiten dit is er werkelijk geen enkele logische reden te verzinnen om het huidige systeem te wijzigen. | |
goeiemoggel | woensdag 11 mei 2011 @ 15:35 |
Lol, dit bevestigt met vooroordeel over Nascar-kijkers wel weer even. Wat je ziet is een digitale overlay met hoe de wind rondom de auto's beweegt en hoe ze dus de totale draft verminderen. Die auto staat echt niet in de fik hoor ![]() OT: ik vraag me af of dit echt werkt. Zou er hierdoor niet meer tijd tussen het op rood gaan van het vorige licht en het op groen gaan van het huidige licht moeten zitten, wat je winst dus weer teniet doet? | |
benniesnugger | woensdag 11 mei 2011 @ 16:25 |
Ja, je voegt in principe gewoon 2 a 3 seconden aan een fase toe. De winst die je eventueel hebt zou je dus weer verliezen. Dan is het inderdaad beter om een teller van 3 naar 0 erbij te doen. Hierdoor hoeft niet de gehele regeling van een verkeerslicht aangepast te worden omdat er een extra fase in moet en is de bestuurder toch voorbereid op het aankomende groen | |
DS4 | woensdag 11 mei 2011 @ 16:26 |
Ik doe dat geregeld. | |
Smulbaard | woensdag 11 mei 2011 @ 16:35 |
Hurrrrr deeerp I can turn to the left faster than y'all faggit's duuhrp! I was born to turn left real fast like and y'all can't keep up cause y'all are pussies. . ![]() | |
Mercer | woensdag 11 mei 2011 @ 16:40 |
Laat ze eerst is lekker wat aan die wegenbelasting doen. Lekker belangrijk dit. ![]() | |
Wesleybrabant | woensdag 11 mei 2011 @ 16:57 |
Nee de tijd wordt juist korter, de VVD wil namelijk ook dat het rode licht korter is, maar in dezelfde tijd dat het rode licht aanstaat zal in de laatste twee seconden ook het oranje licht gaan branden wat wil zeggen "maak je klaar om te gaan rijden". In deze economische tijden is dit de beste en goedkoopste oplossing want je hoeft alleen maar softwarematig iets te veranderen. | |
benniesnugger | woensdag 11 mei 2011 @ 17:31 |
hmm, zo had ik het niet bekeken, las dat ze extra fase toe wilden voegen. Als dan de roodtijd hetzelfde blijft en idd laatste 2 seconden oranje er bij komt, is dat in principe hetzelfde als de afteller. Maar het rode licht korter? Dan moet dus ergens anders het rode licht langer aan. | |
plonsikduik | woensdag 11 mei 2011 @ 17:43 |
speciaal voor degene die zitten te slapen zeker, moeten schakelen of zo'n afslaande trapauto hebben ik rij gewoon weg als het groen is, tenminste als ik als eerste sta als ik in de rij sta wil ik wel eens als duwer te boek staan | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 17:49 |
Er wordt niets korter of langer... | |
benniesnugger | woensdag 11 mei 2011 @ 17:51 |
ik quotte:
| |
ACT-F | woensdag 11 mei 2011 @ 17:59 |
Het middelste licht heet niet 'oranje' maar 'geel'. | |
plonsikduik | woensdag 11 mei 2011 @ 18:01 |
bestaat er al een boete om te lang stil te staan bij groen ??? dat gebeurt ook regelmatig !!! | |
ACT-F | woensdag 11 mei 2011 @ 18:03 |
Die boetes wil ik met liefde incasseren. | |
Me_Wesley | woensdag 11 mei 2011 @ 18:05 |
Er bestaat wel degelijk een boete "niet doorrijden bij groen". | |
Kabolter | woensdag 11 mei 2011 @ 18:09 |
Lijkt mij een goed systeem. Vroeg mij al een paar keer af waarom we dit in Nederland niet hebben. Ik kwam op Bali zelfs verkeerslichten tegen waarbij een countdownteller stond. En dat terwijl ze daar praktisch geen regels hebben. | |
plonsikduik | woensdag 11 mei 2011 @ 18:16 |
ik ben voor het gewoon opletten !! groen weg schuren, en wat andere landen allemaal hebben zal wel. over de plas rijden ze links , moeten we ook niet aan beginnen ![]() | |
plonsikduik | woensdag 11 mei 2011 @ 18:40 |
wie rijdt er trouwens zo als deze vvd- er ?? wie zet een schakel auto pas in 1 nadat het groen is ?? wie zet zijn automaat in N bij rood stoplicht volgens mij deze man ver van de wereld ( zoals vele in de politiek ) | |
Scully | woensdag 11 mei 2011 @ 18:41 |
In Duitsland hebben ze dit. Werkt wel goed vind ik. | |
Kabolter | woensdag 11 mei 2011 @ 18:45 |
Natuurlijk gaat het sneller. Enige aanpassing is softwarematig volgens mij. Komt iemand met oplossingen die niet veel geld kosten is het nog niet goed. | |
08gnoT. | woensdag 11 mei 2011 @ 18:48 |
Weer zo'n nutteloze kutinvestering. Het zal heus wel iets schelen, maar is het het geld en de tijd waard? Zijn er geen andere prioriteiten? De VVD stelt me steeds meer teleur. Dit is al de zoveelste flutmaatregel van dit kabinet. | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 18:49 |
Ik vind het triester dat een politieke partij hier mee moet komen, en dat 1 van de topambtenaren op het departement dit nooit bedacht heeft ![]() | |
Brembo | woensdag 11 mei 2011 @ 18:50 |
Nadeel is dat alle verkeersautomaten een software-update moeten krijgen, stel je voor dat een bug in het oranje licht het stoplicht doet falen. Dan maak je de situatie 'tijdelijk' erger dan het was. Er is een gedeeltelijk positief effect maar verwacht juist weer dat de Nederland er niet mee om kan gaan ![]() Top ambtenaren voeren beleid uit wat een minister bedenkt. Dit soort zaken zit eerder in 'commissies'. | |
08gnoT. | woensdag 11 mei 2011 @ 18:51 |
Ja inderdaad, het is ook niet dat ik tegen de maatregel ben, maar meer dat de regering hiermee moet komen terwijl ze hun tijd beter aan dringerende dingen kunnen steken. | |
plonsikduik | woensdag 11 mei 2011 @ 18:54 |
ben ik nou zo stom , maar het kruispunt moet toch eerst vrij zijn !!! dus winnen we niets toch ??? en wie zegt dat er meer auto's door kunnen ??? die test op tv daar steek ik geen hand voor in het vuur | |
Pietverdriet | woensdag 11 mei 2011 @ 18:55 |
Direct invoeren, net als het puntenrijbewijs en het intrekken van het rijbewijs bij het door rood rijden. | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 18:55 |
In theorie misschien ![]() Ja en ja ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2011 @ 18:56 |
Misschien kijken die wel naar het kosten/baten plaatje en laten zij zich niet leiden door dit soort populistische plannetjes. | |
Kabolter | woensdag 11 mei 2011 @ 19:21 |
Zoek je nou iets of heb je echt verstand van verkeerslichten? Ik heb er overigens geen verstand van. Daarnaast snap ik het niet helemaal, dus leg eens uit. Volgens mij is het namelijk heel simpel: je hebt een tijd wanneer je mag beginnen met rijden (groen) en een tijd dat je moet stoppen (rood). Het enige wat oranje doet is zoveel seconden voor rood oplichten. Dat zet je gewoon vast en je bent klaar. Omgekeerd telt dus precies hetzelfde. Een paar seconden voordat het licht op groen springt licht oranje op en gaat rood uit. Deze tijden zijn volgens mij altijd hetzelfde. Het enige wat het systeem bepaalt is wanneer het groen en rood wordt. Niet wanneer het oranje is. | |
plonsikduik | woensdag 11 mei 2011 @ 19:22 |
o laten we anders overal maar een rotonde aanleggen bij orange mag je de rotonde oprijden ![]() | |
plonsikduik | woensdag 11 mei 2011 @ 19:27 |
weet ook iemand wat de tijd is tussen rood voor de tegenpartij en het nu nog groen voor de ander ??, volgens mij zit daar namelijk niet zoveel tijd meer tussen en wordt al rekening gehouden dat het verkeer tijd nodig heeft om in beweging te komen ??? heb het al vaak gehad dat ik niet remmend aankwam op rood en dus al 70km/uur vaart had en licht op groen ging en ik net niet de tegenstander raakte ![]() | |
goeiemoggel | woensdag 11 mei 2011 @ 19:43 |
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik denk dat dit systeem vooral het verschil tussen de snelle en de trage reageerders kleiner zal maken. Het moment dat het licht groen wordt zal waarschijnlijk iets later moeten komen om het kruispunt leeg te krijgen. | |
sambucas | woensdag 11 mei 2011 @ 22:16 |
In Syrie hebben ze geniale verkeerslichten! Dat moeten we in Nederland ook hebben! | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 22:19 |
Ja, lekker uitnodigen om gas bij te geven als je ziet dat je nog maar een paar seconden hebt ![]() | |
niels0 | donderdag 12 mei 2011 @ 02:07 |
Yep. Ik durf zelfs te stellen dat een automaat veiliger is ivm minder operationele handelingen. Het is ook nog 'ns comfortabeler rijden. Automaten moeten verplicht worden. ![]() | |
08gnoT. | donderdag 12 mei 2011 @ 02:16 |
Los van het kostenplaatje en alle rompslomp die eromheen komt, zou ik dit wel fijn vinden. In Breda (en andere steden, maar hier wel heel erg) is het zó vaak dat het stoplicht vlak voor je neus op rood springt en net zodra je wielen stilstaan weer op groen. Als ik dan zie dat hij nog maar even groen gaat zijn, laat ik mijn gas los en dat bespaart een hoop CO2-uitstoot. | |
Gia | donderdag 12 mei 2011 @ 07:20 |
Punt is dat mensen niet stoppen als het licht van groen op oranje springt. Met zo'n systeem staan de stoplichten gelijktijdig op oranje, dus, als ik het goed begrijp. De auto's die van groen afkomen rijden gewoon door. Sommigen zelfs nog door rood. Terwijl de auto's die van rood afkomen al gaan rijden. Zal een lekkere toestand worden. | |
Leipo666 | donderdag 12 mei 2011 @ 07:43 |
mijn pa doet dit ![]() en zo zie ik er dagelijks vele in het verkeer ![]() | |
Gia | donderdag 12 mei 2011 @ 07:48 |
Mijn man heeft ook geleerd: In zijn vrij en de handrem erop. Hij doet dit vrijwel altijd. Ik doe het niet. Heb gewoon de auto in zijn 1 staan en mijn voet op de rem. Rijd gewoon aan als het groen wordt, zonder nog handelingen te hoeven verrichten. Ik denk dat dit idee tot gevaarlijke situaties kan gaan leiden, omdat mensen niet stoppen als het van groen naar oranje gaat. Mensen stoppen pas als het rood IS. | |
Ixnay | donderdag 12 mei 2011 @ 08:25 |
Het is veel beter om hem in zijn vrij te zetten bij het stoplicht. Je krijgt het geleerd om hem in zijn 1 te zetten. Zelf doe ik dat alleen als ik vooraan sta bij het stoplicht dat ik meteen weg ben. Als er nog iemand voor me staat en ik zie dat het groen wordt of dat mijn voorligger begint te rijden heb ik genoeg tijd om nog te schakelen. | |
FireFox1 | donderdag 12 mei 2011 @ 08:34 |
Handrem erop? Ik gebruik enkel de handrem als ik mijn auto op een heling parkeer. Een aangezien in de randstad weinig hellingen zijn gebruik ik mijn handrem dus vrijwel nooit. Zeker niet als ik voor een stoplicht zit te wachten. | |
plonsikduik | donderdag 12 mei 2011 @ 09:41 |
ja hoor ik zet mijn automaat altijd in P , het duurt namelijk eeuwen voordat weer groen wordt ![]() soms kan ik zelfs boodschappen doen in de tussentijd ( bij rood licht en open brug ![]() wat ik toch al jaren en jaren niet snap is waarom alles automatisch is en mensen dat ook graag willen , maar die stomme schakelauto blijft maar. het is gewoon niet verstandig een verkeersregel te veranderen , vele zullen het orange niet snappen, en staan daardoor nog langer stil. VVD laat deze onzin toch. | |
doorzuipenmanagerworden | donderdag 12 mei 2011 @ 13:56 |
Goed idee. En een stuk goedkoper dan die aftelstoplichten in Den Bosch ![]() | |
FransjeVanDusschoten | donderdag 12 mei 2011 @ 14:00 |
probeer je land rover maar eens in zn een te houden voor een rood stoplicht, krijg je kramp van in je poten ![]() | |
doorzuipenmanagerworden | donderdag 12 mei 2011 @ 15:40 |
Land Rovers ![]() ![]() | |
OEM | donderdag 12 mei 2011 @ 15:58 |
1. duur in aanschaf 2. hoger brandstofverbruik (conventionele automaat) 3. vermogensverlies (conventionele automaat) | |
Pandorado | donderdag 12 mei 2011 @ 16:13 |
Ik denk niet dat het van rood via oranje naar groen ook zo gaat werken. Degene die vooraan staat die bepaalt immers wanneer er gereden wordt en die hoeft niet bang te zijn dat hij net te laat is om nog door groen te rijden. Als het rode licht met het oranje licht blijft branden, dan rijden deze mensen daar waarschijnlijk niet doorheen. Wat je nu vaak hebt zijn mensen die onder het mom van "kan nog net" nog even versnellen om nog door oranje te rijden omdat ze anders voor rood op hun volgende beurt moeten wachten. Deze motivatie om door oranje te rijden, die ontbreekt als het licht naar groen gaat in plaats van naar rood. | |
100% Tukker | donderdag 12 mei 2011 @ 17:40 |
Die hebben we niet in Nederland. Lijkt me duidelijk, toch? | |
tong80 | donderdag 12 mei 2011 @ 17:42 |
Ik lig in een deuk. Dacht eerst dat het een grapje was. En dat regeert het land ![]() ![]() | |
tong80 | donderdag 12 mei 2011 @ 17:43 |
Straks willen ze het Oranje bitter minder bitter maken.![]() | |
Life2.0 | donderdag 12 mei 2011 @ 17:55 |
Want als ze het groene licht niet snel zien, zien ze een rood lichtje opeens wel? Denk eens na men :") |