Ja dat bedoel ik mookie, volgens mij heb je tzelfde met je aangifte als ikquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:47 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Ja en in welke gevallen komt er geen beschikken en blijft hij op behandelen staan dan???
Okee nee dat wist ik idd niet , en klinkt idd erg logisch, vorgaande jaren had ik het ook rond de 17de . Nou we wachten het gewoon af . En sorry dan voor mijn correctiequote:Op woensdag 11 mei 2011 14:04 schreef mish het volgende:
[..]
Correctie op correctie! De belastingdienst hanteert op dit moment 10 werkdagen.
Maar wat het ook is 5 of 10 werkdagen het zal ooit wel eens gestort worden! Het meest logische is volgende week want ieder 15e van de maand is het uitbetaling van hypotheek rente aftrek en de 20e van iedere maand zorgtoeslag. Lijk me wel dat een instelling als de belastingdienst vast uitbetaal data hanteert!?
Aan de banken kan het niet liggen want die mogen sinds 2009 geen geld meer vasthouden.
Mocht dat het geval zijn (lijkt me sterk, maar goed...) , dan moet je na 1 juli maar eens aan de bel trekken...quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:47 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Ja en in welke gevallen komt er geen beschikken en blijft hij op behandelen staan dan???
Ik wist het ook niet maar moest vanmorgen ff een wijziging doorgeven en toen ff tussen neus en lip door gevraagt waar mijn centjes bleven... bah 10 werkdagen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:07 schreef meandmy3kids het volgende:
[..]
Okee nee dat wist ik idd niet , en klinkt idd erg logisch, vorgaande jaren had ik het ook rond de 17de . Nou we wachten het gewoon af . En sorry dan voor mijn correctie
Ja klopt mijne staat ookal 3 weken op behandeling :Squote:Op woensdag 11 mei 2011 14:07 schreef Bold het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik mookie, volgens mij heb je tzelfde met je aangifte als ik
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef Caland het volgende:
Sommige mensen zijn echt nog te dom om te poepen
Ja het kan ook zo zijn dat ze je vergeten, want volgens sommige is het computer gestuurd en komt er geen mens aan te pasquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is toch al 30 keer uitgelegd?
En je krijgt áltijd een beschikking.
Volgens mij slaat 'in sommige gevallen niet' op een betaling binnen een x-aantal werkdagen.
Sommige weten niet alles over BD dan andere en daarvoor is dit topic toch om er over te vragen???quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef Caland het volgende:
Sommige mensen zijn echt nog te dom om te poepen
Klopt. En daar wordt dan ook altijd gewoon antwoord op gegeven, op een normale manier.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:18 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Sommige weten niet alles over BD dan andere en daarvoor is dit topic toch om er over te vragen???
Toen ik de eerste keer belde (3wkn geleden) toen werd er gezegd dat ie iin behandeling was genomen maar dat dat was afgebroken omdat er wat mee aan de hand was. Toen ik een paar dagenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Ja klopt mijne staat ookal 3 weken op behandeling :S
Ik moest toevallig voor mijn vader 2 weken geleden naar de BD bellen om wat op te vragen. Toen dacht ik kan ik ook gelijk vragen wanneer de dagtekening van hem is en van mij en me vriend. Die van me vader 7 mei en die van mij en me vriend in behandeling. Afgelopen maandag gebeld om te vragen nog steeds in behandeling... Misschien bel ik straks gewoon weer want ik had het vorig jaar op 12 mei binnen....quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:19 schreef Bold het volgende:
[..]
Toen ik de eerste keer belde (3wkn geleden) toen werd er gezegd dat ie iin behandeling was genomen maar dat dat was afgebroken omdat er wat mee aan de hand was. Toen ik een paar dagen
Later belde vertelde een ander mij dat ie gewoon in behandeling is en toen ik vertelde wat die collega miij had verteld, zei ze dat dat helemaal niet het geval was en dat de aangifte gewoon in behandleing is. Nou ik volg het allemaal niet meer, en heb besloten om het maar af te wachten
Toch handig om deze topic te volgen , zo kom je nog eens wat te weten. Maar ik hoop toch van harte dat ze de 5 dagen aanhouden hoor. Want ook ik ben heel erg ongeduldig aan het wachten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:12 schreef mish het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet maar moest vanmorgen ff een wijziging doorgeven en toen ff tussen neus en lip door gevraagt waar mijn centjes bleven... bah 10 werkdagen.
....we wachten maar (on)geduldig af!
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Dan zou ik ook bellenWant dan hoor je t nu ook op 12 mei te krijgen
Me tooquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:48 schreef mookie23 het volgende:
26 Januari ingediend voor mij en me vriend. Wij hebben nog niks gekregen geen brief niks...
Voor me vader in februari en die had dagtekening 7 mei...
Vroeg net ook heel netjes dacht als je hem vroeg ingediend had dat je dan sneller antwoord kreeg, zei meneer ja maar je moet voorstellen dat 7 miljoen mensen aangifte doen en het een hele grote stapel is dat verwerkt moet worden of je dit nou per post of digitaal doet... Maakt dus geen reet uit je moet gewoon wachten.. Dus ik wacht geduldig af nu en kijk elke dag uit naar de post
Dat verhaal krijg ik ook steeds daarom heb ik besloten niet meer te bellen want ze vertellen je niks nuttigs, je kan t gewoon beter afwachtenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:45 schreef mookie23 het volgende:
Ben nu aan het bellen en is nog steeds in behandeling!!!!!
Krijg weer het zelfde verhaaltje u kunt tot 1 juli bericht krijgen....
Maar het kan elke dag veranderen :S
en je kunt of gelijk een definitieve aanslag krijgen of een voorlopige nou ben ik helemaal benieuwd wanneer ik een mooie blauwe brief krijg met een mooi bedrag wat ik terug krijg pfffff
Behandel die van mij er dan eventjes tussendoor hihi dan ben je van mijn ongeduldigheid af!quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik snap die hele heisa ook niet. Tuurlijk, ik hoop ook eerder het geld te ontvangen, altijd leuk, maar ik merk het wel. De belastingdienst heeft nog tot 1 juli.
Ik heb geen schulden of wat, alleen maar wensen, misschien dat t daar aan ligt.
Aan de andere kant behandel ik ook aanvragen voor extra geld voor de minima en wordt ik ook plat gebeld, heel irritant. Misschien dat ik dat in mijn hoofd houd.
Nou hèhè, dat kwartje is gevallen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef Bold het volgende:
[..]
Dat verhaal krijg ik ook steeds daarom heb ik besloten niet meer te bellen want ze vertellen je niks nuttigs, je kan t gewoon beter afwachten
Daar kan ik wel inkomen, heb dan vaker te maken met van die boeren die hun onderdelen niet ontvangen hebben.. ik zal proberen niet meer elke 3 dagen te bellen naar de BD als respect voor de medewerkers die hier een hard hoofd van krijgenquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Ging ook om de ergernis van bellende mensen die ongeduldig waren. Dat is frustrerend als je gewoon je werk probeert te doen en wekelijks 100 nieuwe aanvragen krijgt (ik werk in mijn eentje)
Daarom bel ik ook niet meer hahahahaquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef Bold het volgende:
[..]
Dat verhaal krijg ik ook steeds daarom heb ik besloten niet meer te bellen want ze vertellen je niks nuttigs, je kan t gewoon beter afwachten
ik ben heel relaxed hoorquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:36 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
mookie23, doe eens relaxed. Mijn god zeg
juist niet. Want die betaalbatches laten ze niet tesamen lopen met de IBuitbetaling aangezien er dan een vertraging in betaalbatch toeslag of HRA kan komen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:04 schreef mish het volgende:
[..]
Correctie op correctie! De belastingdienst hanteert op dit moment 10 werkdagen.
Maar wat het ook is 5 of 10 werkdagen het zal ooit wel eens gestort worden! Het meest logische is volgende week want ieder 15e van de maand is het uitbetaling van hypotheek rente aftrek en de 20e van iedere maand zorgtoeslag. Lijk me wel dat een instelling als de belastingdienst vast uitbetaal data hanteert!?
Aan de banken kan het niet liggen want die mogen sinds 2009 geen geld meer vasthouden.
Lezen laiverd,quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:47 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Hoe weet je dit allemaal, ervaring of ben je een ambtenaar bij de BD?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
Lezen laiverd,
In de meeste gevallen staat het binnen 5 werkdagen na dagtekening op de rekening. In sommige gevallen niet.
Het in behandeling hebben is nogmaals -ben heel geduldig in uitleggen- niet meer of minder dan wij hebben u aangifte binnen en voor 1 juli heeft u bericht (als hij voor 1 april binnen is gekomen).
Er slapen geen ambtenaren op jullie papiertjes.
ervaring en was ambtenaar idd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:52 schreef cmuts het volgende:
[..]
Hoe weet je dit allemaal, ervaring of ben je een ambtenaar bij de BD?
Volgens mij kunnen ze dit wel zien, vorig jaar was ik niet zeker over het bedrag. Toen gevraagd en antwoord gekregen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:19 schreef zkadrouch het volgende:
degene die je aan de telefoon krijgt wanneer je belt, hebben zij ook inzicht in de aangifte? het bedrag?
en nogmaals een verzoek aan de mensen die al de brief binnen hebben, wanneer heb je de aangifte ingediend?
Wanneer heb je de aangifte ingediend?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:27 schreef Asgard het volgende:
Gewoon afwachten joh.
Ik heb de brief vandaag binnengekregen, dagtekening 13 mei.
Zie editquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:28 schreef zkadrouch het volgende:
[..]
Wanneer heb je de aangifte ingediend?
dankuquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:26 schreef keepoww het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dit wel zien, vorig jaar was ik niet zeker over het bedrag. Toen gevraagd en antwoord gekregen.
En ze kunnen ook zien naar welke rekening het wordt gestort. Ze mogen het alleen zelf niet zeggen, dus als jij je rek nr zegt kan de telefoon man dit confirmen.
zij hebben alleen zicht als de dagtekening van de brief duidelijk is. vooraf kunnen zij de aangifte niet inzien.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:26 schreef keepoww het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dit wel zien, vorig jaar was ik niet zeker over het bedrag. Toen gevraagd en antwoord gekregen.
En ze kunnen ook zien naar welke rekening het wordt gestort. Ze mogen het alleen zelf niet zeggen, dus als jij je rek nr zegt kan de telefoon man dit confirmen.
Ook dit klinkt idd erg logisch hahaha, nou wacht het wel af. Wil het heel graag hebben maar er zit geen haast bijquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
juist niet. Want die betaalbatches laten ze niet tesamen lopen met de IBuitbetaling aangezien er dan een vertraging in betaalbatch toeslag of HRA kan komen.
Dan is jou ING bank lekker vlotquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:44 schreef G-lock het volgende:
Aangifte gedaan begin februari. Ik kreeg vrijdag 6 mei het geld al gestort (ING rekening), en pas maandag 9 mei volgde de brief met de dagtekening 7 mei erop.
En waarom zou je ook...quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:22 schreef cmuts het volgende:
[..]
Daar kan ik wel inkomen, heb dan vaker te maken met van die boeren die hun onderdelen niet ontvangen hebben.. ik zal proberen niet meer elke 3 dagen te bellen naar de BD als respect voor de medewerkers die hier een hard hoofd van krijgen
19 februari ingedient en brief 6 mei gekregen met dagtekening 7 meiquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:26 schreef keepoww het volgende:
[..]
verrek..Dat kan natuurlijk ook nog!! Wauw!! Dat jij dat zomaar bedenkt!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:08 schreef meandmy3kids het volgende:
ligt het misschien ook aan in welke gemeente je woont
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:08 schreef meandmy3kids het volgende:
ligt het misschien ook aan in welke gemeente je woon hoe druk het daar is bij het bd kantoor met uitbetalen?
Wat ben jij liefquote:
Nou hallo je hoeft niet gelijk zo sarcastisch te gaan doen hoor. Er zijn btw mensen met dommere vragen duh. Maar goed dat zal wel aan domme ik liggen danquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
verrek..Dat kan natuurlijk ook nog!! Wauw!! Dat jij dat zomaar bedenkt!
Dus je hebt wel twee-en-een-halve (werk)dag op het geld moeten wachten. Nou!quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:51 schreef chantal2002 het volgende:
ik heb het geld vandaag ontvangen met dagtekening 7 mei na lang wachten
welke datum staat er op deze WOZwaarde-brief?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wat ben jij lief
grappig trouwens, vandaag echt de helft van de klanten aan de balie die vroegen hoe het zat met de status van hun aanvraagNet terwijl ik er wat over op het forum post.
Weet iemand trouwens, mijn hypotheekadviseur heeft een fictieve woz-waarde ingevuld bij mijn belastingaanvraag. De werkelijke woz-waarde is door de gemeente zo'n 50.000 hoger geschat, maar die heb ik net een week binnen. Moet nog wel bezwaar indienen, want de waarde klopt niet. Maar welke gevolgen heeft dit voor de voorlopige aanslag 2010?
De verkeerde voor de aangifte van 2010.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
welke peildatum staat er op deze WOZwaarde-brief?
Oh wacht, die weet ik! Je moet op 1 januari op dat adres wonen he? En 1 januari 2010 woonde ik er nog niet. Dus geldt de woz voor 2010 niet voor mij? Pas volgend jaar?quote:De verkeerde voor de aangifte van 2010
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |