Jeps. Rieten dak, dus dat kan je wel vergeten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 02:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Rouveen?
Hier in Goor is in de verte weer geflits en gerommel te horen. Ondertussen genieten vanuit mijn warme bedje
Yup, einde verhaal voor die woning met rietenkap.. http://yfrog.com/h0f16uzjquote:Op woensdag 11 mei 2011 02:40 schreef Pino112 het volgende:
Oei, onweer is hier in de buurt ingeslagen dus, Zeer Grote Brand.
http://www.henry-wallinga.nl/webcam.htmlquote:Op woensdag 11 mei 2011 03:03 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yup, einde verhaal voor die woning met rietenkap.. http://yfrog.com/h0f16uzj
Slapen zit er voorlopig niet inquote:Op woensdag 11 mei 2011 03:02 schreef Saekerhett het volgende:
Gvd lag ik net eindelijk te pitten, begint het weer
voorlopig niet veel actie dusquote:'Zomer begint warm en eindigt nat'
AMSTERDAM - De zomer van 2011 begint, in navolging van het warme droge voorjaar, met bovengemiddelde temperaturen. In de loop van juli en in augustus wordt het weer grimmiger en gaat er meer neerslag vallen, zo voorspellen meteorologen van Weeronline.nl.
De zomer gaat volgens de weerdienst bovendien vroeg van start. Net als in de zomermaanden juni, juli en augustus, lijkt de temperatuur in de laatste lentemaand mei boven het zomerse gemiddelde van ruim 21 graden in De Bilt uit te gaan komen.
“Maar in de tweede helft van de zomer betalen we de prijs”, zegt Rolf Schuttenhelm van Weeronline.nl woensdag. De klimaatanalist voorspelt dat wanneer de temperatuur van de Noordzee medio juli stijgt, ook de hoeveelheid regen zal toenemen.
Vanaf dat moment zijn flinke stortbuien mogelijk en zakt de temperatuur wellicht iets, al blijft de warmte bovengemiddeld.
Droogte
De hoeveelheden neerslag in juli en augustus lijken overigens niet voldoende te zijn om de droogte die deze lente is ontstaan te compenseren.
Weeronline.nl: “Door de hoge temperaturen vindt er ook meer verdamping plaats. En dan kan het neerslagtekort maanden in stand blijven.” De meteorologen sluiten echter niet uit dat de regen in augustus lokaal tot wateroverlast leidt.
Schuttenhelm zegt vrij zeker te zijn van de juistheid van de voorspellingen. “Net als bij de vooruitzichten op de lente dit jaar, zijn ook nu de meeste modellen met elkaar in overeenstemming.”
Tendens
Volgens Schuttenhelm past het beeld van de aanstaande zomer in de tendens van de afgelopen jaren dat een warme droge lente leidt tot een vroeg begin van een relatief warme zomer.
Ook de tweedeling in het seizoen, een warme droge start en een omslag in juli, past in de trend van voorgaande jaren.
Idd, ik zit hier in het zuiden van de stad, maar ik heb het nooit horen donderen. Enkel wat flitsen richting het westen.quote:
Dat deed het inderdaad...quote:Op woensdag 11 mei 2011 04:19 schreef Rikketik het volgende:
Volgens mij trekt die ene bui uit het zuid-westen net onder Enschede door. Althans, het gedeelte met het onweer erin.
Oei, dat is niet zo'n fijne ervaring. Gelukkig ben je in een auto beschermd tegen de blikseminslag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:45 schreef taxibabe het volgende:
Alles was ff wit, het leek of de auto ff aan het zingen was en raar gevoel in m'n oren. Ik was volledig in paniek en durfde de auto niet meer uit10 keer ofzo de auto tegen een haag gezet voor ontlading. Mijn hart heeft overuren gemaakt.
Ik las inderdaad dat bij blikseminslag op de auto er een kooi van faraday ontstaat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:11 schreef zoem het volgende:
[..]
Oei, dat is niet zo'n fijne ervaring. Gelukkig ben je in een auto beschermd tegen de blikseminslag.
Heb je (elektronische) schade aan de auto?
Jammer dat het westen zo weinig meekrijgt van al dat geknetter
Hier in Zeeland ook niets, volgende keer beter.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:53 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Heeft het in Rotterdam geonweerd? Ik heb helemaal niks gehoord/gemerkt
Dus je gaat op pad met onweer, terwijl je er doodsbang voor bent..... apart....quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat deed het inderdaad...Ik ben dus doodsbenauwd voor onweer, als het even kan zorg ik dat ik niet alleen ben met onweer.
Dus ik lag goed en wel in bed toen het begon te donderen. Ik een vriend bellen of ik daar naar toe kon. Om kwart over 12 ben ik richting Eibergen gereden, 5 minuutjes rijden, de bui zat nog redelijk ver weg (dacht ik). Komt er toch ineens een klap, *FLITS-BOEM*. Volgens mij was m'n auto geraakt door de bliksem.
Alles was ff wit, het leek of de auto ff aan het zingen was en raar gevoel in m'n oren. Ik was volledig in paniek en durfde de auto niet meer uit10 keer ofzo de auto tegen een haag gezet voor ontlading. Mijn hart heeft overuren gemaakt.
Ik wil niet alleen zijn met onweer, op het moment dat ik wegging was de bui nog redelijk ver weg. Ik had gedacht dat ik voordat het erger werd wel bij die vriend zou zijn. Maar die bui ging iets vlotter dan verwacht..quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:35 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Dus je gaat op pad met onweer, terwijl je er doodsbang voor bent..... apart....
Was ook zonkracht 6 vandaagquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:36 schreef Pino112 het volgende:
Vandaag tussen 12 en half 3 opt sportveld gestaan, meteen goed verbrand.
Dan vóór Dordt al, want hier is er op een paar druppels na nog niks gebeurdquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:58 schreef warhamstr het volgende:
Eh, klopt het dat de grote rivieren invloed hebben op zware buien? Tot nu toe is het altijd zo geweest dat de buien langs Dordrecht en Gorinchem wegtrokken of gewoon helemaal de rivier niet over kwam.
Ik woon in Hardinxveld (again) en hier maar weinig echt zwaar onweer terwijl als ik 15min. naar west of oost rijd de zwaarste buien heb meegemaakt.
Lol, grappig, hier is helemaal geen onweer geweest, alleen maar regen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:16 schreef themauster het volgende:
Net hele harde hagel/regen en nu zware onweersklappen en bliksem hier in Noord-Groningen (provincie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |