Ah mooi. Dank jequote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:42 schreef visje83 het volgende:
brief van mijn partner was er donderdag,die van mij vandaag. zelfde dagtekening.
volgend de belastingdienst zelf word het geld rond de datum van de brief overgemaakt, kan max 5dagen verschil in zitten
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik dacht zelfs 3 maandenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:21 schreef WarrenBuffet het volgende:
Ik lees heel veel reactie's waarin men zijn of haar bank de schuld geeft omdat het bedrag dat op de dagtekening staat, nog niet is gestort op de bankrekening.
Vergeet svp niet:
- de belastingdienst bepaalt wanneer het geld wordt overgemaakt
- in het weekend vinden er geen betalingsverwerkingen plaats
- betalingen aan verschillende banken onderling worden gereguleerd door de DNB en InterPay
De Rabobank, de ING, de SNS, de ABN-AMRO banken houden je geld met 100% zekerheid NIET vast! Nogmaals, betalingsverkeer staat onder toezicht van de DNB, "gesjoemel met extra lang vasthouden van jouw en mijn centjes" is echt niet aan de orde.
Overigens, nog even een weetje, maak ook NOOIT geld over op vrijdag, maandag wordt het betalingsverkeer pas hervat en de kans is dus erg groot dat het geld dat je vrijdag hebt overgemaakt, pas maandagmiddag of zelfs dinsdag pas op de rekening van bestemming is.
Over oneerlijk gesproken, ik krijg nog geld van de BD van vòòr 2005, dagtekening 15 april 2011, brief ontvangen 5 april 2011 en tot op heden, 10 mei 2011 nog niets ontvangen........duszszsz ik bedoel maar, geduld is een schone zaak-ik meen dat voor dit soort teruggaven de BD 8 weken als uitbetalingstermijn hanteert-
En "Nizno" als EX-BD'er kan vast nog wat meer tipjes van sluiers oplichten als het gaat om uitbetaling van teruggaven met een genoemde dagtekening.
nee ook niet...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:44 schreef chantal2002 het volgende:
heeft jou partner wel al het geld ontvangen?
Is niet zo heel erg, het bedrag is niet erg groot en ik had er helemaal niet meer op gerekend, maar een uiterst vriendelijk heerschap van BD Kantoor Noord belde mij persoonlijk op om mijn verzoek te honoreren met een bepaalde toelichting...welnu, is dat niet ontzettend aardig?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:11 schreef meandmy3kids het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik dacht zelfs 3 maanden
Mogen ze ook wel bij mij doen, effe een belletje, is nu al bijna 3 weken in behandeling, is wat mee aan de hand maar wat, dat kan niemand mij vertellen!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:28 schreef WarrenBuffet het volgende:
[..]
Is niet zo heel erg, het bedrag is niet erg groot en ik had er helemaal niet meer op gerekend, maar een uiterst vriendelijk heerschap van BD Kantoor Noord belde mij persoonlijk op om mijn verzoek te honoreren met een bepaalde toelichting...welnu, is dat niet ontzettend aardig?
Zo blijkt maar weer, je mag nooit BD'ers of andere
ambtenaren over één kam scheren, dit was een zeer aangenaam mens die zeer behulpzaam was met deze kwestie en derhalve wacht ik geduldig op deze centjes.
Het gaat in dit specifieke geval NIET om IB, maar een ander soort teruggave.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:35 schreef Bold het volgende:
[..]
Mogen ze ook wel bij mij doen, effe een belletje, is nu al bijna 3 weken in behandeling, is wat mee aan de hand maar wat, dat kan niemand mij vertellen!
Hier hetzelfde, maar dan ING. Ik ben niet erg geduldig aangelegd...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:18 schreef DutchieBre het volgende:
Dagtekening is 7 mei. Vrijdag had ik de brief. Centjes heb ik nog niet. Rabobank
En ook uit Breda toch ? We zouden zo een koppeltje kunnen zijnquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, maar dan ING. Ik ben niet erg geduldig aangelegd...
Ik denk dat mijn vriend dat niet zo leuk zou vinden. Maar inderdaad, we zitten samen in Breda ongeduldig te wezen (vast ook een Bredaas woord).quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
En ook uit Breda toch ? We zouden zo een koppeltje kunnen zijn.. Wel een zwaar ongeduldig koppeltje dan
Idem voor mijn vrouw hoor. Daarnaast zou mijn zoontje een nieuwe mama niet zo snel waarderen denk ikquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn vriend dat niet zo leuk zou vinden. Maar inderdaad, we zitten samen in Breda ongeduldig te wezen (vast ook een Bredaas woord).
Grappig hahaha woon dan welin ridderkerk maar ben een echte bredaase . Ook erg ongeduldig momenteelquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn vriend dat niet zo leuk zou vinden. Maar inderdaad, we zitten samen in Breda ongeduldig te wezen (vast ook een Bredaas woord).
Mijn dochter is ook gek op haar papaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:14 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Idem voor mijn vrouw hoor. Daarnaast zou mijn zoontje een nieuwe mama niet zo snel waarderen denk ik..
Zelfde hier, maar geld staat er de 10e nog niet op, morgen nog eens kijkenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:23 schreef Printerkabel het volgende:
Vandaag brief binnengehad. Dagtekening van de 13de mei. Weet niet of het geld al op mijn rekening staat.
Lieve Bold,quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:35 schreef Bold het volgende:
[..]
Mogen ze ook wel bij mij doen, effe een belletje, is nu al bijna 3 weken in behandeling, is wat mee aan de hand maar wat, dat kan niemand mij vertellen!
Normaal gesproken komt er een beschikking (aanslag dus) en staat het geld binnen 5 werkdagen op de rekening. In sommige gevallen is dat niet zo.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:21 schreef WarrenBuffet het volgende:
Ik lees heel veel reactie's waarin men zijn of haar bank de schuld geeft omdat het bedrag dat op de dagtekening staat, nog niet is gestort op de bankrekening.
Vergeet svp niet:
- de belastingdienst bepaalt wanneer het geld wordt overgemaakt
- in het weekend vinden er geen betalingsverwerkingen plaats
- betalingen aan verschillende banken onderling worden gereguleerd door de DNB en InterPay
De Rabobank, de ING, de SNS, de ABN-AMRO banken houden je geld met 100% zekerheid NIET vast! Nogmaals, betalingsverkeer staat onder toezicht van de DNB, "gesjoemel met extra lang vasthouden van jouw en mijn centjes" is echt niet aan de orde.
Overigens, nog even een weetje, maak ook NOOIT geld over op vrijdag, maandag wordt het betalingsverkeer pas hervat en de kans is dus erg groot dat het geld dat je vrijdag hebt overgemaakt, pas maandagmiddag of zelfs dinsdag pas op de rekening van bestemming is.
Over oneerlijk gesproken, ik krijg nog geld van de BD van vòòr 2005, dagtekening 15 april 2011, brief ontvangen 5 april 2011 en tot op heden, 10 mei 2011 nog niets ontvangen........duszszsz ik bedoel maar, geduld is een schone zaak-ik meen dat voor dit soort teruggaven de BD 8 weken als uitbetalingstermijn hanteert-
En "Nizno" als EX-BD'er kan vast nog wat meer tipjes van sluiers oplichten als het gaat om uitbetaling van teruggaven met een genoemde dagtekening.
Dan kan je altijd de bank nog bellen als je het niet vertrouwd toch ???quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:24 schreef visje83 het volgende:
er werd hier eerder gezegd dat het niet aan de banken lag dat het geld er nog niet was, nou ik kan jullie vertellen, de belastingdienst heeft het donderdag al naar ons rekeningnummer overgemaakt, maar het is echter niet binnen, dus denk dat het dan toch aan de banken ligt lijkt me dan....
reken daar maar niet op,mensen met dagtekening 7mei hebben het nog niet eens binnen!quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:37 schreef Serinde het volgende:
Wij hebben geld geleend van mijn schoonouders omdat ze zaterdag de achtertuin komen straten, maar was misschien niet nodig geweest: gisteren de brief met dagtekening 12 mei dus het geld kan nog voor zaterdag binnen zijn
Ik had ook dagtekening 7 mei en die dag nog het geld erop.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:42 schreef visje83 het volgende:
[..]
reken daar maar niet op,mensen met dagtekening 7mei hebben het nog niet eens binnen!
welke bank was dat dan? en het geld op zaterdag erop??quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:49 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik had ook dagtekening 7 mei en die dag nog het geld erop.
klopt het rekeningnummer?quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:24 schreef visje83 het volgende:
er werd hier eerder gezegd dat het niet aan de banken lag dat het geld er nog niet was, nou ik kan jullie vertellen, de belastingdienst heeft het donderdag al naar ons rekeningnummer overgemaakt, maar het is echter niet binnen, dus denk dat het dan toch aan de banken ligt lijkt me dan....
Ze lezen hier mee, denk ik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:26 schreef chantal2002 het volgende:
ik heb ook nog steeds niks ontvangen begin nu wel ongeduldig te worden want het is al inmiddels woensdag en de dagtekening was 7 mei.ik heb nog nooit zo lang moeten wachten op mijn geld van de belasting
Er stond "misschien" en "kan". Maar dan maar niet, ik raak er niet zo overstuur van als sommigen hierquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:42 schreef visje83 het volgende:
[..]
reken daar maar niet op,mensen met dagtekening 7mei hebben het nog niet eens binnen!
Idemquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:34 schreef mspoez het volgende:
Hier ook dagtekening 7 mei en nog niets op mijn rekening. Helaas.
Correctie BD geeft zelf aan binnen 5 werkdagen, voor de mensen met dagtekening 7 mei, het kan dus ook aankomende maandag nog zijn omdat er vrijdag geen betalingen gedaan worden bij de meeste bankenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:44 schreef mish het volgende:
Als je dagtekening 7 Mei hebt dan moet je uitgaan van de dagtekening + 10 werkdagen.
Dus voor volgende week vrijdag heb je dan je centjes.
Idem hier, en ik dacht juist dat de ING zo snel wasquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:38 schreef tinoburg het volgende:
dagtekening 7 mei, zaterdag brief al ontvangen. nog niks gezien op mijn ing
Ja en in welke gevallen komt er geen beschikken en blijft hij op behandelen staan dan???quote:Op woensdag 11 mei 2011 02:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Lieve Bold,
in behandeling is de term die ze hanteren vanaf moment dat zij hem in het systeem zien dat hij binnen is tot het moment dat er een beschikking staat. Dat is je nu al meerdere malen uitgelegd. Het is niet dat jouw aangifte al 3 weken op het bureau ligt van een ambtenaar die er met zijn oor op ligt en slaapt ofzo.
[..]
Normaal gesproken komt er een beschikking (aanslag dus) en staat het geld binnen 5 werkdagen op de rekening. In sommige gevallen is dat niet zo.
Hierover ga ik echter niet uitweiden omdat ik daar nu geen zin in heb
Correctie op correctie! De belastingdienst hanteert op dit moment 10 werkdagen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:41 schreef meandmy3kids het volgende:
[..]
Correctie BD geeft zelf aan binnen 5 werkdagen, voor de mensen met dagtekening 7 mei, het kan dus ook aankomende maandag nog zijn omdat er vrijdag geen betalingen gedaan worden bij de meeste banken
Ja dat bedoel ik mookie, volgens mij heb je tzelfde met je aangifte als ikquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:47 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Ja en in welke gevallen komt er geen beschikken en blijft hij op behandelen staan dan???
Okee nee dat wist ik idd niet , en klinkt idd erg logisch, vorgaande jaren had ik het ook rond de 17de . Nou we wachten het gewoon af . En sorry dan voor mijn correctiequote:Op woensdag 11 mei 2011 14:04 schreef mish het volgende:
[..]
Correctie op correctie! De belastingdienst hanteert op dit moment 10 werkdagen.
Maar wat het ook is 5 of 10 werkdagen het zal ooit wel eens gestort worden! Het meest logische is volgende week want ieder 15e van de maand is het uitbetaling van hypotheek rente aftrek en de 20e van iedere maand zorgtoeslag. Lijk me wel dat een instelling als de belastingdienst vast uitbetaal data hanteert!?
Aan de banken kan het niet liggen want die mogen sinds 2009 geen geld meer vasthouden.
Mocht dat het geval zijn (lijkt me sterk, maar goed...) , dan moet je na 1 juli maar eens aan de bel trekken...quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:47 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Ja en in welke gevallen komt er geen beschikken en blijft hij op behandelen staan dan???
Ik wist het ook niet maar moest vanmorgen ff een wijziging doorgeven en toen ff tussen neus en lip door gevraagt waar mijn centjes bleven... bah 10 werkdagen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:07 schreef meandmy3kids het volgende:
[..]
Okee nee dat wist ik idd niet , en klinkt idd erg logisch, vorgaande jaren had ik het ook rond de 17de . Nou we wachten het gewoon af . En sorry dan voor mijn correctie
Ja klopt mijne staat ookal 3 weken op behandeling :Squote:Op woensdag 11 mei 2011 14:07 schreef Bold het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik mookie, volgens mij heb je tzelfde met je aangifte als ik
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef Caland het volgende:
Sommige mensen zijn echt nog te dom om te poepen
Ja het kan ook zo zijn dat ze je vergeten, want volgens sommige is het computer gestuurd en komt er geen mens aan te pasquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is toch al 30 keer uitgelegd?
En je krijgt áltijd een beschikking.
Volgens mij slaat 'in sommige gevallen niet' op een betaling binnen een x-aantal werkdagen.
Sommige weten niet alles over BD dan andere en daarvoor is dit topic toch om er over te vragen???quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef Caland het volgende:
Sommige mensen zijn echt nog te dom om te poepen
Klopt. En daar wordt dan ook altijd gewoon antwoord op gegeven, op een normale manier.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:18 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Sommige weten niet alles over BD dan andere en daarvoor is dit topic toch om er over te vragen???
Toen ik de eerste keer belde (3wkn geleden) toen werd er gezegd dat ie iin behandeling was genomen maar dat dat was afgebroken omdat er wat mee aan de hand was. Toen ik een paar dagenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Ja klopt mijne staat ookal 3 weken op behandeling :S
Ik moest toevallig voor mijn vader 2 weken geleden naar de BD bellen om wat op te vragen. Toen dacht ik kan ik ook gelijk vragen wanneer de dagtekening van hem is en van mij en me vriend. Die van me vader 7 mei en die van mij en me vriend in behandeling. Afgelopen maandag gebeld om te vragen nog steeds in behandeling... Misschien bel ik straks gewoon weer want ik had het vorig jaar op 12 mei binnen....quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:19 schreef Bold het volgende:
[..]
Toen ik de eerste keer belde (3wkn geleden) toen werd er gezegd dat ie iin behandeling was genomen maar dat dat was afgebroken omdat er wat mee aan de hand was. Toen ik een paar dagen
Later belde vertelde een ander mij dat ie gewoon in behandeling is en toen ik vertelde wat die collega miij had verteld, zei ze dat dat helemaal niet het geval was en dat de aangifte gewoon in behandleing is. Nou ik volg het allemaal niet meer, en heb besloten om het maar af te wachten
Toch handig om deze topic te volgen , zo kom je nog eens wat te weten. Maar ik hoop toch van harte dat ze de 5 dagen aanhouden hoor. Want ook ik ben heel erg ongeduldig aan het wachten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:12 schreef mish het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet maar moest vanmorgen ff een wijziging doorgeven en toen ff tussen neus en lip door gevraagt waar mijn centjes bleven... bah 10 werkdagen.
....we wachten maar (on)geduldig af!
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Dan zou ik ook bellenWant dan hoor je t nu ook op 12 mei te krijgen
Me tooquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:48 schreef mookie23 het volgende:
26 Januari ingediend voor mij en me vriend. Wij hebben nog niks gekregen geen brief niks...
Voor me vader in februari en die had dagtekening 7 mei...
Vroeg net ook heel netjes dacht als je hem vroeg ingediend had dat je dan sneller antwoord kreeg, zei meneer ja maar je moet voorstellen dat 7 miljoen mensen aangifte doen en het een hele grote stapel is dat verwerkt moet worden of je dit nou per post of digitaal doet... Maakt dus geen reet uit je moet gewoon wachten.. Dus ik wacht geduldig af nu en kijk elke dag uit naar de post
Dat verhaal krijg ik ook steeds daarom heb ik besloten niet meer te bellen want ze vertellen je niks nuttigs, je kan t gewoon beter afwachtenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:45 schreef mookie23 het volgende:
Ben nu aan het bellen en is nog steeds in behandeling!!!!!
Krijg weer het zelfde verhaaltje u kunt tot 1 juli bericht krijgen....
Maar het kan elke dag veranderen :S
en je kunt of gelijk een definitieve aanslag krijgen of een voorlopige nou ben ik helemaal benieuwd wanneer ik een mooie blauwe brief krijg met een mooi bedrag wat ik terug krijg pfffff
Behandel die van mij er dan eventjes tussendoor hihi dan ben je van mijn ongeduldigheid af!quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik snap die hele heisa ook niet. Tuurlijk, ik hoop ook eerder het geld te ontvangen, altijd leuk, maar ik merk het wel. De belastingdienst heeft nog tot 1 juli.
Ik heb geen schulden of wat, alleen maar wensen, misschien dat t daar aan ligt.
Aan de andere kant behandel ik ook aanvragen voor extra geld voor de minima en wordt ik ook plat gebeld, heel irritant. Misschien dat ik dat in mijn hoofd houd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |