Magnoliaquote:Op maandag 9 mei 2011 00:14 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
heb je ooit die film gezien dat het padden regent uit de hemel?
( of kikkers )
weet niet meer hoe ie heet....ben slecht in namen
Ben benieuwdquote:
nicequote:Op maandag 9 mei 2011 12:29 schreef Burnie88 het volgende:
Estofex is betrouwbaar... Laat maar komen!
Ja, inderdaad, water, en veel, de planten zijn er aan toe.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oeh, die Estofex voorspelling..... Kom maar op!!!
wáár is t "takt"27,4 graden?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:25 schreef horned_reaper het volgende:
Hier is nog geen enkele druppel gevallen.
Tact. 27,4 graden!
Hier in Winschoten is het echt 27 graden.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef marcel-o het volgende:
[..]
wáár is t "takt"27,4 graden? [ afbeelding ]
hier 16
Ja, en halfbewolkt en plakkerigquote:Op maandag 9 mei 2011 14:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
WOW, zo warm in het noord-oosten des lands???
En hier in N-Limburg nu ookquote:Op maandag 9 mei 2011 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Gedurende ruim een uur toch beste regen in NO Brabant
Denk het niet, zie Sat24. Het wordt alleen maar zonniger hier in het westen.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat Den Haag ook nog neerslag van betekenis krijgen vandaag?
Stad Groningen nu dikke druppen!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Grappig hoe al die neerslag precies op de grens van Friesland / Groningen valt
Hier nog geen druppelsquote:
Level 1; waarvoor?quote:
Vanwaar deze aversie tegen die bomen?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geef mij maar eem droogte die de bomen acht mij laat sterven
Die paar spetters buien noemenquote:Op maandag 9 mei 2011 18:15 schreef -CRASH- het volgende:
Het ruikt naar regen... Maar de regen(buien) zitten aan de westkant van de Maas.
Bomen = Verpesten van het uitzicht richting de dijk!quote:
Bomen = Natuurquote:Op maandag 9 mei 2011 18:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bomen = Verpesten van het uitzicht richting de dijk!
Bomen = Verpesten van mijn windmetingen.
Bomen = Rommel in je tuin geven!
Bomen = Verdonkeren van je huis
Bij mij deden ze halfquote:Op maandag 9 mei 2011 21:04 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Mocht vandaag eindelijk de ruitenwissers weer eens gebruiken. Gelukkig deden ze het nog!
Natuurlijk is het prachtig voor de natuur maar niet in mijn achtertuinquote:Op maandag 9 mei 2011 20:30 schreef Stephan1237 het volgende:
Bomen : Prachtig voor de Natuur
Bomen : Geven je frisse zuurstof
lijkt ZH te koersenquote:Op maandag 9 mei 2011 21:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Begint ondertussen aardig te groeien boven Frankrijk.
Ja, maar als er iets gebeurd dan ontploft DASOO.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef RiKe het volgende:
Trouwens best grappig dat deze reeks "De atmosfeer staat op ontploffen" heet, terwijl er doorgaans geen reet gebeurd
Ik vind het juist wel tekenend voor het verloop van de doorsnee warme periode:quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef RiKe het volgende:
Trouwens best grappig dat deze reeks "De atmosfeer staat op ontploffen" heet, terwijl er doorgaans geen reet gebeurd
Ziet er anders behoorlijk goed uit: http://www.sat24.nl/quote:Op maandag 9 mei 2011 21:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ben benieuwd wat daar nog van over gaat blijven.
Bewolking is wat anders dan buien, op buienradar zit er niet zo veel in, het activeerd wel als een malle boven Belgie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ziet er anders behoorlijk goed uit: http://www.sat24.nl/
Ja en heeft de randstad alsnog het nakijken aangezien daar niets gebeurd...quote:Op maandag 9 mei 2011 23:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, maar als er iets gebeurd dan ontploft DASOO.![]()
Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dit wil ik nog eens mee maken![]()
[ afbeelding ]
Precies wat ik omschrijf dus, 95 van de 100x is het vals alarm en gebeurt er geen zakquote:Op maandag 9 mei 2011 23:49 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel tekenend voor het verloop van de doorsnee warme periode:
Na een aantal warme dagen wordt het langzaam wat drukker op dit forum; er komen steeds meer berichtjes over de nadering van een storing. Iemand heeft op weerwoord al iets gelezen over supercellen en een ander heeft de laatste Estofex-update onderschept: een 1, en in alle landen om ons heen zelfs een 2! Misschien dat het Zuiden nog wat van die 2 meepakt..... Op de dag zelf brengt de KNMI een weeralarm uit en vanaf dat moment zijn de topics niet meer aan te slepen; berichtjes over temperaturen die niet te harden zijn, en dat er toch zo onderhand wel eens wat regen mag vallen en dan zien we de eerste bloemkolen in Noord-Frankrijk en komen er foto's van donderkopjes ten zuiden van Maastricht langs en jawel, er ontstaat een lijntje! De meeste forumbezoekers gaan snel hun ramen dichtdoen en de camera's klaarzetten (een enkeling haalt de laptop van de stroom af) en dan zijn er de eerste dikke druppels in Zeeland.....heel DE houdt zijn/haar adem in......en dan ineens kelderen de wolkenhoogtes, lossen de rode pitten op en verdwijnt het gele plusje van de bliksem van buienradar.....helaas, en dat was het dan weer. Een enkeling pruttelt nog wat na op het forum en daarna kijken we vol goede moed uit naar de volgende 'ontploffing'.
Gewoon een grote stormveld over het land ivp over zeequote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:24 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ja en heeft de randstad alsnog het nakijken aangezien daar niets gebeurd...
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Tornado's all over the place?
[..]
Precies wat ik omschrijf dus, 95 van de 100x is het vals alarm en gebeurt er geen zak
Dan zou ik m'n auto even parkeren op een stuk open terrein denk ik...zodat er geen boom op valt of stukken van huizenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gewoon een grote stormveld over het land ivp over zee![]()
Dan praten we over 8 tot 10/11bft in europa
http://www.knmi.nl/waarsc(...)_waarschuwingen.htmlquote:Mistbanken, Onweer.
In Noord-Brabant komt eerst dichte mist voor. In het westen komen de eerste uren buien voor met kans op onweer. Vanmiddag en vanavond komen vooral in het oosten opnieuw buien tot ontwikkeling met kans op onweer.
Dit heb ik ongeveer wel eens meegemaakt maar toen moest ik fietsen naar school en dat is niet leukquote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dit wil ik nog eens mee maken![]()
[ afbeelding ]
Kaartje is al aangepast.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:07 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.knmi.nl/waarsc(...)_waarschuwingen.html
Jammer, had er wel zin inquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Kaartje is al aangepast.
Alleen het oosten en midden krijgt mogelijk onweer volgens de verwachtingen.
Inderdaad! Zou heel goed kunnen hoor, zeker die 3e heeft er veel van weg.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:49 schreef area78 het volgende:
Webcam Bouilon:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me wel dat het langzaam roteerde, beetje zoals in
Wat webcams in de ardennen:
http://www.checkcams.com/belgium/ardennen
inderdaad ja...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:39 schreef Infection het volgende:
Het KNMI geeft nu waarschuwingen voor (onweers)buien uit voor het hele land. Dat geldt overigens vanaf 21:00 uur vanavond. Hopelijk komt hier ook nog wat (in 033). Ik heb hier in een paar weken tijd misschien een paar druppels gezien/gevoeld en voor de rest ging alles hier telkens maar langst...
Ze willen het in het Noorden pas vanaf 00.00 uur hebben, ook wel mooi, nachtelijk onweer.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:39 schreef Infection het volgende:
Het KNMI geeft nu waarschuwingen voor (onweers)buien uit voor het hele land. Dat geldt overigens vanaf 21:00 uur vanavond. Hopelijk komt hier ook nog wat (in 033). Ik heb hier in een paar weken tijd misschien een paar druppels gezien/gevoeld en voor de rest ging alles hier telkens maar langst...
Knmi heeft het over buien die moeten ontstaan met eventueel onweer.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ze willen het in het Noorden pas vanaf 00.00 uur hebben, ook wel mooi, nachtelijk onweer.Ik zie hier nog niks richting Nederland gaan: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Het lijkt allemaal naar Duitsland te trekken.
Ah okay, tja, dan moeten we dat nog maar even afwachten, zal de Camara naast bed leggen, wie weet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Knmi heeft het over buien die moeten ontstaan met eventueel onweer.
Goed idee. Ik zal kijken of ik ook nog wat mooie opnames kan maken ALS het hier overheen komt. Ik ben bang van niet, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah okay, tja, dan moeten we dat nog maar even afwachten, zal de Camara naast bed leggen, wie weet.
Lol, een soort van onweer door het land tijdslijn met foto's en filmpjes zou heel leuk zijn idd, zou er bijna voor opblijven.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Goed idee. Ik zal kijken of ik ook nog wat mooie opnames kan maken ALS het hier overheen komt. Ik ben bang van niet, maar we zullen zien.
Zolang de temperatuur maar niet zakt naar de temperatuur van een normale herfstdag, dan vindt ik het goed.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:25 schreef Stephan1237 het volgende:
Het zou eigenlijk voor 1x gewoon een herfstdag moeten wezen met stortregens/hoosbuien en dan in heel het land om het droogte tekort beetje te minderen
Volgens het knmi kunnen de onweersbuien 'ontstaan', dus het zou zo kunnen ook al zegt buienradar er niets over.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:54 schreef Ceetje.. het volgende:
Het ziet er hier best dreigend uit (net boven Den Bosch); donkere lucht enzo maar volgens de buienradar zouden we niks krijgen? M'n gras en plantjes kunnen inmiddels toch wel een goeie bui gebruiken nu
Hmm, de buien van zondag hebben hier ook niet heel veel gedaan, alleen het onkruid heeft er van geprofiteerd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:54 schreef Ceetje.. het volgende:
Het ziet er hier best dreigend uit (net boven Den Bosch); donkere lucht enzo maar volgens de buienradar zouden we niks krijgen? M'n gras en plantjes kunnen inmiddels toch wel een goeie bui gebruiken nu
In Gouda is er niks van te zien nogquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:11 schreef LightLuke het volgende:
De bui tussen woerden en breukelen/maarssen bevat nu ook onweer.
Onweer in de randstad!
Idd, het lijkt op het begin van een buienlijn (van Amsterdam naar Leuven (B)).quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:28 schreef horned_reaper het volgende:
Over het hele land lijken nu kleine buitjes te ontstaan!
Erg actief aan het worden de bui, veel regen en hagel ook. @breukelen.quote:
Hier is de eerste grote bui inmiddels overquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:59 schreef INViCTuS het volgende:
Er ontstaat wel meer hoor... we wachten het wel af en mischien heb je wel geluk
Markooooo! Hier hebben we een heerlijk zomers regenbuitje met wat onweersbuien op de achtergrond. Ruikt ook zo lekkerquote:
Ik denk eerder dat het buien zijn die daar net ontstaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:13 schreef horned_reaper het volgende:
Holy GOD!![]()
Ik kan de weerlichten hier vanuit noord-oost Groningen zien!
Het leek me al zo ver.... maar met helder weer zou het best kunnen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het buien zijn die daar net ontstaan.
Bij de Eemshaven zijn wat buien ontstaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:17 schreef horned_reaper het volgende:
Het leek me al zo ver.... maar met helder weer zou het best kunnen.
Ik zie vooralsnog geen onweer dat vlak ten zuiden van mij ontstaat?
Maar ik kijk naar het zuidenquote:Op woensdag 11 mei 2011 00:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bij de Eemshaven zijn wat buien ontstaan.
Da's knap!quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:22 schreef horned_reaper het volgende:
Maar ik kijk naar het zuidenEemshaven is noord-west voor mij.
Ik zag net duidelijk meerdere flitsen echt recht uit het zuiden komen.
10 km ten westen van je is het nog steeds droog.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zo heb je een week geen regen, nu gaat het enorm hard
wel hard gegaan daar danquote:Op woensdag 11 mei 2011 00:37 schreef Timmos het volgende:
Nadi2009: Wow. Onweer. En hoe! Hardste knal EVER gehoord en gevoeld net. #eibergen
2 minutes ago via Snaptu ˇ Reply ˇ View Tweet
_hth1214_normal
djimpulzo: Wat een #Onweer knal in #Eibergen, auto alarm ging zelfs af in straat!
4 minutes ago via TwitBird ˇ Reply ˇ View Tweet
2011-03-06_15
Porto_M: Wat een dreun. #onweer #eibergen..... en wakker....
Als 3 mensen het zeggen..
* Timmos is jaloers....
Ik zie richting het zuiden ook geflits. Elke 10sec oid. Lokatie muntendamquote:Op woensdag 11 mei 2011 00:22 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar ik kijk naar het zuidenEemshaven is noord-west voor mij.
Ik zag net duidelijk meerdere flitsen echt recht uit het zuiden komen.
Ik dacht Creative Group, Credit Card en Intensive Carequote:Op woensdag 11 mei 2011 01:01 schreef maniack28 het volgende:
CG = cloud-to-ground, CC = cloud-to-cloud, IC = intracloud
Volgens mij hoorde ik de ramen van mijn huis trillen, hier in Zuid-Enschede. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:04 schreef Saekerhett het volgende:
Jezus allemachtig, dit is volgens mij de zwaarste onweer die ik ooit gehoord en gevoeld heb, echt zoooo verschrikkelijk diep, laag en HARD....
Automatisch Alarm Boekelo Hotel.. Geen inslag dusquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:07 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik de ramen van mijn huis trillen, hier in Zuid-Enschede. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Net ook brandweersirenes (die overigens vrij snel weer verdwenen waren, dus dan zal het ook ergens ingeslagen zijn.
Grote kans dat je over een paar uur weer wakker wordt, want er komen weer nieuwe pitten vanaf het zuidwesten recht op Twente afquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hier in twente hebben we alles wel gehad volgens buienradar. tijd om te slapen
laat maar komenquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Grote kans dat je over een paar uur weer wakker wordt, want er komen weer nieuwe pitten vanaf het zuidwesten recht op Twente af
O ja, die bestaat ook nog!quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:31 schreef Timmos het volgende:
Mensen met foto's, geef het volgende topic is eens een kick..![]()
[picdump] Onweer / Noodweer / Pleurisweer
Mooie foto's.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:22 schreef ACT-F het volgende:
En de pics. Onweer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rouveen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 02:40 schreef Pino112 het volgende:
Oei, onweer is hier in de buurt ingeslagen dus, Zeer Grote Brand.
Jeps. Rieten dak, dus dat kan je wel vergeten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 02:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Rouveen?
Hier in Goor is in de verte weer geflits en gerommel te horen. Ondertussen genieten vanuit mijn warme bedje
Yup, einde verhaal voor die woning met rietenkap.. http://yfrog.com/h0f16uzjquote:Op woensdag 11 mei 2011 02:40 schreef Pino112 het volgende:
Oei, onweer is hier in de buurt ingeslagen dus, Zeer Grote Brand.
http://www.henry-wallinga.nl/webcam.htmlquote:Op woensdag 11 mei 2011 03:03 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yup, einde verhaal voor die woning met rietenkap.. http://yfrog.com/h0f16uzj
Slapen zit er voorlopig niet inquote:Op woensdag 11 mei 2011 03:02 schreef Saekerhett het volgende:
Gvd lag ik net eindelijk te pitten, begint het weer
voorlopig niet veel actie dusquote:'Zomer begint warm en eindigt nat'
AMSTERDAM - De zomer van 2011 begint, in navolging van het warme droge voorjaar, met bovengemiddelde temperaturen. In de loop van juli en in augustus wordt het weer grimmiger en gaat er meer neerslag vallen, zo voorspellen meteorologen van Weeronline.nl.
De zomer gaat volgens de weerdienst bovendien vroeg van start. Net als in de zomermaanden juni, juli en augustus, lijkt de temperatuur in de laatste lentemaand mei boven het zomerse gemiddelde van ruim 21 graden in De Bilt uit te gaan komen.
“Maar in de tweede helft van de zomer betalen we de prijs”, zegt Rolf Schuttenhelm van Weeronline.nl woensdag. De klimaatanalist voorspelt dat wanneer de temperatuur van de Noordzee medio juli stijgt, ook de hoeveelheid regen zal toenemen.
Vanaf dat moment zijn flinke stortbuien mogelijk en zakt de temperatuur wellicht iets, al blijft de warmte bovengemiddeld.
Droogte
De hoeveelheden neerslag in juli en augustus lijken overigens niet voldoende te zijn om de droogte die deze lente is ontstaan te compenseren.
Weeronline.nl: “Door de hoge temperaturen vindt er ook meer verdamping plaats. En dan kan het neerslagtekort maanden in stand blijven.” De meteorologen sluiten echter niet uit dat de regen in augustus lokaal tot wateroverlast leidt.
Schuttenhelm zegt vrij zeker te zijn van de juistheid van de voorspellingen. “Net als bij de vooruitzichten op de lente dit jaar, zijn ook nu de meeste modellen met elkaar in overeenstemming.”
Tendens
Volgens Schuttenhelm past het beeld van de aanstaande zomer in de tendens van de afgelopen jaren dat een warme droge lente leidt tot een vroeg begin van een relatief warme zomer.
Ook de tweedeling in het seizoen, een warme droge start en een omslag in juli, past in de trend van voorgaande jaren.
Idd, ik zit hier in het zuiden van de stad, maar ik heb het nooit horen donderen. Enkel wat flitsen richting het westen.quote:
Dat deed het inderdaad...quote:Op woensdag 11 mei 2011 04:19 schreef Rikketik het volgende:
Volgens mij trekt die ene bui uit het zuid-westen net onder Enschede door. Althans, het gedeelte met het onweer erin.
Oei, dat is niet zo'n fijne ervaring. Gelukkig ben je in een auto beschermd tegen de blikseminslag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:45 schreef taxibabe het volgende:
Alles was ff wit, het leek of de auto ff aan het zingen was en raar gevoel in m'n oren. Ik was volledig in paniek en durfde de auto niet meer uit10 keer ofzo de auto tegen een haag gezet voor ontlading. Mijn hart heeft overuren gemaakt.
Ik las inderdaad dat bij blikseminslag op de auto er een kooi van faraday ontstaat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:11 schreef zoem het volgende:
[..]
Oei, dat is niet zo'n fijne ervaring. Gelukkig ben je in een auto beschermd tegen de blikseminslag.
Heb je (elektronische) schade aan de auto?
Jammer dat het westen zo weinig meekrijgt van al dat geknetter
Hier in Zeeland ook niets, volgende keer beter.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:53 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Heeft het in Rotterdam geonweerd? Ik heb helemaal niks gehoord/gemerkt
Dus je gaat op pad met onweer, terwijl je er doodsbang voor bent..... apart....quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat deed het inderdaad...Ik ben dus doodsbenauwd voor onweer, als het even kan zorg ik dat ik niet alleen ben met onweer.
Dus ik lag goed en wel in bed toen het begon te donderen. Ik een vriend bellen of ik daar naar toe kon. Om kwart over 12 ben ik richting Eibergen gereden, 5 minuutjes rijden, de bui zat nog redelijk ver weg (dacht ik). Komt er toch ineens een klap, *FLITS-BOEM*. Volgens mij was m'n auto geraakt door de bliksem.
Alles was ff wit, het leek of de auto ff aan het zingen was en raar gevoel in m'n oren. Ik was volledig in paniek en durfde de auto niet meer uit10 keer ofzo de auto tegen een haag gezet voor ontlading. Mijn hart heeft overuren gemaakt.
Ik wil niet alleen zijn met onweer, op het moment dat ik wegging was de bui nog redelijk ver weg. Ik had gedacht dat ik voordat het erger werd wel bij die vriend zou zijn. Maar die bui ging iets vlotter dan verwacht..quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:35 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Dus je gaat op pad met onweer, terwijl je er doodsbang voor bent..... apart....
Was ook zonkracht 6 vandaagquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:36 schreef Pino112 het volgende:
Vandaag tussen 12 en half 3 opt sportveld gestaan, meteen goed verbrand.
Dan vķķr Dordt al, want hier is er op een paar druppels na nog niks gebeurdquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:58 schreef warhamstr het volgende:
Eh, klopt het dat de grote rivieren invloed hebben op zware buien? Tot nu toe is het altijd zo geweest dat de buien langs Dordrecht en Gorinchem wegtrokken of gewoon helemaal de rivier niet over kwam.
Ik woon in Hardinxveld (again) en hier maar weinig echt zwaar onweer terwijl als ik 15min. naar west of oost rijd de zwaarste buien heb meegemaakt.
Lol, grappig, hier is helemaal geen onweer geweest, alleen maar regen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:16 schreef themauster het volgende:
Net hele harde hagel/regen en nu zware onweersklappen en bliksem hier in Noord-Groningen (provincie)
Ook de NS heeft er last vanquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:16 schreef themauster het volgende:
Net hele harde hagel/regen en nu zware onweersklappen en bliksem hier in Noord-Groningen (provincie)
quote:Groningen-Roodeschool
Donderdag 12 Mei 13:36
Oorzaak
Tussen Usquert en Roodeschool rijden geen treinen door blikseminslag.
Arriva ja. Die inslag heb ik hier gevoeldquote:
Bizar, op buienradar zat er onweer in, jij hebt onweer gehad maar in de stad alleen regen...quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:56 schreef themauster het volgende:
[..]
Arriva ja. Die inslag heb ik hier gevoeld
Ik heb in Groningen ook alleen maar regen gezien. Niets van onweer gehoord.....quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Bizar, op buienradar zat er onweer in, jij hebt onweer gehad maar in de stad alleen regen...
Lol, de komma een plekje naar links komt me beter voor idd.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:15 schreef Coelho het volgende:
Buienradar zegt dat er zondag 45.1mm regen gaat vallen bij Eindhoven - Welschap. Ik geloof best dat er een buitje gaat vallen, maar dit lijkt me een aardige miscalculatie...
Dat is niet zo moeilijk aangezien ikzelf ook uit Zeeland komquote:
Het staat er nog steeds! En voor 's Hertogenbosch wordt ook 35mm voorspeld. Zou Zuid Nederland de volle laag krijgen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:17 schreef kahaarin het volgende:
Lol, de komma een plekje naar links komt me beter voor idd.
Hier in Arnhem valt er zo nu en dan nog wel een redelijk buitje, maar waar ik meer bang voor ben is dat dit onze ''zomer'' gaat zijn, en dat de maanden juni, juli, aug etc gaan verregenenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef Hoerekots het volgende:
ik word echt moe van de droogte,zuid-westen krijgt weer geen enkele bui
Ik denk het ook inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
de maanden juni, juli, aug etc gaan verregenen
Ach, de buien komen vanzelf als het zo warm isquote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:44 schreef Fredo55 het volgende:
De nieuwe pluimen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weinig neerslag, volgend weekend zomers.
Lol, ben nu weer thuis, heb mijn ouders op vakantie gebracht.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:13 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, zo gek veel regen wordt er nou ook weer niet verwacht. Morgen wat buien her en der maar dat zal ook wel niet veel voorstellen.
Speedy of Kahaarin, morgen nog in Grunn? Ben morgenmiddag in Grunnhoelang is het lopen vanaf station naar het reitdiephaven?
heb je de raw nog? kan je mooie hdr van makenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:42 schreef ACT-F het volgende:
Strak blauwe lucht met witte wolkjes hier in TwenteDat levert mooie plaatjes op, bv. op de A1
![]()
[ afbeelding ]
Ik schiet altijd met RAWquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:43 schreef marcel-o het volgende:
heb je de raw nog? kan je mooie hdr van maken
quote:Op zondag 15 mei 2011 18:05 schreef Frutsel het volgende:
Ben d'r weer![]()
Niet dat ik gemist was, maar ik ben er weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |